Alfata - Alfa Romeo 4C / Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Walter
Berichten: 2315
Lid geworden op: 15 dec 2008, 09:03

Re: Alfata - (nu nog wel) Alfa Romeo Giulietta QV TCT Launch Edition nr.119

Bericht door Walter » 09 dec 2017, 14:45

.
Laatst gewijzigd door Walter op 22 jan 2018, 19:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Alfata - (nu nog wel) Alfa Romeo Giulietta QV TCT Launch Edition nr.119

Bericht door Macboy » 09 dec 2017, 16:06

Geweldig voorstel topic met leuke foto’s :thumbup:

Benieuwd naar al je verhalen !

Gebruikersavatar
Alfata
Berichten: 580
Lid geworden op: 06 dec 2017, 14:25
Auto: Alfa Romeo 4C & Stelvio QV

Re: Alfata - (nu nog wel) Alfa Romeo Giulietta QV TCT Launch Edition nr.119

Bericht door Alfata » 10 dec 2017, 11:31

Zo, dit draadje maakt gelijk al een 180 graden draai! Het tijdperk van een Giulietta QV is voor mij afgesloten. Waar begon het allemaal?

Afgelopen juni haalde ik uit Oostenrijk mijn gedroomde auto: een Giulietta QV TCT Launch Edition. Ik kocht deze auto omdat ik hem gewoon erg graag wou. De combinatie van kleur, aandrijflijn, opties, multimedia, eigenlijk alles wel. Dit was precies hoe die moest zijn. Met de kilometers destijds accepteerde ik de benzinemotor. Echter, het afgelopen jaar is er zakelijk weer veel gebeurd. Oftewel: ik ben weer meer kilometers gaan rijden.
De Giulietta liep naar de 100.000km en zeker de aankomende maanden zal ik veel gaan rijden. Oftewel, het was voor mij nu het moment om hem te verkopen. Te vroeg voor mijn emotionele gevoel, precies het juiste moment in mijn rationele gevoel.

Dat gezegd hebbende, ik was dus eigenlijk niet van plan hem nu al te verkopen en een 4C te kopen. De 4C wordt namelijk mijn prive wagen en dan komt er nog een kleine zuinige MiTo naast.
Ik had mijn Giulietta QV in ieder geval alvast te koop gezet en mocht die particulier verkopen had ik wellicht eerst een MiTo gekocht en was ik later in de winter/voorjaar gaan kijken voor een 4C. Ik kreeg echter een tip dat een dealer in Den Haag een 4C had staan waar die absoluut vanaf wou. Ik heb contact gelegd en gevraagd wat hij voor de Giulietta zou geven. Ik kreeg zo'n waanzinnig inruilvoorstel, dat kon ik echt niet laten liggen!

Echter, wat moet ik nu met een 4C? En, nu al en een 4C en direct een MiTo kopen? Tja, er zijn wel grenzen in mijn financiële mogelijkheden en op het randje balanceren hou ik niet van.
De dealer wou heel erg graag mijn wagen (en ik wou er rationeel ook graag snel vanaf), maar ik wou de 4C eigenlijk nog niet zo snel. Daar deed de dealer een voorstel op dat als ik de Giulietta snel bij hem inruil, we het koopcontract tekenen voor de 4C en ik de auto naar wens ergens eind januari/begin februari ophaal en DAARBIJ 2 maanden GRATIS in een MetSubsidie Foutlander mag rondrijden! Nou, dat was een deal: dit is te goed om te laten lopen en zorgt ervoor dat ik rustig op zoek kan naar een Mito, die er anders direct bij had moeten komen. Ik kan namelijk niet met de 4C naar een klant.

Dus, gisteren samen met mijn vrouw naar Den Haag gereden en alles in orde gemaakt. Samen gereden en dat is een bijzondere ervaring. Als je nog nooit in een 4C hebt gereden is er lastig een voorstelling van te maken. Deze auto is echt iets bijzonders. Als je de auto start hoor je letterlijk de kleppen tikken achter je, de wastegate openen en sluiten en de heerlijke uitlaatroffel. Die is buiten de auto overigens zo asociaal luid dat ik mij afvraag of de buren hier in de straat niet gaan klagen. Allemachtig, wat een geweld...

