Alfata - Alfa Romeo 4C / Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Alfata
Berichten: 580
Lid geworden op: 06 dec 2017, 14:25
Auto: Alfa Romeo 4C & Stelvio QV

Alfata - Alfa Romeo 4C / Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio

Bericht door Alfata » 08 dec 2017, 10:18

Beste DF'ers,

Ik had al even in een kort topic mijzelf gemeld (het topic van Tom met zijn Alfa 4C), dit omdat mijn huidige reeds te koop staat en ik van plan ben om ook een 4C aan te schaffen. Toch, mijn huidige auto is ook iets bijzonders (al zeg ik het zelf) en is toch de opening van mijn topic waard.

Mijn naam is Thomas, ben net 30 geworden en kom uit het oosten van het land.

Ik rij sinds juni dit jaar dus een Alfa Romeo Giulietta QV TCT Launch Edition. Gekocht en opgehaald bij de Alfa dealer in Graz, Oostenrijk gezien er maar 1(!) te koop stond in Europa. Wellicht ligt het aan de naam, maar dit is dus de auto waar altijd het minst aan wordt gedacht als er over hothatches wordt gesproken. En ja, de auto is niet de meest plankhard afgeveerde wagen. Hij wil zich best een beetje zetten in de bocht, maar daar staat tegenover dat het stuurgevoel geweldig is. Zo scherp als de Giulietta stuurt, dat tref je verder in het segment (heb ze bijna allemaal gereden), niet. Het mooiste van de QV TCT is dat deze facelift-versie, na het verkrijgen van de TCT bak, dus ook de motor kreeg van de 4C. Mijn vorige QV van voor de facelift, had nog het gietijzerenblok, maar de nieuwe versies zijn volledig van aluminium, met wel gegoten stalen cilinderwanden. Tevens is er sinds de facelift een bypass gemaakt net na de intercooler, waarbij er een buis direct naar de cabine bij het schutbord loopt. Dit zorgt ervoor dat deze motor, die al veel liever toeren maakt dan de gietijzeren versie van de 1750TBI, het uitschreeuwt van genot. Het geluid in de auto is iedere keer weer: