VW Golf MK2 1.8T - 1e trackday van 2024 is een feit!

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
TurboClouseau
Berichten: 2026
Lid geworden op: 09 sep 2009, 12:44
Locatie: Grunn

Re: Daily tracktool: VW Golf MK2 1.8T (300+pk deze zomer)

Bericht door TurboClouseau » 18 feb 2020, 18:53

De Golf heeft weer 2 jaartjes APK! Van tevoren nog even de remmen rondom los gehad, schoon gemaakt en voorzien van een fris laagje keramisch vet en nog de remvloeistof ververst....zit alweer 2 jaar in.

Technisch is hij wel fris, maar qua roest begint hij nu wel wat minder te worden. Kunststof wielrandjes zijn eraf en daar zat helaas ook wat...of zeg maar, daar zat helaas niets... :D

Maargoed...nog even tot de zomer bezig voor de powerupgrade en daarna lekker bezig met de carrosserie roestvrij maken

Afbeelding

Afbeelding

een paar technische dingen die niet helemaal meer in topconditie zijn, zijn de accu en de startmotor. Als motor warm is, gaat ie erg moeilijk rond..en de niet fitte accu trekt hij dan in een paar startpogingen leeg. Zo stond ik dus vorige week na wat boodschappen met een lege accu...kak! :D gelukkig kwam de vrouw al gauw met de Passat, zodat ik hem kon overstarten. Ook dan draait ie zwaar, maar net genoeg om het blok aan te slingeren....startmotor staat op mijn lijstje gepland in april, dus hij moet het maar ff volhouden

Afbeelding

tot slot nog bezig geweest met de olie catchcan....is bijna klaar

Afbeelding

Gebruikersavatar
TurboClouseau
Berichten: 2026
Lid geworden op: 09 sep 2009, 12:44
Locatie: Grunn

Re: Daily tracktool: VW Golf MK2 1.8T (300+pk deze zomer)

Bericht door TurboClouseau » 22 feb 2020, 21:20

Hoppa.......het carterventilatie potje is ook klaar. Een echte catchcan is het niet geworden, omdat de onderste aansluiting de ventilatie van het carter is. Mocht er iets condenseren, dan loopt dat het carter weer in. Belangrijkste is dat de dampen gewoon naar atmosfeer gaan en niet naar de inlaat...blijft het inlaattraject mooi schoon en het belangrijkste: de dampen komen niet meer in de verbrandingskamer in.....carterdampen zijn octaanverlagend en dat willen we niet :D

Afbeelding

volgende klus: custom oversized aanzuigslang maken tussen turbo en luchtmassameter. De huidige heb ik wat moeten aanpassen ivm de hybrid turbo, maar heeft nu zeg maar een dunnere doorlaat dan de turbo zelf...een soort van ademen door een rietje zeg maar.

Jeffrey026
Berichten: 1658
Lid geworden op: 25 jun 2017, 17:39
Auto: tja welke zal het worden?

Re: Daily tracktool: VW Golf MK2 1.8T (300+pk deze zomer)

Bericht door Jeffrey026 » 23 feb 2020, 13:49

ik wil ook zo'n potje :P

startmotor wachten tot aprils? gereviseerde zijn de kosten ook niet echt toch? moet er niet aan denken dat gezeik te hebben. dit komt altijd op de verkeerde momenten!

verse apk is wel fijntjes.

Gebruikersavatar
TurboClouseau
Berichten: 2026
Lid geworden op: 09 sep 2009, 12:44
Locatie: Grunn

Re: Daily tracktool: VW Golf MK2 1.8T (300+pk deze zomer)

Bericht door TurboClouseau » 23 feb 2020, 16:27

Ja klopt, is gewoon kak....maar het komt naar een enkele keer voor dat ie nog niet afgekoeld is, aangezien ik hem het meeste gebruik voor woon/werk....ik haal in ieder geval komende week eerst een frisse accu op...hij was alweer leeg na een paar keer starten op de oprit. Dus.... zonet maar even vol gereden :D

Heb nog een paar foto's geschoten op het Eemshavencircuit. Tenminste..... dat wat er nog van over is:

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
TurboClouseau
Berichten: 2026
Lid geworden op: 09 sep 2009, 12:44
Locatie: Grunn

Re: Daily/Tracktool: VW Golf MK2 1.8T

Bericht door TurboClouseau » 29 feb 2020, 18:42

Onderdeeltjes voor de oversized TIP bijna allemaal binnen. Nu nog 2 tuutjes eraan bakken voor de divertervalve en N75 en een beugeltje richting kleppendeksel en dan is ie klaar.

