Eriks 530i Touring & VW Golf GTI
-
- Berichten: 18532
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: De Alpina B3S van Erik
Ze hebben zelf recent een 335i met een lekke buis vanaf de intercooler gehad met een vergelijkbaar probleem.
Ze gaan alles na lopen & een werkende wagen afleveren, dus ik zie het wel.
Ze gaan alles na lopen & een werkende wagen afleveren, dus ik zie het wel.
- Auke M535i
- Berichten: 1349
- Lid geworden op: 23 dec 2008, 12:19
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
-
- Berichten: 910
- Lid geworden op: 16 nov 2017, 15:38
- Auto: BMW M4 Competition
Re: De Alpina B3S van Erik
Zou me er niet teveel zorgen over maken, exclusieve auto’s zijn nooit geheel probleemloos en zullen dat ook nooit worden. Hoort er een beetje bij, deels de charme.
Mijn M3 valt me dan wel weer mee, is geheel probleemloos na 8000km gereden te hebben in 6 maanden tijd.
(Even af kloppen) Had erger verwacht n ieder geval!
Mijn M3 valt me dan wel weer mee, is geheel probleemloos na 8000km gereden te hebben in 6 maanden tijd.
(Even af kloppen) Had erger verwacht n ieder geval!
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: De Alpina B3S van Erik
Da's makkelijk roepen als het iemand anders' auto betreft. Ik kan me voostellen dat als je een auto rijdt van 30k, dat je geen gezeur wilt hebben met een schokkende driveability (in negatieve zin). Charme is double clutchen in een bak zonder synchro's.WillemBoer schreef: ↑25 jun 2018, 14:17 Zou me er niet teveel zorgen over maken, exclusieve auto’s zijn nooit geheel probleemloos en zullen dat ook nooit worden. Hoort er een beetje bij, deels de charme.
Een haperende Alpina is gewoon een auto die defect is.
-
- Berichten: 910
- Lid geworden op: 16 nov 2017, 15:38
- Auto: BMW M4 Competition
Re: De Alpina B3S van Erik
Tuurlijk is zoiets balen, maar blijft toch gevoelige techniek.
Geen gezeur zou ik verwachten bij een jonge 3 serie van 30K.
Geen gezeur zou ik verwachten bij een jonge 3 serie van 30K.
- Arthur
- Berichten: 39737
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: De Alpina B3S van Erik
Exclusieve auto's zijn nooit geheel probleemloos... Dusssss...
-
- Berichten: 18532
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
-
- Berichten: 2123
- Lid geworden op: 02 mei 2017, 18:10
- Auto: Alpina B3s cabrio 2011
Re: De Alpina B3S van Erik
Mijn E93 Alpina heb ik zonder problemen van 100kkm naar 265kkm gereden. Tuurlijk het normale onderhoud met hier en daar wat slijtagevervanging. Ik zie m ook niet.
-
- Berichten: 910
- Lid geworden op: 16 nov 2017, 15:38
- Auto: BMW M4 Competition
Re: De Alpina B3S van Erik
Mmm had ik het toch onderschat, nu je het zegt, remmen e.d is ook redelijk standaard zoals je al eerder.
In de basis een 335i had ik ff niet aan gedacht, dan zou het idd toch wel gewoon betrouwbaar moeten zijn.
In de basis een 335i had ik ff niet aan gedacht, dan zou het idd toch wel gewoon betrouwbaar moeten zijn.
-
- Berichten: 18532
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: De Alpina B3S van Erik
Ik ben benieuwd.
Flush was hard nodig, de olie kwam er, door de krachtige flush, pikzwart uit.
En dat terwijl de wagen 9K geleden een grote beurt heeft gehad.
Ook is er weer een gedeelte van de ontsteking vervangen.
Ivm de foutcodes specifiek op 1 cilinder in plaats van op meerdere lijkt het dat de bobine door de kapotte injector toch weer een tik heeft gehad. Ik ga er vanzelf achter komen. Heel eerlijk? Ik denk niet dat dit de oplossing was. Maar gezien de garantie & de melding binnen garantie ga ik me er niet druk om maken.
Flush was hard nodig, de olie kwam er, door de krachtige flush, pikzwart uit.
En dat terwijl de wagen 9K geleden een grote beurt heeft gehad.
Ook is er weer een gedeelte van de ontsteking vervangen.
Ivm de foutcodes specifiek op 1 cilinder in plaats van op meerdere lijkt het dat de bobine door de kapotte injector toch weer een tik heeft gehad. Ik ga er vanzelf achter komen. Heel eerlijk? Ik denk niet dat dit de oplossing was. Maar gezien de garantie & de melding binnen garantie ga ik me er niet druk om maken.
- dvh
- Berichten: 17191
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: De Alpina B3S van Erik
Maar.. Putten <> autostudio ? Moet je nu elke keer op en neer ?
-
- Berichten: 619
- Lid geworden op: 15 feb 2011, 16:34
- Locatie: ZO Brabant
Re: De Alpina B3S van Erik
grote beurt is toch niet automatisch een automaat flush?
