Terrano, een "Japanse Defender"
- hans33sw
- Berichten: 91
- Lid geworden op: 13 apr 2016, 09:13
- Auto: 2x 33, 304, 205, '17 Megane
Re: Terrano, een "Japanse Defender"
Haha herkenbaar! Heb een Pajero gehad uit 89 met 2,5TD. Humor op de rotonde. (een hele afgelegen rotonde natuurlijk waar nooit iemand komt )
-
Online
- Berichten: 787
- Lid geworden op: 22 apr 2007, 23:13
Re: Terrano, een "Japanse Defender"
Met zo’n 2,7 de Amsterdam-Dakar gereden, goede herinnering aan! Laatste kilometers ook gereden met de druk dop van de radiateur los koppakking heeft de weekjes Sahara ook niet overleefd verder heeft hij het subliem gehouden.
- Ferdi
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Terrano, een "Japanse Defender"
Bij mij is alles wat met de koeling te maken heeft vervangen, dus hoop het probleem in die zin voor te zijn
Overigens gisteren was 4 keer eindelijk scheepsrecht
Uit Duitsland een 4e kruiskoppeling besteld en met wat extra betalen kwam het ding binnen 24 uur aan. Grappig is trouwens dat het vanuit Duitsland naar Schiphol gaat om weer terug naar Zwolle te gaan en dan daar in de buurt aangeboden te worden.
Enniewee, de inhoud:
Waarmee ik na een ontmoeting met de slijptol van vorige week van:
Naar dit ging:
Gelukkig was het in elkaar zetten gemakkelijker dan het verwijderen van de as en de oude kruiskoppeling eruit halen.
Had op internet een trucje gezien om dat zonder pers te doen, trucje werkte deels waarna mijn geduld op was en ik de slijptol er maar in had gezet...
Sleutelen onder de auto was nog best te doen trouwens:
Ondanks dat een Terrano niet bijzonder hoog op z'n wielen staat zit er nog best wat veerweg in want op de foto staan de wielen nog altijd op de grond.
Nadat de as er weer onder zat de auto de schuur uit gereden en in 4x4 eerst een rondje door de achtertuin gedaan, lag een cm of 10 sneeuwdrab met daaronder een laag modder. Rondje ging prima dus daarna de sleep erachter gehangen zodat het wat beter droogt.
Hebben de paarden weer wat sneller droge voeten als ze daar lopen.
Daarna even gauw de weg op geweest en geen trillingen ontdekt, vandaag naar het werk op en neer ook niet dus operatie eindelijk geslaagd!
Overigens gisteren was 4 keer eindelijk scheepsrecht
Uit Duitsland een 4e kruiskoppeling besteld en met wat extra betalen kwam het ding binnen 24 uur aan. Grappig is trouwens dat het vanuit Duitsland naar Schiphol gaat om weer terug naar Zwolle te gaan en dan daar in de buurt aangeboden te worden.
Enniewee, de inhoud:
Waarmee ik na een ontmoeting met de slijptol van vorige week van:
Naar dit ging:
Gelukkig was het in elkaar zetten gemakkelijker dan het verwijderen van de as en de oude kruiskoppeling eruit halen.
Had op internet een trucje gezien om dat zonder pers te doen, trucje werkte deels waarna mijn geduld op was en ik de slijptol er maar in had gezet...
Sleutelen onder de auto was nog best te doen trouwens:
Ondanks dat een Terrano niet bijzonder hoog op z'n wielen staat zit er nog best wat veerweg in want op de foto staan de wielen nog altijd op de grond.
Nadat de as er weer onder zat de auto de schuur uit gereden en in 4x4 eerst een rondje door de achtertuin gedaan, lag een cm of 10 sneeuwdrab met daaronder een laag modder. Rondje ging prima dus daarna de sleep erachter gehangen zodat het wat beter droogt.
Hebben de paarden weer wat sneller droge voeten als ze daar lopen.
Daarna even gauw de weg op geweest en geen trillingen ontdekt, vandaag naar het werk op en neer ook niet dus operatie eindelijk geslaagd!
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: Terrano, een "Japanse Defender"
Mooi interieur Ferdi !
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Terrano, een "Japanse Defender"
Goed bezig. Moet heerlijk zijn om een klusruimte te hebben.
- Ferdi
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Terrano, een "Japanse Defender"
Is zeker weten erg fijn!
Hoek in de schuur is groot genoeg om fatsoenlijk om de auto heen aan het werk te zijn en tenminste beschut en een redelijk vlakke vloer om op te werken. Ben het gewend om altijd buiten bezig te zijn en dan is dit een hele verademing.
Hoek in de schuur is groot genoeg om fatsoenlijk om de auto heen aan het werk te zijn en tenminste beschut en een redelijk vlakke vloer om op te werken. Ben het gewend om altijd buiten bezig te zijn en dan is dit een hele verademing.
- MartijnGizmo
- Berichten: 12747
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Terrano, een "Japanse Defender"
Mooi stukje huisvlijt zo!
- Ferdi
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Terrano, een "Japanse Defender"
Ondertussen rijden we al best een poos probleemloos! Toch de Japanse roots denken we dan
Van de week met schoonmaken/stofzuigen gevonden waar de storing van de airbags in zat... Iemand is zo handig geweest de zekering eruit te trekken. Vraag niet waarom, maar nieuwe zekering erin, zelfdiagnose gestart met de contactsleutel en het lampje is uit en de airbags zitten er nog in.
Nu alleen het olielampje nog een keer verhelpen...
Sowieso nog wat kleine dingen klaar liggen naast de oliesensor, setje nieuwe gloeibougies en wil de stuurbekrachtigingsolie verversen en doorspoelen.
Ding bevalt verder super! Of ie nu met z'n assen in de modder staat of een zware aanhanger trekt (ook door die modder heen).
Ook op de weg is het prima te doen. Tijdje terug langs m'n ouders gereden wat ruim 170 km is en dan is het nog niet doodvermoeiend rijden. Je doet het alleen wat rustiger aan.
Op de terugweg een stukje 160 gereden, maar dat voelt aan als 200+
Dit jaar ook maar eens kijken naar wat leuke aanpassingen
Van de week met schoonmaken/stofzuigen gevonden waar de storing van de airbags in zat... Iemand is zo handig geweest de zekering eruit te trekken. Vraag niet waarom, maar nieuwe zekering erin, zelfdiagnose gestart met de contactsleutel en het lampje is uit en de airbags zitten er nog in.
Nu alleen het olielampje nog een keer verhelpen...
Sowieso nog wat kleine dingen klaar liggen naast de oliesensor, setje nieuwe gloeibougies en wil de stuurbekrachtigingsolie verversen en doorspoelen.
Ding bevalt verder super! Of ie nu met z'n assen in de modder staat of een zware aanhanger trekt (ook door die modder heen).
Ook op de weg is het prima te doen. Tijdje terug langs m'n ouders gereden wat ruim 170 km is en dan is het nog niet doodvermoeiend rijden. Je doet het alleen wat rustiger aan.
Op de terugweg een stukje 160 gereden, maar dat voelt aan als 200+
Dit jaar ook maar eens kijken naar wat leuke aanpassingen
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Terrano, een "Japanse Defender"
Goed dat de wagen bevalt!
- MartijnGizmo
- Berichten: 12747
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Terrano, een "Japanse Defender"
Mogelijkheden genoeg!
- Ferdi
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Terrano, een "Japanse Defender"
Simpel Googlen op Terrano en je ziet genoeg kansen inderdaad
Wil sowieso wat extra licht hebben en vind een snorkel wel leuk staan.
Zo'n lierbumper kost een hoop geld, maar mocht er een keer een voor een wat leuker bedrag voorbij komen...
Wil sowieso wat extra licht hebben en vind een snorkel wel leuk staan.
Zo'n lierbumper kost een hoop geld, maar mocht er een keer een voor een wat leuker bedrag voorbij komen...