Oud: 58mm->51mm->76mm
Nieuw: 58mm->76mm->102mm

Afbeelding

Gebruikersavatar
TurboClouseau
Berichten: 2026
Lid geworden op: 09 sep 2009, 12:44
Locatie: Grunn

Re: Daily/Tracktool: VW Golf MK2 1.8T

Bericht door TurboClouseau » 04 mar 2020, 15:45

Was afgelopen zondag even naar het TT circuit geweest om te kijken tijdens een trackday. Lekker met de Golf doe kant op getourd en ook binnendoor weer naar huis. Viel me op dat hij elke keer tijdens wegrijden in z'n 1e versnelling eerst even kraakt voordat ie in beweging komt. Iets in de voorkant beweegt op dat moment. Thuis even de kap open en wat zitten hangen aan de motor...gaat best soepel heen en weer. Ook lag er wat olie op de versnellingsbaksteun...okee, tijd voor een nieuwere!

Meteen maar wat beters....dus 2 steunen voor de achterkant van iemand van Volksforum overgenomen. Zijn Vibra-Technics met oranje stip....wat duidt op de Competitie exemplaren. Mijn voorste steun is al eentje van Vibra-Technics, maar heeft een blauwe stip....en is dus de Road versie.

Ben benieuwd hoe het blok er straks in ligt....zal ongetwijfeld wat meer vibraties geven, maar vind het belangrijker dat het blok er strak in ligt.

Afbeelding

Gebruikersavatar
TurboClouseau
Berichten: 2026
Lid geworden op: 09 sep 2009, 12:44
Locatie: Grunn

Re: Daily/Tracktool: VW Golf MK2 1.8T

Bericht door TurboClouseau » 08 mar 2020, 14:36

Nou, de vibra competition steunen zitten erin.....wow, nu weet ik waarom ze de naam VIBRA-Technics hebben.. 😁

Stationair is de vibratie in de auto behoorlijk! Het stuur zie je trillen, de stoelen vibreren, en het geluid onder de kap is ook wat veranderd. Tijdens het rijden wordt de trilling iets minder, maar is nog steeds duidelijk aanwezig. Een wat huilend geluid is erbij gekomen, maar blijkt normaal te zijn na wat te googlen....schijnt uit de bak te komen en versterkt te worden door de stugge steunen.

Maar het belangrijkste....het rijden. Echt niet normaal meer hoe strak het blok erin ligt. Ik had wel eens gelezen dat het voelt alsof hij aan het schutbord vastgebout zit....nou, zo voelt het inderdaad! Geen gekantel meer tijdens het overschakelen en van- en op het gas gaan......hij pakt nu ook veel mooier op bij het op- en terugschakelen.

Ik denk als je elke dag veel km moet maken, dat je dan wel redelijk gestoord kan worden (helemaal icm die zoemende 044-pomp in de kofferbak 🤪), maar gelukkig hoef ik dat niet. Hij voelt nu weer iets meer hardcore dan ie al was...like!

De oude motorsteun zag er nog redelijk uit, maar de versnellingsbaksteun was echt helemaal op. Olie liep er aan alle kanten uit en de 2 delen lijken los van elkaar te zitten.

Online
Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 4530
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

Re: Daily/Tracktool: VW Golf MK2 1.8T

Bericht door Eeuwe » 08 mar 2020, 16:31

Kijk, mooie update!

Gebruikersavatar
TurboClouseau
Berichten: 2026
Lid geworden op: 09 sep 2009, 12:44
Locatie: Grunn

Re: Daily/Tracktool: VW Golf MK2 1.8T

Bericht door TurboClouseau » 11 mar 2020, 18:47

De RVS 3" TIP is klaar! De oorspronkelijke siliconen TIP van Boostproducts moest wat donormateriaal leveren. Lijkt niet erg netjes met die zwarte en blauwe door elkaar, maar zodra hij gechipt wordt, gaat de LMM toch in de kliko en komt het blauwe verloop 3"->4" er tussen...en de 25mm slang van de BOV is onderweg.