De auto is de event-wagen van Alfa Romeo zelf geweest. Hij is dus ingezet op allerlei evenementen. Op de dorpels was dit te zien. Duidelijk dat er wat vrouwen met hakken waren ingestapt, maar niets wat niet weggepolijst kan worden. Verder heeft die in het algemeen even wat tender love and care nodig. De auto heeft ongeveer een jaar stilgestaan, dus het was wat stoffig in het interieur en in het motorruim. Echter, voordat de auto wordt geleverd wordt die volledig gepoetst en gedaan. Ook krijgt hij een beurt, wordt de radio nagekeken (die leed een eigen leven) en wordt de "motorkapsteun", de stang die de achterklep omhoog houdt vervangen. Deze is een beetje verweerd.
De 4C is gespoten in Rosso Alfa, komt uit 2014 en heeft ongeveer 25.000km gereden. Velgen zijn compleet nieuw en de wagen zag er op de bovengenoemde punten gewoon als nieuw uit. Het is een redelijk, maar niet overdreven aangekleed exemplaat:

- Rosso Alfa
- Sportonderstel
- Sportuitlaat (niet normaal, dat dit uit een 4 cilinder kan komen....)
- Leder/Alcantara bekleding
- Lederen opbergtasje tussen stoelen (geen idee hoe deze optie heet, weet alleen dat het niet standaard is)
- Cruise control
- 18 inch voor, 19 inch achter
- Bi-Led carbon headlights (niet standaard(!). Standaard zijn het plastic lampen met halogeen verlichting)

De aflevering staat gepland op 10 februari. Volgende week lever ik er mijn Giulietta in en neem ik mijn Foutlander in ontvangst. Dit wordt een interessante periode. Wetende dat je een 4C hebt klaar staan en dat je de komende 2 maanden helemaal niet hoeft om te kijken naar vervoer is echt een hele lekkere gedachte. Dit was een ideale oplossing en ik moet eerlijk zeggen: Preuninger in Den Haag: topbedrijf! Erg prettige verkoper, meedenkend en gewoon goede eerlijke prijzen. Het kan dus wel.

Nou, tijd voor 2 plaatjes:

Afbeelding

Afbeelding

En 1 filmpje:

https://www.youtube.com/watch?v=JhS_cvGxB_E
Laatst gewijzigd door Alfata op 10 dec 2017, 11:48, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Sander-E46
Berichten: 2410
Lid geworden op: 07 apr 2013, 12:13

Re: Alfata - (nu nog wel) Alfa Romeo Giulietta QV TCT Launch Edition nr.119

Bericht door Sander-E46 » 10 dec 2017, 11:41

Gaaf dat het zo snel is gegaan, echt een droomwagen. Mooie actie van het bedrijf ook.

Gebruikersavatar
Luca
Berichten: 3372
Lid geworden op: 24 mei 2006, 17:01
Locatie: Porsche 996 / S-max

Re: Alfata - (nu niet meer) Alfa Romeo Giulietta QV TCT Launch Edition nr.119 -> Alfa Romeo 4C

Bericht door Luca » 10 dec 2017, 11:59

Gefeliciteerd. Mooie deal.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39593
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Alfata - (nu niet meer) Alfa Romeo Giulietta QV TCT Launch Edition nr.119 -> Alfa Romeo 4C

Bericht door Arthur » 10 dec 2017, 12:11

Top, en vlot geregeld!

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Re: Alfata - (nu niet meer) Alfa Romeo Giulietta QV TCT Launch Edition nr.119 -> Alfa Romeo 4C

Bericht door Hans R » 10 dec 2017, 13:22

Aha dat is de persauto van Alfa geweest.. heb ik ook nog in gereden ;-)
Veel plezier ermee!

