Spikee’s EVO uit Japan

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
spikee
Berichten: 77
Lid geworden op: 17 feb 2018, 17:45

Spikee’s EVO uit Japan

Bericht door spikee » 03 mar 2018, 06:48

Ik heb er nog eens goed over nagedacht en de knoop doorgehakt ...
Het is een evo 8 geworden; Min of meer stock buiten coilover set. Scotia White, 118k km in zeer goede staat voor de leeftijd.
Een van deze dagen gaat hij de boot op.

Nu moet ik alleen lang wachten op mijn speeltje haha

Afbeelding

Gijzert
Berichten: 4998
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: Welke auto voor 10 - 14k euro

Bericht door Gijzert » 05 mar 2018, 09:47

Nice. Gefeliciteerd ermee.

Wanneer komt hij binnen?

spikee
Berichten: 77
Lid geworden op: 17 feb 2018, 17:45

Re: Welke auto voor 10 - 14k euro

Bericht door spikee » 05 mar 2018, 14:12

Gijzert schreef: 05 mar 2018, 09:47 Nice. Gefeliciteerd ermee.

Wanneer komt hij binnen?
Twee maanden en dan moet ie nog geprepareerd worden :sealed:
Laatst gewijzigd door spikee op 06 mar 2018, 07:32, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22256
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Welke auto voor 10 - 14k euro

Bericht door Niels » 05 mar 2018, 15:27

Super gaaf! JDM? Vertel eens wat over de transactie, ik ben echt heel benieuwd hoe, wat en waar :D

Gebruikersavatar
Hitz
Berichten: 1935
Lid geworden op: 12 jan 2012, 11:09
Auto: Mercedes-Benz S 320 CDI
Locatie: Flevoland

Re: Welke auto voor 10 - 14k euro

Bericht door Hitz » 05 mar 2018, 15:52

Super vet! Dat worden lange weken :tooth:

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: Welke auto voor 10 - 14k euro

Bericht door Riceaux » 05 mar 2018, 16:26

Gaaf!! :df:

spikee
Berichten: 77
Lid geworden op: 17 feb 2018, 17:45

Re: Welke auto voor 10 - 14k euro

Bericht door spikee » 06 mar 2018, 10:54

Auto komt uit Japan , ik heb eerst naar een exemplaar in de UK gekeken en die ook laten inspecteren (die was ~12k) maar daar was aardig wat mee mis. Deze auto's roesten heeeeel graag. Er zit er vrijwel geen roest protectie op het frame. Dus wanneer je deze gaat invoeren in een land waar gestrooid wordt etc dan moet je de onderkant fatsoenlijk aanpakken. Anders zul je zien dat kritieke delen gaan wegroesten. Bij deze auto's gaat de roest van binnen naar buiten dus dan moet je serieus gaan slijpen, lassen etc...

Met de juiste behandeling bij import is dit geen probleem meer. Dan doen ze wax spuiten in alle holtes en daarna een underseal.

Een vergelijkbaar exemplaar gaat in de uk al snel voor 15-18k euro. Dat vond ik wat te veel. Ook werd er aan alle kanten aangeraden om er een uit japan te halen. Is over het algemeen niet veel mee geknoeid, hebben niet al te veel gelopen, zijn in goede staat en roest vrij.

Zelfs de bouten en moeren zijn niet van rvs bij deze auto's. Als je wat afbeeldingen zoekt dan zie je dat de moeren en bouten allemaal verroest zijn. Ik ga o.a. zo veel mogelijk alle bouten en moeren vervangen door rvs / gegalvaniseerde exemplaren vervangen (verkopen ze sets voor; of je zoekt het zelf uit) en delen aan de onderkant van de auto stalen / spuiten zodat het tip top uit ziet en niet meer gaat roesten o.i.d.

Afbeelding

Ik heb met diverse importeurs contact gehad maar daar had ik niet zo een goed gevoel bij. Op internet zijn wisselende verhalen te horen. Via forums e.d. te horen gekregen over Torque Gt in de UK. Ik hoor alleen maar goede ervaringen en de indruk was ook goed daarom gekozen om het via hun te laten gaan. Importeren van UK -> NL stelt helemaal niks voor; Is mogelijk zelfs makkelijker / goedkoper dan het direct in nederland te laten doen.

De prijzen zijn scherp, de service is goed en het bedrijf heeft veel ervaring met het importeren en prepareren van evo's , impreza's etc.

De prijs is all inclusive:
Underseal, wax
Uk conversion + MOT
Alle taxes etc
3 month warrenty
Je krijgt een goede auto, dus stel er is iets serieus mis
met de auto dan wordt dit verhopen op hun kosten.

Al met al so far so good.

