Ook een fijn klusje las ik al ergens, zelf gedaan of laten doen?
E63 645Ci 6-bak
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: E63 645Ci 6-bak
Wat een ding en wat een kleur
- RJK
- Berichten: 3539
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: E63 645Ci 6-bak
Even bij het driften gekeken vandaag.
Was niet de enige
Was niet de enige
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: E63 645Ci 6-bak
Was gezellig ff mini meet. Heb nog even met de 645 gereden, voelt als thuiskomen maar toch weer heel anders. Wat ik persoonlijk niet begrijp is dat je bij een auto die ruim OVER de ton euro gaat niet de navi pro en stoelverwarming aanvinkt, is sigarettengeld op het totaalbedrag! Volgens mij kon een handbak alleen als EXE ipv High EXE maar dan kan je handmatig upgraden naar navi pro en andere opties ook los aanvinken maargoed.
Handbak en V8, daar ging het om! Sleutel omdraaien en een milde V8 roffel, zeker niet overdreven. koppeling heeft een fijne lange slag en is goed doseerbaar. Handbak is als die van de E60 voelt vertrouwd aan en schakelt trefzeker, schakelwegen zouden iets korter mogen maar voor een GT prima zo. Er is voldoende koppel beschikbaar bij lage toeren maar niet zo overdreven als bij de E39 M5, dat was echt als een 50 jarige dikke duitser in kaliber van "Hast du ein problem??". Deze 4.4 met combinatie van koets voelt onderin aan als een welpje in de pubertijd, hij zal het je wel even vertellen "ik ben een V8 hoor, pas op!" maar als je m dan eenmaal (na ruim 10km warmrijden, want dikke hoeveelheid olie) over de 4500 toeren trapt blijkt dat er toch wel een getrainde 30+ 'er om de hoek komt en gaat het subtiele over in een overduidelijke V8 grom (nog geen brul helaas) en maakt hij meters zoals het hoort, niet rauw maar meer verfijnde degelijk ontwikkelde kracht. Wel mag hij wat sneller in de toeren terugvallen, heeft een zwaar vliegwiel dus je moet m rustig schakelen anders heb je slip de verkeerde kant op van de koppeling.
In zo een auto hoort eigenlijk een automaat maar toch heb je met de handbak meer het gevoel van controle, het gebeurt altijd precies zoals jij het wil (dat zou op meer vlakken in het dagelijks leven zo moeten zijn ).
Volgende keer moet je ff blokje om met de 630i als vergelijk en zal ik je met de IS200 even de TOTAL bocht ervaring uitleggen
Handbak en V8, daar ging het om! Sleutel omdraaien en een milde V8 roffel, zeker niet overdreven. koppeling heeft een fijne lange slag en is goed doseerbaar. Handbak is als die van de E60 voelt vertrouwd aan en schakelt trefzeker, schakelwegen zouden iets korter mogen maar voor een GT prima zo. Er is voldoende koppel beschikbaar bij lage toeren maar niet zo overdreven als bij de E39 M5, dat was echt als een 50 jarige dikke duitser in kaliber van "Hast du ein problem??". Deze 4.4 met combinatie van koets voelt onderin aan als een welpje in de pubertijd, hij zal het je wel even vertellen "ik ben een V8 hoor, pas op!" maar als je m dan eenmaal (na ruim 10km warmrijden, want dikke hoeveelheid olie) over de 4500 toeren trapt blijkt dat er toch wel een getrainde 30+ 'er om de hoek komt en gaat het subtiele over in een overduidelijke V8 grom (nog geen brul helaas) en maakt hij meters zoals het hoort, niet rauw maar meer verfijnde degelijk ontwikkelde kracht. Wel mag hij wat sneller in de toeren terugvallen, heeft een zwaar vliegwiel dus je moet m rustig schakelen anders heb je slip de verkeerde kant op van de koppeling.
In zo een auto hoort eigenlijk een automaat maar toch heb je met de handbak meer het gevoel van controle, het gebeurt altijd precies zoals jij het wil (dat zou op meer vlakken in het dagelijks leven zo moeten zijn ).
Volgende keer moet je ff blokje om met de 630i als vergelijk en zal ik je met de IS200 even de TOTAL bocht ervaring uitleggen
- Martijn_bmw
- Berichten: 26726
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: E63 645Ci 6-bak
Leuke foto zo! En mooi verhaal knot!
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: E63 645Ci 6-bak
Cool
-
- Berichten: 18532
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: E63 645Ci 6-bak
Prachtige kleur Knot!!!
