Alfa 33 16v Laatste update: for sale! (maar wel nog dikke platen)

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
hans33sw
Berichten: 91
Lid geworden op: 13 apr 2016, 09:13
Auto: 2x 33, 304, 205, '17 Megane

Alfa 33 16v Laatste update: for sale! (maar wel nog dikke platen)

Bericht door hans33sw » 29 nov 2017, 22:59

Ergens in een topic had ik beloofd wat te vertellen over een 33tigje. De Honda Civic Aerodeck waarmee ik 2x op zandvoort heb gespeelt is naar een vriend gegaan die daarmee zijn gateway naar het circuit gevonden heeft. Of althans, gaat vinden. Februari willen we samen de baan op. Waarmee moet ik dan gaan?

Mag ik jullie meenemen in een volstrekt onlogisch avontuur? En dan beginnen we met een kleine teaser. Hij ziet er nog lang niet zo uit, dat gaat ie ook pas doen als hij zich bewezen heeft, er een kooi in zit en... daar hebben we het straks over. Eerst een plaatje uit ons straatje:

Afbeelding

Maar goed. Zo ver is het nog lang niet. Er was een dag dat hij zo voor de deur stond. Schattig roze met brave kleine bandjes en iellige velgjes. Het motortje minstens zo adorabel. Een poepsig 1500cc enkel carbs boxertje. Kaduuk welliswaar, maar toch. 85 hele peekaas wist hij ooit aan de man te brengen. Maar die dagen liggen in het verleden.

Afbeelding

Het peugootje is ook leuk hè? Gaan we het niet over hebben.

Goed, eerst de Tor dan maar. Dat moest en zou een 1700 16v boxer worden. Origineel geen gek blokje. Maar oude auto's zijn leuk met oude meuk er in dus hop, weg met die moderne meuk en een lekker setje dubbele webers er op. Bbrrooooaaapp!
Nouja, het is vooral de "makkelijke" weg om er wat meer vermogen en beleving uit te halen. De motronic techniek van die tijd was nou niet je-van-het. Programmeerbare ECU is eigenlijk de juiste weg. Het blokje ademt origineel al door individuele throttle body's.
Maar die weg kunnen we later nog een keer op zoeken. Voor nu houden we het simpel.

De aerodeck voor het laatst in actie:
Afbeelding

Daar liggen 2 blokjes in. Later heb ik er nog een 3e bij gesprokkeld.
Overal mankeerde wel iets aan, maar ideaal voor onderdelen. Idee was om van alles iig 1 fatsoenlijk blok samen te stellen en de rest als reserve. Maar dat ging niet zonder slag of stoot dus maar een 4e blok er bij gekocht. Dit blok was mijn oude blok die ik verkocht had en vervolgens nooit is ingebouwd door de nieuwe eigenaar. Ik wist dus precies wat ik daar aan had.

Maar goed, eerst dit schatje er uit:
Afbeelding

We hebben niet lang geleden dit huis gekocht en er moet nog een garage geplaatst worden. Tot die tijd is het een combi van rommelen op de oprit en in het schuurtje. Fijn dat ik tolerante buren heb. De een is gek van alles met een v8, de ander drift, weer een ander is VW gek. En het is maar een klein straatje, ideaal!
Afbeelding

Blokje opbouwen. Deze motor is er uiteindelijk dus weer uit gegaan want teveel speling op de zuigerveren, maar het plaatje voor het idee hoe zo'n torretje er nou uit ziet:
Afbeelding

Carbs reviseren en inlaatspruitstukken fabriceren:
Afbeelding

Grotere rad monteren. Boel uit de bumper en grille moeten slijpen. Dit is nml een type 3 radiateur en die zit voor de voorbalk, bij een type 2 er tussen. Een type 3 heeft meer overhang en dus meer ruimte voor de grotere radiateur.
Afbeelding

Blok er onder gerold:
Afbeelding

En dan vervolgens met de motor takel omhoog takelen:
Afbeelding

Afbouwen:
Afbeelding
Afbeelding

Ik ben nog niet helemaal tevreden over sommige oplossingen maar dat is een zorg voor later. Voor nu is het iig functioneel.

