ADV's auto's - X5, TM3, M2

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26697
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Arjan heeft nu echt driving fun... M135i!

Bericht door Martijn_bmw » 09 feb 2018, 22:27

Ik vond de 300+ pk ook heel snel wennen,

Eerste dagen echt wtf gevoel maar toch wordt het daarna “normaler” al blijf je natuurlijk de teller idioot snel naar hoge snelheden zien gaan :D

ErikS
Berichten: 18530
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Arjan heeft nu echt driving fun... M135i!

Bericht door ErikS » 09 feb 2018, 22:37

Nahhh, what the f#ck blijft wel hoor...
Vooral effe inhalen... Of stoplichtsprintjes, haha...

Stefan
Berichten: 127
Lid geworden op: 22 jun 2008, 18:27
Locatie: Krommenie
Contacteer:

Re: Arjan heeft nu echt driving fun... M135i!

Bericht door Stefan » 09 feb 2018, 23:15

Mooie auto :), 17 inch lichtmetaal past. Ik heb de originele winterset Styling 380 205/50/R17 rondom erop zitten. Het rijdt goed.

idutchman
Berichten: 373
Lid geworden op: 25 jul 2017, 10:50
Auto: Porsche 911 Carrera S (991.2)
Locatie: Amsterdam

Re: Arjan heeft nu echt driving fun... M135i!

Bericht door idutchman » 09 feb 2018, 23:26

Het blijft een idioot snelle wagen. In Comfort voelt de auto vlot aan maar kan je deze makkelijk als een alledaagse auto berijden. Het is echter genieten als je de automaat/bak zelf in Sport zet (pook naar links duwen) en tevens ook de Sport stand als rijmodus selecteert. Dan wordt alles strakker en wordt de auto heel fel op het gas.

Net een stuk van 100KM gereden en op de snelweg is het gewoon zo fu**ing fantastic hoe de auto dan aan het gas hangt. Toerental wordt hoog gehouden en icm met Performance Exhaust echt een mooie ervaring. Het voelt dan gewoon aan als een oprechte sportwagen. Maar je bent lekker anoniem in het dagelijkse verkeer. Heerlijk!

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Arjan heeft nu echt driving fun... M135i!

Bericht door Macboy » 14 feb 2018, 00:46

De ritjes van en naar Maastricht en de Oberhauser straight ritten zal ik nooit meer vergeten.

Dat ding trok boven de 220 nog als een idioot de begrenzer in ...

Gebruikersavatar
ADV
Berichten: 3246
Lid geworden op: 24 jul 2008, 22:46
Locatie: Noorden

Re: Arjan heeft nu echt driving fun... M135i!

Bericht door ADV » 14 feb 2018, 10:34

Hehe, gisteren klein beetje hard een bochtje in (A12 -> A30) adviessnelheid 50.. dat kan prima met 80.. maar niet met 90 :P Voorkant begon beetje te ondersturen op turn-in.. daarna gas los, klein beetje bij remmen, dus krijg je mooi lift-off oversteer en dan vangt het DSC het prima op.. kleine twitch, snelle stuurbeweging en het is prima.. tis wel leuk, maar met dit weer is het toch wel wisselend qua grip van de bandjes. Mijn bandjes zitten nog 4mm op, dus dat zal over enige tijd ook wel weer vervangen mogen worden. De vorige eigenaar heeft er Potenza S001's onder gepleurd (RFT).. Ik lees op het interwebs dat MPSS of MPS4 de betere opties zijn. Maar goed, met dit weer moet je volgens mij gewoon winterbanden hebben :P

