Eriks 530i Touring & VW Golf GTI
- JP
- Berichten: 31246
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Van Alpina B3S naar BMW E39 530i Touring
Er staat nog een Octavia RS sedan import uit 2017 op marktplaats voor €24k, alleen ja....uit Apeldoorn zat iets van €8k restbpm op na 2 jaar dus heel krom lijkt die niet te zijn geweest
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/sko ... ousPage=lr
https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/sko ... ousPage=lr
- Arthur
- Berichten: 39737
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Van Alpina B3S naar BMW E39 530i Touring
Even goed (laten) vragen/checken, vooral uit D hebben ze vaak meerdere jaren garantie. Mijn ex Golf GTi had ook 5 jaar garantie. Wel tot maar 80kkm, maar toch.
- WJ
- Berichten: 11741
- Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
- Locatie: WeeWeeWee
Re: Van Alpina B3S naar BMW E39 530i Touring
Koop er gewoon een UP! naast.
9k heb je iets dat altijd rijd, geen drol maandelijks kost. Perfect voor op en neer naar de zaak en als je de bank plat gooit kunnen er ook nog een hoop kaasjes in.
Voor op en neer en in het dorp neem je de UP. Voor lange afstanden de E39, beter voor die auto ook.
9k heb je iets dat altijd rijd, geen drol maandelijks kost. Perfect voor op en neer naar de zaak en als je de bank plat gooit kunnen er ook nog een hoop kaasjes in.
Voor op en neer en in het dorp neem je de UP. Voor lange afstanden de E39, beter voor die auto ook.
- Spijkerhard
- Berichten: 4046
- Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Re: Van Alpina B3S naar BMW E39 530i Touring
Toen alles uitviel, gingen de dashbord controle lampjes toen branden, of niet.
Als ze niet gingen branden, is het een kwestie van stroom voorziening, dus massakabel, plus kabel of hoofdzekering. Dat moet eenvoudig op te lossen zijn.
Wil je iets betrouwbaars, neem een Outlander PHEV Instyle+ oid van eind 2015. Heb je geen garantie bij nodig, is nooit wat mee, is niets aan tot lelijk, kost niet te veel, alle korte ritten electrisch, techniek interessant, geen versnellingsbak, en je vrouw wil nooit meer wat anders... Eind 2015, want bijtelling 7% tot eind 2020, en dan kun je op 100% electrisch over.
Als ze niet gingen branden, is het een kwestie van stroom voorziening, dus massakabel, plus kabel of hoofdzekering. Dat moet eenvoudig op te lossen zijn.
Wil je iets betrouwbaars, neem een Outlander PHEV Instyle+ oid van eind 2015. Heb je geen garantie bij nodig, is nooit wat mee, is niets aan tot lelijk, kost niet te veel, alle korte ritten electrisch, techniek interessant, geen versnellingsbak, en je vrouw wil nooit meer wat anders... Eind 2015, want bijtelling 7% tot eind 2020, en dan kun je op 100% electrisch over.
-
- Berichten: 18532
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Van Alpina B3S naar BMW E39 530i Touring
Ok, top om te horen. Geen lampjes, echt alles pitch black.Spijkerhard schreef: ↑24 apr 2019, 22:44 Toen alles uitviel, gingen de dashbord controle lampjes toen branden, of niet.
Als ze niet gingen branden, is het een kwestie van stroom voorziening, dus massakabel, plus kabel of hoofdzekering. Dat moet eenvoudig op te lossen zijn.
Wil je iets betrouwbaars, neem een Outlander PHEV Instyle+ oid van eind 2015. Heb je geen garantie bij nodig, is nooit wat mee, is niets aan tot lelijk, kost niet te veel, alle korte ritten electrisch, techniek interessant, geen versnellingsbak, en je vrouw wil nooit meer wat anders... Eind 2015, want bijtelling 7% tot eind 2020, en dan kun je op 100% electrisch over.
Phev, is n optie inderdaad. Ook eens naar kijken!
-
- Berichten: 787
- Lid geworden op: 22 apr 2007, 23:13
Re: Van Alpina B3S naar BMW E39 530i Touring
krukasdemper/poelie defect? dan draait je multiriem niet goed mee, dynamo laad niet goed bij en servopomp staat dan ook bijna stil.
