Maserati Quattroporte 4.2 DuoSelect 2004

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
FDD
Berichten: 772
Lid geworden op: 18 jan 2012, 17:41

Re: Maserati Quattroporte 4.2 DuoSelect 2004

Bericht door FDD » 22 feb 2018, 21:07

HELD!!!!!!

Ik zit het laatste jaar ook te kijken naar een QP. Wel 3 jaar jonger dan de jouwe, echter ik moet helaas nog even wachten om een hele goede reden, (toekomstige familieuitbreiding)....

Als de kids dan 5+ zijn moet er toch eentje gaan komen. Tot die tijd ga ik genieten van je topic, zoals zovelen hier al zeggen is je schrijfstijl geweldig!!!!.

Bedankt!!

Gebruikersavatar
Evoluzione
Berichten: 76
Lid geworden op: 25 mei 2014, 13:06
Auto: Maserati Quattroporte V
Locatie: Gelderland

Re: Maserati Quattroporte 4.2 DuoSelect 2004

Bericht door Evoluzione » 05 mar 2018, 00:34

FDD schreef: 22 feb 2018, 21:07 HELD!!!!!!

Ik zit het laatste jaar ook te kijken naar een QP. Wel 3 jaar jonger dan de jouwe, echter ik moet helaas nog even wachten om een hele goede reden, (toekomstige familieuitbreiding)....

Als de kids dan 5+ zijn moet er toch eentje gaan komen. Tot die tijd ga ik genieten van je topic, zoals zovelen hier al zeggen is je schrijfstijl geweldig!!!!.

Bedankt!!
FDD schreef: 22 feb 2018, 21:07 HELD!!!!!!

Ik zit het laatste jaar ook te kijken naar een QP. Wel 3 jaar jonger dan de jouwe, echter ik moet helaas nog even wachten om een hele goede reden, (toekomstige familieuitbreiding)....
5+ zijn moet er toch eentje gaan komen. Tot die tijd ga ik genieten van je topic, zoals zovelen hier al zeggen is je schrijfstijl geweldig!!!!.

Bedankt!!
Van harte met de familie uitbreiding! Naast alle automotive bijzaken in de wereld, is dat werkelijk het allermooiste wat er is!
Eerste woorden van mijn zoontje waren geen 'papa' of 'mama' maar 'tuutuut'. En daar kan geen schreeuwende V8 tegenop of een krijsende V12. Maar toont wel absoluut een passie die wij doorgeven.

Mijn keuze viel ook mede vanwege 'familie gerelateerde aspecten' op een Quattroporte.
Dat brengt me toch bij een 'first review'. Ruim 2000 km inmiddels gereden. Met een verscheidenheid aan woon-werk kilometers. Pekel, files en beperkte aantal 'stuurmans' wegen die Nederland kent onder een winterse zon. Want ja, dit is een geweldige medicijn tegen een winter depressie of om de dagelijkse sleur te ontvluchten. En ze heeft ook nog vier deuren en een bruikbare bagage ruimte voor een vijfde van de nieuwprijs.

Deze auto is gemaakt in een land onder de stralende zon. Daardoor bezorgt ze de bestuurder elke dag haar, of in dit geval hem, een stralende glimlach op zijn gezicht.

Ondanks de grote hoeveelheid 'smiles by gallon', om in US of A begrippen te spreken, laat ze ook haar Italiaanse welbekende temparament spreken.
Knopjes in het interieur zijn kleverig (en de bestuurder is hier niet schuldig aan), een nieuwprijs van ruim 150k en geen verwarmde zetels(??), climatronic die je om de halve uur bij moet stellen, vijf meter lange limo maar een E39 heeft meer binnenruimte en laten we het niet over de koffer bak hebben.. En dan hebben we een nukkig schakelende versnellingsbak bij een koude start.

