VW Golf MK2 1.8T - 1e trackday van 2024 is een feit!
- JP
- Berichten: 31236
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: VW Golf MKII 1.8T
Geen hoofdpijn nu ?
- TurboClouseau
- Berichten: 2026
- Lid geworden op: 09 sep 2009, 12:44
- Locatie: Grunn
-
- Berichten: 4303
- Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
- Auto: Dikke Bmw
- Locatie: München
- TurboClouseau
- Berichten: 2026
- Lid geworden op: 09 sep 2009, 12:44
- Locatie: Grunn
- Harrie D
- Berichten: 648
- Lid geworden op: 28 mei 2010, 00:45
- Locatie: Onder Eindhoven
Re: VW Golf MKII 1.8T
Kun je beter in je oren steken
Ik rijd met m'n E36 ook bijna altijd met oordoppen (en met de E30 daarvoor ook) als ik meer dan 10km moet rijden. Op het circuit verzorgt de helm de geluidsisolatie.
Bijkomend voordeel is dat je je raam gewoon open kunt laten staan
- TurboClouseau
- Berichten: 2026
- Lid geworden op: 09 sep 2009, 12:44
- Locatie: Grunn
Re: VW Golf MKII 1.8T
Ja, dat is ook een optie, maar dan hoor ik de rest van de geluiden niet zo goed meer...en dat vind ik dan weer jammer. Kreeg gisteren nog de tip om de 044 pomp zelf ook met trillingsdempers op de aluminium plaat te monteren...dus dat ga ik nog ff proberen
- Andry
- Berichten: 831
- Lid geworden op: 05 jul 2007, 17:02
- Auto: Evo 7 RS2/ E90 LCI / Kadett C
Re: VW Golf MKII 1.8T
Gaaf project
- Peric
- Berichten: 8441
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
- Locatie: Driebruggen
Re: VW Golf MKII 1.8T
Juist, de tip is al gegeven. Die rubberblokjes met draadeindjes boven en onder. De pomp geeft de trillingen ook door. Het zal al een stuk minder zijn als je die dempertjes monteert.
- JP
- Berichten: 31236
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: VW Golf MKII 1.8T
Nee, als je hoofdpijn krijgt, dan weet je dat er teveel benzinedampen in de auto hangen. Rook je ?
- TurboClouseau
- Berichten: 2026
- Lid geworden op: 09 sep 2009, 12:44
- Locatie: Grunn
Re: VW Golf MKII 1.8T
Haha oooh op die manierJP schreef: ↑17 jul 2019, 16:00Nee, als je hoofdpijn krijgt, dan weet je dat er teveel benzinedampen in de auto hangen. Rook je ?
Ik rij altijd met een raampje open....dus er wordt altijd wel geventileerd
- TurboClouseau
- Berichten: 2026
- Lid geworden op: 09 sep 2009, 12:44
- Locatie: Grunn
Re: VW Golf MKII 1.8T
Zojuist even wat schuim op diverse delen van de rolkooi gemaakt....komende dinsdag maar eens uitwaaien in Assen tijdens Vrijrijden
- TurboClouseau
- Berichten: 2026
- Lid geworden op: 09 sep 2009, 12:44
- Locatie: Grunn
Re: VW Golf MKII 1.8T
Zo! Dat was een mooi dagje, maar heeft helaas weer wat sleutelwerk opgeleverd..daarover later meer. Totaal 4 sessies gereden in de sportklasse, waarvan de 1e sessie gecombineerd was met de supersport klasse.
Sessie 1:
Om heel eerlijk te zijn....was ik stront zenuwachtig om met de golf het circuit op te gaan. 6 jaar geleden wel eens met een 75pk golfje 2 geweest, maar dit is toch ff andere koek. De opwarmronde begon al lekker door een schuiver van mij in de doordraaier achter op het circuit....bam...dat begint lekker . Hup, de berm uit en weer verder. Was die sessie vooral bezig met spiegelen en snellere rijders ruimte te geven...want het was behoorlijk druk op de baan.
Sessie 2:
Omdat voor mijn gevoel de 1e sessie niet helemaal lekker verliep, een beetje dubbel de 2e sessie in gegaan. Maar doordat het een stuk rustiger qua verkeer, kon ik me veel meer focussen op het rijden. Steeds wat later remmen....steeds wat harder de bocht in....de flow kwam er een beetje in en dat voelde goed.
Sessie 3:
Deze sessie reed mijn oude schoolmaatje mee als passagier....stuk gezelliger dan rijden in je eentje en hier en daar nog wat tips gekregen qua bochten...tempo lag steeds wat hoger, maar ook de temperatuur van het koelvloeistof begon te stijgen....dus af en toe ff rustig een rondje tot de temperatuur weer gedaald was...en daarna weer op het gas. Het ging steeds mooier en harder.
Sessie 4:
De laatste sessie die ik reed, zat mijn schoonpa naast me. Het nieuwe was er inmiddels vanaf en ik kon al redelijk aanvoelen wat het Golfje aankon qua remmen en bochtensnelheid...het tempo lag daarom ook een stuk hoger dan de 1e 2 sessies en regelmatig werden er wat auto's ingehaald. Maar toen...
