Alfata - Alfa Romeo 4C / Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
-
- Berichten: 51400
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Alfata - Alfa Romeo 4C
OK, interessant verhaal. Ik hou in dit geval van de wat meer klassieke look.
Zou 'm er niet om laten staan overigens.
Zou 'm er niet om laten staan overigens.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: Alfata - Alfa Romeo 4C
Er was idd veel kritiek op die “nieuwe lampen”. Was ook wel erg apart. Doe mij maar die heldere koplampen. Maar ja hoe langer je kijkt hoe mooier dan die originelen weer worden. Back and forth.
-
- Berichten: 301
- Lid geworden op: 18 nov 2015, 17:29
Re: Alfata - Alfa Romeo 4C
+1 voor heldere, zeker op een rode. Op een zwarte kunnen die 'lekker gekke' nog wel...
- Alfata
- Berichten: 580
- Lid geworden op: 06 dec 2017, 14:25
- Auto: Alfa Romeo 4C & Stelvio QV
Re: Alfata - Alfa Romeo 4C
DIT!
Ik vind het beide mooi. De glazen versies zijn wat "knapper", maar saaier. De zwarte hebben een zeer bijzondere uitstraling en laten gelijk zien dat dit geen doorsnee wagen is.
Helaas is uitwisselen niet zo even mogelijk. Toch vind ik recht van voren de carbon versies het mooiste. De glazen versies vind ik vanaf schuin voor mooier.
-
- Berichten: 21733
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Alfata - Alfa Romeo 4C
Toen de 4C net uit kwam schrok ik ook van de koplampen, week ook flink af van degene die op de concept zaten. Inmiddels vind ik ze wel mooi. De Spider-koplampen (die er later dus ineens waren) zijn wel erg generiek/anoniem. Ik ben dus wel blij met deze, het past wel bij het merk, beetje eigenzinnig.
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Alfata - Alfa Romeo 4C
Persoonlijk heb ik dat nooit mooi gevonden. Op geen enkele wagen. Wiesman had destijds ook van die ‘rare’ koplampen. Zou de 4C er overigens nooit om laten staan hoor. Gewoon een extra set koplampen scoren.
- Alfata
- Berichten: 580
- Lid geworden op: 06 dec 2017, 14:25
- Auto: Alfa Romeo 4C & Stelvio QV
Re: Alfata - Alfa Romeo 4C
Gisteren heb ik de 4C dus opgehaald bij Preuninger Den Haag. De aflevering was in orde. Niet meer dan dat. Attent was een (zeer goede) fles Prosecco. Verder niets dan lof voor Preuninger. Het enige dat ontbrak was het uitlijnrapport en de auto was niet erg goed gepolijst. Wellicht zelfs helemaal niet, want swirls zie je toch nog wel een beetje.
Ik had voor de tijd nog een zakelijke afspraak. Dat ging verbazingwekkend goed. En toen was het moment daar: op naar Preuninger. Het was heerlijk weer (bijna voorjaarsgevoel) en de 4C stond onder het doek al klaar:
Sorry voor de bewogen foto. Was schijnbaar wat gespannen haha:
Daarna was het tijd de spullen over te pakken (die kofferbak van de 4C gaat echt wel wat meer in dan dat je in eerste instantie denkt) en te vertrekken. Bij het aanslaan van de motor al gelijk weer die grijns. Jeetje wat is dit cool. Ik moest ook weer even wennen aan het vermogen. Eindelijk weer power onder de rechter voet.
We zijn eigenlijk met een heel rustig gangetje naar huis gereden. 110km/ph, met af en toe even goed gas geven. Het gemiddelde verbruik is geweldig, daar kan de Outlander slechts van dromen. Met het goed gasgeven is het niet in tekst te vatten wat er gebeurt. De 4C is al luid, hard en ongepolijst, maar bovenin de toeren is er een orkaan van mechanische geluiden dat samen het requiem van Alfa Romeo kon betekenen. Man, wat een geweld! Het ding blijft maar gaan. Puffen, blazen, aanzuigen.... en dan die toerenteller die geel begint te knipperen, alsware zeggend: schakel nou, schakel nou! Maar dan kun je nog een klein stukje om vervolgens in de toerenbegrenzer te belanden, op te schakelen en met een klap weer vooruit gekatapulteerd te worden naar hoogst illegale snelheden. Ook stukje file gereden en dan zie je pas wat deze wagen los maakt. Foto's, video's, duimpjes, etc. Wat een aandacht.
