ADV's auto's - X5, TM3, M2
- ADV
- Berichten: 3247
- Lid geworden op: 24 jul 2008, 22:46
- Locatie: Noorden
Re: Arjan heeft nu echt driving fun... M135i!
Of een a45 :p maar bizar Idd hoeveel er van de 100-200 af gaat.. is meer koppel dan pk’s denk ik? Ach voorlopig is dit zat voor mij
- maarten22
- Berichten: 1265
- Lid geworden op: 30 nov 2007, 15:27
- Auto: Porsche 911 964 C2
- Locatie: Oegstgeest
- Contacteer:
Re: Arjan heeft nu echt driving fun... M135i!
Of de nauwkeurigheid van de meting;)
-
Online
- Berichten: 18532
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Arjan heeft nu echt driving fun... M135i!
Martijn in 3...2...1....
Blijft humor. Een goede tuner kan meer dan alleen maar een chipje zetten, blijkt maar weer.
Ik vind 4WD juist heerlijk. Natuurlijk zou ik voor het speelse karakter liever RWD hebben, maar ik rij hem als daily.
Met 4WD ben je wel zo capabel & snel dat werkelijk waar tractie nooit het probleem is.
Ik zou mijn 100-200 tijd ook wel eens willen weten. Al vaak zat gedaan, maar nog nooit een meting gedaan.....
Iemand een goede app voor?
Blijft humor. Een goede tuner kan meer dan alleen maar een chipje zetten, blijkt maar weer.
Ik vind 4WD juist heerlijk. Natuurlijk zou ik voor het speelse karakter liever RWD hebben, maar ik rij hem als daily.
Met 4WD ben je wel zo capabel & snel dat werkelijk waar tractie nooit het probleem is.
Ik zou mijn 100-200 tijd ook wel eens willen weten. Al vaak zat gedaan, maar nog nooit een meting gedaan.....
Iemand een goede app voor?
-
- Berichten: 51404
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Arjan heeft nu echt driving fun... M135i!
ErikS schreef: ↑19 feb 2018, 08:21 Martijn in 3...2...1....
Blijft humor. Een goede tuner kan meer dan alleen maar een chipje zetten, blijkt maar weer.
Ik vind 4WD juist heerlijk. Natuurlijk zou ik voor het speelse karakter liever RWD hebben, maar ik rij hem als daily.
Met 4WD ben je wel zo capabel & snel dat werkelijk waar tractie nooit het probleem is.
Ik zou mijn 100-200 tijd ook wel eens willen weten. Al vaak zat gedaan, maar nog nooit een meting gedaan.....
Iemand een goede app voor?
Dieses Leistungsplus münzt der 1,7 Tonnen schwere Alpina auf der Messtrecke mühelos in beste Fahrleistungen um: 4,5 Sekunden für den Spurt von null auf Tempo 100, weniger als 16 Sekunden bis 200 km/h – Respekt.
Ik weet ook niet welke app daarvoor wordt gebruikt, heb ik geen kijk op. Ik maakte gewoon een filmpje met m'n telefooncamera bevestigd zodat ik de teller kon zien:) Maar dat doen die gasten van AutoTopNL ook, maar dan even professioneler:)
- maarten22
- Berichten: 1265
- Lid geworden op: 30 nov 2007, 15:27
- Auto: Porsche 911 964 C2
- Locatie: Oegstgeest
- Contacteer:
Re: Arjan heeft nu echt driving fun... M135i!
Meeste tellers hebben een afwijking. Meest nauwkeurig is bijvoorbeeld een Vbox.
-
- Berichten: 51404
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
-
- Berichten: 51404
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Arjan heeft nu echt driving fun... M135i!
Maar Woka zegt ook in 't filmpje dat er (binnenkort?) een LSD op z'n M135i komt.
Ik snap z'n redenatie van meer sound uit de uitlaat wel, vind ik zelf ook weergaloos en draagt enorm bij aan de beleving 'want je mag hier toch niet harder dan 130' dus dan maar als een idioot naar die 130 met 'n geluid erbij wat de dakpannen van de huizen in Loppersum doet trillen:)
En als je toch aan 'investeringen' denkt en daar is Bart(Kasteel) en Rody(Knot) het denk ik zeker mee eensch:
Overweeg eens 'n driftdag ofzo. Dan investeer je in jezelf etc, gaat de spanning/schrik ook weg bij uitbreken achterkant en gebruik je die actie niet tégen je, maar profiteer je ervan. www.driftdagen.nl
Ik snap z'n redenatie van meer sound uit de uitlaat wel, vind ik zelf ook weergaloos en draagt enorm bij aan de beleving 'want je mag hier toch niet harder dan 130' dus dan maar als een idioot naar die 130 met 'n geluid erbij wat de dakpannen van de huizen in Loppersum doet trillen:)
En als je toch aan 'investeringen' denkt en daar is Bart(Kasteel) en Rody(Knot) het denk ik zeker mee eensch:
Overweeg eens 'n driftdag ofzo. Dan investeer je in jezelf etc, gaat de spanning/schrik ook weg bij uitbreken achterkant en gebruik je die actie niet tégen je, maar profiteer je ervan. www.driftdagen.nl
- MartijnGizmo
- Berichten: 12749
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Arjan heeft nu echt driving fun... M135i!