Krijg vandaag de ODB/ENET kabel binnen, eind deze week eens BMW Apps in laten programmeren (heb FSC code en shit al gekocht) en heb ook een Navi update gehaald. Heb dus de raamlijsten binnen met de tweeter driehoekjes, dus binnenkort eens even kijken of we een wat beter speakersetje in kunnen bouwen, dit doe ik maar zodra ik de nieren ook heb, dan ga ik met een vriend van me een dagje de garage in, in leusden bij pon hehe, en even klooien en kijken of we dat kunnen vervangen en die speakers inbouwen.. Dan is het voorlopig ook al weer klaar.. hoop ik.. stiekem zit ik ook nog een beetje naar een sper te kijken, ik heb ooit een stuurtje (voor pc, een accuforce) van Adrian Quaiffe Hobbs gekocht, eens kijken of ik hem kan paaien voor een goedkoper quaiffe diff ;p

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12746
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Arjan heeft nu echt driving fun... M135i!

Bericht door MartijnGizmo » 14 feb 2018, 10:52

Winterbanden helpen vooral met winterweer, anders ben je prima af met PS4!

Robin
Berichten: 51349
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Arjan heeft nu echt driving fun... M135i!

Bericht door Robin » 14 feb 2018, 11:01

Enthousiasme is altijd goed! Leuke verhalen.:)

Nu is 't bij MIJ wel zo dat van alle dingen in m'n M2 de POWER het enige-ik wilde bijna zeggen- 'min'puntje is.
Dat staat dus lijnrecht op de verhalen hierboven. Maar mijn autootje heeft (of ik iig) toch wel 'n 50pk ofzo meer nodig, vooral op snelheid.

Als ik zag hoe een F80 M3 Comp vanaf 160 zo hard bij mij wegreed laatst. Maak er maar 100pk van.
En dan kun je zeggen, ja da's 450pk minimaal(480 irl vaak), maar mijn beleving is dat die auto van mij niet supersnel aanvoelt(het wel is tov de rest van de wereld snap ik ook en nu op 18 inch winterbanden helemaal als 'n gek van 0-160) Maar de 'feel' zegt dat er iets mist. Dat er méér kán, maar dat 't afgeknepen wordt zegmaar. Net wat meer grunt graag:)


Gebruikersavatar
ADV
Berichten: 3246
Lid geworden op: 24 jul 2008, 22:46
Locatie: Noorden

Re: Arjan heeft nu echt driving fun... M135i!

Bericht door ADV » 14 feb 2018, 11:08

Robin schreef: 14 feb 2018, 11:01 Enthousiasme is altijd goed! Leuke verhalen.:)

Nu is 't bij MIJ wel zo dat van alle dingen in m'n M2 de POWER het enige-ik wilde bijna zeggen- 'min'puntje is.
Dat staat dus lijnrecht op de verhalen hierboven. Maar mijn autootje heeft (of ik iig) toch wel 'n 50pk ofzo meer nodig, vooral op snelheid.

Als ik zag hoe een F80 M3 Comp vanaf 160 zo hard bij mij wegreed laatst. Maak er maar 100pk van.
En dan kun je zeggen, ja da's 450pk minimaal(480 irl vaak), maar mijn beleving is dat die auto van mij niet supersnel aanvoelt(het wel is tov de rest van de wereld snap ik ook en nu op 18 inch winterbanden helemaal als 'n gek van 0-160) Maar de 'feel' zegt dat er iets mist. Dat er méér kán, maar dat 't afgeknepen wordt zegmaar. Net wat meer grunt graag:)
Tis natuurlijk ook maar net waar je vandaan komt. In mijn geval een 1.2 Rapid TSFI met 130pk (chipje..). Er gaat ooit nog wel wat gebeuren aan de M135i denk ik qua chip, wellicht middendempertje weg.. dan ga je richting de 380-390pk. Maar ik heb nu nog lekker garantie en het is echt zat voorlopig.. aan de andere kant, niets went zo snel als vermogen :) Dus we gaan het zien hoe ik er over een paar maanden nog over denk.. ik heb hem nog geen 4 weken en het wegdek/weer geeft me nog niet echt de mogelijkheid om echt lekker eraan te wennen..

