Alfata - Alfa Romeo 4C / Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Alfata - (nu nog wel) Alfa Romeo Giulietta QV TCT Launch Edition nr.119

Bericht door Macboy » 13 dec 2017, 22:19

Gefeliciteerd man met deze prachtige aankoop ! Heerlijk om zo je uitgebreide verslagen te lezen :thumbup:

Wat je hierboven ook zegt: het rijden in een Alfa 4C is een bijzondere ervaring. Ik vergeet dat nooit meer in die van Tom. Andere wereld andere soort auto. Het is nog veel puurder dan wat je leest. Zeer indrukwekkend in elk geval.

Wat een auto :love:

Gebruikersavatar
Alfata
Berichten: 580
Lid geworden op: 06 dec 2017, 14:25
Auto: Alfa Romeo 4C & Stelvio QV

Re: Alfata - (nu niet meer) Alfa Romeo Giulietta QV TCT Launch Edition nr.119 -> Alfa Romeo 4C

Bericht door Alfata » 14 dec 2017, 09:01

@Joost
Ik zal eens kijken of ik bij een meeting aanwezig kan zijn! Uiteraard wordt er vanuit de Alfa club ook veel georganiseerd, maar er moet vast wel een keer de gelegenheid zijn.
Geniaal affiche trouwens. Gaat volledig op

@Gerard Lubbe
Goed om te horen! Hoeveel kilometers heeft die van jou ondertussen gereden?

@Macboy
Ja, het is ook veel rauwer dan dat ik in eerste instantie had gedacht. Iemand zei: "een Elise op anabolen". Dat omschrijft het denk ik wel goed. Wat ook grappig is, is hoe ver je van elkaar vandaag zit, maar hoe klein het dashboard dan weer is. De cabine loopt echt spits toe.
Als ik hem heb volgt er een update. Zojuist een groot deel van de wagen betaald. De rest bij aflevering. Spannend! :D

Gebruikersavatar
gerard lubbe
Berichten: 318
Lid geworden op: 19 aug 2006, 10:59

Re: Alfata - (nu niet meer) Alfa Romeo Giulietta QV TCT Launch Edition nr.119 -> Alfa Romeo 4C

Bericht door gerard lubbe » 14 dec 2017, 10:29

@Alfata: 61000 en een beetje.

Gebruikersavatar
Alfata
Berichten: 580
Lid geworden op: 06 dec 2017, 14:25
Auto: Alfa Romeo 4C & Stelvio QV

Re: Alfata - (nu niet meer) Alfa Romeo Giulietta QV TCT Launch Edition nr.119 -> Alfa Romeo 4C

Bericht door Alfata » 14 dec 2017, 11:56

Kijk dat schiet mooi op! Goed om te zien dat je het Nederlandse wegennet zoveel opfrist met de 4C. Hoe bevalt alle aandacht die de auto trekt? Wordt het af en toe niet te gek?

Gebruikersavatar
gerard lubbe
Berichten: 318
Lid geworden op: 19 aug 2006, 10:59

Re: Alfata - (nu niet meer) Alfa Romeo Giulietta QV TCT Launch Edition nr.119 -> Alfa Romeo 4C

Bericht door gerard lubbe » 15 dec 2017, 00:05

Alfata schreef: 14 dec 2017, 11:56 Kijk dat schiet mooi op! Goed om te zien dat je het Nederlandse wegennet zoveel opfrist met de 4C. Hoe bevalt alle aandacht die de auto trekt? Wordt het af en toe niet te gek?
Welnee man, juist leuk. Duimpjes, zwaaien en foto's maken. Geinig toch?

