ADV's auto's - X5, TM3, M2
- Mike S.
- Berichten: 1652
- Lid geworden op: 06 apr 2008, 12:59
- Auto: M135i
- Locatie: Friesland
Re: Arjan heeft nu echt driving fun... M135i!
Auto’s zijn wel gelijkwaardig. Geen idee of xdrive een meer/minderwaarde.
Jou navi is een ouder systeem maar betwijfel of mensen dat merken.
Scheelt wel dat je die garantie hebt , ik had die auto van mij nooit gekocht particulier als die premium selectie garantie er niet opzat.
Jou navi is een ouder systeem maar betwijfel of mensen dat merken.
Scheelt wel dat je die garantie hebt , ik had die auto van mij nooit gekocht particulier als die premium selectie garantie er niet opzat.
- Jeroen
- Berichten: 1086
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:37
Re: Arjan heeft nu echt driving fun... M135i!
Dat jij nieuwe eibach veren/stuurtje ect hebt, maakt voor de inruil geen bal uit. Daar wordt ie niet meer waard van. Wat telt is kleur/km stand/bouwjaar en uitvoering in grote lijnen.
- Arthur
- Berichten: 39754
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Arjan heeft nu echt driving fun... M135i!
Gewoon proberen en je weet het. Vaak is het wat lastig dat geld particulier, maar ze er wel hoor die dat neertellen bij een particulier. Voordeeltje is iig de garantie. Die nieuwe dingen die erop zitten zijn mooi meegenomen.
- Martijn_bmw
- Berichten: 26730
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Arjan heeft nu echt driving fun... M135i!
zo is het, gewoon die 25EUR stukslaan op een MP advertentie en zien wat er gebeurd.
-
- Berichten: 2723
- Lid geworden op: 26 sep 2014, 15:47
- Locatie: BMW E91 330d
Re: Arjan heeft nu echt driving fun... M135i!
nieuwe/verse onderdelen op de auto helpen alleen je auto sneller te verkopen, niet voor meer geld over het algemeen
- ADV
- Berichten: 3247
- Lid geworden op: 24 jul 2008, 22:46
- Locatie: Noorden
Re: Arjan heeft nu echt driving fun... M135i!
Gisteren bij 2 auto's wezen kijken. Ik moest toch op bezoek in Drachten, dus vanaf Ede cross je dan het halve land al door.
Eerste stop in Genemuiden, bij een F31 330d kijken. Er stonden daar dikke karren, van Golf GTD's tot aan Bentleys en een AMG S63 die hij even aan me liet horen.. Alsof er 20 spitfires of zo gestart werden, wtf... Dat ding maakte zoveel geluid. Hij had de normale uitlaat ook nog, maar sodeknetters.. niet normaal. Toen naar de 330d kijken, hij stond er mooi bij, op zich redelijk zoals ik hem zou wensen, muv van touch navi besturing en adaptief onderstel. Als je daar dan net in je M135i aankomt, valt een 330d toch tegen. Ik had verwacht meer te voelen van het koppel, 260pk met 560nm koppel zou voor mijn gevoel meer een punch moeten geven dan hij daadwerkelijk deed. Ik vond hem vrij lui maar ondertussen scheurde je daar toch aardig door over de 80-100 wegen. Daar is dat ding toch niet echt voor gemaakt en volgens mij is het juist een autobahnkanon. Verder was de auto goed. Wegligging was goed, wel minder strak dan mijn M135i, maar het is dan ook een touring en het is wat je er van kan verwachten denk ik dan. Hij had M-onderstel en ik denk dat een adaptief onderstel hier beter bij past. Ik heb de verkopers bedankt, het viel me tegen ten opzichte van de M135i.
