Alpine A110 Pure Edition
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Alpine A110 Pure Edition
Komt vanzelf. Zijn er ook voor iedere Lotus.
- MarkS
- Berichten: 2903
- Lid geworden op: 24 mar 2014, 22:41
Re: Alpine A110 Pure Edition
M’n E36 trackcar zou ik niet zonder sper willen rijden. Een Alpine of Elise voor voornamelijk straatgebruik, lijkt mij persoonlijk geen enkel probleem zonder sper. En dat “verhaaltje”, tja, dat lijkt me nou typisch basic uitgangspunt voor weggedrag van een auto met en zonder sper, zeker een auto met een middenmotor. En dat geldt inderdaad ook voor een Lotus. Maar iedereen die (echt) gewend met een sper te rijden en het ook te gebruiken weet/voelt dat, toch? Denk alleen dat we de gemiddelde DF’er niet moeten verwarren met de gemiddelde Lotus of Alpine klant/rijder. Geloof niet dat we hier helemaal representatief zijn, terwijl we dat wel snel denken.
- smiley
- Berichten: 9081
- Lid geworden op: 06 dec 2009, 01:07
- Auto: Opel Speedster Supercharged
- Locatie: Etten-Leur
Re: Alpine A110 Pure Edition
Als ik met mijn lotusachtige vol over een curb knal, hoor ik de band piepen van de pijn.
De auto geeft echter geen krimp.
Theoretisch had ik achterstevoren moeten staan, en onmiddellijk een lsd moeten kopen?
Helemaal begrijpen doe ik het nog niet.
De auto geeft echter geen krimp.
Theoretisch had ik achterstevoren moeten staan, en onmiddellijk een lsd moeten kopen?
Helemaal begrijpen doe ik het nog niet.
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Alpine A110 Pure Edition
Gezien die paar filmpjes van mrbbs die ik heb gezien op de baan en de openbare weg hebbik het idee dat hij de sper wel nodig heeft. Hij gebruikt de wagen dan ook anders dan jij?
-
- Berichten: 21698
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Alpine A110 Pure Edition
Dan zou ik eerst eens met zo'n auto gaan rijden alvorens een bestelling te plaatsen.
Ik denk eerlijk gezegd niet dat Alpine die auto als hele driftbare auto in de markt heeft gezet. Vermoed zelfs minder dan de GT86.
M'n 4C is dat ook niet. Lotus ook niet. Wel een mooie balans en veel gevoel in je stuur, spelen met gaspedaal tussen onder- en overstuur, zeer direct.
Voor grote drifthoeken en banden oproken kun je beter een M/AMG/Mustang/Vette oid kopen. Dik blok, motor voorin, sper en rwd.
Maar ik kan er helemaal naast zitten.
Ik denk eerlijk gezegd niet dat Alpine die auto als hele driftbare auto in de markt heeft gezet. Vermoed zelfs minder dan de GT86.
M'n 4C is dat ook niet. Lotus ook niet. Wel een mooie balans en veel gevoel in je stuur, spelen met gaspedaal tussen onder- en overstuur, zeer direct.
Voor grote drifthoeken en banden oproken kun je beter een M/AMG/Mustang/Vette oid kopen. Dik blok, motor voorin, sper en rwd.
Maar ik kan er helemaal naast zitten.
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Alpine A110 Pure Edition
Daar ben ik het wel mee eens.
- mrbbs
- Berichten: 1480
- Lid geworden op: 21 mei 2006, 13:50
- Locatie: belgie
- Contacteer:
Re: Alpine A110 Pure Edition
Ik heb inderdaad nog niet met de Alpine gereden, maar ik baseer mij op de Lotus Exige 350 die ik heb gereden. Daar vond Lotus een sper ook niet nodig, terwijl ik dat wel nodig vond op die auto. Ik neem aan dat de Alpine enigzins gelijk zal aanvoelen. (ook middenmotor en ongeveer hetzelfde gewicht)
Geen idee of er LSD aftermarket beschikbaar zal komen. Ik heb al een mail gestuurd naar het Franse Oreca maar daar krijg ik zelfs geen antwoord. Ze zullen daar dus geen interesse voor hebben.
Het idee achter de mail is dat Alpine zelf als fabrikant misschien een LSD als optie wil uitbrengen. Tussen mijn bestelling nu en levering is er nog anderhalf jaar. Ruim de tijd dus om nog een sper te ontwikkelen moesten ze van meerdere mensen die vraag krijgen.
