De Volvo's en verdwaalde BMW van Estoque - Nieuwe stoelen struggles

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Estoque
Berichten: 890
Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
Locatie: Knäckebröd aan het eten

Re: Knäckebröd en Bockwurst - Terug uit de VS

Bericht door Estoque » 07 jun 2018, 12:45

Arthur schreef: 07 jun 2018, 12:37 Idd, vette camper zeg! Wat verstookte die dan eigenlijk?
1 Liter "Premium 91" op 3 mijlen!
Op een vlakke weg.

In de bergen was het gewoon 1 op 1 of slechter.
Echt absurd gewoon. Gelukkig kost brandstof daar omgerekend naar nederlandse begrippen nog steeds niets.

Maar een ongeblazen 6.8L V10 benzine motor. Gewoon 4000 toeren beuken de bergen op met 1 op 1. Zo ongelooflijk dat het gewoon daar mag. Camper had slechts 1300 Mijlen gelopen toen we hem meekregen en had bouwjaar 2018.

Gooi daar gewoon een mooie 6 in lijn diesel van "Caterpillar" in, of een "Cummins". Loopt zoveel rustiger.

Nee we hoeven niet de illusie te hebben dat de amerikanen qua techniek op ons voorlopen.

Niels schreef: 07 jun 2018, 12:20 Wel een hele gave camper :thumbup: De Wilwoods zien er weer top uit :D
Zijn inderdaad echt mooi geworden weer. Kunnen zo gewoon weer mee naar de volgende carrosserie :P

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26613
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Knäckebröd en Bockwurst - Terug uit de VS

Bericht door Martijn_bmw » 07 jun 2018, 12:50

Das een flink verbruik ja :tooth:

aan de andere kant mijn ouders hebben een VW transporter california T6 camper met 4x4 en 2.0TDI 180pk motor er in en die komt gemiddeld ook niet verder dan 1 op 9 a 10 dus in dat ligt valt deze camper die 10x zo groot is en benzine motor nog wel mee :tooth:

Gebruikersavatar
Estoque
Berichten: 890
Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
Locatie: Knäckebröd aan het eten

Re: Knäckebröd en Bockwurst - Terug uit de VS

Bericht door Estoque » 07 jun 2018, 12:53

Martijn_bmw schreef: 07 jun 2018, 12:50 Das een flink verbruik ja :tooth:

aan de andere kant mijn ouders hebben een VW transporter california T6 camper met 4x4 en 2.0TDI 180pk motor er in en die komt gemiddeld ook niet verder dan 1 op 9 a 10 dus in dat ligt valt deze camper die 10x zo groot is en benzine motor nog wel mee :tooth:
Hoeveel olie verbruikt de camper dan? Want daar staan die 180pk 2.0TDI's om bekend (Twin turbo toch?)

Mijn ouders hebben zelf een Fiat Ducato camper uit 2017. Verbruikt ook 1 op 8 / 1 op 10. Hoort ook wel een beetje bij dat soort dingen.
Beide VW bussen op het werk staan gemiddeld op 1 op 10.5 (T5's met 140pk) en DSG. Echt gek is het dus allemaal niet.

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26613
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Knäckebröd en Bockwurst - Terug uit de VS

Bericht door Martijn_bmw » 07 jun 2018, 12:56

olie verbruik is een litertje op 10.000km dus valt wel mee. Geen idee eigenlijk of het een twin turbo is, heb me er niet in verdiept eigenlijk.

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Knäckebröd en Bockwurst - Terug uit de VS

Bericht door ///Joost » 07 jun 2018, 12:57

Gave trip, man. Mooi om te lezen. :thumbup:

Vwb die tellerringen...die chrome aftermarket units kun je natuurlijk ook gewoon met een fijn scotch brite sponsje behandelen voor een matte kleur. ;)

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22254
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Knäckebröd en Bockwurst - Terug uit de VS

Bericht door Niels » 07 jun 2018, 13:00

1 op 10 is gewoon netjes, zeker voor een 4x4. Qua motor snel verkopen, gisteren met mijn monteur staan praten die had een staan van een klant. Nieuwprijs ging richting een ton en de derde motor zat er al in :bag:


USA blijft op vele fronten een bizar land..... mooi maar bizar..