Tsja.. Interieur afwerking is niet van een niveau die ik gewend ben van de Duitse premium merken. Zoals gezegd zijn enkele knopjes kleverig. Navigatie kun je beter niet gebruiken als je op tijd op je bestemming wilt aankomen (lang leve de google maps en de kaart kompas oefeningen), stoelen zien er zeer fraai uit met de Maserati 'drietand' in de hoofdsteunen afgebeeld. Maar van een vijf meter limo verwacht je ruimte voor en achterin. Ik ben (maar) 1,91 m lang. Bestuurdersstoel zit in de laatste stand. En ik kom nog wat ruimte te kort om een optimale zitpositie te vinden. Zelfs in een 996 is dit niet het geval. Lang leven de lange benen. Achter heb je ook een stuk minder ruimte en beweginsvrijheid t.o.v de S8. Zelfs een W211 lijkt meer ruimte te hebben.
En laten we het vooral niet over de gadgets hebben. Want dan loopt de QP V flink achter op de Duitse concurrenten. Distronic? Een werkende navigatie? Kofferbak sluiting op een logische plek waar rest van de automotive industrie gebruik van maakt? Om in Italiaans-Amerikaanse mafia termen te spreken, 'just foget bout it'. Uiteraard geheel fonetisch.
Nogmaals, vijf meter lange limo en bagagreruimte? Ga lekker met je Bravo op vakantie! Daar kan een sleurhut ook achter. Maar eerlijk is eerlijk. Stel dat ik een Quattroporte eigenaar onderweg naar mijn vakantie bestemming tegenkom met een sleurhut er achter of tankend met een LPG vul nippel? Dan sta ik voor mijn daden niet in. In beide gevallen no offence. Mits je niet een volbloed Italiaans afgeleide raspaard bestuurt.
Maar het is toch een auto die je best wat praktische gebruiksgemak kan bieden.

Instappen gaat even makkelijk als dat je op het Leidseplein op een zaterdag nacht een 200 CDI betreedt in beschonken toestand. Alleen afrekenen doe je nu enkel aan de pomp (onderhoud niet meegerekend en hard afkloppend op een houten deel van het dashboard). Want beter dan 1 op 6 is mij niet gelukt. Heel veel moeite heb ik overigens niet ondernomen om dit te bewerkstelligen. Tsja, fietsen kan altijd nog als de huisarts begint te klagen over mijn erfelijke cholesterol waarde in mijn bloed.

Want bloed stroomt waar het niet verder kan.
Deze diva houdt er niet van om buiten in de kou te staan. Koude start bezorgt je van haar kant een hoop gegrom en jou kippenvel. Ze schudt er op los en de uitlaten laten je overduidelijk weten dat ze hier niet van gediend is. Maar wat klinkt ze zo lekker. Een E55 AMG met een x-pipe en 63 uitlaten was ik al gewend en vind het een prachtig geluid. Maar ze overtreft het duidelijk.
Bokken en stoten neem je echt voor lief in de eerste versnellingen de eerste 20 minuten totdat alle vloeistoffen warm zijn en het beest wakker is. Verfijnde automaat? Neem een ouderwetse automaat met een koppelomvormer. Stay far way from the F1 clutch.

Zoals gezegd, uitlaat geluid lijkt van een andere planeet afkomstig te zijn. Als je door al je buren aardig gevonden wilt worden terwijl je vroeg op pad gaat en laat thuis komt, dan is dit niet jouw auto. Ook als je onopvallend je voort wilt bewegen over de anonieme Nederlandse wegen, parkeerplaatsen en garages, doe het niet. Het gaat je niet lukken. De tijd dat ik me helemaal het mannetje voelde in een Alpina B3, is al lang achter mij. Ik hoef niet meer op te vallen. Ik heb niets meer te bewijzen. Maar vind het nog steeds leuk als een zondagsrijder verschrikt kijkt zodra ik hem via de rechterbaan passeer met een 'Ramazotti' achtige vocal. Ook is het leuk als jeugdige volwassenen je complimenten geven bij het bestellen van een Big Mac en een kopje Mac-Spresso. Uiteraard mogen ze foto's maken. Vaak gecomplimenteerd door hun ouders voor het lef en maatschappelijke succes om zo een auto te rijden. Lef? Je leeft maar echt 1 keer. Een geldwagen heb ik nooit achter een begrafenis stoet zien rijden. En vaak is hun leasebak duurder dan deze Italiaanse schoonheid.

