VW Golf MK2 1.8T - 1e trackday van 2024 is een feit!

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
TurboClouseau
Berichten: 2026
Lid geworden op: 09 sep 2009, 12:44
Locatie: Grunn

Re: VW Golf MK2 1.8T 314pk/414Nm - Porsche Boxster Brembo`s!

Bericht door TurboClouseau » 27 mei 2021, 13:11

Ben de laatste weken bezig geweest met de bouw van een carport naast ons huis. Zo kunnen in de koudere maanden beide oldtimers lekker droog en geventileerd staan. Ding overdekt een oppervlakte van 9m bij 3m, dus is een leuk bouwwerk geworden. Ook ideaal dat er straks altijd droog gesleuteld kan worden!
FB_IMG_1622112649656.jpg
FB_IMG_1622112649656.jpg (73.35 KiB) 4082 keer bekeken
Maar, ik wacht nu op de levering van de dakplaten, dus kan even niet verder. Dus...maar weer even verder met de remupgrade :D

De eerste proefadapter was me niet helemaal naar het zin ivm een verkeerd geboord gat....ik wist daarom niet 100% zeker welke afmetingen ik moest opgeven aan het bedrijf die de uiteindelijke adapters gaat frezen, boren en tappen. Dus, maar weer uitgeleefd op een hoeklijn en ook nog even onder de auto gepast..gewoon...even kijken hoe het lijkt :kikker:
FB_IMG_1622112066185.jpg
FB_IMG_1622112066185.jpg (91.3 KiB) 4082 keer bekeken
FB_IMG_1622112072953.jpg
FB_IMG_1622112072953.jpg (62.76 KiB) 4082 keer bekeken
FB_IMG_1622112076601.jpg
FB_IMG_1622112076601.jpg (81.49 KiB) 4082 keer bekeken
FB_IMG_1622112079888.jpg
FB_IMG_1622112079888.jpg (64.03 KiB) 4082 keer bekeken
FB_IMG_1622112087040.jpg
FB_IMG_1622112087040.jpg (88.42 KiB) 4082 keer bekeken

De definitieve afmetingen voor de offset van de klauw heb ik nu....ik wil alleen nog proberen om de klauw iets verder naar binnen te zetten..1mm of 2mm, zodat er net iets meer ruimte tussen klauw en velg zit. Zodra ik die ook 100% zeker heb, kan ik ze laten maken.

Gebruikersavatar
Jan Terwolde
Berichten: 2853
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
Locatie: Gelderland

Re: VW Golf MK2 1.8T 314pk/414Nm - Porsche Boxster Brembo`s!

Bericht door Jan Terwolde » 27 mei 2021, 13:50

Is een gave combi die remmen met die wieltjes! Ga je het voorscherm ook nog doen of is dat de extreme sleeper look :tooth:

Online
TLRS
Berichten: 2915
Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49

Re: VW Golf MK2 1.8T 314pk/414Nm - Porsche Boxster Brembo`s!

Bericht door TLRS » 27 mei 2021, 15:56

Rene-RS schreef: 27 mei 2021, 13:11 De definitieve afmetingen voor de offset van de klauw heb ik nu....ik wil alleen nog proberen om de klauw iets verder naar binnen te zetten..1mm of 2mm, zodat er net iets meer ruimte tussen klauw en velg zit. Zodra ik die ook 100% zeker heb, kan ik ze laten maken.
Volgens mij horen remblokken niet over de rand van de schijf te vallen. Misschien vanwege het uitzetten van de schijf. Die duwt dan misschien de opstaande rand van de remvoering weg en mis je een goed aanleg vlak voor de rest van je remblok..!?

Das puur boerenverstandtheorie.. maar lijkt me het uitzoeken waard.

Gebruikersavatar
TurboClouseau
Berichten: 2026
Lid geworden op: 09 sep 2009, 12:44
Locatie: Grunn

Re: VW Golf MK2 1.8T 314pk/414Nm - Porsche Boxster Brembo`s!

Bericht door TurboClouseau » 27 mei 2021, 16:27

TLRS schreef: 27 mei 2021, 15:56
Rene-RS schreef: 27 mei 2021, 13:11 De definitieve afmetingen voor de offset van de klauw heb ik nu....ik wil alleen nog proberen om de klauw iets verder naar binnen te zetten..1mm of 2mm, zodat er net iets meer ruimte tussen klauw en velg zit. Zodra ik die ook 100% zeker heb, kan ik ze laten maken.
Volgens mij horen remblokken niet over de rand van de schijf te vallen. Misschien vanwege het uitzetten van de schijf. Die duwt dan misschien de opstaande rand van de remvoering weg en mis je een goed aanleg vlak voor de rest van je remblok..!?