De radio is dus compleet nieuw en was echt een verassing. Wat een fijn ding! Ding werkt snel, had mijn SD card van 16 gig binnen 5 seconden geladen en doet zijn ding goed. Echt een aangename verassing. Hopelijk blijft dit zo. Ik moet alleen nog even een dataverbinding tussen de radio en mijn telefoon tot stand brengen. Daar ben ik nog niet helemaal achter. Op de snelweg is het best om of onder de 120km/ph te blijven, of boven de 140km/ph. Daartussen zit een drone. Geen probleem, je kunt ook in de 5 gaan rijden. Ding maakt toch al veel lawaai, dus dat merk je nauwelijks.
Vandaag heb ik eerst even de auto een beetje onder handen genomen. Ik heb een nano coating aangebracht en de uitlaten roetvrij gemaakt. Hierbij gelijk even de mogelijkheid gehad de auto even goed te controleren qua lak. Op de Swirls na staat die er schitterend bij. En wat een heerlijke wagen om te wassen. Al die lijnen, hoeken en "plateaus". Geweldig!
Vanmorgen bij het wegrijden toch wel even heel zacht proberen te doen. Dat ging redelijk goed. Mijn vrouw gaf aan dat het meeviel, dus dat betekent bijna zonder gas de straat uit rollen.
Vanmiddag ook even met mijn beste maat afgesproken om een stukje te rijden. Met deze temperaturen en licht vochtige omstandigheden gewoonweg eng. Echt, ik kan best autorijden, maar dit is voor mij onder deze omstandigheden gewoon te veel. Met 100 op het gas resulteert in een achterkant die alle kanten op gaat. Levensgevaarlijk. Heb de auto dus maar in de All Weather stand laten staan en een beetje rondgetuft. Deze auto dwingt simpelweg echt respect af en leert je echt rijden. Het opzwepende karakter van de motor komt daar nog eens bij. Wat een maniakaal apparaat. Overal waar ik kom zijn mensen ook enthousiast. Even je auto wassen is er niet meer bij. Je wordt eigenlijk continu afgeleid door mensen die je aanspreken. Hier moet ik echt even aan gaan wennen, maar het zijn allemaal leuke reacties.
Het is niet onder woorden te brengen hoe deze auto rijdt. Het is een ervaring die je moet meemaken. Het niet extreem, het is buitengewoon extreem. Het is rauw, hard, luid, scherp, snel en schitterend. Ja je doet opofferingen, maar dat wordt echt goed gemaakt door zijn karakter.
Ik had voor de tijd nog een zakelijke afspraak. Dat ging verbazingwekkend goed. En toen was het moment daar: op naar Preuninger. Het was heerlijk weer (bijna voorjaarsgevoel) en de 4C stond onder het doek al klaar:
Sorry voor de bewogen foto. Was schijnbaar wat gespannen haha:
Daarna was het tijd de spullen over te pakken (die kofferbak van de 4C gaat echt wel wat meer in dan dat je in eerste instantie denkt) en te vertrekken. Bij het aanslaan van de motor al gelijk weer die grijns. Jeetje wat is dit cool. Ik moest ook weer even wennen aan het vermogen. Eindelijk weer power onder de rechter voet.
We zijn eigenlijk met een heel rustig gangetje naar huis gereden. 110km/ph, met af en toe even goed gas geven. Het gemiddelde verbruik is geweldig, daar kan de Outlander slechts van dromen. Met het goed gasgeven is het niet in tekst te vatten wat er gebeurt. De 4C is al luid, hard en ongepolijst, maar bovenin de toeren is er een orkaan van mechanische geluiden dat samen het requiem van Alfa Romeo kon betekenen. Man, wat een geweld! Het ding blijft maar gaan. Puffen, blazen, aanzuigen.... en dan die toerenteller die geel begint te knipperen, alsware zeggend: schakel nou, schakel nou! Maar dan kun je nog een klein stukje om vervolgens in de toerenbegrenzer te belanden, op te schakelen en met een klap weer vooruit gekatapulteerd te worden naar hoogst illegale snelheden. Ook stukje file gereden en dan zie je pas wat deze wagen los maakt. Foto's, video's, duimpjes, etc. Wat een aandacht.
