Alpine A110 Pure Edition

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Booooh
Berichten: 3425
Lid geworden op: 13 mar 2008, 23:51
Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
Locatie: https://dbf.nl

Re: Alpine A110 Pure Edition

Bericht door Booooh » 24 jan 2018, 16:03

Gaaf Kevin! Doet mij denken aan dat ik de GT-R besteld had en ook ruim een jaar kon wachten ;) , blauw zou mijn voorkeur hebben maar grijs is een erg goede 2e :mrgreen: ...

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10419
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Alpine A110 Pure Edition

Bericht door tomgtr » 24 jan 2018, 16:12

Een grijze kan je altijd blauw wrappen...

Gebruikersavatar
Booooh
Berichten: 3425
Lid geworden op: 13 mar 2008, 23:51
Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
Locatie: https://dbf.nl

Re: Alpine A110 Pure Edition

Bericht door Booooh » 24 jan 2018, 16:24

tomgtr schreef: 24 jan 2018, 16:12 Een grijze kan je altijd blauw wrappen...
Zo is dat ;) , daarna ook weer grijs maken

Gebruikersavatar
mrbbs
Berichten: 1481
Lid geworden op: 21 mei 2006, 13:50
Locatie: belgie
Contacteer:

Re: Alpine A110 Pure Edition

Bericht door mrbbs » 12 feb 2018, 19:40

Terug het standaard marketing antwoord. Ik ga de vraag nog eens opnieuw stellen in Genève..

Hello and thank you for your interest in Alpine and our products

Unfortunately the A110 is not available with an LSD.
The car’s light weight and perfect weight distribution, coupled with the latest ‘Brake Vectoring’ functionality of the ESC system, gives it excellent traction and therefore means that it does not need the extra weight, complexity and of course additional cost of such a differential.

Thank you and see you soon.
The Alpine Team

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Alpine A110 Pure Edition

Bericht door Knot » 12 feb 2018, 19:54

Gaaf man... beide kleuren blauw zijn goed.

En geen lSD.... als ik ooit een supercar uit mag zoeken is dat een 570S en die heeft ook GEEN sper ;)

Gebruikersavatar
mrbbs
Berichten: 1481
Lid geworden op: 21 mei 2006, 13:50
Locatie: belgie
Contacteer:

Re: Alpine A110 Pure Edition

Bericht door mrbbs » 12 feb 2018, 20:02

Ik hoopte alleen wat serieus genomen te worden. De keuze om ook voor Alpine te kiezen is dat je toch hoopt op een wat persoonlijker aanpak. En aangezien ze zich zo profieleren als zijnde rijdersauto mogen ze wel wat meer hun best doen om mijn mening te begrijpen, of mij te tonen dat het effectief weinig uit maakt.

Als ik hoor: een systeem die werkt op de remmen.. not good.

Gebruikersavatar
Spijkerhard
Berichten: 4046
Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
Auto: (nog steeds) Te veel.
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Re: Alpine A110 Pure Edition

Bericht door Spijkerhard » 13 feb 2018, 12:56

Klinkt als een beslissing om geen LSD te ontwikkelen op de Alpine?
Ik neem aan dat een LSD ook geprogrammeerd moet worden icm de aanwezige "Brake Vectoring"/ESC systemen, en dat men daar nu geen budget voor beschikbaar stelt?
Beetje dezelfde "eigenwijsheid" (ontwikkeling-uitgangspunt) bij Toyota/Subaru om te stellen dat 200pk voldoende is voor GT86/BRZ...

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Alpine A110 Pure Edition

Bericht door Macboy » 14 feb 2018, 00:57

Het Ford Focus effect met de remmen dus. Of was dat een andere auto waarmee ik in de war ben ?

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12549
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Alpine A110 Pure Edition

Bericht door Downforce Hans » 14 feb 2018, 08:13

Nee, die Ford heeft dat ook.........