Gebruikersavatar
Estoque
Berichten: 890
Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
Locatie: Knäckebröd aan het eten

Re: Knäckebröd en Bockwurst - Terug uit de VS

Bericht door Estoque » 07 jun 2018, 13:12

///Joost schreef: 07 jun 2018, 12:57 Gave trip, man. Mooi om te lezen. :thumbup:

Vwb die tellerringen...die chrome aftermarket units kun je natuurlijk ook gewoon met een fijn scotch brite sponsje behandelen voor een matte kleur. ;)
Heb ik over nagedacht, alleen zul je zien dat ik na het monteren een minder mooi plekje vind op het ringetje en ik elke keer bij het instappen weer daar naar toe loop te turen.

En als ik daar naar kijk, kan ik niet op mijn telefoon kijken tijdens het autorijden.
Niels schreef: 07 jun 2018, 13:00 1 op 10 is gewoon netjes, zeker voor een 4x4. Qua motor snel verkopen, gisteren met mijn monteur staan praten die had een staan van een klant. Nieuwprijs ging richting een ton en de derde motor zat er al in :bag:


USA blijft op vele fronten een bizar land..... mooi maar bizar..
Die horror verhalen ken ik ook inderdaad. Al een tijdje op zoek naar een Amarok op grijs kenteken, maar puur vanwege die verhalen zoeken wij juist een V6 voor de zaak. (en die mag wel 3500kg trekken ipv 2800)

Net wat je zegt. Vooral de bizarheid van het land blijft hangen.
Overigens zijn de amerikanen zelf wel super aardig! Weinig landen meegemaakt waar mensen zo geintresseerd in anderen en behulpzaam zijn.

Zed240
Berichten: 2922
Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32

Re: Knäckebröd en Bockwurst - Terug uit de VS

Bericht door Zed240 » 07 jun 2018, 13:14

Zoiets kun je toch niet eens meer een camper noemen zeg! Wel heel gaaf. Kun je met zo'n ding een beetje weg komen op parkeerplaatsen bij toeristische plaatsen?

1 op 1, maar dan kan je camper wel zo klinken:


:)

Gebruikersavatar
Sander-E46
Berichten: 2410
Lid geworden op: 07 apr 2013, 12:13

Re: Knäckebröd en Bockwurst - Terug uit de VS

Bericht door Sander-E46 » 07 jun 2018, 13:35

Erg bruut die camper.


Deze ringen lijken zilver en niet chrome, die staan er namelijk ook te koop.
http://bimmerproducts.nl/Webwinkel-Prod ... titan.html

Gebruikersavatar
Estoque
Berichten: 890
Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
Locatie: Knäckebröd aan het eten

Re: Knäckebröd en Bockwurst - Terug uit de VS

Bericht door Estoque » 07 jun 2018, 15:15

Sander-E46 schreef: 07 jun 2018, 13:35 Erg bruut die camper.


Deze ringen lijken zilver en niet chrome, die staan er namelijk ook te koop.
http://bimmerproducts.nl/Webwinkel-Prod ... titan.html
Top! Heb ze besteld + originele zij knipperlichtjes. De huidige lensen worden wat groenig, en daar heb ik een hekel aan.

Dat lijkt inderdaad het best in de buurt te komen met wat ik zoek. Titan wordt ook namelijk als "kleur" gebruikt voor de grijze kleur op mijn stuur en interieurlijsten. Hopelijk komt het overeen.
Zed240 schreef: 07 jun 2018, 13:14 Zoiets kun je toch niet eens meer een camper noemen zeg! Wel heel gaaf. Kun je met zo'n ding een beetje weg komen op parkeerplaatsen bij toeristische plaatsen?

1 op 1, maar dan kan je camper wel zo klinken:


:)
Dat hele land is ingericht op dit soort voertuigen met buitenproportionele afmetingen.
Een vrachtwagen chauffeur vertelde mij, dat als je een beetje je best deed. Je in je loopbaan als chauffeur maar een handje vol keren achteruit hoefde te rijden met je vrachtwagen. Zo groot is alles opgezet. (uiteraard afhankelijk van wat je vervoerd, maar bijvoorbeeld "Underloaders" die met zand rijden en vaak 2 opleggers kennen, rijden daar zelden achteruit)

Je kunt op bijna alle campings kiezen voor een "Pull-through" plek, een plek waar je dus doorheen kunt rijden. Kies je voor de "Back-in" oplossing, dan moet je ook gelijk het vinkje zetten bij "Ik ga akkoord dat als ik schade maak ik daar zelf verantwoordelijk voor ben en niet de camping aansprakelijk kan stellen".

