BMW E92 335i N54 Handbak (OHLINS, OS Giken, Custom onderstel parts, etc)
-
- Berichten: 298
- Lid geworden op: 28 dec 2015, 13:46
Re: BMW E92 335i N54 Handbak (OHLINS, Custom onderstel parts, etc)
DE bmw is terug met alle mods !!
Hierbij een mail die ik net gestuurd heb
Er zijn diverse (custom) aanpassingen aan de waren gedaan, ik zal dus vast iets kleins vergeten zijn wat ik nog niet beschreven had wat er uiteindelijk aangepast is
Hieronder blijkt maar hoe belangrijk het is dat er balans in de auto zit, ondanks diverse aanpassingen was de setup gewoon nog niet af. Verbeter je de auto daarna weer op 1 punt, gaat hij opeens nog slechter rijden. Dus de puzzel is nu compleet gemaakt.
Er zal vast nog wat getweakt worden maar dit is al rock solid.
Mijn eigen referentiekader is dan ook mijn gevoeligheid ivm het circuit racen, voor de straatauto moet alles in elke situatie kloppen.
Let op tests zijn dus uitgevoerd, bij serieus rijden, niet een rondje naar het werk.
• Voorkant zoekt en verliest veel grip op spoorvorming / niet vlak asfalt. Bij steady snelheid rechtdoor, bij gas geven nog erger. Je voelde hem bovenin de wielophanging raar doen. Je kan gewoon niet hard rijden
o Hier had ik meer last van na de caster bussen in de draagarmen voor
o Opgelost, denk vooral door Topmounts die veel te zacht werden voor het onderstel voor
• Voorkant komt omhoog bij volgas, te weinig wieldruk, grip verlies en erg spannend sturen bij wisselen van baan.Kan bijna niet helemaal bij slecht of aflopend asfalt.
o Opgelost, denk vooral de stuggere achterveren
• Voorkant loose gevoel en trilling wielophanging bij aanremmen. Helemaal bij hobbeltjes en slecht asfalt. Remkracht voelde ook slechter
o Opgelost, Topmounts en stuggere veren achter vermoed ik. Remkracht komt weer beter op de wielen. Was niet echt een stabi/roll issue
• Voorkant veel onderstuur rolt echt over de voorwielen bij scherpe bochten low speed. Teveel roll ook. Doet weer raar bovenin de wielophanging
o Opgelost, Topmounts, en stabi stang
o Hier had ik Meer last van Na de caster bussen in de voorste draagarmen en nieuwe subframerubbers
• Stuurprecisie is ‘te goed’ voor de wagen. Wagen kan zijn grip niet pakken en rolt teveel
o Opgelost, voelt nu goed. Extra caster zal het werk ook gedaan hebben. Hij voelt wat slomer met insturen, maar is prima zo, voelt veel efficienter
• Achterkant voelt loose en danst alle kanten op, te allen tijde, grip sucks, en rolt ook teveel entry bocht tot midcorner extreem
o Hier had ik extra last van na de nieuwe subframe rubbers.
o Opgelost rock solid, veren achter maar ook achterstabi werkt denk ook wel lekker mee
• Stabi stangen voor en achter
o Voor helemaal top, je voelt duidelijk dat de neus zelf strakker is, oppassen voor onderstuur met afstellen
o Stang achter lastiger te voelen, ivm de stuggere veren die er nu ook onder zit. Hij rolt in ieder geval niet meer debiel veel achter. Ben benieuwd of de achterkant iets meer kan dansen zonder gripverlies. Sabi strakker en demping losser misschien
• Extra caster
o Helemaal top, hoge snelheid bochten, beuken met dat ding. Je voelt het ook gewoon al op twisty roads.
Grip is overal VEEL hoger
Tegelijkertijd is hij comfortabeler + rustiger op de weg + bestuurbaarder omdat de setup ook gewoon klopt
Ik zie dat je de demping voor nu 1 strakker hebt gezet en achter 2 losser
Interssant .. kon hij blijkbaar hebben zelfs met dikkere stabi. Als ik hem in de vorige setup strakker zet ging ik niet harder door de bocht. Losser was teveel roll.
