Waar kun je ns2r tw100 krijgen dan? of een andere semi slick die zo'n lage tw heeft voor niet al te veel geld.
VW Golf MK2 1.8T - 1e trackday van 2024 is een feit!
- Jan Terwolde
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
Re: Daily/Tracktool: VW Golf MK2 1.8T - 314pk/414Nm
-
- Berichten: 134
- Lid geworden op: 17 aug 2008, 21:47
Re: Daily/Tracktool: VW Golf MK2 1.8T - 314pk/414Nm
https://www.gtautoparts.nl/
Wij hebben toen 10 banden in 1 keer gekocht omdat deze band vervangen werd door een ander type ns2r band.
Wij hebben toen 10 banden in 1 keer gekocht omdat deze band vervangen werd door een ander type ns2r band.
- Jan Terwolde
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+Slopel
- Locatie: Gelderland
- TurboClouseau
- Berichten: 2026
- Lid geworden op: 09 sep 2009, 12:44
- Locatie: Grunn
Re: Daily/Tracktool: VW Golf MK2 1.8T - 314pk/414Nm
Gisteren de binnenste homokineten vervangen...zat op bepaalde snelheden een trilling in het stuur en aangezien het ooit 2e hands is gekocht, maar uit voorzorg vervangen....als ze kapot gaan, kan je niet meer rijden...dat weet ik toevallig uit ervaring
Oja, ik had me voorgenomen om wat vaker de remblokjes te controleren....nou, er zit nog genoeg voering op hoor
Oja, ik had me voorgenomen om wat vaker de remblokjes te controleren....nou, er zit nog genoeg voering op hoor
- TurboClouseau
- Berichten: 2026
- Lid geworden op: 09 sep 2009, 12:44
- Locatie: Grunn
Re: Daily/Tracktool: VW Golf MK2 1.8T - 314pk/414Nm
Gisteren weer naar het circuit in Assen geweest met de Golf! Vrijrijden had een extra datum ingelast, dus kon ik mooi even de nieuwe remmen testen
Dus; trackdaystress to-do lijstje er weer bij gepakt en alle controlepuntjes afgewerkt, kofferbak van de Passat volledig gevuld met gereedschap, onderdelen, vloeistoffen en een garagekrik....je kan het maar beter bij je hebben als er weer iets kapot gaat..
Geluksbroek weer aan en gaan met die banaan! Ik had 2 kaarten gekocht, voor sessie 4 en sessie 7...en deze keer wilde mijn vrouw wel eens een keertje mee als bijrijder...hoe gaaf is dat!
Nou, goed nieuws...de Golf is heel gebleven! Al heb ik wel het gevoel dat m`n remblokken verglaast zijn. In principe deden ze het prima en kon ik harder remmen dan met de EBC yellow`s, maar merkte toch wel dat ze uiteindelijk ook toch wat moeite kregen met de hitte. Dit resulteerde uiteindelijk in een momentje, waarbij ik de bocht net niet haalde. Alles goed afgelopen, maar in elk geval weer een verbeterpunt gevonden.
Het blok deed het weer super! Ik ben altijd als de dood dat hij ploft op zo`n trackday en ga dan ook de dagen voordat ik naar Assen ga ook heel rustig rijden om hem maar te sparen...dikke bullshit natuurlijk, want eenmaal op het circuit staat de downpipe er waarschijnlijk 20 minuten lang roodgloeiend onder
Qua vermogen heb ik echt niets te klagen. Het grootste deel van het veld ga ik op het rechte stuk voorbij of ik loop erop in, maar in de bochten valt er nog erg veel winst te behalen. De Nankangs doen niets anders dan gillen en gieren in de bochten. Ik heb later op de dag nog een sessie meegereden met een maatje in een Clio en die heeft zoveel meer grip dan ik. Zijn banden (Toyo R888R) hoor en voel je gewoon scrubben en ook hopt de auto wat op de gripgrens...de mijne giert en glijdt alleen maar. Laatst is hier ook al de treadwear 180 besproken.....die is toch net ff te hard voor op het circuit.
