VW Golf MK2 1.8T - 1e trackday van 2024 is een feit!

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
TurboClouseau
Berichten: 2026
Lid geworden op: 09 sep 2009, 12:44
Locatie: Grunn

Re: Daily/Tracktool: VW Golf MK2 1.8T - 314pk/414Nm > Trackday weer overleefd!

Bericht door TurboClouseau » 02 nov 2020, 20:39

De draagarmen en de stuurstangen staan vrijwel horizontaal. Vroeger had ik het spul wel altijd omhoog staan door extreme verlaging, maar het valt mee hoe ver de Golf verlaagd is.
daNpy schreef: 02 nov 2020, 20:30 Je rijdt best veel op het circuit toch René? Mij valt eigenlijk meteen op dat je wel veel asfalt laat liggen. Misschien een keer iemand erbij uitnodigen voor wat hulp?
Mwoah....zo vaak rij ik niet hoor. Dit jaar in totaal 2 sessies, vorig jaar 4 sessies en daarvoor was alweer 6 jaar geleden ofzo.

Lijnen kunnen inderdaad een stuk beter dan ik nu doe. Ik denk dat het deels ook te maken heeft met het gebrek aan grip, maar ook zeker met onervarenheid. Een keertje een instructeur mee zou helemaal niet verkeerd zijn. Ik zag dat André de Vries er ook was..... misschien dat hij een keer als bijrijder wat tips kan geven als ik hem lief aankijk? :D

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Daily/Tracktool: VW Golf MK2 1.8T - 314pk/414Nm > Trackday weer overleefd!

Bericht door daNpy » 02 nov 2020, 20:47

Oh ik dacht dat je wel vaker ging. Kon ook door het hoge vermogen komen natuurlijk. Ik ben ook al láááng niet meer geweest, daar niet van.

Gebruikersavatar
jos_br
Berichten: 2242
Lid geworden op: 16 nov 2008, 21:59
Locatie: Dieverbrug
Contacteer:

Re: Daily/Tracktool: VW Golf MK2 1.8T - 314pk/414Nm > Trackday weer overleefd!

Bericht door jos_br » 02 nov 2020, 20:57

Rene-RS schreef: 02 nov 2020, 12:18 Een sper zou ik heel graag willen....maar heb nu het geld er nog ff niet voor over. Komt later wel een keer.

Na de trackday van september had ik wel het gevoel dat ik misschien wat meer grip zou hebben als ik wat netter zou gaan rijden. Ik heb me ook voorgenomen om dat te doen en heb ook een poosje gereden zonder dat de banden gilden, maar dan ligt de bochtensnelheid zo laag....dat al gauw het gas er weer op ging....dan maar gillen :D
Komt me bekent voor.......... :blink: :lollerdelol: , zelfs slicks overleven het bij mij niet..

Jos.

Gebruikersavatar
Rolf205
Berichten: 522
Lid geworden op: 27 okt 2014, 10:39

Re: Daily/Tracktool: VW Golf MK2 1.8T - 314pk/414Nm > Trackday weer overleefd!

Bericht door Rolf205 » 03 nov 2020, 11:25

Rene-RS schreef: 02 nov 2020, 20:20 Verder rijdt de auto best goed. Al vind ik hem -en dat is hier ook door meerdere gezegd- behoorlijk wat bodyroll hebben....en dat voel je ook wel als je hem in een bocht zet zeg maar.

Kreeg nog een mooi filmpje van Stefan die een tijdje achter me heeft gereden....inclusief het momentje van de dag op het einde van het filmpje. Ook hier is goed te zien dat de Golf behoorlijk overhelt:
Ik ben ff heel snel door je hele topic geklikt en zie dat je een schroefset onder de Golf hebt.
Een relatief goedkope upgrade zou zijn om daar veren op te zetten met een hogere veerconstante, waardoor ze stugger worden. Je kan spelen met lengte en hulpveren, waardoor hij niet hoger of lager komt te liggen. Je auto gaat dan minder duiken op je buitenste voorwiel en bij vol gas gaat er minder gewicht naar achter.