- Spijkerhard
- Berichten: 4046
- Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Re: Van Alpina B3S naar BMW E39 530i Touring
Dynamo e.d. blijven de controle lampjes (evt. zwak) bij branden...
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8693
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: Van Alpina B3S naar BMW E39 530i Touring
Niet als de accu echt helemaal dood is. Omdat je zegt geen stuurbekrachtiging te hebben verwacht ik ook iets richting een dynamo ofzo.
Stuurbekrachtiging is hydraulisch en kan niet soms wel en soms niet werken.
Stuurbekrachtiging is hydraulisch en kan niet soms wel en soms niet werken.
-
- Berichten: 18532
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Van Alpina B3S naar BMW E39 530i Touring
Het is allemaal gerelateerd aan elkaar.Martin van der Zwaard schreef: ↑25 apr 2019, 08:29 Niet als de accu echt helemaal dood is. Omdat je zegt geen stuurbekrachtiging te hebben verwacht ik ook iets richting een dynamo ofzo.
Stuurbekrachtiging is hydraulisch en kan niet soms wel en soms niet werken.
Wat Han zegt lijkt het wel op wat mij betreft, compleet uitvallen van de stroom. Helemaal niks meer.
De accu is nieuw uiteraard. Het is niet dat er 'matige' stroom is, het is een complete wegval van alles.
Maar ja, afslepen dan maar.
Kreeg net vorige week 'n belletje dat m'n achterlichten binnen zijn... Half jaartje levertijd op de OEM exemplaren.
- Paskal
- Berichten: 3674
- Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
- Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
- Locatie: ZO-Brabant
Re: Van Alpina B3S naar BMW E39 530i Touring
Hierboven iets van maandje of zes geleden.... Het zit je helaas niet mee met de 530, maar of de huidige storing reden is om hem een trap te verkopen . Er blijft in mijn ogen altijd een kans dat dat soort zaken een keer de kop opsteken bij een wat oudere auto. De factor toeval speelt daarin een flinke rol. Hoe beviel hij verder tot voor dit laatste defect? Als hij verder goed beviel zou ik hem laten repareren en weer door. Tenzij je toch al twijfelde om hem te houden..... dan zou ik hem een keertje uitzwaaien.Paskal schreef: ↑13 sep 2018, 16:14Ik hoop het van harte voor je. Heb zowel een e39 touring 530d als 540i gehad. Heerlijke wagens, maar op die leeftijd en met die km.stand is de kans op wat defectjes/onderhoud her en der niet gering. Rubbers in de ophanging, defecte achterwisser, defecte kabelboom in achterklep, pixuitval etc. Ondanks dat de 540 met zijn handgeschakelde 6-bak geen stakker was vond ik ook die net zoals de 530d wel als een boot aanvoelen.
In mijn ogen moet je ook een beetje geluk hebben met zo'n aankoop. Da's je uiteraard van harte gegund na je Alpina-gebeuren . Wel een mooie uitvoering die je op de kop hen getikt.
-
- Berichten: 18532
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Van Alpina B3S naar BMW E39 530i Touring
Nou, opzich gaat het best lekker toch?Paskal schreef: ↑25 apr 2019, 08:45Hierboven iets van maandje of zes geleden.... Het zit je helaas niet mee met de 530, maar of de huidige storing reden is om hem een trap te verkopen . Er blijft in mijn ogen altijd een kans dat dat soort zaken een keer de kop opsteken bij een wat oudere auto. De factor toeval speelt daarin een flinke rol. Hoe beviel hij verder tot voor dit laatste defect? Als hij verder goed beviel zou ik hem laten repareren en weer door. Tenzij je toch al twijfelde om hem te houden..... dan zou ik hem een keertje uitzwaaien.Paskal schreef: ↑13 sep 2018, 16:14Ik hoop het van harte voor je. Heb zowel een e39 touring 530d als 540i gehad. Heerlijke wagens, maar op die leeftijd en met die km.stand is de kans op wat defectjes/onderhoud her en der niet gering. Rubbers in de ophanging, defecte achterwisser, defecte kabelboom in achterklep, pixuitval etc. Ondanks dat de 540 met zijn handgeschakelde 6-bak geen stakker was vond ik ook die net zoals de 530d wel als een boot aanvoelen.
In mijn ogen moet je ook een beetje geluk hebben met zo'n aankoop. Da's je uiteraard van harte gegund na je Alpina-gebeuren . Wel een mooie uitvoering die je op de kop hen getikt.