Gebruikersavatar
mrbbs
Berichten: 1481
Lid geworden op: 21 mei 2006, 13:50
Locatie: belgie
Contacteer:

Re: Alpine A110 Pure Edition

Bericht door mrbbs » 20 feb 2018, 21:38

Een lange mail richting Alpine gestuurd om nog maar eens te polsen rond een LSD. Na een opmerking te hebben gemaakt van "jullie maken er zich makkelijk vanaf", nu toch iets serieuzer door gekregen:



Thank you very much for your detailed feedback regarding a limited slip differential. We are delighted to hear from such an informed and passionate fan of driving.

Please be assured our engineers studied this possibility in great depth.

However in the end, we weighed up the pros and cons and chose not to offer it in the A110; the benefits were limited in regard to the additional weight and costs of this solution.

We recommend you take the opportunity to drive the car at your chosen dealer once their demonstrator is available, and then you can make a further informed decision on the suitability of the A110 for you. Impartial third party commentary on the vehicle has been very positive, and we hope that you too will not be disappointed by the actual driving experience either.

We look forward to seeing you at Geneva. Have your application ready with your reservation and we can welcome you with a coffee at the back of the stand.

Kind Regards

The Alpine Team

Gebruikersavatar
Fernando
Berichten: 4987
Lid geworden op: 19 mar 2006, 03:27

Re: Alpine A110 Pure Edition

Bericht door Fernando » 20 feb 2018, 22:17

Lol de voordelen wegen niet op tegen de nadelen te weten gewicht en kosten van het lsd... wtf

Gebruikersavatar
MarkS
Berichten: 2903
Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41

Re: Alpine A110 Pure Edition

Bericht door MarkS » 20 feb 2018, 22:36

Hier is echt wel over nagedacht. Lotus heeft ook een bepaalde filosofie over de setup van hun Elise en daar komt ook geen sper bij kijken. Bij dit type wagens (licht, middenmotor) heeft een sper niet alleen voordelen.

Gebruikersavatar
Fernando
Berichten: 4987
Lid geworden op: 19 mar 2006, 03:27

Re: Alpine A110 Pure Edition

Bericht door Fernando » 20 feb 2018, 23:48

Maar wat zijn dan die zwaarwegende nadelen? Kosten lijkt me niet dan blijft alleen gewicht over?

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15874
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Alpine A110 Pure Edition

Bericht door Bram » 21 feb 2018, 00:03

Gefeliciteerd man, ga dit topic goed in de gaten houden :D

Gebruikersavatar
MarkS
Berichten: 2903
Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41

Re: Alpine A110 Pure Edition

Bericht door MarkS » 21 feb 2018, 00:23

Fernando schreef: 20 feb 2018, 23:48 Maar wat zijn dan die zwaarwegende nadelen? Kosten lijkt me niet dan blijft alleen gewicht over?
Middenmotor heeft al relatief veel grip op de achteras. Met een sper, zonder verdere aanpassingen, kan ik me voorstellen dat je voor nog meer grip achter zorgt met als gevolg meer onderstuur. Als ze daar bij de ontwikkeling niet expliciet rekening mee hebben gehouden, of anders gezegd de auto nu optimaal hebben ontwikkeld met de huidige setup en balans zonder sper. Daarbij is het een relatief lichte wagen met niet overmatig veel vermogen.

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Alpine A110 Pure Edition

Bericht door ///Joost » 21 feb 2018, 12:07

Fernando schreef: 20 feb 2018, 23:48 Maar wat zijn dan die zwaarwegende nadelen? Kosten lijkt me niet dan blijft alleen gewicht over?
Waarom kosten niet? Alles wordt bepaald door kostmodellen tegenwoordig. Stel een LSD kost 500 euro meer dan een normaal diff, dan kan dat zo maar 2-3k zijn op een nieuwe auto MSRP. Significant dus. Dat een LSD vrijwel altijd een meerwaarde heeft is duidelijk, dus ik kan me wel vinden in het antwoord.

Ik snap ook wel dat ze niet zo technisch op alle vragen in kunnen gaan, want anders zitten ze hele dagen e-mails te beantwoorden van Toetsenbordengineers.

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27885
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Alpine A110 Pure Edition

Bericht door Luco » 21 feb 2018, 12:19

Omdat 90% geen behoefte heeft aan een sper

Gebruikersavatar
MarkS
Berichten: 2903
Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41

Re: Alpine A110 Pure Edition

Bericht door MarkS » 21 feb 2018, 14:16

Precies. De meesten gaan daar niks van merken op de openbare weg. Dit is ook geen circuit auto pur sang.

