BMW E92 335i N54 Handbak (OHLINS, OS Giken, Custom onderstel parts, etc)
-
- Berichten: 2903
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49
Re: BMW E92 335i N54 Handbak (OHLINS)
De perfecte advertentie..een df crowd favorite: Bmw..maar vooralsnog geen verkoop.
Free kick voor de duitse supra.
Free kick voor de duitse supra.
-
- Berichten: 297
- Lid geworden op: 28 dec 2015, 13:46
Re: BMW E92 335i N54 Handbak (OHLINS)
Auto is terug van Madeno Racing voor een €8.000 euro operatie
- Turbo's OEM helemaal compleet incl. alle leidingen, pakkingen, etc
Het verschil is immens groot tov de turbo's met gare wastegates en boost problemen. Ik ben benieuwd naar de bank resultaten. Was afgelopen weekend 's-nachts alle aanpassingen uitgebreid testen, had de auto overdag opgehaald. en kwam rond Rotterdam natuurlijk wat drugswagens tegen. Ofnouja, als de ramen naar beneden zijn, komt er geen intelligente taal uit.
Op de snelweg een paar pulls met een nieuwe RS3 gedaan, die kwam me vreemd genoeg niet voorbij. de 335 trok wat weg.. Diverse stoplicht sprints met een C63S neus aan neus, waarbij ik met tussensprints in zijn 2 wegtrok (ok hun 3 man in de auto)
Zit je dan in je 'goedkope' 335i handgepookt ... zo moeilijk is rechtdoor rijden toch niet?
Maargoed, dat was de turbo kroegen praat, zul soort nieuwe performance auto's horen vast sneller te zijn op papier. de les is in ieder geval dat het doodzonde voor de performance maar ook fun factor is, om met turbo's welke al een wastegate rattle hebben, door te rijden. Gewoon vervangen die handel. Je merkt het in de gehele toerenrange, gasrespons en pickup, vermogen, koppel. Het voelt gewoon of er nu upgraded turbo's in zitten. De auto beukt nu in elke versnelling volledig door tot 7000rpm en vanaf 2000rpm
- Vliegwiel
- Sachs Racing koppeling compleet met disk en druklager
De vorige koppeling bleek niet goed gemonteerd .. details bespaar ik, hierdoor was het vliegwiel ook gaar
Wereld van verschil, heb nu weer wat slip terug in het pedaal en het voelt wat lichter. Ipv letterlijk een hele zware aan/uit knop met gebonk als je de koppeling niet mega traag probeert op te laten komen.
Tussengas werkt nu weer prima, dat was met de vorige koppeling setting gewoon onmogelijk (lees, tussengas sloeg nergens op)
- Custom harde bussen voorste draagarmen, verstelbaar (extra caster en camber) - inner bushings en radius arm bushings
Duidelijk verschil in high speed corners. Minder roll in de neus van de auto.
- Custom harde subframe bussen achter
Zeer belangrijke mod, de OEM subframe rubbers zijn inderdaad echt veel te zacht. Auto rijdt nu als een trein op rails, en de Ohlins doen het werk (demper settings anders afgesteld) ipv dat je de Ohlins laat compenseren ivm te zachte subframe rubbers.
