Deze heb ik onder mijn Golf GTI , VMR V710.Sander-E46 schreef: ↑13 dec 2017, 20:18 Ziet er beter uit!
IMG_0201.JPG
Ik vind deze velgen fantastisch.
E63 645Ci 6-bak
-
- Berichten: 9063
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86 | VW California | Mazda 3
Re: E63 645Ci 6-bak
-
OnlineRJK
- Berichten: 3539
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: E63 645Ci 6-bak
Altijd lekker die pookknop eraf rukken in zn 2 en de nieuwe erop rammen!
Wielen zo laten en anders die 218 ergens scoren idd.
Wanneer doen we die 6 meeting? Anders ga ik pleite naar Lanzarote
Wielen zo laten en anders die 218 ergens scoren idd.
Wanneer doen we die 6 meeting? Anders ga ik pleite naar Lanzarote
-
OnlineRJK
- Berichten: 3539
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: E63 645Ci 6-bak
Had er nog nooit één meegemaakt die zo vast zat...misschien te maken met het koude weer? Dacht straks trek ik hele pook uit de auto
Voor de kerst wordt wat lastig, kom erop terug.
- Niels
- Berichten: 22257
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: E63 645Ci 6-bak
Ik mis het glas rode wijn in de bekerhouder944-20v schreef: ↑13 dec 2017, 20:02 Zo, eerste mod is een feit.
Van:
Untitled by Reinier Kleis, on Flickr
Naar:
Untitled by Reinier Kleis, on Flickr
-
OnlineRJK
- Berichten: 3539
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: E63 645Ci 6-bak
Zure meuk man, ik ben meer van het bier. Had ik die erin kunnen zetten natuurlijk...gemiste kans.
- Kasteel
- Berichten: 5282
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
- Contacteer:
-
OnlineRJK
- Berichten: 3539
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: E63 645Ci 6-bak
Vanavond even olie ververst. 8,5 liter Castrol 5W40 erin. Oude olie had er 11.000 km in gezeten, ik denk goed dat het eruit is want stonk flink naar benzine. Wel vrij schoon nog.
Vaag zo’n oliefilterhuis op z’n kop op het carter. Behalve de normale carterplug om de olie af te tappen zit er in het filterhuisdeksel ook een klein plugje zodat je het filterhuis ook kan aftappen voordat je die los schroeft.
Daarna nog even rondje om geweest. Vrij rijbewijs onvriendelijk apparaat En wat een verschil met de Corvette. Terwijl die meteen een vracht koppel teweeg bracht en bij hoge(re) toeren (zoals knot het mooi omschreef) meer was als een oude leeuw die z’n tanden nog eens moet laten zien (lukt maar niet van harte) ramt dit ding met een mooie roffel lineair en in een oogwenk naar z’n redline. Maar met de handbak ook lekker op koppel te rijden.
Vaag zo’n oliefilterhuis op z’n kop op het carter. Behalve de normale carterplug om de olie af te tappen zit er in het filterhuisdeksel ook een klein plugje zodat je het filterhuis ook kan aftappen voordat je die los schroeft.
Daarna nog even rondje om geweest. Vrij rijbewijs onvriendelijk apparaat En wat een verschil met de Corvette. Terwijl die meteen een vracht koppel teweeg bracht en bij hoge(re) toeren (zoals knot het mooi omschreef) meer was als een oude leeuw die z’n tanden nog eens moet laten zien (lukt maar niet van harte) ramt dit ding met een mooie roffel lineair en in een oogwenk naar z’n redline. Maar met de handbak ook lekker op koppel te rijden.
-
- Berichten: 6276
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
- Locatie: Noord Oost boven Opatija.
Re: E63 645Ci 6-bak
Nogmaals dikke auto. Wielen staan mooi. Elke 10000 km nieuwe olie is altijd goed.
- 328Ti
- Berichten: 3028
- Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10
Re: E63 645Ci 6-bak
Sehr schön!
Komt op mijn bucketlist te staan!
Veel plezier ermee man, deze 6 is jou wel toevertrouwd
Komt op mijn bucketlist te staan!
Veel plezier ermee man, deze 6 is jou wel toevertrouwd
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26714
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: E63 645Ci 6-bak
Klinkt als een machtige rijmachine
apart idd het filterhuis op ze kop, heb je er een foto van?
apart idd het filterhuis op ze kop, heb je er een foto van?
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8693
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: E63 645Ci 6-bak
Zijn wel meer merken die dat hebben.
Is eigenlijk gewoon een goed systeem. Dan is je filterhuis ook altijd helemaal leeg.
Bij de 6-cilinders blijft er altijd een beetje oude olie in het huis achter. Of je moet dat eruit zuigen met een apparaatje.
Is eigenlijk gewoon een goed systeem. Dan is je filterhuis ook altijd helemaal leeg.
Bij de 6-cilinders blijft er altijd een beetje oude olie in het huis achter. Of je moet dat eruit zuigen met een apparaatje.