De radio is dus compleet nieuw en was echt een verassing. Wat een fijn ding! Ding werkt snel, had mijn SD card van 16 gig binnen 5 seconden geladen en doet zijn ding goed. Echt een aangename verassing. Hopelijk blijft dit zo. Ik moet alleen nog even een dataverbinding tussen de radio en mijn telefoon tot stand brengen. Daar ben ik nog niet helemaal achter. Op de snelweg is het best om of onder de 120km/ph te blijven, of boven de 140km/ph. Daartussen zit een drone. Geen probleem, je kunt ook in de 5 gaan rijden. Ding maakt toch al veel lawaai, dus dat merk je nauwelijks.
Vandaag heb ik eerst even de auto een beetje onder handen genomen. Ik heb een nano coating aangebracht en de uitlaten roetvrij gemaakt. Hierbij gelijk even de mogelijkheid gehad de auto even goed te controleren qua lak. Op de Swirls na staat die er schitterend bij. En wat een heerlijke wagen om te wassen. Al die lijnen, hoeken en "plateaus". Geweldig!
Vanmorgen bij het wegrijden toch wel even heel zacht proberen te doen. Dat ging redelijk goed. Mijn vrouw gaf aan dat het meeviel, dus dat betekent bijna zonder gas de straat uit rollen.
Vanmiddag ook even met mijn beste maat afgesproken om een stukje te rijden. Met deze temperaturen en licht vochtige omstandigheden gewoonweg eng. Echt, ik kan best autorijden, maar dit is voor mij onder deze omstandigheden gewoon te veel. Met 100 op het gas resulteert in een achterkant die alle kanten op gaat. Levensgevaarlijk. Heb de auto dus maar in de All Weather stand laten staan en een beetje rondgetuft. Deze auto dwingt simpelweg echt respect af en leert je echt rijden. Het opzwepende karakter van de motor komt daar nog eens bij. Wat een maniakaal apparaat. Overal waar ik kom zijn mensen ook enthousiast. Even je auto wassen is er niet meer bij. Je wordt eigenlijk continu afgeleid door mensen die je aanspreken. Hier moet ik echt even aan gaan wennen, maar het zijn allemaal leuke reacties.
Het is niet onder woorden te brengen hoe deze auto rijdt. Het is een ervaring die je moet meemaken. Het niet extreem, het is buitengewoon extreem. Het is rauw, hard, luid, scherp, snel en schitterend. Ja je doet opofferingen, maar dat wordt echt goed gemaakt door zijn karakter.
Laatst gewijzigd door Alfata op 20 jan 2018, 13:05, 2 keer totaal gewijzigd.
- Riceaux
- Berichten: 8121
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: Alfata - Alfa Romeo 4C
Mooi verhaal! Blijven geweldige wagentjes!
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: Alfata - Alfa Romeo 4C
Ik proef de emotie uit je verhaal. Proficiat! Wat een prachtbak!
- Arthur
- Berichten: 39743
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Alfata - Alfa Romeo 4C
Enthousiast verhaal, veel plezier ermee!
-
- Berichten: 2315
- Lid geworden op: 15 dec 2008, 09:03
Re: Alfata - Alfa Romeo 4C
.
Laatst gewijzigd door Walter op 12 apr 2018, 19:48, 1 keer totaal gewijzigd.
- Robin Hartog
- Berichten: 8474
- Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
- Contacteer:
Re: Alfata - Alfa Romeo 4C
Mooi verhaal! Erg toffe auto is het ook, gefeliciteerd!
-
- Berichten: 51400
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
- Nickvl
- Berichten: 471
- Lid geworden op: 17 mar 2014, 15:59
- Auto: E81 130I
Re: Alfata - Alfa Romeo 4C
Gefeliciteerd echt een heel gaaf apparaat!
Nog even mbt de koplampen, niet om het een of ander maar ze doen mij echt denken aan al die aftermarket scooterkoplampen die je vroeger had voor aerox, zipjes zal ze daarom ook nooit mooi gaan vinden.
zoiets
Nog even mbt de koplampen, niet om het een of ander maar ze doen mij echt denken aan al die aftermarket scooterkoplampen die je vroeger had voor aerox, zipjes zal ze daarom ook nooit mooi gaan vinden.
zoiets
- Spijkerhard
- Berichten: 4046
- Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Re: Alfata - Alfa Romeo 4C
Top man!