Das puur boerenverstandtheorie.. maar lijkt me het uitzoeken waard.
Blokken steken er inderdaad net een fractie overheen....maar dat is opgelost als ik 1mm of 2mm verder naar binnen ga. Dan liggen ze gelijk met de schijf of net ietsje daarbinnen.

Heb even gekeken bij mijn huidige remmen (280mm G60 remmerij) en daar liggen de blokken ook gelijk met de schijf.

Maar zou goed kunnen hoor wat je als reden opgeeft....zo'n schijf zal ongetwijfeld iets uitzetten. Bij mijn rijstijl de laatste keren sowieso 😁

Online
TLRS
Berichten: 2915
Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49

Re: VW Golf MK2 1.8T 314pk/414Nm - Porsche Boxster Brembo`s!

Bericht door TLRS » 27 mei 2021, 18:47

:thumbup:

Gebruikersavatar
TurboClouseau
Berichten: 2026
Lid geworden op: 09 sep 2009, 12:44
Locatie: Grunn

Re: VW Golf MK2 1.8T 314pk/414Nm - Porsche Boxster Brembo`s!

Bericht door TurboClouseau » 01 jun 2021, 08:10

Alle maten nu definitief. Blokken vallen nét binnen de schijf, dus iets meer ruimte tussen velgbed en remklauw. Binnenkort maar eens contact opnemen met Epytec. De adapters door hun laten maken kost €372 en dan sturen ze eerst een plastic adapter die gemaakt is met mijn opgegeven maten en opgegeven klauw en fusee. Als die past, gaan ze de officiële maken van staal.

Wel grappig; als ze de set interessant genoeg vinden om zelf ook te gaan verkopen, nemen ze daarover contact met me op en moet ik wat foto's maken van de setup als ie klaar is zijn de adapters daar in de webshop te bestellen....en dan krijg ik de helft van het geld terug.

Geen idee of ze dat doen, aangezien het niet helemaal plug and play is ivm uitdraaien naafgat remschijf, maar zou wel leuk zijn :)

VW+Porsche+Renault :kikker: :
FB_IMG_1622527135551.jpg
FB_IMG_1622527135551.jpg (87.22 KiB) 3502 keer bekeken

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: VW Golf MK2 1.8T 314pk/414Nm - Porsche Boxster Brembo`s!

Bericht door daNpy » 01 jun 2021, 09:13

Waarom is het naafgat van de schijf uitgedraaid dan? Of is dat die van Renault?

Gebruikersavatar
TurboClouseau
Berichten: 2026
Lid geworden op: 09 sep 2009, 12:44
Locatie: Grunn

Re: VW Golf MK2 1.8T 314pk/414Nm - Porsche Boxster Brembo`s!

Bericht door TurboClouseau » 01 jun 2021, 09:24

Naafgat van de Renault schijf is net iets kleiner dan VW

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: VW Golf MK2 1.8T 314pk/414Nm - Porsche Boxster Brembo`s!

Bericht door daNpy » 01 jun 2021, 10:45

Ah ik zie nu dat je een Renault schijf hebt ivm de 300mm?
Maar dan kun je dus geen remmen wisselen zonder extra werk (naafgat) of ga je hier nog iets anders voor verzinnen?

Gebruikersavatar
Rolf205
Berichten: 522
Lid geworden op: 27 okt 2014, 10:39

Re: VW Golf MK2 1.8T 314pk/414Nm - Porsche Boxster Brembo`s!

Bericht door Rolf205 » 01 jun 2021, 12:46

Rene-RS schreef: 01 jun 2021, 08:10 Alle maten nu definitief. Blokken vallen nét binnen de schijf, dus iets meer ruimte tussen velgbed en remklauw. Binnenkort maar eens contact opnemen met Epytec. De adapters door hun laten maken kost €372 en dan sturen ze eerst een plastic adapter die gemaakt is met mijn opgegeven maten en opgegeven klauw en fusee. Als die past, gaan ze de officiële maken van staal.
Nice!! Een beetje ruimte tussen de velg en rem is wel fijn. Bij mn gewone GTI zit daar weinig ruimte en heb je gauw problemen met balanceerloodjes; ik kon deze week weer terug om een wiel opnieuw te laten balanceren omdat het loodje precies de klauw raakte. (Velgen langs gebracht zonder auto)
Best knaken voor een paar adapters btw, maar via de officiële wegen zijn de uurtarieven van CNCers niet mals idd. Wellicht kunnen ze de aangepaste schijven gelijk meenemen als ze je ontwerp ook gaan verkopen.

Online
TLRS
Berichten: 2915
Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49

Re: VW Golf MK2 1.8T 314pk/414Nm - Porsche Boxster Brembo`s!

Bericht door TLRS » 01 jun 2021, 13:10

Never mind balanceerloodjes.. steentjes die klem zitten en krassen in je velg als je rijdt gaat door merk en been.

Zal met de vorm van de Porsche klauwen niet zo snel gebeuren waarschijnlijk.

Gebruikersavatar
TurboClouseau
Berichten: 2026
Lid geworden op: 09 sep 2009, 12:44
Locatie: Grunn

Re: VW Golf MK2 1.8T 314pk/414Nm - Porsche Boxster Brembo`s!

Bericht door TurboClouseau » 01 jun 2021, 16:42

daNpy schreef: 01 jun 2021, 10:45 Ah ik zie nu dat je een Renault schijf hebt ivm de 300mm?
Maar dan kun je dus geen remmen wisselen zonder extra werk (naafgat) of ga je hier nog iets anders voor verzinnen?
Gewoon een extra setje schijven kopen, laten uitdraaien en op de plank leggen. Maar aangezien ik toch niet zoveel meer rij....en de trackdays per jaar wel op 1 hand te tellen zijn, denk ik dat ik het niet zo snel zal gaan qua slijtage.

Gebruikersavatar
E36-italia
Berichten: 399
Lid geworden op: 13 aug 2015, 09:58
Auto: Laro Discovery TD5
Contacteer:

Re: VW Golf MK2 1.8T 314pk/414Nm - Porsche Boxster Brembo`s!

Bericht door E36-italia » 02 jun 2021, 12:07

Rene-RS schreef: 01 jun 2021, 16:42 denk ik dat ik het niet zo snel zal gaan qua slijtage.
Dat hangt ook af van de agressiviteit van je remblokken ;-)

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: VW Golf MK2 1.8T 314pk/414Nm - Porsche Boxster Brembo`s!

Bericht door daNpy » 02 jun 2021, 12:23

En of je remt of dat je uitrolt :D

Gebruikersavatar
TurboClouseau
Berichten: 2026
Lid geworden op: 09 sep 2009, 12:44
Locatie: Grunn

Re: VW Golf MK2 1.8T 314pk/414Nm - Porsche Boxster Brembo`s!

Bericht door TurboClouseau » 26 jul 2021, 18:04

Eventjes wat stof afblazen van dit topic :tooth:

Carport is op de loodslab en verlichting klaar. Heerlijk zo'n overdekte sleutelruimte...moest laatst wel ff grijnzen toen ik met de Golf bezig was en het begon te regenen :D
FB_IMG_1627314887059.jpg
FB_IMG_1627314887059.jpg (70.37 KiB) 1948 keer bekeken
FB_IMG_1627314922665.jpg
FB_IMG_1627314922665.jpg (63.5 KiB) 1948 keer bekeken
FB_IMG_1627314908407.jpg
FB_IMG_1627314908407.jpg (87.41 KiB) 1948 keer bekeken
Golfje heb ik nog weinig mee gereden afgelopen tijd....heb nu ook het koelerpakket eruit gehaald om alles eens goed in te bouwen met airducts etc. Project je brembo staat nog even in de ijskast. Afmetingen voor de adapters zijn allemaal bekend, maar wil eerst de huidige zgan remmen af rijden.

Heerlijk om niet alles gehaast af te maken, omdat het een daily is....maar gewoon lekker alles rustig uitwerken. Ondertussen wordt de Luup dagelijks ingezet als werkpaard :kikker:
FB_IMG_1627314900293.jpg
FB_IMG_1627314900293.jpg (108.75 KiB) 1948 keer bekeken

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26698
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: VW Golf MK2 1.8T 314pk/414Nm - Porsche Boxster Brembo`s!

Bericht door Martijn_bmw » 26 jul 2021, 19:40

Mooie carport geworden! En weer leuke auto update 🙂

Gebruikersavatar
TurboClouseau
Berichten: 2026
Lid geworden op: 09 sep 2009, 12:44
Locatie: Grunn

Re: VW Golf MK2 1.8T 314pk/414Nm - Porsche Boxster Brembo`s!