3 maanden geleden was het vorige defect. Dit kan gewoon wat kleins zijn, daar 'hou ik het voorlopig op'.
Mocht dat ook zo zijn, dat blijft hij echt nog wel even. De afschrijving zal flink zijn op deze manier.
Einde van het jaar 'kan het ook nog zat' maar de oriënterende fase is wel begonnen wat mij betreft.
- Martijn_bmw
- Berichten: 26724
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Van Alpina B3S naar BMW E39 530i Touring
ik denk aan losse / afgebroken massa kabel, massa weg is stroom weg/motor uit.ErikS schreef: ↑25 apr 2019, 08:38Het is allemaal gerelateerd aan elkaar.Martin van der Zwaard schreef: ↑25 apr 2019, 08:29 Niet als de accu echt helemaal dood is. Omdat je zegt geen stuurbekrachtiging te hebben verwacht ik ook iets richting een dynamo ofzo.
Stuurbekrachtiging is hydraulisch en kan niet soms wel en soms niet werken.
Wat Han zegt lijkt het wel op wat mij betreft, compleet uitvallen van de stroom. Helemaal niks meer.
De accu is nieuw uiteraard. Het is niet dat er 'matige' stroom is, het is een complete wegval van alles.
Maar ja, afslepen dan maar.
Kreeg net vorige week 'n belletje dat m'n achterlichten binnen zijn... Half jaartje levertijd op de OEM exemplaren.
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: Van Alpina B3S naar BMW E39 530i Touring
Erik, ik las online dat iemand een dergelijk probleem had op een M54 (elektrische gremlins/power loss) en dat de olie level sensor in het carter de boosdoener was. Deze zit blijkbaar dusdanig verwoven in het DME, dat een incorrecte werking allerlei rare motorsymptomen geeft. Even de sensorstekker loshalen, en testen of je dan nog steeds die issues hebt. Dat is een kleine moeite.
Massakabel lijkt op het eerste gezicht logisch, maar het is niet aannemelijk dat op dit blok een slechte massa zit, in ieder geval niet zodanig dat je motoruitval krijgt. Dat komt gewoon echt niet vaak voor.
Andere issue die ik las (en wat complete motoruitval gaf) was een kortsluiting in de fitting van het 3e remlicht.
Massakabel lijkt op het eerste gezicht logisch, maar het is niet aannemelijk dat op dit blok een slechte massa zit, in ieder geval niet zodanig dat je motoruitval krijgt. Dat komt gewoon echt niet vaak voor.
Andere issue die ik las (en wat complete motoruitval gaf) was een kortsluiting in de fitting van het 3e remlicht.
-
- Berichten: 2199
- Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:02
- Niels
- Berichten: 22257
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Van Alpina B3S naar BMW E39 530i Touring
Ik zou em gewoon weggooien en een nieuwe E39 halen
Zonder gekheid leest iedereen hier tussen de regels door dat je er niet happy mee bent. Ik zou persoonlijk gewoon kijken naar een nieuwe of hele jonge Skoda in de vorm van een Kodiaq of Superb combi. Gokkende dat de restwaarde van die dingen ook vrij gunstig zijn zou je daar zakelijk qua kosten nog wel eens relatief gunstig mee weg kunnen komen.
Een andere optie is om de E39 op de zaak te zetten, dan kun je alle kosten die je maakt tenminste nog voor belasting aftrekken. Wellicht kun je de afschrijving zo zelfs wat verzachten.
Helaas herken ik je gevoel maar al te goed, de A8 staat ook zowat nu weer een maand stil omdat alleen al de onderdelen voorzienig hopeloos is. Geld uitgeven aan een fijne auto is niet zo erg maar voor 200,- in de maand naar een grote aluminium plantenbak aankijken gaat vervelen
Zonder gekheid leest iedereen hier tussen de regels door dat je er niet happy mee bent. Ik zou persoonlijk gewoon kijken naar een nieuwe of hele jonge Skoda in de vorm van een Kodiaq of Superb combi. Gokkende dat de restwaarde van die dingen ook vrij gunstig zijn zou je daar zakelijk qua kosten nog wel eens relatief gunstig mee weg kunnen komen.