- RJK
- Berichten: 3539
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: E63 645Ci 6-bak
Dit weekeinde eindelijk beetje knap weer dus maar eens een sponsje en stofzuiger gehanteerd.
Prutfoto als bewijsmateriaal
Verder een afspraak gemaakt om een aantal van de bekende N62 problemen aan te pakken. Geen goedkope reparatie maar daar was de aanschafprijs van de auto ook naar. En hoewel er nog geen dikke blauwe pluimen te zien zijn blijkt dat het er toch wel aan zit te komen (wat wit/grijze rook na lang stationair draaien). Bij aanschaf had ik ook al gezien dat één van de klepdekselpakkingen wat lekt en om die te vervangen is bij deze motoren ook al een aardig klusje. Als het dan toch open moet dan meteen maar helemaal.
Even overwogen de werkzaamheden zelf uit te voeren, een beetje sleutelen is aan mij gewoonlijk wel besteed. Helaas ben ik weer veel op reis voor werk en dus zou het er voorlopig niet van komen. Vandaar toch maar uitbesteden. In overleg erop uitgekomen dat het volgende gaat gebeuren:
- klepdekselpakkingen bank 1 + 2
- klepsteelrubbers 32x
- oliedrukschakelaar
- o-ring / profielpakking dynamosteun
- distributiehuis pakkingen bank 1 + 2
- onderste carterpakking
- vacuumpomppakking
Motorolie + filter worden ook meteen meegenomen. Als het goed is alles klaar voordat we de Eifel in gaan
Prutfoto als bewijsmateriaal
Verder een afspraak gemaakt om een aantal van de bekende N62 problemen aan te pakken. Geen goedkope reparatie maar daar was de aanschafprijs van de auto ook naar. En hoewel er nog geen dikke blauwe pluimen te zien zijn blijkt dat het er toch wel aan zit te komen (wat wit/grijze rook na lang stationair draaien). Bij aanschaf had ik ook al gezien dat één van de klepdekselpakkingen wat lekt en om die te vervangen is bij deze motoren ook al een aardig klusje. Als het dan toch open moet dan meteen maar helemaal.
Even overwogen de werkzaamheden zelf uit te voeren, een beetje sleutelen is aan mij gewoonlijk wel besteed. Helaas ben ik weer veel op reis voor werk en dus zou het er voorlopig niet van komen. Vandaar toch maar uitbesteden. In overleg erop uitgekomen dat het volgende gaat gebeuren:
- klepdekselpakkingen bank 1 + 2
- klepsteelrubbers 32x
- oliedrukschakelaar
- o-ring / profielpakking dynamosteun
- distributiehuis pakkingen bank 1 + 2
- onderste carterpakking
- vacuumpomppakking
Motorolie + filter worden ook meteen meegenomen. Als het goed is alles klaar voordat we de Eifel in gaan
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: E63 645Ci 6-bak
Is ie lekker op orde idd
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8693
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: E63 645Ci 6-bak
Schitterende auto!!! Ik kan een 6-serie wel waarderen en zeker in deze kleurstelling
- Niels
- Berichten: 22257
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: E63 645Ci 6-bak
Voor dit soort werkzaamheden heb ik precies HET adresje voor jeRJK schreef: ↑12 feb 2018, 10:35 Even overwogen de werkzaamheden zelf uit te voeren, een beetje sleutelen is aan mij gewoonlijk wel besteed. Helaas ben ik weer veel op reis voor werk en dus zou het er voorlopig niet van komen. Vandaar toch maar uitbesteden. In overleg erop uitgekomen dat het volgende gaat gebeuren:
- klepdekselpakkingen bank 1 + 2
- klepsteelrubbers 32x
- oliedrukschakelaar
- o-ring / profielpakking dynamosteun
- distributiehuis pakkingen bank 1 + 2
- onderste carterpakking
- vacuumpomppakking
Motorolie + filter worden ook meteen meegenomen. Als het goed is alles klaar voordat we de Eifel in gaan
- RJK
- Berichten: 3539
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: E63 645Ci 6-bak - klepsteelrubbers
Inmiddels weet ik wie je bedoeld, en als die de andere projecten hier op Df zie dan had ik de auto daar graag heen gebracht. Helaas wist ik niet dat ze dit ook zouden kunnen aanpakken en dus al elders een afspraak staan nu.
