BMW e90 335i LCI
- Hans
- Berichten: 2696
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:59
BMW e90 335i LCI
Vanaf eind 2016 aan het rondkijken voor iets anders de BMW e39 530i had ik al ruim 4 jaar, auto beviel eigenlijk nog steeds heel goed, maar na bijna 8 jaar e39 (528i, 525i en als laatste dus de 530i) te hebben gereden wilde ik iets anders. Eigenlijk was ik al die tijd aan het kijken voor een F10 5 serie, en dan een 535i of 530i. (een volle 528i met 6 cilinder die helemaal naar mijn zin was stond op de reserve lijst) Mijn eisen waren, automaat, zo rond de ton gelopen en een M-pakket. De auto's die naar mijn zin waren of te duur (boven de 30K of hadden geen m-pakket en hadden meer dan twee ton gelopen. Zoektocht uitgebreid met F30, maar die binnen mijn budget vielen waren geen 6 cilinders en zelfs geen 328i. Ik had al met een schuin oog gekeken naar e90 335i, maar het uiterlijk kon me in eerste instantie niet echt bekoren. (waren veel al pre facelift modellen)
Toen op een zaterdag in eind september de vrouw weer eens vroeg of ik niet ergens een auto had zien staan waar we ff naar konden gaan kijken, gewoon voor de lol, ook al was ie te duur ofzo. Toevallig had ik net daarvoor een e90 335i zien staan die niet ver uit de buurt te koop stond. Ik had hem ff vlug bekeken. Kleur zwart, rond de ton gelopen, vol opties, GEEN M-PAKKET (gek genoeg vind ik het bij een e90 niet veel uitmaken, het verschil tussen wel of geen m-bumpers vind ik op de e90 klein), maar verder wel m-onderstel, sportstoelen, m-stuur. zwarte hemel, 19" Stijl 225 wielen, schuifkanteldak, neerklapbare achterbank, navigatie professional, etc ,etc. Dus in de auto gestapt en er heen gereden. Bij aankomst stond de auto al ergens voor op het terrein, een plaatje. Eerste indruk vanuit mijn eigen auto nog voor ik was uitgestapt was al positief. Even er omheen gelopen, nog steeds mooi. Een paar minimale gebruikerssporen. Even naar binnen gelopen en een van de verkopers aangesproken die net met andere klanten bezig was of we even in de auto konden kijken. Was geen probleem zei ie, hier heb je de sleutels. Van binnen werkelijk smetteloos, als nieuw. Enige was bestuurders stoel had een klein beetje "schade" aan het leer van het in stappen. Schade is eigenlijk een verkeerd woord, je zag dat het leer daar iets geleden had. Starten en lopen, motor liep in koude toestand rauw, maar was na een minuut weg en liep zijde zacht. Koudstart is rauwer dan bij mijn e39 dacht ik nog. Terug naar binnen en sleutel weer ingeleverd.
Nog even over de auto gebabbeld, historie etc. Zag er allemaal goed uit. Inruil? Wat kan ik terug krijgen voor de mijne? Moest ie over denken en in overleg. Zou hij over bellen. Ok goed, ik wacht het af. Twee dagen later inruil bod gekregen, waar ik mee kon leven. Toen proefrit, de vrouw wilde er ook nog in rijden, goedgekeurd. Auto laten keuren bij BMW dealer. Die kwamen niet verder dan er zitten geen runflat banden onder en de navigatie software is verouderd. Mooi zo, geen enkel beletsel daar. Paar dagen later de auto opgehaald met 6 maanden garantie.
Auto begon koud steeds ruwer te lopen en ook ging het motor management lampje aan en viel er een cilinder uit, auto uitzetten en weer starten en alles was weer perfect, gemeld bij de verkoper. Geen probleem breng de auto maar. Kon wel pas een week later. Intussen nog een paar keer uitval gehad bij koude start. Auto weg gebracht. Inlaat traject gecleant en 6 nieuwe injectors erin. Oooohja!! Nu starten en meteen perfect lopen.
Verder het rijden met zo'n ding, sturen is nogal wat directer dan een e39. Heel de auto is natuurlijk veel moderner navigatie en i-drive werkt heel erg fijn. En 300pk doen natuurlijk ook mee, auto heeft altijd genoeg vermogen. Invoegen op snelweg is een genot, binnen seconden zit je op rijbewijs in de shredder snelheden. Turbo rotondes, je rijd alles voorbij. Snelweg in Duitsland, daar kan je met zulk vermogen lekker uit de voeten van 130 naar 220 is in een paar oogwenken gebeurd. De auto is echt snel (ik ben natuurlijk niet echt veel gewend, meeste auto's die ik had waren zo rond de 200pk) maar hij is snel zonder je constant uit te dagen. Ik heb wel eens e36 en e46 M3 gereden, maar daar had ik veel meer moeite om je in te houden als je daar gas ging geven en de toeren liepen op was het moeilijk om je dan te beheersen. Ik heb er nu ongeveer 5000km mee gereden en ik moet zeggen 1 van de fijnste auto's die ik heb gehad.