Ik heb wel goede ervaring met de jongens van Unlimited Tuning.. tja, het zijn niet de mosselman experts maybe, maar och..

http://www.unlimitedtuning.nl/chiptunin ... 70-pk.html

Robin
Berichten: 51349
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Arjan heeft nu echt driving fun... M135i!

Bericht door Robin » 14 feb 2018, 11:15

Leuk jongens en dank voor de links! Wordt gewaardeerd. Ben bang dat de N55 op z'n letterlijk (te) kleine OEM turbo(wiel) stukloopt. Dat is dus voor echt meer vermogen de zwakste schakel begrijp ik.

Gebruikersavatar
maarten22
Berichten: 1265
Lid geworden op: 30 nov 2007, 15:27
Auto: Porsche 911 964 C2
Locatie: Oegstgeest
Contacteer:

Re: Arjan heeft nu echt driving fun... M135i!

Bericht door maarten22 » 14 feb 2018, 12:10

Wouter is net bij Mosselman geweest met zijn M135i, zal ergens deze week een artikel/video van op Autoblog komen met de resultaten. Volgens mij alleen de iTronic module en het is een blok met PWG aansturing. Het PWG blok levert iets minder pk's tov het EWG blok(iets groter compressor wiel van de turbo en elektronische aansturing van de wastegate tov pneumatisch). Halverwege 2013 zijn ze bij de M135i overgegaan van PWG naar EWG.

N55 EWG blokken met een lege katalysator en met tuning in de ECU doen makkelijk 400+pk. De B58 gaat daar nog eens overheen met 15/30 pk.

Robin
Berichten: 51349
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Arjan heeft nu echt driving fun... M135i!

Bericht door Robin » 14 feb 2018, 12:29

Effectief heb ik denk ik al tegen of ongeveer 400pk, 420-30pk is de max zonder mech upgrades zoals grotere intercooler/downpipe en bovenal ander turbowiel.

Gebruikersavatar
maarten22
Berichten: 1265
Lid geworden op: 30 nov 2007, 15:27
Auto: Porsche 911 964 C2
Locatie: Oegstgeest
Contacteer:

Re: Arjan heeft nu echt driving fun... M135i!

Bericht door maarten22 » 14 feb 2018, 13:13

Sorry, had het over de N55 uit de 135/335 etc. Motor uit de M2 is voor zover ik weet iets aangepast.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Arjan heeft nu echt driving fun... M135i!

Bericht door Macboy » 15 feb 2018, 10:50

Ik had zelf de Michelin Pilot Super Sport. Vond het een top band iedere 15.000km. Lease was er niet blij mee maar ze konden niet anders. Had zwart op wit staan dat ik fabrieksband erop wilde.

Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5282
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem
Contacteer:

Re: Arjan heeft nu echt driving fun... M135i!

Bericht door Kasteel » 15 feb 2018, 11:21

maarten22 schreef: 14 feb 2018, 12:10 Wouter is net bij Mosselman geweest met zijn M135i, zal ergens deze week een artikel/video van op Autoblog komen met de resultaten. Volgens mij alleen de iTronic module en het is een blok met PWG aansturing. Het PWG blok levert iets minder pk's tov het EWG blok(iets groter compressor wiel van de turbo en elektronische aansturing van de wastegate tov pneumatisch). Halverwege 2013 zijn ze bij de M135i overgegaan van PWG naar EWG.

N55 EWG blokken met een lege katalysator en met tuning in de ECU doen makkelijk 400+pk. De B58 gaat daar nog eens overheen met 15/30 pk.
Decat/sportcat en chip brengen snel naar 400pk, maar als je er mee gaat driften of circuit, moet je eigenlijk ook wel even de intercooler en charge pipe veranderen (veel minder werk dan het lijkt).