Dat indekken is echt een hele cultuur daar, ook niet gek met al die gekke rechtzaken die daar door de jaren zijn geweest. (Kat in magnetron bijvoorbeeld)

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26613
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Knäckebröd en Bockwurst - Terug uit de VS

Bericht door Martijn_bmw » 07 jun 2018, 18:58

Niels schreef: 07 jun 2018, 13:00 1 op 10 is gewoon netjes, zeker voor een 4x4. Qua motor snel verkopen, gisteren met mijn monteur staan praten die had een staan van een klant. Nieuwprijs ging richting een ton en de derde motor zat er al in :bag:


USA blijft op vele fronten een bizar land..... mooi maar bizar..
Ff gecheckt ze hebben gelukkig de gewone 140pk 2.0tdi gekocht maar gechipt naar 180pk voor wat meer trekkracht in de bergen

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22254
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Knäckebröd en Bockwurst - Terug uit de VS

Bericht door Niels » 08 jun 2018, 00:28

Dat is de veel betere keuze kwalitatief :thumbup:

Gebruikersavatar
Estoque
Berichten: 890
Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
Locatie: Knäckebröd aan het eten

Re: Knäckebröd en Bockwurst - Metal to the Pedal!

Bericht door Estoque » 08 jun 2018, 10:38

Ah, dat is inderdaad de beter keus!


Hele verbetering zo!

van dit:
Afbeelding

naar dit:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Sander-E46
Berichten: 2410
Lid geworden op: 07 apr 2013, 12:13

Re: Knäckebröd en Bockwurst - Metal to the Pedal!

Bericht door Sander-E46 » 08 jun 2018, 10:45

Ziet er netjes uit, is dit een origineel setje? Ik vind die altijd best prijzig.

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26613
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Knäckebröd en Bockwurst - Metal to the Pedal!

Bericht door Martijn_bmw » 08 jun 2018, 11:18

ziet er idd netjes uit!

Gebruikersavatar
Estoque
Berichten: 890
Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
Locatie: Knäckebröd aan het eten

Re: Knäckebröd en Bockwurst - Metal to the Pedal!

Bericht door Estoque » 08 jun 2018, 12:35

Sander-E46 schreef: 08 jun 2018, 10:45 Ziet er netjes uit, is dit een origineel setje? Ik vind die altijd best prijzig.
Jup, origineel BMW.
Je kunt met een E46 niet zo heel erg verkeerd gaan als je het origineel houd qua accessoires. Het zijn vaak de aftermarket dingen die een E46 in mijn ogen fout maken. (behalve als je een origineel M3 logo op een 318 plakt :P, dan mag je gewoon in aanmerking komen voor de term "Hersendood". :P )

Als je de pedalen los ziet in de doos, dan denk je ook: "Wat een sjonnie dingen".

Gelukkig was iedereen in onze Volvo 240 appgroep er ook groot fan van :P

Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Estoque
Berichten: 890
Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
Locatie: Knäckebröd aan het eten

Re: Knäckebröd en Bockwurst - Lekker Functioneel Laag!

Bericht door Estoque » 11 jun 2018, 14:05

Afgelopen zaterdag maar weer verder gegaan met de Paarse Ikeamobiel.

Na mijn eerste poging om mijn coilovers te maken, bleek dat ik de draadbussen wat te laag had geplaatst en de functie van de Tendersprings duidelijk had overschat. Tijd om dat dus te repareren en iets meer "Functioneel-laag" te kunnen met de baksteen.

Weinig tot geen foto's van het proces, maar toch nog wel een stukje huisvlijt toegepast bij het monteren van de veren en topmounts.
Mijn veerspanners pastten niet, dus met behulp van een chassisdeel van een Mercedes Actros een kant-en-klare spanner gemaakt.

Letterlijk 2 gaten opboren naar 14mm en klaar :P

Afbeelding

En toen het hele spul eronder gezet, inclusief de nieuwe remleidingen. (Ik krijg nog nieuwe glij-ijzers voor in de klauwen. daar ontbreekt er nu 1 en deze zijn nog oud)

Afbeelding

Alles gemonteerd en gelijk de camber-settings maar eens bekeken.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Tot slot nog even mijn towstrap gemonteerd op de originele plek.
Afbeelding

Vervolgens heb ik mijn plotter maar even aangesloten om een stickertje te printen. Ik kon het niet laten :P
Afbeelding

Zed240
Berichten: 2922
Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32

Re: Knäckebröd en Bockwurst - Lekker Functioneel Laag!