Besloot de kachelradiateur dat ie ook wel even uit elkaar kon ploffen. En dat gebeurde met zon 180km/u op het einde van het rechte stuk. Gelukkig kan je daar rechtuit de grindbak in en dat dus ook moeten doen ivm geen zicht meer en loeiheet koelvloeistof dat over de voeten stroomt. Niet zo tof....maarja..hobby hè.
Uiteindelijk afgesleept, noodreparatie gedaan, 1 brandblaar rijker en rustig naar huis kunnen rijden. Wordt weer sleutelen dus, maar wat een TOPdag was het!
Sessie 1:
Om heel eerlijk te zijn....was ik stront zenuwachtig om met de golf het circuit op te gaan. 6 jaar geleden wel eens met een 75pk golfje 2 geweest, maar dit is toch ff andere koek. De opwarmronde begon al lekker door een schuiver van mij in de doordraaier achter op het circuit....bam...dat begint lekker . Hup, de berm uit en weer verder. Was die sessie vooral bezig met spiegelen en snellere rijders ruimte te geven...want het was behoorlijk druk op de baan.
Sessie 2:
Omdat voor mijn gevoel de 1e sessie niet helemaal lekker verliep, een beetje dubbel de 2e sessie in gegaan. Maar doordat het een stuk rustiger qua verkeer, kon ik me veel meer focussen op het rijden. Steeds wat later remmen....steeds wat harder de bocht in....de flow kwam er een beetje in en dat voelde goed.
Sessie 3:
Deze sessie reed mijn oude schoolmaatje mee als passagier....stuk gezelliger dan rijden in je eentje en hier en daar nog wat tips gekregen qua bochten...tempo lag steeds wat hoger, maar ook de temperatuur van het koelvloeistof begon te stijgen....dus af en toe ff rustig een rondje tot de temperatuur weer gedaald was...en daarna weer op het gas. Het ging steeds mooier en harder.
Sessie 4:
De laatste sessie die ik reed, zat mijn schoonpa naast me. Het nieuwe was er inmiddels vanaf en ik kon al redelijk aanvoelen wat het Golfje aankon qua remmen en bochtensnelheid...het tempo lag daarom ook een stuk hoger dan de 1e 2 sessies en regelmatig werden er wat auto's ingehaald. Maar toen...
Besloot de kachelradiateur dat ie ook wel even uit elkaar kon ploffen. En dat gebeurde met zon 180km/u op het einde van het rechte stuk. Gelukkig kan je daar rechtuit de grindbak in en dat dus ook moeten doen ivm geen zicht meer en loeiheet koelvloeistof dat over de voeten stroomt. Niet zo tof....maarja..hobby hè.
Uiteindelijk afgesleept, noodreparatie gedaan, 1 brandblaar rijker en rustig naar huis kunnen rijden. Wordt weer sleutelen dus, maar wat een TOPdag was het!
- Niels
- Berichten: 22257
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: VW Golf MKII 1.8T
Oei, ja die kachel radiateur is ruk als ie ploft... Heb het ooit met mijn Corrado VR6 gehad.
- MartijnGizmo
- Berichten: 12747
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: VW Golf MKII 1.8T
Damn, dan schrik je ook wel... Gelukkig nog enigszins ok vanaf gekomen.
- TurboClouseau
- Berichten: 2026
- Lid geworden op: 09 sep 2009, 12:44
- Locatie: Grunn
Re: VW Golf MKII 1.8T
Ja, leuk is anders...maar het is goed afgelopen...haha.
Omdat de Golf na 5km alweer te warm liep, vandaag wat dingen getest. Conclusies: waaier waterpomp draait netjes mee, thermostaat getest in een pannetje water op vuur en gaat netjes bij 87°C open, koelsysteem op druk getest....3 kleine kvs lekkages verholpen en systeem blijft netjes op druk...geen lekke koppakking dus. De bypass eraf gehaald en de "nieuwe" kachelradiateur eraan gehangen. Temperatuur bleef perfect tijdens de proefrit! Heb nog wel 2 kleine stukjes plastic gevonden na het drainen van het kvs...maar geen idee of dat er al lag. Hij is iig weer klaar! Nou ja.....op de terugweg barste de slang na de turbo
Omdat de Golf na 5km alweer te warm liep, vandaag wat dingen getest. Conclusies: waaier waterpomp draait netjes mee, thermostaat getest in een pannetje water op vuur en gaat netjes bij 87°C open, koelsysteem op druk getest....3 kleine kvs lekkages verholpen en systeem blijft netjes op druk...geen lekke koppakking dus. De bypass eraf gehaald en de "nieuwe" kachelradiateur eraan gehangen. Temperatuur bleef perfect tijdens de proefrit! Heb nog wel 2 kleine stukjes plastic gevonden na het drainen van het kvs...maar geen idee of dat er al lag. Hij is iig weer klaar! Nou ja.....op de terugweg barste de slang na de turbo
- TurboClouseau
- Berichten: 2026
- Lid geworden op: 09 sep 2009, 12:44
- Locatie: Grunn
Re: VW Golf MKII 1.8T
Even 1 rondje van de camera geplukt en op YouTube gezet....er valt nog een hoop te leren qua circuitrijden, maar wat is dit gaaf in die ouwe golf
Ook het filmpje even geüpload waar de kachel ploft op einde rechte stuk
Ook het filmpje even geüpload waar de kachel ploft op einde rechte stuk
- TurboClouseau
- Berichten: 2026
- Lid geworden op: 09 sep 2009, 12:44
- Locatie: Grunn
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26713
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: VW Golf MKII 1.8T
Dat is niet best idd die kachel die zo klapt!