En ja, ik houd van autorijden, ik ben dol op dat geluid tijdens het starten. Wegligging is werkelijk geweldig. Je zou echt nooit in veronderstelling zijn dat je in een 1900 kg plus gevaarte rijdt. Insturen gaat messcherp, achterkant zet graag een stap opzij, zeer gecontroleerd is dit op te vangen. Met of zonder alle technische hulpmiddelen. Maar die motor.. Wat maakt die alle ergenomische missers goed. Wat een geluid bij het doortrekken. Koppel onderin is in mijn opzicht prima. Maar voor een 4.2 V8 wellicht te weinig. Who care's? Bij het doortrekken in de toeren vergeet je werkelijk dat je in een 5 meter lange limo rijdt. Je denkt eerder aan de poorten van Maranello te staan en te rijden op Fiorano in een Italiaanse stijgerende paard. Pas als je schoonmoeder hoort klagen besef je dat een F430 toch nog een stapje verder is. Gelukkig hebben wel atijd zo iets als 'doelen' en 'dromem' die het leven wellicht leuk maken. En dat gevoel van 'leven' geeft een Quattroporte V de bestuurder en inzittenden ook zeker. Elke keer als je thuis lijkt aan te komen, hoop je op een bergweg die je daar naar toe lijkt te brengen. In andere woorden, je wilt heel graag omrijden. Niet omdat je het zo slecht thuis hebt, maar omdat deze auto je zo een voldoening geeft.

Nee, ik ben niet iemand die preekt voor zijn eigen parochie. Elke dag dat ik in deze auto gestapt ben, hield ik in mijn achterhoofd dat iets zo maar kon afbreken. Dat de motor niet zou willen aanslaan, dat ik me zou ergeren aan het file rijden (wat ik echt probeer te vermijden). Maar deze auto geeft je zo veel driving fun voor een 5 meter lange sedan die in alle stijl en Italiaanse klasse vier tot vijf inzittenden kan vervoeren. Dat geluid, die wegligging, doen je alle ergonomische missers vergeten. Ja, het is een budget vierdeurs supercar. Onderhoud gaat me ongeacht alle lof een keer pijn doen. Maar met een Espresso in de hand geniet je elke dag van deze uitzicht. Wat kan een sedan mooi er uit zien. En dan moet je haar nog starten. Dat starten gaat letterlijk als aanslingeren. Ook dat is een beleving om die V8 uit Maranello te doen ontwaken. Wat een bak, wat een missers, wat een emotie, wat geeft mij dit stof tot nadenken. Of beter gezegd, aan mijn voorstellingsvermogen overlatend om bij dat andere Italiaanse merk achter het stuur te kruipen. Een ervaring die ik altijd bewust vermeden heb. Er zijn twee tragedies wat betreft droom vrouwen. De eerste is dat 'ze' nooit uitkomt. De tweede is dat 'ze' toch bestaat en... Zou dat bij auto's ook zo zijn? Ojaa, ze heeft zich de afgelopen 2000 km voorbeeldig gedragen.
Bijlagen
forumIMG_9533.jpg
forumIMG_9533.jpg (381.32 KiB) 4958 keer bekeken

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12746
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Maserati Quattroporte 4.2 DuoSelect 2004

Bericht door MartijnGizmo » 05 mar 2018, 08:52

Wat een prachtig verhaal! :clap:

Gebruikersavatar
Alfata
Berichten: 580
Lid geworden op: 06 dec 2017, 14:25
Auto: Alfa Romeo 4C & Stelvio QV

Re: Maserati Quattroporte 4.2 DuoSelect 2004

Bericht door Alfata » 05 mar 2018, 09:25

Geweldig verhaal en heel herkenbaar. Die koude start is inderdaad geniaal. Je wordt compleet door elkaar "ge-milkshaked" Die automaat die dan wat nukkig is en het gerommel uit de uitlaat. Deze auto praat bijna tegen je dat ze niet graag buiten slaapt.
Dat herken ik ook bij mijn 4C. Koude start is onwijs luid, wat rommelig en schakelen de eerste kilometer doet die maar 1000 toeren later dan normaal.