Auto doet niet meer raar in de kont, spoort niet, verliest geen grip bij volgas door een bocht, bij het opschakelen zoekt de kont niet meer,
- Motorsteunen
Er was er 1 gescheurd, valt niet heel veel te voelen denk ik zo
- Alle olie: Diff, Bak, Remmen, Motorolie, Koelvloeistof
- Nog wat kleine dingen hier en daar
Ingepland to do:
- Walnut blast
- Bank meting / eventueel remapping tweaken
- Custom harde topmounts (komt nu naar boven dat de nieuwe OEM topmounts echt te zacht zijn met de laatste onderstel tweaks)
- Aandrijfaslagertje, komt nu opeens een trillinkje naar boven met nieuwe turbo's, ik was dan ook zo;n dik 80pk en 100NM kwijt met de gare wastegate boost probleem turbo's
Misschien nog doen:
- Wellicht verstelbare stabi's voor en achter
- 6 Pot remmen met nieuwe schijven en blokken voor. De remmerij is echt niet zo best. Heb er al aftermarkt Brembo sportline schijven en blokken onder zitten. Is niet genoeg. Zitten gewoon te weinig zuigers in de OEM remmen voor het vermogen en het griplevel van de auto, kom je een bocht of auto tegen dan moet je flink remmen, dan wordt het spannend
Over turbo upgrade:
Turbo upgrade met alles erop en eraan is echt Overkill voor de wagen, als je al dit soort Mods niet hebt. Het is nu gewoon ook al teveel zonder Sper om goed op de weg te krijgen en ook goed te kunnen remmen. Ik heb het wel overwogen, maar dan moet je de goede weg in slaan, lees nog heel veel duizend euro extra er tegen aan
- Turbo's OEM helemaal compleet incl. alle leidingen, pakkingen, etc
Het verschil is immens groot tov de turbo's met gare wastegates en boost problemen. Ik ben benieuwd naar de bank resultaten. Was afgelopen weekend 's-nachts alle aanpassingen uitgebreid testen, had de auto overdag opgehaald. en kwam rond Rotterdam natuurlijk wat drugswagens tegen. Ofnouja, als de ramen naar beneden zijn, komt er geen intelligente taal uit.
Op de snelweg een paar pulls met een nieuwe RS3 gedaan, die kwam me vreemd genoeg niet voorbij. de 335 trok wat weg.. Diverse stoplicht sprints met een C63S neus aan neus, waarbij ik met tussensprints in zijn 2 wegtrok (ok hun 3 man in de auto)
Zit je dan in je 'goedkope' 335i handgepookt ... zo moeilijk is rechtdoor rijden toch niet?
Maargoed, dat was de turbo kroegen praat, zul soort nieuwe performance auto's horen vast sneller te zijn op papier. de les is in ieder geval dat het doodzonde voor de performance maar ook fun factor is, om met turbo's welke al een wastegate rattle hebben, door te rijden. Gewoon vervangen die handel. Je merkt het in de gehele toerenrange, gasrespons en pickup, vermogen, koppel. Het voelt gewoon of er nu upgraded turbo's in zitten. De auto beukt nu in elke versnelling volledig door tot 7000rpm en vanaf 2000rpm
- Vliegwiel
- Sachs Racing koppeling compleet met disk en druklager
De vorige koppeling bleek niet goed gemonteerd .. details bespaar ik, hierdoor was het vliegwiel ook gaar
Wereld van verschil, heb nu weer wat slip terug in het pedaal en het voelt wat lichter. Ipv letterlijk een hele zware aan/uit knop met gebonk als je de koppeling niet mega traag probeert op te laten komen.
Tussengas werkt nu weer prima, dat was met de vorige koppeling setting gewoon onmogelijk (lees, tussengas sloeg nergens op)
- Custom harde bussen voorste draagarmen, verstelbaar (extra caster en camber) - inner bushings en radius arm bushings
Duidelijk verschil in high speed corners. Minder roll in de neus van de auto.
- Custom harde subframe bussen achter
Zeer belangrijke mod, de OEM subframe rubbers zijn inderdaad echt veel te zacht. Auto rijdt nu als een trein op rails, en de Ohlins doen het werk (demper settings anders afgesteld) ipv dat je de Ohlins laat compenseren ivm te zachte subframe rubbers.