Next: de Bosch 044 verplaatsen in een antisurgetank onder de auto 🤗

Afbeelding

Afbeelding

Jeffrey026
Berichten: 1658
Lid geworden op: 25 jun 2017, 17:39
Auto: tja welke zal het worden?

Re: Daily/Tracktool: VW Golf MK2 1.8T

Bericht door Jeffrey026 » 15 mar 2020, 19:26

hmm je hebt liever de originele steunen, zal ik deze voor jou bestellen dan kunnen wij die ruilen?

Gebruikersavatar
TurboClouseau
Berichten: 2026
Lid geworden op: 09 sep 2009, 12:44
Locatie: Grunn

Re: Daily/Tracktool: VW Golf MK2 1.8T

Bericht door TurboClouseau » 15 mar 2020, 19:55

Jeffrey026 schreef: 15 mar 2020, 19:26 hmm je hebt liever de originele steunen, zal ik deze voor jou bestellen dan kunnen wij die ruilen?
:tong:

Gebruikersavatar
TurboClouseau
Berichten: 2026
Lid geworden op: 09 sep 2009, 12:44
Locatie: Grunn

Re: Daily/Tracktool: VW Golf MK2 1.8T

Bericht door TurboClouseau » 22 mar 2020, 10:40

Het 3e klusje voor deze maand was de Bosch 044 verplaatsen naar onder de auto in een surgetank. Het gezoem begon inmiddels echt wel storend te worden. Dus.....tankje besteld op Ali en weer even knutselen

Afbeelding

So far, so good......totdat ik de auto starten. De las bleek lek te zijn, dus hij begon benzine te druppen. Ik heb de tip gekregen om het gaatje dicht te tikken met een doorslag met het materiaal wat er omheen zat...en dat werkte perfect! Had ondertussen ook een iets dikker rubber gekocht...die erbij zat voelde aardig dun en week aan. Heb daarna het tankje met de compressor op 0.5bar gezet en in een emmer water gegooid....geen bubbels, dus hij was dicht!

Afbeelding

Afbeelding

Daarna alles weer gemonteerd onder de auto met nieuwe slangenklemmen...op naar de volgende klus!

Gebruikersavatar
TurboClouseau
Berichten: 2026
Lid geworden op: 09 sep 2009, 12:44
Locatie: Grunn

Re: Daily/Tracktool: VW Golf MK2 1.8T

Bericht door TurboClouseau » 19 apr 2020, 04:42

Op de To-Do lijst stond voor de maand april het een druktest op het IC-tracject en het koelsysteem nalopen ivm wat temperatuurproblemen. Stationair werd hij eigenlijk al meteen na de motorombouw te warm....niet dramatisch, maar het metertje stond wel redelijk naar rechts te wijzen zeg maar... De koelfans sprongen wel elke keer netjes aan, maar gingen weer uit terwijl de temperatuur nog best hoog was.

Rijdend was er niets aan de hand...ook een stukje boenderen trok hij prima, maar op het circuit kwam hij ook koeling tekort....vandaar toen uiteindelijk ook de kachelplof.

Dus: Waterpomp eruit en controleren op beschadigingen oid en vervangen voor eentje met metalen schoepen. Bij het eruit trekken van de waterpomp, was meteen de oorzaak van de koelingsproblemen te zien. In een kachelradiateur zitten zgn "turbulators" die zorgen voor een betere warmte-overdracht. Dit zijn kunststof wokkels die in de pijpen van de kachel zitten. Schijnbaar is er een keer eentje los gekomen en die is blijven hangen in de waterpomp....de pomp had hierdoor een slechte opbrengst en daardoor lage flow in het koelsysteem.

De nieuwe waterpomp zit er nu in en ik heb ook meteen de distributieriem met spanrol en spandemper vervangen, aangezien het toch alles los lag.

De eerste kilometers zijn gemaakt en qua temperatuur lijkt het goed te gaan. Stationair laten de koelfans nu netjes de temperatuur tussen de 90 en 95 graden schommelen. Nice!

Pasta in de waterpomp :D
Afbeelding

Pomp met kunststof waaier vs. pomp met metalen schoepenrad
Afbeelding

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Daily/Tracktool: VW Golf MK2 1.8T

Bericht door ///Joost » 19 apr 2020, 07:33

Hehe, wut?? Zoiets heb ik nog nooit gezien. Ik kan me voorstellen dat dat de flow geen goed deed idd.