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10383
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Alfata - (nu niet meer) Alfa Romeo Giulietta QV TCT Launch Edition nr.119 -> Alfa Romeo 4C

Bericht door tomgtr » 10 dec 2017, 13:42

Gaaf dat zo snel gegaan is en goed geregeld! Gefeliciteerd. Dat worden 2 lange donkere maanden voorspel ik....

Jussi
Berichten: 3241
Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18

Re: Alfata - (nu niet meer) Alfa Romeo Giulietta QV TCT Launch Edition nr.119 -> Alfa Romeo 4C

Bericht door Jussi » 10 dec 2017, 13:43

Cool! Blijft voor mij een erg begeerlijke wagen.

Gebruikersavatar
tomgtr
Berichten: 10383
Lid geworden op: 09 jan 2010, 11:22
Locatie: Zuid Holland

Re: Alfata - (nu niet meer) Alfa Romeo Giulietta QV TCT Launch Edition nr.119 -> Alfa Romeo 4C

Bericht door tomgtr » 10 dec 2017, 14:11

Voor wie niet (behalve Arthur)! :tooth:

Gebruikersavatar
Spijkerhard
Berichten: 4045
Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
Auto: (nog steeds) Te veel.
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Re: Alfata - (nu niet meer) Alfa Romeo Giulietta QV TCT Launch Edition nr.119 -> Alfa Romeo 4C

Bericht door Spijkerhard » 10 dec 2017, 16:21

Top!


Veel :df: met de PHEV :tooth:

Gebruikersavatar
hans33sw
Berichten: 91
Lid geworden op: 13 apr 2016, 09:13
Auto: 2x 33, 304, 205, '17 Megane

Re: Alfata - (nu niet meer) Alfa Romeo Giulietta QV TCT Launch Edition nr.119 -> Alfa Romeo 4C

Bericht door hans33sw » 10 dec 2017, 17:18

Super opgelost zo! Ooh en was het nu maar het voorjaar!

Gebruikersavatar
Tim N
Berichten: 7747
Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37

Re: Alfata - (nu niet meer) Alfa Romeo Giulietta QV TCT Launch Edition nr.119 -> Alfa Romeo 4C

Bericht door Tim N » 10 dec 2017, 19:06

Plaatje, mooie keuze geweldig. En beheersing van jezelf om pas februari op te halen

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: Alfata - (nu niet meer) Alfa Romeo Giulietta QV TCT Launch Edition nr.119 -> Alfa Romeo 4C

Bericht door Riceaux » 10 dec 2017, 19:30

Gaaf! Nummer 4 op DF?

Gebruikersavatar
gerard lubbe
Berichten: 318
Lid geworden op: 19 aug 2006, 10:59

Re: Alfata - (nu niet meer) Alfa Romeo Giulietta QV TCT Launch Edition nr.119 -> Alfa Romeo 4C

Bericht door gerard lubbe » 10 dec 2017, 20:54

Da's de 4C waar ik destijds mee heb proefgereden. Gefeliciteerd en veel plezier ermee.

Gebruikersavatar
Alfata
Berichten: 580
Lid geworden op: 06 dec 2017, 14:25
Auto: Alfa Romeo 4C & Stelvio QV

Re: Alfata - (nu niet meer) Alfa Romeo Giulietta QV TCT Launch Edition nr.119 -> Alfa Romeo 4C

Bericht door Alfata » 10 dec 2017, 21:46

@Sander
Nu alleen nog even het overbruggen naar februari. Maar die tijd zal wel voorbij vliegen door heel veel dingen met werk.

@Luca
Dank. Door de deal is het uiteindelijk doorgegaan. Alle aspecten van de deal klopte.

@Arthur
Ik kan niet klagen over de inruil, aankoopprijs en overbruggingsactie. Ik besef dat het een persauto is, maar daar heb ik ook alle voorwaarden naar gekregen. Volledige doorlichting auto, grote beurt, vervangend vervoer, eerlijke prijs, polijstbeurt, etc.