Bericht door Zed240 » 11 jun 2018, 14:15

Je zit niet stil. :thumbup:

Is het erg kutwerk om zelf schroefpoten te maken met zo'n conversiekit, of valt dat wel mee?

Gebruikersavatar
Estoque
Berichten: 890
Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
Locatie: Knäckebröd aan het eten

Re: Knäckebröd en Bockwurst - Lekker Functioneel Laag!

Bericht door Estoque » 11 jun 2018, 14:20

Zed240 schreef: 11 jun 2018, 14:15 Je zit niet stil. :thumbup:

Is het erg kutwerk om zelf schroefpoten te maken met zo'n conversiekit, of valt dat wel mee?
Het is geen kit die je in één keer koopt, maar eigenlijk stelt het niet zoveel voor.
Het moeilijkste was in mijn geval de veerpoten 40mm inkorten. Dus 2x zagen zodat je er precies 40mm uit haalt en toch recht zaagt zodat je ze weer netjes op elkaar kunt zetten.

Voor de rest is het allemaal niet zo lastig. Als je kunt lassen, dan is het goed te doen.
Het uitzoekwerk wat je allemaal nodig hebt is wel een klusje, maar dat heb ik niet hoeven doen omdat ik het heb overgenomen van iemand anders.

Wat overigens nog wel moet, is spacers monteren om de draagarm weer recht te zetten. Ik heb ze al een tijdje geleden besteld bij Kalphenke, in combinatie met Quicksteer. Maar die zijn op dit moment nog in productie.

Mijn stuurstangen en staan op dit moment een beetje naar boven gericht en dat wil je absoluut niet.

Gebruikersavatar
NIVEX
Berichten: 272
Lid geworden op: 08 apr 2018, 20:59
Auto: Focus ST3 MK3.5 & 899 Panigale

Re: Knäckebröd en Bockwurst - Lekker Functioneel Laag!

Bericht door NIVEX » 20 aug 2018, 16:41

Gróót fan van je wagenpark, super dik!

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Knäckebröd en Bockwurst - Terug uit de VS

Bericht door allen » 20 aug 2018, 17:59

Martijn_bmw schreef: 07 jun 2018, 18:58
Niels schreef: 07 jun 2018, 13:00 1 op 10 is gewoon netjes, zeker voor een 4x4. Qua motor snel verkopen, gisteren met mijn monteur staan praten die had een staan van een klant. Nieuwprijs ging richting een ton en de derde motor zat er al in :bag:


USA blijft op vele fronten een bizar land..... mooi maar bizar..
Ff gecheckt ze hebben gelukkig de gewone 140pk 2.0tdi gekocht maar gechipt naar 180pk voor wat meer trekkracht in de bergen
Martijn, hebben ze een T5 of T6? Volgens mij had de eerste een 140 en 180 pk versie en de tweede een 150 en 200 pk versie.
Zou zelf verder rustig een California durven kopen. Maar dan wel de Beach versie zonder ingebouwde kasten.

Gebruikersavatar
328Ti
Berichten: 3016
Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10

Re: Knäckebröd en Bockwurst - Lekker Functioneel Laag!

Bericht door 328Ti » 20 aug 2018, 21:00

Estoque schreef: 11 jun 2018, 14:20
Zed240 schreef: 11 jun 2018, 14:15 Je zit niet stil. :thumbup:

Is het erg kutwerk om zelf schroefpoten te maken met zo'n conversiekit, of valt dat wel mee?
Het is geen kit die je in één keer koopt, maar eigenlijk stelt het niet zoveel voor.
Het moeilijkste was in mijn geval de veerpoten 40mm inkorten. Dus 2x zagen zodat je er precies 40mm uit haalt en toch recht zaagt zodat je ze weer netjes op elkaar kunt zetten.

Voor de rest is het allemaal niet zo lastig. Als je kunt lassen, dan is het goed te doen.
Het uitzoekwerk wat je allemaal nodig hebt is wel een klusje, maar dat heb ik niet hoeven doen omdat ik het heb overgenomen van iemand anders.

Wat overigens nog wel moet, is spacers monteren om de draagarm weer recht te zetten. Ik heb ze al een tijdje geleden besteld bij Kalphenke, in combinatie met Quicksteer. Maar die zijn op dit moment nog in productie.