Wouter leest zelf ook af en toe mee op DF, maar heeft wat minder tijd om te reageren dan deze videoslaaf die toch al hele dagen achter z'n bureau leeft. LSD komt er inderdaad binnenkort aan! Driften gebeurde al meer dan eens, vooral met Croky-de-E36.
Dan zie je dat de waarden bovenin vrij dicht bij elkaar liggen, terwijl er bij 4000-5000rpm zo'n 45pk / 80Nm verschil is. Enige hardware-aanpassing is een K&N-inlegfilter, en goed kans dat het inlaattraject wel wat walnutblasting kan gebruiken.
100-200 meting is met Harry's Laptimer gedaan, 1 persoon in de auto. Meerdere metingen vóór de tuning zat nauwelijks verschil tussen. Meeste video's op YT zijn trouwens met automaat zag ik, handbak is volgens mij iets vlotter in de tussensprint.
Dat is slechts het piekvermogen, als die PWG-turbo bovenin meer druk zou kunnen vasthouden zouden de piekwaarden een stuk gunstiger zijn. Maar het vermogen cq koppel 'onder de grafiek' is enorm toegenoemen, auto voelt ook erg potent. Hier de grafiek voor/na:
Dan zie je dat de waarden bovenin vrij dicht bij elkaar liggen, terwijl er bij 4000-5000rpm zo'n 45pk / 80Nm verschil is. Enige hardware-aanpassing is een K&N-inlegfilter, en goed kans dat het inlaattraject wel wat walnutblasting kan gebruiken.
100-200 meting is met Harry's Laptimer gedaan, 1 persoon in de auto. Meerdere metingen vóór de tuning zat nauwelijks verschil tussen. Meeste video's op YT zijn trouwens met automaat zag ik, handbak is volgens mij iets vlotter in de tussensprint.
-
- Berichten: 51404
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Arjan heeft nu echt driving fun... M135i!
Dank Martijn.
100-200 pedal to the metal en schakelend bij 6500-6800(?) is het 340pk en 516Nm toch waar je op de piek mee te maken hebt. De N55 draait dan wel boven de 7000(althans de mijne wel )) maar mijn N55 kakt in (relatief) vanaf 6000 eigenlijk. De enorme boost is dan opeens 'weg' zegmaar. Voor de leuk is 7000 natuurlijk mooier.
Waar is m'n avatar trouwens? Ik zie 'm niet in beeld, maar geeft het wel aan in mijn profiel....
100-200 pedal to the metal en schakelend bij 6500-6800(?) is het 340pk en 516Nm toch waar je op de piek mee te maken hebt. De N55 draait dan wel boven de 7000(althans de mijne wel )) maar mijn N55 kakt in (relatief) vanaf 6000 eigenlijk. De enorme boost is dan opeens 'weg' zegmaar. Voor de leuk is 7000 natuurlijk mooier.
Waar is m'n avatar trouwens? Ik zie 'm niet in beeld, maar geeft het wel aan in mijn profiel....
- ADV
- Berichten: 3247
- Lid geworden op: 24 jul 2008, 22:46
- Locatie: Noorden
Re: Arjan heeft nu echt driving fun... M135i!
Overigens dit weekend met mn dikke iphone een paar foto's gemaakt:
Die laatst foto ook.. net gewassen, stukkie rijden en er zit al weer viezigheid op
Die laatst foto ook.. net gewassen, stukkie rijden en er zit al weer viezigheid op
- MartijnGizmo
- Berichten: 12749
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Arjan heeft nu echt driving fun... M135i!
Beter drogen! Smoelt goed, zo in het zwart!
-
OnlineKasteel
- Berichten: 5284
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
- Contacteer:
Re: Arjan heeft nu echt driving fun... M135i!
Vond idd ook de 2 sec eraf een bijzonder groot verschil, dat moest haast wel een mooie grafiek betekenenRobin schreef: ↑19 feb 2018, 07:48 Met een goed sperdiff, Drexler ofzo, heb je 't grootste deel van de problematiek wel gehad.
Wat mij wel opvalt is dat er dik 2s af zijn van de 100-200 tijd en dat met 30pk en 40Nm meer.
Amper te bevatten, maar 't zal zeker.
9,58s 100-200 is echt sauschnell. Er zijn stock handbak M2s op het 1erforum.de die 15 doen over 0-200, trek daar 4.5/5 af naar 100(tractieproblemen) en je houd dezelfde 10 naar 200kmh over. Veel M2s doen 100-200 vaker in 11. De mijne heb ik wel ergens 'n filmpje van op winterbanden 100-210 teller ook net onder 10, maar hallo ik heb zeker 50pk meer en dct.