Nadeel van JDM is dat je nogal lang moet wachten; Klaar maken voor shipping is een week of 2;
Dan moet er nog plaats zijn op een boot, en die vertrekken niet zo vaak. het kan dus best zijn dat je 2-3 weken moet wachten tot de volgende boot gaat. het kan iets sneller maar via een containership; Maar dan ben je 2000$ meer kwijt. Daar bespaar je een week of twee mee.
Een auto transport schip doet er ongeveer een week of 7-8 over. Als het goed is gaat hij de 17e de boot op en is hij de 7e Mei in de UK.
Vanaf dat moment zal he een week of 4 duren om alles te regelen daar; De UK RDW is niet zo snel.

Tegen die tijd zit ik mogelijk in de UK voor werk dus heel slecht komt dat niet uit. Nog even geduld hebben dus ...

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22256
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Spikee’s EVO uit Japan

Bericht door Niels » 06 mar 2018, 12:56

Ik heb het topic ff afgesplitst :wink:

Emiel hier op DF heeft een paar jaar terug ook een JDM EVO gehad van het vorige model. Die heeft em ook meteen een anti roest behandeling gegeven.

Overigens moet je geen RVS met niet-RVS gebruiken, neem gegalvaniseerd. Anders roest alles behalve de bout een keer zo hard :wink:

Gebruikersavatar
Mark W. Scholten
Berichten: 747
Lid geworden op: 07 jul 2016, 16:54

Re: Spikee’s EVO uit Japan

Bericht door Mark W. Scholten » 06 mar 2018, 13:30

Gave bak :) Ben benieuwd ! :)

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Spikee’s EVO uit Japan

Bericht door ///Joost » 06 mar 2018, 14:16

Niels schreef: 06 mar 2018, 12:56 Overigens moet je geen RVS met niet-RVS gebruiken, neem gegalvaniseerd. Anders roest alles behalve de bout een keer zo hard :wink:
Dit wilde ik ook posten! RVS is zeker niet altijd het beste. RVS boutjes in aluminium delen ga je nog bezuren als het ooit los moet. Neem gewoon verzinkt/gegalvaniseerd. Dat is prima voor automotive gebruik.

Ik ga je topic wel volgen. Gave wagen, je ziet ze ook bijna nooit meer. :thumbup:

spikee
Berichten: 77
Lid geworden op: 17 feb 2018, 17:45

Re: Spikee’s EVO uit Japan

Bericht door spikee » 06 mar 2018, 18:38

Bedankt allemaal. Ik zal de juiste legering / coating gebruiken :P

vincent328
Berichten: 413
Lid geworden op: 24 mar 2014, 12:18
Locatie: Noord Brabant

Re: Spikee’s EVO uit Japan

Bericht door vincent328 » 06 mar 2018, 18:55

Mag ik brutaal zijn maar hoe gaat dat dan in zijn werk met betaling? Moet je de gehele auto aanbetalen + alle kosten alvorens hij verscheept wordt? Ik zit er ook wel eens over te denken:)

spikee
Berichten: 77
Lid geworden op: 17 feb 2018, 17:45

Re: Spikee’s EVO uit Japan

Bericht door spikee » 06 mar 2018, 20:05

vincent328 schreef: 06 mar 2018, 18:55 Mag ik brutaal zijn maar hoe gaat dat dan in zijn werk met betaling? Moet je de gehele auto aanbetalen + alle kosten alvorens hij verscheept wordt? Ik zit er ook wel eens over te denken:)
500 / 1000 pond aanbetaling voor dat ze gaan zoeken; Dit kan je ieder moment annuleren en dan krijg je dat geld terug (minus 90gbp admin kosten). Zodra de auto gekocht is op de auction moet je ~60/70 % van het totaalbedrag betalen. De rest wanneer de auto arriveert op locatie (~2 maanden).

Ze hebben ook een youtube channel:
https://www.youtube.com/user/TheTorqueGT/videos

Gebruikersavatar
Booooh
Berichten: 3420
Lid geworden op: 13 mar 2008, 23:51
Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
Locatie: https://dbf.nl

Re: Spikee’s EVO uit Japan

Bericht door Booooh » 06 mar 2018, 20:18

Gaaf :thumbup: , nog steeds een beetje spijt af en toe, dat ik m'n EVO 7 weg gedaan heb toentertijd ...

Have fun alvast ...

Online
Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27874
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Spikee’s EVO uit Japan

Bericht door Luco » 06 mar 2018, 20:25

mooi hoor
gefeliciteerd

Gebruikersavatar
markk
Berichten: 3846
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23

Re: Spikee’s EVO uit Japan

Bericht door markk » 07 mar 2018, 06:31

Nice. Lijkt zo even snel op de foto heel erg op mijn 8 MR RS. Alleen jij hebt meegespoten spiegels.

Antiroest behandeling is wel aan te raden idd. Sjaak van Aalst, Alphen ad Rijn is hier erg bekend mee in NL en staat goed te boek.

Sterkte met het wachten ;)

Mark..