Achter wou ik al losser, maar kon niet, omdat hij echt teveel zou gaan rollen. Achterkant strakker dan ging hij in 1x om en ook uit balans met voorkant
Camber en Toe in nieuwe setup verwaarloosbaar, vooral meer caster door de mods zie ik
Iets stuggere voorveer kan hij prima hebben voor daily
Voorkant doet niet meer keihard BOEM bij het rijden over een riggel. Waren de bumps ivm de windingen die op elkaar kwamen? Of topmounts, geen idee kan allebei
Remmen prima, klopt hij het warm worden doet hij nu raar, voelt idd als de blokken zelf die in de klauw een beetje gek aan het doen zijn
Ontbreken van sper heb ik net toch stiekem paar keer gevoelt met tractie controle aan+uit, dat is nu de bottleneck in onderstel/aandrijving (voor deze mods nog niet)
Ff verder rijden, Stability control ook uit, met demping spelen, en daarna met stabi’s en demping
Hierbij een mail die ik net gestuurd heb
Er zijn diverse (custom) aanpassingen aan de waren gedaan, ik zal dus vast iets kleins vergeten zijn wat ik nog niet beschreven had wat er uiteindelijk aangepast is
Hieronder blijkt maar hoe belangrijk het is dat er balans in de auto zit, ondanks diverse aanpassingen was de setup gewoon nog niet af. Verbeter je de auto daarna weer op 1 punt, gaat hij opeens nog slechter rijden. Dus de puzzel is nu compleet gemaakt.
Er zal vast nog wat getweakt worden maar dit is al rock solid.
Mijn eigen referentiekader is dan ook mijn gevoeligheid ivm het circuit racen, voor de straatauto moet alles in elke situatie kloppen.
Let op tests zijn dus uitgevoerd, bij serieus rijden, niet een rondje naar het werk.
• Voorkant zoekt en verliest veel grip op spoorvorming / niet vlak asfalt. Bij steady snelheid rechtdoor, bij gas geven nog erger. Je voelde hem bovenin de wielophanging raar doen. Je kan gewoon niet hard rijden
o Hier had ik meer last van na de caster bussen in de draagarmen voor
o Opgelost, denk vooral door Topmounts die veel te zacht werden voor het onderstel voor
• Voorkant komt omhoog bij volgas, te weinig wieldruk, grip verlies en erg spannend sturen bij wisselen van baan.Kan bijna niet helemaal bij slecht of aflopend asfalt.
o Opgelost, denk vooral de stuggere achterveren
• Voorkant loose gevoel en trilling wielophanging bij aanremmen. Helemaal bij hobbeltjes en slecht asfalt. Remkracht voelde ook slechter
o Opgelost, Topmounts en stuggere veren achter vermoed ik. Remkracht komt weer beter op de wielen. Was niet echt een stabi/roll issue
• Voorkant veel onderstuur rolt echt over de voorwielen bij scherpe bochten low speed. Teveel roll ook. Doet weer raar bovenin de wielophanging
o Opgelost, Topmounts, en stabi stang
o Hier had ik Meer last van Na de caster bussen in de voorste draagarmen en nieuwe subframerubbers
• Stuurprecisie is ‘te goed’ voor de wagen. Wagen kan zijn grip niet pakken en rolt teveel
o Opgelost, voelt nu goed. Extra caster zal het werk ook gedaan hebben. Hij voelt wat slomer met insturen, maar is prima zo, voelt veel efficienter
• Achterkant voelt loose en danst alle kanten op, te allen tijde, grip sucks, en rolt ook teveel entry bocht tot midcorner extreem
o Hier had ik extra last van na de nieuwe subframe rubbers.
o Opgelost rock solid, veren achter maar ook achterstabi werkt denk ook wel lekker mee
• Stabi stangen voor en achter
o Voor helemaal top, je voelt duidelijk dat de neus zelf strakker is, oppassen voor onderstuur met afstellen
o Stang achter lastiger te voelen, ivm de stuggere veren die er nu ook onder zit. Hij rolt in ieder geval niet meer debiel veel achter. Ben benieuwd of de achterkant iets meer kan dansen zonder gripverlies. Sabi strakker en demping losser misschien
• Extra caster
o Helemaal top, hoge snelheid bochten, beuken met dat ding. Je voelt het ook gewoon al op twisty roads.
