De Volvo's en verdwaalde BMW van Estoque - Nieuwe stoelen struggles

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Estoque
Berichten: 901
Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
Locatie: Knäckebröd aan het eten

Re: Knäckebröd en Bockwurst - Lekker Functioneel Laag!

Bericht door Estoque » 21 aug 2018, 16:51

MJvanBlokland schreef: 21 aug 2018, 15:47 Heb je nog ergens wat info over je oude Punto ik vind het wel een gaaf ding :blink:
Oude Punto?

Online
Gebruikersavatar
MVB
Berichten: 836
Lid geworden op: 23 jan 2013, 14:09
Locatie: onder een BMW

Re: Knäckebröd en Bockwurst - Lekker Functioneel Laag!

Bericht door MVB » 27 aug 2018, 09:06

Estoque schreef: 21 aug 2018, 16:51
MJvanBlokland schreef: 21 aug 2018, 15:47 Heb je nog ergens wat info over je oude Punto ik vind het wel een gaaf ding :blink:
Oude Punto?
Verkeerde draadje my bad :tooth: :bag:

Gebruikersavatar
hans33sw
Berichten: 91
Lid geworden op: 13 apr 2016, 09:13
Auto: 2x 33, 304, 205, '17 Megane

Re: Knäckebröd en Bockwurst - Lekker Functioneel Laag!

Bericht door hans33sw » 28 aug 2018, 22:32

Wat een toffe volvo's heb je! Hier moet op termijn een keer een station kopen wat ik erg lastig vindt want de meeste zijn zo karakterloos. Die volvo's daarentegen, en dan op deze manier. Super!

Gebruikersavatar
Estoque
Berichten: 901
Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
Locatie: Knäckebröd aan het eten

Re: Knäckebröd en Bockwurst - We rijden weer!

Bericht door Estoque » 05 sep 2018, 16:16

*Haalt heel diep adem, doet stofmasker op en blaast het stof van dit topic af*

Nadat ik 5 weken geleden mijn eerste motor aan heb geschaft, is het stapeltje project- en dagelijke auto's naar de achtergrond geschoven. En nu is het toch weer tijd om weer eens te updaten!

De E46 heeft nog altijd de taak mijn luie kont van huis naar het werk te transporteren en weer terug. Echt spannende rondes zijn dat niet, maar hij doet het naar alle tevredenheid en in gering comfort.

Reden voor dit geringe comfort zijn de 12 jaar oude Dunlop's die er nog onder zaten. Deze waren knetterhard en sleten voor geen (milli)meter. Naast het feit dat ze gewoon luidruchtig waren, waren ze ook gewoon te stug en op het natte totaal niet meer geschikt.

Opzich niet zo'n probleem, want ik reed de laatste tijd heel veel in de Amarok V6 van de zaak. Veel slepen met aanhangers en dergelijke maakte de E46 een beetje overbodig de afgelopen tijd.

Afgelopen vrijdag mocht de E46 voor het eerst in bijna 1,5 maand tijd weer eens opdraven voor "Daily-duty!" en dan is het toch wel even afzien hoor. Komend van een zo'n beetje Full-option Amarok V6 naar een 4-cilinder E46 met veel te stugge banden. Je mist power, je mist de soepelheid van een 8-traps DSG en het gemak van moderne radio's met DAB+.

Halverwege de overtocht begon de achterkant van de E46 wat te zwabberen bij het naar links sturen. Even stoppen om te kijken ja hoor, lekke band rechts achter. Toen koers gezet richting een bevriende transporteur.

De laatste 1,5km lekker rustig uitgereden (<10km/h) door een woonwijk en toen de auto op de parkeerplaats gezet.
Ben lekker doorgereden omdat ik de band niet wou repareren en de velg de straat niet raakte.

Afbeelding

Bij de transporteur aangekomen de auto achter gelaten en in een 500pk sterke Volvo FH12 gesprongen (ook geen verkeerde daily :P) en verder naar het werk gereden. Op het werk afspraak gemaakt voor nieuwe banden, uitlijnen en het checken van de velgen omdat ik zeker wil weten of ze recht zijn.