Daarna naar Drachten en toen dacht ik: eens kijken of die 130i nog in Veenwouden staat, die stond er nog, had ooit al eens wat mail contact gehad, even checken of ze er waren en ik kon dus langskomen. Daar eerst nog wat staan lullen over zijn E46 M3 coupe, zijn oude 135i en mijn M135i en daarna de 130i bekeken. Optisch stond hij er erg goed bij weer. Achterdorpel bechermdingetje die iets los liet, maar verder gewoon netjes. Ding had een OS Giken sper, hardere rubbers (geen idee wat of hoe) en nog wat andere dingen. Toen even rijden, hij wilde wel graag mee en dat viel me dus even tegen. Mijn stiefvader achterin (vriendin die dus 36 weken zwanger is lag lekker even bij mijn moeder in Drachten te tukken) en dat was dus wel even krap, helemaal omdat de verkoper ook al rond de 2m lang was. Anyway, het paste, hij stuurde me daar even door de omgeving en dan merk je dat je toch weer even moet wennen aan het schakelen en koppelen. De koppeling was nog erg strak dus dat was positief. Het feit dat hij mee was, was dus wat minder, rondje was misschien 10 min. Desalniettemin is dit toch wel weer het andere uiterste. Strak geveerd, leuk voor bochten en met het sper ging dat als de brandweer. Hoog in toeren rammen en echt wel leuk. Maar om dit nou te gebruiken als enige auto, dat gaat hem niet worden denk ik. Na het zwangerschapsverlof krijgt mijn vriendin wellicht een andere baan waar ze af en toe de auto voor nodig heeft. Dus dan heeft het wel nut om 2 auto's te hebben, maar tot die tijd dit als enige auto rijden, geen idee of dat wel handig is. Helemaal als ik kijk naar het type km's dat ik maak; met name snelweg. Maar het is wel fun en juist die tripjes wil je wel met die auto doen.
Die laatste twee zinnen blijven dus bij mij hangen en ik zit wat dat betreft ook erg op een twee sporen beleid. Op de terugweg vanuit Drachten naar Ede zat ik te denken, eigenlijk is zo'n 330d zo slecht nog niet, voor mijn normale KM's zou dit denk ik de auto zijn die het beste bij mij past; met name snelweg, af en toe een binnendoor weg, en op de snelweg eigenlijk altijd wel vmax+30 rijden. Ik rij nu dus ongeveer 5 x 90 woon-werk per week en dan dus nog af en toe naar Drachten of Alkmaar voor mijn (schoon)ouders. Aan de 3000km per maand zit ik dus vrij snel en dat betekent met de F20 toch een keer of 6 tanken. Gaat ook gewoon wel vervelen. Dat is natuurlijk niet met de 330d, maar zal ik met een 130i gewoon blijven houden. Daarnaast vind ik het ook gewoon zonde van de M135i, 3000+km bijschrijven per maand, dat betekent dat over een jaar hij niet meer op 106, maar op 142k km staat en tegen de tijd dat mijn garantie weg is op bijna 160k. Het schrijft natuurlijk aardig af op die manier. Dit is dan gevoelsmatig ook mijn grootste probleem, de afschrijving die ik ermee tegemoet ga. Toen ik hem kocht was mijn woon werk misschien 400km per maand en dat is gewoon veranderd en dat zal voorlopig ook niet veel minder worden.
Lang verhaal kort, ik weet het nog niet zo goed dus. Gevoelsmatig moet de M135i er uit, puur omdat ik het zonde vind van de afschrijving. Wat er dan voor terug moet komen dat is een hele andere vraag. Een 330d zal denk ik net zoveel afschrijven, immers is het qua autowaarde ongeveer hetzelfde. Koop ik een 130i zal hij in harde euro's sowieso minder afschrijven, maar relatief gezien wellicht ook wel minder, maar dat is niet te doen voor de trips die ik doe. Moet ik dan kijken naar een 320d met het grootste gedeelte van de kop er al af? Of moet ik misschien wel verder kijken dan alleen BMW en gewoon een D6 PIH kopen ofzo?
