VW Golf MK2 1.8T - 1e trackday van 2024 is een feit!

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Daily/Tracktool: VW Golf MK2 1.8T - 314pk/414Nm > Trackday weer overleefd!

Bericht door daNpy » 04 nov 2020, 11:08

Jan Terwolde schreef: 04 nov 2020, 09:14 Wat gebeurt er als je wel gewoon op straat rijd met de ht10 remblokken dan?
Zelf rij ik met de 330i een kleine 7k aan straat kilometers ofzo maar ik heb de Hawk DTC70 gewoon er onder gelaten.. Naar het circuit toe is zeker geen probleem. (mijn straat kilometers zijn vooral heen en weer naar de ring)
Remmen net zo als normale remblokken als ze ''koud'' zijn behalve wat gepiep en als ze warm zijn bijten ze heel veel harder.
Ik denk ik zoek die DTC70 blokken even op in vergelijking met de HT10, om te kijken wat voor blokken dat zijn :lol:
https://www.hawk-remblokken.nl/hb105u-7 ... 26064.html
Niet geschikt voor straat gebruik, uitsluitend circuitblokken :lol:

Het heeft hier al vaker op het forum gestaan en hierboven had ik het ook al ergens summier vermeld; kort gezegd remblokken werken met een transferlaag tussen schijf en blok die voor frictie zorgt bij remmen.
De frictielaag wordt aangebracht door een warm remblok. Straatblokken hebben een lage temperatuur range. De transferlaag is vrij snel op de schijf gezet en je hebt zonder na te denken de best mogelijke remkracht met deze combi.
Die DTC blokken werken pas (goed) vanaf 425 graden. Dan pas wordt de frictielaag (goed) op de schijf gebracht en heb je optimale rempower; zolang je systeem ook 400+ graden is.

Koude performance blokken brengen geen frictielaag aan, in tegendeel. Deze schuren deze er juist áf. Door met koude blokken te rijden werkt je remsysteem niet optimaal (frictielaag), maar puur op slijtage tussen schijf en blok. (Dit is ook waarom trommelremmen "theoretisch" beter remmen dan schijfremmen).
Je remblokken zullen dus veel harder slijten en je schijven ook, meen ik. Dat de remblokken toch een goede initieele bite hebben is mooi, maar dat is niets in vergelijking met de performance als ze warm zijn. En dat is waar je die 300 :duh: euro voor neerlegt, toch?

Als René van het circuit komt is het dus het verstandigst om met afgekoelde (koude) circuitblokken nog even een rondje te doen om de frictielaag te verwijderen, daarna de straatblokken er weer op zodat die hun frictielaag aan kunnen brengen.
Maargoed, dat is allemaal theorie, iedereen moet natuurlijk zelf uitmaken wat voor hem/haar het beste past :)

Zelf rijd (reed) ik met de Golf zo min mogelijk op straat. Dat trekt alleen maar de verkeerde aandacht. Hij heeft een kenteken zodat ik proefritjes kan maken en hij verzekerd is. Dit wil zeggen dat ik ook APK plicht heb. Meestal gaat ie op de aanhanger naar de APK.
Voor en na elke trackday controleer ik hem. Dan gaan de wielen met straatbanden er weer onder en als ik weet dat ik op straat ga rijden (of naar APK moet), gaan de straatblokken erop. Hij gaat ook naar het circuit op een aanhanger. Als er iets gebeurt, wil ik niet van anderen afhankelijk zijn. Maar ik heb die mogelijkheden (mogelijk gemaakt natuurlijk). Niet iedereen kan dat, en dan moet je compromis sluiten.

Gebruikersavatar
Jan Terwolde
Berichten: 2853
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
Locatie: Gelderland

Re: Daily/Tracktool: VW Golf MK2 1.8T - 314pk/414Nm > Trackday weer overleefd!