Gebruikersavatar
Alfata
Berichten: 580
Lid geworden op: 06 dec 2017, 14:25
Auto: Alfa Romeo 4C & Stelvio QV

Re: Alfata - (nu niet meer) Alfa Romeo Giulietta QV TCT Launch Edition nr.119 -> Alfa Romeo 4C

Bericht door Alfata » 15 dec 2017, 12:50

gerard lubbe schreef: 15 dec 2017, 00:05
Alfata schreef: 14 dec 2017, 11:56 Kijk dat schiet mooi op! Goed om te zien dat je het Nederlandse wegennet zoveel opfrist met de 4C. Hoe bevalt alle aandacht die de auto trekt? Wordt het af en toe niet te gek?
Welnee man, juist leuk. Duimpjes, zwaaien en foto's maken. Geinig toch?
Ik zal er aan moeten gaan wennen denk ik :lol:

Gebruikersavatar
Alfata
Berichten: 580
Lid geworden op: 06 dec 2017, 14:25
Auto: Alfa Romeo 4C & Stelvio QV

Re: Alfata - (nu niet meer) Alfa Romeo Giulietta QV TCT Launch Edition nr.119 -> Alfa Romeo 4C

Bericht door Alfata » 17 dec 2017, 11:48

Gisteren de Giulietta ingeleverd en de Foutlander opgehaald. Wat een hok haha! Maar, een gegeven paard nooit in de bek kijken. Wat opvalt is dat de ergonomie echt dramatisch is. Niets is logisch in dat ding. Dan is de Giulietta veel slimmer en logischer ontworpen. Zeker qua climate en qua multimedia.
Maar ik kom mijn tijd wel door. Alhoewel veel mensen al tegen mij aan het inpraten zijn hem eerder op te halen. Ach ja, we zullen zien. Pas vanaf half januari is die in principe klaar.

Zo staat de 4C er momenteel bij:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ErikS
Berichten: 18514
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Alfata - (nu niet meer) Alfa Romeo Giulietta QV TCT Launch Edition nr.119 -> Alfa Romeo 4C

Bericht door ErikS » 17 dec 2017, 12:24

Ha, met hoes.
Hopen dat ie er straks nog bij zit!

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22254
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Alfata - (nu niet meer) Alfa Romeo Giulietta QV TCT Launch Edition nr.119 -> Alfa Romeo 4C

Bericht door Niels » 17 dec 2017, 12:47

:tooth:

Geweldige auto!

Gebruikersavatar
Spijkerhard
Berichten: 4045
Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
Auto: (nog steeds) Te veel.
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Re: Alfata - (nu niet meer) Alfa Romeo Giulietta QV TCT Launch Edition nr.119 -> Alfa Romeo 4C

Bericht door Spijkerhard » 17 dec 2017, 13:11

Alfata schreef: 10 dec 2017, 21:46
@spijkerhard
Dank en dat zal vast goedkomen. Ik kan die auto niets kwalijk nemen omdat die gratis ter beschikking is gesteld. Mijn enige voorwaarde was cruise en bluetooth. Dat heeft die, dus verder allemaal prima.
:tooth:

Gebruikersavatar
Alfata
Berichten: 580
Lid geworden op: 06 dec 2017, 14:25
Auto: Alfa Romeo 4C & Stelvio QV

Re: Alfata - (nu niet meer) Alfa Romeo Giulietta QV TCT Launch Edition nr.119 -> Alfa Romeo 4C

Bericht door Alfata » 02 jan 2018, 16:30

Door wat gezeik met de Outlander (pech, accu's zijn niet goed (krijg zaterdag een andere Outlander) en schade (dronken fietser aan de zijkant erin geramd, altijd leuk met eigen risico)) neem ik in week drie de 4C in ontvangst. Ben beetje klaar met huidige situatie. Wat eerder dan gedacht dus. Helaas kan het niet nog eerder gezien het feit dat de enige monteur die er aan moet werken, de eerste twee weken al vol zit.
Ophaaldag is even afhankelijk van weersomstandigheden.