Aan het einde van de dag weer in de Volvo gesprongen, naar mijn bmw gereden om daar de velg te verwisselen voor de thuiskomer (die nog nooit gebruikt was) en toen kreeg ik een veel beter idee.

Want een thuiskomer is zwart met geel, mijn auto is zwart en iedereen weet dat een zwarte auto met zwart/gele velgen ook daadwerkelijk gele accenten moet hebben op de auto. Nu is het alleen een kwalijke zaak dat er een zeker iemand dat imago behoorlijk verkloot heeft.

Dus toen dacht ik: "Ik ben dus een soort nep-banne".
- Ik heb namelijk geen webshops.
- Ik doe niet alsof ik in een auto rijd die NIEMAND KAN BETALEN!!!!!!!
- Ik woon in een vrijstaand huis
- Ik heb geen vriendin/vrouw
- Ik kan wel tegen kritiek / mensen die mijn smaak niet waarderen.
- Ik vind een Quattroporte ongelovelijk lelijk.
- Ik lees/comment in andermans topic.

Dit was dus het resultaat:
Afbeelding

Uiteindelijk had ik de ballen niet om het daadwerkelijk te doen, want ik ben bang voor de mening van anderen en niemand in mijn omgeving kent het fenomeen "banne".

Uiteindelijk nog even een foto geschoten van de dikke stance van de thuiskomer.
Stancenation eat your heart out, there's a new king in town!

Afbeelding

Misschien moet ik m'n spatborden gaan rollen voor een iets betere 'tuck' en kan de auto nog iets verder omlaag. Jullie weten het toch: Static-life yo! :tong:

Gisteren de BMW weer opgehaald van de bandenboer. Heb 4 nieuwe Michelin Pilot Sport 4 banden laten monteren.
Veel goede dingen over gehoord en volgens de vele bandentests de beste band voor de zomer.

Afbeelding

De eerste 150km staan er inmiddels op en ik ben weer helemaal super content met het comfort. Vers rubber onder een auto transformeert toch echt zo'n hele auto. Heerlijk! :df:

Nu nog even schoonmaken, nieuwe ruitenwissers monteren en weer lekker forenzen.
Laatst gewijzigd door Estoque op 05 sep 2018, 19:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Frank_Sch
Berichten: 2122
Lid geworden op: 02 mei 2017, 18:10
Auto: Alpina B3s cabrio 2011

Re: Knäckebröd en Bockwurst - We rijden weer!

Bericht door Frank_Sch » 05 sep 2018, 16:23

Hij is leuk :thumbup:

Online
Eric Z
Berichten: 3974
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: Knäckebröd en Bockwurst - We rijden weer!

Bericht door Eric Z » 05 sep 2018, 18:54

:lol: leuk geschreven ook!

Gebruikersavatar
Estoque
Berichten: 901
Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
Locatie: Knäckebröd aan het eten

Re: Knäckebröd en Bockwurst - We rijden weer!

Bericht door Estoque » 03 okt 2018, 09:42

Binnen een maand nog een update, ik voel me oprecht een beetje trots dat ik binnen een maand van de vorige update, daadwerkelijk weer iets aan mijn auto's heb gedaan!

De groene 244 is al een tijdje redelijk 'af' en rijdbaar. Na aanschaf hebben we de versnellingsbak gerepareerd (knarste in de eerste versnelling en achteruit) en het brandstofsysteem kon wel een update gebruiken, gezien het filter compleet zwart was uitgeslagen en de pomp onder de auto met vlagen soepel liep, maar ook soms niet aansloeg.

Na het vervangen van alle brandstof gerelateerde zaken is de auto voorzien van een verse apk, waarbij het CO netjes was en hebben we de eerste paar testritjes gemaakt.

