ADV's auto's - X5, TM3, M2

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39733
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Arjan - M135i -> Op zoek naar diesel

Bericht door Arthur » 13 aug 2018, 12:15

ErikS schreef: 12 aug 2018, 20:53 Nice, ook nog n lci?

Snel gegaan man!
Is geen LCI. Zie mistlampen, koplampen, spiegels. En de 184pk motor :)

ErikS
Berichten: 18532
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Arjan - M135i -> Op zoek naar diesel

Bericht door ErikS » 13 aug 2018, 12:45

Arthur schreef: 13 aug 2018, 12:15
ErikS schreef: 12 aug 2018, 20:53 Nice, ook nog n lci?

Snel gegaan man!
Is geen LCI. Zie mistlampen, koplampen, spiegels. En de 184pk motor :)
Daarom een vraagteken.... :tooth:

ErikS
Berichten: 18532
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Arjan - M135i -> Op zoek naar diesel

Bericht door ErikS » 14 aug 2018, 08:02

Automaat.
Brrrrrr.

Niet in een 130i, toch?!

Gebruikersavatar
ADV
Berichten: 3247
Lid geworden op: 24 jul 2008, 22:46
Locatie: Noorden

Re: Arjan - M135i -> Op zoek naar diesel

Bericht door ADV » 14 aug 2018, 08:31

Nee, idd geen 130i met automaat. Maar goed, ben bezig met wat dingen.. hopelijk later meer :)

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39733
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Arjan - M135i -> Op zoek naar diesel

Bericht door Arthur » 14 aug 2018, 10:42

ErikS schreef: 13 aug 2018, 12:45
Arthur schreef: 13 aug 2018, 12:15
ErikS schreef: 12 aug 2018, 20:53 Nice, ook nog n lci?

Snel gegaan man!
Is geen LCI. Zie mistlampen, koplampen, spiegels. En de 184pk motor :)
Daarom een vraagteken.... :tooth:
Daarom een antwoord :D

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 31240
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….

Re: Arjan - M135i -> Op zoek naar diesel

Bericht door JP » 14 aug 2018, 11:27


Gebruikersavatar
ADV
Berichten: 3247
Lid geworden op: 24 jul 2008, 22:46
Locatie: Noorden

Re: Arjan - M135i -> Op zoek naar diesel

Bericht door ADV » 14 aug 2018, 13:44

Die velgen heheh, maar nee niet mijn ding :)

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22257
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Arjan - M135i -> Op zoek naar diesel

Bericht door Niels » 14 aug 2018, 14:58

ErikS schreef: 14 aug 2018, 08:02 Automaat.
Brrrrrr.

Niet in een 130i, toch?!
Ben eigenlijk wel heel benieuwd hoe dat gaat en of die bak roet in het (sportieve) eten gooit :) Handbak is voor mijn vrouw niet te doen, de koppeling is zeker net zo zwaar als van mijn Z3.

Gebruikersavatar
JdBn
Berichten: 1344
Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
Auto: F31 330d & Golf mk1 Cabriolet

Re: Arjan - M135i -> Op zoek naar diesel

Bericht door JdBn » 16 aug 2018, 23:11

ArjandeV schreef: 14 aug 2018, 13:44 Die velgen heheh, maar nee niet mijn ding :)
Vreemde spec ook zeg. Ding ziet er heel compleet uit met Panodak en Logic 7 (denk ik? In ieder geval alles behalve standaard Hifi systeem) maar vervolgens wel kleinscherm navi :? En de bekleding vind ik op één of andere manier niet bij de auto passen.

Gebruikersavatar
MVB
Berichten: 836
Lid geworden op: 23 jan 2013, 14:09
Locatie: onder een BMW

Re: Arjan - M135i -> Op zoek naar diesel

Bericht door MVB » 17 aug 2018, 08:17

Peter wil eventueel wel van z'n M550D af zag ik :thumbup: lijkt een prima opvolger :df:

Gebruikersavatar
ADV
Berichten: 3247
Lid geworden op: 24 jul 2008, 22:46
Locatie: Noorden

Re: Arjan - M135i -> Op zoek naar diesel

Bericht door ADV » 17 aug 2018, 09:44

Inmiddels is de eerste opvolger binnen. Voor diegene die het nog niet weten, afgelopen zondag mijn auto naar Noordhorn gebracht waar hij nu te koop staat. Herman is een aardige gast en deed me eigenlijk een reeel bod, zeker voor iemand die er nog marge op moet pakken. Hij heeft de auto niet gereden en gewoon gekocht. Daar nog even een 320d gereden. Reed eigenlijk helemaal niet gek, maar klopte niet helemaal met de opties die ik zocht. Ik moest echter weer naar huis, dus bij hem een oude inruiler geritseld, een Opel Corsa uit 2000:
Afbeelding