Online
SlowCo
Berichten: 3536
Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36

Re: Daily/Tracktool: VW Golf MK2 1.8T

Bericht door SlowCo » 19 apr 2020, 14:48

Kunststof impeller lijkt me (zonder Fusilli...) een beter debiet te hebben bij hetzelfde toerental dan de wat grofstoffelijke metalen versie. Of is dat bewezen gelijk of beter?

Gebruikersavatar
TurboClouseau
Berichten: 2026
Lid geworden op: 09 sep 2009, 12:44
Locatie: Grunn

Re: Daily/Tracktool: VW Golf MK2 1.8T

Bericht door TurboClouseau » 19 apr 2020, 17:45

Ervaringen van anderen zijn bij beide pompen goed. Die kunststof impeller is ook in metalen versie te krijgen, dus die zou ik ook nog een keer kunnen proberen.

Passiewassie
Berichten: 137
Lid geworden op: 17 apr 2020, 09:37
Auto: BMW 135i Coupe

Re: Daily/Tracktool: VW Golf MK2 1.8T

Bericht door Passiewassie » 20 apr 2020, 09:42

SlowCo schreef: 19 apr 2020, 14:48 Kunststof impeller lijkt me (zonder Fusilli...) een beter debiet te hebben bij hetzelfde toerental dan de wat grofstoffelijke metalen versie. Of is dat bewezen gelijk of beter?
De metalen versie is 200 gram lichter en flowt beter gek genoeg. Poelie is ook open in plaats van massief. Scheelt toch weer wat roterend gewicht. Dit is de nieuwe versie die je standaard bij Conti setjes krijgt. Is een ontwerp van Graf. Bij de pomp vermelden ze:

"This is the latest design/revision from Graf. The stamped metal blade offers superior cooling power & are lighter than the older fully caged cast metal types."

Afbeelding2018-02-03_07-51-08 by p.imbos, on Flickr

Online
Gebruikersavatar
Rolf205
Berichten: 526
Lid geworden op: 27 okt 2014, 10:39

Re: Daily tracktool: VW Golf MK2 1.8T (300+pk deze zomer)

Bericht door Rolf205 » 20 apr 2020, 09:56

Rene-RS schreef: 12 feb 2020, 20:19 De Toyo R1R bandjes op de voorwielen (komen van achter) waren eindelijk aan vervanging toe, dus nu staat ie rondom op de Nankang NS2R in de maat 195/50/15. Hoop van 't zomer hem weer uit te laten op het circuit, dus qua grip kan ik er nog niet zoveel over zeggen....maar qua looks bevallen ze echt stukken beter dan de Toyo 's. Echt een ruig bandje met mooi profiel en dikke wangen :D

Beetje een topic jump... Maar hoe bevallen de bandjes? Al wat mee kunnen spelen? Ik zoek semi's in de maat 195/45 R16 en de NS2R's zijn eigenlijk de enige kandidaat in die maat, voordat ik naar 205/45 R16 ga kijken.

Gebruikersavatar
TurboClouseau
Berichten: 2026
Lid geworden op: 09 sep 2009, 12:44
Locatie: Grunn

Re: Daily/Tracktool: VW Golf MK2 1.8T

Bericht door TurboClouseau » 20 apr 2020, 10:27

Passiewassie schreef: 20 apr 2020, 09:42
SlowCo schreef: 19 apr 2020, 14:48 Kunststof impeller lijkt me (zonder Fusilli...) een beter debiet te hebben bij hetzelfde toerental dan de wat grofstoffelijke metalen versie. Of is dat bewezen gelijk of beter?
De metalen versie is 200 gram lichter en flowt beter gek genoeg. Poelie is ook open in plaats van massief. Scheelt toch weer wat roterend gewicht. Dit is de nieuwe versie die je standaard bij Conti setjes krijgt. Is een ontwerp van Graf. Bij de pomp vermelden ze:

"This is the latest design/revision from Graf. The stamped metal blade offers superior cooling power & are lighter than the older fully caged cast metal types."

