Alfata - Alfa Romeo 4C / Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 39712
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.50
Locatie: Boven Barcelona

Re: Alfata - Alfa Romeo 4C

Bericht door Arthur » 16 mei 2018, 10:18

Nee hoor, daarom zeg ik; heeft niks met BMW te maken. Er is nl maar 1 merk waar ik helemaal nooit in gezien wil worden, dan rijd ik nog liever een Franse auto.
Heeft overigens niks met jouw (prachtige, dat wel...) 4C te maken.
De herkomst van mijn afkeer voor dit merk ligt in de privésfeer, te lang verhaal om uit te leggen. Maar ik ga, bij wijze van, liever op de fiets ;)

Gebruikersavatar
Alfata
Berichten: 580
Lid geworden op: 06 dec 2017, 14:25
Auto: Alfa Romeo 4C & Stelvio QV

Re: Alfata - Alfa Romeo 4C

Bericht door Alfata » 16 mei 2018, 10:31

Arthur schreef: 16 mei 2018, 10:18 Nee hoor, daarom zeg ik; heeft niks met BMW te maken. Er is nl maar 1 merk waar ik helemaal nooit in gezien wil worden, dan rijd ik nog liever een Franse auto.
Heeft overigens niks met jouw (prachtige, dat wel...) 4C te maken.
De herkomst van mijn afkeer voor dit merk ligt in de privésfeer, te lang verhaal om uit te leggen. Maar ik ga, bij wijze van, liever op de fiets ;)
Haha, je begrijpt natuurlijk wel dat je ons nu veel te nieuwsgierig maakt!

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Alfata - Alfa Romeo 4C

Bericht door Macboy » 20 mei 2018, 11:09

Leuke bijdrages kerel. Alfa blijft mooi werk. Ga toch die Guilia overwegen nu je die schijnbaar erg eenvoudig op 320pk kan krijgen.

Gebruikersavatar
RS-Ron
Berichten: 3553
Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10

Re: Alfata - Alfa Romeo 4C

Bericht door RS-Ron » 20 mei 2018, 11:23

Arthur schreef: 16 mei 2018, 10:18 Nee hoor, daarom zeg ik; heeft niks met BMW te maken. Er is nl maar 1 merk waar ik helemaal nooit in gezien wil worden, dan rijd ik nog liever een Franse auto.
Heeft overigens niks met jouw (prachtige, dat wel...) 4C te maken.
De herkomst van mijn afkeer voor dit merk ligt in de privésfeer, te lang verhaal om uit te leggen. Maar ik ga, bij wijze van, liever op de fiets ;)
:D :D :D Dat heb ik een beetje met Volvo.... ik ben tegen teveel Volvorijders aangelopen die zo intens van mijn rijvoorkeur en levensopvattingen afweken dat ik dat met het merk Volvo ben gaan associëren.... :D :D :D :D is onzin natuurlijk maar voor mij geen Volvo. Dus gewoon een BMW voor mij en een Alfa. Die laatste is ff stuk, dat dan weer wel....

Die 4c is geweldig, ik kon er alleen inkomen na wat rek en strekoefeningen.

Gr Ron

Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6214
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Re: Alfata - Alfa Romeo 4C

Bericht door Opa » 20 mei 2018, 13:19

RS-Ron schreef: 20 mei 2018, 11:23
Arthur schreef: 16 mei 2018, 10:18 Nee hoor, daarom zeg ik; heeft niks met BMW te maken. Er is nl maar 1 merk waar ik helemaal nooit in gezien wil worden, dan rijd ik nog liever een Franse auto.
Heeft overigens niks met jouw (prachtige, dat wel...) 4C te maken.
De herkomst van mijn afkeer voor dit merk ligt in de privésfeer, te lang verhaal om uit te leggen. Maar ik ga, bij wijze van, liever op de fiets ;)
:D :D :D Dat heb ik een beetje met Volvo.... ik ben tegen teveel Volvorijders aangelopen die zo intens van mijn rijvoorkeur en levensopvattingen afweken dat ik dat met het merk Volvo ben gaan associëren.... :D :D :D :D is onzin natuurlijk maar voor mij geen Volvo.
Hahaha, datzelfde heb ik met Citroën, is naar mijn idee ook meestal een apart slag, die vaak ook totaal geen haast hebben in het verkeer en dan druk ik me nog heel netjes uit. :tooth:

Gebruikersavatar
328Ti
Berichten: 3028
Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10

Re: Alfata - Alfa Romeo 4C

Bericht door 328Ti » 20 mei 2018, 21:21

Mooi filmpje Alfata! Leuk gemonteerd en met passie gepresenteerd! :beer:

Gebruikersavatar
Alfata
Berichten: 580
Lid geworden op: 06 dec 2017, 14:25
Auto: Alfa Romeo 4C & Stelvio QV