Al met al een super dag gehad en de 4 seconden van mijn snelste tijd vorige maand afgereden. PR staat nu op 2:10,9
Op het verbeterlijstje voor volgend seizoen staan nu de volgende dingen:
*Extra setje velgen met zachtere banden (AR1, R888R, oid)
*Luchtkoeling fabriceren naar de remmen
*Remvloeistof met hoger kookpunt erin (zit nu dot5.1 in van Eurol)
Heb van een collega een GoPro 7 black geleend en heb aan het plafond gehangen...levert net wat leukere beelden op dan de oldskool camera op het dashboard. Moet nog wel de volgende keer wat oefenen met de exposure, want het circuit is flink overbelicht in de filmpjes.
Snelste ronde van de dag:
Oops-momentje...altijd leuk:
En nog een paar mooie kiekjes:
Dus; trackdaystress to-do lijstje er weer bij gepakt en alle controlepuntjes afgewerkt, kofferbak van de Passat volledig gevuld met gereedschap, onderdelen, vloeistoffen en een garagekrik....je kan het maar beter bij je hebben als er weer iets kapot gaat..
Geluksbroek weer aan en gaan met die banaan! Ik had 2 kaarten gekocht, voor sessie 4 en sessie 7...en deze keer wilde mijn vrouw wel eens een keertje mee als bijrijder...hoe gaaf is dat!
Nou, goed nieuws...de Golf is heel gebleven! Al heb ik wel het gevoel dat m`n remblokken verglaast zijn. In principe deden ze het prima en kon ik harder remmen dan met de EBC yellow`s, maar merkte toch wel dat ze uiteindelijk ook toch wat moeite kregen met de hitte. Dit resulteerde uiteindelijk in een momentje, waarbij ik de bocht net niet haalde. Alles goed afgelopen, maar in elk geval weer een verbeterpunt gevonden.
Het blok deed het weer super! Ik ben altijd als de dood dat hij ploft op zo`n trackday en ga dan ook de dagen voordat ik naar Assen ga ook heel rustig rijden om hem maar te sparen...dikke bullshit natuurlijk, want eenmaal op het circuit staat de downpipe er waarschijnlijk 20 minuten lang roodgloeiend onder
Qua vermogen heb ik echt niets te klagen. Het grootste deel van het veld ga ik op het rechte stuk voorbij of ik loop erop in, maar in de bochten valt er nog erg veel winst te behalen. De Nankangs doen niets anders dan gillen en gieren in de bochten. Ik heb later op de dag nog een sessie meegereden met een maatje in een Clio en die heeft zoveel meer grip dan ik. Zijn banden (Toyo R888R) hoor en voel je gewoon scrubben en ook hopt de auto wat op de gripgrens...de mijne giert en glijdt alleen maar. Laatst is hier ook al de treadwear 180 besproken.....die is toch net ff te hard voor op het circuit.
Al met al een super dag gehad en de 4 seconden van mijn snelste tijd vorige maand afgereden. PR staat nu op 2:10,9
Op het verbeterlijstje voor volgend seizoen staan nu de volgende dingen:
*Extra setje velgen met zachtere banden (AR1, R888R, oid)
*Luchtkoeling fabriceren naar de remmen
*Remvloeistof met hoger kookpunt erin (zit nu dot5.1 in van Eurol)
Heb van een collega een GoPro 7 black geleend en heb aan het plafond gehangen...levert net wat leukere beelden op dan de oldskool camera op het dashboard. Moet nog wel de volgende keer wat oefenen met de exposure, want het circuit is flink overbelicht in de filmpjes.
Snelste ronde van de dag:
Oops-momentje...altijd leuk:
En nog een paar mooie kiekjes:
- jos_br
- Berichten: 2253
- Lid geworden op: 16 nov 2008, 21:59
- Locatie: Dieverbrug
- Contacteer:
Re: Daily/Tracktool: VW Golf MK2 1.8T - 314pk/414Nm > Trackday weer overleefd!
Die motor doet het zeker goed!!
Jos.
Jos.
-
- Berichten: 133
- Lid geworden op: 02 jul 2020, 09:26
- Auto: BMW e46 coupé
- Locatie: Klazienaveen
- Contacteer:
Re: Daily/Tracktool: VW Golf MK2 1.8T - 314pk/414Nm > Trackday weer overleefd!