Afbeelding2018-02-03_07-51-08 by p.imbos, on Flickr
Thanks! Is inderdaad een Graf pomp.....de rest van de distributieset is van Gates. Handig om te weten dat ie standaard bij de Contitech setjes wordt geleverd

Gebruikersavatar
TurboClouseau
Berichten: 2026
Lid geworden op: 09 sep 2009, 12:44
Locatie: Grunn

Re: Daily tracktool: VW Golf MK2 1.8T (300+pk deze zomer)

Bericht door TurboClouseau » 20 apr 2020, 10:32

Rolf205 schreef: 20 apr 2020, 09:56
Rene-RS schreef: 12 feb 2020, 20:19 De Toyo R1R bandjes op de voorwielen (komen van achter) waren eindelijk aan vervanging toe, dus nu staat ie rondom op de Nankang NS2R in de maat 195/50/15. Hoop van 't zomer hem weer uit te laten op het circuit, dus qua grip kan ik er nog niet zoveel over zeggen....maar qua looks bevallen ze echt stukken beter dan de Toyo 's. Echt een ruig bandje met mooi profiel en dikke wangen :D

Beetje een topic jump... Maar hoe bevallen de bandjes? Al wat mee kunnen spelen? Ik zoek semi's in de maat 195/45 R16 en de NS2R's zijn eigenlijk de enige kandidaat in die maat, voordat ik naar 205/45 R16 ga kijken.
Helaas nog niet lekker mee kunnen gummen, maar ik merk wel dat de Toyo's koud meer grip hebben dan de Nankangs..ik vond altijd dat die heel goed het vermogen op de weg konden zetten. Nu ik voor ook de Nankangs heb, merk ik dat ik sneller wielspin heb. Ook op nat wegdek glijdt ie wat eerder.

Maar aangezien de recensies zo goed zijn van de NS2R, heb ik goede hoop dat ik op het circuit meer grip heb vergeleken met de Toyo's. Denk dat er gewoon wat meer temperatuur in moet.

Gebruikersavatar
TurboClouseau
Berichten: 2026
Lid geworden op: 09 sep 2009, 12:44
Locatie: Grunn

Re: Daily/Tracktool: VW Golf MK2 1.8T

Bericht door TurboClouseau » 21 apr 2020, 16:21

Zojuist een nieuwe KVS thermoswitch geplaatst met schakelwaarden;

AAN:95°C
UIT:90°C.

Vervolgens de laptop aan de Golf gehangen en een logje gemaakt van de KVS sensor van het blok. Lijkt allemaal best netjes te gaan zo te zien. Misschien nog een keer een thermoswitch die íets eerder aanspringt, zodat ie niet zo ver door loopt....voelt net ff wat beter

Op het metertje in het MK2 dashboard lijkt het allemaal wat spannender dan dat het dus in werkelijkheid is.

Afbeelding

Gebruikersavatar
TurboClouseau
Berichten: 2026
Lid geworden op: 09 sep 2009, 12:44
Locatie: Grunn

Re: Daily/Tracktool: VW Golf MK2 1.8T

Bericht door TurboClouseau » 30 apr 2020, 16:42

Afgelopen dagen bezig geweest om hem om te bouwen naar wideband ECU. Ik had inmiddels alle benodigde delen in huis en heb van een oude kabelboom wat draden kunnen gebruiken, aangezien er wat extra draden in de ecu stekkers moesten. Afgelopen maanden veel gelezen, uitgezocht, schema's en pinbezettingen vergeleken en uiteindelijk alles overzichtelijk op papier gezet. Beetje moed verzameld en beginnen maar!

De ombouwen op zich viel uiteindelijk best wel mee qua werk en al gauw kon ik de sleutel weer omdraaien. Goed nieuws: hij vloog niet in de fik en de lambda ging netjes regelen. Morgen alles even weer netjes intapen en dan maar eens wat data verzamelen tijdens het rijden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door TurboClouseau op 30 apr 2020, 22:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Online
SlowCo
Berichten: 3536
Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36

Re: Daily/Tracktool: VW Golf MK2 1.8T

Bericht door SlowCo » 30 apr 2020, 18:43

Mooi werk!