Bericht door Jan Terwolde » 04 nov 2020, 12:15

De remmen slijten als je op straat rijd ook dus, maar echt zoveel meer als normale blokken? Ik vind het ook klote om met een krik de blokken te gaan zitten wisselen als ik bij de ring ben. Op de snelweg rem je amper en als we binnendoor het laatste stuk gaan dan maar goed de gang er in zodat ze warm worden! :df:

Ach ik zit toch te kijken de auto bij de ring te laten staan volgend jaar dus dan heb ik dat probleem niet meer.

Gebruikersavatar
TurboClouseau
Berichten: 2026
Lid geworden op: 09 sep 2009, 12:44
Locatie: Grunn

Re: Daily/Tracktool: VW Golf MK2 1.8T - 314pk/414Nm > Trackday weer overleefd!

Bericht door TurboClouseau » 04 nov 2020, 15:47

Interessante informatie allemaal. Gisteren heb ik nog wat zitten te googlen naar eigenschappen en ervaringen van verschillende type remblokken....en dan valt me op dat organische blokken heel.gevoelig zijn voor temperatuur....inremmen..verglazen...verbranden....etc...

Gesinterde blokken zouden niet hoeven worden ingeremd, kunnen tegen te hoge temperaturen en zouden warm en koud een redelijke gelijke frictie hebben. Eigenlijk het enige nadeel van gesinterde blokken kon ik vinden dat ze erg piepen...en dat ze wat minder lief zijn voor de remschijven.

Klopt dit? En heeft iemand ervaring met de verschillende eigenschappen van organisch en gesinterd?

@Danpy: ik ben inmiddels om en ga als de DS2500's af zijn normale straatblokken kopen en een ander setje voor trackdays. :beer:
Laatst gewijzigd door TurboClouseau op 04 nov 2020, 18:27, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Daily/Tracktool: VW Golf MK2 1.8T - 314pk/414Nm > Trackday weer overleefd!

Bericht door daNpy » 04 nov 2020, 18:01

Ik merk bij de gesinterde blokken (Brembo) voor mijn motor ook dat die betere performance hebben als ze warm zijn anders.

Gebruikersavatar
Rolf205
Berichten: 523
Lid geworden op: 27 okt 2014, 10:39

Re: Daily/Tracktool: VW Golf MK2 1.8T - 314pk/414Nm > Trackday weer overleefd!

Bericht door Rolf205 » 04 nov 2020, 19:21

Niels schreef: 03 nov 2020, 16:07 Nou dat hoeft niet hoor. Een goed afgesteld onderstel moet voor je werken en dat hoeft niet te betekenen dat het meteen heel stug is.

Overhellen tegen gaan is een combinatie van veren en stabilisator stangen. Het kiezen van de juiste veer karakteristiek laat je niet afhangen van het bochten gedrag maar hoe de auto reageert op oneffenheden.
Agree; hoeft inderdaad niet perse stuiterhard. Ergo beter van niet; als je van 200lbs naar 400lbs springt is je demping zoek, omdat je dempers gematcht zijn met de veren waarmee ze afgeleverd zijn. Dus gewoon beetje er bij.
Zijwaardse body roll kun je ook met stabilisator stangen oplossen, maar het duiken en op de kont ploffen bij vol gas, moet je met de veren doen. Gewoon beetje bij beetje aan de knoppen draaien en kijken wat ie doet. Wellicht is beetje stuggere veren EN wat dikkere ARB de oplossing.

Hij loopt wel hard door richting de 200 op de rechte stukken!!! :headbang:

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Daily/Tracktool: VW Golf MK2 1.8T - 314pk/414Nm > Trackday weer overleefd!

Bericht door daNpy » 17 nov 2020, 12:53

Rene heb jij wel eens van die verlengde/ verhoogde fuseekogels overwogen?
Hiermee verlaag je de draagarm tov de fusee, dus krijg je een betere hoek. Ik vraag me echter af of de verlengde arm op de lange duur de krachten wel aan kan.