- Martijn_bmw
- Berichten: 26726
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: E63 645Ci 6-bak - klepsteelrubbers
Klinkt goed! Ook nog overwogen de centrale koelwaterbuis mee te nemen? Die gaan ook vaak en als alles open is vrij simpel mee te pakken
-
- Berichten: 1262
- Lid geworden op: 23 aug 2017, 00:36
- Sander-E46
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: 07 apr 2013, 12:13
Re: E63 645Ci 6-bak - klepsteelrubbers
Het draadje van Niels staat hier ergens. Zeker het lezen waard. Mooie lijst RJK, ik ging net even zoeken naar een mooie 6 met handbak maar de spoeling is dun. Helemaal in jouw kleur. Wat een prachtige wagen.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: E63 645Ci 6-bak - klepsteelrubbers
Koelbuis en waterpomp waren al gedaan.
- RJK
- Berichten: 3539
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: E63 645Ci 6-bak - klepsteelrubbers
Thx! Staat af en toe wel wat op mobile.de, eigenlijk moet je de 650i hebben meteen natuurlijkSander-E46 schreef: ↑14 feb 2018, 19:06 Mooie lijst RJK, ik ging net even zoeken naar een mooie 6 met handbak maar de spoeling is dun. Helemaal in jouw kleur. Wat een prachtige wagen.
Zie hieronder. Meenemen kan maar schijnt weinig tijdwinst op te leveren door dit met de andere werkzaamheden mee te nemen t.o.v. later doen. Behalve dan misschien het stranden en extra trip naar garageMartijn_bmw schreef: ↑14 feb 2018, 18:40 Klinkt goed! Ook nog overwogen de centrale koelwaterbuis mee te nemen? Die gaan ook vaak en als alles open is vrij simpel mee te pakken
Gezien de afdichting aan de waterpomp zijde het meest kritisch blijft ben ik van plan nog een (inmiddels voor N62 redelijk bekende) "stent" te plaatsen wat eigenlijk gewoon een kort pijpje is. Voor installatie hoeft alleen de waterpomp eraf, valt mee.
- Martijn_bmw
- Berichten: 26726
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: E63 645Ci 6-bak - klepsteelrubbers
^^ Ah vandaar! Wordt weer (zoals altijd) goed voor gezorgd mooi om te zien!
- RJK
- Berichten: 3539
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: E63 645Ci 6-bak - klepsteelrubbers
Gisteren de 645Ci bij de dokter ingeleverd en zojuist al door gekregen wat er in ieder geval nog moet gebeuren tijdens de klepsteelrubber reparatie:
- kleppendekselpakkingen lekken (zit in de klepsteelrubber reparatie)
- carterpakking (onderste) lekt
- distributiehuispakkingen links en rechts lekken
- oliedruksensor lekt
- dynamosteun pakking lekt
- multiriem van de aircopomp door olie lekkage aangetast
Zoals al verwacht dus eigenlijk. Alles nieuw erop dan maar.
- kleppendekselpakkingen lekken (zit in de klepsteelrubber reparatie)
- carterpakking (onderste) lekt
- distributiehuispakkingen links en rechts lekken
- oliedruksensor lekt
- dynamosteun pakking lekt
- multiriem van de aircopomp door olie lekkage aangetast
Zoals al verwacht dus eigenlijk. Alles nieuw erop dan maar.
- timoty
- Berichten: 156
- Lid geworden op: 18 jun 2013, 09:34
- Auto: BMW E30 & E90
Re: E63 645Ci 6-bak - klepsteelrubbers
Goed bezig, alles weer fris en fruitig
- dinges
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 18 sep 2014, 16:22
- Auto: das boot
Re: E63 645Ci 6-bak - klepsteelrubbers
super dat blauw, zeker zo vers gewassen in het zonnetje.
verder ben ik bang dat er grofweg hetzelfde lijstje voor mij aan zit te komen.
verder ben ik bang dat er grofweg hetzelfde lijstje voor mij aan zit te komen.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: E63 645Ci 6-bak - klepsteelrubbers
Goed dat ie aangepakt wordt, je kunt het immers maar op orde hebben, maar toch wel valkuilen bij zo een V8 zeg.
- Niels
- Berichten: 22257
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: E63 645Ci 6-bak - klepsteelrubbers
Is gewoon de leeftijd, trek die van jou maar eens los en je komt ook genoeg rubber delen tegen die wel vervangen kunnen worden. Dit is meer iets van “nu alles toch los gaat”.... En aan een V8 zit gewoon wat meer werk en delen maar preventief aanpakken gaat resulteren in acceptabele running costs denk ik.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot] en 216 gasten