Vervolgens hebben de auto geparkeerd en was het plan om hem voor een paar plezierritjes te gebruiken.
Echter bleek de auto na het eerste plezierritje al niet meer lekker te lopen en was starten een echt probleem aan het worden. Dus vervolgens weer de auto geparkeerd, informatie gezocht over het KJET systeem om te kijken wat het kan zijn om vervolgens tot de conclusie te komen dat KJET een kut systeem is waar ik mijn handen echt niet aan wil gaan branden..

Na 3 maanden niet naar de auto omgekeken te hebben in de vorm van: "We moeten even uitzoeken wat het is.." heb ik een bericht in een FB-groep gegooid vol met volvo liefhebbers om te vragen of er mensen nog KJET-kenners kennen. Gezien mijn google zoekopdrachten niet verder kwamen dan Porsche rijders die 95 euro per uur een schappelijk werkplaatstarief vonden, 2 beunhazen die zelf 1,5 jaar nodig hebben gehad om KJET werkbaar te krijgen op hun Volvo 240 en 1 iemand die KJET verving voor een LH2.4 systeem van een latere 240.

Omdat de auto toch redelijk origineel is, wil ik het originele systeem wel behouden vanwege het feit dat een belastingvrije 240 in originele staat met 75k km toch wel iets meer waard moet worden, in tegenstelling tot dat paarse en witte kadaver die ook in mijn bezit zijn :P

Via de Facebook groep een adres gekregen in de omgeving van Oirschot, afspraak gemaakt om de auto te brengen en het gehele KJET-systeem te checken, repareren en afstellen.

Dus afgelopen zaterdag de Amarok voor de aanhanger gedaan en de 244 opgeladen.
Afbeelding

Zoals hieronder te zien, is 2 volvo's op deze aanhanger geen enkel probleem.
Wat ik natuurlijk helemaal perfect vind :D
Afbeelding

Eenmaal in Oirschot de volvo afgeleverd in goed gezelschap:
Afbeelding

Jongen wat er mee aan het werk gaat vond gelijk een paar problemen, wat waarschijnlijk de onregelmatige problemen verklaren.
Zo bleken de 4 injector zittingen, die van kunststof zijn, volledig uitgehard en gescheurd. Dus dat is het eerste al!

Dus na de eerste diagnose met een gerust hart de 244 achtergelaten en weer richting Twente gereden. Over enkele weken hebben we hopelijk een goed rijdende 244 waar we lekker mee kunnen touren. En dan later maar eens bekijken of we hem houden of hij in de verkoop gaat.

Thuis lekker op de brommer gesprongen en de achterband glad gereden :D
Ook nog even Vliegveld Twente bedwongen en een paar wheelies geprobeerd (ik ben er nog niet goed in en een mooiere plek om te oefenen ga je niet vinden :P)
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tim N
Berichten: 7747
Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37

Re: Knäckebröd en Bockwurst - We rijden weer!

Bericht door Tim N » 03 okt 2018, 15:28

Zo te lezen woon je nog in de buurt ook. Mooie volvo's maar nog nooit tegen gekomen

Gebruikersavatar
Estoque
Berichten: 901
Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
Locatie: Knäckebröd aan het eten

Re: Knäckebröd en Bockwurst - We rijden weer!

Bericht door Estoque » 03 okt 2018, 15:50

Tim N schreef: 03 okt 2018, 15:28 Zo te lezen woon je nog in de buurt ook. Mooie volvo's maar nog nooit tegen gekomen
Dat je mij niet tegenkomt ligt volledig aan het feit dat alle 3 de volvo's niet de weg op mochten :D, ligt dus aan mij :P
- Paarse 245 staat nog altijd te wachten tot de spuiter weer tijd heeft.
- Witte 242 staat te wachten tot ik tijd heb om de laatste loodjes aan te pakken. (Uitlaat, Injectoren, Kabelboom, Achteras, Afstellen)
- Groene 244 staat in dus Oirschot te wachten op reparatie.

En ik sta in een huisje in de gemeente tubbergen te wachten op mijn loon, om dat vervolgens weer direct op de rekening van verschillende webshops te storten voor onderdelen voor de Husqvarna motor :P..

Ooooooooit ga ik het allemaal afmaken!