@Hans R
Dat klopt. Volgens mij hebben er een aardig aantal mensen in gereden. Gelukkig is het geen handbak ;)

@tomgtr
Dank! Ja, maar ik heb gelukkig erg veel met werk, dus dat leidt goed af. En ach, die Foutlander zal me vast overal netjes naartoe brengen. Soms is rationeel vervoer heel prettig in gebruik.

@Jussi
Dat is het zeker. In real life nog veel meer dan van plaatjes.

@spijkerhard
Dank en dat zal vast goedkomen. Ik kan die auto niets kwalijk nemen omdat die gratis ter beschikking is gesteld. Mijn enige voorwaarde was cruise en bluetooth. Dat heeft die, dus verder allemaal prima.

@hans33
Ja, daar heeft het vandaag weinig van weg. Vond het tijdens de proefrit al flink tricky. Stonden al bijna achterstevoren terwijl ik niet eens gek deed. Opletten dus!

@TimN
Tja, ik kan hem nu wel ophalen, maar wat heb ik eraan? Dan moet er ook nog halsoverkop een MiTo bij en dan ga je geforceerd kopen. Dit is echt een prima oplossing en zo lang je dat beseft is dat echt geen probleem.

@Riceaux
Geen idee! Maar het is natuurlijk een rijdersauto, dus wat dat betreft verbaast het mij niet.

@Gerard
Dank! En dus de auto die jou over de streep heeft getrokken? Heb je aan de hand van mijn uitvoering nog bepaalde keuzes gemaakt?

Gebruikersavatar
gerard lubbe
Berichten: 318
Lid geworden op: 19 aug 2006, 10:59

Re: Alfata - (nu niet meer) Alfa Romeo Giulietta QV TCT Launch Edition nr.119 -> Alfa Romeo 4C

Bericht door gerard lubbe » 10 dec 2017, 22:30

@Alfata: Proefrit heb ik pas een maand of 5 kunnen maken nadat de koop gesloten was. :shock:

Gebruikersavatar
Alfata
Berichten: 580
Lid geworden op: 06 dec 2017, 14:25
Auto: Alfa Romeo 4C & Stelvio QV

Re: Alfata - (nu niet meer) Alfa Romeo Giulietta QV TCT Launch Edition nr.119 -> Alfa Romeo 4C

Bericht door Alfata » 10 dec 2017, 22:46

gerard lubbe schreef: 10 dec 2017, 22:30 @Alfata: Proefrit heb ik pas een maand of 5 kunnen maken nadat de koop gesloten was. :shock:
Oh oké haha! Maar het was dus geen tegenvaller? Hoe bevalt jouw 4C?

Tom
Berichten: 21697
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Alfata - (nu niet meer) Alfa Romeo Giulietta QV TCT Launch Edition nr.119 -> Alfa Romeo 4C

Bericht door Tom » 11 dec 2017, 08:48

Gaaf hoor, gefeliciteerd!
Erg leuk dat we er weer een 4C bij hebben :)
Aftellen naar februari.

Gebruikersavatar
Hans R
Berichten: 5236
Lid geworden op: 27 sep 2006, 12:12
Auto: Jeep Rubicon
Locatie: Paradijs

Re: Alfata - (nu niet meer) Alfa Romeo Giulietta QV TCT Launch Edition nr.119 -> Alfa Romeo 4C

Bericht door Hans R » 11 dec 2017, 09:27

Ik zie hem staan vanuit mijn kantoor (ik zit naast Preuninger) :wink: zal hem voor je in de gaten houden. Hij staat nu mooi bij de entree.