- MartijnGizmo
- Berichten: 12747
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Terrano, een "Japanse Defender"
Dit voorbeeld is wel lastig qua ronding, maar vooral bij de wat hoekigere exemplaren heb ik wel een "hoe moeilijk kan het zijn?"-gevoel. Moet je wel de middelen (of kennissen) voor hebben...
- Ferdi
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Terrano, een "Japanse Defender"
Ik vind dit wel een van de mooiere, echt vierkant past niet bij de rest van de auto in mijn ogen omdat er haast geen rechte lijn in te bekennen is.
- Ferdi
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Terrano, een "Japanse Defender"
De misses is een avondje op pad, dus het is weer "zo'n avond"...
Auto de schuur in gereden, muziekje erbij en dan heb je al snel dit:
Past nog altijd...
Klein kwartiertje verder hebben wij liggen:
De rechterkant is laatst vervangen, nu was links aan de beurt.
Oud vs nieuw nadat ik 2 clipjes niet los kreeg en het geduld op was:
Niet veel later zit de nieuwe kruiskoppeling op z'n plek:
En de as er weer onder:
Helaas heeft het een deel van het laatste probleempje opgelost en niet alles...we gaan het dus wat verder zoeken om de auto geheel trillingsvrij te hebben rond de 120 km/h.
Feit was wel dat de oude kruiskoppeling ook gaar was, aantal lagers ontbraken en het gehele spulletje was niet heel fris meer.
Auto de schuur in gereden, muziekje erbij en dan heb je al snel dit:
Past nog altijd...
Klein kwartiertje verder hebben wij liggen:
De rechterkant is laatst vervangen, nu was links aan de beurt.
Oud vs nieuw nadat ik 2 clipjes niet los kreeg en het geduld op was:
Niet veel later zit de nieuwe kruiskoppeling op z'n plek:
En de as er weer onder:
Helaas heeft het een deel van het laatste probleempje opgelost en niet alles...we gaan het dus wat verder zoeken om de auto geheel trillingsvrij te hebben rond de 120 km/h.
Feit was wel dat de oude kruiskoppeling ook gaar was, aantal lagers ontbraken en het gehele spulletje was niet heel fris meer.
-
- Berichten: 532
- Lid geworden op: 10 mei 2012, 12:11
- Locatie: Tolkamer (Gelderland)
Re: Terrano, een "Japanse Defender"
Ruig apparaat dat tenminste echt gebruikt wordt. Binnenkort meer actiefoto's in de modder en met lompe dingen slepen a.u.b.
- Ferdi
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Terrano, een "Japanse Defender"
Laatst een paar m3 zand gereden, de moeite waard?
Paar dagen later de auto voor het eerst gewassen, hogedrukspuit erop, 2 emmers verder en weer de hogedruk en het zilvergrijs kwam weer een beetje naar boven
Qua "werk" heeft van de week de trailer er weer eens achter gehangen, gaat dit weekend nog een keer gebeuren en verder is het op dit moment wat meer woon-werk.
Doet wat ie moet doen, tijd voor wat TLC is er op dit moment heel even niet bij nog.
Paar dagen later de auto voor het eerst gewassen, hogedrukspuit erop, 2 emmers verder en weer de hogedruk en het zilvergrijs kwam weer een beetje naar boven
Qua "werk" heeft van de week de trailer er weer eens achter gehangen, gaat dit weekend nog een keer gebeuren en verder is het op dit moment wat meer woon-werk.
Doet wat ie moet doen, tijd voor wat TLC is er op dit moment heel even niet bij nog.
- Riceaux
- Berichten: 8121
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: Terrano, een "Japanse Defender"
Heerlijk werkpaard!
- Ferdi
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Terrano, een "Japanse Defender"
Gisteren eens echt de modder in geweest....
Achter het huis een boom gekapt en die moest natuurlijk weg. Dus in stukken gezaagd en vervolgens de auto erbij gehaald.
Dat kan omdat er achter het huis een pad loopt sst voor tractoren aan is gelegd....
De heenweg met een lege auto en een half bevroren ondergrond ging dat best oké al had ik voor mijn gevoel niet stil moeten gaan staan.