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26693
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Knäckebröd en Bockwurst - We rijden weer!

Bericht door Martijn_bmw » 03 okt 2018, 16:04

Super leuk geschreven weer allebei! En idd K jet is kut... ken het van mijn Bmw e21 tijdperk, maar origineel houden is wel gaaf natuurlijk! Hopen dat ie straks weer mooi loopt,

Gebruikersavatar
Meeelv
Berichten: 252
Lid geworden op: 03 mar 2017, 19:12
Auto: Ford Focus ST MK2
Locatie: Gemert

Re: Knäckebröd en Bockwurst - We rijden weer!

Bericht door Meeelv » 03 okt 2018, 17:48

Dikke brommer ook !

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22256
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Knäckebröd en Bockwurst - We rijden weer!

Bericht door Niels » 03 okt 2018, 22:05

Had het black&yellow ff gemist :roflol:

K-Jet, prachtig man :D Op zich degelijk maar het raakt wel goed op leeftijd inmiddels. De vroegere GTItjes hadden het ook, de wijze lessen die ik van meerdere kanten (en collega VAG monteurs) kreeg: “BLIJF VAN DE INSTELLINGEN AF”. Dus als het niet lekker draait dan is er idd gewoon iets kapot of vervuilt en bij veel stilstand vevuilt de brandstof verdeler met plunjer nog wel eens. Als ik het goed heb zitten daar ook nog iets van metalen membraampjes in die wel eens vervuilen maar een pain in the ass zouden zijn.

Gebruikersavatar
Estoque
Berichten: 901
Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
Locatie: Knäckebröd aan het eten

Re: Knäckebröd en Bockwurst - We rijden weer!

Bericht door Estoque » 04 okt 2018, 09:56

Niels schreef: 03 okt 2018, 22:05 Had het black&yellow ff gemist :roflol:

K-Jet, prachtig man :D Op zich degelijk maar het raakt wel goed op leeftijd inmiddels. De vroegere GTItjes hadden het ook, de wijze lessen die ik van meerdere kanten (en collega VAG monteurs) kreeg: “BLIJF VAN DE INSTELLINGEN AF”. Dus als het niet lekker draait dan is er idd gewoon iets kapot of vervuilt en bij veel stilstand vevuilt de brandstof verdeler met plunjer nog wel eens. Als ik het goed heb zitten daar ook nog iets van metalen membraampjes in die wel eens vervuilen maar een pain in the ass zouden zijn.
Heb je een punt. Zaken als die drukbalg en de andere delen verslijten bijna niet. Het zijn meer de ouderdoms-kwaaltjes waardoor het systeem een slechte naam heeft gekregen. En je kunt het systeem het ook eigenlijk niet kwalijk nemen dat ze in 1978 een kunststof hebben gemonteerd dat na 40 jaar volledig hard is geworden en met de geringste temperatuurwisseling al knapt.

Het probleem om het DIY op te lossen is gewoon dat er 0,0 kennis voorhanden is op het internet. Er zit in Nederland blijkbaar een bedrijf dat hele KJET-installaties reviseert, maar die zullen wel heel slecht in moderne technologie zijn want ik kan ze met mijn google-skills niet vinden.

En om even in te kaderen hoe goed mijn google skills. Die zijn namelijk goed genoeg om verschillende programmeertalen te kunnen bluffen op mijn CV, maar niemand die erachter is gekomen dat ik er eigenlijk niets van kan :P (Ik werk gelukkig nu niet meer in de IT, dus kan het gewoon zeggen :P)
Meeelv schreef: 03 okt 2018, 17:48 Dikke brommer ook !
Thx! ook lang naar gezocht naar wat ik nu daadwerkelijk wou. Tot nu toe erg blij mee!
Al moet ik wel zeggen dat ik nu iets te makkelijk de volvo's links laat liggen bij mooi weer. Dan ga je toch liever rijden ipv sleutelen.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22256
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Knäckebröd en Bockwurst - We rijden weer!

