De Volvo's en verdwaalde BMW van Estoque - Nieuwe stoelen struggles
- Arthur
- Berichten: 39745
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: De Volvo's en verdwaalde BMW van Estoque
Hoe lang zou je in zo'n nieuwe auto willen rijden? Ik heb ook bij Mazda gekeken, en ze hebben zeker mooie auto's. Bouwkwaliteit zal ook prima zijn, maar toch hebben ze vaak wat mindere 'details'. Ik vind, in algemene zin, een Duitse auto meer kwaliteit uitstralen. Wat niet zo hoeft te zijn, maar zo ziet het eruit. Als je 10 jaar rijdt dan komt die kwaliteit om de hoek kijken, zoals bv roest. Maar tot een jaar of 4 oud iig niet. Dan heb ik liever een interieur wat me ook aanspreekt en wat lekker 'voelt'. En dat heb ik minder bij de merken die jij noemt.
-
- Berichten: 6276
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
- Locatie: Noord Oost boven Opatija.
Re: De Volvo's en verdwaalde BMW van Estoque
Het gevoel dat Duitse auto’s meer kwaliteit uitstralen is na het eerste bezoek aan de garage in de meeste gevallen wel voorbij. Vroeger heb ik jaren Japanse auto’s gereden altijd probleemloos. Daarna overgestapt naar VAG en BMW, toen kwamen ook de +€1000 rekeningen om de hoek kijken, het bijvullen van olie, draagarm problemen, ratelende kettingen ect. Interieur van Mazda, Lexus en Toyota vind ik prachtig.
- Arthur
- Berichten: 39745
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: De Volvo's en verdwaalde BMW van Estoque
Dat kan natuurlijk ook
-
Online
- Berichten: 293
- Lid geworden op: 25 mar 2017, 19:52
Re: De Volvo's en verdwaalde BMW van Estoque
Lexus is ook niet heilig hoor, na 6x een bobine vervangen en wat ander klein grut heb je zo ook een rekening van €1000.
- Arthur
- Berichten: 39745
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: De Volvo's en verdwaalde BMW van Estoque
Ach, sommigen moet je niet willen overtuigen, welk 'kamp' dan ook
- Eric H
- Berichten: 3641
- Lid geworden op: 15 feb 2008, 10:09
- Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
- Locatie: Zoetermeer
- Contacteer:
Re: De Volvo's en verdwaalde BMW van Estoque
The truth lies in the eyes of the beholder.....of zoiets....
-
OnlineEstoque
- Berichten: 901
- Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
- Locatie: Knäckebröd aan het eten
Re: De Volvo's en verdwaalde BMW van Estoque
JA EN NU IS HET KLAAR!
Verdomme, jullie maken mij nog bang met al die verhalen!
Edit: hoeft al niet meer. Mijn BMW heeft namelijk net een leuk kunstje gedaan:
Gelukkig heeft de betere BMW-rijder een scantool binnen handbereik (en zeker als de gehele familie zo'n beetje BMW rijdt)..
YES, YES, YES!
Gelukkig is een 5DF5 code helemaal geen veel voorkomend iets bij een E46, is dus de DSC module die de geest heeft gegeven.
Eens kijken hoe we dat gaan fixen.
BMW <3
Verdomme, jullie maken mij nog bang met al die verhalen!
Edit: hoeft al niet meer. Mijn BMW heeft namelijk net een leuk kunstje gedaan:
Gelukkig heeft de betere BMW-rijder een scantool binnen handbereik (en zeker als de gehele familie zo'n beetje BMW rijdt)..
YES, YES, YES!
Gelukkig is een 5DF5 code helemaal geen veel voorkomend iets bij een E46, is dus de DSC module die de geest heeft gegeven.
Eens kijken hoe we dat gaan fixen.
BMW <3
Laatst gewijzigd door Estoque op 07 dec 2018, 12:41, 1 keer totaal gewijzigd.