Gebruikersavatar
Jan-Willem
Berichten: 1680
Lid geworden op: 02 jan 2010, 12:26
Locatie: Hengelo

Re: Alpine A110 Pure Edition

Bericht door Jan-Willem » 21 feb 2018, 15:10

MarkS schreef: 21 feb 2018, 14:16 Precies. De meesten gaan daar niks van merken op de openbare weg. Dit is ook geen circuit auto pur sang.
Toch scheelde het zelfs met normaal rijden met asc+t aan op een 323ti compact.
Van een hyperactief asc+t lampje naar veel meer tractie en grip.
Voor de voordelen hoef je echt niet dwars te gaan.

Op een 130i schijnt het ook ontzettend veel te schelen, met of zonder sperdiff maar daar heb ik nooit mee gereden.


Jammer dat andwoord van Alpine, daar kan je helemaal niks mee en je word er niks wijzer van.
Hopelijk zijn er in de toekomst aftermarket LSD's verkrijgbaar!

Gebruikersavatar
MarkS
Berichten: 2903
Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41

Re: Alpine A110 Pure Edition

Bericht door MarkS » 21 feb 2018, 15:30

BMW is geen Alpine of Lotus natuurlijk ... ik dacht dat de motor ook ergens anders zat daar ...
en misschien ben jij ook geen gemiddelde rijder ... ;-)

Gebruikersavatar
matthyssie
Berichten: 6007
Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
Auto: F30 330d
Locatie: Fryslân

Re: Alpine A110 Pure Edition

Bericht door matthyssie » 21 feb 2018, 15:42

Jan-Willem schreef: 21 feb 2018, 15:10 Op een 130i schijnt het ook ontzettend veel te schelen, met of zonder sperdiff maar daar heb ik nooit mee gereden.
Zeker, maar dan moet je wel bocht-uit op het gas gaan. Dagelijks verkeer merk je er 0 van. Rij je enigszins sportief dan is het verschil erg groot.

Gebruikersavatar
Fernando
Berichten: 4987
Lid geworden op: 19 mar 2006, 03:27

Re: Alpine A110 Pure Edition

Bericht door Fernando » 21 feb 2018, 15:46

Die pure edition wordt toch ook in de markt gezet als de sportievere van de twee? Zet daar dan een lsd op...

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27885
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Alpine A110 Pure Edition

Bericht door Luco » 21 feb 2018, 16:18

Je weet dat die zonder sper is. Je besteld hem. Gaat dan mekkeren over een sper. En dan heeft alpine het gedaan.

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11741
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Alpine A110 Pure Edition

Bericht door WJ » 21 feb 2018, 16:50

MarkS schreef: 21 feb 2018, 00:23
Fernando schreef: 20 feb 2018, 23:48 Maar wat zijn dan die zwaarwegende nadelen? Kosten lijkt me niet dan blijft alleen gewicht over?
Middenmotor heeft al relatief veel grip op de achteras. Met een sper, zonder verdere aanpassingen, kan ik me voorstellen dat je voor nog meer grip achter zorgt met als gevolg meer onderstuur. Als ze daar bij de ontwikkeling niet expliciet rekening mee hebben gehouden, of anders gezegd de auto nu optimaal hebben ontwikkeld met de huidige setup en balans zonder sper. Daarbij is het een relatief lichte wagen met niet overmatig veel vermogen.
Goed verhaal. Zouden meer mensen nogmaals moeten lezen. :mrgreen:
En dan pas na het rijden er een probleem van maken als het niet klopt.

Robin
Berichten: 51388
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Alpine A110 Pure Edition

Bericht door Robin » 21 feb 2018, 17:02

Ja dat verhaal hierboven ken ik ook van Lotus:)

Maar ik zou eerst inderdaad dat ding rijden, kijken hoe dat gaat en in geval van 'minder', kijken naar een aftermarket 20% sperretje.
Of is dat totaal onmogelijk dan?

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Peter-Paul en 123 gasten