Auto doet niet meer raar in de kont, spoort niet, verliest geen grip bij volgas door een bocht, bij het opschakelen zoekt de kont niet meer,
- Motorsteunen
Er was er 1 gescheurd, valt niet heel veel te voelen denk ik zo
- Alle olie: Diff, Bak, Remmen, Motorolie, Koelvloeistof
- Nog wat kleine dingen hier en daar
Ingepland to do:
- Walnut blast
- Bank meting / eventueel remapping tweaken
- Custom harde topmounts (komt nu naar boven dat de nieuwe OEM topmounts echt te zacht zijn met de laatste onderstel tweaks)
- Aandrijfaslagertje, komt nu opeens een trillinkje naar boven met nieuwe turbo's, ik was dan ook zo;n dik 80pk en 100NM kwijt met de gare wastegate boost probleem turbo's
Misschien nog doen:
- Wellicht verstelbare stabi's voor en achter
- 6 Pot remmen met nieuwe schijven en blokken voor. De remmerij is echt niet zo best. Heb er al aftermarkt Brembo sportline schijven en blokken onder zitten. Is niet genoeg. Zitten gewoon te weinig zuigers in de OEM remmen voor het vermogen en het griplevel van de auto, kom je een bocht of auto tegen dan moet je flink remmen, dan wordt het spannend
Over turbo upgrade:
Turbo upgrade met alles erop en eraan is echt Overkill voor de wagen, als je al dit soort Mods niet hebt. Het is nu gewoon ook al teveel zonder Sper om goed op de weg te krijgen en ook goed te kunnen remmen. Ik heb het wel overwogen, maar dan moet je de goede weg in slaan, lees nog heel veel duizend euro extra er tegen aan
- JWdrive
- Berichten: 252
- Lid geworden op: 05 jun 2013, 15:38
- Auto: BMW i4 M50 | GSX-R 750
Re: BMW E92 335i N54 Handbak (OHLINS)
Cool! Laat maar weten als je hem toch wilt verkopen
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: BMW E92 335i N54 Handbak (OHLINS)
Wat een aanpassingen
Waarom de bank meting/remapping niet meteen gedaan dan ?
Waarom de bank meting/remapping niet meteen gedaan dan ?
-
- Berichten: 297
- Lid geworden op: 28 dec 2015, 13:46
Re: BMW E92 335i N54 Handbak (OHLINS)
Walnut blast moet gedaan worden voor de bank meting
Daar is nogal 'speciale apparatuur' voor nodig. moet weer elders gedaan worden (zoek maar op wie dat echt doet.. Beek en Autosport company bijv niet)
Als je het ziet lijkt het gewoon een stofzuiger met walnoot gruis.
Naast de custom harde topmounts (graad extra caster) worden zijn ook de verstelbare stabis besteld voor 27mm en achter 20mm
plus verstelbare drop links
Ben benieuwd, volgende week waarschijnlijk monteren
Daarnaar direct walnut blast en bank meting
Daarna is het, denk ik, voor mij de ultieme straat auto cq af en toe track tool wagen. Of zouden die remmen toch nog kriebelen..
Eerst maar kijken met de juiste topmounts, doordat deze nu echt te soft en loose zijn gaat hier zowel grip als remkracht door verloren
Maar circuits rijden doe ik niet, daar heb ik m'n echte race dnrt e36 voor.
Daar is nogal 'speciale apparatuur' voor nodig. moet weer elders gedaan worden (zoek maar op wie dat echt doet.. Beek en Autosport company bijv niet)
Als je het ziet lijkt het gewoon een stofzuiger met walnoot gruis.
Naast de custom harde topmounts (graad extra caster) worden zijn ook de verstelbare stabis besteld voor 27mm en achter 20mm
plus verstelbare drop links
Ben benieuwd, volgende week waarschijnlijk monteren
Daarnaar direct walnut blast en bank meting
Daarna is het, denk ik, voor mij de ultieme straat auto cq af en toe track tool wagen. Of zouden die remmen toch nog kriebelen..
Eerst maar kijken met de juiste topmounts, doordat deze nu echt te soft en loose zijn gaat hier zowel grip als remkracht door verloren
Maar circuits rijden doe ik niet, daar heb ik m'n echte race dnrt e36 voor.
-
- Berichten: 2903
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49
Re: BMW E92 335i N54 Handbak (OHLINS)
Zo te lezen blijft ie, gelukkig. Mag het graag lezen, dat fine tunen van je wagen voor straat gebruik. Remmen upgrade klinkt als een logisch vervolg. Gezien de overeenkomsten met e8x modellen kun je waarschijnlijk een upgrade samenstellen van OEM BMW spullen dat gewoon goed werkt op straat, met stofkappen enzo.