Dan de volgende stap. Ik zeg Italiaan, jij zegt... ROEST! Yes, helemaal goed. Deze ook. Vinden ze leuk. Of lekker, wie zal het zeggen?
Ik ben ooit zo stom geweest om mn Lorch te verkopen. En nu natuurlijk geen budget dus van de buurman wat over gekocht voor dirt cheap:
Afbeelding

OWyeahh:
Afbeelding

Hele dorpel aan de beurt...:
Afbeelding

En meer!
Afbeelding
Afbeelding

Dit was uiteindelijk de boosdoener. Een ogenschijnlijk klein beetje roest onder een deur rubber. Hele dorpel kon zo vol lopen...
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En als toef op de taart een stukje honda er in!
Afbeelding

Heb helaas alleen een filmpje van het eind resultaat. Als hij weer eens op een brug staat zal ik foto's maken.

NEXT! Remmen! Een 33 remt niet, hij vertraagd alleen. Kun je oplossen met 16v schijfjes, fatsoenlijke blokjes maar het kan ook zo:
Afbeelding
Opel calibra turbo 4x4 klauwen, Alfa 155 v6 284mm schijven. Past bijna 1 op 1. Alleen een m10 male/male adatertje nodig gehad.
Past precies in 15". Het zijn trouwens brembo schijven en yellow stuff blokken.
Afbeelding

Ik vindt ook nergens foto's terug van de plaatsing van de remdruk verdeler. Enfin, die is nu te verstellen vanaf de tunnel. Achter zitten voor nu nog gewoon de trommels. Worden waarschijnlijk 262mm honda remmen. Vooral vanwege een stukje veiligheid op het circuit. Iets met hete trommels en loslatende remschoenen. Voor de rembalans is het niet nodig. Heb nog nooit een auto gereden die zo extreem ankert. Voor het mooie zouden er lichtere klauwen in kunnen maar ook dat kan altijd nog. Oja, en rvs slangen. Is nog een dingetje omdat ik die voor van een opel moet hebben en achter 1 van alfa..

Goed, eerst apk er op geknald en toen op naar BAS lichtenvoorde!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
(ja, ik ben die kale)

Ging niet eens zo zeer om het vermogen, de uitlaat is nml nog verre van ideaal. Een deel is nog van de originele 1.3 motor en die heeft een doorgang van 38mm oid :gek:
Maar toch het resultaat so far. Auto weegt op papier 870kg dacht ik.
Afbeelding

Super ervaring bij BAS. Hele fijne kerel en fijn samenwerken. Kom er zeker terug!

En dan eerst maar genieten van het bezit van een 33. Eindelijk weer. En dus eerst maar eens kijken of er nog wat rood onder het roze zit:
Afbeelding

En met vriendjes buiten spelen:
Afbeelding

Het onderstel however is een drama. Een 33 is sowieso een kartonnen torsie doos. Maar het feit dat de vorige blokken (1.3 en 1.5 enkel carbs) allebei olie spugers waren heeft niet mee geholpen aan de stijfheid van de rubbertjes.
Jammer, want een 33 is doorgaans een gooi en smijt auto. Hij staat op std dempers met verlagings veren. In het verleden heb ik behoorlijk lopen rotzooien met 33 onderstellen en weet derhalve hoe je ze half decent kan krijgen.
Probleem is dat er vrijwel niets voor te krijgen is. Of als je echt, écht liever op brood en water leeft: check dan dit

Enfin. Plan de campagne was eigenlijk om eerst die slappe rubbers te vervangen voor wat fatsoenlijks. Daarbij zat ik te denken aan black in de voorkant en uniball's achter. En dan in een later stadium zelf onderste draagarmen maken met uni's. Maar ondertussen was ik me ook voor dempers aan het orienteren. Enige opties zijn: öhlins van AHM €POA, Intrax €2700 of koni's. Die koni's snap ik niet. Wie heeft bedacht om ze OEM lengte te geven? En een setje fatsoenlijke veren maakt gehakt van ze. Helemaal achter. En dan zijn ze ingebouwd ook niet meer te verstellen, top.
Uiteindelijk heb ik een masterplan uitgewerkt waar 40mm monotubes aan te pas komen maar die weg is voor nu nog iets te kostbaar. De tijdelijke oplossing is koni inserts te vinden van een zwaardere auto die korter zijn en in de 33 mcpherson's passen. Oja, en extern te verstellen.
Here we go:
Afbeelding
Meten en choppen. De 33 heeft standaard extreem veel droop. De dempers zijn dus ook echt enorm lang voor de auto en de koni's die er in horen dus ook. Bij 35mm verlaging heb je al losse veren. Ik heb dit in de huidige situatie opgelost door de topmounts om te keren, hierdoor win je weer 10mm. De nieuwe demper mag dus echt serieus korter zijn.