Bericht door Niels » 04 okt 2018, 13:58

Deze? http://kjetronicrevisie.nl

Dennis is eens aan het stoeien geweest met een KE-Jet, misschien interessant viewtopic.php?t=13105

En misschien eens googelen op Golf GTI restauratie projectjes.

Gebruikersavatar
Meeelv
Berichten: 252
Lid geworden op: 03 mar 2017, 19:12
Auto: Ford Focus ST MK2
Locatie: Gemert

Re: Knäckebröd en Bockwurst - We rijden weer!

Bericht door Meeelv » 04 okt 2018, 17:47

't Rijd ook super leuk zo'n supermotard :P Ik heb zelf een KTM 990 SMR, ook erg verslavend om mee te rijden idd en bijna net zo leuk als de auto hobby :D

Gebruikersavatar
Estoque
Berichten: 901
Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
Locatie: Knäckebröd aan het eten

Re: Knäckebröd en Bockwurst - We rijden weer!

Bericht door Estoque » 30 nov 2018, 10:13

Wintertijd! Dus tijd om weer verder te gaan met waar we gebleven waren. Tijd dus om de 242 af te maken!
Maar eerst: Brommer voorzien van nieuwe bandjes, ketting, tandwielen, poetsen en op stal zetten:

Even snel een foto geschoten na het poetsen en toen moest ik lachen.
Afbeelding

Dit plekje gebruikte ik namelijk wel vaker in de tuin om een foto te schieten van mijn Derbi brommer destijds:
Afbeelding

Foto van de brommer gemaakt op: 30 oktober 2009
Foto van de Husqvarna gemaakt op 30 oktober 2018

Toch grappig wat een verschil 9 jaren kan maken :P

Maar goed, Volvo 242 tijd!
Eerste op de To-do-list was het maken van een RVS uitlaat. Hoewel wij op de zaak veelal gebruik maken van Tig-apparaten en lastafels hebben, kon ik niet tiggen. Dus maar eerst een week vakantie genomen en een Tig-lascursus gevolgd om de beginselen te leren. Erg interessant om te leren en een stuk leuker om te doen dan het standaard miggen.

Na de cursus begonnen aan de downpipe van de HX35. Natuurlijk ben ik na 2 dagen beginners-cursus Tiggen nog niet op het niveau waar ik wil zitten, maar je moet toch ergens beginnen.

Afbeelding
Downpipe gemaakt van een 2,5" naar 3" verloop, gevolgd door een ingekorte 90 graden 3" pijp met daaronder een 3" V-band klem. De downpipe zit ook met een 2,5" V-band aan de turbo, dus monteren en demonteren werkt echt snel.

Vanaf de onderste 3" v-band naar een flexibel stuk. Gezien het feit dat de kans op schrapen 100% is bij het nemen van drempels en dergelijke.
Afbeelding

Uiteindelijk de downpipe nog iets verder ingekort zodat de uitlaat zo hoog mogelijk komt te liggen. Op gelijke hoogte met de aandrijfas.
Hier hing hij nog laag:
Afbeelding
Afbeelding

Ietsjes verder:
Afbeelding

Demper erachter en de laatste bocht eraan:
Afbeelding

Hoogte gechecked:
Afbeelding

Lijkt allemaal goed, dus uiteindelijk allemaal afgelast!
Op een klein mondstukje (ook een RVS bocht) na, is hij dus helemaal klaar en ready to go!

Voor de rest nog wat kleine zaken gedaan:
- V-snaren gemonteerd
- Dynamo afstelling gemaakt
- Downpipe ingepakt met hitteband
- Wideband sensor geplaatst
- Injector stekkers van EV1 naar EV14 omgepinned
- DW300 brandstofpomp gemonteerd
- Nieuwe brandstofleidingen gemonteerd
- Alle stekkers en sensoren aangesloten.

Het moment van starten/checken komt dus steeds dichterbij!
Binnenkort gaat de laptop mee naar de werkplaats en ga ik alle sensoren bij langs om te kijken of alles nog werkt. Ik verwacht dat de Wideband sensor nog wel eens gesneuveld kan zijn, gezien de 2 jaren die het ding in de auto gelegen heeft in een poetsdoek en ze nogal vrij kwetsbaar zijn.