Hier hebben ze een aardig assortiment:
https://www.motorsport-tools.com/motors ... rings.html

Let wel op dat je niet te extreem gaat, want dan zijn je dempers weer onder de maat.
Balance is everything...

Gebruikersavatar
matthyssie
Berichten: 5999
Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Re: Daily/Tracktool: VW Golf MK2 1.8T - 314pk/414Nm > Trackday weer overleefd!

Bericht door matthyssie » 03 nov 2020, 12:23

Ik zou de banden niet upgraden maar eerst beginnen met oefenen en het leren kennen van de baan en de auto onder controle krijgen. Als de banden het zo zwaar hebben ga je gewoon te hard. Je hebt een wereld aan vermogen, probeer dan rustiger de bocht in te gaan en de bocht zo vloeiend mogelijk te maken (zoals Danpy zegt de hele baan gebruiken) zodat je tractie houdt. Ga filmpjes kijken op youtube van andere die knappe tijden rijden, daar leer je ook een hoop van.

Ik reed ook 2.11 met 320 pk, maar dan in een 1400+ kg wegende M135i met Mastersteel winterbanden. Dan moet zo'n lichte Golf met 314 pk en semislicks toch aardig harder kunnen.

Gebruikersavatar
TurboClouseau
Berichten: 2026
Lid geworden op: 09 sep 2009, 12:44
Locatie: Grunn

Re: Daily/Tracktool: VW Golf MK2 1.8T - 314pk/414Nm > Trackday weer overleefd!

Bericht door TurboClouseau » 03 nov 2020, 12:28

Rolf205 schreef: 03 nov 2020, 11:25
Rene-RS schreef: 02 nov 2020, 20:20 Verder rijdt de auto best goed. Al vind ik hem -en dat is hier ook door meerdere gezegd- behoorlijk wat bodyroll hebben....en dat voel je ook wel als je hem in een bocht zet zeg maar.

Kreeg nog een mooi filmpje van Stefan die een tijdje achter me heeft gereden....inclusief het momentje van de dag op het einde van het filmpje. Ook hier is goed te zien dat de Golf behoorlijk overhelt:
Ik ben ff heel snel door je hele topic geklikt en zie dat je een schroefset onder de Golf hebt.
Een relatief goedkope upgrade zou zijn om daar veren op te zetten met een hogere veerconstante, waardoor ze stugger worden. Je kan spelen met lengte en hulpveren, waardoor hij niet hoger of lager komt te liggen. Je auto gaat dan minder duiken op je buitenste voorwiel en bij vol gas gaat er minder gewicht naar achter.

Hier hebben ze een aardig assortiment:
https://www.motorsport-tools.com/motors ... rings.html

Let wel op dat je niet te extreem gaat, want dan zijn je dempers weer onder de maat.
Balance is everything...
Thanks! Ik zal eens rondkijken op die site! Ik had nog gezocht naar welke set ik destijds heb gekocht, aangezien er afhankelijk van de aslast weer verschillende sets te krijgen zijn.....maar heb het helaas niet meer terug kunnen vinden. Misschien was dan bijvoorbeeld een setje veren van een schroefset voor bijvoorbeeld een Corrado VR6 wel wat geweest....

Gebruikersavatar
TurboClouseau
Berichten: 2026
Lid geworden op: 09 sep 2009, 12:44
Locatie: Grunn

Re: Daily/Tracktool: VW Golf MK2 1.8T - 314pk/414Nm > Trackday weer overleefd!

Bericht door TurboClouseau » 03 nov 2020, 12:30

The Aftermath! Blokken waren dus behoorlijk verglaasd na de trackday....Golfje remde op het einde van de 2e sessie al wat minder goed dan eerst....kan ook te maken hebben doordat ik werd opgejaagd door een grijze Clio :D

Op het moment dat ik de bocht niet meer haalde, waren de remmen te heet geworden en de voering verglaasd. Ook werd de slag van het rempedaal iets langer, doordat de remvloeistof te heet werd en ging koken.

