Idd nog veel e36's en ook steeds meer e46's. De 130i is een relatief dure auto en veel minder verkocht. De 130i is een leuke basis. Voldoende draadjes op het forum die de 130i de hemel in prijzen;-). Hij is behoorlijk vlot, stuurt heerlijk (pre facelift) maar voor het lekkere heeft hij gewoon een sper nodig. Daarbij ben ik niet zo weg van het m-tech onderstel, zeker icm de RFT goodyears. Wederom een Intrax 1K2 zou geweldig zijn, twijfel echter nog of ik deze bedragen in de auto wil pompen, zeker als het een straatauto blijft.
Het blok is in de basis betrouwbaar, er zijn echter wat aandachtspunten bij een 130i;
vanos magneetventielen
oliefilterhuispakking en bouten
oliekoelerpakkingen en bouten
karterontluchting
kleppendekselpakking en bouten
waterpomp en thermostaat
disakleppen
bobines
cardanaslager
hardyschijf
katalysatoren
distributieketting
nokkenassen
Bovenstaande punten wil ik de komende tijd preventief aan gaan pakken. Vervelende is dat de auto dealeronderhouden is, maar de dealers ontzettend lastig doen over het verstrekken van de feitelijke onderhoudshistorie. BMW Nederland verwijst mij door naar het dealernetwerk, de dealers beroepen zich op de AVG. Ik weet dus niet wat er de afgelopen jaar al vervangen is.
Nieuwe Ringtool; Leon Cupra R
- Eric-328
- Berichten: 804
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 00:04
-
- Berichten: 715
- Lid geworden op: 25 sep 2006, 17:31
- Auto: 130
- Locatie: Rotterdam
Re: Nieuwe Ringtool; Leon Cupra R
Met wat aanpassingen een heerlijke auto Aardig lijstje aan preventief onderhoud:) Wat is de huidige km stand? Je vergeet de carterpakking. Dan moet het subframe los....
- EvdP
- Berichten: 6145
- Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
- Auto: Volg de Skoda rijder
- Locatie: Op de gasbel
Re: Nieuwe Ringtool; Leon Cupra R
Leuk ding! Is de distributieketting bij de N52 ook een aandachtspunt?
- Eric-328
- Berichten: 804
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 00:04
Re: Nieuwe Ringtool; Leon Cupra R
Hij heeft 170K gelopen. Voor een 130i redelijk laag, is echter wel een km-stand dat een aantal van bovenstaande zaken beginnen te spelen. Hopelijk kan het Singraven nog even blijven zitten
Ketting is geen groter ding dan bij bijv. de m50 en m52 motoren.