Walter
Berichten: 2315
Lid geworden op: 15 dec 2008, 09:03

Re: Spikee’s EVO uit Japan

Bericht door Walter » 07 mar 2018, 11:42

.
Laatst gewijzigd door Walter op 12 apr 2018, 19:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Roy RS
Berichten: 4924
Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01

Re: Spikee’s EVO uit Japan

Bericht door Roy RS » 07 mar 2018, 13:25

Gaaf! Leuke auto’s.
Maar waarom al die moeite, deze zijn toch ook gewoon hier te koop met het stuur aan de juiste kant??

Gebruikersavatar
Henk Jan
Berichten: 1441
Lid geworden op: 13 feb 2007, 10:20

Re: Spikee’s EVO uit Japan

Bericht door Henk Jan » 07 mar 2018, 13:43

Evo's.... zo gaaf!

Evo6 was mijn favo (zie avatar)... mis 'm nog steeds.

Gebruikersavatar
Stefan R
Berichten: 2229
Lid geworden op: 15 feb 2006, 16:51
Auto: Vakantievoertuig
Locatie: Grote brand veel water, kleine brand weinig water

Re: Spikee’s EVO uit Japan

Bericht door Stefan R » 07 mar 2018, 14:49

+1 H-J

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26698
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Spikee’s EVO uit Japan

Bericht door Martijn_bmw » 07 mar 2018, 15:13

super gaaf zeg! echt een machtige auto blijft het een Evo

spikee
Berichten: 77
Lid geworden op: 17 feb 2018, 17:45

Re: Spikee’s EVO uit Japan

Bericht door spikee » 07 mar 2018, 17:32

Roy RS schreef: 07 mar 2018, 13:25 Gaaf! Leuke auto’s.
Maar waarom al die moeite, deze zijn toch ook gewoon hier te koop met het stuur aan de juiste kant??
De meeste die in NL / DE te koop aangeboden worden zijn US spec. Wil je het in een vergelijkbare staat hebben Dan heb je het over minimaal 15k euro extra. Dan heb je het over exemplaren van 30000 euro. Dat vind ik veeeeeel te veel geld.

Evo 6 is ook heel nice¡

Gebruikersavatar
Marsnel
Berichten: 456
Lid geworden op: 11 aug 2008, 22:19
Auto: Civic B18c | E91 335D
Locatie: Waddinxveen

Re: Spikee’s EVO uit Japan

Bericht door Marsnel » 10 mar 2018, 20:41

Torque GT volg ik toevallig. Komt vaak mooi spul langs.
Die EVO ziet er ook goed uit.
Zou zelf alleen nooit een RHD willen in NL.
Laatst stond hier ook een blauwe EVO te koop, ook US spec. Had wel wat aandacht nodig, maar zou ook zeker een leuke auto kunnen zijn.

Gebruikersavatar
Mark W. Scholten
Berichten: 747
Lid geworden op: 07 jul 2016, 16:54

Re: Spikee’s EVO uit Japan

Bericht door Mark W. Scholten » 12 mar 2018, 14:05

RHD is opzich nog wel te doen (voorheen een Japanse RHD Subaru gereden) maar vooral op twee baans wegen erg behelpen ;) Maar LHD heeft wel mijn voorkeur en dan moet het wel een hele bijzondere model zijn om te kiezen voor een RHD.

spikee
Berichten: 77
Lid geworden op: 17 feb 2018, 17:45

Re: Spikee’s EVO uit Japan

Bericht door spikee » 11 apr 2018, 23:09

Met een camera links + scherm in de achteruitkijkspiegel / dashboard komt dat wel goed. De boot heeft wat sneller gevaren dan verwacht. Over een week of 2 en een half zal hij in Southampton arriveren. Dan wordt hij geprepareerd etc... en ingevoerd in UK.
Dus ergens mid - eind mei zou het zover zijn. Nu lijkt het ook dat het UK verhaal met mn werk doorgaat. Dus als allemaal zo loopt zal ik rond die tijd in Londen zitten.

Het bootje is Nu aan de westkust van italie. Na het Suez kanaal schiet het best op!

Die twee maanden gaan best snel voorbij moet ik zeggen. Ondertussen heb ik ook een compressor, lasapparaat (niet specifiek voor de auto) e.d. gekocht. Dus dan kan ik ook aan de slag als het nodig is. In Londen ook wat zelf service garages gevonden. Voor 15 pond per uur heb je dan toegang tot een brug en een scala van gereedschappen. Er is ook een monteur aanwezig die je kan inhuren of waar je wat "simpele" vragen aan kan stellen.

Wie weet komt dat handig uit. In ieder geval fijn dat het bestaat en betaalbaar is. Er is ook een soort lidmaatschap systeem stel je wilt er vaker gebruik van maken.

Hoe ik dat ga doen met verzekering e.d. weet ik nog niet zeker. Gezien ik dan waarschijnlijk pas in de UK ben is het misschien nog niet mogelijk om dat allemaal klaar te hebben. Volgens mij kan een duits export kenteken o.i.d. wel voor een aantal weken.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 165 gasten