Grip is overal VEEL hoger
Tegelijkertijd is hij comfortabeler + rustiger op de weg + bestuurbaarder omdat de setup ook gewoon klopt
Ik zie dat je de demping voor nu 1 strakker hebt gezet en achter 2 losser
Interssant .. kon hij blijkbaar hebben zelfs met dikkere stabi. Als ik hem in de vorige setup strakker zet ging ik niet harder door de bocht. Losser was teveel roll.
Achter wou ik al losser, maar kon niet, omdat hij echt teveel zou gaan rollen. Achterkant strakker dan ging hij in 1x om en ook uit balans met voorkant
Camber en Toe in nieuwe setup verwaarloosbaar, vooral meer caster door de mods zie ik
Iets stuggere voorveer kan hij prima hebben voor daily
Voorkant doet niet meer keihard BOEM bij het rijden over een riggel. Waren de bumps ivm de windingen die op elkaar kwamen? Of topmounts, geen idee kan allebei
Remmen prima, klopt hij het warm worden doet hij nu raar, voelt idd als de blokken zelf die in de klauw een beetje gek aan het doen zijn
Ontbreken van sper heb ik net toch stiekem paar keer gevoelt met tractie controle aan+uit, dat is nu de bottleneck in onderstel/aandrijving (voor deze mods nog niet)
Ff verder rijden, Stability control ook uit, met demping spelen, en daarna met stabi’s en demping
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: BMW E92 335i N54 Handbak (OHLINS, Custom onderstel parts, etc)
Heerlijke update! Ik ga ‘m straks even rustig doorlezen.
-
- Berichten: 2928
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49
Re: BMW E92 335i N54 Handbak (OHLINS, Custom onderstel parts, etc)
Geen idee hoe mensen rijden met hun daily.. maar goeie schokbrekers en onderstel merk je de hele tijd, sper niet. En ten opzichte van het bedrag dat sommigen aan afschrijving kwijt zijn, valt dit toch allemaal wel mee?
Veel gewenst Luigi!
Veel gewenst Luigi!
-
- Berichten: 298
- Lid geworden op: 28 dec 2015, 13:46
Re: BMW E92 335i N54 Handbak (OHLINS, Custom onderstel parts, etc)
Puntjes op de i komt er aan:
- Endless TRZ trackday compound remblokken gaan er voor op
- Goodridge stalen remleidingen rondom
- Motul RBF660 remolie (zit er al in)
- Voor de zekerheid de remschijven op 'slingering' controleren of ze nog helemaal recht zijn
- Aandrijfas misschien balanceren/checken
Keep you updated over deze remblokken, bite, dosering moet ook beter zijn. Ze hoeven niet warm gereden te worden, dat werkt niet op straat. Ben benieuwd, in mijn gedachten bestaat er geen 'semi blabla circuit remblok'.
Er zitten nu rondom vrij nieuwe Brembo SportLine remschijven (drilled) en remblokken op. Die blokken lijken toch een beetje raar te doen in de remklauwen bij het steviger aanremmen, helemaal als ze wat warmer worden.
- Endless TRZ trackday compound remblokken gaan er voor op
- Goodridge stalen remleidingen rondom
- Motul RBF660 remolie (zit er al in)
- Voor de zekerheid de remschijven op 'slingering' controleren of ze nog helemaal recht zijn
- Aandrijfas misschien balanceren/checken
Keep you updated over deze remblokken, bite, dosering moet ook beter zijn. Ze hoeven niet warm gereden te worden, dat werkt niet op straat. Ben benieuwd, in mijn gedachten bestaat er geen 'semi blabla circuit remblok'.
Er zitten nu rondom vrij nieuwe Brembo SportLine remschijven (drilled) en remblokken op. Die blokken lijken toch een beetje raar te doen in de remklauwen bij het steviger aanremmen, helemaal als ze wat warmer worden.