Zojuist de prut er even af gehaald om te controleren en beoordelen. De verglaasde laag van de remblokken geschuurd en weer ingevet in de klauw gezet. Spul is weer behoorlijk warm geworden aan de verkleuringen hier en daar te zien.......

Kleine to do lijst voor de winter:

*Koeling naar de remmen
*Setje velgen scoren voor circuitdagen
*Nankang AR1 met TW80 erom leggen
*Remvloeistof met hoger kookpunt
*Wielkasten bewerken (lopen nog iets aan)
*Uitlijnen (heb het dit jaar zelf gedaan met touwtjes)
*Airducts naar radiateur (KVS wil ik nog ietsje lager)
*Nieuwe olietemperatuurmeter


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Daily/Tracktool: VW Golf MK2 1.8T - 314pk/414Nm > Trackday weer overleefd!

Bericht door daNpy » 03 nov 2020, 12:40

Rene-RS schreef: 03 nov 2020, 12:30 The Aftermath! Blokken waren dus behoorlijk verglaasd na de trackday....Golfje remde op het einde van de 2e sessie al wat minder goed dan eerst....kan ook te maken hebben doordat ik werd opgejaagd door een grijze Clio :D

Op het moment dat ik de bocht niet meer haalde, waren de remmen te heet geworden en de voering verglaasd. Ook werd de slag van het rempedaal iets langer, doordat de remvloeistof te heet werd en ging koken.
Had je die remblokken wel ingeremd?
Rijdt je er trouwens op straat mee? Dat is allemaal vragen om dit soort problemen.
Ik zou niet zo blij zijn met dit soort problemen met nieuwe blokken eigenlijk. Doet niet wat het moet doen imo, weggegooid geld.

Hoe rem je eigenlijk? Slepend, of kort en heftig? Rem je je blokken wel op temperatuur de eerste ronde(s)?

Gebruikersavatar
TurboClouseau
Berichten: 2026
Lid geworden op: 09 sep 2009, 12:44
Locatie: Grunn

Re: Daily/Tracktool: VW Golf MK2 1.8T - 314pk/414Nm > Trackday weer overleefd!

Bericht door TurboClouseau » 03 nov 2020, 13:01

daNpy schreef: 03 nov 2020, 12:40
Had je die remblokken wel ingeremd?
Rijdt je er trouwens op straat mee? Dat is allemaal vragen om dit soort problemen.
Ik zou niet zo blij zijn met dit soort problemen met nieuwe blokken eigenlijk. Doet niet wat het moet doen imo, weggegooid geld.

Hoe rem je eigenlijk? Slepend, of kort en heftig? Rem je je blokken wel op temperatuur de eerste ronde(s)?
*Blokken heb ik ingeremd
*Op straat rij ik er ook mee....zitten er nu 2 week onder

*Over het algemeen rem ik redelijk kort en heftig, maar er zullen ongetwijfeld momenten zijn geweest dat ik wat slepend heb geremd....zal vooral zijn gebeurd als er meerdere auto's richting de bocht gingen...

*Blokken heb ik op temperatuur gereden....op zich gaat dat voor mijn gevoel vrij snel bij de DS2500's. Maar heb na de 1e ronde pas echt gas gegeven...en geremd.

Achja....niet blij mee zijn.....ik gaf ook al aan op een ander forum, dat ik best eigenwijs ben maar ook graag wil leren uit ervaring...trial en error..... Ik gaf daar als voorbeeld het meteen kopen van een 6zuiger setup van AP racing met 2delige schijven.....dan heb je het meteen goed voor elkaar en kan je zeggen dat al het andere kut is. Ik wil graag steeds een stapje verder en daardoor ook ervaring krijgen met de verschillende producten....vind ik ook leuk.