Gelukkig rustig en gecontroleerd de grindbak in kunnen gaan zonder veel andere schade.
Gelukkig rustig en gecontroleerd de grindbak in kunnen gaan zonder veel andere schade.
-
Online
- Berichten: 3536
- Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36
Re: VW Golf MKII 1.8T
Gelukkig was het hete koelvloeistof en geen benzine(damp)...
- TurboClouseau
- Berichten: 2026
- Lid geworden op: 09 sep 2009, 12:44
- Locatie: Grunn
Re: VW Golf MKII 1.8T
Vandaag een begin gemaakt met de voorwielophanging ombouwen naar "wide-track". Kort samengevat; Golf 3 draagarmen, Golf 3 stuurstangen en een setje langere aandrijfassen.
Ik heb een wiellager versleten, dus mooi moment om 2 vliegen in 1 klap te slaan. Een setje fusees had ik nog liggen, dus hier nieuwe wiellagers in geperst. Langere aandrijfassen had ik ook nog liggen...en die zouden volgens mijn berekeningen moeten passen. Dus, wat onderdelen van een Golf 3 besteld en een setje VR6 toplagers, HD van MEYLE.
Vandaag 1 kant opgekrikt en eerst maar eens een draagarm uitgewisseld om te kijken hoe breed hij wordt....gaat wel mooi worden denk ik
Origineel MK2 draagarm
Met MK3 draagarm
Van `t weekend weer verder; Powerflex rubbers overzetten op de MK3 draagarmen en de rest monteren.
Minimale camber wat je met deze setup kan hebben is -3 graden, dus dat is best negatief. Ik wou graag ook een graadje negatiever en aangezien ik -2 had, kwam dit mooi uit. Wil je de wielen rechter hebben, moet je camber-correctie bouten monteren...die hebben een versprongen schacht.
Binnenkort weer een update!
Ik heb een wiellager versleten, dus mooi moment om 2 vliegen in 1 klap te slaan. Een setje fusees had ik nog liggen, dus hier nieuwe wiellagers in geperst. Langere aandrijfassen had ik ook nog liggen...en die zouden volgens mijn berekeningen moeten passen. Dus, wat onderdelen van een Golf 3 besteld en een setje VR6 toplagers, HD van MEYLE.
Vandaag 1 kant opgekrikt en eerst maar eens een draagarm uitgewisseld om te kijken hoe breed hij wordt....gaat wel mooi worden denk ik
Origineel MK2 draagarm
Met MK3 draagarm
Van `t weekend weer verder; Powerflex rubbers overzetten op de MK3 draagarmen en de rest monteren.
Minimale camber wat je met deze setup kan hebben is -3 graden, dus dat is best negatief. Ik wou graag ook een graadje negatiever en aangezien ik -2 had, kwam dit mooi uit. Wil je de wielen rechter hebben, moet je camber-correctie bouten monteren...die hebben een versprongen schacht.
Binnenkort weer een update!
-
- Berichten: 4303
- Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
- Auto: Dikke Bmw
- Locatie: München
Re: VW Golf MKII 1.8T
Hoe ga je dat met het achterwiel doen nu de spoorbreedte ook groter wordt?
- TurboClouseau
- Berichten: 2026
- Lid geworden op: 09 sep 2009, 12:44
- Locatie: Grunn
-
- Berichten: 6276
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
- Locatie: Noord Oost boven Opatija.
Re: VW Golf MKII 1.8T
Waarom ga je voor Powerflex rubbers en niet OEM (Audi TT)? Powerflex rubbers willen best snel scheuren.
- TurboClouseau
- Berichten: 2026
- Lid geworden op: 09 sep 2009, 12:44
- Locatie: Grunn
Re: VW Golf MKII 1.8T
Powerflex bevalt mij erg goed...ik hou wel van een ophanging die wat directer en stijver is dan origineel. Heb destijds alle denkbare rubbers vervangen door Powerflex....dus dan ga ik niet de achterste draagarmrubbers vervangen voor OEM+ . Scheuren ze, vervang ik ze.
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: VW Golf MKII 1.8T
Mooie updates, Rene. En best wel schrikken met die kachelradiateur kan ik me voorstellen.
Waarom heb je uberhaupt nog een kachel erin zitten? Of is dat puur voor de APK?
Waarom heb je uberhaupt nog een kachel erin zitten? Of is dat puur voor de APK?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: frankie, Gijzert, GRzep, Jan-BMW-Suzuki, Martijn_bmw, maurizio en 115 gasten