-
- Berichten: 298
- Lid geworden op: 28 dec 2015, 13:46
Re: BMW E92 335i N54 Handbak (OHLINS, Custom onderstel parts, etc)
Vandaag zijn bovenstaande Endless blokken, Goodridge leidingen rondom en Motul vloeistof gemonteerd. Eerst lekker ingeremd volgens bijgevoegde instructie, ff normaal gereden, en na 100km goed los gegaan.
Pffff, groot verschil met die Brembo 'Sportline' remblokken wat een troep is dat in vergelijking, en nog redelijk aan de prijs. Dan maar gelijk Goed zoals mijn motto altijd is. Op de achterkant zitten wel nog de Brembo Sportline blokken.
Autisten detail wellicht dat als Endless blokken ook op de achterkant zitten, hij qua remkracht in een rechte lijn nog IETS beter zal zijn, ik schat in dat heel veel mensen daar niets van zullen merken, maar ik vind de balans/bite tussen voor- en achter nu perfect.
De 335 was met Stock remmerij, maar ook met de Brembo Sportline remblokken rondom altijd net iets te krachtig op de achterkant in verhouding met de voorkant. Het trailbraken en gewicht op de neus zetten bij de entry van een bocht is daardoor iets minder goed. Ik had dat ooit opgezocht en gevonden dat meer serieuze rijders hetzelfde ervaren op een stock straat 335i. Opmerkelijk is dat de remblokken op de achterkant bij mij ook altijd een stuk sneller afgesleten zijn, komt ook door DSC/DTC maar DTC heb ik vrijwel uit staan, wordt dus niet veel op de achterkant electronisch bijgeremd behalve als ik een goed plezier rondje rij
Wat is er beter?
- Pedaal travel is iets langer
- Pedaal gevoel is iets zachter (is geen lucht) maar WEL met perfect gevoel
- Remkracht zelf is een stuk beter. Voor op straat hoef ik persoonlijk Geen andere remklauwen meer.
- Blokken doen niet meer raar bij een paar keer op straat hard aanremmen
- Pedaalgevoel en remgedrag blijft 100% hetzelfde bij remmen die goed op hun donder hebben gekregen en koude remmen
Ofterwijl minder een harde aan/uit knop, beter doseerbaar, pedaalpositie voor heel-toe tussengas is hierdoor ook net wat beter.
De oude blokken waren half versleten dus hier zal het niet aan liggen, het pedaal ligt in rusttand niet echt hoger of lager.
+ een besparing, 'big brake kit idee kan het raam uit'
Op naar het laatste avontuur met de aandrijflijn en misschien gelijk een sper erop
De auto is echt ZO verschikkelijk goed nu. Ik blijf er bij dat na de nieuwe turbo's en walnutblast in de huidige situatie een turbo upgrade nog steeds onnodig is en de wagen uit balans brengt. sper ook must. Wel leuk voor de dragrace/autobahn adrealine sprintjes maar niet om een perfecte wagen in balans te rijden.
Pffff, groot verschil met die Brembo 'Sportline' remblokken wat een troep is dat in vergelijking, en nog redelijk aan de prijs. Dan maar gelijk Goed zoals mijn motto altijd is. Op de achterkant zitten wel nog de Brembo Sportline blokken.
Autisten detail wellicht dat als Endless blokken ook op de achterkant zitten, hij qua remkracht in een rechte lijn nog IETS beter zal zijn, ik schat in dat heel veel mensen daar niets van zullen merken, maar ik vind de balans/bite tussen voor- en achter nu perfect.
De 335 was met Stock remmerij, maar ook met de Brembo Sportline remblokken rondom altijd net iets te krachtig op de achterkant in verhouding met de voorkant. Het trailbraken en gewicht op de neus zetten bij de entry van een bocht is daardoor iets minder goed. Ik had dat ooit opgezocht en gevonden dat meer serieuze rijders hetzelfde ervaren op een stock straat 335i. Opmerkelijk is dat de remblokken op de achterkant bij mij ook altijd een stuk sneller afgesleten zijn, komt ook door DSC/DTC maar DTC heb ik vrijwel uit staan, wordt dus niet veel op de achterkant electronisch bijgeremd behalve als ik een goed plezier rondje rij
Wat is er beter?