Gebruikersavatar
Sander-E46
Berichten: 2410
Lid geworden op: 07 apr 2013, 12:13

Re: Alfata - (nu niet meer) Alfa Romeo Giulietta QV TCT Launch Edition nr.119 -> Alfa Romeo 4C

Bericht door Sander-E46 » 02 jan 2018, 17:37

Dus de mito moet er nu eerder zijn? Al eentje op het oog?

Gebruikersavatar
Alfata
Berichten: 580
Lid geworden op: 06 dec 2017, 14:25
Auto: Alfa Romeo 4C & Stelvio QV

Re: Alfata - (nu niet meer) Alfa Romeo Giulietta QV TCT Launch Edition nr.119 -> Alfa Romeo 4C

Bericht door Alfata » 02 jan 2018, 19:45

Sander-E46 schreef: 02 jan 2018, 17:37 Dus de mito moet er nu eerder zijn? Al eentje op het oog?
Beetje rondgekeken, maar nog geen favorieten. Zou eventueel een aantal weken kunnen smokkelen, dus dat komt wel goed.

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Alfata - (nu niet meer) Alfa Romeo Giulietta QV TCT Launch Edition nr.119 -> Alfa Romeo 4C

Bericht door ///Joost » 02 jan 2018, 20:26

Wat een verhaal weer. Maar ach, het zal niet minder feestelijk zijn. :tooth: #aftellen

Gebruikersavatar
Alfata
Berichten: 580
Lid geworden op: 06 dec 2017, 14:25
Auto: Alfa Romeo 4C & Stelvio QV

Re: Alfata - (nu niet meer) Alfa Romeo Giulietta QV TCT Launch Edition nr.119 -> Alfa Romeo 4C

Bericht door Alfata » 03 jan 2018, 12:40

///Joost schreef: 02 jan 2018, 20:26 Wat een verhaal weer. Maar ach, het zal niet minder feestelijk zijn. :tooth: #aftellen
Daarom. 19 januari wordt het, zoals het er nu uitziet! :df:

Gebruikersavatar
Spijkerhard
Berichten: 4045
Lid geworden op: 18 okt 2010, 20:41
Auto: (nog steeds) Te veel.
Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3

Re: Alfata - (nu niet meer) Alfa Romeo Giulietta QV TCT Launch Edition nr.119 -> Alfa Romeo 4C

Bericht door Spijkerhard » 03 jan 2018, 23:50

Spijkerhard schreef: 10 dec 2017, 16:21 Veel :df: met de PHEV :tooth:
:whistle: :sealed:

Maar beter een fietser in de PHEV dan in de 4C...

Gebruikersavatar
Alfata
Berichten: 580
Lid geworden op: 06 dec 2017, 14:25
Auto: Alfa Romeo 4C & Stelvio QV

Re: Alfata - (nu niet meer) Alfa Romeo Giulietta QV TCT Launch Edition nr.119 -> Alfa Romeo 4C

Bericht door Alfata » 05 jan 2018, 09:55

Dat is ook zo.
Heb gisteren de nieuwe Outlander al opgehaald, want gisteren had ik alweer panne. En ik moet zeggen, die facelift versie is wel een upgrade zeg. Dat interieur is 10 keer beter en met de zwarte buitenkleur met hippe velgjes ziet het er niet eens slecht uit. Verder full option. Er zit echt helemaal niets op, wat niet te krijgen is.
Nu nog precies 2 weekjes wachten :)

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 15827
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Alfata - (nu niet meer) Alfa Romeo Giulietta QV TCT Launch Edition nr.119 -> Alfa Romeo 4C

Bericht door Bram » 05 jan 2018, 15:54

ErikS schreef: 17 dec 2017, 12:24 Ha, met hoes.
Hopen dat ie er straks nog bij zit!
Hij maakt hem gewoon :mrgreen:

DS5
Berichten: 22
Lid geworden op: 11 dec 2017, 21:21

Re: Alfata - (nu niet meer) Alfa Romeo Giulietta QV TCT Launch Edition nr.119 -> Alfa Romeo 4C

Bericht door DS5 » 06 jan 2018, 01:24

Echt een geweldige aanschaf, heerlijk geluid ook. Succes met aftellen!