Gebruikersavatar
TurboClouseau
Berichten: 2026
Lid geworden op: 09 sep 2009, 12:44
Locatie: Grunn

Re: Daily/Tracktool: VW Golf MK2 1.8T - 314pk/414Nm > Trackday weer overleefd!

Bericht door TurboClouseau » 17 nov 2020, 16:06

daNpy schreef: 17 nov 2020, 12:53 Rene heb jij wel eens van die verlengde/ verhoogde fuseekogels overwogen?
Hiermee verlaag je de draagarm tov de fusee, dus krijg je een betere hoek. Ik vraag me echter af of de verlengde arm op de lange duur de krachten wel aan kan.
Zolang ik die extenders niet hoef te gebruiken, laat ik ze liever liggen....zijn erg veel gevallen dat die dingen breken.

Ken wel iemand die een verlengstuk aan z'n fusee heeft laten lassen, zodat ie originele fuseekogels kan blijven gebruiken, maar ook dat is een speciaal klusje, omdat de fusees van gietijzer gemaakt zijn.

Afbeelding

Toevallig kreeg ik van een kennis een berichtje of ik nog belang had bij 2 voorveren. Na e.e.a. uit te hebben gezocht, bleken de afmetingen overeen te komen met de veren van mijn AP schroefset. De springrate is 150kg/cm. Ik kan helaas nergens vinden wat de springrate is van de huidige veren, maar ik zet ze er volgend seizoen gewoon een keer onder....kijken hoe dat rijdt.

Komende zaterdag nog ff 1 sessie vrijrijden meepikken met lagere bandenspanning om te kijken of dat meer grip in de bochten oplevert

Gebruikersavatar
E36-italia
Berichten: 399
Lid geworden op: 13 aug 2015, 09:58
Auto: Laro Discovery TD5
Contacteer:

Re: Daily/Tracktool: VW Golf MK2 1.8T - 314pk/414Nm > Trackday weer overleefd!

Bericht door E36-italia » 17 nov 2020, 16:34

Rene-RS schreef: 17 nov 2020, 16:06 Toevallig kreeg ik van een kennis een berichtje of ik nog belang had bij 2 voorveren. Na e.e.a. uit te hebben gezocht, bleken de afmetingen overeen te komen met de veren van mijn AP schroefset. De springrate is 150kg/cm. Ik kan helaas nergens vinden wat de springrate is van de huidige veren, maar ik zet ze er volgend seizoen gewoon een keer onder....kijken hoe dat rijdt.
Dat is relatief makkelijk uit te zoeken, lastigste is een weegschaal vinden die 150+kg aankan...
veer op de weegschaal, weegschaal op 0kg, en opmeten hoe lang de veer nu is... en dan gewicht er op stapelen (op de veer) tot dat ie 1cm ingeveerd is.
Als dat 150kg is, is dat dus een 150kg/cm veer ;-)

theorie is niet zo tricky, praktijk/uitvoer wel iets meer :lol: :lol:

Gebruikersavatar
TurboClouseau
Berichten: 2026
Lid geworden op: 09 sep 2009, 12:44
Locatie: Grunn

Re: Daily/Tracktool: VW Golf MK2 1.8T - 314pk/414Nm > Trackday weer overleefd!

Bericht door TurboClouseau » 17 nov 2020, 16:55

E36-italia schreef: 17 nov 2020, 16:34
Rene-RS schreef: 17 nov 2020, 16:06 Toevallig kreeg ik van een kennis een berichtje of ik nog belang had bij 2 voorveren. Na e.e.a. uit te hebben gezocht, bleken de afmetingen overeen te komen met de veren van mijn AP schroefset. De springrate is 150kg/cm. Ik kan helaas nergens vinden wat de springrate is van de huidige veren, maar ik zet ze er volgend seizoen gewoon een keer onder....kijken hoe dat rijdt.
Dat is relatief makkelijk uit te zoeken, lastigste is een weegschaal vinden die 150+kg aankan...
veer op de weegschaal, weegschaal op 0kg, en opmeten hoe lang de veer nu is... en dan gewicht er op stapelen (op de veer) tot dat ie 1cm ingeveerd is.
Als dat 150kg is, is dat dus een 150kg/cm veer ;-)

theorie is niet zo tricky, praktijk/uitvoer wel iets meer :lol: :lol:
Haha, ja zo is het inderdaad wel te testen. Zal de vrouw leuk vinden als ik onze glazen weegschaal daar voor gebruik 😁

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Daily/Tracktool: VW Golf MK2 1.8T - 314pk/414Nm > Trackday weer overleefd!