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8693
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: De Alpina B3S van Erik
Denk dat Erik een motorflush bedoeld.
Automaat is bij geen enkele onderhoudsbeurt standaard omdat de meeste fabrikanten zeggen dat de olie nooit ververst hoeft te worden. Onzin natuurlijk maar is wel zo.
Automaat is bij geen enkele onderhoudsbeurt standaard omdat de meeste fabrikanten zeggen dat de olie nooit ververst hoeft te worden. Onzin natuurlijk maar is wel zo.
- ADV
- Berichten: 3247
- Lid geworden op: 24 jul 2008, 22:46
- Locatie: Noorden
- Auke M535i
- Berichten: 1349
- Lid geworden op: 23 dec 2008, 12:19
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Re: De Alpina B3S van Erik
Bobine door kapotte injector kapot? Lijkt mij heel sterk. Hooguit bougie die een kapotte injector niet prettig vindt..
- Martijn_bmw
- Berichten: 26724
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: De Alpina B3S van Erik
Bobine kan ook wel, als de bougie teveel vraagt door de slechte ontbranding. Maar ik hoop voor je Erik dat dit het was!
- Niels
- Berichten: 22257
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: De Alpina B3S van Erik
Bij slecht mengsel neemt de weerstand toe tussen de elektrode punten van de bougie toe dus ik sluit het niet uit dat een (beetje slechte) bobine daar last van kan krijgen. Die van mij gingen destijds ook kapot in de opwarmfase van de motor. Ze waren al op het eind en dat was gewoon de nekslag destijds. Wel weet ik niet beter dan dat een bobine kapot of goed is maar goed misschien dat b.v. de weerstand net buiten de specs valt oid.
Motorolie van 9k oud is ook bijna aan vervanging toe, zeker met wat kortere ritjes en het vaak op temperatuur moeten komen van de motor zit het dan al zeker op 75% van de levensduur. Ergens tussen de 10 en 15kkm vervangen is niets te vroeg voor een auto met turbo.
Motorolie van 9k oud is ook bijna aan vervanging toe, zeker met wat kortere ritjes en het vaak op temperatuur moeten komen van de motor zit het dan al zeker op 75% van de levensduur. Ergens tussen de 10 en 15kkm vervangen is niets te vroeg voor een auto met turbo.
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8693
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: De Alpina B3S van Erik
Een bobine is niet altijd kapot of goed. Er kan nog wel eens wat tussen zitten.
En idd, een bobine kan gewoon kapot gaan door een slechte injector. De bougie heeft zowel weerstand dat de bobine ontzettend zijn best moet doen om de vonk over te krijgen. Dit wprdt heet (te heet) en kan kuren krijgen of kapot gaan.
En idd, een bobine kan gewoon kapot gaan door een slechte injector. De bougie heeft zowel weerstand dat de bobine ontzettend zijn best moet doen om de vonk over te krijgen. Dit wprdt heet (te heet) en kan kuren krijgen of kapot gaan.
-
- Berichten: 18532
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: De Alpina B3S van Erik
Klopt, was een motorflush.Martin van der Zwaard schreef: ↑29 jun 2018, 13:19 Denk dat Erik een motorflush bedoeld.
Automaat is bij geen enkele onderhoudsbeurt standaard omdat de meeste fabrikanten zeggen dat de olie nooit ververst hoeft te worden. Onzin natuurlijk maar is wel zo.
Nope. Zijn specialist waar hij de 'moeilijke' klussen laat doen zit in Apeldoorn. Dat geeft het vertrouwen in die specialist vanuit de Autostudio ook aan.
Bougies zijn vervangen na de injectoren. (en de bobines & bougies voor de injector storing)Auke M535i schreef: ↑29 jun 2018, 14:11 Bobine door kapotte injector kapot? Lijkt mij heel sterk. Hooguit bougie die een kapotte injector niet prettig vindt..
Maar als hij tijdens de injector storing door een slechte verbranding steeds terug sloeg, kan het zijn dat de bobine daardoor niet meer goed was.
- Martijn_bmw
- Berichten: 26724
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: De Alpina B3S van Erik
Is het De Witte?
-
- Berichten: 18532
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
-
Online
- Berichten: 787
- Lid geworden op: 22 apr 2007, 23:13
Re: De Alpina B3S van Erik
Was jou inlaattraject al een keer gereinigd?
- Martijn_bmw
- Berichten: 26724
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: De Alpina B3S van Erik
Ook de specialist van Pieter van eerde idd, die man weet heel veel van Bmw motoren.
Ben benieuwd, hopelijk nu opgelost!
Ben benieuwd, hopelijk nu opgelost!
- Auke M535i
- Berichten: 1349
- Lid geworden op: 23 dec 2008, 12:19
- Locatie: Arnhem
- Contacteer:
Re: De Alpina B3S van Erik
En al wat nieuws?
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Erik dB, Google [Bot] en 97 gasten