- Niels
- Berichten: 22257
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: De Volvo's en verdwaalde BMW van Estoque
Sure, met Volvo’s van gietijzer zonder elektronica
Gelukkig, dat verzacht de pijn na het mislopen van een GS300. Nu koelvloeistof lekkage nummer 6 ff oplossen, dan kan nummer 7 zich aandienen
-
OnlineEstoque
- Berichten: 901
- Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
- Locatie: Knäckebröd aan het eten
Re: De Volvo's en verdwaalde BMW van Estoque
Dat is ook de reden waarom ik oude auto's leuk vind, geen electronica
-
- Berichten: 4303
- Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
- Auto: Dikke Bmw
- Locatie: München
Re: De Volvo's en verdwaalde BMW van Estoque
Aardig scan tooltje is dat. Ik heb de 910 II en dat werkt perfect
-
- Berichten: 2719
- Lid geworden op: 26 sep 2014, 15:47
- Locatie: BMW E91 330d
Re: De Volvo's en verdwaalde BMW van Estoque
om te beginnen de hamer erop, daarmee komt ie vaak los.Estoque schreef: ↑07 dec 2018, 12:30 JA EN NU IS HET KLAAR!
Verdomme, jullie maken mij nog bang met al die verhalen!
Edit: hoeft al niet meer. Mijn BMW heeft namelijk net een leuk kunstje gedaan:
Gelukkig heeft de betere BMW-rijder een scantool binnen handbereik (en zeker als de gehele familie zo'n beetje BMW rijdt)..
YES, YES, YES!
Gelukkig is een 5DF5 code helemaal geen veel voorkomend iets bij een E46, is dus de DSC module die de geest heeft gegeven.
Eens kijken hoe we dat gaan fixen.
BMW <3
anders staat het internet nog wel vol met DIY fixen, als je een beetje handig bent
- Sander-E46
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: 07 apr 2013, 12:13
Re: De Volvo's en verdwaalde BMW van Estoque
Ik heb de code ook gehad op m'n E46, verwijderd en al 3 maanden niet meer teruggekomen.
- JP
- Berichten: 31255
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: De Volvo's en verdwaalde BMW van Estoque
De hele E46 toen verwijderd ?
- Arthur
- Berichten: 39745
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: De Volvo's en verdwaalde BMW van Estoque
Dat werkt iig wel altijd
- Sander-E46
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: 07 apr 2013, 12:13
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: De Volvo's en verdwaalde BMW van Estoque
Iedereen? Ik ben niet anti bmw hoor. Sterker nog, genoeg modellen die ik graag eens zou bezitten. Tegelijkertijd heb ik er geen moeite mee om om toe te geven dat ze kwalitatief helemaal niet zo geweldig zijn als veel mensen beweren.
Ook de wagens die ik nu rijd hebben echt hun kwalen en daar is dit jaar een hoop geld ingegaan. Sh!t happens...
Ook de wagens die ik nu rijd hebben echt hun kwalen en daar is dit jaar een hoop geld ingegaan. Sh!t happens...
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: De Volvo's en verdwaalde BMW van Estoque
Wat was dat nou ook al weer met die sarcasme meter?
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: De Volvo's en verdwaalde BMW van Estoque
Stuk. Zeker na al die kosten van de afgelopen maanden die meer weg hadden van de gemiddelde afschrijving op een dieselwagen.
- Arthur
- Berichten: 39745
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: De Volvo's en verdwaalde BMW van Estoque
Dan is het je vergeven
- Spijkerhard
- Berichten: 4046
- Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Re: De Volvo's en verdwaalde BMW van Estoque
Heerlijk dat dagboek. Ik lag 2x dubbel.
Voor het eerst in mn leven vanaf DF voorgelezen, omdat ze hier vroegen waarom ik dubbel lag...
Voor het eerst in mn leven vanaf DF voorgelezen, omdat ze hier vroegen waarom ik dubbel lag...
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: De Volvo's en verdwaalde BMW van Estoque
Nou, waar blijft het topic ‘Lief dagboek...’?
- Tim N
- Berichten: 7749
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: De Volvo's en verdwaalde BMW van Estoque
Dus snel vanuit het NSFW naar dit topic geklikt?Spijkerhard schreef: ↑07 dec 2018, 23:35 Heerlijk dat dagboek. Ik lag 2x dubbel.
Voor het eerst in mn leven vanaf DF voorgelezen, omdat ze hier vroegen waarom ik dubbel lag...