Eerste stop in Genemuiden, bij een F31 330d kijken. Er stonden daar dikke karren, van Golf GTD's tot aan Bentleys en een AMG S63 die hij even aan me liet horen.. Alsof er 20 spitfires of zo gestart werden, wtf... Dat ding maakte zoveel geluid. Hij had de normale uitlaat ook nog, maar sodeknetters.. niet normaal. Toen naar de 330d kijken, hij stond er mooi bij, op zich redelijk zoals ik hem zou wensen, muv van touch navi besturing en adaptief onderstel. Als je daar dan net in je M135i aankomt, valt een 330d toch tegen. Ik had verwacht meer te voelen van het koppel, 260pk met 560nm koppel zou voor mijn gevoel meer een punch moeten geven dan hij daadwerkelijk deed. Ik vond hem vrij lui maar ondertussen scheurde je daar toch aardig door over de 80-100 wegen. Daar is dat ding toch niet echt voor gemaakt en volgens mij is het juist een autobahnkanon. Verder was de auto goed. Wegligging was goed, wel minder strak dan mijn M135i, maar het is dan ook een touring en het is wat je er van kan verwachten denk ik dan. Hij had M-onderstel en ik denk dat een adaptief onderstel hier beter bij past. Ik heb de verkopers bedankt, het viel me tegen ten opzichte van de M135i.
Daarna naar Drachten en toen dacht ik: eens kijken of die 130i nog in Veenwouden staat, die stond er nog, had ooit al eens wat mail contact gehad, even checken of ze er waren en ik kon dus langskomen. Daar eerst nog wat staan lullen over zijn E46 M3 coupe, zijn oude 135i en mijn M135i en daarna de 130i bekeken. Optisch stond hij er erg goed bij weer. Achterdorpel bechermdingetje die iets los liet, maar verder gewoon netjes. Ding had een OS Giken sper, hardere rubbers (geen idee wat of hoe) en nog wat andere dingen. Toen even rijden, hij wilde wel graag mee en dat viel me dus even tegen. Mijn stiefvader achterin (vriendin die dus 36 weken zwanger is lag lekker even bij mijn moeder in Drachten te tukken) en dat was dus wel even krap, helemaal omdat de verkoper ook al rond de 2m lang was. Anyway, het paste, hij stuurde me daar even door de omgeving en dan merk je dat je toch weer even moet wennen aan het schakelen en koppelen. De koppeling was nog erg strak dus dat was positief. Het feit dat hij mee was, was dus wat minder, rondje was misschien 10 min. Desalniettemin is dit toch wel weer het andere uiterste. Strak geveerd, leuk voor bochten en met het sper ging dat als de brandweer. Hoog in toeren rammen en echt wel leuk. Maar om dit nou te gebruiken als enige auto, dat gaat hem niet worden denk ik. Na het zwangerschapsverlof krijgt mijn vriendin wellicht een andere baan waar ze af en toe de auto voor nodig heeft. Dus dan heeft het wel nut om 2 auto's te hebben, maar tot die tijd dit als enige auto rijden, geen idee of dat wel handig is. Helemaal als ik kijk naar het type km's dat ik maak; met name snelweg. Maar het is wel fun en juist die tripjes wil je wel met die auto doen.