- JdBn
- Berichten: 1328
- Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
- Auto: E91 335d & A112 Abarth
Re: BMW E92 335i N54 Handbak (OHLINS)
Op een E9X passen als het goed is sowieso de remmen vóór van een F3X, dus dan kun je de gekleurde upgrade klauwen nemen (340mm, vierpots) of de grotere variant (370mm) daarvan. Overigens zijn de normale klauwen van bijvoorbeeld een 440d hetzelfde, alleen hebben die geen kleurtje.
-
- Berichten: 2903
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49
Re: BMW E92 335i N54 Handbak (OHLINS)
Precies ^ dit. Zouden 1,5kg lichter zijn dan de 6 zuiger performance klauwen en moeten passen onder 17". Zitten op redelijk veel modellen dus redelijk wat aanbod.
Heb zelf de blank (ogende) klauwen ook gezien, zou daar echt niets van bescherming op zitten?
Heb zelf de blank (ogende) klauwen ook gezien, zou daar echt niets van bescherming op zitten?
-
- Berichten: 297
- Lid geworden op: 28 dec 2015, 13:46
Re: BMW E92 335i N54 Handbak (OHLINS)
Interessant, ik wist nog niet dat de f3x remmen passen.
Ik had wel research gedaan op wat Engels talig race forums naar de 135i remmen VS 335i remmen. Best gedetailleerde materie, conclusie toen was dat 335i remmen beter zijn.. Vanwege hitte afdracht, zuiger opbouw, contact oppervlakte, zoiets.
Loop al een tijd uitgebreid te testen met wilwood remmen rondom op de e36. Vandaag toevallig een uitgebreide mail naar wilwood gestuurd.
Spul moet gewoon goed werken ook op eventueel de e92, ben zeer gevoelig voor optimale Brake bias, pedaal travel, zwaarte, dosering etc. Niet echt zin in de ellende van een rembekrachtiger erin, andere hoofdrem cilinder, rem booster etc op een straat auto. Dan moet het ook nog goed werken met Abs en dsc/dtc
Dus een andere keer nog verder verdiepen in de 335i opties, maarja, dan die sper nog hé
Ik had wel research gedaan op wat Engels talig race forums naar de 135i remmen VS 335i remmen. Best gedetailleerde materie, conclusie toen was dat 335i remmen beter zijn.. Vanwege hitte afdracht, zuiger opbouw, contact oppervlakte, zoiets.
Loop al een tijd uitgebreid te testen met wilwood remmen rondom op de e36. Vandaag toevallig een uitgebreide mail naar wilwood gestuurd.
Spul moet gewoon goed werken ook op eventueel de e92, ben zeer gevoelig voor optimale Brake bias, pedaal travel, zwaarte, dosering etc. Niet echt zin in de ellende van een rembekrachtiger erin, andere hoofdrem cilinder, rem booster etc op een straat auto. Dan moet het ook nog goed werken met Abs en dsc/dtc
Dus een andere keer nog verder verdiepen in de 335i opties, maarja, dan die sper nog hé
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: BMW E92 335i N54 Handbak (OHLINS)
Thx voor je uitleg
-
- Berichten: 297
- Lid geworden op: 28 dec 2015, 13:46
Re: BMW E92 335i N54 Handbak (OHLINS)
- Walnut blast inmiddels gedaan
Inlaatkanalen waren na 70k nog redelijk schoon
Het is dus waar dat als je normaal doorrijdt de kanalen schoon houdt, ik heb met deze auto na de vorige walnut blast eigenlijk nooit korte stukken of vaak stad gereden. Bij de vorige cleaning waren de kanalen echt een stuk meer zwart en aangekoekt.
- Vanwege de levering van parts worden volgende week de custom topmounts en verstelbare stabi's met verstelbare drop links gemonteerd. Daarnaast wat stuggere Ohlins achterveren. Ben de waarde kwijt maar hetzelfde als op een E92 M3. De 335i heeft stock en ook op een Ohlins set veel zachtere achterveren dan een M3.