Tadaaa! Van een Mazda 6. Gloednieuwe set gescoord voor belachelijk weinig:
Afbeelding

Nog meer choppen:
Afbeelding

Deze niet vergeten. Hoogte wordt aangepast om bumpsteer te voorkomen en de kogel komt nu aan de onderzijde te hangen. Niet ideaal als de kogel het spectaculair begeeft, goed in de gaten houden dus..
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nu de andere kant nog. Draadbussen en veren komen er aan. Alsook een setje camberplates van een golf.
Dan kan ik de boel goed afmeten en aflassen. Precies klusje want ik wil de stuurstang R&L uiteraard excact gelijk hebben.

Wordt vervolgd!
Laatst gewijzigd door hans33sw op 27 aug 2018, 19:00, 9 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22257
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Re: Alfa 33 16v Carbie Goodness

Bericht door Niels » 30 nov 2017, 04:14

Gaaf verslag!

Gebruikersavatar
Sander-E46
Berichten: 2410
Lid geworden op: 07 apr 2013, 12:13

Re: Alfa 33 16v Carbie Goodness

Bericht door Sander-E46 » 30 nov 2017, 08:02

Die wordt goed verzorgd!

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Re: Alfa 33 16v Carbie Goodness

Bericht door allen » 30 nov 2017, 08:09

:thumbup:

Online
Gebruikersavatar
EvdP
Berichten: 6145
Lid geworden op: 24 mei 2010, 21:23
Auto: Volg de Skoda rijder
Locatie: Op de gasbel

Re: Alfa 33 16v Carbie Goodness

Bericht door EvdP » 30 nov 2017, 08:21

Leuk zo'n 33!

Gebruikersavatar
Mrton
Berichten: 785
Lid geworden op: 06 jan 2010, 21:05

Re: Alfa 33 16v Carbie Goodness

Bericht door Mrton » 30 nov 2017, 11:22

Leuk!!

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8121
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: Alfa 33 16v Carbie Goodness

Bericht door Riceaux » 30 nov 2017, 11:34

Gaaf ding! Lekker aan het knutselen!

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: Alfa 33 16v Carbie Goodness

Bericht door Peric » 30 nov 2017, 11:53

Inderdaad erg leuk verslag, je kan leuk schrijven. :)
En respect voor al het werk. Leuk om zo alles passend en werken te maken met onderdelen van andere auto's. :thumbup:

Gebruikersavatar
Jan-Willem
Berichten: 1680
Lid geworden op: 02 jan 2010, 12:26
Locatie: Hengelo

Re: Alfa 33 16v Carbie Goodness

Bericht door Jan-Willem » 30 nov 2017, 12:43

Super gaaf, klinken ook lekker die motoren!

Mooi opgelost zo met de veerpoten, waar heb je de draadbussen en veren besteld?
Die setje kan je compleet en goedkoop in Engeland bestellen.

Gebruikersavatar
hans33sw
Berichten: 91
Lid geworden op: 13 apr 2016, 09:13
Auto: 2x 33, 304, 205, '17 Megane

Re: Alfa 33 16v Carbie Goodness

Bericht door hans33sw » 30 nov 2017, 16:38

Thanks voor de leuke reacties!

@jan Willem, ik heb idd wat adresjes in UK, oa rally design. Maar ken je Helios Racing ook? NL bedrijf en nu met 15% korting heel aantrekkelijk.
Ben ook voornemens om via hem de achterste GAZ coilovers te gebruiken. Moet dan alleen wel even nieuwe schokdempertorens fabriceren

Gebruikersavatar
Jan-Willem
Berichten: 1680
Lid geworden op: 02 jan 2010, 12:26
Locatie: Hengelo

Re: Alfa 33 16v Carbie Goodness

Bericht door Jan-Willem » 30 nov 2017, 20:04

Rally design ken ik wel die andere niet, maar goed om te weten dat er in Nederland ondertussen ook wat meer te bestellen is.