Mijn stuurstangen en staan op dit moment een beetje naar boven gericht en dat wil je absoluut niet.

Ben je niet bang dat op hoge snelheid lasnaden scheuren met alle gevolgen van dien? Of laat je ze rontgen checken? Ik durf ook wel wat maar dit is wel redelijk primair.

Verder mooi project!

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26613
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Knäckebröd en Bockwurst - Terug uit de VS

Bericht door Martijn_bmw » 20 aug 2018, 21:10

allen schreef: 20 aug 2018, 17:59
Martijn_bmw schreef: 07 jun 2018, 18:58
Niels schreef: 07 jun 2018, 13:00 1 op 10 is gewoon netjes, zeker voor een 4x4. Qua motor snel verkopen, gisteren met mijn monteur staan praten die had een staan van een klant. Nieuwprijs ging richting een ton en de derde motor zat er al in :bag:


USA blijft op vele fronten een bizar land..... mooi maar bizar..
Ff gecheckt ze hebben gelukkig de gewone 140pk 2.0tdi gekocht maar gechipt naar 180pk voor wat meer trekkracht in de bergen
Martijn, hebben ze een T5 of T6? Volgens mij had de eerste een 140 en 180 pk versie en de tweede een 150 en 200 pk versie.
Zou zelf verder rustig een California durven kopen. Maar dan wel de Beach versie zonder ingebouwde kasten.
Een T5 is het Californië wel met kasten en hefdak

Gebruikersavatar
Estoque
Berichten: 890
Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
Locatie: Knäckebröd aan het eten

Re: Knäckebröd en Bockwurst - Lekker Functioneel Laag!

Bericht door Estoque » 21 aug 2018, 07:34

NIVEX schreef: 20 aug 2018, 16:41 Gróót fan van je wagenpark, super dik!
Thx!
328Ti schreef: 20 aug 2018, 21:00
Estoque schreef: 11 jun 2018, 14:20
Zed240 schreef: 11 jun 2018, 14:15 Je zit niet stil. :thumbup:

Is het erg kutwerk om zelf schroefpoten te maken met zo'n conversiekit, of valt dat wel mee?
Het is geen kit die je in één keer koopt, maar eigenlijk stelt het niet zoveel voor.
Het moeilijkste was in mijn geval de veerpoten 40mm inkorten. Dus 2x zagen zodat je er precies 40mm uit haalt en toch recht zaagt zodat je ze weer netjes op elkaar kunt zetten.

Voor de rest is het allemaal niet zo lastig. Als je kunt lassen, dan is het goed te doen.
Het uitzoekwerk wat je allemaal nodig hebt is wel een klusje, maar dat heb ik niet hoeven doen omdat ik het heb overgenomen van iemand anders.

Wat overigens nog wel moet, is spacers monteren om de draagarm weer recht te zetten. Ik heb ze al een tijdje geleden besteld bij Kalphenke, in combinatie met Quicksteer. Maar die zijn op dit moment nog in productie.

Mijn stuurstangen en staan op dit moment een beetje naar boven gericht en dat wil je absoluut niet.

Ben je niet bang dat op hoge snelheid lasnaden scheuren met alle gevolgen van dien? Of laat je ze rontgen checken? Ik durf ook wel wat maar dit is wel redelijk primair.

Verder mooi project!
Nee. Totaal niet bang voor!
Als je ziet dat de originele schotels met 3 puntlassen op de veerpoot gelast zitten, dan is 2x rondom, boven en onder de schijf die de veer tegen houdt wel een beetje overkill.

Laten we vooral niet vergeten dat dit gewoon een rag-bak van een auto is, die 99% van de kilometers op de straat gaat maken (en heeft gemaakt) en vooral niet te serieus moet worden als circuit-auto. De volgende iteratie van dit project, in de nieuwe carrosserie, moet serieuzer worden.

Gebruikersavatar
MVB
Berichten: 830
Lid geworden op: 23 jan 2013, 14:09
Locatie: onder een BMW

Re: Knäckebröd en Bockwurst - Lekker Functioneel Laag!

Bericht door MVB » 21 aug 2018, 15:47

Heb je nog ergens wat info over je oude Punto ik vind het wel een gaaf ding :blink:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Godspeed, Majestic-12 [Bot], Semrush [Bot] en 53 gasten