Re: Alfata - Alfa Romeo 4C

Bericht door Alfata » 11 jun 2018, 16:30

Reis in Google: https://goo.gl/maps/2QZzGCzTw692

Terug uit Italië! Ga er geen lang verhaal of verslag (wel lekker veel foto's) van maken: hebben gewoon een enorm toffe tijd gehad. Hoogtepuntje was een toevallig samenzijn samen met een BMW M4 en Jaguar XK-RS tussen Milaan en Genua. Iedereen die die snelweg wel eens heeft gereden weet dat het meer een circuit dan een snelweg is. Een circuit met veel tunnels. Man, wat hebben we genoten! Op de bochtige delen laat de 4C echt de andere zijn kont zien. In de tunnels is de Jag ongelooflijk bruut en de M4 is een totale hooligan. Die ging gewoon paar keer scheef in de bochten (op de snelweg!). Wauw wat gaaf. En wat klinkt de 4C dan toch goed (minstens even hard als de anderen) en wat gaat die ook in de rechte lijn toch goed vooruit. Waarom die BMW M4 van de sound generators heeft in het interieur is mij compleet een raadsel. Dat klinkt echt fantastisch in een tunnel! Stekker er dus uit en raampje open. Tijd voor wat fotootjes. En filmpjes:

Op de eerste dag (na 's nachts te hebben gereden) aangekomen op de 4C meeting in Interlaken. 500 4C's bij elkaar!
Afbeelding

Waanzinnig gezicht om er zoveel bij elkaar te zien!
Afbeelding

Ja hoor, helemaal prima. Zet maar voor de deur!
Afbeelding

Leuk voor erbij:
Afbeelding

It's all about the setting!
Afbeelding

De nieuwe limited edition:
Afbeelding

Het team met echt snel spul was ook present:
Afbeelding

Een leuk metalen schild als aandenken. Kregen alle aanwezigen!
Afbeelding

Met 20 4C's de pas naar Grindelwald omhoog knallen:
Afbeelding

Helaas niet echt foto's van de complete colonne:
Afbeelding

En wat is het daar mooi in de bergen. Maar even een plaatje tussendoor. Tjonge, als ik de aarde zelf had mogen ontwerpen had ik het niet beter kunnen doen...
Afbeelding

Vanaf ons terrasje van ons huisje bekeken naar het oude centrum van Interlaken met in Zwitserland altijd interessant blik om je heen.
Afbeelding

Inpakken voor de volgende bestemming. We hadden nog meer dan genoeg ruimte over. Er gaat echt altijd meer mee dan dat je in eerste instantie denkt. Zolang je maar niet gaat kamperen oid is het prima te doen.
Afbeelding

In Kandersteg wachten voor de trein die ons door de hoofdkam van de Alpen zou brengen. Dit moest helaas omdat de Grimselpas nog dicht was.
Afbeelding

Op de trein. Erg bijzondere ervaring omdat je in de auto blijft. De trein veert veel in en uit en dat voelt heel raar in een sportief afgeveerde wagen. Lastig uit te leggen...
Afbeelding

Op de prachtige locatie, Cascina Faletta, Casale Monferrato
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nu een klein stukje film met de Jaguar en BMW. Helaas staat de BMW er niet bij op. Mijn vrouw wou niet filmen want die was echt te misselijk van het scheuren. Het ging echt serieus hard. Daarom maar met mijn telefoon die tegelijkertijd als Navi fungeerde, gefilmd. Toch 2 takes. Hier is ook goed het geluid van de nieuwe BMC air intake te horen. Vooral dan aanzuiggeluid is zo verslavend haha:





Rijdend richting Porto Venere:
Afbeelding

Steenslag krijgt in Italie een compleet nieuwe betekenis... Niet tof, zitten echt muurvast.
Afbeelding

Tank leeg is 30 liter tanken... 10 keer getankt dus op vakantie. Ondertussen ook 2 liter voor een liter peut betaald. Dit was toch een veel geziene blik deze vakantie:
Afbeelding

Met 1 op 11.4 was het trouwens wel redelijk goed te doen.
Dat was hem dan :)

vester86
Berichten: 2713
Lid geworden op: 26 sep 2014, 15:47
Locatie: BMW E91 330d

Re: Alfata - Alfa Romeo 4C

Bericht door vester86 » 11 jun 2018, 18:04

wauw :popcorn: :love: :love:

Gebruikersavatar
Sander-E46
Berichten: 2410
Lid geworden op: 07 apr 2013, 12:13

Re: Alfata - Alfa Romeo 4C

Bericht door Sander-E46 » 11 jun 2018, 18:10

2 liter voor een liter, dat is wel erg duur? :tooth: Mooie foto's, erg gave auto!