Die laatste twee zinnen blijven dus bij mij hangen en ik zit wat dat betreft ook erg op een twee sporen beleid. Op de terugweg vanuit Drachten naar Ede zat ik te denken, eigenlijk is zo'n 330d zo slecht nog niet, voor mijn normale KM's zou dit denk ik de auto zijn die het beste bij mij past; met name snelweg, af en toe een binnendoor weg, en op de snelweg eigenlijk altijd wel vmax+30 rijden. Ik rij nu dus ongeveer 5 x 90 woon-werk per week en dan dus nog af en toe naar Drachten of Alkmaar voor mijn (schoon)ouders. Aan de 3000km per maand zit ik dus vrij snel en dat betekent met de F20 toch een keer of 6 tanken. Gaat ook gewoon wel vervelen. Dat is natuurlijk niet met de 330d, maar zal ik met een 130i gewoon blijven houden. Daarnaast vind ik het ook gewoon zonde van de M135i, 3000+km bijschrijven per maand, dat betekent dat over een jaar hij niet meer op 106, maar op 142k km staat en tegen de tijd dat mijn garantie weg is op bijna 160k. Het schrijft natuurlijk aardig af op die manier. Dit is dan gevoelsmatig ook mijn grootste probleem, de afschrijving die ik ermee tegemoet ga. Toen ik hem kocht was mijn woon werk misschien 400km per maand en dat is gewoon veranderd en dat zal voorlopig ook niet veel minder worden.
Lang verhaal kort, ik weet het nog niet zo goed dus. Gevoelsmatig moet de M135i er uit, puur omdat ik het zonde vind van de afschrijving. Wat er dan voor terug moet komen dat is een hele andere vraag. Een 330d zal denk ik net zoveel afschrijven, immers is het qua autowaarde ongeveer hetzelfde. Koop ik een 130i zal hij in harde euro's sowieso minder afschrijven, maar relatief gezien wellicht ook wel minder, maar dat is niet te doen voor de trips die ik doe. Moet ik dan kijken naar een 320d met het grootste gedeelte van de kop er al af? Of moet ik misschien wel verder kijken dan alleen BMW en gewoon een D6 PIH kopen ofzo?
-
- Berichten: 6494
- Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
- Locatie: Emmen e.o.
Re: Arjan heeft nu echt driving fun... M135i!
En er gewoon een goedkoop WW dieseltje bij kopen? Polo of Golf voor niet al teveel geld, al wat kms op de kop en wat jaartjes oud?
Is natuurlijk niks aan, maar dat is saai woon werk verkeer sowieso niet
Is natuurlijk niks aan, maar dat is saai woon werk verkeer sowieso niet
- dvh
- Berichten: 17191
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: Arjan heeft nu echt driving fun... M135i!
Hey... dit zei ik al een tijdje terug.. Maar weet niet of ik die fluitketel wel wil hoordvh schreef: ↑04 mei 2018, 13:19Je kan je 135 wel inruilen op mijn zeer zuinige vw polo bluemotionArjandeV schreef: ↑01 mei 2018, 13:49 Haha.. andere optie zou zijn om een km-vreter te halen en een 130i erbij ofzo.. maar ik wil er geen geld bij doen
-Edit-
Zodeknetters, laat die diesel maar, 150e per maand verzekering.. denk het niet.. dan liever een tank per maand meer benzine en dan meer fun.. ok doei
- ADV
- Berichten: 3247
- Lid geworden op: 24 jul 2008, 22:46
- Locatie: Noorden
Re: Arjan heeft nu echt driving fun... M135i!
Haha Nou hij staat inmiddels op autoscout.. dus als iemand interesse heeft let me know.
Wat er voor terug komt weet ik nog niet, maar eigenlijk wel het besluit genomen om hem de deur uit te doen. Met de KM's die ik nu maak is het niet echt leuk meer. En hoewel we gezond zitten qua spaarcentjes wil ik dat niet aan hoeven te tasten voor een andere of tweede auto en het lekker achter de hand houden. Ben er wel een beetje klaar mee om 1-2 keer week 75-80€ erin te gooien.
De 330d is aanlokkelijk, wellicht een iets goedkoper minder bedeeld exemplaar voor 23-24. Heb ik de afschrijving voor het eerste jaar tov M135i er gevoelsmatig al weer op de bank staan of zo. Dus als iemand nog suggesties heeft met auto's waar ik naar moet kijken dan hou ik me aanbevolen
Tot dusver op mijn lijstje, iets dat meer "verantwoordelijk" is:
- F31 330d
- F31 325d
- F31 320d
- V60 D6 AWD
- A4 Avant 3.0 TDI?