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: Maserati Quattroporte 4.2 DuoSelect 2004

Bericht door Riceaux » 05 mar 2018, 10:50

Wat een heerlijk verhaal! Je brengt met dit soort verhalen mijn liefde voor de Quatrroporte naar een hoger niveau. :clap:

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Maserati Quattroporte 4.2 DuoSelect 2004

Bericht door Macboy » 06 mar 2018, 10:37

A true hero !

Gebruikersavatar
e30touring1990
Berichten: 2813
Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
Auto: Z3QP S54/1M/E39/Tuono1000r
Locatie: www.brandbikes.nl

Re: Maserati Quattroporte 4.2 DuoSelect 2004

Bericht door e30touring1990 » 14 mar 2018, 10:50

erg leuke verhalen om te lezen en mooie (uiteenlopende) auto's heb je gehad!

Online
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26688
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Maserati Quattroporte 4.2 DuoSelect 2004

Bericht door Martijn_bmw » 14 mar 2018, 10:59

heel leuk verhaal over een heel gave auto!

Robin
Berichten: 51331
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Maserati Quattroporte 4.2 DuoSelect 2004

Bericht door Robin » 14 mar 2018, 11:14

Genoeg plaatjes gekeken, vertel eens wat over je auto!









:)
Want ja, dit is een geweldige medicijn tegen een winter depressie of om de dagelijkse sleur te ontvluchten.
Herkenbaar!

banne
Berichten: 147
Lid geworden op: 01 mar 2018, 15:41
Auto: Maserati Quattroporte+S63 AMG

Re: Maserati Quattroporte 4.2 DuoSelect 2004

Bericht door banne » 14 mar 2018, 23:34

Gaaf! Een mede QP DS rijder uit de omgeving van Alkmaar! Mooi verhaal en mooie wagen!

Frank_Sch
Berichten: 2121
Lid geworden op: 02 mei 2017, 18:10
Auto: Alpina B3s cabrio 2011

Re: Maserati Quattroporte 4.2 DuoSelect 2004

Bericht door Frank_Sch » 15 mar 2018, 05:36

Mooi dat je/jullie zo veel plezier kunnen beleven aan een auto waar volgens eigen zeggen behoorlijk veel nadelen aan zitten. Ik zie hier bij mij in de buurt ook regelmatig zo’n QP, prachtig om te zien en horen en dan denk ik wow, wil ik ook!
Maar is dus not my cup of tea, dat is me wel duidelijk geworden uit de verhalen.
Veel plezier er mee.

Gebruikersavatar
Evoluzione
Berichten: 76
Lid geworden op: 25 mei 2014, 13:06
Auto: Maserati Quattroporte V
Locatie: Gelderland

Re: Maserati Quattroporte 4.2 DuoSelect 2004

Bericht door Evoluzione » 15 mar 2018, 11:29

Bedankt allemaal!
Het rijden in een QP V is tot nu toe een beleving op zich. En gek genoeg erger ik me totaal niet aan enkele ergonomische missers. Dat maakt de welbekende en o zo vaak genoemde beleving helemaal goed.

Aanschaf van deze QP was voor mij ook een kennismaking met het merk en dat is mij erg goed bevallen.
Zelf ben ik ook iemand die graag na een tijd van auto verandert want er is zo veel wat ik nog wel eens zou willen rijden. De Gransport b.v heeft altijd hoog op mijn wanna-have lijstje gestaan. Na deze positieve ervaring met de QP V ben ik ook steeds daar enthousiaster over aan het worden.

Ook ben en blijf ik een Porsche liefhebber. De 944, 968 of zelfs de 928 vind ik echt briljante auto’s. En de 996 Turbo staat ook al jaren hoog op dat eerder genoemd lijstje.

Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7022
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Contacteer:

Re: Maserati Quattroporte 4.2 DuoSelect 2004

Bericht door Fabian » 15 mar 2018, 12:20

Mooi geschreven, verhalen op het niveau van FaF :D

hayco
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 sep 2019, 11:00
Auto: s350

Re: Maserati Quattroporte 4.2 DuoSelect 2004

Bericht door hayco » 11 sep 2019, 11:10

Ik lasje verhaal over de duo select. Hoe staan de zaken momenteel qua betrouwbaarheid en kosten. Ik overweeg namelijk om er ook een aan te schaffen, maar las op diverse revieuws dat er nogal wat mankementen kunnen komen die vrij prijzig zijn, waaronder het motormanegement en de bak!

groetjes Hayco

Gebruikersavatar
Evoluzione
Berichten: 76
Lid geworden op: 25 mei 2014, 13:06
Auto: Maserati Quattroporte V
Locatie: Gelderland

Re: Maserati Quattroporte 4.2 DuoSelect 2004

Bericht door Evoluzione » 11 sep 2019, 22:02

Hallo Hayco, ik zie dat ik lang hier niets in gepost heb.
De Maserati avontuur is mij financieel heel erg meegevallen. Uiteraard moet je geluk hebben met elke auto (en met een Italiaanse exoot nog meer).
Er zijn zeker zaken waar je rekening mee dient te houden. Dit zijn mijn ervaringen:
In de tijd dat ik de auto in mijn bezit heb gehad, ben ik nooit stil komen te staan door technisch falen.
-Zeer betrouwbare motor. Louwman schijnt een exemplaar in onderhoud te hebben met meer als 4 ton op de teller zonder ooit een revisie gehad te hebben.
-nagenoeg geen olie verbruik
-wel om max 10.000 km een beurt
-onderdelen prijzen zijn wel schrikbarend duur. Ik heb wel wat aparte auto’s gehad. Maar nergens kost een draagarm b.v 1000,-
Of een eenvoudige schakelaar 120,- Gelukkig heb ik via wat ‘googlen’ kunnen vinden dat heel veel onderdelen van de QP V, uitwisselbaar zijn met Lancia Thesis. Daar kost de zelfde schakelaar 8,-
Ook zijn er geen imitatie onderdelen verkrijgbaar. Reken dat de onderdelenprijzen 2 tot 3x zo duur zijn als bij de Duitse premium merken en dan het exclusieve segment (AMG, Alpina, M, (R)S, etc).
-ook is de onderdelenvoorziening stukken slechter als bij de Duitse merken.
Zo kan je voor een onderdeel gewoon een maand wachten. Of de onderdelen zijn uitverkocht of worden niet meer gemaakt (zoek maar eens een grille van de Sport GTS).
Je zal echt je wegen moeten kennen om aan bepaalde onderdelen te komen (specialisten, oude magazijnmannen die een eigen voorraad hanteren).
-en dan komen we bij het verhaal van de specialisten uit. In Nederland zijn er niet veel specialisten die apparatuur hebben om aan een QP V te werken (SD2 of 3 tester van Ferrari/Maserati).

Zo uit mijn hoofd heb je in Nederland:
-Louwman exclusive
-Driessen
-Munsterhuis
-Franco
Dit zijn de officiële dealers met bijbehorende uurtarieven. Zelf heb ik zeer prettige ervaring met Louwman exclusive.

Dan zijn er nog wat specialisten. Hier zijn de ervaringen zeer wisselend. Ik zou zeggen laat Google er wederom even op los en ga er dan vooral zelf langs.
In ieder geval heb je:
-Bagnole in Limburg
-Auto Forza (ik geloof in Noordwijkerhout)
-Helfferich in Gelderland
-A.S Motorsport in Wormerveer

Met nagenoeg al deze bedrijven heb ik wel direct of indirect ervaring mee gehad. Denk aan onderhoud, offertes voor werkzaamheden, onderdelen etc.

Ook valt het niet mee om een geschikte (betaalbare) verzekering te vinden.
Ik heb zeer goede ervaringen met Arnhems Assurantiebedrijf. Zeer betaalbare verzekering (in mijn geval verreweg het voordeligst) en prettige manier van zaken doen.

En dan nog wat QP V specifieke punten.
Zoals eerder gezegd zijn het tamelijk betrouwbare auto’s. Mits goed onderhouden (en nog meer dan de eerder genoemde Duitse Premiummerken), valt en staat hier alles mee! Liever een auto met een hoge km stand, die een sluitende historie heeft, dan een exemplaar met een vaag verleden. Meeste auto’s die ik tegengekomen ben met vrij lage km standen, had ik het gevoel dat het niet klopt. Ontbrekende boekjes, versleten interieurdelen etc.