Doordat het onderstel (Vooral custom harde subframe rubbers) weer helemaal fris is, doen de Ohlins/Veren echt het werk. Ipv dat er veel verloren gaat in versleten rubbers. Daarom is er nu achter een stuggere veer nodig.
- Ook maar alvast een offerte voor de Sperdiff opties bij Hardeman aangevraagd ....
Deze auto wordt toch enkel nog maar verkocht als weekend tool, nurburgring tool, of gestript naar full track tool denk ik zo
Dan is de basis maar alvast af...
Ook voor Leo @ Madeno racing heeeeeel handig om alvast alle feedback van mij te krijgen over deze auto
E9x worden toch steeds meer omgebouwd tot full track tool
Verkoop markt als daily is er niet gezien de KM stand, ondanks de gigantische lijst aan nieuwe parts
Ik zeg altijd maar, ik wens de mensen die een 335i kopen tussen de 150k en 200k veel succes met nog minimaal 5-8k extra in the pocket om de auto weer op te lappen omdat 'een boy van 20/25 jaar' geen geld had voor het onderhoud
Inlaatkanalen waren na 70k nog redelijk schoon
Het is dus waar dat als je normaal doorrijdt de kanalen schoon houdt, ik heb met deze auto na de vorige walnut blast eigenlijk nooit korte stukken of vaak stad gereden. Bij de vorige cleaning waren de kanalen echt een stuk meer zwart en aangekoekt.
- Vanwege de levering van parts worden volgende week de custom topmounts en verstelbare stabi's met verstelbare drop links gemonteerd. Daarnaast wat stuggere Ohlins achterveren. Ben de waarde kwijt maar hetzelfde als op een E92 M3. De 335i heeft stock en ook op een Ohlins set veel zachtere achterveren dan een M3.
Doordat het onderstel (Vooral custom harde subframe rubbers) weer helemaal fris is, doen de Ohlins/Veren echt het werk. Ipv dat er veel verloren gaat in versleten rubbers. Daarom is er nu achter een stuggere veer nodig.
- Ook maar alvast een offerte voor de Sperdiff opties bij Hardeman aangevraagd ....
Deze auto wordt toch enkel nog maar verkocht als weekend tool, nurburgring tool, of gestript naar full track tool denk ik zo
Dan is de basis maar alvast af...
Ook voor Leo @ Madeno racing heeeeeel handig om alvast alle feedback van mij te krijgen over deze auto
E9x worden toch steeds meer omgebouwd tot full track tool
Verkoop markt als daily is er niet gezien de KM stand, ondanks de gigantische lijst aan nieuwe parts
Ik zeg altijd maar, ik wens de mensen die een 335i kopen tussen de 150k en 200k veel succes met nog minimaal 5-8k extra in the pocket om de auto weer op te lappen omdat 'een boy van 20/25 jaar' geen geld had voor het onderhoud
-
- Berichten: 297
- Lid geworden op: 28 dec 2015, 13:46
Re: BMW E92 335i N54 Handbak (OHLINS)
Mods progressie @ Madeno Racing
* H&R stabi's 27mm voor en achter 20mm (custom 2-weg verstelbaar gemaakt voor en achter)
* Custom drop links verstelbaar
* Custom uniball topmounts (graad extra caster)
* Achter Ohlins lineaire veren 110kg (m3 waardes) ipv 70KG ofzo (335i waardes). Voorkant is al goed 70kg met tender veer
* H&R stabi's 27mm voor en achter 20mm (custom 2-weg verstelbaar gemaakt voor en achter)
* Custom drop links verstelbaar
* Custom uniball topmounts (graad extra caster)
* Achter Ohlins lineaire veren 110kg (m3 waardes) ipv 70KG ofzo (335i waardes). Voorkant is al goed 70kg met tender veer
Laatst gewijzigd door itsmario op 27 jun 2018, 15:47, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 56
- Lid geworden op: 22 apr 2008, 22:04
Re: BMW E92 335i N54 Handbak (OHLINS)
Dat vraag ik me af. Ik zou zoiets als deze auto serieus in overweging nemen als daily.