- Arthur
- Berichten: 39745
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: De Volvo's en verdwaalde BMW van Estoque
Je bedoelt dat topic wat al een poosje 'droog' staat?
-
OnlineEstoque
- Berichten: 901
- Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
- Locatie: Knäckebröd aan het eten
Re: De Volvo's en verdwaalde BMW van Estoque
Nieuw jaar, nieuwe kansen en een hele hoop valse hoop om het allemaal weer eens beter te gaan doen dan afgelopen jaar.
Tijdens de feestdagen-vakantie redelijk wat Auto/Motor werkzaamheden verricht! Zo heerlijk dat je gewoon de tijd hebt om alles af te werken en een goed excuus hebt om je familieleden allemaal vakkundig te ontlopen. (Dan bedoel ik de gezinsleden niet, maar die andere mensen die je er gratis bij krijgt als je vader of moeder uit een gezin met meerdere kinderen komen )
Allereerst stonden de knipperlichten van mijn Husqvarna op de planning. Ooit de originele achterlichten met een bekwame schop tijdens het afstappen in de Ardennen een beste optater verkocht. De originele staken ook te ver naar buiten voor mijn gevoel, dus een paar nieuwe kleine LED-exemplaren besteld en gemonteerd.
Oud vs Nieuw (Links is oud)
Ook gelijk het Relais vervangen voor een LED-variant, zodat ze niet sneller knipperen.
Eindresultaat:
Omdat de voorkant van de 701 nogal oud over doet komen, is een veel toepaste upgrade de koplamp/spatbord van een Husqvarna 450/501.
Maar omdat ik zo'n eigenwijze drol ben en het spatbord van een 501 in mijn ogen weer niet past bij de rest van de motor, moest ik weer eens wat anders gaan doen.
Dus koplamp van een 501 besteld samen met wat andere goodies:
Koplamp verwijderd en maar eens geinvestariseerd wat allemaal aangepast moet worden om de nieuwe lamp aan te laten sluiten bij het originele spatbord en begonnen met hakken en zagen!
Gelijk de tijd genomen om de originele spullen die verzaagd gaan worden, nieuw te bestellen zodat hij bij eventuele verkoop weer volledig origineel gemaakt kan worden. (ik ben nogal een sucker voor Reverse-moddable-modding). Zo is hij bij verkoop weer origineel en helemaal strak <3
Na een hoop gevloek met een stomp Stanley-mes, een Dremel en een ijzerzaag de boel netjes en dicht gekregen.
Niet netjes genoeg, want inmiddels is de 3D-tekening naar Shapeways gestuurd om 3D-geprint te worden met de juiste gaten, sleuven en dergelijke om het nog wat strakker te maken. Maar dit is wel presenteerbaar!
Toen de Husqvarna-USB aansluiting gemonteerd onder het stuur en aangesloten achter de koplamp. Zit gewoon een 12v Geschakeld en 12V contant aansluiting vanaf fabriek die gebruikt kunnen worden voor de Accessoires, dus geen centje pijn.
Daarbovenop de Quad-lock telefoonhouder gemaakt. Zodat die afschuwelijke Tyraps niet in het zicht zitten tijdens het rijden. En een goede telefoonsteun stond toch nog op mijn lijstje.
Gelijk ook de juiste lengte USB-USB C kabel besteld met 90 graden aansluiting zodat alles perfect past en er geen overbodige draden in het zicht zitten.
Toen de hele bende weer dichtgemaakt en getest. Werkt perfect!
Ziet er toch echt stukken beter uit naar mijn mening dan het origineel:
Ziet eruit als een 2019-update versie zo, originele spatbord staat er gewoon perfect bij. <3
Zoals ik al zei ben ik nogal een sucker voor Reverse-moddable-modding, dus toen het snode plan in mijn hoofd schoot om een setje dikke half/half velgen te monteren, was het al snel duidelijk dat dit niet op de originele velgen mocht. Dus toen even de Alpina-wheels configurator opgestart om een mooi setje half/half velgen samen te stellen.
Bleken ze de blauwe naven niet meer te hebben en ook de velgen die ik eigenlijk wilde hebben niet meer te maken. Hmm, domper.
