Dat heeft waarschijnlijk een laag octaangetal?
VW Golf MK2 1.8T - 1e trackday van 2024 is een feit!
- TurboClouseau
- Berichten: 2026
- Lid geworden op: 09 sep 2009, 12:44
- Locatie: Grunn
- Rolf205
- Berichten: 526
- Lid geworden op: 27 okt 2014, 10:39
Re: Daily/Tracktool: VW Golf MK2 1.8T - eindelijk afgesteld: 314pk/414Nm!
Mooi resultaat! De koppelkromme loopt ook mooi geleidelijk op; zal idd fijn en voorspelbaar blok zijn zo.
- EvdP
- Berichten: 6146
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
- Eeuwe
- Berichten: 4531
- Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
- Locatie: Groningen stad
Re: Daily/Tracktool: VW Golf MK2 1.8T - eindelijk afgesteld: 314pk/414Nm!
Gaaf! Lekker bezig weer. Misschien een stomme vraag maar wat doet een wideband ECU?
- Martijn M
- Berichten: 3293
- Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55
Re: Daily/Tracktool: VW Golf MK2 1.8T - eindelijk afgesteld: 314pk/414Nm!
https://imageproxy.driving-fun.com/inde ... 6c2e6a7067
Deze foto is geniaal haha. Prima oplossing zo.
Mooie waardes!
Deze foto is geniaal haha. Prima oplossing zo.
Mooie waardes!
- Niels
- Berichten: 22257
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Daily/Tracktool: VW Golf MK2 1.8T - eindelijk afgesteld: 314pk/414Nm!
Mooi resultaat Rene!
- daNpy
- Berichten: 5980
- Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
- daNpy
- Berichten: 5980
- Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
Re: Daily tracktool: VW Golf MK2 1.8T (300+pk deze zomer)
Let op dat carterdampen giftig zijn, en zo gemakkelijk in het interieur kunnen komen.
Bij m'n DAF heb ik het dmv een slangetje naar onder de auto 'geloosd', bij de Golf heb ik het ook gewoon open dmv filtertje.
- Eeuwe
- Berichten: 4531
- Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
- Locatie: Groningen stad
Re: Daily/Tracktool: VW Golf MK2 1.8T - eindelijk afgesteld: 314pk/414Nm!
-
OnlinePeterM
- Berichten: 464
- Lid geworden op: 27 feb 2017, 11:22
- Auto: E46 M3, Clio RS, BMW F11
- Locatie: Drenthe
Re: Daily/Tracktool: VW Golf MK2 1.8T - eindelijk afgesteld: 314pk/414Nm!
Mooie cijfers, i.c.m. met het lage gewicht zal dat lekker van z'n plek gaan...
- Ferdi
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Daily/Tracktool: VW Golf MK2 1.8T - eindelijk afgesteld: 314pk/414Nm!
Nette cijfers!
Dat vraagt natuurlijk wel om een filmpje
Dat vraagt natuurlijk wel om een filmpje
-
- Berichten: 887
- Lid geworden op: 19 dec 2019, 21:52
Re: Daily/Tracktool: VW Golf MK2 1.8T - eindelijk afgesteld: 314pk/414Nm!
Tof project en super resultaat met hulp van de VAG tovenaar in Lochem. Altijd weer indrukwekkend, wat er uit die VAG turbo-blokken geperst wordt. Met een vedergewicht als de Golf II en dit resultaat, zal ie zeker lekker gaan !
-
- Berichten: 1658
- Lid geworden op: 25 jun 2017, 17:39
- Auto: tja welke zal het worden?
Re: Daily/Tracktool: VW Golf MK2 1.8T - eindelijk afgesteld: 314pk/414Nm!
Mooie cijfers!!! Zaterdag maar testen op assen vrij rijden???
Wat betreft koeling, welke radiateur heb je ertussen hangen?
Heb er met circuit rijden geen problemen mee met 253pk 410nm
Heb wel wat dingen aangepast waardoor zelfs mijn olietemp eigenlijk nooit meer boven 100 graden komt. Kvs bleef eerder ook al stabiel op 100 graden. Welke waarders zie jij voorbij komen als.je oo het gas gaat?
Wat betreft koeling, welke radiateur heb je ertussen hangen?
Heb er met circuit rijden geen problemen mee met 253pk 410nm
Heb wel wat dingen aangepast waardoor zelfs mijn olietemp eigenlijk nooit meer boven 100 graden komt. Kvs bleef eerder ook al stabiel op 100 graden. Welke waarders zie jij voorbij komen als.je oo het gas gaat?
