Terrano, een "Japanse Defender"
- Ferdi
- Berichten: 3035
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Terrano, een "Japanse Defender"
Zoals sommigen laatst al lazen in het SUV banden topic heb ik laatst de Santa Fé ingeruild.
Waarom? Ondanks dat het ding het ruim 40.000 km binnen een jaar perfect heeft gedaan bij mij voldeed hij niet helemaal meer.
Sinds begin oktober ben ik samen met mijn vriendin naar Drenthe verhuisd, van een klein dorpje in het westen naar een vrijstaande woning met 4600 m2 grond zodat de paarden bij huis kunnen staan.
Daarbij hoort uiteraard ook geklooi met de auto in je eigen achtertuin en ook wat bezoekjes aan modderige plaatsen met onder andere de trailer achter de auto en daar kwam de Santa Fé niet zo goed mee weg.
Het kriebelde al een hele tijd om het ding toch in te ruilen en nadat ik heel wat modellen heb bekeken op gaspedaal.nl bleef het model Terrano door mijn hoofd spoken. Een bekende had vroeger een 2.7 TD waar ik nog wel eens wat aan deed.
Als eerste dan ook met een 2.7 TDi gereden, maar dat was hem niet. Dag erop in een 3.0D gereden, beiden korte wielbasis en na wat onderhandelen afgesproken dat ik een aantal dagen later de 3.0D zou halen.
Motorisch toch een stukje verfijnder dan de 2.7 is en er mag 3 ton achter, wel een fijne bijkomstigheid gezien we nu zelf met een redelijke tandemasser onze mest afvoeren die regelmatig ruim over de 2 ton gaat.
Dat het allemaal wat minder luxe is kan ik prima mee leven, van 150 kilometer per dag ben ik terug gegaan naar goed 65 kilometer en dan mis ik de cruise control, stoelverwarming en climate control heel wat minder. Ik waardeer nu de keuze uit 2H, 4H en 4L heel erg
Afijn, zaterdag stond het ding voor de deur en had ik onderweg 2 snelle foto's gemaakt:
Thuis op de oprit naast de auto van de misses:
Heb nog geen foto van het interieur, de stoelen zaten onder stoelhoezen verstopt maar kwamen er na 14 jaar als nieuw onder vandaan.
Modieus zijn ze niet, maar ach
Wat zit erop aan luxe?
Airco
Centrale deurvergrendeling mét afstandsbediening
Elektrische ramen
Warmte werend glas
En dat was het dan ook wel, maar dat is helemaal prima.
Zaterdag tussendoor gauw het luchtfilter en de ruitenwisserbladen vervangen, beiden was lang geleden voor het laatst gebeurd.
Binnen een uur na thuiskomst hing de eerste aanhanger er al achter....
Maar waarom dan "Japanse Defender"?
De eerste maandag naar mijn werk toe had ik al een voorgevoel dat iets het niet ging doen en dat was al snel duidelijk, de Terrano wilde niet starten dus de garage om de hoek gebeld of ze even konden komen.
Nadat de Berlingo servicewagen overuren had gedraaid om die 3liter van stroom te voorzien lag het probleem toch ergens anders en bood men aan mij maar naar mijn werk te brengen en de auto later naar de garage te slepen.
Zo gezegd zo gedaan en later in de ochtend liep het blok weer, ergens een slecht contact waardoor hij niet wilde voorgloeien en het was net te koud om zonder te willen starten.
Alleen...het olielampje bleef branden, iets wat je niet wil met dit blok... lampje kregen ze niet uit, maar na metingen was de druk in ieder geval perfect.
Later op de dag nog een belletje, kom in de avond maar even langs want we hebben je auto wat beter bekeken...
Natuurlijk niet lekker gezeten op mijn werk en uiteindelijk wat eerder dan einde werkdag die kant op gereden om het oordeel te horen.
Dat was iets wat met een Terrano te verwachten is, namelijk roest... Hier en daar was hij toch rotter van onderen dan ik dacht en een deel van de koeling van de motor was niet in orde.
Besloten het ding daar te laten staan en men is behoorlijk aan het lassen geslagen en daarna is hij goed in de tectyl en afgewerkte motorolie gezet zodat roest voorlopig geen kans meer heeft.
Heb de garage waar hij vandaan komt nog gesproken en een deel van de kosten terug gekregen want men had liever dat ik hem daar bracht natuurlijk.