-DuoSelect bak. Meeste storingen (zelf maar 1x een storing gehad die vanzelf na reset verdween en niet terug kwam) zijn bak gerelateerd. Ook heb ik een factuur kunnen vinden waar de koppeling met de F1 pomp vervangen is van mijn auto. Deze bedraagt 6000,- incl arbeid.
Koppeling gaat met een beetje beleid wel 60.000 km mee. Dit kan positief afwijken en bij misbruik flink tegenvallen. Vooral in de eerste versnelling volgas wegtrekken, heuvel op kruipen of nog erger, achteruitrijden vreet de koppeling.
Jaarlijks vervangen van een simpele relais zorgt er ook voor dat de meeste storingen en plotselinge uitval niet voorkomen.
-ZF bak is betrouwbaarder maar minder leuk om mee te rijden als de DuoSelect(imho). Ook is het brandstofverbruik van de degelijkere ZF klassieke automaat een stuk beter
-geratel koude motor bij het starten betekent top end revisie van de motor. Met bijbehorende kosten.
-sticky parts in het interieur. Daar hebben alle Ferrari’s en Masers last van tot een bepaalde bouwjaar. Hoe nieuwer, hoe beter. Plasticdeeltjes in het interieur smelten en plakken.
-waardeloos navigatiesysteem die lijkt op Tetris uit begin jaren 90. Gebruik ik nooit overigens en volgens mij werd dit zelfs niet gebruikt bij nieuwe aanschaf van een QP ;)

Gemiddeld verbruik zit rond de 1 op 6. Is mij meegevallen. Vind ik zelf ook niet heel spannend bij een hobby auto.

Verder vind het echt een geweldige auto. Maar het is geen auto voor iedereen. Je moet een absolute liefhebber zijn en met beleid omgaan. Het is een prima-donna waar je de gunsten van moet winnen, maar ze beloont je ook goed. Want in tegenstelling tot de veelal genoemde Duitse ‘snelle’ premiumsedans, is de Quattroporte van de vijfde generatie een supercar in sedan verpakking.
Geen auto in deze klas stuurt zo scherp, heeft (zeker met een GTS of Tubi icm een X-Pipe) een dergelijke soundtrack.

Om terug te komen op betrouwbaarheid en de kosten, deze zijn mij enorm meegevallen. Ook de andere eigenaren en specialisten die ik sprak, kunnen net als ik beamen dat op een paar elektronische storingen (die vaak komen en vanzelf verdwijnen) de QP V best een betrouwbare auto is.

Koop vooral met je verstand, hoe raar dit ook klinkt als je wellicht de ‘spannendste’ sedan ter wereld koopt.

Zelf heb ik afscheid genomen van o.a de QP om plek te maken in de garage voor een andere hobby auto.

Succes met de zoektocht, er staat helaas veel rommel te koop.

Gebruikersavatar
Nutkees
Berichten: 4293
Lid geworden op: 19 aug 2006, 12:02
Auto: Dodge Viper
Locatie: Middenmeer
Contacteer:

Re: Maserati Quattroporte 4.2 DuoSelect 2004

Bericht door Nutkees » 11 sep 2019, 22:13

Een QP gts staat bij mij op nummer 1 op dit moment qua auto om te kopen. Maar net een nieuw huis gekocht en voor de lol een Jaguar s-type r op de zaak erbij gekocht. Ook mega leuk, erg verassend eigenlijk.

Kan alleen niet tippen aan het gevoel van een Maserati. Als ik volgend jaar 1 van mijn Vipers verkoop dan komt ook hier een mooie QP te staan!

Veel plezier ermee!

Mc Stradale
Berichten: 35
Lid geworden op: 08 aug 2019, 15:32
Auto: Bmw/Alpina/Maserati

Re: Maserati Quattroporte 4.2 DuoSelect 2004

Bericht door Mc Stradale » 11 sep 2019, 23:44

Prachtig verhaal........👍👍👍

JeroenT
Berichten: 2199
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:02

Re: Maserati Quattroporte 4.2 DuoSelect 2004

Bericht door JeroenT » 12 sep 2019, 09:24

Mooi dubbel verhaal.
Hartstikke betrouwbare auto maar ooo als je er wat mee krijgt.