De eerste rit terug was nog wel lachen en dacht, deze houden we er straks gewoon naast. Op de terug weg bij mijn neef langsgeweest op kraambezoek. Zijn vrouw had nu een Cooper automaatje prive geleased, hij heeft zelf een Model X. Even een rondje in de Cooper gedaan en het mini karakter viel eigenlijk direct weer op. Ik heb ooit een R55 Clubman S gehad, dit was bijna hetzelfde en gewoon grappig. Vervolgens de rit in de Corsa naar huis. Eigenlijk wel relaxed, binnendoor vanaf Apeldoorn, dakraampje open, raampjes open en de geur van de dennenaalden kwamen naar binnen.

Maandag dus in de Corsa naar het werk en dat was het moment dat ik dacht: fuck, deze moet zsm vervangen worden. Op zondag ermee cruisen is best grappig en ook wel een "avontuur". Maar in de spits rijden, met een vrachtwagen voor je en een busje die lijkt te bumperkleven, want de spiegels vergroten, das niet een fijn gevoel. De dag ervoor de cooper gereden en dacht, laten we eens kijken wat een Cooper Sje kost. Beetje onderzoek gedaan, Robin zijn topic gelezen en maar eens verder rond kijken. Dinsdagavond zat ik al in een Cooper S en dat was wel lachen, maar dit was niet de auto. Beetje rare gasten die hem verkochten, wat zelf gedaan met de puli en software, maar "af en toe met doortrekken gaf hij motorstoring lampje". Ze hadden het nog niet uitgelezen, terwijl ze dus automonteur waren.. uhu.. Hadden ze toch opeens een kastje om het uit te lezen, bleek er iets met de map-sensor. Nahjah, ik zeg: vervang hem, kost je paar tientjes, als die storing dan weg is mag je me bellen, maar zo neem ik hem niet mee.

Woensdagavond naar Zwolle gereden, om een af-fabriek JCW getunde te bekijken. Koppeling was gaar en heb hem daarom laten staan. Op de terugweg nog bij iemand terecht gekomen via een Mini facebook groep en daar in gereden. Koppeling was in februari vervangen. In onderhoud geweest bij Spenkelink, alle factuurtjes erbij etc. Daarna gereden, voelde helemaal niet minder dan de getunede versies waar ik daarvoor in heb gereden. Hij bokte een klein beetje af en toe met half gas optrekken, even Robin gecontact en die zei dat het misschien met een paar nieuwe bougies of bobine was opgelost. Aan de hand van die info er nog wat afgekregen en dus de auto meegenomen.
Afbeelding

Ondertussen de Corsa bij Vaartland in Apeldoorn geparkeerd, aangezien ik daar de volgende dag een afspraak had om een auto te bekijken. De man van wie ik de mini kocht heeft me daar even opgepikt om vervolgens de overschrijving te regelen. Vervolgens gisteren dus naar Vaartland, kijken naar een F31 320d Sport die ik had zien staan. Rondje erom, had eigenlijk het meesta wat ik zocht, geen leer, dat vind ik zelf een plus, want leer warm in de zomer, koud in de winter. Nieuwe iDrive (NBT) en dus profi. Sport automaat in plaats van dat andere vage pookje. Helaas is het stuur niet een M-Sport stuur maar mocht de pret niet drukken. Hij reed lekker, stond wel helaas nog op winterbanden: "Daar hadden ze hem op binnengekregen". Uiteindelijk een goed gevoel erbij, maar ik wilde hem wel laten aankoopkeuren. Door De Witte in Apeldoorn was ik getipt op auto-kennis.nl. En wat een aardige maar vooral kundige en nauwkeurige vent bleek dat te zijn! Tussendoor nog even bij Ilja langs, GTS doen en een eitje eten (dank daarvoor :-) ) en 's middags de aankoopkeuring laten doen. Er was een keer een paaltje getikt rechtsachter, is hersteld en netjes ook. Wel beetje verschil in lak diktes daardoor, maar goed. Remschijven rondom waren aan vervanging toe en de remblokken dus ook. Grote beurt geadviseerd. Nog wat dingetjes onder de auto, beetje roest plekjes bij subframe, waarop hij zei: ff wegspuiten met perslucht en wat spul erin spuiten, dan komt dat goed. Daarna gaan rijden met de auto, alles liep goed, alles uitgelezen en hij vond dat de auto voor zijn km-stand er erg goed bij stond. Kortom, ik kreeg het advies om de punten aan te laten pakken en hem dus te kopen. Dus toen uiteindelijk wat over de prijs onderhandelt, 6 maanden bovag erbij, grote beurt en alle punten meenemen. Het setje winterbanden krijg ik los van de velg mee zodat ze op mijn set kunnen die ik nog heb liggen en op de huidge set komen een stel Michelin Pilot Sport 4's. Niet dat ik verwacht sportief mee te gaan rijden, maar het zijn gewoon goede banden en toen was de deal rond. Direct de Corsa weer kunnen vrijwaren, dus daar was ik ook weer vanaf. Ze gaan hem nu helemaal klaarmaken en ik verwacht hem binnen een dag of 10-13 op te kunnen halen.