Bericht door daNpy » 17 nov 2020, 16:56

Rene-RS schreef: 17 nov 2020, 16:06 Zolang ik die extenders niet hoef te gebruiken, laat ik ze liever liggen....zijn erg veel gevallen dat die dingen breken.
Ah, toch wel ja. Dan laat ik ze ook voor wat het is.
Ken wel iemand die een verlengstuk aan z'n fusee heeft laten lassen, zodat ie originele fuseekogels kan blijven gebruiken, maar ook dat is een speciaal klusje, omdat de fusees van gietijzer gemaakt zijn.

http://www.volksforum.com/albums/files/ ... iginal.jpg
In mijn zoektocht naar een voorbeeldplaatje had ik die gezien ja, mooi werk!
Maar waarom niet meteen uniballs, dat had makkelijker geweest. :zwijntje:

Gebruikersavatar
TurboClouseau
Berichten: 2026
Lid geworden op: 09 sep 2009, 12:44
Locatie: Grunn

Re: Daily/Tracktool: VW Golf MK2 1.8T - 314pk/414Nm > Trackday weer overleefd!

Bericht door TurboClouseau » 18 nov 2020, 08:15

daNpy schreef: 17 nov 2020, 16:56
Rene-RS schreef: 17 nov 2020, 16:06 Zolang ik die extenders niet hoef te gebruiken, laat ik ze liever liggen....zijn erg veel gevallen dat die dingen breken.
Ah, toch wel ja. Dan laat ik ze ook voor wat het is.
Ken wel iemand die een verlengstuk aan z'n fusee heeft laten lassen, zodat ie originele fuseekogels kan blijven gebruiken, maar ook dat is een speciaal klusje, omdat de fusees van gietijzer gemaakt zijn.

http://www.volksforum.com/albums/files/ ... iginal.jpg
In mijn zoektocht naar een voorbeeldplaatje had ik die gezien ja, mooi werk!
Maar waarom niet meteen uniballs, dat had makkelijker geweest. :zwijntje:
Zitten ook uniballs aan die set hoor. Echt een mooi kitje, kost alleen zo duur qua financieel geld 😁

Afbeelding

https://www.im-s.net/main/product/mki-m ... enter-kit/

Gebruikersavatar
Rolf205
Berichten: 523
Lid geworden op: 27 okt 2014, 10:39

Re: Daily/Tracktool: VW Golf MK2 1.8T - 314pk/414Nm > Trackday weer overleefd!

Bericht door Rolf205 » 18 nov 2020, 10:10

Rene-RS schreef: 17 nov 2020, 16:06 Toevallig kreeg ik van een kennis een berichtje of ik nog belang had bij 2 voorveren. Na e.e.a. uit te hebben gezocht, bleken de afmetingen overeen te komen met de veren van mijn AP schroefset. De springrate is 150kg/cm. Ik kan helaas nergens vinden wat de springrate is van de huidige veren, maar ik zet ze er volgend seizoen gewoon een keer onder....kijken hoe dat rijdt.

Komende zaterdag nog ff 1 sessie vrijrijden meepikken met lagere bandenspanning om te kijken of dat meer grip in de bochten oplevert
Weet je zeker dat het 150kg/cm is?
Dat zijn namelijk 840lbs veren en dat is knetterhard. Ik denk dat je nu ergens rond de 300lbs zit.
(AP schroefsets voor peugeot 205/206/306 hebben standaard 340lbs veren)

https://www.redline360.com/garage/sprin ... m-to-lbsin

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Daily/Tracktool: VW Golf MK2 1.8T - 314pk/414Nm > Trackday weer overleefd!