- TurboClouseau
- Berichten: 2026
- Lid geworden op: 09 sep 2009, 12:44
- Locatie: Grunn
Re: Daily/Tracktool: VW Golf MK2 1.8T - eindelijk afgesteld: 314pk/414Nm!
Thanks mannen! Ben zeer tevreden over het koppel en vermogen van het hok. Ding gaat echt als een kogel nu en het maakt niet uit in welke versnelling. Gisteren op GPS nog even 218km/h aangetikt en dat was rond de 5500rpm...echt niet normaal hoe snel je op die snelheid zit.. Hij liep voorheen altijd de bak al uit qua snelheid....nu ook, maar doet ie dat nog ff wat sneller.. haha.
Als m'n snelheidsmeter het weer doet, zal ik eens een filmpje maken hoe hij nu accelereert.
Ik heb er nu een radiateur voor van een Golf 2 GTI 8V. Dat is op zich ook een relatief kleine radiateur....525mm x 322mm. Qua hoogte kan ik op dit moment niet groter, maar qua breedte wel.....ik denk dat ik tzt een Passat 35i radiateur haal...die is gelijk aan de huidige qua hoogte en aansluitingen, maar is 15cm breder. Dan maar weer eens proberen. Wil dan ook een spal ventilator erbij kopen, zodat ik 2 grote heb ipv nu een kleine en een grote....ivm beperkt ruimte. Verder de radiateur voorzien van airguides, zodat de lucht geforceerd door de radiateur gaat. Maargoed.....eerst ff geen zin meer in sleutelen, dus dat komt later wel....nu lekker genieten.
Als m'n snelheidsmeter het weer doet, zal ik eens een filmpje maken hoe hij nu accelereert.
Haha nee, ik ga niet naar Assen. Wil eerst de koeling op orde hebben en wat wennen aan het vermogen....heb er nu al m'n handen vol aan, laat staan op het circuit. En ben nu ook nog ff te bang dat ik weer wat kapot rij....wil nu graag een poosje rijden zonder te hoeven sleutelen.Jeffrey026 schreef: ↑26 mei 2020, 23:16 Mooie cijfers!!! Zaterdag maar testen op assen vrij rijden???
Wat betreft koeling, welke radiateur heb je ertussen hangen?
Heb er met circuit rijden geen problemen mee met 253pk 410nm
Heb wel wat dingen aangepast waardoor zelfs mijn olietemp eigenlijk nooit meer boven 100 graden komt. Kvs bleef eerder ook al stabiel op 100 graden. Welke waarders zie jij voorbij komen als.je oo het gas gaat?
Ik heb er nu een radiateur voor van een Golf 2 GTI 8V. Dat is op zich ook een relatief kleine radiateur....525mm x 322mm. Qua hoogte kan ik op dit moment niet groter, maar qua breedte wel.....ik denk dat ik tzt een Passat 35i radiateur haal...die is gelijk aan de huidige qua hoogte en aansluitingen, maar is 15cm breder. Dan maar weer eens proberen. Wil dan ook een spal ventilator erbij kopen, zodat ik 2 grote heb ipv nu een kleine en een grote....ivm beperkt ruimte. Verder de radiateur voorzien van airguides, zodat de lucht geforceerd door de radiateur gaat. Maargoed.....eerst ff geen zin meer in sleutelen, dus dat komt later wel....nu lekker genieten.
-
- Berichten: 1658
- Lid geworden op: 25 jun 2017, 17:39
- Auto: tja welke zal het worden?
Re: Daily/Tracktool: VW Golf MK2 1.8T - eindelijk afgesteld: 314pk/414Nm!
Haha dat sleutele is niet zo erg maar werken,dagelijks leven kost gewoon zovéél tijd en energie . Herken dat!
Wil de zomer ook meer leuke dingen doen dan sleutelen. Als straks weer herfst wordt lekker knutselen.
Next upgrade? Sperdif?
Wil de zomer ook meer leuke dingen doen dan sleutelen. Als straks weer herfst wordt lekker knutselen.
Next upgrade? Sperdif?
- daNpy
- Berichten: 5980
- Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
Re: Daily/Tracktool: VW Golf MK2 1.8T - eindelijk afgesteld: 314pk/414Nm!