Leuk dat je "opnieuw moet leren rijden". Ben benieuwd hoe je dat gaat organiseren.
Houdt ons op de hoogte!
Leuk dat je "opnieuw moet leren rijden". Ben benieuwd hoe je dat gaat organiseren.
Houdt ons op de hoogte!
-
- Berichten: 22
- Lid geworden op: 11 dec 2017, 21:21
Re: Alfata - Alfa Romeo 4C
Echt super, gefeliciteerd!
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: Alfata - Alfa Romeo 4C
Geweldig verhaal zeg ! En heel herkenbaar wat je hieronder schrijft. Heeeel veel plezier ermee
Alfata schreef: ↑20 jan 2018, 12:51 Het is niet onder woorden te brengen hoe deze auto rijdt. Het is een ervaring die je moet meemaken. Het niet extreem, het is buitengewoon extreem. Het is rauw, hard, luid, scherp, snel en schitterend. Ja je doet opofferingen, maar dat wordt echt goed gemaakt door zijn karakter.
- Alfata
- Berichten: 580
- Lid geworden op: 06 dec 2017, 14:25
- Auto: Alfa Romeo 4C & Stelvio QV
Re: Alfata - Alfa Romeo 4C
@Riceaux
Thanks!
@Joost
Dan is dat goed overgekomen haha! Ik ben ook erg enthousiast over de wagen. 1 bak karakter!
@Arthur
Dank je wel. Dat gaat helemaal goed komen.
@Walter
De achterkant heeft in de normal stand en dynamic stand erg veel vrijheid naar mijn mening. De race stand heb ik daarom ook nog niet aangedurfd.
@Robin
Thanks!
@Nick
Dat is een bijzondere associatie
Maar ik kan me er iets bij voorstellen. Ik vind de koplampen steeds gaver worden.
@Spijkerhard
Het is vooral wennen. Weten waar de grens licht, etc. Zie onderstaand, waar ik mijn nieuwe ervaringen omschrijf.
@DS5
Dank je wel!
@Macboy
Thanks. Heb jij wel eens met een 4C gereden? Ben benieuwd naar jouw bevindingen.
Enfin, ik heb de auto nu iets meer dan een week en ongeveer 1000km gereden.
Zaterdag was het dan eindelijk eens goed weer met droog wegdek. Dus, het was tijd om eens te zien wat de 4C op de landweggetjes kan doen.... Nou, dat is heel erg veel. Ik moet zo even zoeken naar de voldoening die de auto geeft. Normaal kom je vrij snel op de grens van wat een auto kan. Een auto op de grens rijden geeft dan erg veel voldoening en plezier. De 4C geeft natuurlijk ook plezier, maar die grens vind je niet.
Je komt op een bocht af, denkt "nou, daar gaan we dan, even heerlijke hard er doorheen". Vervolgens zit je midden in de bocht, met veel te hoge illegale snelheden en het gevoel dat de auto je geeft: "is dat alles? Ik kan nog veel meer!".
Dat is wel lastig, want de grens van deze wagen ga je duidelijk op de weg niet vinden. Wat gaat dit ding ongekend, ongegeneerd, absurd hard door de bocht. Leunen en hangen doet die niet, kaarsrecht blijf je.
Maar wat is nog indrukwekkender: de remmen! Ho-ly fu-ck! Alsof je het anker van een cruiseschip uit het raam gooit. Ongekend hoe hard dit remt. Je kunt je voorstellen dat ik op een gegeven moment op een goede bochtige weg van de ene, naar de andere bocht aan het dansen was. Voor de bocht even goed remmen, bocht in, weer natuurlijk met te weinig vaart aldus de wagen zelf, maar het is wel wat zeg....
En dan is er nog launch control. In de Giulietta was dat indrukwekkend, hier is het ronduit grof. De klappen van de automaat zijn echt ongelooflijk. Je klapt letterlijk eerst met je hoofd naar voren en vervolgens weer tegen de hoofdsteun.
KICKEN!
Klein toegiftje van een familiebezoekje:
Thanks!
@Joost
Dan is dat goed overgekomen haha! Ik ben ook erg enthousiast over de wagen. 1 bak karakter!
@Arthur
Dank je wel. Dat gaat helemaal goed komen.