Uiteindelijk komt het goed en is het Golfje in balans op alle gebieden, maar tot die tijd experimenteren we lekker verder. Alle tips die ik krijg neem ik daarin mee uiteraard. Ook die van het nemen van de lijnen op het circuit.
Laatst gewijzigd door TurboClouseau op 03 nov 2020, 16:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Daily/Tracktool: VW Golf MK2 1.8T - 314pk/414Nm > Trackday weer overleefd!

Bericht door daNpy » 03 nov 2020, 13:10

Ok, dan was vermoeden dat de Ferodo's gewoon niet zo best waren wellicht toch waar :P
Probleem met op straat rijden is dat je met koude remmen de transferlaag er weer af remt. Hierdoor ga je puur op slijtage remmen en dat kost veel meer remblok, wat wel zonde is natuurlijk. Snel even wisselen is en blijft een betere keuze, goedkoper en je houdt het langer heel.

Ik heb ook de G60 remklauwen (56mm zuiger, klopt dat?) en 280mm geventileerde schijven met Hawk HT10 blokken, hiervoor Carbopads. Ik heb nog niet 1x fading of verglaasde blokken gehad. Maar die remblokken moeten wel warm zijn (500°C+) en ik rijd op straat (lees: APK) dus met goedkope blokken. ALs ze warm zijn staan je tanden in het stuur als het moet.
Naar het circuit gaat ie op de aanhanger, maar niet iedereen heeft die luxe natuurlijk

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22256
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Daily/Tracktool: VW Golf MK2 1.8T - 314pk/414Nm > Trackday weer overleefd!

Bericht door Niels » 03 nov 2020, 13:32

Lekker bezig Rene. Zo'n blik van opzij door de vrouw herken ik wel :tooth:

Als je de remblokken dusdanig heet hebt gehad gaat opschuren het niet meer redden vermoed ik maar je kunt het proberen. Ik had alvast een nieuwe setje besteld zodat je iig bij een volgende trackday kunt wisselen als deze het niet meer redden. Inmiddels zit het bindmiddel in de voering en niet alleen maar op het oppervlak.

Gebruikersavatar
Rolf205
Berichten: 522
Lid geworden op: 27 okt 2014, 10:39

Re: Daily/Tracktool: VW Golf MK2 1.8T - 314pk/414Nm > Trackday weer overleefd!

Bericht door Rolf205 » 03 nov 2020, 14:11

Rene-RS schreef: 03 nov 2020, 12:28
Thanks! Ik zal eens rondkijken op die site! Ik had nog gezocht naar welke set ik destijds heb gekocht, aangezien er afhankelijk van de aslast weer verschillende sets te krijgen zijn.....maar heb het helaas niet meer terug kunnen vinden. Misschien was dan bijvoorbeeld een setje veren van een schroefset voor bijvoorbeeld een Corrado VR6 wel wat geweest....
Soms staat het gewoon op de veer gedrukt wat de spec is. Als het er niet op staat, via google of fabrikant.
In het algemeen zijn de schroefsets die op de weg lekker rijden, meer rally spec dan circuit spec en te soft voor circuit.
Ik moet zelf ook de stap nog maken naar circuit spec, maar bij een 205je gaat het achter met torsie stangen en dan is het een wat duurder geintje. En mn huidige setup werkt nog redelijk goed bij mn huidige vermogen.
Laatst gewijzigd door Rolf205 op 03 nov 2020, 14:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Daily/Tracktool: VW Golf MK2 1.8T - 314pk/414Nm > Trackday weer overleefd!

Bericht door daNpy » 03 nov 2020, 14:21

Rolf205 schreef: 03 nov 2020, 14:11
Soms staat het gewoon op de veer gedrukt wat de spec is. Als het er niet op staat, via google of fabrikant.
In het algemeen zijn de schroefsets die op de weg lekker rijden, meer rally spec dan circuit spec en te soft voor circuit.
Ik moet zelf ook de stap nog maken naar circuit spec, maar bij een 205je gaat het achter met torsie stangen en dan is het een wat duurder geintje. En mn huidige setup werkt nog redelijk goed bij mn huidige vermogen.
Ik heb bij m'n DAF torsiestangen voor :lol:
Die kun je "harder" maken door de arm 1 tandje te verzetten. Ik weet uit m'n hoofd ff niet meer hoe dat bij 205jes zit.