Gebruikersavatar
Alfata
Berichten: 580
Lid geworden op: 06 dec 2017, 14:25
Auto: Alfa Romeo 4C & Stelvio QV

Re: Alfata - (nu niet meer) Alfa Romeo Giulietta QV TCT Launch Edition nr.119 -> Alfa Romeo 4C

Bericht door Alfata » 09 jan 2018, 11:26

Wat is dat verhaal met die hoes trouwens? Volgens mij iets gemist haha!

@DS5
Thanks! Het geluid is echt verschrikkelijk luid. Hopelijk blijft de buurt het leuk vinden haha!

Gebruikersavatar
Alfata
Berichten: 580
Lid geworden op: 06 dec 2017, 14:25
Auto: Alfa Romeo 4C & Stelvio QV

Re: Alfata - (nu niet meer) Alfa Romeo Giulietta QV TCT Launch Edition nr.119 -> Alfa Romeo 4C

Bericht door Alfata » 10 jan 2018, 09:45

Vervelend nieuws:

Tijdens de proefrit merkte is al dat de (af fabriek) Parrot radio wat slecht functioneerde. Nu blijkt bij preparatie van de wagen de radio kapot te zijn. Gezien deze radio in een later stadium van de productie van de 4C al vervangen is door een (honds lelijke) Alpine module (echt afmarket look) is de Parrot al een aantal jaar niet meer in productie en dus ook vrijwel niet te verkrijgen.

Dat betekent dat er een andere radio erin moet. Dat heeft als voordeel dat er iets echt nieuws en goed in kan, maar heeft als nadeel dat je dus gewoon geen originele unit meer hebt. Maar goed, die Alpine is zo lelijk en beperkt: dat wil ik echt niet.

Hier hoe het origineel was, Parrot Astroid:
Afbeelding

De Alpine:
Afbeelding


Nu heb ik met de garage besproken om er een gloednieuwe Pioneer in te zetten. Goed voor het geluid en de connectiviteit. Maar wel flink aan de prijs. We steggelen nog een beetje over het bijbetalen. De Parrot had navigatie en dit vind ik belangrijk bij de volgende unit. Vandaar dat naast de looks, de Alpine sowieso afvalt. Ik snap dat de unit duur is, maar aan de andere kant moeten zij mij de navigatiemogelijkheid aanbieden, gezien ik de auto ook heb gekocht met deze optie. Komen we wel uit, wel lastig verhaal.

Het zou dan gaan om deze unit:
Afbeelding

Afbeelding



Verder: Nog 9 dagen!

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Alfata - (nu niet meer) Alfa Romeo Giulietta QV TCT Launch Edition nr.119 -> Alfa Romeo 4C

Bericht door ///Joost » 10 jan 2018, 10:06

Zo, die Alpine is me een partij l*lijk zeg. :tooth: Dat moet haast wel een noodoplossing zijn geweest, want dat kan echt niet meer in deze tijd. De Pioneer vind ik zeker netjes. Het geeft ook een wat rustigere uitstraling als hij ingeklapt is, t.o.v. die F&TF Alpine unit.

Balen, maar zo te lezen komt het wel goed. Muziek heb je alijd bij de hand met een 4C. ;)

Gebruikersavatar
Alfata
Berichten: 580
Lid geworden op: 06 dec 2017, 14:25
Auto: Alfa Romeo 4C & Stelvio QV

Re: Alfata - (nu niet meer) Alfa Romeo Giulietta QV TCT Launch Edition nr.119 -> Alfa Romeo 4C

Bericht door Alfata » 10 jan 2018, 10:11

///Joost schreef: 10 jan 2018, 10:06 Zo, die Alpine is me een partij l*lijk zeg. :tooth: Dat moet haast wel een noodoplossing zijn geweest, want dat kan echt niet meer in deze tijd. De Pioneer vind ik zeker netjes. Het geeft ook een wat rustigere uitstraling als hij ingeklapt is, t.o.v. die F&TF Alpine unit.