Paar plaatjes bij het praatje.
In winterwielen setup:
Zomerwielen setup:
Angeleyes aangepast naar witte versie:
Toen op een zaterdag in eind september de vrouw weer eens vroeg of ik niet ergens een auto had zien staan waar we ff naar konden gaan kijken, gewoon voor de lol, ook al was ie te duur ofzo. Toevallig had ik net daarvoor een e90 335i zien staan die niet ver uit de buurt te koop stond. Ik had hem ff vlug bekeken. Kleur zwart, rond de ton gelopen, vol opties, GEEN M-PAKKET (gek genoeg vind ik het bij een e90 niet veel uitmaken, het verschil tussen wel of geen m-bumpers vind ik op de e90 klein), maar verder wel m-onderstel, sportstoelen, m-stuur. zwarte hemel, 19" Stijl 225 wielen, schuifkanteldak, neerklapbare achterbank, navigatie professional, etc ,etc. Dus in de auto gestapt en er heen gereden. Bij aankomst stond de auto al ergens voor op het terrein, een plaatje. Eerste indruk vanuit mijn eigen auto nog voor ik was uitgestapt was al positief. Even er omheen gelopen, nog steeds mooi. Een paar minimale gebruikerssporen. Even naar binnen gelopen en een van de verkopers aangesproken die net met andere klanten bezig was of we even in de auto konden kijken. Was geen probleem zei ie, hier heb je de sleutels. Van binnen werkelijk smetteloos, als nieuw. Enige was bestuurders stoel had een klein beetje "schade" aan het leer van het in stappen. Schade is eigenlijk een verkeerd woord, je zag dat het leer daar iets geleden had. Starten en lopen, motor liep in koude toestand rauw, maar was na een minuut weg en liep zijde zacht. Koudstart is rauwer dan bij mijn e39 dacht ik nog. Terug naar binnen en sleutel weer ingeleverd.
Nog even over de auto gebabbeld, historie etc. Zag er allemaal goed uit. Inruil? Wat kan ik terug krijgen voor de mijne? Moest ie over denken en in overleg. Zou hij over bellen. Ok goed, ik wacht het af. Twee dagen later inruil bod gekregen, waar ik mee kon leven. Toen proefrit, de vrouw wilde er ook nog in rijden, goedgekeurd. Auto laten keuren bij BMW dealer. Die kwamen niet verder dan er zitten geen runflat banden onder en de navigatie software is verouderd. Mooi zo, geen enkel beletsel daar. Paar dagen later de auto opgehaald met 6 maanden garantie.
Auto begon koud steeds ruwer te lopen en ook ging het motor management lampje aan en viel er een cilinder uit, auto uitzetten en weer starten en alles was weer perfect, gemeld bij de verkoper. Geen probleem breng de auto maar. Kon wel pas een week later. Intussen nog een paar keer uitval gehad bij koude start. Auto weg gebracht. Inlaat traject gecleant en 6 nieuwe injectors erin. Oooohja!! Nu starten en meteen perfect lopen.
Verder het rijden met zo'n ding, sturen is nogal wat directer dan een e39. Heel de auto is natuurlijk veel moderner navigatie en i-drive werkt heel erg fijn. En 300pk doen natuurlijk ook mee, auto heeft altijd genoeg vermogen. Invoegen op snelweg is een genot, binnen seconden zit je op rijbewijs in de shredder snelheden. Turbo rotondes, je rijd alles voorbij. Snelweg in Duitsland, daar kan je met zulk vermogen lekker uit de voeten van 130 naar 220 is in een paar oogwenken gebeurd. De auto is echt snel (ik ben natuurlijk niet echt veel gewend, meeste auto's die ik had waren zo rond de 200pk) maar hij is snel zonder je constant uit te dagen. Ik heb wel eens e36 en e46 M3 gereden, maar daar had ik veel meer moeite om je in te houden als je daar gas ging geven en de toeren liepen op was het moeilijk om je dan te beheersen. Ik heb er nu ongeveer 5000km mee gereden en ik moet zeggen 1 van de fijnste auto's die ik heb gehad.
Paar plaatjes bij het praatje.
In winterwielen setup:
Zomerwielen setup:
Angeleyes aangepast naar witte versie:
Laatst gewijzigd door Hans op 04 jan 2018, 20:20, 1 keer totaal gewijzigd.
- Arthur
- Berichten: 39753
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: BMW e90 335i LCI
Hele mooie wagen, Hans!
-
Online
- Berichten: 293
- Lid geworden op: 25 mar 2017, 19:52
Re: BMW e90 335i LCI
Gave bak!.
Mooie zomerhoepels ook trouwens
Mooie zomerhoepels ook trouwens
- Auke M535i
- Berichten: 1349
- Lid geworden op: 23 dec 2008, 12:19
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Re: BMW e90 335i LCI
Mooi ding! Veel plezier ermee!
- Martijn_bmw
- Berichten: 26726
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: BMW e90 335i LCI
Heel mooi! Gefeliciteerd !
-
- Berichten: 2210
- Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26
Re: BMW e90 335i LCI
Mooi ding zeg. Een van de fijnste auto's die BMW gebouwd heeft. Ik mis de E90 nog steeds.
