De Volvo's en verdwaalde BMW van Estoque - Nieuwe stoelen struggles
- Niels
- Berichten: 22257
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Knäckebröd en Bockwurst - McDonalds-meeting-modus AAN!
Mooie update!
Veel plezier in de US, schitterende reis is dat.
Veel plezier in de US, schitterende reis is dat.
- Riceaux
- Berichten: 8121
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: Knäckebröd en Bockwurst - Pardon, hoeveel?
Mooi stukje huisvlijt! En veel plezier in de U.S.!Estoque schreef: ↑29 apr 2018, 00:20 Tijd voor een update!
Zoals op de foto's te zien is op deze pagina, had mijn Paarse ikea-machine nogal last van een hoop bodyroll. Of zoals de Zweedse het zeggen: BØDYRØLL.
Doorn in het oog was de verlepte voorwielophanging die na zoveel jaren wel een beurtje kon gebruiken. Van een bevriende Volvo rijden kon ik een mooi setje schokdempers overnemen, evenals wat randmateriaal om de veerpoten om te bouwen naar instelbare coilovers met tendersprings.
Startpunt:
Alles eraf:
Veerschotel eraf geslepen:
Vervolgens met de lintzaag 40mm tussen de veerpoot uitgehaald:
En het gedeelte met de schroefdraad er weer opgelast.
Andere kant ook ingekort. Tevens de lasringen uitgemeten en vastgelast:
Likje verf erop en monteren maar!
Begin gemaakt met het inlassen van de camberplaten.
Het uitmeten heeft dik 1,5 uur geduurt, maar weet nu wel zeker dat beide kanten identiek zijn!
Uitgetekend wat er allemaal uitgezaagd moet worden.
Croma is jaloers op dat bakken en braden van mij!
Omdat ik toch alles los had, gelijk mijn remschijven vervangen.
Schijfharten gingen heel mooi los. Behalve 2 imbusboutjes. Dus even improviseren!!
LOS!
Oud en nieuw:
Nieuwe wiellagers erin geperst en de schijven weer gemonteerd!
Stabi-rubbers vervangen voor PU-exemplaren.
Niet gek! (zeker als je het vergelijkt met die foto waar hij op de krik staat hierboven ergens. Hoever daar de wielen naar beneden komen zonder last!)
McDonalds-Meeting-Modus aan!
#steeeeeeeeeeenceneeeeeeeeeetion
Moet hem nog 2cm uitvullen aan de onderkant. Zodat ik iets meer functioneel-laag kan. (lees: Omhoog!)
En als afsluiter de 242 er weer onder gedrukt.
Remklauwen gaan van de week weg voor revisie. Evenals ikzelf, ik ga 3 weken roadtrippen van Los Angeles naar San Francisco.
- Estoque
- Berichten: 901
- Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
- Locatie: Knäckebröd aan het eten
Re: Knäckebröd en Bockwurst - McDonalds-meeting-modus AAN!
Dank je Niels en Riceaux Ik probeer gewoon zo veel mogelijk zaken op orde te hebben voordat ik mn eerste cirxcuitdag ga boeken.
Koni's waren ook behoorlijk overleden, dus niet echt geschikt voor een rondje Assen, Zolder of Zandvoort.
Zoek nog wel een paar dingen voordat alles weer gemonteerd kan worden.
Namelijk een 1/8x27 NPT adapter of remnippel. Wilwood maken daar gebruik van en ik kan het nog nergens vinden.
Koni's waren ook behoorlijk overleden, dus niet echt geschikt voor een rondje Assen, Zolder of Zandvoort.
Zoek nog wel een paar dingen voordat alles weer gemonteerd kan worden.
Namelijk een 1/8x27 NPT adapter of remnippel. Wilwood maken daar gebruik van en ik kan het nog nergens vinden.
-
- Berichten: 4303
- Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
- Auto: Dikke Bmw
- Locatie: München
Re: Knäckebröd en Bockwurst - McDonalds-meeting-modus AAN!
Dit is het betere aanpaswerk zeg. Doe je goed.
Deze remnippels? https://www.ebay.com/itm/Wilwood-220-06 ... QJ&vxp=mtr
Deze remnippels? https://www.ebay.com/itm/Wilwood-220-06 ... QJ&vxp=mtr
- EmielS60
- Berichten: 1422
- Lid geworden op: 13 nov 2010, 17:38
- Locatie: Deventer
Re: Knäckebröd en Bockwurst - McDonalds-meeting-modus AAN!