Sinds de auto terug is behoorlijk probleemloos gereden en ondertussen het volgende vervangen:
4 nieuwe banden, Grabber AT2 welke het erg goed doen in de zandbak achter het huis en op de weg ook nog erg goed presteren voor een 4x4 band.
Interieurfilter, snapte ineens wel waar de stank vandaan kwam
Remblokken:
Rondom de rubbers van de stabilisatorstang
Momenteel ligt de aandrijfas naar de voorkant eraf, morgen krijg ik als het goed is een nieuwe kruiskoppeling en dan kan deze erin.
De oude was op z'n zachtst gezegd slecht wat nogal wat trillingen veroorzaakte...
Wil de lagedruk sensor voor de olie nog vervangen, de hoge druk variant heb ik al gewisseld maar ik vermoed dat het de andere is.
Bij de garage is het blok een paar keer goed gespoeld dus daar ligt het probleem niet en het lampje is soms net een discolamp.
Er zitten nog wat kleine rammeltjes hier en daar en de deurkaart van de bestuurdersdeur is niet helemaal netjes meer dus wil proberen daar een nieuwe voor te halen.
Als dat allemaal is gedaan staat er best een net ding voor de deur, was de netste qua in en exterieur die te koop was en naast de aanloopprobleempjes ben ik er erg blij mee.
Zal volgend jaar vast nog wel wat aanpassingen doen met een snorkel en weet ik het wat aangezien dat spul ruim te vinden is
Met een aanhanger erachter is het trouwens wel een wereld van verschil, de Santa Fé deed dat echt niet slecht maar deze auto speelt er gewoon mee.
Ook in de paardenbak trouwens...
Voorlopig nog genoeg te knutselen, maar dat hoeft sinds we hier wonen niet meer op straat maar kan gewoon in de schuur en dat is wel echt een wereld van verschil!
Waarom? Ondanks dat het ding het ruim 40.000 km binnen een jaar perfect heeft gedaan bij mij voldeed hij niet helemaal meer.
Sinds begin oktober ben ik samen met mijn vriendin naar Drenthe verhuisd, van een klein dorpje in het westen naar een vrijstaande woning met 4600 m2 grond zodat de paarden bij huis kunnen staan.
Daarbij hoort uiteraard ook geklooi met de auto in je eigen achtertuin en ook wat bezoekjes aan modderige plaatsen met onder andere de trailer achter de auto en daar kwam de Santa Fé niet zo goed mee weg.
Het kriebelde al een hele tijd om het ding toch in te ruilen en nadat ik heel wat modellen heb bekeken op gaspedaal.nl bleef het model Terrano door mijn hoofd spoken. Een bekende had vroeger een 2.7 TD waar ik nog wel eens wat aan deed.
Als eerste dan ook met een 2.7 TDi gereden, maar dat was hem niet. Dag erop in een 3.0D gereden, beiden korte wielbasis en na wat onderhandelen afgesproken dat ik een aantal dagen later de 3.0D zou halen.
Motorisch toch een stukje verfijnder dan de 2.7 is en er mag 3 ton achter, wel een fijne bijkomstigheid gezien we nu zelf met een redelijke tandemasser onze mest afvoeren die regelmatig ruim over de 2 ton gaat.
Dat het allemaal wat minder luxe is kan ik prima mee leven, van 150 kilometer per dag ben ik terug gegaan naar goed 65 kilometer en dan mis ik de cruise control, stoelverwarming en climate control heel wat minder. Ik waardeer nu de keuze uit 2H, 4H en 4L heel erg
Afijn, zaterdag stond het ding voor de deur en had ik onderweg 2 snelle foto's gemaakt:
Thuis op de oprit naast de auto van de misses:
Heb nog geen foto van het interieur, de stoelen zaten onder stoelhoezen verstopt maar kwamen er na 14 jaar als nieuw onder vandaan.
Modieus zijn ze niet, maar ach
Wat zit erop aan luxe?
Airco
Centrale deurvergrendeling mét afstandsbediening
Elektrische ramen
Warmte werend glas
En dat was het dan ook wel, maar dat is helemaal prima.
Zaterdag tussendoor gauw het luchtfilter en de ruitenwisserbladen vervangen, beiden was lang geleden voor het laatst gebeurd.