@Walter
De achterkant heeft in de normal stand en dynamic stand erg veel vrijheid naar mijn mening. De race stand heb ik daarom ook nog niet aangedurfd.
@Robin
Thanks!
@Nick
Dat is een bijzondere associatie
Maar ik kan me er iets bij voorstellen. Ik vind de koplampen steeds gaver worden.
@Spijkerhard
Het is vooral wennen. Weten waar de grens licht, etc. Zie onderstaand, waar ik mijn nieuwe ervaringen omschrijf.
@DS5
Dank je wel!
@Macboy
Thanks. Heb jij wel eens met een 4C gereden? Ben benieuwd naar jouw bevindingen.
Enfin, ik heb de auto nu iets meer dan een week en ongeveer 1000km gereden.
Zaterdag was het dan eindelijk eens goed weer met droog wegdek. Dus, het was tijd om eens te zien wat de 4C op de landweggetjes kan doen.... Nou, dat is heel erg veel. Ik moet zo even zoeken naar de voldoening die de auto geeft. Normaal kom je vrij snel op de grens van wat een auto kan. Een auto op de grens rijden geeft dan erg veel voldoening en plezier. De 4C geeft natuurlijk ook plezier, maar die grens vind je niet.
Je komt op een bocht af, denkt "nou, daar gaan we dan, even heerlijke hard er doorheen". Vervolgens zit je midden in de bocht, met veel te hoge illegale snelheden en het gevoel dat de auto je geeft: "is dat alles? Ik kan nog veel meer!".
Dat is wel lastig, want de grens van deze wagen ga je duidelijk op de weg niet vinden. Wat gaat dit ding ongekend, ongegeneerd, absurd hard door de bocht. Leunen en hangen doet die niet, kaarsrecht blijf je.
Maar wat is nog indrukwekkender: de remmen! Ho-ly fu-ck! Alsof je het anker van een cruiseschip uit het raam gooit. Ongekend hoe hard dit remt. Je kunt je voorstellen dat ik op een gegeven moment op een goede bochtige weg van de ene, naar de andere bocht aan het dansen was. Voor de bocht even goed remmen, bocht in, weer natuurlijk met te weinig vaart aldus de wagen zelf, maar het is wel wat zeg....
En dan is er nog launch control. In de Giulietta was dat indrukwekkend, hier is het ronduit grof. De klappen van de automaat zijn echt ongelooflijk. Je klapt letterlijk eerst met je hoofd naar voren en vervolgens weer tegen de hoofdsteun.
KICKEN!
Klein toegiftje van een familiebezoekje:
- Alfata
- Berichten: 580
- Lid geworden op: 06 dec 2017, 14:25
- Auto: Alfa Romeo 4C & Stelvio QV
Re: Alfata - Alfa Romeo 4C
@Riceaux
Thanks!
@Joost
Dan is dat goed overgekomen haha! Ik ben ook erg enthousiast over de wagen. 1 bak karakter!
@Arthur
Dank je wel. Dat gaat helemaal goed komen.
@Walter
De achterkant heeft in de normal stand en dynamic stand erg veel vrijheid naar mijn mening. De race stand heb ik daarom ook nog niet aangedurfd.
@Robin
Thanks!
@Nick
Dat is een bijzondere associatie
Maar ik kan me er iets bij voorstellen. Ik vind de koplampen steeds gaver worden.
@Spijkerhard
Het is vooral wennen. Weten waar de grens licht, etc. Zie onderstaand, waar ik mijn nieuwe ervaringen omschrijf.
@DS5
Dank je wel!
@Macboy
Thanks. Heb jij wel eens met een 4C gereden? Ben benieuwd naar jouw bevindingen.
Enfin, ik heb de auto nu iets meer dan een week en ongeveer 1000km gereden.
Zaterdag was het dan eindelijk eens goed weer met droog wegdek. Dus, het was tijd om eens te zien wat de 4C op de landweggetjes kan doen.... Nou, dat is heel erg veel. Ik moet zo even zoeken naar de voldoening die de auto geeft. Normaal kom je vrij snel op de grens van wat een auto kan. Een auto op de grens rijden geeft dan erg veel voldoening en plezier. De 4C geeft natuurlijk ook plezier, maar die grens vind je niet.