Bericht door TurboClouseau » 06 okt 2021, 10:16

Na een aantal lekkere reparaties aan het wagenpark onder de carport:

LUPO
  • Nieuwe schakelaskeerring
  • Verse versnellingsbakolie
  • Rechter wiellager voorzijde
TOURAN
  • Olielekkage bij de turbo verholpen
  • Vervangen thermostaat
  • Vervangen van de distributieset wegens lekkage waterpomp
  • Nieuwe krukaskeerring
GOLF
  • Nieuwe dynamo
Eindelijk tijd voor ontspanning: weer eens een heerlijk dagje circuit rijden op het TT Circuit Assen :df:

Sessie 3: Eindelijk goed kunnen testen wat het effect is van lagere bandenspanning: de NS2R's gillen niet meer en geven veel meer grip! Warm ben ik uitgekomen op 1.8bar voor en 2.0bar achter. Echt een compleet andere auto in de bochten vergeleken met vorig jaar. Wel werd de slag van het rempedaal aan het einde van de sessie steeds langer, dus de remmen werden weer te warm....ondanks de luchtkoeling. KVS temperatuur en olietemperatuur bleven acceptabel. Denk dat een iets lagere druk onder de kap dmv hoodvents de KVS temperatuur nog net ff iets lager krijgt....dus die gaan er tzt nog wel een keer in komen. En een goede VDO KVS temperatuurmeter, zodat de werkelijke temperatuur goed af te lezen is ipv alleen een getalloze schaalverdeling met een naald (origineel Golf 2). Olietemperatuur is nog iets te drukken door de kentekenplaat te demonteren tijdens een trackday en wat gaten te boren in de bumper waar normaal de plaat zit.

Sessie 5: Nu maar eens wat meer focussen op de remtechniek....want het kan natuurlijk ook aan mij liggen....en dat bleek! Nog korter en harder remmen bleek de oplossing te zijn...de hele sessie geen oververhitte remmen gehad. De DS2500`s houden het zo best goed vol. En dat is mooi, want dan kan ik ze probleemloos op remmen totdat de Porsche/Renault-setup klaar is

Sessie 6: Aangezien er nog niets kapot was, toch maar een extra sessie gedaan....er waren nog wat plaatsen vrij door uitvallers. Van tevoren snel nog even op de tankmeter gekeken en deze wees net onder de helft...dat moet lukken. Maar helaas! Ondanks de surgetank onder de auto viel de motor uit in de lange snelle bochten...de tankmeter lag dan ook helemaal onderin. Eenmaal rechtuit was er weer niets loos. Paar rondjes gereden en wat rustiger in de bochten gedaan, maar uiteindelijk toch maar de baan af gegaan om het motortje te sparen, omdat hij toch af en toe weer uitviel in de lange, snellere bochten. Toch maar eens die surgetank bekijken of het allemaal wel goed gaat, want juist om dit tegen te gaan zit hij eronder..

Al met al een super dag gehad. Snelste rondetijd die de Racechrono-app heeft geregistreerd is een 2.12 geworden...maar het was ook redelijk druk op de baan, dus heb niet echt een volle ronde volle polle kunnen gaan. Maar dat maakt me niet zoveel uit....PR`s verbeteren komt vanzelf een keer. Ben al lang blij dat alles heel is gebleven en ik weer rijdend weer naar huis kon..moest alleen even tanken! Vermogen van het hok blijft geweldig....ding is echt een raket op het rechte stuk en kreeg ook van een aantal rijders de vraag wat voor blok erin ligt aangezien hij zo snel accelereert tov andere auto`s :tooth: . Ik verbaas me nog altijd over het feit dat de versnellingsbak nog steeds heel is. Vaak lees je dat 1.8T ombouwers de versnellingsbak kapot draaien al met 150pk. Deze heeft nu meer dan het dubbele en wordt absoluut niet gespaard. Ik schakel ook wel eens verkeerd of net even te lomp en dan kloenkt en kraakt hij wat, maar hij blijft (ff afkloppen) gewoon heel.

Bochten voelen nu ook stukken beter, maar de grip bij bocht uit is nog wel ver te zoeken....en doseren blijft lastig met zo`n turbo die erg snel naar 1.5bar schiet :tooth: Zit er ook over na te denken om een bredere band te nemen aan de voorzijde....225/45/15 moet mogelijk zijn op 7J. Denk dat ik dan wel kunststof GTI lijsten moet monteren en de spatbordenranden op dieet moeten :D . Denk dat door meer grip de versnellingsbak het wel eens moeilijk gaat krijgen..of aandrijfassen...maar dat zien we later well.