Dus toen maar verder gekeken naar andere velgen en tot een Haan/Excel combinatie gekomen. Voordat ik op "nu bestellen" klikte, toch maar even de bestelling in de winkelwagen geparkeerd en een nachtje geslapen. Want 1700,- euro voor 2 velgen, hoe rechtvaardig je dat voor jezelf? Nou, eigenlijk niet. Maar onder het mom van: "Moet ik hebben", toch maar besloten de volgende dag te bestellen.
MAAR TOEN DEED MIJN STOMME BREIN WEER EENS IETS WAT MIJ NORMAAL KLAUWEN MET GELD KOST!
Rutger werd wakker van de wekker op z'n telefoon en begon aan z'n dagelijkse opstart-routine.
*Rutger drukt wekker uit op telefoon*
*Rutger gaapt 3x*
*Rutger pakt telefoon en checkt Whatsapp*
*Rutger checkt outlook*
----- *Disclaimer: Hier is waar normaal mijn fysieke dagelijkse routine begint, zoals aankleden etc. De rest wat hieronder beschreven staat is niet onderdeel van mijn dagelijkse routine -----
*Rutger ziet Marktplaats notificatie mail over nieuwe advertenties met zoekwoord Husqvarna 701*
*Rutger ziet gelukkig niet de 'u heeft nog producten in uw winkelmandje-mail staan, die daaronder staat'*
*Rutger ziet Marktplaats advertentie over een nieuw setje Excel/Haan velgen voor Husqvarna 701*
*Rutger ziet dat dat toch wel een hoop centjes scheelt met 1700 euro*
*Rutger Belt naar Brabant voor dit nieuwe setje velgen*
*Rutger Rijdt naar Brabant voor dit nieuwe setje velgen*
*Rutger realiseert zich dat dit het dicht in de buurt komt van slapend rijk worden, wat hij ooit zal doen*
Velgen zijn op de Spaak-nippels na(die had ik blauw aangevinkt) precies zoals dat ik ze in de winkelwagen had geparkeerd. Maar dat vond ik een klein offer voor de korting die er zat ten opzichte van helemaal nieuw.
Van:
Naar:
(hier zitten overigens nog niet de juiste Haan-spacers op de voorvelg, die waren toen nog niet binnen. Maar ik moest mijn brommer rijdbaar houden. Daarom zitten de axle-sliders er vooraan ook nog niet op. DUS GEEN PANIEK!)
Eerst was het plan om deze velgen dan half-half te laten spuiten/poedercoaten, maar na het zien van de glimmende velgen in de brommer ten opzichte van de origineel matte velgen in de brommer, heb ik besloten om sowieso dit seizoen nog met deze samenstelling te rijden. Ziet er gewoon een heel stuk beter/frisser uit dan origineel.
Wel komen er nog wat wiel-stickertjes op, ala de originele velgen. Maar dan iets smaakvoller.
Toen de brommer weer in de hoek gedrukt, de gereedschapskist weer compleet gemaakt met alle sleutels die ik door de hele garage meeneem. (Ik sleutel nogal van mij af, dus vaak lekker veel chaos) in de Auto gesprongen en naar de werkplaats gereden om met de volvo 245 te gaan prutsen.
Allereerst onder de kap wat kabels verwijderd en de veerpoten bijgespoten. Nu weer alles lekker mat-zwart!
Toen mijn aandacht op het interieur gevestigd.
De Hydraulische handrem moest nog gemonteerd worden in de cockpit. Dus de handrem maar weer eens uit de kast getrokken, cilinder erin gestoken en in de auto geplaatst. Nu blijkt alleen dat een 'Verticale' handrem van QSP geen 'Verticale' handrem is, want 65 graden ten opzichte van horizontaal is gewoon vies schuin, waardoor je hem op geen enkele normale manier in een Volvo kunt monteren.
Dus aanpassen die zooi!
Blijft handig zo'n handmatige zetbank (we hebben ook een modernere, maar die is niet zo fijn voor het kleine werk)
Beugel verlengt, gaten geboord en gepast:
Montagepunt gemaakt en in de auto gelast. Op zo'n manier dat er gewoon nog een stoel bij naast kan, mocht het ooit nog gebeuren.
Tapijtje netjes ingesneden en de hele zwendel gemonteerd:
C'est fini:
En toen waren de feestdagen voorbij, kon de troep weer in de hoek geschoven worden en de mentale voorbereiding op het werken weer beginnen. Dus helemaal top!