- Pedaal travel is iets langer
- Pedaal gevoel is iets zachter (is geen lucht) maar WEL met perfect gevoel
- Remkracht zelf is een stuk beter. Voor op straat hoef ik persoonlijk Geen andere remklauwen meer.
- Blokken doen niet meer raar bij een paar keer op straat hard aanremmen
- Pedaalgevoel en remgedrag blijft 100% hetzelfde bij remmen die goed op hun donder hebben gekregen en koude remmen
Ofterwijl minder een harde aan/uit knop, beter doseerbaar, pedaalpositie voor heel-toe tussengas is hierdoor ook net wat beter.
De oude blokken waren half versleten dus hier zal het niet aan liggen, het pedaal ligt in rusttand niet echt hoger of lager.
+ een besparing, 'big brake kit idee kan het raam uit'
Op naar het laatste avontuur met de aandrijflijn en misschien gelijk een sper erop
De auto is echt ZO verschikkelijk goed nu. Ik blijf er bij dat na de nieuwe turbo's en walnutblast in de huidige situatie een turbo upgrade nog steeds onnodig is en de wagen uit balans brengt. sper ook must. Wel leuk voor de dragrace/autobahn adrealine sprintjes maar niet om een perfecte wagen in balans te rijden.
Laatst gewijzigd door itsmario op 19 jul 2018, 17:22, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 298
- Lid geworden op: 28 dec 2015, 13:46
Re: BMW E92 335i N54 Handbak (OHLINS, Custom onderstel parts, etc)
p.s.2 inmiddels is het me opgevallen dat de wagen zoveel grip heeft, dat de Michelin Pilot Sport 4S banden op de voorkant en SuperSport banden op de achterkant de bottleneck aan het worden zijn. De auto begint namelijk over de te zachte wangen van de band te rollen, maar kan wel meet grip pakken. Maarja, wat wil je dan, op straat op Semi's rijden of CUP2 semi's? moet het allemaal wel blijven doen in de regen
- Andry
- Berichten: 831
- Lid geworden op: 05 jul 2007, 17:02
- Auto: Evo 7 RS2/ E90 LCI / Kadett C
Re: BMW E92 335i N54 Handbak (OHLINS, Custom onderstel parts, etc)
Mooie onderstel aanpassingen en het onderstel an sich is al top! Ik heb jaren met de Road & Track dempers gereden maar gewisseld voor een Proflex Evo 2 set. Van Endless had ik de N35S, maar vond ze vreemd aanvoelen op de remschijven (Performance Friction V2) Daarom weer terug bij de Performance Fricition 01 compound. Op straat icm Toyo 888 was het prima te doen.
- Vlokmans
- Berichten: 1363
- Lid geworden op: 25 sep 2008, 22:14
- Locatie: Rotterdam
Re: BMW E92 335i N54 Handbak (OHLINS, Custom onderstel parts, etc)
Ik vind 'm echt geweldig, goed bezig!
- matthyssie
- Berichten: 6006
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Re: BMW E92 335i N54 Handbak (OHLINS, Custom onderstel parts, etc)
Leuk om te lezen dit. En toch kan ik me echt absoluut niet voorstellen dat je zo fanatiek bezig bent met de kleinste details qua handling, maar dat het je amper stoort dat bocht uit de DTC loopt in te grijpen en ongecontroleerd 1 wiel loopt af te remmen.
-
- Berichten: 298
- Lid geworden op: 28 dec 2015, 13:46
Re: BMW E92 335i N54 Handbak (OHLINS, Custom onderstel parts, etc)
Dan heb je niet alles gelezen of heb ik het hier niet neergezet
Ik kijk naar de zwakste schakels qua balans in de wagen. Dat is op dit moment pas het ontbreken van het sper. Dus na de stabi stangen etc.