Itronic voelt overigens wel als minder 'maatwerk' dan wat ze voorheen deden bij Mosselman? Hoe verhoudt de ecu remap zich tov de Itronic? (laatste kan wellicht beter omgaan met andere updates en makkelijker uitleverbaar)

Gebruikersavatar
ADV
Berichten: 3246
Lid geworden op: 24 jul 2008, 22:46
Locatie: Noorden

Re: Arjan heeft nu echt driving fun... M135i!

Bericht door ADV » 15 feb 2018, 17:32

Nou Apps is ingeprogrammeerd. dus dat werkt.. ik luister fucking veel Spotify en heb hem toch aan de USB ivm Flitsmeister+GPS dus werkt prima. Irritant is wel dat als je dan een kort ritje hebt, je hem toch aan de USB moet hangen en dat BT niet meer werkt voor audio.. beetje vaag, maar yolo..

Kijkend naar een foto van Bart in Zweden, ik hem geen M135i op mn instrumentenpaneel staan (Rechtsonder), heb soms ook het gevoel dat ASD al uitgezet is bij mij. Ben me nu een beetje aan het verdiepen aan het coderen, maar blijkbaar moet ik mijn tokenmaster premium shit activeren en dat moet per mail :S vage shit. Als iemand me ooit eens wil helpen met al dat geneuzel dan houd ik me aanbevolen..

Robin
Berichten: 51349
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Arjan heeft nu echt driving fun... M135i!

Bericht door Robin » 18 feb 2018, 18:16

Kasteel schreef: 15 feb 2018, 11:21
maarten22 schreef: 14 feb 2018, 12:10 Wouter is net bij Mosselman geweest met zijn M135i, zal ergens deze week een artikel/video van op Autoblog komen met de resultaten. Volgens mij alleen de iTronic module en het is een blok met PWG aansturing. Het PWG blok levert iets minder pk's tov het EWG blok(iets groter compressor wiel van de turbo en elektronische aansturing van de wastegate tov pneumatisch). Halverwege 2013 zijn ze bij de M135i overgegaan van PWG naar EWG.

N55 EWG blokken met een lege katalysator en met tuning in de ECU doen makkelijk 400+pk. De B58 gaat daar nog eens overheen met 15/30 pk.
Decat/sportcat en chip brengen snel naar 400pk, maar als je er mee gaat driften of circuit, moet je eigenlijk ook wel even de intercooler en charge pipe veranderen (veel minder werk dan het lijkt).

Itronic voelt overigens wel als minder 'maatwerk' dan wat ze voorheen deden bij Mosselman? Hoe verhoudt de ecu remap zich tov de Itronic? (laatste kan wellicht beter omgaan met andere updates en makkelijker uitleverbaar)

Het filmpje:

Karel
Berichten: 1923
Lid geworden op: 25 feb 2007, 22:23
Locatie: Puttenland

Re: Arjan heeft nu echt driving fun... M135i!

Bericht door Karel » 18 feb 2018, 19:53

Als je het doet beter ineens tegoei.
Pure stage 2 turbo’s erop :)

https://pureturbos.eu/?SID=4s9iceee4an90qn6r1a0l8i2i4

Is kijken hoe hard jij dan bij een M3 F80 wegloopt :)
Sijn genoeg filmpjes op youtube van Peter (pure turbo’s) zijn eigen M135 met 550+.

Alleen zien dat je zijn huidige demo M3 F80 dan net niet tegenkomt...want die is ook al niet meer stock.

Gebruikersavatar
maarten22
Berichten: 1265
Lid geworden op: 30 nov 2007, 15:27
Auto: Porsche 911 964 C2
Locatie: Oegstgeest
Contacteer:

Re: Arjan heeft nu echt driving fun... M135i!

Bericht door maarten22 » 18 feb 2018, 19:59

Het onderstel heeft met 320pk al de handen vol, niet echt geschikt voor 500+pk zonder de nodige aanpassingen lijkt mij.

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26697
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Arjan heeft nu echt driving fun... M135i!