Binnen een uur na thuiskomst hing de eerste aanhanger er al achter....
Maar waarom dan "Japanse Defender"?
De eerste maandag naar mijn werk toe had ik al een voorgevoel dat iets het niet ging doen en dat was al snel duidelijk, de Terrano wilde niet starten dus de garage om de hoek gebeld of ze even konden komen.
Nadat de Berlingo servicewagen overuren had gedraaid om die 3liter van stroom te voorzien lag het probleem toch ergens anders en bood men aan mij maar naar mijn werk te brengen en de auto later naar de garage te slepen.
Zo gezegd zo gedaan en later in de ochtend liep het blok weer, ergens een slecht contact waardoor hij niet wilde voorgloeien en het was net te koud om zonder te willen starten.
Alleen...het olielampje bleef branden, iets wat je niet wil met dit blok... lampje kregen ze niet uit, maar na metingen was de druk in ieder geval perfect.
Later op de dag nog een belletje, kom in de avond maar even langs want we hebben je auto wat beter bekeken...
Natuurlijk niet lekker gezeten op mijn werk en uiteindelijk wat eerder dan einde werkdag die kant op gereden om het oordeel te horen.
Dat was iets wat met een Terrano te verwachten is, namelijk roest... Hier en daar was hij toch rotter van onderen dan ik dacht en een deel van de koeling van de motor was niet in orde.
Besloten het ding daar te laten staan en men is behoorlijk aan het lassen geslagen en daarna is hij goed in de tectyl en afgewerkte motorolie gezet zodat roest voorlopig geen kans meer heeft.
Heb de garage waar hij vandaan komt nog gesproken en een deel van de kosten terug gekregen want men had liever dat ik hem daar bracht natuurlijk.
Sinds de auto terug is behoorlijk probleemloos gereden en ondertussen het volgende vervangen:
4 nieuwe banden, Grabber AT2 welke het erg goed doen in de zandbak achter het huis en op de weg ook nog erg goed presteren voor een 4x4 band.
Interieurfilter, snapte ineens wel waar de stank vandaan kwam
Remblokken:
Rondom de rubbers van de stabilisatorstang
Momenteel ligt de aandrijfas naar de voorkant eraf, morgen krijg ik als het goed is een nieuwe kruiskoppeling en dan kan deze erin.
De oude was op z'n zachtst gezegd slecht wat nogal wat trillingen veroorzaakte...
Wil de lagedruk sensor voor de olie nog vervangen, de hoge druk variant heb ik al gewisseld maar ik vermoed dat het de andere is.
Bij de garage is het blok een paar keer goed gespoeld dus daar ligt het probleem niet en het lampje is soms net een discolamp.
Er zitten nog wat kleine rammeltjes hier en daar en de deurkaart van de bestuurdersdeur is niet helemaal netjes meer dus wil proberen daar een nieuwe voor te halen.
Als dat allemaal is gedaan staat er best een net ding voor de deur, was de netste qua in en exterieur die te koop was en naast de aanloopprobleempjes ben ik er erg blij mee.
Zal volgend jaar vast nog wel wat aanpassingen doen met een snorkel en weet ik het wat aangezien dat spul ruim te vinden is
Met een aanhanger erachter is het trouwens wel een wereld van verschil, de Santa Fé deed dat echt niet slecht maar deze auto speelt er gewoon mee.
Ook in de paardenbak trouwens...
Voorlopig nog genoeg te knutselen, maar dat hoeft sinds we hier wonen niet meer op straat maar kan gewoon in de schuur en dat is wel echt een wereld van verschil!
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Terrano, een "Japanse Defender"
Zo te lezen had je beter een Engelse Defender kunnen kopen. Die blijven heel.
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26610
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Terrano, een "Japanse Defender"
Leuk voorstel topic! Verbaasd me wel een beetje al die ellende ik had verwacht dat Nissan wel een beetje ala Toyota onverwoestbare terrein wagens maakte.
Zelf heb ik wel wat met zon Nissan pathfinder. Heerlijk cool apparaat vind ik maarja heb echt nergens zon terrein monster voor nodig
Zelf heb ik wel wat met zon Nissan pathfinder. Heerlijk cool apparaat vind ik maarja heb echt nergens zon terrein monster voor nodig
- Downforce Hans
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
- Ferdi
- Berichten: 3035
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Terrano, een "Japanse Defender"
Ik heb heel even naar Engels speelgoed geleken, maar durfde het niet aan
Heb het idee dat deze auto een 2e auto is geweest voor het zware werk zonder dat hij echt liefde heeft gehad.