Gebruikersavatar
TurboClouseau
Berichten: 2026
Lid geworden op: 09 sep 2009, 12:44
Locatie: Grunn

Re: Daily/Tracktool: VW Golf MK2 1.8T - 314pk/414Nm > Trackday weer overleefd!

Bericht door TurboClouseau » 03 nov 2020, 14:25

Rolf205 schreef: 03 nov 2020, 14:11
Rene-RS schreef: 03 nov 2020, 12:28
Thanks! Ik zal eens rondkijken op die site! Ik had nog gezocht naar welke set ik destijds heb gekocht, aangezien er afhankelijk van de aslast weer verschillende sets te krijgen zijn.....maar heb het helaas niet meer terug kunnen vinden. Misschien was dan bijvoorbeeld een setje veren van een schroefset voor bijvoorbeeld een Corrado VR6 wel wat geweest....
Soms staat het gewoon op de veer gedrukt wat de spec is. Als het er niet op staat, via google of fabrikant.
In het algemeen zijn de schroefsets die op de weg lekker rijden, meer rally spec dan circuit spec en te soft voor circuit.
Ik moet zelf ook de stap nog maken naar circuit spec, maar bij een 205je gaat het achter met torsie stangen en dan is het een wat duurder geintje. En mn huidige setup werkt nog redelijk goed bij mn huidige vermogen.
Ja klopt....deze set is ook nog best wel comfortabel. Ik zal eens kijken of ik wat tekst kan vinden op de veer....en anders idd maar eens contact opnemen. Maar eerst maar eens wat andere zaken verbeteren.

Gebruikersavatar
TurboClouseau
Berichten: 2026
Lid geworden op: 09 sep 2009, 12:44
Locatie: Grunn

Re: Daily/Tracktool: VW Golf MK2 1.8T - 314pk/414Nm > Trackday weer overleefd!

Bericht door TurboClouseau » 03 nov 2020, 14:32

daNpy schreef: 03 nov 2020, 13:10 Ok, dan was vermoeden dat de Ferodo's gewoon niet zo best waren wellicht toch waar :P
Probleem met op straat rijden is dat je met koude remmen de transferlaag er weer af remt. Hierdoor ga je puur op slijtage remmen en dat kost veel meer remblok, wat wel zonde is natuurlijk. Snel even wisselen is en blijft een betere keuze, goedkoper en je houdt het langer heel.

Ik heb ook de G60 remklauwen (56mm zuiger, klopt dat?) en 280mm geventileerde schijven met Hawk HT10 blokken, hiervoor Carbopads. Ik heb nog niet 1x fading of verglaasde blokken gehad. Maar die remblokken moeten wel warm zijn (500°C+) en ik rijd op straat (lees: APK) dus met goedkope blokken. ALs ze warm zijn staan je tanden in het stuur als het moet.
Naar het circuit gaat ie op de aanhanger, maar niet iedereen heeft die luxe natuurlijk
Je hebt dat inderdaad al eens vaker aangegeven....ik denk dat ik dat nu ook maar ga doen als ik toe ben aan nieuwe blokken. Een extremer blokje voor het circuit en een normale voor op straat. De yellowstuffs en DS2500 is qua prijs nog wel als daily te gebruiken, maar wanneer de blokken voorbij de €200 gaan, vind ik het sowieso zonde om ze als daily in te zetten...

Heb jij ook koeling naar de remmen?

Gebruikersavatar
TurboClouseau
Berichten: 2026
Lid geworden op: 09 sep 2009, 12:44
Locatie: Grunn

Re: Daily/Tracktool: VW Golf MK2 1.8T - 314pk/414Nm > Trackday weer overleefd!