Balen, maar zo te lezen komt het wel goed. Muziek heb je alijd bij de hand met een 4C. ;)
Het schijnt dat je met de Pioneer t.o.v. de Parrot echt een enorme bak geluid erbij krijgt. Schijnt enorm veel verschil te zijn. Daarbij is de navi gewoon erg belangrijk, alsmede de mogelijkheid om er apps als Torque Pro op te draaien.
Maar ja, wat is reëel in deze situatie? Zij verkopen een auto met kapotte radio (die Parrot's schijnen allemaal te overlijden), maar een gloednieuwe Pioneer met opklapscherm is wel het dubbele qua prijs dan de originele Parrot.

Wat wel mooi is inderdaad, is dat de Pioneer ook muziek afspeelt met het scherm gesloten. Dus je zit niet altijd tegen dat beeldscherm aan te kijken.

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Alfata - (nu niet meer) Alfa Romeo Giulietta QV TCT Launch Edition nr.119 -> Alfa Romeo 4C

Bericht door ///Joost » 10 jan 2018, 10:26

Dat is het spel tussen dealer en consument. Die dealer gaat genoeg winst pakken op jouw servicebeurten. Als ik die dealer was, had ik liever een tevreden klant, zeker bij zo'n speciale aankoop. Maar ja, het is natuurlijk ook makkelijk praten vanaf een computer. Ook bij de dealer moet er brood op de plank komen. Je hebt echter wel een goed standpunt dat er navi in hoort te zitten, want zo heb je de auto gekocht. Wel vreemd dat Alfa eigenlijk de radio downgrade van een Parrot naar een Alpine, althans qua functies. Ik heb het niet over geluidskwaliteit. Die zal bij de Alpine ook vast prima zijn.

Gebruikersavatar
Alfata
Berichten: 580
Lid geworden op: 06 dec 2017, 14:25
Auto: Alfa Romeo 4C & Stelvio QV

Re: Alfata - (nu niet meer) Alfa Romeo Giulietta QV TCT Launch Edition nr.119 -> Alfa Romeo 4C

Bericht door Alfata » 10 jan 2018, 10:31

///Joost schreef: 10 jan 2018, 10:26 Dat is het spel tussen dealer en consument. Die dealer gaat genoeg winst pakken op jouw servicebeurten. Als ik die dealer was, had ik liever een tevreden klant, zeker bij zo'n speciale aankoop. Maar ja, het is natuurlijk ook makkelijk praten vanaf een computer. Ook bij de dealer moet er brood op de plank komen. Je hebt echter wel een goed standpunt dat er navi in hoort te zitten, want zo heb je de auto gekocht. Wel vreemd dat Alfa eigenlijk de radio downgrade van een Parrot naar een Alpine, althans qua functies. Ik heb het niet over geluidskwaliteit. Die zal bij de Alpine ook vast prima zijn.
Die Parrot was zijn tijd ver vooruit. Als het allemaal zou werken was het een ideale radio. Compact, maar volledig up-to-date. Apps, etc. Alles heeft dat ding.
Probleem alleen is dat die te vroeg op de markt gebracht is. Ze hebben er erg veel gezeik mee gehad. Veel garanties, etc. Vandaar dat ze zijn gestopt met productie en Alfa gedwongen was over te gaan op een andere unit. Dan blijft er bij single din niet zoveel meer over. Tevens werkt Alfa veel samen met Alpine, wat ook te zien is bij andere modellen. De Giulietta kun je vanaf dit jaar ook met een 7 inch Alpine scherm krijgen. Veel te aftermarket look voor mij, maar voor diegene die wel de functionaliteit willen een goede oplossing.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: beske, Bokkepoot, daNpy, Godspeed, Joël D., ParaChris en 65 gasten