En voor het geval je nu denkt: "Waarom is die auto zo verschrikkelijk smerig aan de onderkant?"
Nou dat is een leuke anekdote, dus grijp een lekkere kop koffie, knuffel je geliefde/collega/hond even en kom er gezellig bij zitten!
Er was eens een jongen die zich bedacht dat zijn witte Volvo 242 met turbo ombouw voor de APK moest. Omdat die zelfde turbo-opbouw in een redelijke haast in elkaar was gezet, hadden hij de moeite niet genomen om een uitlaat te fabrieken, maar pakte hij op een late vrijdag-avond een downpipe van een Volvo 940 waar hij het motorblok ook uit had gehaald en plaatste deze met grote en hoopvolle ogen onder de Volvo 242.

Tot zijn grote verbazing leek de uitlaat redelijk te passen, maar vanwege de 9cm verlaging ten opzichte van het originele onderstel moest de uitlaat wel iets hoger komen EN in een andere hoek onder de auto uitkomen.

Met een gemis aan voldoende las-ervaring en een hele hoop goede moed ging deze jongen aan de slag met een zaag, haakse slijper, Mig-apparaat en een stuk flexibele pijp. Na een paar uurtjes fabrieken had deze jongen in een relatief kort tijdsbestek een functionerende downpipe. Daarachter knutselde deze beste jongeman een rode Cherrybomb demper met wat oude uitlaatdelen en *Tadaaaa* een uitlaat die goed genoeg was voor de Carbagerun was geboren!

Na de Carbagerun werd het oorspronkelijke plan om de uitlaat netjes te maken, na de carbagerun, vakkundig om zeep geholpen door het feit dat rijden veel leuker is dan sleutelen en zo doende doemde de APK-brief van de vrienden van de RDW op de stoep bij de beste jongeman.

Om de uitlaat passend en APK-waardig te krijgen, moest de beste jongeman een groot deel van z'n vrije tijd opofferen en zelfs 2 dagen vrijnemen op de zaterdag. En gezien dat de enige dag was waarop deze jongen werkte, was dat een groot offer als arme student!.

OF deze jongen ging creatief in de weer met een beetje uitlaatpasta en hoopte op het beste!

Vanwege de financiele gevolgen van optie 1, besloot deze jongen voor optie 2 te gaan. De Volvo werd op een zaterdag op een brug gereden, de gehele uitlaat werd overal ingesmeerd met uitlaatpasta en om dat in z'n geheel te verdoezelen werd de 242, die toch al niet vaak gespaard werd op de binnenweggetjes van Twente, met een flinke noodgang op een paar zandwegen vrijgelaten!

Een foto werd geschoten voor het nageslacht:
Afbeelding
Afbeelding

en werd weer netjes in de rij geparkeerd:
Afbeelding

De maandag erop stond APK op de planning, de 242 zette z'n beste beentje voor en slaagde glansrijk!
Maar toen ging het mis, bij het afrijden van de APK brug bleef de downpipe achter de brug haken terwijl de auto achteruit reed. Met een grote knal kwam de downpipe los van de turbo, braken alle draadeinden af en zo strandde de auto terwijl hij goedgekeurd was, bij het APK-station.

Na transport terug naar de werkplaats werd gekozen om de hele swap opnieuw te doen met een vers blok, nieuwe turbo etc.
Dat project liep uit de hand en tot op de dag van vandaag, draagt de auto de sporen van dat ritje over de zandweg.

En daarom is de Volvo van onderen zo smerig!

(KIJK SCHRIJVENS VAN HOW I MET YOUR MOTHER, ZO KAN HET OOK!!!!!)

Gebruikersavatar
dinges
Berichten: 61
Lid geworden op: 18 sep 2014, 16:22
Auto: das boot

Re: Knäckebröd en Bockwurst - We rijden weer!