Bericht door TurboClouseau » 03 nov 2020, 14:34

Niels schreef: 03 nov 2020, 13:32 Lekker bezig Rene. Zo'n blik van opzij door de vrouw herken ik wel :tooth:

Als je de remblokken dusdanig heet hebt gehad gaat opschuren het niet meer redden vermoed ik maar je kunt het proberen. Ik had alvast een nieuwe setje besteld zodat je iig bij een volgende trackday kunt wisselen als deze het niet meer redden. Inmiddels zit het bindmiddel in de voering en niet alleen maar op het oppervlak.
Hmmm....dat zou wel jammer zijn. We gaan het zien. Ik heb net ff een rondje gereden en ze remmen iig weer een stuk beter.

Gebruikersavatar
Rolf205
Berichten: 522
Lid geworden op: 27 okt 2014, 10:39

Re: Daily/Tracktool: VW Golf MK2 1.8T - 314pk/414Nm > Trackday weer overleefd!

Bericht door Rolf205 » 03 nov 2020, 15:12

daNpy schreef: 03 nov 2020, 14:21 Ik heb bij m'n DAF torsiestangen voor :lol:
Die kun je "harder" maken door de arm 1 tandje te verzetten. Ik weet uit m'n hoofd ff niet meer hoe dat bij 205jes zit.
2 nieuwe bestellen voor goeie 400 knaken en omwisselen. Niet heel moeilijk, maar staat nog niet boven aan de lijst.

Paul S
Berichten: 464
Lid geworden op: 09 mei 2016, 18:37

Re: Daily/Tracktool: VW Golf MK2 1.8T - 314pk/414Nm > Trackday weer overleefd!

Bericht door Paul S » 03 nov 2020, 15:42

Ik heb een intrax schroefset onder de Kadett (ongeveer zelfde gewicht en vermogen als jou). Veel comfort hoef je niet te verwachten maar overhellen in bochten doet die minimaal. Set is dan ook knetterstug. Het is het 1 of het ander.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22256
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Daily/Tracktool: VW Golf MK2 1.8T - 314pk/414Nm > Trackday weer overleefd!

Bericht door Niels » 03 nov 2020, 16:07

Nou dat hoeft niet hoor. Een goed afgesteld onderstel moet voor je werken en dat hoeft niet te betekenen dat het meteen heel stug is.

Overhellen tegen gaan is een combinatie van veren en stabilisator stangen. Het kiezen van de juiste veer karakteristiek laat je niet afhangen van het bochten gedrag maar hoe de auto reageert op oneffenheden.

Paul S
Berichten: 464
Lid geworden op: 09 mei 2016, 18:37

Re: Daily/Tracktool: VW Golf MK2 1.8T - 314pk/414Nm > Trackday weer overleefd!

Bericht door Paul S » 03 nov 2020, 17:02

Klopt, maar met stuggere veren lever je automatisch in op comfort. Daarbij is een auto opgebouwd voor het circuit logischerwijs ook niet comfortabel.

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Daily/Tracktool: VW Golf MK2 1.8T - 314pk/414Nm > Trackday weer overleefd!

Bericht door daNpy » 03 nov 2020, 20:38

Rene-RS schreef: 03 nov 2020, 14:32
Je hebt dat inderdaad al eens vaker aangegeven....ik denk dat ik dat nu ook maar ga doen als ik toe ben aan nieuwe blokken. Een extremer blokje voor het circuit en een normale voor op straat. De yellowstuffs en DS2500 is qua prijs nog wel als daily te gebruiken, maar wanneer de blokken voorbij de €200 gaan, vind ik het sowieso zonde om ze als daily in te zetten...

Heb jij ook koeling naar de remmen?
Denk dat je dan goedkoper uit bent. Wel goede handschoenen kopen voor het verwisselen van hete blokken.

Ik heb geen koeling nee.