Terug was de boel dus ontdooit en met de bodem zo'n beetje over de grond (uitlaat zat onder de modder, maar dan niet van het opspatten) met wat gang er wederom doorheen gekomen.
Het was ploeteren, maar ik begin deze auto meer en meer te waarderen!
Ben er wel achter gekomen dat de Grabber At2's niet helemaal van dit soort ondergrond houden, maar gang is alles!
Achter het huis een boom gekapt en die moest natuurlijk weg. Dus in stukken gezaagd en vervolgens de auto erbij gehaald.
Dat kan omdat er achter het huis een pad loopt sst voor tractoren aan is gelegd....
De heenweg met een lege auto en een half bevroren ondergrond ging dat best oké al had ik voor mijn gevoel niet stil moeten gaan staan.
Terug was de boel dus ontdooit en met de bodem zo'n beetje over de grond (uitlaat zat onder de modder, maar dan niet van het opspatten) met wat gang er wederom doorheen gekomen.
Het was ploeteren, maar ik begin deze auto meer en meer te waarderen!
Ben er wel achter gekomen dat de Grabber At2's niet helemaal van dit soort ondergrond houden, maar gang is alles!
- MartijnGizmo
- Berichten: 12747
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Terrano, een "Japanse Defender"
Ik wilde reageren met "gang is alles", maar dat stond er al. Bandenspanning kan ook flink schelen, al loopt het met modder uiteindelijk toch helemaal vol.
- Ferdi
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Terrano, een "Japanse Defender"
De kont is een stukje van de grond af geweest door een kuil die ik te laat zag, dus aan gang geen gebrek
Had inderdaad de banden wat leeg kunnen laten lopen, staan op de aanbevolen druk maar dat is niet perse voor dit soort ritjes.
Had inderdaad de banden wat leeg kunnen laten lopen, staan op de aanbevolen druk maar dat is niet perse voor dit soort ritjes.
- Ferdi
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Terrano, een "Japanse Defender"
Ruim een maand verder en de Japanse betrouwbaarheid moet ergens nog blijken vrees ik...
Laatst met de kou heb ik de Focus van de misses mee genomen omdat mijn eigen auto niet wilde starten.
In de eerste plaats omdat mijn brandstoffilter was bevroren en hij werkelijk geen druppel diesel kreeg.
Had voor de kou de gloeibougies vervangen omdat ik wist dat die ook weinig meer deden.
Nieuw brandstoffilter kon er na een aantal dagen kou op, vervolgens de Focus met startkabels erbij en een baksteen op het gaspedaal om de 3 liter van voldoende stroom te voorzien... Afijn, ding liep weer maar starten met kou een drama.
Week of wat later is ie vlekkeloos door de apk gekomen, ik had het niet verwacht maar het is echt zo
Daar zijn gelijk de remschijven voor gewisseld die ik klaar had liggen, want ook die haal je er niet zo vanaf. Ook is de oliedruksensor gewisseld die ik nog had liggen en tegenwoordig is het olielampje vaker uit dan dat het brand, dus dat wordt al positiever. Als het toch feest blijft gaat het lampje er maar een keer uit, alle bedrading is goed en het zit dan vermoedelijk in het tellerhuis.
Bij de apk heeft men ook naar het slechte starten tten geleken, niets gevonden en in de avond dat ie weer thuis stond zelf het halve blok nog open gehad om toch nog eens te kijken.
Niets te vinden...dag erop een collega gesproken die eenzelfde probleem met een oude VW Transporter had, 4 garages die niets vonden en uiteindelijk: de gloeibougies die bij hem ook gewoon werkten, maar blijkbaar niet voldoende.
Na dat gesprek 4 nieuwe besteld van Beru, die er vandaag in gedraaid en het ding start warempel best soepeltjes dus dat geeft hoop
Binnenkort nog een nieuwe(re) cardanas naar voren erin en dan begint het er langzaam op te lijken.
Klinkt misschien wat negatief, maar het gekke ding bevalt stiekem ook wel weer best goed
Laatst met de kou heb ik de Focus van de misses mee genomen omdat mijn eigen auto niet wilde starten.