Je komt op een bocht af, denkt "nou, daar gaan we dan, even heerlijke hard er doorheen". Vervolgens zit je midden in de bocht, met veel te hoge illegale snelheden en het gevoel dat de auto je geeft: "is dat alles? Ik kan nog veel meer!".
Dat is wel lastig, want de grens van deze wagen ga je duidelijk op de weg niet vinden. Wat gaat dit ding ongekend, ongegeneerd, absurd hard door de bocht. Leunen en hangen doet die niet, kaarsrecht blijf je.
Maar wat is nog indrukwekkender: de remmen! Ho-ly fu-ck! Alsof je het anker van een cruiseschip uit het raam gooit. Ongekend hoe hard dit remt. Je kunt je voorstellen dat ik op een gegeven moment op een goede bochtige weg van de ene, naar de andere bocht aan het dansen was. Voor de bocht even goed remmen, bocht in, weer natuurlijk met te weinig vaart aldus de wagen zelf, maar het is wel wat zeg....
En dan is er nog launch control. In de Giulietta was dat indrukwekkend, hier is het ronduit grof. De klappen van de automaat zijn echt ongelooflijk. Je klapt letterlijk eerst met je hoofd naar voren en vervolgens weer tegen de hoofdsteun.
KICKEN!
Klein toegiftje van een familiebezoekje (hier zie je ook de huidige situatie met de spacers (15mm voor en achter)):
Thanks!
@Joost
Dan is dat goed overgekomen haha! Ik ben ook erg enthousiast over de wagen. 1 bak karakter!
@Arthur
Dank je wel. Dat gaat helemaal goed komen.
@Walter
De achterkant heeft in de normal stand en dynamic stand erg veel vrijheid naar mijn mening. De race stand heb ik daarom ook nog niet aangedurfd.
@Robin
Thanks!
@Nick
Dat is een bijzondere associatie
Maar ik kan me er iets bij voorstellen. Ik vind de koplampen steeds gaver worden.
@Spijkerhard
Het is vooral wennen. Weten waar de grens licht, etc. Zie onderstaand, waar ik mijn nieuwe ervaringen omschrijf.
@DS5
Dank je wel!
@Macboy
Thanks. Heb jij wel eens met een 4C gereden? Ben benieuwd naar jouw bevindingen.
Enfin, ik heb de auto nu iets meer dan een week en ongeveer 1000km gereden.
Zaterdag was het dan eindelijk eens goed weer met droog wegdek. Dus, het was tijd om eens te zien wat de 4C op de landweggetjes kan doen.... Nou, dat is heel erg veel. Ik moet zo even zoeken naar de voldoening die de auto geeft. Normaal kom je vrij snel op de grens van wat een auto kan. Een auto op de grens rijden geeft dan erg veel voldoening en plezier. De 4C geeft natuurlijk ook plezier, maar die grens vind je niet.
Je komt op een bocht af, denkt "nou, daar gaan we dan, even heerlijke hard er doorheen". Vervolgens zit je midden in de bocht, met veel te hoge illegale snelheden en het gevoel dat de auto je geeft: "is dat alles? Ik kan nog veel meer!".
Dat is wel lastig, want de grens van deze wagen ga je duidelijk op de weg niet vinden. Wat gaat dit ding ongekend, ongegeneerd, absurd hard door de bocht. Leunen en hangen doet die niet, kaarsrecht blijf je.
Maar wat is nog indrukwekkender: de remmen! Ho-ly fu-ck! Alsof je het anker van een cruiseschip uit het raam gooit. Ongekend hoe hard dit remt. Je kunt je voorstellen dat ik op een gegeven moment op een goede bochtige weg van de ene, naar de andere bocht aan het dansen was. Voor de bocht even goed remmen, bocht in, weer natuurlijk met te weinig vaart aldus de wagen zelf, maar het is wel wat zeg....
En dan is er nog launch control. In de Giulietta was dat indrukwekkend, hier is het ronduit grof. De klappen van de automaat zijn echt ongelooflijk. Je klapt letterlijk eerst met je hoofd naar voren en vervolgens weer tegen de hoofdsteun.
KICKEN!
Klein toegiftje van een familiebezoekje (hier zie je ook de huidige situatie met de spacers (15mm voor en achter)):
-
- Berichten: 21733
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Alfata - Alfa Romeo 4C
Supergaaf en herkenbaar!!