Mooi werk! Goed dat alles het doet zoals je verder wil!
Wat vond de vrouw ervan? Incl die mis momentje
Wat vond de vrouw ervan? Incl die mis momentje
- Martijn_bmw
- Berichten: 26724
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Daily/Tracktool: VW Golf MK2 1.8T - 314pk/414Nm > Trackday weer overleefd!
Leuke filmpjes! Ding loopt echt hard zeg
- PeterM
- Berichten: 464
- Lid geworden op: 27 feb 2017, 11:22
- Auto: E46 M3, Clio RS, BMW F11
- Locatie: Drenthe
Re: Daily/Tracktool: VW Golf MK2 1.8T - 314pk/414Nm > Trackday weer overleefd!
Leuk verslag om te lezen. Gelukkig heeft het "oeps momentje" geen schade opgeleverd.
Online kun je wel tabellen vinden waarin van de verschillende vloeistoffen de "wet and dry boiling points" staan.
Online kun je wel tabellen vinden waarin van de verschillende vloeistoffen de "wet and dry boiling points" staan.
-
- Berichten: 512
- Lid geworden op: 29 jul 2020, 17:55
- Auto: E87 LCI 130i & E30 325i
- Locatie: Breda
Re: Daily/Tracktool: VW Golf MK2 1.8T - 314pk/414Nm > Trackday weer overleefd!
Wat voor bandenspanning rij je? het is echt zodra je instuurt al piepen en glijden. rij je niet met een veel te hoge bandenspanning?
Nankang geeft zelf aan auto's tussen de 800-1000 KG een WARME bandenspanning moeten hebben tussen de 1.6 en 2.2. Mogelijk dat je dat nog kan proberen?
https://www.nankangtyre.co.uk/products/ ... ort/ns-2r/
Nankang geeft zelf aan auto's tussen de 800-1000 KG een WARME bandenspanning moeten hebben tussen de 1.6 en 2.2. Mogelijk dat je dat nog kan proberen?
https://www.nankangtyre.co.uk/products/ ... ort/ns-2r/
-
- Berichten: 134
- Lid geworden op: 17 aug 2008, 21:47
Re: Daily/Tracktool: VW Golf MK2 1.8T - 314pk/414Nm > Trackday weer overleefd!
Zag je rijden idd ,je was aan het sporten met Stefan met zijn clio.
-
- Berichten: 676
- Lid geworden op: 31 okt 2011, 14:19
Re: Daily/Tracktool: VW Golf MK2 1.8T - 314pk/414Nm > Trackday weer overleefd!
Bandenspanning is idd behoorlijk kritisch, je zult je verbazen hoeveel verschil je daarmee kunt maken.
Verder vind ik m nog wel aardig overhellen, dus krijgen je banden het dan extra te verduren.
Verder vind ik m nog wel aardig overhellen, dus krijgen je banden het dan extra te verduren.
- Eeuwe
- Berichten: 4531
- Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
- Locatie: Groningen stad
Re: Daily/Tracktool: VW Golf MK2 1.8T - 314pk/414Nm > Trackday weer overleefd!
Mooie beelden!
Heb vroeger ook al eens een set YS verglaasd gehad na een sessie. Is denk ik wat sneller inherent aan dit type blok.
Heb vroeger ook al eens een set YS verglaasd gehad na een sessie. Is denk ik wat sneller inherent aan dit type blok.
- Ferdi
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Daily/Tracktool: VW Golf MK2 1.8T - 314pk/414Nm > Trackday weer overleefd!
Leuke beelden!
Ook ik denk dat je in de bandenspanning nog wel een boel winst kan maken.
Reed de 205 altijd op 1.8 bar met 850 kilo aan gewicht op Toyo R888's in medium compound.
Warmer zorgde voor een veel nerveuzere auto en ook veel meer gillen en glijden in iedere bocht zoals ik nu op het filmpje zie.
Ook ik denk dat je in de bandenspanning nog wel een boel winst kan maken.
Reed de 205 altijd op 1.8 bar met 850 kilo aan gewicht op Toyo R888's in medium compound.