Behalve als je hobby is drifts trekken de bocht uit
Een sper is naar mijn mening onzin zonder dat eerst het onderstel van een 335 op orde is, leuk om te sperren als de wagen in de rest van de bocht als een soepkip rijdt
Ga denk voor het OS Giken platen sper bij Hardeman
Ander leuk detail, de auto mist op straat geen sper bij de-celleratie de bocht in
Dat is wel een leuk detail, toch zou ik alleen voor de doe het gelijk goed sper gaan denk ik zo ook tot 100% werking
Op circuit heb je wel vrij snel last van geen sper of een slecht sper ook specifiek bij de-celleratie naar mijn ervaring
Ik kijk naar de zwakste schakels qua balans in de wagen. Dat is op dit moment pas het ontbreken van het sper. Dus na de stabi stangen etc.
Behalve als je hobby is drifts trekken de bocht uit
Een sper is naar mijn mening onzin zonder dat eerst het onderstel van een 335 op orde is, leuk om te sperren als de wagen in de rest van de bocht als een soepkip rijdt
Ga denk voor het OS Giken platen sper bij Hardeman
Ander leuk detail, de auto mist op straat geen sper bij de-celleratie de bocht in
Dat is wel een leuk detail, toch zou ik alleen voor de doe het gelijk goed sper gaan denk ik zo ook tot 100% werking
Op circuit heb je wel vrij snel last van geen sper of een slecht sper ook specifiek bij de-celleratie naar mijn ervaring
-
- Berichten: 298
- Lid geworden op: 28 dec 2015, 13:46
Re: BMW E92 335i N54 Handbak (OHLINS, Custom onderstel parts, etc)
Laatste dingen zijn eruit
Aandrijflijntrilling is weg (hatdysxheibe montage was de oorzaak)
Aandrijfassen zijn prima qua speling, zegt wat met deze km stand en het vermogen/koppel..
Achter toch weer nog iets stuggere veren erop van 110kg naar 140kg . Prima zo. Heb wel echt een droog/regen setup nu qua demping clicks ivm de totale setup. Je kan er natuurlijk ook tussenin zitten voor wat dagelijks rijden
Rest alleen nog Het sper. Interessant is toch dat de wagen op straat zo gigantisch veel grip pakt, dat je echt helemaal koekwous moet doen om het sper aan te gaan spreken. In den beginne miste ik het wel een stuk meer met minder grip
Weet niet of ik die erop laat zetten, of toch weer de wagen te koop ga zetten komende periode. Ff aankijken. Heb nog een pure circuit en drift wagen waar eea qua groot werk aan mag gebeuren. (m power blok om 1:55 te gaan rijden op CPZ)
Aandrijflijntrilling is weg (hatdysxheibe montage was de oorzaak)
Aandrijfassen zijn prima qua speling, zegt wat met deze km stand en het vermogen/koppel..
Achter toch weer nog iets stuggere veren erop van 110kg naar 140kg . Prima zo. Heb wel echt een droog/regen setup nu qua demping clicks ivm de totale setup. Je kan er natuurlijk ook tussenin zitten voor wat dagelijks rijden
Rest alleen nog Het sper. Interessant is toch dat de wagen op straat zo gigantisch veel grip pakt, dat je echt helemaal koekwous moet doen om het sper aan te gaan spreken. In den beginne miste ik het wel een stuk meer met minder grip
Weet niet of ik die erop laat zetten, of toch weer de wagen te koop ga zetten komende periode. Ff aankijken. Heb nog een pure circuit en drift wagen waar eea qua groot werk aan mag gebeuren. (m power blok om 1:55 te gaan rijden op CPZ)
-
- Berichten: 298
- Lid geworden op: 28 dec 2015, 13:46
Re: BMW E92 335i N54 Handbak (OHLINS, Custom onderstel parts, etc)
Kleine update de moeite waard voor E9X rijders
De 3x differentieel rubbers zijn vervangen door SuperPro bussen