Al met al nog genoeg te verbeteren en te doen, maar alles op z`n tijd

Filmpjes met data volgen nog....heb helaas niet alles kunnen opnemen ivm uitvallen telefoon en GoPro....beide werden te warm :roll:

Paar foto`s van Snailmedia:
21AS8-4380.jpg
21AS8-4380.jpg (383.15 KiB) 1336 keer bekeken
21AS8-4871.jpg
21AS8-4871.jpg (350.17 KiB) 1336 keer bekeken
21AS8-4678.jpg
21AS8-4678.jpg (294.92 KiB) 1336 keer bekeken
21AS8-2697.jpg
21AS8-2697.jpg (392.91 KiB) 1336 keer bekeken
21AS8-4334.jpg
21AS8-4334.jpg (383.16 KiB) 1336 keer bekeken

Crookie
Berichten: 4296
Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
Auto: Dikke Bmw
Locatie: München

Re: VW Golf MK2 1.8T 314pk/414Nm - Trackday Assen

Bericht door Crookie » 06 okt 2021, 10:51

Tijd voor een sper :lezen:

Gebruikersavatar
TurboClouseau
Berichten: 2026
Lid geworden op: 09 sep 2009, 12:44
Locatie: Grunn

Re: VW Golf MK2 1.8T 314pk/414Nm - Trackday Assen

Bericht door TurboClouseau » 06 okt 2021, 12:56






Gebruikersavatar
Rolf205
Berichten: 522
Lid geworden op: 27 okt 2014, 10:39

Re: VW Golf MK2 1.8T 314pk/414Nm - Trackday Assen

Bericht door Rolf205 » 06 okt 2021, 13:46

Lekker dat je weer ff een dagje hebt kunnen rijden! :df: Laatste paar maanden is er bij niet mee van gekomen en mis het wel.... Maar deze maand ga ik weer.

Wat betreft de koeling; ik sprak een poosje terug iemand bij het circuit die ook een Golf II had; hij had de voorspatborden aan de achterkant breder gezet zodat de lucht uit de wielkasten kon en had een splitter voor gemonteerd. Dit had bij hem erg geholpen met de koeling. Door de splitter bleef de olie een stuk koeler, omdat ie meer lucht door de koeler schept zeg maar... Heel veel meer grip gaf het niet volgens hem, maar misschien voor de koeling een idee.

Wat betreft de grip; ik denk dat de auto qua vermogen en grip wel een beetje uit balans is. Een sper en lagere turbodruk zouden nog wel eens betere rondetijden kunnen geven. Volgens mij verlies je met de wielspin meer tijd dan je met snelheid goed maakt en de grip in de bochten lijkt ook nog niet in lijn met 314pk te zijn.

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: VW Golf MK2 1.8T 314pk/414Nm - Trackday Assen

Bericht door daNpy » 06 okt 2021, 15:45

Eens met Rolf.
Ik heb wat stukjes van de filmpjes gezien zonder geluid, dus dat kan een vertekend beeld geven. Ook weet ik niet met welk doel René aan het rijden was, ik zie net dat ik die post nog niet gelezen heb.
Wat me opviel was dat hij op langzamere deelnemers inloopt, dan in de bocht weer een gat laat vallen, dan er op vermogen voorbij gaat. Maar in sommige bochten wel erg veel laat liggen door érg langzaam en/of een rare lijn te rijden.
Maargoed, misschien was het een try-out voor iets anders, dat weet ik niet, misschien vanavond even lezen.
Hij gaat met gas erop in ieder geval wél goed vooruit!!! :df:

Welke remmen heb je nu op liggen Rene? Nog G60 of de Porsche 4 pots?