Lekker bezig geweest!
Veel plezier in de US.
Veel plezier in de US.
- Estoque
- Berichten: 901
- Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
- Locatie: Knäckebröd aan het eten
Re: Knäckebröd en Bockwurst - McDonalds-meeting-modus AAN!
Nee, dat zijn de ontluchtingsnippels.Crookie schreef: ↑29 apr 2018, 14:20 Dit is het betere aanpaswerk zeg. Doe je goed.
Deze remnippels? https://www.ebay.com/itm/Wilwood-220-06 ... QJ&vxp=mtr
Ik zoek de nippels waar je de remleiding in klemt? Dus met zo'n trompet-tool de koperleiding de juiste vorm geeft zodat deze er niet af kan.
- Luc B
- Berichten: 1404
- Lid geworden op: 23 jun 2008, 09:31
Re: Knäckebröd en Bockwurst - McDonalds-meeting-modus AAN!
Gaaf ! Zelf heb ik ook heel lang in een 760 Turbo ( helaas sedan) gereden. Machtig mooie boten blijven het. Zo'n 240 blijft nog altijd op mijn wish-list staan. Helemaal met die Polaris velgen die jij hebt ( tering wat zijn die duur geworden ).
Keep it up!
Keep it up!
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
- Estoque
- Berichten: 901
- Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
- Locatie: Knäckebröd aan het eten
Re: Knäckebröd en Bockwurst - McDonalds-meeting-modus AAN!
Zijn belachelijk duur geworden. Eerste setje zat gelukkig onder de auto toen ik het kocht, huidige setje was reed wit gepoedercoat, had 2 kleine deukjes en was niet overal even netjes meer. Kostte nog 900,- euro en heeft nog eens 500,- euro gekost om ze weer helemaal netjes te krijgen.
Gaan er voor het circuit gebruik ook zeker af, maar heb nog niet wat anders dat ik mooi vind staan en niet zo erg is als je er vol mee op een curbstone klapt.
Een goede 240 is nog zeker te vinden voor normaal geld. Hoewel ze rap duurder worden (wat nergens op slaat, want het zijn gewoon geen zeldzame auto's en die prijzen die handelaren als Harrie Arendsen hanteren slaan nergens op, 25 - 40k voor een 240 )
-
- Berichten: 4303
- Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
- Auto: Dikke Bmw
- Locatie: München
Re: Knäckebröd en Bockwurst - McDonalds-meeting-modus AAN!
Ik kwam op de website van Wilwood wel wat reserve onderdelen tegen. Misschien staat de nippel daar tussn?
- Estoque
- Berichten: 901
- Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
- Locatie: Knäckebröd aan het eten
Re: Knäckebröd en Bockwurst - McDonalds-meeting-modus AAN!
Heb inmiddels een adapter gevonden op Biesheuvel. Hopelijk is dat de juiste.
Tevens nieuwe staalomvlochten remleidingen mee besteld. Straks lekker alles fris.
-
- Berichten: 4303
- Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
- Auto: Dikke Bmw
- Locatie: München
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: Knäckebröd en Bockwurst - McDonalds-meeting-modus AAN!
Schitterende update. Ik ben oprecht jaloers op je laskunsten.
En veel plezier in de VS natuurlijk!
En veel plezier in de VS natuurlijk!
- Estoque
- Berichten: 901
- Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
- Locatie: Knäckebröd aan het eten
- Estoque
- Berichten: 901
- Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
- Locatie: Knäckebröd aan het eten
Re: Knäckebröd en Bockwurst - 2 vraagjes!
2-tal vragen voor de mensen met meer levenservaring..
Vraag 1. Heeft iemand hier ervaring met motorblokken van de VS naar Nederland laten komen? Aanraders etc?
Ben toch wel iets serieuzer aan het kijken naar leuke V8-motoren, maar ik heb geen idee waar ik qua kosten rekening moet houden.
Veel Ebay verkopers hebben niet aangegeven dat ze naar Nederland willen sturen, (logisch, want wie houdt er nou rekening met een Nederlandse dwaas in een Volvo ) maar ik denk dat als ze je benaderd, ze best wel willen helpen.