Ach, nog een beetje werk en het is best een net ding en zeer geschikt voor wat we hier doen.
Vriendin was vorige week nogal ongelovig toen ik door de bak en het pad et naartoe reed, maar dat ging toch echt zonder een centje pijn
Heeft nu ook 2 keer een sleep achter gehangen dus feitelijk geen tractor meer nodig.
Heb het idee dat deze auto een 2e auto is geweest voor het zware werk zonder dat hij echt liefde heeft gehad.
Ach, nog een beetje werk en het is best een net ding en zeer geschikt voor wat we hier doen.
Vriendin was vorige week nogal ongelovig toen ik door de bak en het pad et naartoe reed, maar dat ging toch echt zonder een centje pijn
Heeft nu ook 2 keer een sleep achter gehangen dus feitelijk geen tractor meer nodig.
- Downforce Hans
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: Terrano, een "Japanse Defender"
Goede keuze Ferdi, veel plezier er mee.
- duifjes.com.
- Berichten: 365
- Lid geworden op: 09 mar 2017, 09:00
- Auto: Ja heb ik
Re: Terrano, een "Japanse Defender"
Lekkere baggerwagen! have fun ermee!
- Downforce Hans
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: Terrano, een "Japanse Defender"
Een keer een 4x4 meeting organiseren, ik sleep Allen wel mee......
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Terrano, een "Japanse Defender"
Best 4x4 by far of zoiets. Dus als iemand een redder in nood moet zijn ben ik het wel.
Waar blijven de foto’s van het interieur overigens. Wellicht leuk voor Ilija.
Waar blijven de foto’s van het interieur overigens. Wellicht leuk voor Ilija.
- MartijnGizmo
- Berichten: 12743
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Terrano, een "Japanse Defender"
Mooi, een echt werkpaard. Roesten doen ze volgens mij allemaal, de echte offroaders...
-
- Berichten: 6276
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
- Locatie: Noord Oost boven Opatija.
Re: Terrano, een "Japanse Defender"
Volgens mij zijn het wel degelijke auto’s. Veel plezier met de auto.
- Arthur
- Berichten: 39595
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Terrano, een "Japanse Defender"
Waar in Drenthe zit je, Ferdie. De Bilt is dat nl niet
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Terrano, een "Japanse Defender"
Chassis vergt wat extra aandacht. Wordt vaak vergeten. Maar goed, in het uiterste geval til je heel de zooi over op een nieuwe. Geen idee hoe de onderdelenvoorziening van een Terrano is overigens.MartijnGizmo schreef: ↑06 dec 2017, 12:31 Mooi, een echt werkpaard. Roesten doen ze volgens mij allemaal, de echte offroaders...
Wel leuke no nonsens bakken.
- Ferdi
- Berichten: 3035
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Terrano, een "Japanse Defender"
Je moet het inderdaad bijhouden, dat gaan we nu ook doen en dan valt het allemaal op zich wel mee.
Onderdelen worden langzaam wel schaars, de meeste Terrano's rijden ondertussen ergens in Afrika rond en de onderdelen gaan ook vaak die kant op.
Zag gisteren nog een originele antenne voorbij komen op eBay, mocht men 40 euro voor aftikken met verzenden...Nu moet ik een andere, zit een kort sprietje op dat het in de Randstad goed doet en hier niet, maar ga dat toch echt niet betalen.
Zou niet meer terug willen ruilen, hier de rust en de ruimte en geen postzegel als tuin.
Onderdelen worden langzaam wel schaars, de meeste Terrano's rijden ondertussen ergens in Afrika rond en de onderdelen gaan ook vaak die kant op.
Zag gisteren nog een originele antenne voorbij komen op eBay, mocht men 40 euro voor aftikken met verzenden...Nu moet ik een andere, zit een kort sprietje op dat het in de Randstad goed doet en hier niet, maar ga dat toch echt niet betalen.
Tussen Emmen en Duitsland in, net buiten Emmer Compascuum
Zou niet meer terug willen ruilen, hier de rust en de ruimte en geen postzegel als tuin.