Bericht door daNpy » 18 nov 2020, 12:21

Rene-RS schreef: 18 nov 2020, 08:15 Zitten ook uniballs aan die set hoor. Echt een mooi kitje, kost alleen zo duur qua financieel geld 😁

https://www.im-s.net/main/product/mki-m ... enter-kit/
Oh toch wel, ik dacht dat die alsnog in de originele draagarmen gingen zonder uniballs, my bad.
Had overigens ook niet het verhaal gelezen, alleen plaatjes gezien omdat ik een andere zocht :P

Gebruikersavatar
TurboClouseau
Berichten: 2026
Lid geworden op: 09 sep 2009, 12:44
Locatie: Grunn

Re: Daily/Tracktool: VW Golf MK2 1.8T - 314pk/414Nm > Trackday weer overleefd!

Bericht door TurboClouseau » 18 nov 2020, 19:37

Rolf205 schreef: 18 nov 2020, 10:10
Rene-RS schreef: 17 nov 2020, 16:06 Toevallig kreeg ik van een kennis een berichtje of ik nog belang had bij 2 voorveren. Na e.e.a. uit te hebben gezocht, bleken de afmetingen overeen te komen met de veren van mijn AP schroefset. De springrate is 150kg/cm. Ik kan helaas nergens vinden wat de springrate is van de huidige veren, maar ik zet ze er volgend seizoen gewoon een keer onder....kijken hoe dat rijdt.

Komende zaterdag nog ff 1 sessie vrijrijden meepikken met lagere bandenspanning om te kijken of dat meer grip in de bochten oplevert
Weet je zeker dat het 150kg/cm is?
Dat zijn namelijk 840lbs veren en dat is knetterhard. Ik denk dat je nu ergens rond de 300lbs zit.
(AP schroefsets voor peugeot 205/206/306 hebben standaard 340lbs veren)

https://www.redline360.com/garage/sprin ... m-to-lbsin
Haha, daar kwam ik ook achter gisteravond toen ik naar verschillende springrates zat te kijken....840lbs is inderdaad kneiterhard. Maakt niet uit, ik heb ze gratis, dus ga het gewoon een keer proberen. Is het echt veel te hard, gaan er oude er weer onder....of misschien dan iets kopen wat daartussen zit ofzo

Gebruikersavatar
Vanreijmersdal
Berichten: 849
Lid geworden op: 17 aug 2012, 19:22

Re: Daily/Tracktool: VW Golf MK2 1.8T - 314pk/414Nm

Bericht door Vanreijmersdal » 18 nov 2020, 19:56

Semi’s vinden hele harde veren niet leuk. Een semi heeft een minder harde wang dan een slick. Met harde veren ga je de wang van de semi over de zeik heen jagen waardoor de band minder grip gaat leveren. Ik ben toen der tijd met mijn semi,s ook van 140 naar 120 terug gegaan. Auto werd er veel rustiger van en had meer grip.

Gebruikersavatar
TurboClouseau
Berichten: 2026
Lid geworden op: 09 sep 2009, 12:44
Locatie: Grunn

Re: Daily/Tracktool: VW Golf MK2 1.8T - 314pk/414Nm

Bericht door TurboClouseau » 18 nov 2020, 20:18

Da's nuttige informatie.... thnx!

Gebruikersavatar
TurboClouseau
Berichten: 2026
Lid geworden op: 09 sep 2009, 12:44
Locatie: Grunn

Re: Daily/Tracktool: VW Golf MK2 1.8T - 314pk/414Nm

Bericht door TurboClouseau » 22 nov 2020, 10:35

Gisteren voor het werk aan nog even de Golf uitgelaten op het circuit in Assen. Wou dus testen wat de NS2R'S zouden doen bij lagere bandenspanning, maar helaas...het regende de hele dag....dus niet kunnen testen. De ticket was al gekocht, dus dan maar eens kijken hoe het gaat op een nat circuit.