Afbeelding

Gebruikersavatar
martll
Berichten: 1408
Lid geworden op: 30 apr 2012, 19:42

Re: Arjan - Diesel gevonden en nog wat leuks erbij! p27

Bericht door martll » 17 aug 2018, 09:50

Dat is een best avontuur in een paar dagen. Mooie 3 en Mini en natuurlijk hele dikke Corsa.

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Arjan - Diesel gevonden en nog wat leuks erbij! p27

Bericht door ///Joost » 17 aug 2018, 10:07

Nice! Aan die rotatiesnelheid kan zelfs Martijn nog een puntje zuigen! :D

Mooie BMW-familie zo!

Online
Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10417
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Arjan - Diesel gevonden en nog wat leuks erbij! p27

Bericht door tomgtr » 17 aug 2018, 10:08

Jeetje jj schakelt snel! Gefeliciteerd! Leuke combi zo.

ErikS
Berichten: 18532
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Arjan - Diesel gevonden en nog wat leuks erbij! p27

Bericht door ErikS » 17 aug 2018, 10:12

Prima kilometer vreter!
Mooi.

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Re: Arjan - Diesel gevonden en nog wat leuks erbij! p27

Bericht door Mike R32 » 17 aug 2018, 10:18

Gefeliciteerd!

Gebruikersavatar
ADV
Berichten: 3247
Lid geworden op: 24 jul 2008, 22:46
Locatie: Noorden

Re: Arjan - Diesel gevonden en nog wat leuks erbij! p27

Bericht door ADV » 17 aug 2018, 10:24

Had ik al gezegd dat de Cooper S fun is? Serieus, op 60 wegen man, niet normaal hoe hard dat ding de hoek om gaat. Of iig voor je gevoel :D in zijn 2 kan je gewoon van 30km/h tot 90km/h rijden, die versnelling is zo lang.. Op die buitenwegen komt dat ding helemaal tot leven. Daarnaast is het ook nog redelijk betaalbaar om het een beetje te modden hier en daar. Binnenkort hem even van onder naar boven na laten kijken, na mijn aankoopkeuring heeft Edwin hier ook nog snel even naar gekeken, beetje speling in fusee kogel dingen, dus misschien daar eens wat aan doen en ik heb het gevoel dat de stuurberkrachtigingspomp ook wel eens vervangen kan worden. Paar streepjes erop, paar verstralers erop. Velgen ga ik nog laten poedercoaten en herstellen (best veel stoeprandschade), maar jezus wat rijdt dat ding lachen zeg!

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Arjan - Diesel gevonden en nog wat leuks erbij! p27

Bericht door allen » 17 aug 2018, 10:48

Die Mini is gaaf!
Misschien wat gele stickers erop plakken?
Of iets als ‘banging dad’...

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Arjan - Diesel gevonden en nog wat leuks erbij! p27

Bericht door ///Joost » 17 aug 2018, 10:50

allen schreef: 17 aug 2018, 10:48 Die Mini is gaaf!
Misschien wat gele stickers erop plakken?
Of iets als ‘banging dad’...
Afbeelding

Gebruikersavatar
Robin Hartog
Berichten: 8474
Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Contacteer:

Re: Arjan - Diesel gevonden en nog wat leuks erbij! p27

Bericht door Robin Hartog » 17 aug 2018, 10:57

Nogmaals gave MINI Arjan! Heb dat bokken-probleem/oplossing overigens van de NewMiniClub, dat kwam wel flink overeen met jouw verhaal. Ben erg benieuwd hoe je de MINI gaat vinden op langere termijn. Op buitenwegen idd helemaal fantastisch. :)

Richardt.
Berichten: 6493
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: Arjan - Diesel gevonden en nog wat leuks erbij! p27

Bericht door Richardt. » 17 aug 2018, 10:58

Mooi verhaal Arjen en lekker wagenpark op deze manier.