- Stefan R
- Berichten: 2229
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 16:51
- Auto: Vakantievoertuig
- Locatie: Grote brand veel water, kleine brand weinig water
Re: Terrano, een "Japanse Defender"
Even wachten tot begin volgend jaarDownforce Hans schreef: ↑06 dec 2017, 10:54 Een keer een 4x4 meeting organiseren, ik sleep Allen wel mee......
- Arthur
- Berichten: 39595
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: Terrano, een "Japanse Defender"
Dan woon je vlakbij, maar zou daar juist niet willen wonen Ik woon in Emmen zelf en zou zelfs wat meer richting centrum willen ipv verder achteraf. Maar goed, ruimte en rust vind je hier nog wel voor een redelijke prijs.Ferdi Gielen schreef: ↑06 dec 2017, 19:03Tussen Emmen en Duitsland in, net buiten Emmer Compascuum
Zou niet meer terug willen ruilen, hier de rust en de ruimte en geen postzegel als tuin.
- Ferdi
- Berichten: 3035
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Terrano, een "Japanse Defender"
Dat is zeker waar. Waar ik vandaan kom koop je net een knap appartement voor wat we nu betaald hebben.
Wij wilden graag een huis met de nodige ruimte zodat de paarden mee konden.
Wonen aan een stuk met mensen die uit het hele land komen, dus een gezellige mix en iedereen is er eigenlijk met dezelfde reden komen wonen.
Grappige is dat ik een aantal jaren geleden met DF een toertocht heb gereden en we ook bij het TTT circuit zijn geweest, daar rijd ik nu dagelijks praktisch langs en als de wind goed staat hoor ik ze rijden als ik in de tuin sta.
Wij wilden graag een huis met de nodige ruimte zodat de paarden mee konden.
Wonen aan een stuk met mensen die uit het hele land komen, dus een gezellige mix en iedereen is er eigenlijk met dezelfde reden komen wonen.
Grappige is dat ik een aantal jaren geleden met DF een toertocht heb gereden en we ook bij het TTT circuit zijn geweest, daar rijd ik nu dagelijks praktisch langs en als de wind goed staat hoor ik ze rijden als ik in de tuin sta.
- Downforce Hans
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: Terrano, een "Japanse Defender"
Wanneer jij dan een kabeltje aan de trekhaak hangt dan trekken we die laro ff uitelkaar................... kan die weer zeuren dat zijn auto lek is.Stefan R schreef: ↑06 dec 2017, 19:38Even wachten tot begin volgend jaarDownforce Hans schreef: ↑06 dec 2017, 10:54 Een keer een 4x4 meeting organiseren, ik sleep Allen wel mee......
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Terrano, een "Japanse Defender"
Gut toch, die Priuskinderen...
- Riceaux
- Berichten: 8121
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: Terrano, een "Japanse Defender"
Mag ik dan ook komen met de Grand Vitara van m'n schoonmoeder? Altijd al nieuwsgierig geweest hoe dat ding het doet in de modder.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: Terrano, een "Japanse Defender"
Kom ik ook met mijn X1 X-drive 4x4 Jeep !
Leuk en uitgebreid draadje Ferdi ! Grats met de aankoop. Wellicht wat pics van binnen en stoelen ?
Leuk en uitgebreid draadje Ferdi ! Grats met de aankoop. Wellicht wat pics van binnen en stoelen ?
- Ferdi
- Berichten: 3035
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Terrano, een "Japanse Defender"
Zal kijken of dat het weekend gaat lukken.
Moet van het weekend sowieso nog even met de auto aan de gang.
Had woensdag een kruiskoppeling uit Duitsland ontvangen, maar die beste man van de winkel heeft rare getallen op z'n schuifmaat staan
Ding is te groot dus gaat terug en ondertussen is er een andere onderweg die wél echt zou moeten passen. Kunnen we de 4x4 ook eindelijk weer eens gebruiken. Viel de misses gisterenavond wel op toen we met de trailer wat moesten halen dat ie inderdaad heerlijk rijd nu zo zonder die trillingen.
Enne dan wel inleveren vol onder de modder uiteraard
Moet van het weekend sowieso nog even met de auto aan de gang.