Hoge km-stand garandeert dat gezond gebruik geen impact heeft.
Anoniem genoeg om mee te kunnen nemen naar klanten.
Maar onderhuids toch leuk.
Soortgelijke alternatieven zijn wat mij betreft bv Alpina B3 BiTurbo of B5.
- Sander-E46
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: 07 apr 2013, 12:13
Re: BMW E92 335i N54 Handbak (OHLINS, Custom onderstel parts, etc)
Ik heb er ook respect voor dat je hem zo aanpakt. Maar helaas is 99% geen liefhebber opmdie manier en schrikken ze bij zo'n beetje alles boven de 2 ton.
-
- Berichten: 297
- Lid geworden op: 28 dec 2015, 13:46
Re: BMW E92 335i N54 Handbak (OHLINS, Custom onderstel parts, etc)
Ik heb hier ook naar 'enterprise klanten' mee gereden.
De gemiddelde lease rijder heeft het idee dat een 418D alles M M M Performance dikker is
Daarnaast is het natuurlijk 'de vorige generatie' dus je ziet ze op kantoren allang niet meer in de lease. Dus oud barrel enz
Toch leuk om de stoere lease rijders met een M135/M235 het snot voor de ogen te rijden
Zeker waar, ik had persoonlijk ook niet verwacht dat de auto het zo goed blijft doen. maar onderhoud zal ook wel een puntje zijn Er is gewoon een heleboel nieuw op de auto icm heel strikt onderhoud.
De gemiddelde lease rijder heeft het idee dat een 418D alles M M M Performance dikker is
Daarnaast is het natuurlijk 'de vorige generatie' dus je ziet ze op kantoren allang niet meer in de lease. Dus oud barrel enz
Toch leuk om de stoere lease rijders met een M135/M235 het snot voor de ogen te rijden
Zeker waar, ik had persoonlijk ook niet verwacht dat de auto het zo goed blijft doen. maar onderhoud zal ook wel een puntje zijn Er is gewoon een heleboel nieuw op de auto icm heel strikt onderhoud.
-
- Berichten: 297
- Lid geworden op: 28 dec 2015, 13:46
Re: BMW E92 335i N54 Handbak (OHLINS, Custom onderstel parts, etc)
En nog wat extra details van Leo
Zo zie je maar dat bijv. ook een schroefset eronder hangen, er best veel bij komt kijken, om het echt Goed te doen (qua onderstel performance)
Achter subframe moest zakken voor de montage van de achterste stabi
voor hebben we ook ietsje stijvere veren gemonteerd nu 500lb ipv 450 lb, zag op de 450lb veren dat ze nét,,nét paar windingen tegen elkaar komen onder max belasting. net een afdrukje op de volgende winding, de huidige voorveren zijn 152mm lang ipv 200mm lang zoals standaard, je krijgt dan iets minder totale travel in de veren.
omdat we achter nu stijver op de veren gaan monteren we daar ipv 250 lange veren 230 lengte op rijhoogte komt ie precies mooi midden
in de verstelbereik van de schotels te staan. alleen moeten we de droop van de dempers met 20mm inkorten omdat anders de veerschotels in volledige uithang los komen, helper veertje achter erbij is ook een oplossing maar slag en droop is ruim voldoende en dan is iets minder droop in de dempers een betere optie. is allemaal nog niet zo gemakkelijk )
Paar extra plaatjes:
Zo zie je maar dat bijv. ook een schroefset eronder hangen, er best veel bij komt kijken, om het echt Goed te doen (qua onderstel performance)
Achter subframe moest zakken voor de montage van de achterste stabi
voor hebben we ook ietsje stijvere veren gemonteerd nu 500lb ipv 450 lb, zag op de 450lb veren dat ze nét,,nét paar windingen tegen elkaar komen onder max belasting. net een afdrukje op de volgende winding, de huidige voorveren zijn 152mm lang ipv 200mm lang zoals standaard, je krijgt dan iets minder totale travel in de veren.