Gebruikersavatar
jos_br
Berichten: 2242
Lid geworden op: 16 nov 2008, 21:59
Locatie: Dieverbrug
Contacteer:

Re: Daily/Tracktool: VW Golf MK2 1.8T - 314pk/414Nm > Trackday weer overleefd!

Bericht door jos_br » 03 nov 2020, 21:43

daNpy schreef: 03 nov 2020, 13:10 Ok, dan was vermoeden dat de Ferodo's gewoon niet zo best waren wellicht toch waar :P
Probleem met op straat rijden is dat je met koude remmen de transferlaag er weer af remt. Hierdoor ga je puur op slijtage remmen en dat kost veel meer remblok, wat wel zonde is natuurlijk. Snel even wisselen is en blijft een betere keuze, goedkoper en je houdt het langer heel.

Ik heb ook de G60 remklauwen (56mm zuiger, klopt dat?) en 280mm geventileerde schijven met Hawk HT10 blokken, hiervoor Carbopads. Ik heb nog niet 1x fading of verglaasde blokken gehad. Maar die remblokken moeten wel warm zijn (500°C+) en ik rijd op straat (lees: APK) dus met goedkope blokken. ALs ze warm zijn staan je tanden in het stuur als het moet.
Naar het circuit gaat ie op de aanhanger, maar niet iedereen heeft die luxe natuurlijk

Maar jij remt ook niet............. :D

Jos.

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Daily/Tracktool: VW Golf MK2 1.8T - 314pk/414Nm > Trackday weer overleefd!

Bericht door daNpy » 03 nov 2020, 22:04

jos_br schreef: 03 nov 2020, 21:43 Maar jij remt ook niet............. :D

Jos.
Nee, da's voor mietjes. :zwijntje:

Gebruikersavatar
TurboClouseau
Berichten: 2026
Lid geworden op: 09 sep 2009, 12:44
Locatie: Grunn

Re: Daily/Tracktool: VW Golf MK2 1.8T - 314pk/414Nm > Trackday weer overleefd!

Bericht door TurboClouseau » 04 nov 2020, 02:03

Voor de liefhebber, beide sessies compleet:




Gebruikersavatar
Jan Terwolde
Berichten: 2851
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
Locatie: Gelderland

Re: Daily/Tracktool: VW Golf MK2 1.8T - 314pk/414Nm > Trackday weer overleefd!

Bericht door Jan Terwolde » 04 nov 2020, 09:14

daNpy schreef: 03 nov 2020, 13:10 Ok, dan was vermoeden dat de Ferodo's gewoon niet zo best waren wellicht toch waar :P
Probleem met op straat rijden is dat je met koude remmen de transferlaag er weer af remt. Hierdoor ga je puur op slijtage remmen en dat kost veel meer remblok, wat wel zonde is natuurlijk. Snel even wisselen is en blijft een betere keuze, goedkoper en je houdt het langer heel.

Ik heb ook de G60 remklauwen (56mm zuiger, klopt dat?) en 280mm geventileerde schijven met Hawk HT10 blokken, hiervoor Carbopads. Ik heb nog niet 1x fading of verglaasde blokken gehad. Maar die remblokken moeten wel warm zijn (500°C+) en ik rijd op straat (lees: APK) dus met goedkope blokken. ALs ze warm zijn staan je tanden in het stuur als het moet.
Naar het circuit gaat ie op de aanhanger, maar niet iedereen heeft die luxe natuurlijk
Wat gebeurt er als je wel gewoon op straat rijd met de ht10 remblokken dan?
Zelf rij ik met de 330i een kleine 7k aan straat kilometers ofzo maar ik heb de Hawk DTC70 gewoon er onder gelaten.. Naar het circuit toe is zeker geen probleem. (mijn straat kilometers zijn vooral heen en weer naar de ring)
Remmen net zo als normale remblokken als ze ''koud'' zijn behalve wat gepiep en als ze warm zijn bijten ze heel veel harder.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: bartb, GRzep, Hsp, Jlijp, KoenM, R728i, Str8Six, WillemBoer en 69 gasten