- C350?
Eigenlijk toch wel zeker dat het een diesel moet worden, wil sowieso eigenlijk een EURO6 norm ivm dat ik nog wel eens naar DLD moet voor het werk.
Wat er voor terug komt weet ik nog niet, maar eigenlijk wel het besluit genomen om hem de deur uit te doen. Met de KM's die ik nu maak is het niet echt leuk meer. En hoewel we gezond zitten qua spaarcentjes wil ik dat niet aan hoeven te tasten voor een andere of tweede auto en het lekker achter de hand houden. Ben er wel een beetje klaar mee om 1-2 keer week 75-80€ erin te gooien.
De 330d is aanlokkelijk, wellicht een iets goedkoper minder bedeeld exemplaar voor 23-24. Heb ik de afschrijving voor het eerste jaar tov M135i er gevoelsmatig al weer op de bank staan of zo. Dus als iemand nog suggesties heeft met auto's waar ik naar moet kijken dan hou ik me aanbevolen
Tot dusver op mijn lijstje, iets dat meer "verantwoordelijk" is:
- F31 330d
- F31 325d
- F31 320d
- V60 D6 AWD
- A4 Avant 3.0 TDI?
- C350?
Eigenlijk toch wel zeker dat het een diesel moet worden, wil sowieso eigenlijk een EURO6 norm ivm dat ik nog wel eens naar DLD moet voor het werk.
-
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32
Re: Arjan heeft nu echt driving fun... M135i!
Tsja heb je het nou al op een rijtje gezet wat het qua kosten doet? Als je het om die reden doet dan is een F31 met 4pitter terugkopen de enigste logische keuze. Een 330d zal door de hogere belasting en verzekering amper geld schelen, de afschrijving schat ik zelfs nog hoger in.
Tuurlijk 35k per jaar is veel, maar in een diesel is 35k nog steeds 35k.
Tuurlijk 35k per jaar is veel, maar in een diesel is 35k nog steeds 35k.
- ADV
- Berichten: 3247
- Lid geworden op: 24 jul 2008, 22:46
- Locatie: Noorden
Re: Arjan heeft nu echt driving fun... M135i!
Uiteraard, bij mijn huidige 3000km per maand:Zed240 schreef: ↑29 jul 2018, 20:44 Tsja heb je het nou al op een rijtje gezet wat het qua kosten doet? Als je het om die reden doet dan is een F31 met 4pitter terugkopen de enigste logische keuze. Een 330d zal door de hogere belasting en verzekering amper geld schelen, de afschrijving schat ik zelfs nog hoger in.
Tuurlijk 35k per jaar is veel, maar in een diesel is 35k nog steeds 35k.
Kosten is niet het enige natuurlijk, maar speelt ergens wel mee. Ook gewoon stukje praktisch enzo. Omslagpunt tov 330d ligt bij ong 2250km per maand. Bij andere diesels die evt zuiniger zijn ligt dat anders. Daarnaast reken ik hier nog met de 10.9, maar inmiddels staat mijn M135i al weer op 1 op 10.6
- Niels
- Berichten: 22257
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Arjan heeft nu echt driving fun... M135i!
Easy, 320d met chip...... Ik heb twee E46's 320D gehad en dat begint met saaie kilometers totdat je er op vakantie achter komt dat zo'n ding met een vier cilinder voorin gewoon geweldig stuurt. Daarnaast koppel zat dus je kunt met zo'n ding ook best ff lekker een stukkie sturen. Daarnaast is het de enige optie waarbij je echt bespaart, 7 a 8 tientjes vind ik niet de moeite zeker niet als je hedendaagse reparatie kosten in acht neemt. Als je ook maar 1 tegenvallertje hebt met het mechaniek dan ben je zo 1000,- kwijt en weg is je voordeel.