Achter wil je dus een torsie stang en een veer gebruiken als ik het goed begrijp?
Als er normaal alleen een schokdemper zit word dat wel krap natuurlijk

Comasso
Berichten: 34
Lid geworden op: 26 sep 2015, 18:32
Auto: Superb Sportline Alfa Giuliett

Re: Alfa 33 16v Carbie Goodness

Bericht door Comasso » 30 nov 2017, 21:10

Super gave auto! Ik wil ook graag bij BAS langs als de auto weer klaar is. Wat is ongeveer de prijs voor het afstellen van de auto ? mag ook via een PB hoor!

Gebruikersavatar
hans33sw
Berichten: 91
Lid geworden op: 13 apr 2016, 09:13
Auto: 2x 33, 304, 205, '17 Megane

Re: Alfa 33 16v Carbie Goodness

Bericht door hans33sw » 30 nov 2017, 22:46

Jan-Willem schreef: 30 nov 2017, 20:04 Achter wil je dus een torsie stang en een veer gebruiken als ik het goed begrijp?
Als er normaal alleen een schokdemper zit word dat wel krap natuurlijk
Een 33 heeft een starre as met dempers door de veren. De veer schotel zit op de hoogte van de bodem van de auto aldaar, de Demper loopt zelf nog ongeveer 30cm verder naar boven in een tunnel. Als je de auto een stuk omlaag zet moet je gaan werken met hele korte veren. Daardoor ook weinig veerweg en te weinig travel. Ik wil die hele toren er uit slijpen en daarvoor in de plaats een stijve toren maken zodat er ruimte komt voor een McPherson achtige constructie. Die toren is doorgaans rot want daar komen 4 stukken plaatwerk bij elkaar met ruimtes waar vocht kan blijven staan. Natuurlijk geen McPherson maar een demper/veer combi net zoals een donkervoort, 70's f1 etc. Op die manier heb ik veel meer keuze uit veer sterktes en travel.

Gebruikersavatar
mauritsklein
Berichten: 57
Lid geworden op: 05 jan 2015, 19:40

Re: Alfa 33 16v Carbie Goodness

Bericht door mauritsklein » 01 dec 2017, 08:20

Humor! Bedankt voor het maken van m'n ochtend. :-)

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26714
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: Alfa 33 16v Carbie Goodness

Bericht door Martijn_bmw » 01 dec 2017, 09:21

super leuk geschreven en veel foto's.

Alfa 33 is toch wel een icoon uit mijn jeugd heel leuk om weer eens zo terug te zien.

en grappig zo'n boxer blok zo op de foto, nooit eerder gezien eigenlijk valt nu pas op hoe laag je het zwaarte punt houdt met deze motor constructie.

Walter
Berichten: 2315
Lid geworden op: 15 dec 2008, 09:03

Re: Alfa 33 16v Carbie Goodness

Bericht door Walter » 02 dec 2017, 11:27

.
Laatst gewijzigd door Walter op 22 jan 2018, 19:26, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
hans33sw
Berichten: 91
Lid geworden op: 13 apr 2016, 09:13
Auto: 2x 33, 304, 205, '17 Megane

Re: Alfa 33 16v Carbie Goodness

Bericht door hans33sw » 18 dec 2017, 18:33

Onderstel Update!

Afgelopen tijd heb ik mijn tijd aardig kunnen doden met de veerpoten.
Via Marktplaats had ik een setje top mounts gevonden die iemand zelf had gemaakt. Het was in de buurt dus toch maar even kijken. Prijs was op zich netjes en scheelde toch de helft van een compbrake set. Een ritje door de polder later sta ik voor een mega bloemen bedrijf. Eh.. zit ik hier wel goed? Jawel, loop maar ff mee. Staan er een loods verder 2 volledig kale oval sprinters opgesteld. Audi V8 motorblokken, Billet versnellingsbakken. OK, hier zit ik wel goed! Bleek de nr2 van nederland te zijn. Mooi om te zien hoe extreem ver die gasten in deze sport gaan, enorm veel oog voor detail en uitsluitend top componenten. Bestaat het niet, dan maken we het. De jongen die de topmounts verkocht was dan ook verpsaner van beroep. De topmounts had hij maar van RVS gemaakt voor de zekerheid, lekker stevig. Nadeel, ze wegen wel wat. En de lagers waren aan hun einde. Geen probleem, bestellen we wel weer ff nieuwe.