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26714
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: E63 645Ci 6-bak
Oh inderdaad! grappig om te zien.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: E63 645Ci 6-bak
Denk dat ik binnen een week sta te burnen met die handbak in zn 2....
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: E63 645Ci 6-bak
Wat een apart design met dat filterhuis zo.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: E63 645Ci 6-bak
filter drain plug... voor als je daarop wilt besparen kan je die ook leeg laten lopen en laten zitten
-
OnlineRJK
- Berichten: 3539
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: E63 645Ci 6-bak
Haha, nou ja die filters kosten ook geen drol maar je hebt er gekken tussen zitten!
- JWtje
- Berichten: 297
- Lid geworden op: 11 mei 2016, 15:42
- Auto: E30-2JZ/ E55 AMG Combi op LPG
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Re: E63 645Ci 6-bak
Zomaar een tip m.b.t. de klepseals. Mijn E61 545 had wel het probleem dat ie ging roken. Aangezien ik in de bagger werk en we een hele berg machines hebben die allerlei verschillende soorten olie nodig hebben dit even bij onze adviseur neergelegd.
Hij adviseerde mij er Mobil 1 ESP formula 5W-30 in te knikkeren. Dit is geen volsyntheet maar een hydrocrack olie die overigens niet onder doet voor een vol synthetische variant. De reden dat hij dit adviseerde is dat de ESP Formula een aardige sloot aan weekmakers bevat.
Ik gooi er sindsdien al 2 jaar deze olie in en het roken is helemaal weg. Heeft een paar duizend km geduurd maar totaal geen last meer van. Heb de 5 gekocht met 150k en hij staat nu op 250k dus heel nieuw is ie niet meer.
Ik heb overigens geen aandelen bij Mobil. In mijn circuitspeeltje doe ik altijd Motul. Voor m'n daily vind ik dat wat aan de duren kant.
Hij adviseerde mij er Mobil 1 ESP formula 5W-30 in te knikkeren. Dit is geen volsyntheet maar een hydrocrack olie die overigens niet onder doet voor een vol synthetische variant. De reden dat hij dit adviseerde is dat de ESP Formula een aardige sloot aan weekmakers bevat.
Ik gooi er sindsdien al 2 jaar deze olie in en het roken is helemaal weg. Heeft een paar duizend km geduurd maar totaal geen last meer van. Heb de 5 gekocht met 150k en hij staat nu op 250k dus heel nieuw is ie niet meer.
Ik heb overigens geen aandelen bij Mobil. In mijn circuitspeeltje doe ik altijd Motul. Voor m'n daily vind ik dat wat aan de duren kant.
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26714
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: E63 645Ci 6-bak
Oh dat klinkt interessant, dus die weekmakers maken zelfs uitgeharde klepseals dan weer soepel en afdichtend? Geen olie verbruik meer?
- Niels
- Berichten: 22257
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: E63 645Ci 6-bak
Hele goede info Her en der staat er goede info op dit forum verspreid, ik ga het eens clusteren denk ik. Wellicht wordt het wat onsamenhangend maar so be it.JWtje schreef: ↑15 dec 2017, 10:59 Zomaar een tip m.b.t. de klepseals. Mijn E61 545 had wel het probleem dat ie ging roken. Aangezien ik in de bagger werk en we een hele berg machines hebben die allerlei verschillende soorten olie nodig hebben dit even bij onze adviseur neergelegd.
Hij adviseerde mij er Mobil 1 ESP formula 5W-30 in te knikkeren. Dit is geen volsyntheet maar een hydrocrack olie die overigens niet onder doet voor een vol synthetische variant. De reden dat hij dit adviseerde is dat de ESP Formula een aardige sloot aan weekmakers bevat.
Ik gooi er sindsdien al 2 jaar deze olie in en het roken is helemaal weg. Heeft een paar duizend km geduurd maar totaal geen last meer van. Heb de 5 gekocht met 150k en hij staat nu op 250k dus heel nieuw is ie niet meer.
Ik heb overigens geen aandelen bij Mobil. In mijn circuitspeeltje doe ik altijd Motul. Voor m'n daily vind ik dat wat aan de duren kant.
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8693
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: E63 645Ci 6-bak
Maar hoe groot was je probleem met de 545? Ik bedoel, 1 liter op.....?
Heb een 120i gehad met exact hetzelfde probleem. Toen van Forté een sealconditioner gebruikt die precies hetzelfde doet. Ging een paar maanden goed maar daarna kwam het weer langzaam terug. Ging van 1/400 naar 1/1300 naar 1/800 en toen de seals vervangen.
Die kwamen eruit als plastic. Daar ging geen weekmaker meer tegen helpen.
Dus wellicht is het wel een beetje afhankelijk van de grote van het probleem of dit nog een oplossing kan zijn. Proberen kan altijd natuurlijk.