In de eerste plaats omdat mijn brandstoffilter was bevroren en hij werkelijk geen druppel diesel kreeg.
Had voor de kou de gloeibougies vervangen omdat ik wist dat die ook weinig meer deden.
Nieuw brandstoffilter kon er na een aantal dagen kou op, vervolgens de Focus met startkabels erbij en een baksteen op het gaspedaal om de 3 liter van voldoende stroom te voorzien... Afijn, ding liep weer maar starten met kou een drama.
Week of wat later is ie vlekkeloos door de apk gekomen, ik had het niet verwacht maar het is echt zo
Daar zijn gelijk de remschijven voor gewisseld die ik klaar had liggen, want ook die haal je er niet zo vanaf. Ook is de oliedruksensor gewisseld die ik nog had liggen en tegenwoordig is het olielampje vaker uit dan dat het brand, dus dat wordt al positiever. Als het toch feest blijft gaat het lampje er maar een keer uit, alle bedrading is goed en het zit dan vermoedelijk in het tellerhuis.
Bij de apk heeft men ook naar het slechte starten tten geleken, niets gevonden en in de avond dat ie weer thuis stond zelf het halve blok nog open gehad om toch nog eens te kijken.
Niets te vinden...dag erop een collega gesproken die eenzelfde probleem met een oude VW Transporter had, 4 garages die niets vonden en uiteindelijk: de gloeibougies die bij hem ook gewoon werkten, maar blijkbaar niet voldoende.
Na dat gesprek 4 nieuwe besteld van Beru, die er vandaag in gedraaid en het ding start warempel best soepeltjes dus dat geeft hoop
Binnenkort nog een nieuwe(re) cardanas naar voren erin en dan begint het er langzaam op te lijken.
Klinkt misschien wat negatief, maar het gekke ding bevalt stiekem ook wel weer best goed
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: Terrano, een "Japanse Defender"
Dan zal het zeker een Japanse Defender zijn.
- Ferdi
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Terrano, een "Japanse Defender"
Niet voor niets die benaming gekozen, had achteraf beter gewoon voor de originele versie uit Engeland kunnen gaan
Nu we achter de laptop zitten in plaats vanaf de telefoon wat schrijven wat korte "sfeerplaatjes" van tijdens de eerste wissel:
Als we de intercooler van het blok af halen krijgen we dit beeld:
Mooi detail, er wordt gebruik gemaakt van een metalen stripje tussen de gloeibougies zodat ze elkaar van stroom voorzien.
Nadat de intercooler eraf is moest de inlaat eraf om zo bij de achterste gloeibougie te komen:
Detail: de inlaat is ook goed smerig dus die hadden we ook goed schoon gemaakt.
Schone inlaat, aangezien het spul toch helemaal open licht is het een kleine moeite om die even aan te pakken:
Nu we achter de laptop zitten in plaats vanaf de telefoon wat schrijven wat korte "sfeerplaatjes" van tijdens de eerste wissel:
Als we de intercooler van het blok af halen krijgen we dit beeld:
Mooi detail, er wordt gebruik gemaakt van een metalen stripje tussen de gloeibougies zodat ze elkaar van stroom voorzien.
Nadat de intercooler eraf is moest de inlaat eraf om zo bij de achterste gloeibougie te komen:
Detail: de inlaat is ook goed smerig dus die hadden we ook goed schoon gemaakt.
Schone inlaat, aangezien het spul toch helemaal open licht is het een kleine moeite om die even aan te pakken:
- MartijnGizmo
- Berichten: 12747
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Terrano, een "Japanse Defender"
Sleutelen is ook een hobby moet je maar denken!
- Ferdi
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: Terrano, een "Japanse Defender"
Gelukkig was het niet voor niets, vanmorgen min 2 en 1 draai van de startmotor en hij sloeg netjes aan.
Dat is heel wat anders dan 20 keer rochelend rond gaan en ons huis en dat van de buren scheiden met een enorme rookwolk