Tijdens de feestdagen-vakantie redelijk wat Auto/Motor werkzaamheden verricht! Zo heerlijk dat je gewoon de tijd hebt om alles af te werken en een goed excuus hebt om je familieleden allemaal vakkundig te ontlopen. (Dan bedoel ik de gezinsleden niet, maar die andere mensen die je er gratis bij krijgt als je vader of moeder uit een gezin met meerdere kinderen komen )
Allereerst stonden de knipperlichten van mijn Husqvarna op de planning. Ooit de originele achterlichten met een bekwame schop tijdens het afstappen in de Ardennen een beste optater verkocht. De originele staken ook te ver naar buiten voor mijn gevoel, dus een paar nieuwe kleine LED-exemplaren besteld en gemonteerd.
Oud vs Nieuw (Links is oud)
Ook gelijk het Relais vervangen voor een LED-variant, zodat ze niet sneller knipperen.
Eindresultaat:
Omdat de voorkant van de 701 nogal oud over doet komen, is een veel toepaste upgrade de koplamp/spatbord van een Husqvarna 450/501.
Maar omdat ik zo'n eigenwijze drol ben en het spatbord van een 501 in mijn ogen weer niet past bij de rest van de motor, moest ik weer eens wat anders gaan doen.
Dus koplamp van een 501 besteld samen met wat andere goodies:
Koplamp verwijderd en maar eens geinvestariseerd wat allemaal aangepast moet worden om de nieuwe lamp aan te laten sluiten bij het originele spatbord en begonnen met hakken en zagen!
Gelijk de tijd genomen om de originele spullen die verzaagd gaan worden, nieuw te bestellen zodat hij bij eventuele verkoop weer volledig origineel gemaakt kan worden. (ik ben nogal een sucker voor Reverse-moddable-modding). Zo is hij bij verkoop weer origineel en helemaal strak <3
Na een hoop gevloek met een stomp Stanley-mes, een Dremel en een ijzerzaag de boel netjes en dicht gekregen.
Niet netjes genoeg, want inmiddels is de 3D-tekening naar Shapeways gestuurd om 3D-geprint te worden met de juiste gaten, sleuven en dergelijke om het nog wat strakker te maken. Maar dit is wel presenteerbaar!
Toen de Husqvarna-USB aansluiting gemonteerd onder het stuur en aangesloten achter de koplamp. Zit gewoon een 12v Geschakeld en 12V contant aansluiting vanaf fabriek die gebruikt kunnen worden voor de Accessoires, dus geen centje pijn.
Daarbovenop de Quad-lock telefoonhouder gemaakt. Zodat die afschuwelijke Tyraps niet in het zicht zitten tijdens het rijden. En een goede telefoonsteun stond toch nog op mijn lijstje.
Gelijk ook de juiste lengte USB-USB C kabel besteld met 90 graden aansluiting zodat alles perfect past en er geen overbodige draden in het zicht zitten.
Toen de hele bende weer dichtgemaakt en getest. Werkt perfect!
Ziet er toch echt stukken beter uit naar mijn mening dan het origineel:
Ziet eruit als een 2019-update versie zo, originele spatbord staat er gewoon perfect bij. <3
Zoals ik al zei ben ik nogal een sucker voor Reverse-moddable-modding, dus toen het snode plan in mijn hoofd schoot om een setje dikke half/half velgen te monteren, was het al snel duidelijk dat dit niet op de originele velgen mocht. Dus toen even de Alpina-wheels configurator opgestart om een mooi setje half/half velgen samen te stellen.
Bleken ze de blauwe naven niet meer te hebben en ook de velgen die ik eigenlijk wilde hebben niet meer te maken. Hmm, domper.
Dus toen maar verder gekeken naar andere velgen en tot een Haan/Excel combinatie gekomen. Voordat ik op "nu bestellen" klikte, toch maar even de bestelling in de winkelwagen geparkeerd en een nachtje geslapen. Want 1700,- euro voor 2 velgen, hoe rechtvaardig je dat voor jezelf? Nou, eigenlijk niet. Maar onder het mom van: "Moet ik hebben", toch maar besloten de volgende dag te bestellen.