Warmer zorgde voor een veel nerveuzere auto en ook veel meer gillen en glijden in iedere bocht zoals ik nu op het filmpje zie.
- TurboClouseau
- Berichten: 2026
- Lid geworden op: 09 sep 2009, 12:44
- Locatie: Grunn
Re: Daily/Tracktool: VW Golf MK2 1.8T - 314pk/414Nm > Trackday weer overleefd!
De vrouw vond het leuk! Het momentje kon ze wel om lachen zei ze
Als ik van de baan kom, zitten de voorbanden op 2.0bar en de achterbanden op 1.9bar. Gewicht van de Golf (leeg) is 950kgBartMS schreef: ↑01 nov 2020, 22:07 Wat voor bandenspanning rij je? het is echt zodra je instuurt al piepen en glijden. rij je niet met een veel te hoge bandenspanning?
Nankang geeft zelf aan auto's tussen de 800-1000 KG een WARME bandenspanning moeten hebben tussen de 1.6 en 2.2. Mogelijk dat je dat nog kan proberen?
https://www.nankangtyre.co.uk/products/ ... ort/ns-2r/
Dikkere stabi's en veerpootbruggen boven en onder staan ook op het verlanglijstje
- Rolf205
- Berichten: 526
- Lid geworden op: 27 okt 2014, 10:39
Re: Daily/Tracktool: VW Golf MK2 1.8T - 314pk/414Nm > Trackday weer overleefd!
Mooi dat de auto het goed gedaan heeft!
Naast dikkere stabi's misschien ook kijken naar een sper?
Met zo veel vermogen en wielspin worden de banden misschien te heet, waardoor ze niet meer werken en met zo veel body roll, heb je misschien niet genoeg camber?
Als je iets aardiger voor je bandjes bent, willen ze misschien wel harder voor je werken.
Naast dikkere stabi's misschien ook kijken naar een sper?
Met zo veel vermogen en wielspin worden de banden misschien te heet, waardoor ze niet meer werken en met zo veel body roll, heb je misschien niet genoeg camber?
Als je iets aardiger voor je bandjes bent, willen ze misschien wel harder voor je werken.
- TurboClouseau
- Berichten: 2026
- Lid geworden op: 09 sep 2009, 12:44
- Locatie: Grunn
Re: Daily/Tracktool: VW Golf MK2 1.8T - 314pk/414Nm > Trackday weer overleefd!
Zouden ze dan niet steeds slechter worden gedurende sessie? Het is nu echt vanaf de eerste bocht gillen en 20 minuten later ook. De hoeveelheid grip is vrijwel constant de hele sessie.Rolf205 schreef: ↑02 nov 2020, 10:48 Mooi dat de auto het goed gedaan heeft!
Naast dikkere stabi's misschien ook kijken naar een sper?
Met zo veel vermogen en wielspin worden de banden misschien te heet, waardoor ze niet meer werken en met zo veel body roll, heb je misschien niet genoeg camber?
Als je iets aardiger voor je bandjes bent, willen ze misschien wel harder voor je werken.
Voorwielen hebben camber van -2°
- daNpy
- Berichten: 5980
- Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
Re: Daily/Tracktool: VW Golf MK2 1.8T - 314pk/414Nm > Trackday weer overleefd!
Niet lullig bedoeld, maar rijd je dan niet te "lomp"? Oftewel voorbij het kunnen van de banden?
Mij is geleerd dat als je banden geluid gaan maken, dat je dan te snel wil gaan.
Dan is het m.i. tijd voor slicks, zeker met zo'n vermogen.
De bandenspanning zou ik ook nog eens mee proberen, als je dit al niet gedaan hebt. Ik reed ook rond 2.0~2.1, maar met 2.2 glijdt ie al flink.
- Rolf205
- Berichten: 526
- Lid geworden op: 27 okt 2014, 10:39
Re: Daily/Tracktool: VW Golf MK2 1.8T - 314pk/414Nm > Trackday weer overleefd!
Als ze continue gillen en de grip constant is, zal oververhitting niet de oorzaak zijn inderdaad.
Al denk ik dat met 414Nm een sper best fijn zal zijn.