Bericht door dinges » 30 nov 2018, 13:20

:rolling: :rolling: :rolling: :rolling:
geweldig dit. Ik heb de technische kennis van een houten plank dus heb verder weinig zinnigs te melden behalve dan; wat een vet model blijft die 242 toch en ga zo door! :headbang: :clap:

Gebruikersavatar
E36-italia
Berichten: 399
Lid geworden op: 13 aug 2015, 09:58
Auto: Laro Discovery TD5
Contacteer:

Re: Knäckebröd en Bockwurst - We rijden weer!

Bericht door E36-italia » 03 dec 2018, 11:30

Estoque schreef: 30 nov 2018, 10:13 (KIJK SCHRIJVENS VAN HOW I MET YOUR MOTHER, ZO KAN HET OOK!!!!!)
God, dan noem je ook een serie zeg.. dat ze dat 9 (ofzo?!) seizoenen hebben kunnen rekken.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22256
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Knäckebröd en Bockwurst - We rijden weer!

Bericht door Niels » 03 dec 2018, 22:25

:clap:

Gebruikersavatar
Estoque
Berichten: 901
Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
Locatie: Knäckebröd aan het eten

Re: Knäckebröd en Bockwurst - We rijden weer!

Bericht door Estoque » 04 dec 2018, 09:07

E36-italia schreef: 03 dec 2018, 11:30
Estoque schreef: 30 nov 2018, 10:13 (KIJK SCHRIJVERS VAN HOW I MET YOUR MOTHER, ZO KAN HET OOK!!!!!)
God, dan noem je ook een serie zeg.. dat ze dat 9 (ofzo?!) seizoenen hebben kunnen rekken.
Eerste 5 seizoenen waren leuk, daarna werd het wel heel erg zoeken..
dinges schreef: 30 nov 2018, 13:20 :rolling: :rolling: :rolling: :rolling:
geweldig dit. Ik heb de technische kennis van een houten plank dus heb verder weinig zinnigs te melden behalve dan; wat een vet model blijft die 242 toch en ga zo door! :headbang: :clap:
Ik hoop juist dat het een keer ophoudt met al die oude auto's. Wat een werk en gedoe :P

Maar goed, tijd voor wederom een update! (Ja echt, ik heb zowaar 2 weekenden achter elkaar wat gedaan aan de Volvo's)
Onlangs hebben we de 244 weggebracht voor een Kjet-revisie en zaterdag was het tijd om hem weer op te halen.

Best een hoop aan gedaan en er scheelde toch best wel veel aan voor een auto die "een beetje ruw liep".
Zo is o.a:
- 4 nieuwe injectoren
- 4 nieuwe injectorzittingen
- Opwarmregelaar gereviseerd
- Spinnenkop gereviseerd
- Nieuwe bougies
- Kleppen gesteld
- Nieuwe pakkingen etc.

Allemaal kundig opgelost en gedaan en de auto heeft in ons bezit nog nooit zo mooi gelopen!
Mijn broer was niet in de gelegenheid om met mij mee te rijden, dus de Amarok moest maar weer even opdraven. (echt een hele fijne auto om spullen mee te slepen).

Afbeelding
Afbeelding

Thuis werd er gelijk van de gelegenheid gebruik gemaakt om ook de Mini van mijn zusje weg te brengen voor onderhoud/apk/stalling, dus Volvo van de aanhanger af. Oude mini er weer op!. (die grijze Cooper S is haar andere Mini, daarom mag ik de volvo zo achterlijk parkeren :P)

Afbeelding

Tevens was er nog groot autonieuws bij ons thuis, mijn moeder had namelijk die zelfde zaterdag een andere auto gekocht(excuses voor de slechte whatsapp foto's, in haar enthousiasme heeft ze niet echt goede foto's geschoten :P).
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Haar oude auto staat er naast op foto 1, een rode BMW 118i cabrio met M-onderstel, M-stuur en M-pook. Erg leuke auto, maar na 9 jaren vond ze het wel tijd voor iets anders (en terecht!).