omdat we achter nu stijver op de veren gaan monteren we daar ipv 250 lange veren 230 lengte op rijhoogte komt ie precies mooi midden
in de verstelbereik van de schotels te staan. alleen moeten we de droop van de dempers met 20mm inkorten omdat anders de veerschotels in volledige uithang los komen, helper veertje achter erbij is ook een oplossing maar slag en droop is ruim voldoende en dan is iets minder droop in de dempers een betere optie. is allemaal nog niet zo gemakkelijk )
Paar extra plaatjes:
- Djessey
- Berichten: 2171
- Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: BMW E92 335i N54 Handbak (OHLINS, Custom onderstel parts, etc)
Helemaal gestoord om zoveel geld tijd en energie in die 335i te stoppen.
Ga zo door!
Ga zo door!
- Niels
- Berichten: 22254
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
-
- Berichten: 51207
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: Juinen
Re: BMW E92 335i N54 Handbak (OHLINS, Custom onderstel parts, etc)
Mooi verhaal dit!
Maar dus nu op naar 'n LSD of zit hij er al onder.
Hier op en om DF allemaal x35/x40 prachtig knalspul , allemaal modden en tunen, geweldig hoor, maar een LSD is de sluitpost:)
Maar dus nu op naar 'n LSD of zit hij er al onder.
Hier op en om DF allemaal x35/x40 prachtig knalspul , allemaal modden en tunen, geweldig hoor, maar een LSD is de sluitpost:)
- JWdrive
- Berichten: 252
- Lid geworden op: 05 jun 2013, 15:38
- Auto: BMW i4 M50 | GSX-R 750
Re: BMW E92 335i N54 Handbak (OHLINS, Custom onderstel parts, etc)
Echt super mooi! Mocht je toch eens aan verkopen denken dan hoor ik het graag!itsmario schreef: ↑28 jun 2018, 12:14 En nog wat extra details van Leo
Zo zie je maar dat bijv. ook een schroefset eronder hangen, er best veel bij komt kijken, om het echt Goed te doen (qua onderstel performance)
Achter subframe moest zakken voor de montage van de achterste stabi
voor hebben we ook ietsje stijvere veren gemonteerd nu 500lb ipv 450 lb, zag op de 450lb veren dat ze nét,,nét paar windingen tegen elkaar komen onder max belasting. net een afdrukje op de volgende winding, de huidige voorveren zijn 152mm lang ipv 200mm lang zoals standaard, je krijgt dan iets minder totale travel in de veren.
omdat we achter nu stijver op de veren gaan monteren we daar ipv 250 lange veren 230 lengte op rijhoogte komt ie precies mooi midden
in de verstelbereik van de schotels te staan. alleen moeten we de droop van de dempers met 20mm inkorten omdat anders de veerschotels in volledige uithang los komen, helper veertje achter erbij is ook een oplossing maar slag en droop is ruim voldoende en dan is iets minder droop in de dempers een betere optie. is allemaal nog niet zo gemakkelijk )
-
- Berichten: 6276
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
- Locatie: Noord Oost boven Opatija.
Re: BMW E92 335i N54 Handbak (OHLINS, Custom onderstel parts, etc)
Leuk topic om te lezen.
- matthyssie
- Berichten: 5995
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Re: BMW E92 335i N54 Handbak (OHLINS, Custom onderstel parts, etc)
Haha dat sper had de eerste aanpassing moeten zijn.
- Martijn_bmw
- Berichten: 26610
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: BMW E92 335i N54 Handbak (OHLINS, Custom onderstel parts, etc)
Heel gaaf en leuk om te lezen!
- MartijnGizmo
- Berichten: 12743
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: BMW E92 335i N54 Handbak (OHLINS, Custom onderstel parts, etc)
Fraaie updates, ook van het onderstel zo!
- Meeelv
- Berichten: 252
- Lid geworden op: 03 mar 2017, 19:12
- Auto: Ford Focus ST MK2
- Locatie: Gemert
Re: BMW E92 335i N54 Handbak (OHLINS, Custom onderstel parts, etc)
Prachtig om te zien hoe je alles aanpakt en hoe ver je ermee gaat
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Frank_Sch en 47 gasten