320d is perfect voor WW en vervoer van gezin. Met de Mini heb je de DF van de 135i te pakken voor minder geld, perfect als betaalbare tweede auto dus.

Uiteindelijk ook nog geld bijgeschreven op de spaarrekening? Want dat was ook een voorwaarde toch?

Gebruikersavatar
jottemj
Berichten: 200
Lid geworden op: 29 dec 2015, 14:48

Re: Arjan - Diesel gevonden en nog wat leuks erbij! p27

Bericht door jottemj » 17 aug 2018, 11:02

ArjandeV schreef: 17 aug 2018, 10:24 Had ik al gezegd dat de Cooper S fun is? Serieus, op 60 wegen man, niet normaal hoe hard dat ding de hoek om gaat. Of iig voor je gevoel :D in zijn 2 kan je gewoon van 30km/h tot 90km/h rijden, die versnelling is zo lang.. Op die buitenwegen komt dat ding helemaal tot leven. Daarnaast is het ook nog redelijk betaalbaar om het een beetje te modden hier en daar. Binnenkort hem even van onder naar boven na laten kijken, na mijn aankoopkeuring heeft Edwin hier ook nog snel even naar gekeken, beetje speling in fusee kogel dingen, dus misschien daar eens wat aan doen en ik heb het gevoel dat de stuurberkrachtigingspomp ook wel eens vervangen kan worden. Paar streepjes erop, paar verstralers erop. Velgen ga ik nog laten poedercoaten en herstellen (best veel stoeprandschade), maar jezus wat rijdt dat ding lachen zeg!
Gefeliciteerd met de aankopen!

Ik hoor een MartijnGizmo in de dop! :tooth:

Gebruikersavatar
ADV
Berichten: 3247
Lid geworden op: 24 jul 2008, 22:46
Locatie: Noorden

Re: Arjan - Diesel gevonden en nog wat leuks erbij! p27

Bericht door ADV » 17 aug 2018, 11:03

Richardt. schreef: 17 aug 2018, 10:58 Mooi verhaal Arjen en lekker wagenpark op deze manier.

320d is perfect voor WW en vervoer van gezin. Met de Mini heb je de DF van de 135i te pakken voor minder geld, perfect als betaalbare tweede auto dus.

Uiteindelijk ook nog geld bijgeschreven op de spaarrekening? Want dat was ook een voorwaarde toch?
Yup, een goede 5k :) Dus ook dat is wel lekker gevoel, plus dat woon-werk veel goedkoper is (150e met de 3300km per maand), de cooper kost 5 tientjes als ie stil staat, dus bespaar alsnog een 100e per maand :)

Gebruikersavatar
Robin Hartog
Berichten: 8474
Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
Contacteer:

Re: Arjan - Diesel gevonden en nog wat leuks erbij! p27

Bericht door Robin Hartog » 17 aug 2018, 11:06

Wel mooi ook dat jouw MINI het tegenovergestelde is van mijn MINI: zwart en wit dak/wit en zwart dak. :)

Gebruikersavatar
ADV
Berichten: 3247
Lid geworden op: 24 jul 2008, 22:46
Locatie: Noorden

Re: Arjan - Diesel gevonden en nog wat leuks erbij! p27

Bericht door ADV » 17 aug 2018, 11:26

Audi6 schreef: 17 aug 2018, 11:22 Goed geschakeld Arjan! 100 euro per maand besparing, dat is altijd welkom!
Ja, het is in die zin niet super nodig, maar het voelt lekker om en geld bij te schrijven en niet echt in te leveren op de fun! En dat de ritjes straks naar opa&oma etc met de kleine een stuk fijner/goedkoper worden is gewoon relaxed.

Ben wel blij dat ik voor de cooper heb gekozen om er naast te houden, brengt echt fun en voor die paar tientjes per maand ben ik wat dat betreft ook blij dat mijn vriendin straks toch een autotje heeft waarmee ze dan met de kleine toch even weg kan of iets dergelijks..

Kortom, voelt als goede keuze :)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: nielsdf, Philipoo, R728i, Rogerb, ThomasGTT, Tom V, vigilante en 90 gasten