Het liefst laat ik een complete motor + bak etc overkomen, gezien de gunstige dollarkoers is dat vaak nog goedkoper als Europese alternatieven, plus veel meer keus.
Vraag 2. Wat wil de RDW allemaal zien qua papierwerk bij het veranderen van motorblok?
Ze willen zeker weten dat een blok niet gestolen is, maar is dan een factuur van een verkoper genoeg? Of moet je ook een VIN hebben van de donor-auto?
Vraag 1. Heeft iemand hier ervaring met motorblokken van de VS naar Nederland laten komen? Aanraders etc?
Ben toch wel iets serieuzer aan het kijken naar leuke V8-motoren, maar ik heb geen idee waar ik qua kosten rekening moet houden.
Veel Ebay verkopers hebben niet aangegeven dat ze naar Nederland willen sturen, (logisch, want wie houdt er nou rekening met een Nederlandse dwaas in een Volvo ) maar ik denk dat als ze je benaderd, ze best wel willen helpen.
Het liefst laat ik een complete motor + bak etc overkomen, gezien de gunstige dollarkoers is dat vaak nog goedkoper als Europese alternatieven, plus veel meer keus.
Vraag 2. Wat wil de RDW allemaal zien qua papierwerk bij het veranderen van motorblok?
Ze willen zeker weten dat een blok niet gestolen is, maar is dan een factuur van een verkoper genoeg? Of moet je ook een VIN hebben van de donor-auto?
- RJK
- Berichten: 3539
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: Knäckebröd en Bockwurst - 2 Vraagjes van mij aan jou!
1. Als je met 1kEUR rekent zou je heel eind moeten komen als je een gekrat blok van oostkust VS naar NL laat komen. Is wel gebaseerd op transport van aantal jaren terug en een niet al te duur blok.
2. Ik heb de LSx uiteindelijk los verkocht. Hoe meer papieren hoe beter zag ik wel bij keuring van de Jaguar met BMW V8. Ik had de hele auto gekocht in D en had alle papieren erbij. Kreeg dus geen enkele vraag. Aantal aanbieders van motorblokken op Ebay adverteren met chassisnummer erbij. Vragen of ze dat kunnen vermelden op de factuur misschien? Een aantal hebben ook ervaring met internationaal transport. Niet zozeer met het regelen ervan (dat is vrij simpel zelf te doen vanuit NL) maar meer met het correct kratten van de motor zodat deze ook door de shipper geaccepteerd wordt.
2. Ik heb de LSx uiteindelijk los verkocht. Hoe meer papieren hoe beter zag ik wel bij keuring van de Jaguar met BMW V8. Ik had de hele auto gekocht in D en had alle papieren erbij. Kreeg dus geen enkele vraag. Aantal aanbieders van motorblokken op Ebay adverteren met chassisnummer erbij. Vragen of ze dat kunnen vermelden op de factuur misschien? Een aantal hebben ook ervaring met internationaal transport. Niet zozeer met het regelen ervan (dat is vrij simpel zelf te doen vanuit NL) maar meer met het correct kratten van de motor zodat deze ook door de shipper geaccepteerd wordt.
- Estoque
- Berichten: 901
- Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
- Locatie: Knäckebröd aan het eten
Re: Knäckebröd en Bockwurst - 2 Vraagjes van mij aan jou!
Kijk, hier heb ik wat aan!RJK schreef: ↑01 mei 2018, 14:14 1. Als je met 1kEUR rekent zou je heel eind moeten komen als je een gekrat blok van oostkust VS naar NL laat komen. Is wel gebaseerd op transport van aantal jaren terug en een niet al te duur blok.
2. Ik heb de LSx uiteindelijk los verkocht. Hoe meer papieren hoe beter zag ik wel bij keuring van de Jaguar met BMW V8. Ik had de hele auto gekocht in D en had alle papieren erbij. Kreeg dus geen enkele vraag. Aantal aanbieders van motorblokken op Ebay adverteren met chassisnummer erbij. Vragen of ze dat kunnen vermelden op de factuur misschien? Een aantal hebben ook ervaring met internationaal transport. Niet zozeer met het regelen ervan (dat is vrij simpel zelf te doen vanuit NL) maar meer met het correct kratten van de motor zodat deze ook door de shipper geaccepteerd wordt.
Bedankt alvast hiervoor.