- mrbbs
- Berichten: 1480
- Lid geworden op: 21 mei 2006, 13:50
- Locatie: belgie
- Contacteer:
Re: Alpine A110 Pure Edition
Ik ben ook de man niet van de grote drifthoeken. Ik hou van een minimale drifthoek maar wel zoveel mogelijk snelheid. Daarom nogmaals mijn wens naar een sper. Het geeft meer controle en is beter voorspelbaar, het geeft meer tractie en zodus ook meer snelheid.Tom schreef: ↑21 feb 2018, 19:39 Dan zou ik eerst eens met zo'n auto gaan rijden alvorens een bestelling te plaatsen.
Ik denk eerlijk gezegd niet dat Alpine die auto als hele driftbare auto in de markt heeft gezet. Vermoed zelfs minder dan de GT86.
M'n 4C is dat ook niet. Lotus ook niet. Wel een mooie balans en veel gevoel in je stuur, spelen met gaspedaal tussen onder- en overstuur, zeer direct.
Voor grote drifthoeken en banden oproken kun je beter een M/AMG/Mustang/Vette oid kopen. Dik blok, motor voorin, sper en rwd.
Maar ik kan er helemaal naast zitten.
In de Lotus Exige 350 waar ik over sprak had ik menig maal het gevoel dat het binnenste wiel doorspinde, dat wil ik dus niet: op dat moment moet hij de kracht naar het buitenste wiel sturen zodat ik er meer snelheid en een lichte drift uit haal.
- mrbbs
- Berichten: 1480
- Lid geworden op: 21 mei 2006, 13:50
- Locatie: belgie
- Contacteer:
Re: Alpine A110 Pure Edition
Leuke discussie overigens.
- Spijkerhard
- Berichten: 4045
- Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Re: Alpine A110 Pure Edition
Inderdaad een leuke (zoektocht naar perfectie) discussie!
Hoe doen ze dat bij Porsche met de Cayman dan? Of is dat niet vergelijkbaar qua PK/gewichtsverhouding?
Hoe doen ze dat bij Porsche met de Cayman dan? Of is dat niet vergelijkbaar qua PK/gewichtsverhouding?
- tuurgtt
- Berichten: 694
- Lid geworden op: 13 aug 2009, 03:46
- Auto: M140i
- Locatie: Headvillage
Re: Alpine A110 Pure Edition
Voor een Cayman kun je aftermarket van verschillende fabrikanten een sper krijgen.
Van een Quaiffe tot een Drexler.
Het af-fabriek sper was een flutding, totaal niet te vergelijken met wat Porsche onder zijn GT wagens schroeft.
Ik heb bij de zoektocht destijds naar een Cayman bewust gezocht naar een auto zonder PASM en zonder sper.
Want ik ga er niet mee driften of trappen op een circuit - daar heb ik de Compact voor - en een sper levert mss wel tractie bocht uit, maar als je nog niet bent uitgeremd voor een bocht spert het ook bij insturen en zorgt het dus voor onderstuur.
Een open diff stuurt gewoon beter in.
Maar daar heeft Kevin niks aan want hij wil wél wat dwars kunnen.
Hoe lang zou het duren voordat bijv. Drexler met een aftermarket LSD voor de Alpine zou komen?
Van een Quaiffe tot een Drexler.
Het af-fabriek sper was een flutding, totaal niet te vergelijken met wat Porsche onder zijn GT wagens schroeft.
Ik heb bij de zoektocht destijds naar een Cayman bewust gezocht naar een auto zonder PASM en zonder sper.
Want ik ga er niet mee driften of trappen op een circuit - daar heb ik de Compact voor - en een sper levert mss wel tractie bocht uit, maar als je nog niet bent uitgeremd voor een bocht spert het ook bij insturen en zorgt het dus voor onderstuur.
Een open diff stuurt gewoon beter in.
Maar daar heeft Kevin niks aan want hij wil wél wat dwars kunnen.
Hoe lang zou het duren voordat bijv. Drexler met een aftermarket LSD voor de Alpine zou komen?
-
- Berichten: 51213
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: Juinen
Re: Alpine A110 Pure Edition
Inderdaad. Autobouwers zijn altijd op zoek naar een compromis, hetzij financieel hetzij omdat zij dat zo vinden en de klant dat wel zal begrijpen. Kijk naar André's mailverkeer ivm die nieuwe Focus RS. Dat werd 'm voor hem ook niet.mrbbs schreef: ↑21 feb 2018, 21:34Ik heb inderdaad nog niet met de Alpine gereden, maar ik baseer mij op de Lotus Exige 350 die ik heb gereden. Daar vond Lotus een sper ook niet nodig, terwijl ik dat wel nodig vond op die auto. Ik neem aan dat de Alpine enigzins gelijk zal aanvoelen. (ook middenmotor en ongeveer hetzelfde gewicht)
Geen idee of er LSD aftermarket beschikbaar zal komen. Ik heb al een mail gestuurd naar het Franse Oreca maar daar krijg ik zelfs geen antwoord. Ze zullen daar dus geen interesse voor hebben.