En sommigen hier vinden de S85B50 al te spannend. :mrgreen:

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Maserati Quattroporte 4.2 DuoSelect 2004

Bericht door ///Joost » 12 sep 2019, 09:33

Mooi uitgeschreven, eerlijk verhaal. Eigenlijk moet je een beetje 'positief gek' zijn zijn om zo'n ding aan te schaffen. Ultiem gave auto, maar je moet diepe zakken of heeeeeel veel geluk hebben.

Gebruikersavatar
Evoluzione
Berichten: 76
Lid geworden op: 25 mei 2014, 13:06
Auto: Maserati Quattroporte V
Locatie: Gelderland

Re: Maserati Quattroporte 4.2 DuoSelect 2004

Bericht door Evoluzione » 12 sep 2019, 12:50

Hoe verleidelijk het ook lijkt met de huidige occassion prijzen, het is zeker geen auto die je zonder financiële reserves en bereidheid om de knip te trekken als het misgaat moet rijden.

Een gezonde dosis humor om bepaalde ‘karakteristieken’ als charme te zien helpt ook. Oftewel zoals eerder benoemd is, je moet er inderdaad een beetje gek voor zijn. Want zodra je in de ochtend naar de Maser toeloopt en haar in de garage koud start, vervolgens door een tunnel naar je werk rijdt, vergeef je haar werkelijk alles.
Soms kun je beter spijt hebben van dingen die je gedaan hebt.

Robin
Berichten: 51331
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Maserati Quattroporte 4.2 DuoSelect 2004

Bericht door Robin » 12 sep 2019, 19:13

Heel mooie info. Hulde!

Thomas H
Berichten: 683
Lid geworden op: 17 mei 2008, 10:45

Re: Maserati Quattroporte 4.2 DuoSelect 2004

Bericht door Thomas H » 13 sep 2019, 00:02

Leuke post!

Herman maserati
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 apr 2023, 20:20
Auto: Maserati quattroporte

Re: Maserati Quattroporte 4.2 DuoSelect 2004

Bericht door Herman maserati » 27 apr 2023, 20:24

Heb onlangs de koppeling kapot gereden van m'n maserati quattroporte. Nu lees ik veel verhalen en zie prijzen tussen de 2 en 4000 euro. Nu krijg ik een offerte van 6500 enkel materiaal kosten. Kan dit kloppen?

SlowCo
Berichten: 3527
Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36

Re: Maserati Quattroporte 4.2 DuoSelect 2004

Bericht door SlowCo » 27 apr 2023, 21:12

Herman maserati schreef: 27 apr 2023, 20:24 Heb onlangs de koppeling kapot gereden van m'n maserati quattroporte. Nu lees ik veel verhalen en zie prijzen tussen de 2 en 4000 euro. Nu krijg ik een offerte van 6500 enkel materiaal kosten. Kan dit kloppen?
Welkom!
Had je je lakschoenen aan en je Rolex om toen je bij de Maseratidealer om een offerte vroeg...?
Hier eens kijken of je een Maseratispecialist kunt vinden die een vriendelijkere offerte kan maken:
https://maseraticlub.nl/maserati-clubs- ... -adressen/
Laatst gewijzigd door SlowCo op 28 apr 2023, 08:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
EvdP
Berichten: 6136
Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
Auto: Volg de Skoda rijder
Locatie: Op de gasbel

Re: Maserati Quattroporte 4.2 DuoSelect 2004

Bericht door EvdP » 27 apr 2023, 22:00

Op de vorige pagina staat een bericht uit 2018 waar een bedrag van 3800 euro wordt genoemd. Ik kan me voorstellen dat daar in 5 jaar wel wat euro's bij zijn gekomen.

Waar ben je geweest voor een offerte? Dealer of specialist?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 328Ti, Berry1000RR, Bing [Bot], Enrico, EricT, KoenM, Philipoo, Sabberjoch en 47 gasten