Wereld van verschil, auto is nog nooit zo stil geweest
en een vibratie onder full-load is ook gelijk weg
Die OEM rubbers waren he-le-maal klaar
Zeker de moeite waard om voor de 2ton te vervangen bij een E9X
De 3x differentieel rubbers zijn vervangen door SuperPro bussen
Wereld van verschil, auto is nog nooit zo stil geweest
en een vibratie onder full-load is ook gelijk weg
Die OEM rubbers waren he-le-maal klaar
Zeker de moeite waard om voor de 2ton te vervangen bij een E9X
-
- Berichten: 2716
- Lid geworden op: 26 sep 2014, 15:47
- Locatie: BMW E91 330d
Re: BMW E92 335i N54 Handbak (OHLINS, Custom onderstel parts, etc)
die gaat op het lijstje “groot onderhoud” erbij
-
- Berichten: 298
- Lid geworden op: 28 dec 2015, 13:46
Re: BMW E92 335i N54 Handbak (OHLINS, Custom onderstel parts, etc)
Stille mededeling
OS Giken platensper 0 tot 100% is bij Hardeman besteld
2de week januari eronder
OS Giken platensper 0 tot 100% is bij Hardeman besteld
2de week januari eronder
-
- Berichten: 298
- Lid geworden op: 28 dec 2015, 13:46
Re: BMW E92 335i N54 Handbak (OHLINS, OS Giken, Custom onderstel parts, etc)
OS Giken Superlock zit erop
Kers op de taart
Auto houdt verschrikkelijk veel tractie, ook bij volgas, sturen, oneffenheden, etc
Daarnaast kan je nu natuurlijk vol in Drift....
Kers op de taart
Auto houdt verschrikkelijk veel tractie, ook bij volgas, sturen, oneffenheden, etc
Daarnaast kan je nu natuurlijk vol in Drift....
- Joy
- Berichten: 10780
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: BMW E92 335i N54 Handbak (OHLINS, OS Giken, Custom onderstel parts, etc)
Erg mooie aanpassingen. Bij mij komt die OS Giken er volgende week op, ben benieuwd.
-
- Berichten: 298
- Lid geworden op: 28 dec 2015, 13:46
Re: BMW E92 335i N54 Handbak (OHLINS, OS Giken, Custom onderstel parts, etc)
Op welke auto komt hij?
Ga je blij van worden
Let op moet ongeveer 1000km ingereden worden, dan diff olie weer verversen
Ding bonkt aan het begin als hij zijn werk moet doen
Ga je blij van worden
Let op moet ongeveer 1000km ingereden worden, dan diff olie weer verversen
Ding bonkt aan het begin als hij zijn werk moet doen
- Joy
- Berichten: 10780
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: BMW E92 335i N54 Handbak (OHLINS, OS Giken, Custom onderstel parts, etc)
In een E46 M3. Standaard diff heeft speling en maakt bijgeluid bij scherpe draai bij lage snelheid.
Ik wil ook een wat alerter diff. Dit diff moet eerst draaiverschil bemerken en gooit dan vrij lomp vermogen naar het wiel met grip. Al een aantal keer veel sliphoek op onverwachtse momenten gehad. Kan beter.
Ik wil ook een wat alerter diff. Dit diff moet eerst draaiverschil bemerken en gooit dan vrij lomp vermogen naar het wiel met grip. Al een aantal keer veel sliphoek op onverwachtse momenten gehad. Kan beter.
-
- Berichten: 910
- Lid geworden op: 16 nov 2017, 15:38
- Auto: BMW M4 Competition
Re: BMW E92 335i N54 Handbak (OHLINS, OS Giken, Custom onderstel parts, etc)
Is bij E90 M3 ook zo... eerst 1 seconde wielspin dan spert ie pas...
Is bij bij nieuwere elec gestuurde generaties echt veel beter.
Is bij bij nieuwere elec gestuurde generaties echt veel beter.
- matthyssie
- Berichten: 6006
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Re: BMW E92 335i N54 Handbak (OHLINS, OS Giken, Custom onderstel parts, etc)
@itsmario: Hoe bevalt je sper?