Gebruikersavatar
TurboClouseau
Berichten: 2026
Lid geworden op: 09 sep 2009, 12:44
Locatie: Grunn

Re: Daily/Tracktool: VW Golf MK2 1.8T

Bericht door TurboClouseau » 26 mei 2020, 10:28

Update! :D

Afgelopen maand ben ik druk bezig geweest met de Golf. Ik kreeg van de boys voor mijn verjaardag een koppelingset die het uit moet houden tot 475Nm, dus dat kwam mooi uit....kon ik die meteen plaatsen ;)

Afbeelding

Afbeelding

Eerst de bak maar eens een Dasty behandeling gegeven:

Afbeelding

Afbeelding

Toen het druklagerduwding versterkt met 3mm plaatstaal:

Afbeelding

Daarna alles gemonteerd en teruggebouwd:

Afbeelding

Afbeelding

Ik had verwacht dat de koppeling een stuk zwaarder zou zijn, maar schijnbaar is de drukgroep origineel Sachs (logo's staan erin) en haalt ie het opgegeven Nm puur door de koppelingsplaat met de sinterplaatjes. Dikke prima, scheelt weer zwaar trappen.

Ook nog even een vaste leiding gefabriekt voor de radiateur ontluchting....is net ff wat netter dan zo'n bungelende slang :

Afbeelding

Vervolgens naar de Action gereden om het schap met bio-ethanol leeg te kopen, de benzinetank helemaal leeggepompt en mbv jerrycans de juiste mengverhouding aangemaakt:

Afbeelding

Afbeelding

Vervolgens kon de 4bar drukregelaar erin en de 1 graad koudere bougies

Afbeelding

En eindelijk was het dan zo ver....de Golf was er klaar voor. Dat kwam mooi uit, want ik had een afspraak bij JD op 20 mei om 14:00 .

Eenmaal daar aangekomen even met Martijn alle specs doorgenomen en wat de wensen waren qua koppel/vermogen. Vervolgens de dyno op, rondom vastgesjord en brullen maar!

Na flink wat runs bleek dat de intercooler te klein is, waardoor de inlaattemp te snel en te hoog oploopt....en de ECU dus gaat terugregelen. Hij kwam niet hoger dan 295pk hierdoor. Als test heeft hij er een intercooler van een Golf 5 GTI op gezet en daarna weer een run gedaan. De software was ongewijzigd, maar de inlaattemp was 30graden lager en hierdoor haalde hij opeens 314pk. Kijk....dat waren de cijfers die ik wou halen!

Daarna is hij nog wat wezen finetunen en kwam daarmee uiteindelijk op een resultaat van 314/414Nm. Je kan wel voorstellen dat daarna de hele dag met een grote grijns heb rondgelopen :D Was voor mij de eerste keer dat er een auto van mij werd afgesteld op een dyno. Ik was er behoorlijk gespannen onder, maar vond het een super ervaring.

Ding gaat nu echt als een kanon! En loopt keihard door alle versnellingen heen. Toch heeft ie nog steeds behoorlijk veel grip. Uiteraard de 1e en 2e volgas is gewoon zinloos, maar geef ik bij 80kmh in z'n 3 volgas, dan spuit ie er vandoor met minimale slip. Gaat allemaal heel geleidelijk.

Helaas is de voorste Vibra-Technics motorsteun overleden, maar daar komt vandaag een nieuwe voor. Was ook al een oud exemplaar die behoorlijk wat voor z'n kiezen heeft gehad. Ga deze vandaag monteren en dan wat rijden en loggen om te zien of de inlaattemp op de weg ook zo hoog wordt.

Ik heb al een grotere intercooler op het oog, maar doe dit later ff....ben eerst wel ff klaar met sleutelen. Moet ook een grotere radiateur voor ivm oplopen temperatuur bij belasting, dus doe ik dat tegelijk met de intercooler

Goed.....nog een paar foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Online
Gebruikersavatar
EvdP
Berichten: 6145
Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
Auto: Volg de Skoda rijder
Locatie: Op de gasbel

Re: Daily/Tracktool: VW Golf MK2 1.8T

Bericht door EvdP » 26 mei 2020, 10:33

Netjes!

Even over de bioethanol, in Groningen kun je dit toch gewoon tanken bij Fieten olie? (Deed ik destijds met mijn 9-5 Aero wel)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Estoque, EvdP, GRzep, Jan-BMW-Suzuki, Marc Sierra, Martijn_bmw, matthyssie, Rolf205 en 108 gasten