Bericht door Martijn_bmw » 18 feb 2018, 20:28

Leuk filmpje weer! En mooie tent ook mosselman

ErikS
Berichten: 18530
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Arjan heeft nu echt driving fun... M135i!

Bericht door ErikS » 18 feb 2018, 21:05

maarten22 schreef: 18 feb 2018, 19:59 Het onderstel heeft met 320pk al de handen vol, niet echt geschikt voor 500+pk zonder de nodige aanpassingen lijkt mij.
Mijn Alpina voelt aan alsof er nog wel 150pk bij kan..... Is een m135i met X drive beter te handelen met die vermogens, denk je?

Robin
Berichten: 51349
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL

Re: Arjan heeft nu echt driving fun... M135i!

Bericht door Robin » 19 feb 2018, 07:48

Met een goed sperdiff, Drexler ofzo, heb je 't grootste deel van de problematiek wel gehad.

Wat mij wel opvalt is dat er dik 2s af zijn van de 100-200 tijd en dat met 30pk en 40Nm meer.
Amper te bevatten, maar 't zal zeker.

9,58s 100-200 is echt sauschnell. Er zijn stock handbak M2s op het 1erforum.de die 15 doen over 0-200, trek daar 4.5/5 af naar 100(tractieproblemen) en je houd dezelfde 10 naar 200kmh over. Veel M2s doen 100-200 vaker in 11. De mijne heb ik wel ergens 'n filmpje van op winterbanden 100-210 teller ook net onder 10, maar hallo ik heb zeker 50pk meer en dct.

Gebruikersavatar
maarten22
Berichten: 1265
Lid geworden op: 30 nov 2007, 15:27
Auto: Porsche 911 964 C2
Locatie: Oegstgeest
Contacteer:

Re: Arjan heeft nu echt driving fun... M135i!

Bericht door maarten22 » 19 feb 2018, 08:09

ErikS schreef: 18 feb 2018, 21:05
maarten22 schreef: 18 feb 2018, 19:59 Het onderstel heeft met 320pk al de handen vol, niet echt geschikt voor 500+pk zonder de nodige aanpassingen lijkt mij.
Mijn Alpina voelt aan alsof er nog wel 150pk bij kan..... Is een m135i met X drive beter te handelen met die vermogens, denk je?
Met inderdaad een sperdifferentieel, en een Bilstein B12 set ben je al een heel eind. Zelf heb ik geen ervaring met een X Drive, RWD is voor mij juist de lol van deze auto. Met AWD zou ik misschien eerder een Golf R of RS3 nemen.

Gebruikersavatar
maarten22
Berichten: 1265
Lid geworden op: 30 nov 2007, 15:27
Auto: Porsche 911 964 C2
Locatie: Oegstgeest
Contacteer:

Re: Arjan heeft nu echt driving fun... M135i!

Bericht door maarten22 » 19 feb 2018, 08:11

Robin schreef: 19 feb 2018, 07:48 Met een goed sperdiff, Drexler ofzo, heb je 't grootste deel van de problematiek wel gehad.

Wat mij wel opvalt is dat er dik 2s af zijn van de 100-200 tijd en dat met 30pk en 40Nm meer.
Amper te bevatten, maar 't zal zeker.

9,58s 100-200 is echt sauschnell. Er zijn stock handbak M2s op het 1erforum.de die 15 doen over 0-200, trek daar 4.5/5 af naar 100(tractieproblemen) en je houd dezelfde 10 naar 200kmh over. Veel M2s doen 100-200 vaker in 11. De mijne heb ik wel ergens 'n filmpje van op winterbanden 100-210 teller ook net onder 10, maar hallo ik heb zeker 50pk meer en dct.
Ik vond de tijden ook vrij snel voor het vermogen. Ben benieuwd naar de tijden met een Vbox. Daarnaast kan een kleine helling in de weg ook een groot verschil geven in de tijd.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Arjan S., Erminio, Google [Bot] en 94 gasten