- Robin Hartog
- Berichten: 8474
- Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
- Contacteer:
Re: Alfata - Alfa Romeo 4C
Supergaaf plaatje zeg! Mooi verhaal ook weer
- Wesley
- Berichten: 118
- Lid geworden op: 01 mar 2008, 11:52
- Locatie: Enschede
Re: Alfata - Alfa Romeo 4C
Ha wat gaaf allemaal!
En ik krijg ineens een ingeving..
Sinds zeer korte tijd spot ik met regelmaat een 4C bij mij in de straat. (Nouja, heb in nov de sleutel gekregen en ben nog aan het klussen). Ik besef me ineens dat de mooie Giulietta die er altijd stond al een tijdje weg is. En toen begon het te dagen!
Vorige week had ik nog wat foto’s gemaakt en in de groepsapp met een paar vrienden gegooid (welke ook Alfa rijden).
Ik vergelijk nu mijn foto's met die van jou.. en het is dezelfde
Leuk om te ontdekken dat er nog een Alfist in de straat woonachtig is! Ik stuur je binnenkort wel even een pb’tje. Wellicht leuk om kennis te maken.
Geniet van de Alfa!
Groeten
En ik krijg ineens een ingeving..
Sinds zeer korte tijd spot ik met regelmaat een 4C bij mij in de straat. (Nouja, heb in nov de sleutel gekregen en ben nog aan het klussen). Ik besef me ineens dat de mooie Giulietta die er altijd stond al een tijdje weg is. En toen begon het te dagen!
Vorige week had ik nog wat foto’s gemaakt en in de groepsapp met een paar vrienden gegooid (welke ook Alfa rijden).
Ik vergelijk nu mijn foto's met die van jou.. en het is dezelfde
Leuk om te ontdekken dat er nog een Alfist in de straat woonachtig is! Ik stuur je binnenkort wel even een pb’tje. Wellicht leuk om kennis te maken.
Geniet van de Alfa!
Groeten
- Alfata
- Berichten: 580
- Lid geworden op: 06 dec 2017, 14:25
- Auto: Alfa Romeo 4C & Stelvio QV
Re: Alfata - Alfa Romeo 4C
Hey Wesley, dat is wel heel toevallig zeg! Maar ik weet het nog mooier te maken: volgens mij hebben wij elkaar gesproken met oud & nieuw tijdens het gezamenlijk oliebollen bakken, of niet? Jij woont toch redelijk voorin de straat?Wesley schreef: ↑29 jan 2018, 11:19 Ha wat gaaf allemaal!
En ik krijg ineens een ingeving..
Sinds zeer korte tijd spot ik met regelmaat een 4C bij mij in de straat. (Nouja, heb in nov de sleutel gekregen en ben nog aan het klussen). Ik besef me ineens dat de mooie Giulietta die er altijd stond al een tijdje weg is. En toen begon het te dagen!
Vorige week had ik nog wat foto’s gemaakt en in de groepsapp met een paar vrienden gegooid (welke ook Alfa rijden).
Ik vergelijk nu mijn foto's met die van jou.. en het is dezelfde
Leuk om te ontdekken dat er nog een Alfist in de straat woonachtig is! Ik stuur je binnenkort wel even een pb’tje. Wellicht leuk om kennis te maken.
Geniet van de Alfa!
Groeten
Laat maar weten! Doen we eens een blokje om! Er wonen toch best wel wat Alfisti in de buurt. In een zijstraat woont ook een echte Alfist die ik geregeld spreek. Leuk!
Laatst gewijzigd door Alfata op 29 jan 2018, 11:27, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 21733
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Alfata - Alfa Romeo 4C
Haha kleine wereld soms
- Wesley
- Berichten: 118
- Lid geworden op: 01 mar 2008, 11:52
- Locatie: Enschede
Re: Alfata - Alfa Romeo 4C
Haha inderdaad! Klopt helemaal. Grappig hoe zoiets kan lopen. Ik heb die dag natuurlijk allerlei (voor mij) nieuwe gezichten gezien en ik was er slechts eventjes bij maar ben er vrij zeker van dat ik de juiste persoon voor mij heb. Leuk man!
Ik rijd graag een keer een rondje met je mee.
Groeten Wesley
Ik rijd graag een keer een rondje met je mee.
Groeten Wesley
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 226 gasten