Ipv dikkere torsies, kun je ook stuggere veren monteren om body roll te voorkomen.
Al denk ik dat met 414Nm een sper best fijn zal zijn.
Ipv dikkere torsies, kun je ook stuggere veren monteren om body roll te voorkomen.
- TurboClouseau
- Berichten: 2026
- Lid geworden op: 09 sep 2009, 12:44
- Locatie: Grunn
Re: Daily/Tracktool: VW Golf MK2 1.8T - 314pk/414Nm > Trackday weer overleefd!
Een sper zou ik heel graag willen....maar heb nu het geld er nog ff niet voor over. Komt later wel een keer.
Na de trackday van september had ik wel het gevoel dat ik misschien wat meer grip zou hebben als ik wat netter zou gaan rijden. Ik heb me ook voorgenomen om dat te doen en heb ook een poosje gereden zonder dat de banden gilden, maar dan ligt de bochtensnelheid zo laag....dat al gauw het gas er weer op ging....dan maar gillen
Na de trackday van september had ik wel het gevoel dat ik misschien wat meer grip zou hebben als ik wat netter zou gaan rijden. Ik heb me ook voorgenomen om dat te doen en heb ook een poosje gereden zonder dat de banden gilden, maar dan ligt de bochtensnelheid zo laag....dat al gauw het gas er weer op ging....dan maar gillen
-
- Berichten: 512
- Lid geworden op: 29 jul 2020, 17:55
- Auto: E87 LCI 130i & E30 325i
- Locatie: Breda
- TurboClouseau
- Berichten: 2026
- Lid geworden op: 09 sep 2009, 12:44
- Locatie: Grunn
Re: Daily/Tracktool: VW Golf MK2 1.8T - 314pk/414Nm > Trackday weer overleefd!
Ik denk dat de volgende trackday er andere banden onder zitten.....
Verder rijdt de auto best goed. Al vind ik hem -en dat is hier ook door meerdere gezegd- behoorlijk wat bodyroll hebben....en dat voel je ook wel als je hem in een bocht zet zeg maar.
Kreeg nog een mooi filmpje van Stefan die een tijdje achter me heeft gereden....inclusief het momentje van de dag op het einde van het filmpje. Ook hier is goed te zien dat de Golf behoorlijk overhelt:
- daNpy
- Berichten: 5980
- Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
Re: Daily/Tracktool: VW Golf MK2 1.8T - 314pk/414Nm > Trackday weer overleefd!
Staan jou draagarmen door het verlagen ook omhoog (naar het wiel toe) ipv omlaag?
Dan is je COG misschien wel laag, maar je rolcentrum juist heel hoog. Dat verklaart de bodyroll. Maar die bodyroll veroorzaakt m.i. niet per sé die piepende banden. Dat is gewoon omdat je harder door de bocht wil/gaat dan je banden kunnen verdragen.
Tijd voor andere banden (slicks), of accepteren dat dit het is, omdat je een daily-compromis hebt gesloten
Dan is je COG misschien wel laag, maar je rolcentrum juist heel hoog. Dat verklaart de bodyroll. Maar die bodyroll veroorzaakt m.i. niet per sé die piepende banden. Dat is gewoon omdat je harder door de bocht wil/gaat dan je banden kunnen verdragen.
Tijd voor andere banden (slicks), of accepteren dat dit het is, omdat je een daily-compromis hebt gesloten
- daNpy
- Berichten: 5980
- Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
- Locatie: Eindhoven
- Contacteer:
Re: Daily/Tracktool: VW Golf MK2 1.8T - 314pk/414Nm > Trackday weer overleefd!
Je rijdt best veel op het circuit toch René? Mij valt eigenlijk meteen op dat je wel veel asfalt laat liggen. Misschien een keer iemand erbij uitnodigen voor wat hulp?
- Luco
- Berichten: 27886
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Daily/Tracktool: VW Golf MK2 1.8T - 314pk/414Nm > Trackday weer overleefd!
Kijk eens naar de bodyrol van die saxo, dan valt die van jouw wel mee, maar 2,0 bar is inderdaad 2 tienden te hoog, warm 1.8 zal wel schelen.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 173 gasten