Gebruikersavatar
TurboClouseau
Berichten: 2026
Lid geworden op: 09 sep 2009, 12:44
Locatie: Grunn

Re: VW Golf MK2 1.8T 314pk/414Nm - Trackday Assen

Bericht door TurboClouseau » 06 okt 2021, 19:31

daNpy schreef: 06 okt 2021, 15:45 Eens met Rolf.
Ik heb wat stukjes van de filmpjes gezien zonder geluid, dus dat kan een vertekend beeld geven. Ook weet ik niet met welk doel René aan het rijden was, ik zie net dat ik die post nog niet gelezen heb.
Wat me opviel was dat hij op langzamere deelnemers inloopt, dan in de bocht weer een gat laat vallen, dan er op vermogen voorbij gaat. Maar in sommige bochten wel erg veel laat liggen door érg langzaam en/of een rare lijn te rijden.
Maargoed, misschien was het een try-out voor iets anders, dat weet ik niet, misschien vanavond even lezen.
Hij gaat met gas erop in ieder geval wél goed vooruit!!! :df:

Welke remmen heb je nu op liggen Rene? Nog G60 of de Porsche 4 pots?
Het doel van de trackday was voornamelijk genieten 😉

De reden dat ik in de voor en in de bochten wat afstand neem van anderen is puur omdat ik geen zin heb om schade te rijden....als ik mij bij hoge snelheden verrem, dan duik ik in m'n voorganger....geen zin in. Helemaal niet als ik weet dat ik hem op het rechte eind wel voorbij kan.

Qua lijnen rijden...ik ben absoluut geen Schumi, maar zo raar gaat het toch niet? Ik zat net een filmpje van jou te kijken, maar ons lijnenspel komt aardig overeen....

Remmen zijn nog steeds de G60's met DS2500

@Rolf: De balans is er inderdaad nog niet, hij is te krachtig tov z'n grip en wegligging, maar daar wordt aan gewerkt. Elk jaar wat verbeteren en dan komt het vanzelf goed. Het verlanglijst is iig lang genoeg 😉 Ook dat is een beetje de hobby hè.

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: VW Golf MK2 1.8T 314pk/414Nm - Trackday Assen

Bericht door daNpy » 06 okt 2021, 20:20

De lijnen an sich bedoelde ik ook niet, alleen als er een ander in de buurt is. Dan duik je helemaal naar binnen. Maargoed ik zie ook geen spiegels enz. Dat je geen schade wil rijden snap ik, dat is nooit leuk en er is geen prijs te winnen.

Gebruikersavatar
TurboClouseau
Berichten: 2026
Lid geworden op: 09 sep 2009, 12:44
Locatie: Grunn

Re: VW Golf MK2 1.8T 314pk/414Nm - Trackday Assen

Bericht door TurboClouseau » 06 okt 2021, 20:46

Ah okee...vond het al vreemd, want na de feedback van vorige keer heb ik juist ook meer op de lijnen gefocust. Maar de reden dat ik naar binnen duik.....misschien denk ik dan hem in te kunnen halen ofzo....heb je een voorbeeldje uit één van de filmpjes? Want ben nu wel benieuwd..haha

Nee schade rijden wil ik absoluut niet. Dat tussen die BMW en Beetle (sessie 5) door was achteraf wel geinig, maar ik bedacht me later ook dat ik ook gesandwiched had kunnen worden....😅

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: VW Golf MK2 1.8T 314pk/414Nm - Trackday Assen

Bericht door daNpy » 06 okt 2021, 21:23

Sessie 6 na 1 minuut, het lijkt alsof je heel hard afremt en super langzaam de bocht door gaat. Wellicht is dat de video? Maar als je zegt dat je bang bent dat je je verremt, heb je dan wel genoeg vertrouwen in je remmen?
De HT10s waar ik mee reed, als die warm zijn en je stampt op de rem, dan zitten je tanden in het stuur. Nu heb jij wel meer vermogen, maar je laat hem veel rollen - vind ik, of nogmaals., dat lijkt op de video. Dat kan ook enorm vertekenen, dat weet ik.
Je blijft ook vrij lang achter die Toledo hangen, of was die sneller dan het lijkt? Op een gegeven moment is het dan ook druk, en dan komen er uitrem- en buitenom acties die de reden zijn waarom ik niet naar vrijrijden ga :P

Ik kan de stukjes die ik vanmorgen zag niet meer vinden. Eentje waarbij je in T4 achter iemand blijft en dan zelf buitenom ingehaald wordt door iemand die je net hebt ingehaald. En een witte klassieker waar je voor T9 vlot naartoe rijdt, om dan erachter te hangen tot na T12 voor je hem passeert terwijl je duidelijk sneller bent.

Maar nu ik de filmpjes met geluid hoor, man wat een gepiep en geschuif. Is dat wheelspin bij 150km/h? En in de bochten, dat is echt hoog tijd voor betere banden. En waarschijnlijk ook betere remblokken :P

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Arjan S., Gus, Jlijp, jvb, liquidpopcorn, PeterM, Semrush [Bot], Tom V, Tristan en 112 gasten