MAAR TOEN DEED MIJN STOMME BREIN WEER EENS IETS WAT MIJ NORMAAL KLAUWEN MET GELD KOST!
Rutger werd wakker van de wekker op z'n telefoon en begon aan z'n dagelijkse opstart-routine.
*Rutger drukt wekker uit op telefoon*
*Rutger gaapt 3x*
*Rutger pakt telefoon en checkt Whatsapp*
*Rutger checkt outlook*
----- *Disclaimer: Hier is waar normaal mijn fysieke dagelijkse routine begint, zoals aankleden etc. De rest wat hieronder beschreven staat is niet onderdeel van mijn dagelijkse routine -----
*Rutger ziet Marktplaats notificatie mail over nieuwe advertenties met zoekwoord Husqvarna 701*
*Rutger ziet gelukkig niet de 'u heeft nog producten in uw winkelmandje-mail staan, die daaronder staat'*
*Rutger ziet Marktplaats advertentie over een nieuw setje Excel/Haan velgen voor Husqvarna 701*
*Rutger ziet dat dat toch wel een hoop centjes scheelt met 1700 euro*
*Rutger Belt naar Brabant voor dit nieuwe setje velgen*
*Rutger Rijdt naar Brabant voor dit nieuwe setje velgen*
*Rutger realiseert zich dat dit het dicht in de buurt komt van slapend rijk worden, wat hij ooit zal doen*
Velgen zijn op de Spaak-nippels na(die had ik blauw aangevinkt) precies zoals dat ik ze in de winkelwagen had geparkeerd. Maar dat vond ik een klein offer voor de korting die er zat ten opzichte van helemaal nieuw.
Van:
Naar:
(hier zitten overigens nog niet de juiste Haan-spacers op de voorvelg, die waren toen nog niet binnen. Maar ik moest mijn brommer rijdbaar houden. Daarom zitten de axle-sliders er vooraan ook nog niet op. DUS GEEN PANIEK!)
Eerst was het plan om deze velgen dan half-half te laten spuiten/poedercoaten, maar na het zien van de glimmende velgen in de brommer ten opzichte van de origineel matte velgen in de brommer, heb ik besloten om sowieso dit seizoen nog met deze samenstelling te rijden. Ziet er gewoon een heel stuk beter/frisser uit dan origineel.
Wel komen er nog wat wiel-stickertjes op, ala de originele velgen. Maar dan iets smaakvoller.
Toen de brommer weer in de hoek gedrukt, de gereedschapskist weer compleet gemaakt met alle sleutels die ik door de hele garage meeneem. (Ik sleutel nogal van mij af, dus vaak lekker veel chaos) in de Auto gesprongen en naar de werkplaats gereden om met de volvo 245 te gaan prutsen.
Allereerst onder de kap wat kabels verwijderd en de veerpoten bijgespoten. Nu weer alles lekker mat-zwart!
Toen mijn aandacht op het interieur gevestigd.
De Hydraulische handrem moest nog gemonteerd worden in de cockpit. Dus de handrem maar weer eens uit de kast getrokken, cilinder erin gestoken en in de auto geplaatst. Nu blijkt alleen dat een 'Verticale' handrem van QSP geen 'Verticale' handrem is, want 65 graden ten opzichte van horizontaal is gewoon vies schuin, waardoor je hem op geen enkele normale manier in een Volvo kunt monteren.
Dus aanpassen die zooi!
Blijft handig zo'n handmatige zetbank (we hebben ook een modernere, maar die is niet zo fijn voor het kleine werk)
Beugel verlengt, gaten geboord en gepast:
Montagepunt gemaakt en in de auto gelast. Op zo'n manier dat er gewoon nog een stoel bij naast kan, mocht het ooit nog gebeuren.
Tapijtje netjes ingesneden en de hele zwendel gemonteerd:
C'est fini:
En toen waren de feestdagen voorbij, kon de troep weer in de hoek geschoven worden en de mentale voorbereiding op het werken weer beginnen. Dus helemaal top!
- MartijnGizmo
- Berichten: 12749
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: De Volvo's en verdwaalde BMW van Estoque
Ik heb me goed vermaakt met deze update!