Ik heb een grote radiateur, de grootste die past voor de Golf. Ik kan hem wel eens opmeten (begin juli denk ik).Rene-RS schreef: ↑27 mei 2020, 18:00
Ik heb er nu een radiateur voor van een Golf 2 GTI 8V. Dat is op zich ook een relatief kleine radiateur....525mm x 322mm. Qua hoogte kan ik op dit moment niet groter, maar qua breedte wel.....ik denk dat ik tzt een Passat 35i radiateur haal...die is gelijk aan de huidige qua hoogte en aansluitingen, maar is 15cm breder. Dan maar weer eens proberen. Wil dan ook een spal ventilator erbij kopen, zodat ik 2 grote heb ipv nu een kleine en een grote....ivm beperkt ruimte. Verder de radiateur voorzien van airguides, zodat de lucht geforceerd door de radiateur gaat. Maargoed.....eerst ff geen zin meer in sleutelen, dus dat komt later wel....nu lekker genieten.
Hij is gekocht in DE via de automaterialen handel dus ik weet niet precies van welk type hij is. Maar je kunt het ongetwijfeld in VAGCAT opzoeken en dan gewoon de grootst beschikbare pakken
- TurboClouseau
- Berichten: 2026
- Lid geworden op: 09 sep 2009, 12:44
- Locatie: Grunn
Re: Daily/Tracktool: VW Golf MK2 1.8T - eindelijk afgesteld: 314pk/414Nm!
Gas auf die lolly! Kilometertellerkabel vervangen, dus tijd om eens een filmpje te maken hoe hard het ouwe hok nou loopt
0-100 nog eens gemeten. En 402m (¼ mile). Uiteraard met wielspin en GPS, dus niet helemaal accuraat. Lastiger om te doseren met dit vermogen. Gelukkig vanaf de 3e versnelling volle grip, dus dan maakt ie echt meters.
0-100 nog eens gemeten. En 402m (¼ mile). Uiteraard met wielspin en GPS, dus niet helemaal accuraat. Lastiger om te doseren met dit vermogen. Gelukkig vanaf de 3e versnelling volle grip, dus dan maakt ie echt meters.
-
- Berichten: 1658
- Lid geworden op: 25 jun 2017, 17:39
- Auto: tja welke zal het worden?
Re: Daily/Tracktool: VW Golf MK2 1.8T - eindelijk afgesteld: 314pk/414Nm!
Haha heerlijk die SCHAAL verdeling. Lijkt 2 x zo hard te gaan maar loopt zeker lekker door
- Ferdi
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Daily/Tracktool: VW Golf MK2 1.8T - eindelijk afgesteld: 314pk/414Nm!
Dat loopt mooi vlot zo!
- TurboClouseau
- Berichten: 2026
- Lid geworden op: 09 sep 2009, 12:44
- Locatie: Grunn
Re: Daily/Tracktool: VW Golf MK2 1.8T - eindelijk afgesteld: 314pk/414Nm!
Nog steeds niet kapot!
Heb gisteravond met veel pijn en moeite de cabrio van de vrouw kunnen inhalen.
Leverde wel een cool fly-by filmpje op:
Heb gisteravond met veel pijn en moeite de cabrio van de vrouw kunnen inhalen.
Leverde wel een cool fly-by filmpje op:
- Ferdi
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Daily/Tracktool: VW Golf MK2 1.8T - 314pk/414Nm - pag.14: fly-by!
Die reactie is goud waard!
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26724
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Daily/Tracktool: VW Golf MK2 1.8T - 314pk/414Nm - pag.14: fly-by!
Haha geweldig idd die reactie
- EvdP
- Berichten: 6146
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
-
OnlinePeterM
- Berichten: 464
- Lid geworden op: 27 feb 2017, 11:22
- Auto: E46 M3, Clio RS, BMW F11
- Locatie: Drenthe
Re: Daily/Tracktool: VW Golf MK2 1.8T - 314pk/414Nm - pag.14: fly-by!
Haha "m papa"! Geweldig!
-
- Berichten: 464
- Lid geworden op: 09 mei 2016, 18:37
Re: Daily/Tracktool: VW Golf MK2 1.8T - 314pk/414Nm - pag.14: fly-by!
Gaaf!! Is deze nou afgesteld op E85?
Erg vergelijkbaar met mijn Kadett.
Stond eerst afgesteld op E85 (315pk bij 480NM).
Nu afgesteld op E98 en daarbij koppel bewust onder de 400NM gehouden voor de bak te sparen maar je merkt wel dat die op de E85 brandstof "explosiever" was.
Erg vergelijkbaar met mijn Kadett.
Stond eerst afgesteld op E85 (315pk bij 480NM).
Nu afgesteld op E98 en daarbij koppel bewust onder de 400NM gehouden voor de bak te sparen maar je merkt wel dat die op de E85 brandstof "explosiever" was.