Terrano, een "Japanse Defender"

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Ferdi
Berichten: 3042
Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
Auto: Pajero 3.2 Di-D
Locatie: Drenthe

Re: Terrano, een "Japanse Defender"

Bericht door Ferdi » 29 feb 2020, 19:02

Ondanks een nieuwe stekkerdoos nog steeds niets.
Wat ik van een Engels forum begreep is dat er een module aan de linkerkant achter de achterlichten ligt en dat die nog wel eens problemen wil geven.
Ik vermoed dat die unit waarschijnlijk dan wel rechtstreeks op de verlichting zit.

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Terrano, een "Japanse Defender"

Bericht door allen » 29 feb 2020, 19:31

Ik heb met je te doen hoor. Wat een problemen heeft dat ding van jou telkens................ :tooth:

Gebruikersavatar
Ferdi
Berichten: 3042
Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
Auto: Pajero 3.2 Di-D
Locatie: Drenthe

Re: Terrano, een "Japanse Defender"

Bericht door Ferdi » 29 feb 2020, 19:56

Of jij verzwijgt die van jou :mrgreen:

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12550
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: Terrano, een "Japanse Defender"

Bericht door Downforce Hans » 29 feb 2020, 22:33

Ferdi Gielen schreef: 29 feb 2020, 19:56 Of jij verzwijgt die van jou :mrgreen:
Ach Ferdi........ nu weet hij ook eens hoe wij ons voelen wanneer we weer een defender met panne zien staan..........meestal is dat een zwarte in Dord...... :mrgreen:

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Terrano, een "Japanse Defender"

Bericht door allen » 29 feb 2020, 23:22

Super betrouwbaar, met uitzondering van de lekkages als het te hard regent! :lol:

Gebruikersavatar
Ferdi
Berichten: 3042
Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
Auto: Pajero 3.2 Di-D
Locatie: Drenthe

Re: Terrano, een "Japanse Defender"

Bericht door Ferdi » 01 mar 2020, 10:07

Downforce Hans schreef: 29 feb 2020, 22:33
Ferdi Gielen schreef: 29 feb 2020, 19:56 Of jij verzwijgt die van jou :mrgreen:
Ach Ferdi........ nu weet hij ook eens hoe wij ons voelen wanneer we weer een defender met panne zien staan..........meestal is dat een zwarte in Dord...... :mrgreen:
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

De Terrano doet dan soms een slag verkeerd, maar ook 40.000 km per jaar wel gewoon zonder dat er wat mankeert.
Stil staan is me sowieso nog nooit gebeurd :mrgreen:

Gebruikersavatar
Ferdi
Berichten: 3042
Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
Auto: Pajero 3.2 Di-D
Locatie: Drenthe

Re: Terrano, een "Japanse Defender"

Bericht door Ferdi » 14 mar 2020, 20:40

Vanmorgen nog even op pad geweest en met een lekker schijnend zonnetje mezelf voorgenomen om nog eens naar dat weigerende mistlicht te kijken, had de linker achterlichtunit los gehaald om een enorme kluit modder te ontdekken.
Dat schoongemaakt, even naar de bedrading zitten kijken en de boel weer dicht geschroefd :bag:
Vandaag toch eigenlijk echt geen zin in, dus motorkap open de stadslichten wisselen, eentje was stuk en ik wilde ze toch al eens vervangen door gele lampjes.

Oud wit:

Afbeelding

Dat vervangen voor nieuw geel:

Afbeelding

Doet het uiteindelijk best goed met de gele H4 lampen waar ze naast zitten, dus ik zeg niet gek :)


Laatst bij een grote magazijn leegverkoop in Engeland een setje remblokken van Brembo en nieuwe schokdempers voor de voorkant gescoord voor zo'n schijtprijs dat ik ze wel moest hebben. Afijn, mezelf duidelijk voorgenomen vandaag niét aan de schokdempers te gaan beginnen, want er is thuis nog genoeg te doen.
Rondje door de schuur lopen struinen, ik kwam de doos tegen met de schokdempers en jawel, dubbele deur open en de auto naar binnen gereden want het bloed kruipt waar het niet gaan kan.

Wiel aan de passagierskant eraf, even het zaakje bestudeerd en nadat de bout die hergebruikt moet worden erg gemakkelijk los kwam en degene aan de bovenkant van de demper niet daar de slijptol in gezet zoals velen voor mij deden bij deze wissel en niet veel later ligt er dan een oude roestige schokdemper op de grond die bijzonder weinig meer deed bleek wel:

Afbeelding

Met het open tikken van een houder waar de onderkant in vast gebout wordt paste de nieuwe demper al snel op zijn plaats en als alles dan vast zit krijg je een mooie nieuwe demper onder een oude 4x4:

Afbeelding

Kunstje aan de andere kant herhaald:

Afbeelding

En 40 minuten later staat de Terrano dan weer terug op zijn wielen.

Korte proefrit gemaakt en het oordeel is al snel: ik wist niet dat deze auto zo comfortabel was! :lol:
Ding gaat nu veel comfortabeler over drempels heen en slecht wegdek wordt beter opgevangen. Het enige waar ik wel even aan moet wennen is dat hij nu wat meer helt in de bochten.
Later dit jaar de achterkant nog eens wisselen en dan zijn we weer helemaal het heertje.

Al met al niet gek voor 6,50 euro per stuk voor een setje Anschler dempers die nu weer gewoon te koop staan voor het tienvoudige 8)

Verder van de week een paneeltje ontvangen om de extra lampen mee aan te sturen, daar zitten nu 2 totaal verschillende schakelaars voor in het dashboard en wil dat wel eens netter hebben.
Daarnaast mooi de kans om de elektrische koelfan die als optie heeft om per schakelaar bedient te worden daar ook mee aan te sturen.
Had toen ie bezorgd was de stickers vast geplakt voor het idee. De meest rechter is vooralsnog "loos" en de kans is groot dat de spiegelverstelling daar naartoe gaat.

Afbeelding

Moment van plaatsen kan nog even duren, ik zeg bewust "kan" want ik ken mezelf :tooth:
Wil eigenlijk de radiator eerst vervangen en omdat het hele spul dan toch los moet dan is het zonde van het extra werk om de bedrading nu al door te trekken.
Reden voor die wissel is dat de garage die het ding ooit eens geplaatst heeft een paar best halen achter heeft gelaten en ik het vermoeden heb dat er ergens een kleine lekkage in zit daardoor.

Bijna niet te merken, maar hij "verbruikt" wel ietsje koelvloeistof.

En die Brembo remblokken? Die gaan nog even de kast in, de huidige zijn met een maand of 2-3 op het punt dat ik normaal aan vervangen na ga denken dus dat wordt dan het moment.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Crookie, Jlijp, Tomj en 246 gasten