Ik heb een aantal jaren eens gereden met een Golfje 2 in de regen op Assen en wist nog dat ik het toen verschrikkelijk vond....dus ging een beetje met gemengde gevoelens de baan op gisteren. Maar.....de grip viel mij reuze mee! Ik had de bandenspanning laten zakken naar 1.6bar voor en 1.8bar achter met de gedachte dat de banden nog wel wat zouden klimmen in druk gedurende de sessie. Het doel was om uit te komen op 1.8bar voor en 2.0bar achter.. Geen idee waar ze uiteindelijk zijn uitgekomen in druk....ben vergeten te meten. Maar zal me niet verbazen dat de druk niet veel hoger is geworden, omdat er gewoon minder temperatuur in de banden komt.

Had wel het gevoel dat de auto fijner de bocht in stuurde....op momenten waar ik onderstuur zou verwachten, stuurde hij precies zoals ik zou de bocht in. Geeft mij wel goede hoop dat de NS2R'S meer grip leveren bij lagere druk....en de druk achter wat hoger dan voorzijde.

Bandjes laat ik dus voorlopig zoals het is....dus geen AR1 monteren voor volgend seizoen. Volgend jaar maar weer eens testen.

Paar foto's en een filmpje. De GoPro was leeg, dus deze keer een telefoonfilmpje van een stukje van de sessie. Racechrono heb ik verkeerd aangezet, dus die heeft ook geen data opgeslagen....maar ga er vanuit dat ik m'n rondetijd niet verbeterd heb ;) Moest na de sessie werken, dus heb ook maar niet te gek gedaan, in de hoop dat ie heel zou blijven :bag:



Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door TurboClouseau op 25 nov 2020, 14:22, 1 keer totaal gewijzigd.

BartMS
Berichten: 511
Lid geworden op: 29 jul 2020, 17:55
Auto: E87 LCI 130i & E30 325i
Locatie: Breda

Re: Daily/Tracktool: VW Golf MK2 1.8T - 314pk/414Nm

Bericht door BartMS » 22 nov 2020, 13:21

Mooi om te lezen dat je toch nog met bandenspanning een ander gevoel hebt kunnen creeeren! op naar de volgende droge sessie om is te kijken of t nu ook beter gaat op droog!

Gebruikersavatar
Ferdi
Berichten: 3042
Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
Auto: Pajero 3.2 Di-D
Locatie: Drenthe

Re: Daily/Tracktool: VW Golf MK2 1.8T - 314pk/414Nm

Bericht door Ferdi » 22 nov 2020, 17:40

Sowieso wel een goed begin van de werkdag om eerst nog even op het circuit te gaan spelen! :D

Gebruikersavatar
Vanreijmersdal
Berichten: 849
Lid geworden op: 17 aug 2012, 19:22

Re: Daily/Tracktool: VW Golf MK2 1.8T - 314pk/414Nm

Bericht door Vanreijmersdal » 22 nov 2020, 18:50

Ik weet precies wat jouw golf weegt, ik gok rond de 1000kg. Met die nankang moet volgens mij net zoals de dnrt banden (dnrt zijn een afgeleide van de nr2r) hoger qua druk zitten. Ik reed met de e46 altijd 2.2 tot 2.3 warm en dan hoor je ze wel gillen. Maar dat doen al die dnrt banden.

Nankang geeft het onderstaande op hun website aan;

HOT Pressure settings

<800kg 23 - 27.5psi

800-1000kg 24 - 32psi

1,000-1,400kg 27.5 - 37psi

1,400kg> 34 - 42psi

Daarnaast heb ik altijd geleerd dat je bij nat wegdek de spanning omhoog moet gooien en niet naar beneden.