Je hebt mij namelijk behoorlijk aangestoken met die 5.0 Coyote V8 die je op de eerste pagina van dit topic voorstelde. Nu had die verkoper en geen informatie bij, wat een hel bij de RDW zou betekenen.
Tevens ben ik er al achter dat je helemaal niets aan de kabelboom hebt uit een Mustang. De standaard computers en kabelboom moeten namelijk alle signalen hebben om te starten. Dus daarvoor moet je uitwijken naar het kant-en-klare kabelboom setje van Ford Performance zelf. Die leveren ook de airbox met ingebouwde LMM en electronisch gaspedaal. Tevens is die kit geschikt om een standaard fuel-returnline te verwerken in je auto in plaats van de enkele brandstofleiding die in de Mustang zit.
Dus vanwege het feit dat ik dat toch moet kopen (1500,- dollar) is het vanwege de gunstige euro/dollar koers eerder interessant om een compleet blok over te laten komen met handbak vanuit de VS.
- RJK
- Berichten: 3539
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: Knäckebröd en Bockwurst - 2 Vraagjes van mij aan jou!
Ik has die LS toen meteen van een “standalone” draadboom laten voorzien. Was 500 USD extra zitten maar vier draadjes aan om aan te sluiten. Plus, min, toerenteller en motorstoringslampje. Klaar!
- Estoque
- Berichten: 901
- Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
- Locatie: Knäckebröd aan het eten
Re: Knäckebröd en Bockwurst - 2 Vraagjes van mij aan jou!
Zo eenvoudig is een Coyote V8 "helaas" niet. Je zit met variabele nokkenastiming en dergelijke.
Dat is ook de reden dat ik geen LS wil. Ik vind die motoren gewoon te oud qua ontwerp + vind ik zo'n carburateur-style injectiesysteem echt heel lelijk. En een carburateur gebruiken, no way!
Ik vind zo'n ouderwetse V8 in een Volvo gewoon niet om aan te gluren.
Dat is ook de reden dat ik geen LS wil. Ik vind die motoren gewoon te oud qua ontwerp + vind ik zo'n carburateur-style injectiesysteem echt heel lelijk. En een carburateur gebruiken, no way!
Ik vind zo'n ouderwetse V8 in een Volvo gewoon niet om aan te gluren.
- RJK
- Berichten: 3539
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: Knäckebröd en Bockwurst - 2 Vraagjes van mij aan jou!
?? LS met carb. style injectie? Ik denk dat je een ander motor type voor je hebt hoor.
https://en.wikipedia.org/wiki/LS_based_ ... ock_engine
Motor die ik had laten overkomen zal ook al electronisch gaspedaal/gasklep op enzo.
https://en.wikipedia.org/wiki/LS_based_ ... ock_engine
Motor die ik had laten overkomen zal ook al electronisch gaspedaal/gasklep op enzo.
-
- Berichten: 4303
- Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
- Auto: Dikke Bmw
- Locatie: München
- Estoque
- Berichten: 901
- Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
- Locatie: Knäckebröd aan het eten
Re: Knäckebröd en Bockwurst - Terug uit de VS
Zo, afstoffen dan maar!
De rondreis in de VS zit er inmiddels alweer 2 weken op en dus weer aan het werk en aan de hobby.
Na 3 weken in een "Camper" gewoond te hebben, is het een verademing om weer gewoon een interieur te hebben dat niet kraakt, schuift, beweegt en van plastic is.
Overigens nog wel een Driving-fun gerelateerde activiteit gedaan. Samen met mijn broer een Harley Davidson gehuurd in Las Vegas om vanuit daar naar de Hoover Dam en via een 150 mile lange route terug te rijden.
En onze "camper" met 310pk sterke 6.8L V10 Triton BENZINE...
Om even een idee te geven hoe absurd zo'n ding is. Dit is de pijl'stok'
1.30 Meter lang (of 51" in Retarded Units)
Na 3 weken met zo'n zuipschuit snap je in één keer waarom Trump uit het klimaatakkoord is gestapt.
Nu we weer thuis zijn begint het allemaal weer.
Niet stil gezeten, maar echte progressie is nog ver te zoeken.
Wel komen de onderdelen weer langzaam binnen druppelen.