Heb een 120i gehad met exact hetzelfde probleem. Toen van Forté een sealconditioner gebruikt die precies hetzelfde doet. Ging een paar maanden goed maar daarna kwam het weer langzaam terug. Ging van 1/400 naar 1/1300 naar 1/800 en toen de seals vervangen.
Die kwamen eruit als plastic. Daar ging geen weekmaker meer tegen helpen.
Dus wellicht is het wel een beetje afhankelijk van de grote van het probleem of dit nog een oplossing kan zijn. Proberen kan altijd natuurlijk.
- JWtje
- Berichten: 297
- Lid geworden op: 11 mei 2016, 15:42
- Auto: E30-2JZ/ E55 AMG Combi op LPG
- Locatie: 's-Hertogenbosch
Re: E63 645Ci 6-bak
Er ging ongeveer een liter per 800-1000km doorheen in het begin. Nu ongeveer 1 liter op 5000-7500.
Moet ik bij zeggen dat mijne best wel lekt. En dat ik een hekel heb aan sleutelen aan mijn daily. En zo lang hij niet debiel veel lekt wou ik het even zo laten. Dus ik denk dat van wat ik nu aan olie verlies er meer dan de helft gewoon naar buiten lekt.
Of de klepseals weer helemaal zacht geworden zijn kan ik niet zeggen maar het roken is 100% over. Geen genante momenten meer in de file.
Ik denk overigens dat mijn olie lekkage komt door de drukregelventielen in mijn kleppendeksels. Ik heb deze vervangen voor een niet origineel onderdeel. Heb het idee dat deze te laat open gaan waardoor ik in plaats van een vacuum een overdruk in mijn carter krijg waardoor de olie er langs alle pakkingen en keerringen uit komt. O-ring aan de dynamosteun is al vervangen, dus daar ligt het niet aan.
Heb nu weer zo'n nieuw setje rubbers gehaald die ik er in ga stoppen. Kijken of dat helpt.
Moet ik bij zeggen dat mijne best wel lekt. En dat ik een hekel heb aan sleutelen aan mijn daily. En zo lang hij niet debiel veel lekt wou ik het even zo laten. Dus ik denk dat van wat ik nu aan olie verlies er meer dan de helft gewoon naar buiten lekt.
Of de klepseals weer helemaal zacht geworden zijn kan ik niet zeggen maar het roken is 100% over. Geen genante momenten meer in de file.
Ik denk overigens dat mijn olie lekkage komt door de drukregelventielen in mijn kleppendeksels. Ik heb deze vervangen voor een niet origineel onderdeel. Heb het idee dat deze te laat open gaan waardoor ik in plaats van een vacuum een overdruk in mijn carter krijg waardoor de olie er langs alle pakkingen en keerringen uit komt. O-ring aan de dynamosteun is al vervangen, dus daar ligt het niet aan.
Heb nu weer zo'n nieuw setje rubbers gehaald die ik er in ga stoppen. Kijken of dat helpt.
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26714
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: E63 645Ci 6-bak
Goed idee Niels, dit is idd zo'n tip die dus zeker kan werken en handig als je zulke tips bij elkaar hebt.
1 op 5000-7500 is heel acceptabel!
1 op 5000-7500 is heel acceptabel!
-
OnlineRJK
- Berichten: 3539
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: E63 645Ci 6-bak
Bedankt, interessante informatie. Mijn 645Ci rookt (nog) niet, het olie verbruik weet ik uiteraard nog niet. Ik had zelf ook al even wat onderzoek gedaan naar de preventieve mogelijkheden en kwam onder andere op toevoegingen zoals http://www.leaklock.com/ (er zijn een aantal varianten hiervan, heb de MSDS bladen erop nageslagen en de ingrediënten zijn veelal soortgelijk) wat eigenlijk ook weekmakers zijn.JWtje schreef: ↑15 dec 2017, 10:59 Zomaar een tip m.b.t. de klepseals. Mijn E61 545 had wel het probleem dat ie ging roken. Aangezien ik in de bagger werk en we een hele berg machines hebben die allerlei verschillende soorten olie nodig hebben dit even bij onze adviseur neergelegd.
Hij adviseerde mij er Mobil 1 ESP formula 5W-30 in te knikkeren.
Nu ben ik normaal gesproken he-le-maal niet van de toevoegingen, daar krijg ik altijd meteen een MotorUp / Slick50 (snake-oil zeggen ze ook wel) ideeën bij. Maar na vele forums afgestruind te hebben lees ik bijna louter goede recensies, ook van N62 eigenaren. Met die reden is het wellicht de moeite waard.
Mocht het ooit zover komen dat er wel iets van pakkingen/keerringen/klep-seals moet worden vervangen dan ben ik trouwens gek genoeg de motor eruit te pakken en meteen alles te doen. Maar ik wil eerst wel even een tijdje rijden
[edit]
Die LeakLock meuk moet je 3% van het olie-volume inkiepen (kwart liter dus in geval van N62), bij voorkeur bij een olie-wissel. Dus als ik daarvoor wil gaan dan moet ik dat snel regelen