Tom
Berichten: 21723
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Alfata - Alfa Romeo 4C

Bericht door Tom » 11 jun 2018, 19:01

Mooie trip zeg!!
En gave foto's :)

Ben een maand terug ook naar de Alpen geweest (helaas niet met de 4C), prachtige omgeving. In September organiseert DF de Italia Run: https://italiarun.driving-fun.com. Dan ga ik wel mee :)

Zed240
Berichten: 2927
Lid geworden op: 07 okt 2015, 19:32

Re: Alfata - Alfa Romeo 4C

Bericht door Zed240 » 11 jun 2018, 19:09

Heerlijke roadtrip zeg! Altijd leuk zoveel foto's er bij. :)

Gave DF trip ook zeg. Lijkt me de ultieme petrolhead trip hier in de EU. Lijkt op het eerste oog best duur, maar als je kijkt wat er allemaal bij in zit lijkt het mij eigenlijk een zéér nette prijs. Maak je een rits foto's Tom?

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Alfata - Alfa Romeo 4C

Bericht door Macboy » 11 jun 2018, 21:00

Woooow Alfata wat een verslag en foto’s en filmpjes holy shit wat gaaaaaf :love:

En 500 stuks man ?? Bedoel je niet 50 ?

Gebruikersavatar
Alfata
Berichten: 580
Lid geworden op: 06 dec 2017, 14:25
Auto: Alfa Romeo 4C & Stelvio QV

Re: Alfata - Alfa Romeo 4C

Bericht door Alfata » 12 jun 2018, 09:19

@Vester
Party-time was het zeker! Af en toe echt dubbel gelegen van het lachen met deze wagen.

@Sander
Typo ;)
2 euro de liter uiteraard.

@Tom
Ik zal het al. Ik ga helaas niet. Heb nog heel wat reizen gepland staan deze zomer en herfst. Veel plezier alvast! Het is echt geweldig! Jouw 4C is nog helemaal standaard toch?
Ik kan echt de draagarmblokken van Madeno racing aanbevelen die Hans en ik eronder hebben. Veel meer rust op de lange rechte stukken. Ook de AD08R banden zijn een enorme toevoeging aan de rijbeleving. Zoveel meer grip dan de Pirelli's. Ook de tuning door Beek heb ik echt van genoten deze trip. Je hebt gewoon zoveel meer over. Op de autobahn ook: je vliegt aan alles en iedereen voorbij.

@Macboy
Thanks man! Het was echt geweldig!
En ja, 500 stuks. Ik was nummertje 227, maar was er al een uur na het begin. In de middag kwamen er nog veel meer.

Gebruikersavatar
Mark W. Scholten
Berichten: 747
Lid geworden op: 07 jul 2016, 16:54

Re: Alfata - Alfa Romeo 4C

Bericht door Mark W. Scholten » 12 jun 2018, 09:32

Mooi verslag :)

Gebruikersavatar
Vliet
Berichten: 1056
Lid geworden op: 31 okt 2010, 18:50

Re: Alfata - Alfa Romeo 4C

Bericht door Vliet » 12 jun 2018, 14:16

Prachtig verslag en mooie foto's. Heerlijke auto lijkt me. Ik haalde laatst nog een 4C in op de A27 bij Utrecht. Wat een lage en brede verschijning

Gebruikersavatar
Alfata
Berichten: 580
Lid geworden op: 06 dec 2017, 14:25
Auto: Alfa Romeo 4C & Stelvio QV

Re: Alfata - Alfa Romeo 4C

Bericht door Alfata » 23 jul 2018, 09:46

Gisteren mijn eerste rondje op de ring gedaan. Was samen met 2 vrienden met een M4 Competition en Giulietta QV. Hebben na het rondje nog even heerlijk in de Eifel getoured. Wat een fantastisch mooie omgeving zeg. Echt super wegen gereden, mooie haarspeltbochten, dwars door de natuur.
De ring viel me niets tegen. Het was mijn eerste rondje en het scheelt dat je door talloze YouTube filmpjes in ieder geval weet welke kant je op moet, ook bij blinde bochten. Wat wel echt opvalt is hoeveel g-krachten dit circuit genereert. Soms voelt het als een achtbaanrit. Heerlijk kunnen stoeien met een 718 GTS en GT3. Die GT3's klinken trouwens magnifiek. Hier nog 2 foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Naderhand ook even geruild om in de M4 competition te rijden en mijn maat in de 4C. Dat is wel een bizarre overstap. De M4 is dan ineens zo groot, hoog en comfortabel. Wel enorm bruut power bovenin, maar minder koppelgevoel dan in de 4C. Zijn auto maakt 504pk, waar het er 450 zou moeten zijn (niet getuned). Van 0-100 ben ik een flink stuk sneller, maar vanaf 180 loopt hij net iets op mij uit. Erg vermakelijk dus! Wat ons het meest verbaasde was dat toen we echt aan het trappen waren over de bergweggetjes in de Eifel, ik na 3 minuten ineens zie dat achter de M4 nog altijd de Giulietta QV aansluiting had gehouden. Want het ging op sommige stukken serieus hard. Super dagje gehad dus.
Laatst gewijzigd door Alfata op 23 jul 2018, 10:57, 2 keer totaal gewijzigd.