-
- Berichten: 298
- Lid geworden op: 28 dec 2015, 13:46
Re: BMW E92 335i N54 Handbak (OHLINS, OS Giken, Custom onderstel parts, etc)
Ja top, wat ik hierboven beschreven heb, dat komt dan ook wel natuurlijk dat als het onderstel steeds serieuzer wordt dat open diff voor vermogens afdracht wel de zwakke schakel wordt. Zoals we al wisten natuurlijk maanden geleden
Sper is nu 200km ingereden
Weet niet of er nog wat veranderd, maar als het zo blijft wil ik wat aanpassingen laten doen, opbouw van het meer sperren mag sneller
Oorzaak voel je wel de setup van de wagen pakt heel veel grip vergeleken met stock
Het moment dat hij niets doet en je voelt dat hij gaat sperren is wel goed, perfect
Als hij nu spert in overstuur gaat hij grip pakken en sta je weer recht, om iets meer sper te krijgen moet je echt vol op het gas, een beetje gas werkt niet
Met dit vermogen plus griplevel openbare weg kan je eigenlijk geen lekker overstuur driftje leggen zonder te hard te gaan voor vangrails etc. Vooral in derde versnelling loop je zo tot 180 door
Sper is nu 200km ingereden
Weet niet of er nog wat veranderd, maar als het zo blijft wil ik wat aanpassingen laten doen, opbouw van het meer sperren mag sneller
Oorzaak voel je wel de setup van de wagen pakt heel veel grip vergeleken met stock
Het moment dat hij niets doet en je voelt dat hij gaat sperren is wel goed, perfect
Als hij nu spert in overstuur gaat hij grip pakken en sta je weer recht, om iets meer sper te krijgen moet je echt vol op het gas, een beetje gas werkt niet
Met dit vermogen plus griplevel openbare weg kan je eigenlijk geen lekker overstuur driftje leggen zonder te hard te gaan voor vangrails etc. Vooral in derde versnelling loop je zo tot 180 door
-
- Berichten: 298
- Lid geworden op: 28 dec 2015, 13:46
Re: BMW E92 335i N54 Handbak (OHLINS, OS Giken, Custom onderstel parts, etc)
P. S. Getest op wat vochtig wegdek en droog
Dempers etc nog niet aangepast
Je voelt bij normaal snel bochten pakken op midcorner wel iets meer onderstuur
Maar ten alle tijde ga je overal harder door de bochten, geen twijfel over, op droog en nat
Dempers etc nog niet aangepast
Je voelt bij normaal snel bochten pakken op midcorner wel iets meer onderstuur
Maar ten alle tijde ga je overal harder door de bochten, geen twijfel over, op droog en nat
-
OnlineThomasGTT
- Berichten: 353
- Lid geworden op: 10 aug 2009, 11:46
Re: BMW E92 335i N54 Handbak (OHLINS, OS Giken, Custom onderstel parts, etc)
Vanmiddag toevallig bij RDW Lelystad?
-
- Berichten: 298
- Lid geworden op: 28 dec 2015, 13:46
Re: BMW E92 335i N54 Handbak (OHLINS, OS Giken, Custom onderstel parts, etc)
Ja klopt ff snel test rondje
- Sjoerd
- Berichten: 1428
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05
Re: BMW E92 335i N54 Handbak (OHLINS, OS Giken, Custom onderstel parts, etc)
OS Giken Superlock is de eerste paar 100 km inderdaad bonkig. Maar dat is ook zo weer weg. Olie wisselen na 1000 km is echt een dikke must. Ik heb de eerste 1000 km maar een paar laffe driftjes gedaan; meeste waren gewoon saaie snelweg km's. Maar veel vervuiling bij het wisselen van de olie.
Ik vind het sper bij krappe bochten met lagere snelheid sneller sperren als dat ik gewend ben. Bij Drexler bijvoorbeeld was dat anders. Maar Drexler kwam veel agressiever in; hoort eigenlijk niet bij een daily. Ben erg tevreden over OS Giken en Hardeman!
Ik vind het sper bij krappe bochten met lagere snelheid sneller sperren als dat ik gewend ben. Bij Drexler bijvoorbeeld was dat anders. Maar Drexler kwam veel agressiever in; hoort eigenlijk niet bij een daily. Ben erg tevreden over OS Giken en Hardeman!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Majestic-12 [Bot], smiley en 93 gasten