Een andere optie is om de E39 op de zaak te zetten, dan kun je alle kosten die je maakt tenminste nog voor belasting aftrekken. Wellicht kun je de afschrijving zo zelfs wat verzachten.
Helaas herken ik je gevoel maar al te goed, de A8 staat ook zowat nu weer een maand stil omdat alleen al de onderdelen voorzienig hopeloos is. Geld uitgeven aan een fijne auto is niet zo erg maar voor 200,- in de maand naar een grote aluminium plantenbak aankijken gaat vervelen
-
- Berichten: 18532
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Van Alpina B3S naar BMW E39 530i Touring
Ik ging effe kijken op autoscout, na 3 advertenties maar mee gestopt.....
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: Van Alpina B3S naar BMW E39 530i Touring
Deze tickt volgens mij alle boxes! OK, misschien wat saai om te rijden...
https://link.marktplaats.nl/a1283468870
https://link.marktplaats.nl/a1283468870
- Bram
- Berichten: 15875
- Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Locatie: Breda
- Spijkerhard
- Berichten: 4046
- Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Re: Van Alpina B3S naar BMW E39 530i Touring
De hydraulische stuurbekrachtiging wordt ook gevoed door een elektromotor, als ik het goed heb.
Ik heb het eens in Frankrijk gehad met een spiksplinternieuwe auto. Vanwege "Gremlins" werd de auto al klaar gemaakt voor repatriëring, tot ik vertelde dat echt alles uitging. Man haalt een sleutel 10 van het bord, schroeft de accupolen aan, en geeft me de auto mee. Nooit meer last van gehad...
Door het warme weer gingen de polen "open staan"
Ik heb het eens in Frankrijk gehad met een spiksplinternieuwe auto. Vanwege "Gremlins" werd de auto al klaar gemaakt voor repatriëring, tot ik vertelde dat echt alles uitging. Man haalt een sleutel 10 van het bord, schroeft de accupolen aan, en geeft me de auto mee. Nooit meer last van gehad...
Door het warme weer gingen de polen "open staan"
-
- Berichten: 18532
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Van Alpina B3S naar BMW E39 530i Touring
Misschien is het wel zo simpel dat de pool niet goed zit inderdaad.Spijkerhard schreef: ↑25 apr 2019, 12:21 De hydraulische stuurbekrachtiging wordt ook gevoed door een elektromotor, als ik het goed heb.
Ik heb het eens in Frankrijk gehad met een spiksplinternieuwe auto. Vanwege "Gremlins" werd de auto al klaar gemaakt voor repatriëring, tot ik vertelde dat echt alles uitging. Man haalt een sleutel 10 van het bord, schroeft de accupolen aan, en geeft me de auto mee. Nooit meer last van gehad...
Door het warme weer gingen de polen "open staan"
De accu is tenslotte vervangen.
- Vliet
- Berichten: 1056
- Lid geworden op: 31 okt 2010, 18:50
Re: Van Alpina B3S naar BMW E39 530i Touring
Hopelijk is het simpel op te lossen inderdaad. Ik heb 250.000km bij mijn oude E39 geplust zonder rare problemen. Hopelijk binnenkort weer genieten.
- MParallel
- Berichten: 8001
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Van Alpina B3S naar BMW E39 530i Touring
Gewoon aangedreven door de motor. Enige electrische wat van toepassing kan zijn is indien er servotronic op zit. Dan heb je een stekker op die de magneetklep bedient.Spijkerhard schreef: ↑25 apr 2019, 12:21 De hydraulische stuurbekrachtiging wordt ook gevoed door een elektromotor, als ik het goed heb...
- JP
- Berichten: 31246
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Van Alpina B3S naar BMW E39 530i Touring
Dinsdag kapot gegaan en vandaag nog niets bekend ? Ach ze verzinnen wel wat...... viewtopic.php?f=8&t=38060
-
- Berichten: 18532
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Van Alpina B3S naar BMW E39 530i Touring
Wordt vanavond pas opgehaald.JP schreef: ↑25 apr 2019, 14:28 Dinsdag kapot gegaan en vandaag nog niets bekend ? Ach ze verzinnen wel wat...... viewtopic.php?f=8&t=38060
Heb geen haast, heb de auto aankomende week niet nodig.
-
- Berichten: 18532
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Van Alpina B3S naar BMW E39 530i Touring
Voorlopige update, één los massapunt.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 239 gasten