Hoewel ik geen groot fan ben van Mini's, is deze toch wel echt gaaf!
(Mijn zusje heeft dus een oude Cooper en een '05 Cooper S, beide vreten onderhoud, banden en geld)

Betreft dus een JCW Cabrio met zo'n beetje alle opties. Dus ook de Union Jack achterlichten, UJ-Dakprint, Alcantara interieur, etc. Qua stuur- en rijgedrag een stuk serieuzere auto dan de '05 Cooper S (Daar reed ze de Cabrio versie van voor haar BMW). Hoewel ik niet had gedacht dat ze voor een zwarte zou gaan (mijn moeder rijdt namelijk bijna altijd in auto's met een felle kleur) staat het wel echt goed.

Enige nadeel is dat deze auto best wel een hoop kabaal maakt bij het starten, en mijn bed naar de overkapping gericht is waar de auto's staan. Dus ik wordt tegenwoordig niet meer om 6:15 wakker van de wekker, maar om 5:50 als mijn moeder naar het werk gaat :P.

Nu had ik daar ook al 'last' van als ze de Z4 mee nam, maar dat was enkel in de zomermaanden. :P

Na al dit leuke nieuws is er ook een (vooralsnog) slecht nieuwtje.
Kreeg namelijk vorige week maandag in mijn E46 een Handrem+ABS lamp in mijn display, wat meestal (volgens google) op een kapotte ABS sensor zou duiden. Omdat ik niet klakkeloos wil gaan vervangen toch maar een Creator 310+ gekocht om de auto uit te lezen en deze geeft aan dat de ABS-regelunit kapot is.

Heb alle foutcodes nu gereset en na 3km zijn er nog geen lampjes terug gekomen. Maar ik verwacht dat die nog wel terug komen, dan maar eens kijken hoe we dat gaan oplossen.

Gebruikersavatar
Vliet
Berichten: 1056
Lid geworden op: 31 okt 2010, 18:50

Re: Knäckebröd en Bockwurst - We rijden weer!

Bericht door Vliet » 04 dec 2018, 12:28

Zo, das een knappe Mini. Die stoelen zijn trouwens echt heel tof

Crookie
Berichten: 4296
Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
Auto: Dikke Bmw
Locatie: München

Re: Knäckebröd en Bockwurst - We rijden weer!

Bericht door Crookie » 04 dec 2018, 12:42

Leuk wagenpark hebben jullie 😎

Gebruikersavatar
Estoque
Berichten: 901
Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
Locatie: Knäckebröd aan het eten

Re: Knäckebröd en Bockwurst - We rijden weer!

Bericht door Estoque » 04 dec 2018, 12:55

Crookie schreef: 04 dec 2018, 12:42 Leuk wagenpark hebben jullie 😎
Zeker!

Ik zal alleen niet verklappen dat van de 4 BMW's die er vorige week nog waren, er na de jaarwisseling nog maar 2 zijn overblijven :P
Dat gaat ze op dit forum niet zo waarderen denk ik :P

Zeker als ze horen dat een F10 M550d wordt ingeruild op een Volkswagen :P
Vliet schreef: 04 dec 2018, 12:28 Zo, das een knappe Mini. Die stoelen zijn trouwens echt heel tof
Vond ik ook! had echt verwacht dat het te hard/stug voor mijn moeder zou zijn (geldt ook voor de gehele auto), maar valt mij (en haar) 100% mee.
Echt een heel stuk serieuzer dan de eerste generatie New-mini's!

Online
Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 4529
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

Re: De Volvo's en verdwaalde BMW van Estoque

Bericht door Eeuwe » 05 dec 2018, 14:32

Wat een prachtig topic is dit, ga zo door :D

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22256
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Knäckebröd en Bockwurst - We rijden weer!

Bericht door Niels » 05 dec 2018, 21:26

Estoque schreef: 04 dec 2018, 12:55
Zeker als ze horen dat een F10 M550d wordt ingeruild op een Volkswagen :P
Sterkte alvast! Qua rijden maar zeker qua kwaliteit....

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: daNpy, KoenM, Marc Sierra, Vanreijmersdal, Zed240 en 83 gasten