- Nieuwe remleidingen
- Nieuwe handremcilinder met reservoir
- Nieuwe QSP handrem (ga alleen de steun gebruiken, hendel maak ik zelf)
- Remklauwen terug van Revisie (Nieuwe blokken, zuigers, keeringen en een sexy kleurtje)
Verder begon ik mij te ergeren aan de achterklep-krasjes op het handvat van de E46. Dus een nieuwe besteld bij Broekhuis in Almelo.
Tevens de originele accessoire-lijsten eens doorgespit en een setje originele metalen pedalen mee besteld. Zal het interieur zeker goed doen.
Mijn zoektocht naar mooie tellerringen is vooralsnog erg slecht. Ik vind die chromen exemplaren die ze overal op internet te koop aanbieden echt verschrikkelijk en de mooie 'matte' grijze exemplaren die in veel 330i's zit, kan ik nergens nieuw vinden. Iemand een adresje?
Nog een zoektocht die niet z'n vruchten afwerpt is de zoektocht naar een geschikte Coyote motor. Had een geschikte gevonden in Nederland, maar die kan mij niet de informatie geven die ik wil hebben (of het een F150 motor is, of een Mustang motor) en heeft het blok nooit horen lopen. In de VS zijn ze ook niet zo heel erg makkelijk te vinden in complete staat en/of zijn ze met automaat te koop. En ik wil een 6-bak.
De rondreis in de VS zit er inmiddels alweer 2 weken op en dus weer aan het werk en aan de hobby.
Na 3 weken in een "Camper" gewoond te hebben, is het een verademing om weer gewoon een interieur te hebben dat niet kraakt, schuift, beweegt en van plastic is.
Overigens nog wel een Driving-fun gerelateerde activiteit gedaan. Samen met mijn broer een Harley Davidson gehuurd in Las Vegas om vanuit daar naar de Hoover Dam en via een 150 mile lange route terug te rijden.
En onze "camper" met 310pk sterke 6.8L V10 Triton BENZINE...
Om even een idee te geven hoe absurd zo'n ding is. Dit is de pijl'stok'
1.30 Meter lang (of 51" in Retarded Units)
Na 3 weken met zo'n zuipschuit snap je in één keer waarom Trump uit het klimaatakkoord is gestapt.
Nu we weer thuis zijn begint het allemaal weer.
Niet stil gezeten, maar echte progressie is nog ver te zoeken.
Wel komen de onderdelen weer langzaam binnen druppelen.
- Nieuwe remleidingen
- Nieuwe handremcilinder met reservoir
- Nieuwe QSP handrem (ga alleen de steun gebruiken, hendel maak ik zelf)
- Remklauwen terug van Revisie (Nieuwe blokken, zuigers, keeringen en een sexy kleurtje)
Verder begon ik mij te ergeren aan de achterklep-krasjes op het handvat van de E46. Dus een nieuwe besteld bij Broekhuis in Almelo.
Tevens de originele accessoire-lijsten eens doorgespit en een setje originele metalen pedalen mee besteld. Zal het interieur zeker goed doen.
Mijn zoektocht naar mooie tellerringen is vooralsnog erg slecht. Ik vind die chromen exemplaren die ze overal op internet te koop aanbieden echt verschrikkelijk en de mooie 'matte' grijze exemplaren die in veel 330i's zit, kan ik nergens nieuw vinden. Iemand een adresje?
Nog een zoektocht die niet z'n vruchten afwerpt is de zoektocht naar een geschikte Coyote motor. Had een geschikte gevonden in Nederland, maar die kan mij niet de informatie geven die ik wil hebben (of het een F150 motor is, of een Mustang motor) en heeft het blok nooit horen lopen. In de VS zijn ze ook niet zo heel erg makkelijk te vinden in complete staat en/of zijn ze met automaat te koop. En ik wil een 6-bak.
- Niels
- Berichten: 22257
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Knäckebröd en Bockwurst - Terug uit de VS
Wel een hele gave camper De Wilwoods zien er weer top uit
- Arthur
- Berichten: 39745
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Knäckebröd en Bockwurst - Terug uit de VS
Idd, vette camper zeg! Wat verstookte die dan eigenlijk?
- Martijn_bmw
- Berichten: 26726
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Knäckebröd en Bockwurst - Terug uit de VS
bizar die camper! ben idd ook wel benieuwd naar het verbruik
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 217 gasten