Om een goed beeld te krijgen zou ik wel de afschrijving meenemen trouwens. Dan krijg je pas echt een goed beeld.
Om een goed beeld te krijgen zou ik wel de afschrijving meenemen trouwens. Dan krijg je pas echt een goed beeld.
- tuurgtt
- Berichten: 694
- Lid geworden op: 13 aug 2009, 03:46
- Auto: M140i
- Locatie: Headvillage
Re: Arjan heeft nu echt driving fun... M135i!
Zag net een 430d Gran Coupe Wát een gaaf ding!
Of een 420d GC met chip?
Of een 420d GC met chip?
- ADV
- Berichten: 3247
- Lid geworden op: 24 jul 2008, 22:46
- Locatie: Noorden
Re: Arjan heeft nu echt driving fun... M135i!
Hoe bereken ik die afschrijving? Wat de rest betreft ben ik redelijk met je eens hoorNiels schreef: ↑29 jul 2018, 21:12 Easy, 320d met chip...... Ik heb twee E46's 320D gehad en dat begint met saaie kilometers totdat je er op vakantie achter komt dat zo'n ding met een vier cilinder voorin gewoon geweldig stuurt. Daarnaast koppel zat dus je kunt met zo'n ding ook best ff lekker een stukkie sturen. Daarnaast is het de enige optie waarbij je echt bespaart, 7 a 8 tientjes vind ik niet de moeite zeker niet als je hedendaagse reparatie kosten in acht neemt. Als je ook maar 1 tegenvallertje hebt met het mechaniek dan ben je zo 1000,- kwijt en weg is je voordeel.
Om een goed beeld te krijgen zou ik wel de afschrijving meenemen trouwens. Dan krijg je pas echt een goed beeld.
-
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32
Re: Arjan heeft nu echt driving fun... M135i!
Mooi overzicht, daar heb ik er ook wat van op de pc staan. Als ik dit zo zie zou ik zonder te denken voor de 320 gaan. Zoals Niels zegt; een 330 zou je in het gunstigste geval 600€ per jaar schelen. Eén tegenvaller of een wat hogere afschrijving en je verschil is al teniet gedaan.
Zo'n Volvo D6 is een plug-in toch? Die zijn volgens mij niet bijzonder betrouwbaar, en als er iets stuk gaat ben je met 1000 euro nog láng niet klaar.
Zo'n Volvo D6 is een plug-in toch? Die zijn volgens mij niet bijzonder betrouwbaar, en als er iets stuk gaat ben je met 1000 euro nog láng niet klaar.
- Niels
- Berichten: 22257
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Arjan heeft nu echt driving fun... M135i!
Aanschaf prijs min de verkoopprijs van een b.v. 3 jaar oudere. Komt niet op de cent nauwkeurig maar geeft wel wat gevoel.ArjandeV schreef: ↑29 jul 2018, 21:31Hoe bereken ik die afschrijving? Wat de rest betreft ben ik redelijk met je eens hoorNiels schreef: ↑29 jul 2018, 21:12 Easy, 320d met chip...... Ik heb twee E46's 320D gehad en dat begint met saaie kilometers totdat je er op vakantie achter komt dat zo'n ding met een vier cilinder voorin gewoon geweldig stuurt. Daarnaast koppel zat dus je kunt met zo'n ding ook best ff lekker een stukkie sturen. Daarnaast is het de enige optie waarbij je echt bespaart, 7 a 8 tientjes vind ik niet de moeite zeker niet als je hedendaagse reparatie kosten in acht neemt. Als je ook maar 1 tegenvallertje hebt met het mechaniek dan ben je zo 1000,- kwijt en weg is je voordeel.
Om een goed beeld te krijgen zou ik wel de afschrijving meenemen trouwens. Dan krijg je pas echt een goed beeld.