-
- Berichten: 910
- Lid geworden op: 16 nov 2017, 15:38
- Auto: BMW M4 Competition
Re: BMW e90 335i LCI
Mooie uitvoering en opties, M pakket heeft ie helemaal niet nodig, sportief zat zo in het zwart icm dat lichte interieur.
Vind het interieur zelfs mooier dan een F30 3 serie.
Vind het interieur zelfs mooier dan een F30 3 serie.
-
- Berichten: 2315
- Lid geworden op: 15 dec 2008, 09:03
- Sander-E46
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: 07 apr 2013, 12:13
Re: BMW e90 335i LCI
Mooi ding!
- Niels
- Berichten: 22257
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: BMW e90 335i LCI
Mooie kar! Super interieur ook.
-
- Berichten: 2123
- Lid geworden op: 02 mei 2017, 18:10
- Auto: Alpina B3s cabrio 2011
Re: BMW e90 335i LCI
Gefeliciteerd, mooi begin van het nieuwe jaar.
- JP
- Berichten: 31255
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: BMW e90 335i LCI
Held !!
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: BMW e90 335i LCI
Gaaf verhaal! Maar de plaatjes doen het niet bij mij.
-
OnlineMartijnGizmo
- Berichten: 12751
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Contacteer:
-
- Berichten: 6276
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
- Locatie: Noord Oost boven Opatija.
Re: BMW e90 335i LCI
Gefeliciteerd, mooie auto.
- Hitz
- Berichten: 1936
- Lid geworden op: 12 jan 2012, 11:09
- Auto: Mercedes-Benz S 320 CDI
- Locatie: Flevoland
Re: BMW e90 335i LCI
Gefeliciteerd!
-
OnlineTristan
- Berichten: 13333
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: BMW e90 335i LCI
Gefeliciteerd en mooie sjieke uitvoering. Is dit nog een N54 of N55? Ik heb eb ook de inlaat gereinigd door de zgn. walnutblast en sindsdien loopt hij ook een stuk beter.
-
OnlineJdBn
- Berichten: 1344
- Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
- Auto: F31 330d & Golf mk1 Cabriolet
Re: BMW e90 335i LCI
Mooie wagen! Welke leds heb je gebruikt voor de Angeleyes? Ik heb er zelf nog de originelen in zitten maar vind bij de e9x's altijd wel dat leds de voorkant een stuk opfrissen. Er is alleen zo achterlijk veel keuze in..
-
- Berichten: 51405
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: BMW e90 335i LCI
Feli, altijd goed 335i:)
-
- Berichten: 18532
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: BMW e90 335i LCI
Prachtwagen!
Alleen die winterwielen..........
Alleen die winterwielen..........
-
- Berichten: 6276
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
- Locatie: Noord Oost boven Opatija.
Re: BMW e90 335i LCI
MTEC en LUX zijn erg goed. Had zelf die van MTEC voor e90 LCI prijs ca €170 destijds. Je kunt ze ook feller laten branden (coderen).
-
- Berichten: 364
- Lid geworden op: 28 dec 2007, 16:42
Re: BMW e90 335i LCI
Mooi exemplaar. De zomerwielen staan er ook echt goed onder. Ik kende deze nog niet. Veel rijplezier!
-
OnlineJdBn
- Berichten: 1344
- Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
- Auto: F31 330d & Golf mk1 Cabriolet
Re: BMW e90 335i LCI
Hmm ik heb die merken wel al eens voorbij zien komen maar dacht eigenlijk dat €170,- een beetje overdreven was voor een paar ledjes. Maargoed, van die meuk die na een paar maanden of dagen dood is is ook niks natuurlijk. Feller branden is niet perse nodig, doen ze al automatisch als de xenon uit is. Gaat me er vooral om dat het gelige van de gloeipitjes een stuk minder recent oogt dan wit ledlicht..
- Nickvl
- Berichten: 471
- Lid geworden op: 17 mar 2014, 15:59
- Auto: E81 130I
Re: BMW e90 335i LCI
Nette bank hoor met de zomerwielen eronder, interieur vind ik ook prachtig!
- Hans
- Berichten: 2696
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:59
Re: BMW e90 335i LCI
Voor de winter wilde ik iets anders dan gewoon zilveren wielen, lekker duister in het zwart is het dus geworden.
Ik heb ze via een Belgisch forum, er is zo veel keuze in leds dat ik door de bomen het bos niet meer zag, deze gast doet al vele jaren in dit soort dingen en iedereen is zeer tevreden dat ik voor hem ben gegaan, Was niet de goedkoopste optie, maar leek mij wel de beste en hij heeft ze ook nog gemonteerd. (tegelijk mat wat andere aanpassingen zoals spiegels inklappen, dak dicht en ramen dicht als ik de auto afsluit.
Meer info en plaatjes in dit topic: http://www.bimmerboard.be/forum/index.php?topic=29475.0
Het is de N54 motor.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Berry1000RR, Bokkepoot, EvdP, jvb en 236 gasten