vester86
Berichten: 2713
Lid geworden op: 26 sep 2014, 15:47
Locatie: BMW E91 330d

Re: Alfata - Alfa Romeo 4C

Bericht door vester86 » 23 jul 2018, 09:50

altijd gaaf zulke tripjes :thumbup:

Thomas H
Berichten: 683
Lid geworden op: 17 mei 2008, 10:45

Re: Alfata - Alfa Romeo 4C

Bericht door Thomas H » 23 jul 2018, 10:49

Oh man dat is toch Driving Fun pur sang. Mooi speelgoed om de Eifel in te duiken! Leuk om de ervaring zo te lezen.

Gebruikersavatar
Alfata
Berichten: 580
Lid geworden op: 06 dec 2017, 14:25
Auto: Alfa Romeo 4C & Stelvio QV

Re: Alfata - Alfa Romeo 4C

Bericht door Alfata » 23 jul 2018, 11:36

@Vester
Zeker! Boven verwachting zelfs!

@Thomas H
Ja, vooral op de kleine kruip door sluip door weggetjes echt geweldig. Vooral door het vele grip op lage snelheden. Vol gas in de 1 met alle systemen uit en alsnog geen wielspin. Dat is echt super.
Laatst gewijzigd door Alfata op 23 jul 2018, 15:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Jussi
Berichten: 3241
Lid geworden op: 09 jan 2010, 17:18

Re: Alfata - Alfa Romeo 4C

Bericht door Jussi » 23 jul 2018, 14:45

Wat een geweldig ding is het ook.

Gebruikersavatar
Mark W. Scholten
Berichten: 747
Lid geworden op: 07 jul 2016, 16:54

Re: Alfata - Alfa Romeo 4C

Bericht door Mark W. Scholten » 23 jul 2018, 15:26

Was leuk om je gisteren effe gesproken te hebben, Thomas :thumbup: Jammer dat ik net heb gemist toen je ging rijden :(

Gebruikersavatar
Alfata
Berichten: 580
Lid geworden op: 06 dec 2017, 14:25
Auto: Alfa Romeo 4C & Stelvio QV

Re: Alfata - Alfa Romeo 4C

Bericht door Alfata » 24 jul 2018, 09:45

@Jussi
Zeker. Een absolute droomauto. Als je van rijden houdt, is dit een geweldige wagen. Je voelt werkelijk alles wat er gebeurt. Als de kont ook maar zich begint te zetten merk je het al.

@Mark
Absoluut! En wat een gave GTR zeg! Fantastisch. Jammer dat ik te laat was om jouw ronde te zien!

Gebruikersavatar
Philipoo
Berichten: 4101
Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09

Re: Alfata - Alfa Romeo 4C

Bericht door Philipoo » 24 jul 2018, 15:58

Aah ik heb je ook zien staan bij de ring van het weekend! Hij viel me gelijk al op, cool apparaat! Je ging ook met goeie vaart de baan over!

Gebruikersavatar
Mark W. Scholten
Berichten: 747
Lid geworden op: 07 jul 2016, 16:54

Re: Alfata - Alfa Romeo 4C

Bericht door Mark W. Scholten » 24 jul 2018, 16:25

Alfata schreef: 24 jul 2018, 09:45 @Mark
Absoluut! En wat een gave GTR zeg! Fantastisch. Jammer dat ik te laat was om jouw ronde te zien!
Was ook weer heerlijk om daar te rijden. Eindelijk mijn 1e rondjes van dit jaar :) Dat er nog veel mogen volgen ;)

Gebruikersavatar
Alfata
Berichten: 580
Lid geworden op: 06 dec 2017, 14:25
Auto: Alfa Romeo 4C & Stelvio QV

Re: Alfata - Alfa Romeo 4C

Bericht door Alfata » 24 jul 2018, 16:57

Philipoo schreef: 24 jul 2018, 15:58 Aah ik heb je ook zien staan bij de ring van het weekend! Hij viel me gelijk al op, cool apparaat! Je ging ook met goeie vaart de baan over!
Toevallig! Op welk deel van de baan had je mij gespot?
En inderdaad, voor een eerste ronde zat het tempo er nogal in haha.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Kadett, Ti-Tourist (Erik) en 161 gasten