- WJ
- Berichten: 11742
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
Re: Arjan heeft nu echt driving fun... M135i!
.20d of deze gewoon op rijden. Rest lijkt me niet de moeite.
- ADV
- Berichten: 3247
- Lid geworden op: 24 jul 2008, 22:46
- Locatie: Noorden
Re: Arjan heeft nu echt driving fun... M135i!
320d, tja niet rap idd maar idd misschien wel het verstandigst. E91 of F31? Ik heb een E87 120d gehad, dat was ook geen stakker ofzo, dus de motor ken ik. Zou denk ik in het geval van een E91 wel een handbak willen.. in de f31 zit de zf8 die ik heerlijk vind.
Bij een e91 kan ik wellicht altijd nog een 130i erbij doen voor de leuk hehe..
Goedkoopste m135i staat voor een kleine 25 met 155 gelopen. Die is ook van 2013.. ik vind het maar lastig dit
Bij een e91 kan ik wellicht altijd nog een 130i erbij doen voor de leuk hehe..
Goedkoopste m135i staat voor een kleine 25 met 155 gelopen. Die is ook van 2013.. ik vind het maar lastig dit
-
- Berichten: 18532
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Arjan heeft nu echt driving fun... M135i!
Ik zou, mocht het echt om goedkopere lasten gaan, naar een E91 320D gaan.
Anders is het gerommel in de marge & vooral gewoon leuk om wat nieuws uit te zoeken.
100/150 per maand zou ik het niet voor doen.
Wat de belangrijkste kostenpost is bij jongere wagens is denk ik vooral de afschrijving. Daar valt denk ik de 'echte' winst te halen.
Anders is het gerommel in de marge & vooral gewoon leuk om wat nieuws uit te zoeken.
100/150 per maand zou ik het niet voor doen.
Wat de belangrijkste kostenpost is bij jongere wagens is denk ik vooral de afschrijving. Daar valt denk ik de 'echte' winst te halen.
- Martijn_bmw
- Berichten: 26730
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Arjan heeft nu echt driving fun... M135i!
^^ eens met Erik afschrijving gaat bij elke jonge auto hard.
Als je weinig kosten wil kan je beste een E9* 320d kopen met 200K op de klok.
Die lopen makkelijk naar de 400K hebben weinig afschrijving meer en zijn ook qua maandelijkse lasten het goedkoopste
Als je weinig kosten wil kan je beste een E9* 320d kopen met 200K op de klok.
Die lopen makkelijk naar de 400K hebben weinig afschrijving meer en zijn ook qua maandelijkse lasten het goedkoopste
- ADV
- Berichten: 3247
- Lid geworden op: 24 jul 2008, 22:46
- Locatie: Noorden
Re: Arjan heeft nu echt driving fun... M135i!
Even geprobeerd afschrijving mee te nemen. Heb gewoon een standaard ding van "rekenwijzer" gebruikt. Geen idee of het klopt eigenlijk, maar kijk vanavond nog wel even wat beter, daarnaast ook even het "verwachte bedrag terug" ofwel bij inruil/ofwel bij eerst particuliere verkoop, daar zal nog een 1000-1500 euro tussen zitten.
Laatst gewijzigd door ADV op 30 jul 2018, 09:13, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 18532
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Arjan heeft nu echt driving fun... M135i!
Kijk, 450 euro per maand.
Dat tikt aan.
Dat tikt aan.
- ADV
- Berichten: 3247
- Lid geworden op: 24 jul 2008, 22:46
- Locatie: Noorden
-
- Berichten: 3241
- Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18
Re: Arjan heeft nu echt driving fun... M135i!
Waarom zo'n verschillende bedragen in afschrijving tussen de verschillende F31s? En waarom is de verzekering zoveel hoger bij tov de M135?
-
- Berichten: 6276
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
- Locatie: Noord Oost boven Opatija.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Kadett en 219 gasten