Ik had het filmpje idd gezien, maar ondanks mooi werk, lijkt het minder 'maatwerk' dan voorheen; of is 'maatwerk' bij de huidige ecu's juist het achterhaalde element?Robin schreef: ↑18 feb 2018, 18:16Kasteel schreef: ↑15 feb 2018, 11:21
Decat/sportcat en chip brengen snel naar 400pk, maar als je er mee gaat driften of circuit, moet je eigenlijk ook wel even de intercooler en charge pipe veranderen (veel minder werk dan het lijkt).
Itronic voelt overigens wel als minder 'maatwerk' dan wat ze voorheen deden bij Mosselman? Hoe verhoudt de ecu remap zich tov de Itronic? (laatste kan wellicht beter omgaan met andere updates en makkelijker uitleverbaar)
Het filmpje:
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
- ADV
- Berichten: 3247
- Lid geworden op: 24 jul 2008, 22:46
- Locatie: Noorden
Re: Arjan heeft nu echt driving fun... M135i!
Ik zal eens opletten.. Denk dat hij nog wel aan staat dan ja.. echt laag in de toeren tot 3000-3500 valt het wel mee.. maar als je kickdown doet dan komt er hoog geluid uit.. dus dat zal die ASD wel zijn..
-
- Berichten: 51404
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
-
- Berichten: 51404
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Arjan heeft nu echt driving fun... M135i!
- ADV
- Berichten: 3247
- Lid geworden op: 24 jul 2008, 22:46
- Locatie: Noorden
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: Arjan heeft nu echt driving fun... M135i!
Ja duidelijk dus aan dan !
- ADV
- Berichten: 3247
- Lid geworden op: 24 jul 2008, 22:46
- Locatie: Noorden
Re: Arjan heeft nu echt driving fun... M135i!
Nou afgelopen weekend even de zwarte nieren uit china erin geknutseld. Wat een crime om die oude eruit te krijgen zeg. Uiteindelijk bij beide clipjes afgebroken..
Toen die chinezen erin, nou die zaten minder goed vast dan ik had gewild, dus uiteindelijk bij Offenga een paar duitse varianten besteld. Die komen vandaag dus hopelijk zitten die er steviger in. Op zich zitten ze goed vast, maar je merkt dat het plastic/abs wat minder stug is dan de OEM dingen.
Staat wel dik:
vs
Toen die chinezen erin, nou die zaten minder goed vast dan ik had gewild, dus uiteindelijk bij Offenga een paar duitse varianten besteld. Die komen vandaag dus hopelijk zitten die er steviger in. Op zich zitten ze goed vast, maar je merkt dat het plastic/abs wat minder stug is dan de OEM dingen.
Staat wel dik:
vs
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8693
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
-
- Berichten: 127
- Lid geworden op: 22 jun 2008, 18:27
- Locatie: Krommenie
- Contacteer:
Re: Arjan heeft nu echt driving fun... M135i!
Veel stoerder en mooier dan chroom
-
Online
- Berichten: 18532
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Arjan heeft nu echt driving fun... M135i!
Nu nog effe de spiegelkappen zwart wrappen!
Nice!
Nice!
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: Arjan heeft nu echt driving fun... M135i!
Staat mooi! Spiegelkappen zou ik persoonlijk laten voor wat het is. Matcht goed met de bumperspijltjes.
-
- Berichten: 665
- Lid geworden op: 30 jan 2013, 21:12
- Auto: M3 F80
- Contacteer:
Re: Arjan heeft nu echt driving fun... M135i!
Veel beter inderdaad!
-
- Berichten: 465
- Lid geworden op: 06 aug 2010, 14:45
Re: Arjan heeft nu echt driving fun... M135i!
Ik heb nog een gopro filmpje met ondermeer 0-205 opnames. Met inachtname van 5 km tellerafwijking - geconstateerd met de TomTom - meet ik bijna 14 seconden. Dit is zonder launchcontrol, is wellicht nog van de tijd af te halen.ErikS schreef: ↑19 feb 2018, 08:21 Martijn in 3...2...1....
Blijft humor. Een goede tuner kan meer dan alleen maar een chipje zetten, blijkt maar weer.
Ik vind 4WD juist heerlijk. Natuurlijk zou ik voor het speelse karakter liever RWD hebben, maar ik rij hem als daily.
Met 4WD ben je wel zo capabel & snel dat werkelijk waar tractie nooit het probleem is.
Ik zou mijn 100-200 tijd ook wel eens willen weten. Al vaak zat gedaan, maar nog nooit een meting gedaan.....
Iemand een goede app voor?
De M240i is wel met een JB+ piggybag (+ 4,5 psi) en Akrapovic downpipe met 200 cell kat. Denk ca. 400-420 pk ???. Voorzover de harde fuelcap van de B58 engine dit toelaat. Zit rondom deze waarde; hoger is niet mogelijk.
Ik vind dit precies goed zo.
Standaard vond ik prestaties iets tegenvallen afgezet naar motorgeluid. Nu doen de prestaties recht aan - heerlijke - zescilinder huil.
Zal de vids proberen te posten.