Het idee achter de mail is dat Alpine zelf als fabrikant misschien een LSD als optie wil uitbrengen. Tussen mijn bestelling nu en levering is er nog anderhalf jaar. Ruim de tijd dus om nog een sper te ontwikkelen moesten ze van meerdere mensen die vraag krijgen.
Een engineer is niet meteen een coureur en zeker niet de eindgebruiker/klant.
Als Alpine/Lotus/Toyota/BMW/Porsche het zegt dan moet de klant eigenlijk niet zeuren gaat mij ook te ver hoor.
Ik ben daarin ook net als jij. Een echt sper is een must op 'n potentere rwd, daarom kijk ik ook vreemd op van merken als McLaren.
En als McLaren het zegt dat het goed is is 't goed zal ook wel, maar een klant mag/moet zélf de keus hebben in sportief autoland.
Ik ben niet van de surrogaat.
EDIT, ik zag een paar dagen terug je driftfilmpje in Brugge in de driftsectie en we hebben mekaar ook meegemaakt op Papenburg een paar jaar terug met André weet je nog? JIJ moét zeer zeker 'n LSD:)
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: Alpine A110 Pure Edition
Mooi verwoord allemaal Mark complimenten
Dat gezegd hebbende is duidelijk wat voor type rijder onze Belgische vriend* is. Ben daarom ook erg benieuwd naar het vervolg !
* dat mrbrbsbrbsss onthouden en typen schiet niet op
Dat gezegd hebbende is duidelijk wat voor type rijder onze Belgische vriend* is. Ben daarom ook erg benieuwd naar het vervolg !
* dat mrbrbsbrbsss onthouden en typen schiet niet op
- mrbbs
- Berichten: 1480
- Lid geworden op: 21 mei 2006, 13:50
- Locatie: belgie
- Contacteer:
Re: Alpine A110 Pure Edition
Ga volgende donderdag naar Genève om de Alpine Pure voor het eerst te zien. Erg benieuwd!
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: Alpine A110 Pure Edition
Gaaf ! Ik heb er mee gereden gister !!
- mrbbs
- Berichten: 1480
- Lid geworden op: 21 mei 2006, 13:50
- Locatie: belgie
- Contacteer:
-
OnlineLuco
- Berichten: 27810
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
- Tim N
- Berichten: 7747
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8693
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
- Riceaux
- Berichten: 8121
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
- mrbbs
- Berichten: 1480
- Lid geworden op: 21 mei 2006, 13:50
- Locatie: belgie
- Contacteer:
Re: Alpine A110 Pure Edition
Vorige donderdag dus naar Genève geweest en toch even kunnen spreken met Michael van der Sande (baas van Alpine). Ook nog even de vraag opgeworpen over de mogelijkheid voor een LSD maar dat zal er de eerste jaren zeker niet komen.
Lijkt wel een gepassioneerd man te zijn.
Lijkt wel een gepassioneerd man te zijn.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: Alpine A110 Pure Edition
Gaaf !
Filmpje is gepost Riceaux.
Filmpje is gepost Riceaux.
- mrbbs
- Berichten: 1480
- Lid geworden op: 21 mei 2006, 13:50
- Locatie: belgie
- Contacteer:
Re: Alpine A110 Pure Edition
Vorig weekend nog naar de dealer geweest in Zaventem.
In de tijd dat ik er was 5 kopers gezien, de vestiging zelf had al 150 reservaties staan.
Bestelbon tekenen kan pas vanaf augustus. Ik hoop er voor die tijd in te kunnen rijden, in eigen streek.
In de tijd dat ik er was 5 kopers gezien, de vestiging zelf had al 150 reservaties staan.
Bestelbon tekenen kan pas vanaf augustus. Ik hoop er voor die tijd in te kunnen rijden, in eigen streek.
-
- Berichten: 324
- Lid geworden op: 26 sep 2015, 21:53
Re: Alpine A110 Pure Edition
Had tot op heden nog geen enkele keer de A110 gehoord maar gisteren zag ik prompt een filmpje via de Renault Sport club voorbij komen.. dat klinkt toch wel erg lekker zeg!
-
- Berichten: 532
- Lid geworden op: 10 mei 2012, 12:11
- Locatie: Tolkamer (Gelderland)
Re: Alpine A110 Pure Edition
Gisteren stonden er 3 van die nieuwe Alpine's in Kampen. En ja...Ze reden ook.