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Daily/Tracktool: VW Golf MK2 1.8T - 314pk/414Nm

Bericht door daNpy » 22 nov 2020, 19:58

Vanreijmersdal schreef: 22 nov 2020, 18:50 Daarnaast heb ik altijd geleerd dat je bij nat wegdek de spanning omhoog moet gooien en niet naar beneden.
Dat klinkt theoretisch ook wel logischer idd. Maar René heeft de warme bandenspanning niet gemeten dus je kan er niet echt iets over zeggen denk ik.

Gebruikersavatar
TurboClouseau
Berichten: 2026
Lid geworden op: 09 sep 2009, 12:44
Locatie: Grunn

Re: Daily/Tracktool: VW Golf MK2 1.8T - 314pk/414Nm

Bericht door TurboClouseau » 27 nov 2020, 12:35

Ferdi Gielen schreef: 22 nov 2020, 17:40 Sowieso wel een goed begin van de werkdag om eerst nog even op het circuit te gaan spelen! :D
Haha ja echt super is dat! :D
Vanreijmersdal schreef: 22 nov 2020, 18:50 Ik weet precies wat jouw golf weegt, ik gok rond de 1000kg. Met die nankang moet volgens mij net zoals de dnrt banden (dnrt zijn een afgeleide van de nr2r) hoger qua druk zitten. Ik reed met de e46 altijd 2.2 tot 2.3 warm en dan hoor je ze wel gillen. Maar dat doen al die dnrt banden.

Nankang geeft het onderstaande op hun website aan;

HOT Pressure settings

<800kg 23 - 27.5psi

800-1000kg 24 - 32psi

1,000-1,400kg 27.5 - 37psi

1,400kg> 34 - 42psi

Daarnaast heb ik altijd geleerd dat je bij nat wegdek de spanning omhoog moet gooien en niet naar beneden.
DNRT banden hadden toch een lagere TW?

Golfje weegt 950kg, dus in principe zou 1.8bar (warm) nog wel moeten kunnen volgens dat lijstje van Nankang....dat was de temperatuur die ik gehad gehoopt te halen, maarja... volgende keer maar even opnieuw proberen en dan hopelijk op een droge baan.

Wellicht dat het gevoel ook beter is geworden door achter meer bandenspanning te hebben dan voor.

Nou....om af te sluiten maar ff een kiekje van de machinekamer hoe hij er nu uit ziet met cold Air feed en de grotere radiateur

Afbeelding

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Daily/Tracktool: VW Golf MK2 1.8T - 314pk/414Nm

Bericht door daNpy » 27 nov 2020, 14:33

Ga je de accu nog naar achteren brengen (en vervangen voor een lichter exemplaar)?

Gebruikersavatar
TurboClouseau
Berichten: 2026
Lid geworden op: 09 sep 2009, 12:44
Locatie: Grunn

Re: Daily/Tracktool: VW Golf MK2 1.8T - 314pk/414Nm

Bericht door TurboClouseau » 27 nov 2020, 18:07

daNpy schreef: 27 nov 2020, 14:33 Ga je de accu nog naar achteren brengen (en vervangen voor een lichter exemplaar)?
Staat inderdaad op het wensenlijstje. Niet perse een lichtere, maar wel naar achteren, zodat ik een grote airbox kan maken voor het luchtfilter met daar de Cold Air feed rechtsreeks op aangesloten, zodat ie echt alleen maar koude lucht pakt ipv warme lucht uit de motorruimte. Beetje dit idee....en dan een 5liter biervustje als basis nemen:

Afbeelding

Gebruikersavatar
daNpy
Berichten: 5980
Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
Locatie: Eindhoven
Contacteer:

Re: Daily/Tracktool: VW Golf MK2 1.8T - 314pk/414Nm

Bericht door daNpy » 27 nov 2020, 19:27

Ah zo, ik heb daar ooit van aluminium een airboxje voor gemaakt.
Lichtere accu's kosten de wereld niet meer, maar kan wel 7 kg schelen :)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bombadil, sdh, Semrush [Bot] en 166 gasten