Had woensdag een kruiskoppeling uit Duitsland ontvangen, maar die beste man van de winkel heeft rare getallen op z'n schuifmaat staan
Ding is te groot dus gaat terug en ondertussen is er een andere onderweg die wél echt zou moeten passen. Kunnen we de 4x4 ook eindelijk weer eens gebruiken. Viel de misses gisterenavond wel op toen we met de trailer wat moesten halen dat ie inderdaad heerlijk rijd nu zo zonder die trillingen.
Ik denk nog behoorlijk goed zelfs!
Enne dan wel inleveren vol onder de modder uiteraard
- Ferdi
- Berichten: 3035
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Terrano, een "Japanse Defender"
Voor de interieurliefhebbers
Zoals gezegd een interieur dat goed bij het jaartal van de auto pas.
Had nog een 2e foto gemaakt, maar kwam er net achter dat mijn telefoon de eigenschap heeft om soms gemaakte foto's niet op te slaan...
Gisteren zou er een nieuwe kruiskoppeling moeten komen, maar nadat de door mij bestelde niet op voorraad was is er een alternatief gestuurd.
U voelt hem al aankomen, deze is dus ook verkeerd...
Gisteren gelijk maar ergens anders degene besteld die ik van de week ook al besteld had maar die er dus niet meer was. Komt met wat mazzel dinsdag en dan kunnen we weer onder de auto kruipen met een trillingsvrije as.
Vandaag het deurpaneel van de bestuurdersdeur los gehad om er een rammel uit te halen en het ding gelijk wat netter te hangen.
Vorige eigenaar was er wat minder handig in geloof ik, kwamen ook nog 2 schroeven uit vallen die nergens van waren
Én de originele deurspeaker zit er nog in, begint te scheuren dus het plan om de boel een keer voor wat fatsoenlijkers te wisselen inclusief een andere radio dan de originele Nissan met cd speler lijkt nog niet zo onnodig.
In de vorm van laatste dingen ook nog een nieuwe 0,2 bar oliedruksensor besteld, wordt alleen nog klooien om die te wisselen.
Schijnt vanaf onder de auto te moeten, dus ben benieuwd... En heb 4 nieuwe gloeibougies van eBay gehaald.
Ik gok dat dit nog de originele zijn, maar zo niet dan zijn ze in ieder geval aardig heen.
Die wisselen moet dan wel weer meevallen, intercooler van het blok af en dan kom je er volgens mij haast direct bij.
Langzaam maar zeker begint het er in ieder geval op te lijken!
-
OnlineLuco
- Berichten: 27809
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: Terrano, een "Japanse Defender"
3.0D zijn wel gevoelig qua lekke koppakking, zijn verfijnde motoren en slecht te repareren.
- Ferdi
- Berichten: 3035
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Terrano, een "Japanse Defender"
Ken de verhalen inderdaad.
Volgens de verkoper was de 3liter nog beter dan de 2.7 TDi, wilde niet van mij aannemen dat dat niet zo was.
Het rijd wel veel lekkerder dus we zijn er maar zuinig op.
Vandaag met de sneeuw nog wel een beetje lol gehad, banden doen het bijzonder goed onder de huidige omstandigheden, maar zo'n Terrano gaat ook heerlijk dwars!
Toch een paar keer een rotonde een rondje extra genomen, zorgen dat ie een beetje in z'n koppel blijft en het is gemakkelijk dwars te krijgen en te houden.
Maar ook op diezelfde gladde ondergrond probleemloos weg kunnen komen met alleen de achterwielaandrijving.
Gisteren de bestuurdersdeur uit elkaar gehad en bleek vandaag dat er meerdere rammels op zijn gelost
Volgens de verkoper was de 3liter nog beter dan de 2.7 TDi, wilde niet van mij aannemen dat dat niet zo was.
Het rijd wel veel lekkerder dus we zijn er maar zuinig op.
Vandaag met de sneeuw nog wel een beetje lol gehad, banden doen het bijzonder goed onder de huidige omstandigheden, maar zo'n Terrano gaat ook heerlijk dwars!
Toch een paar keer een rotonde een rondje extra genomen, zorgen dat ie een beetje in z'n koppel blijft en het is gemakkelijk dwars te krijgen en te houden.
Maar ook op diezelfde gladde ondergrond probleemloos weg kunnen komen met alleen de achterwielaandrijving.
Gisteren de bestuurdersdeur uit elkaar gehad en bleek vandaag dat er meerdere rammels op zijn gelost
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: ArjanS, Mark 320iS, Peter-Paul, wackywim en 60 gasten