Online
Thomas H
Berichten: 683
Lid geworden op: 17 mei 2008, 10:45

Re: Alfata - (nu niet meer) Alfa Romeo Giulietta QV TCT Launch Edition nr.119 -> Alfa Romeo 4C

Bericht door Thomas H » 11 dec 2017, 09:47

Je hebt een leuke schrijfstijl. Vooral (ervaringen) blijven posten!
Mooi verhaal van de Giulietta. Doet mij realiseren dat dit inderdaad een beetje een underdog is. Uitvoering is erg tof, zal mixed feelings opleveren om die achter te laten?!
4C wordt ik steeds meer fan van. Leuk om te zien dat deze auto goed vertegenwoordigd is gelet op de avatars van de vorige 4 posters (jij zelf dan (nog) uitgesloten).
Wel een verhaal + foto's van het ophalen bij de dealer he! Zijn leuke stukken om te lezen.

Gebruikersavatar
martll
Berichten: 1408
Lid geworden op: 30 apr 2012, 19:42

Re: Alfata - (nu niet meer) Alfa Romeo Giulietta QV TCT Launch Edition nr.119 -> Alfa Romeo 4C

Bericht door martll » 11 dec 2017, 09:57

Mooie aankoop! Hoe voelt de motor aan ten opzichte van de Giulietta? Reageert de automaat ook anders?

Gebruikersavatar
Alfata
Berichten: 580
Lid geworden op: 06 dec 2017, 14:25
Auto: Alfa Romeo 4C & Stelvio QV

Re: Alfata - (nu niet meer) Alfa Romeo Giulietta QV TCT Launch Edition nr.119 -> Alfa Romeo 4C

Bericht door Alfata » 11 dec 2017, 13:52

@Tom
Zeker. De scheurkalender hangt al :D

@Hans
Dat is toevallig. Mij is toegezegd dat die boven op de brug kwam te staan in de showroom. Zal deze week wel gedaan worden gezien ik zaterdag langs kom. Zullen ze nu nog wel geen tijd voor hebben gehad.

@Thomas H
Leuke naam ;)
Het doet inderdaad pijn de Giulietta achter te laten. Heb er nu al wel een beetje afscheid van genomen voor mijzelf. Zal hem zaterdagochtend nog 1 keer lekker wassen en dan kan die weggebracht worden. Ik zal mijn bevindingen blijven delen.

@martll
Het grote verschil is dat de 4C niet kruipt, terwijl de Giulietta dat wel doet. Verder vond ik ze, op de compleet andere rijervaring wel opvallend hetzelfde in gedrag en karakter. Daar zit inderdaad weinig verschil tussen.

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Alfata - (nu nog wel) Alfa Romeo Giulietta QV TCT Launch Edition nr.119

Bericht door ///Joost » 11 dec 2017, 14:27

Echt een sublieme wagen hoor. Erg gaaf dat er al een aatntal zijn op het forum, en ik hoop er graag een paar bij elkaar te zien op een toekomstige DF meet. Verder zien we natuurlijk graag meer foto's verschijnen. En zoals gezegd, het zullen lange dagen worden. :tooth:

Dat geluid ook. Fan-Tas-Tisch! :love:
Alfata schreef: 10 dec 2017, 11:31 De auto is de event-wagen van Alfa Romeo zelf geweest. Hij is dus ingezet op allerlei evenementen.
Afbeelding

Gebruikersavatar
gerard lubbe
Berichten: 318
Lid geworden op: 19 aug 2006, 10:59

Re: Alfata - (nu niet meer) Alfa Romeo Giulietta QV TCT Launch Edition nr.119 -> Alfa Romeo 4C

Bericht door gerard lubbe » 11 dec 2017, 14:40

Alfata schreef: 10 dec 2017, 22:46
gerard lubbe schreef: 10 dec 2017, 22:30 @Alfata: Proefrit heb ik pas een maand of 5 kunnen maken nadat de koop gesloten was. :shock:
Oh oké haha! Maar het was dus geen tegenvaller? Hoe bevalt jouw 4C?
Ja best, gebruik hem nu al 3 jaar als daily en dat gaat tot nu toe foutloos.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 1234pk6, De fiscalist, Mark 320iS, Ti-Tourist (Erik) en 44 gasten