Thuis aangekomen bleek dat nog niet zo simpel. De lagers die gebruikt waren, waren van het type dat smering nodig heeft zonder dat de mount daar in voorziet dmv een smeernippel. Liever dus lagers met een teflon coating. De lagers hebben ook net ff andere afmetingen dan gebruikelijk. De codes op het lager leverde excact nul resultaten op via google... Na heel SKF en donkere hoekjes van het internet te hebben uitgeplozen heb ik lagers kunnen vinden gelukkig. Die dus besteld, Gelijk maar uit engeland passende sleeve nuts en de draadbussen met veren waren ook al onderweg.

Nou, wat een lap tekst zonder plaatjes of niet! Maar ik ga het goed maken. Op de bewuste klusdag was namelijk dikke platenmaker Niels gezellig mee aan het klussen. Niels heeft mijn aerodeck overgenomen en we hebben het doel gesteld om feb. weer eens samen de baan op te gaan. Voor hem de 1e keer überhaupt achter het rad, voor mij een vuurdoop voor deze 33. Niels werkt als fotograaf voor pouw, en hobby matig staat hij vaak langs de baan. Maargoed, niels had zn kruidvat cameraatje dus mee:

Oh btw, let niet op mijn erbarmelijk matige klusomgeving :hmmm: :whistle:

Eerst maar het betere chop werk:
Afbeelding

Meten, meten, meten, hechten:
Afbeelding

Checken:
Afbeelding

Balen (met goeie duitse-porno-klus-bril :duh: ). Superbelangrijk dat de stuurstang L en R gelijk zijn. Dit was bijna niet op te meten omdat er geen vlakke vlakken zijn. Boel eyeball werk maar na de 2e poging was het bang-on.
Afbeelding

De draadbus had een binnendiameter van +- 2". De veerpoot 45mm. Om dat op te vullen is het stiekem het allermooist om een bus te draaien. Maar dat gaat je niet lukken met pijp. Niks komt namelijk in de buurt van wat het moet zijn zonder dat er aan een van beide kanten nog wat bij moest. Betekent dus vanuit massieve staf wat laten draaien... Nu ben ik ook aan het uitpluizen wat ik precies met de uitlaat wil gaan doen, en verrek! Laat je nou net van die verloop bussen hebben die op 0,5mm na excact is wat ik moet hebben! Mooi wat moeite en centjes bespaard! Die bussen dus over de veerpoot geslagen en zwaaiend de draadbus, de vulbus en de veerpoot aan elkaar gelast.
Afbeelding

Voor nu even met de knikkerbus een laagje er op vleien. Uiteindelijk mogen ze mee naar de coater met de rest van het onderstel. Draadbussen hebben we (of vooral Niels) goed beschermd tegen de elementen uiteraard :wink:
Afbeelding

En dan is het alleen een kwestie van de koni's er in, veren er op, topmounts, sleevenuts en klaar! Sleevenuts hadden nog even wat massage nodig want anders konden de lagers niet voldoende uitslag halen, maar ook dat is gefikst. Tadaa:
Afbeelding

En eigelijk is dat het verhaaltje over het maken van een setje coilovers voor een 33. Maar ik ga jullie er toch nog heel even langer mee vervelen, je moet er namelijk 2 hebben toch? Ja, ja, hetzelfde klusje. Maar ik kan deze foto's toch niet ongepost laten? Niet dat ik nou zo graag naar mezelf kijk, maar eh, hoe redt ik me hier uit :ongeveer als: OK, nummer 2!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Tadaaaaaaaaa:
Afbeelding

Tijd om de boel te monteren. Ook dat ging niet zonder slag of stoot. De originele opening was te klein voor de camberverstelling dus:
Boren:
Afbeelding

Slijpen:
Afbeelding

Na het betere dremel en vijl werk hebben we dit:
Afbeelding

En Links (en lekker oenig kijken). Het koude weertje werkt dan ook niet helemaal mee :ziek:
Wat mooi is van deze topmounts dat de maker een ring heeft gemaakt voor de bovenzijde. Dit zorgt er voor dat alles lekker in een sandwich komt en de krachten dus mooi verdeelt worden.
Afbeelding

Helaas kwamen we niet veel verder dan dit. De overbuurvrouw had bedacht om 1600 op zondag haar verjaardag te vieren. En niels moest een afdekking voor z'n vijver maken :blink: Het feestje was uiteindelijk mega gezellig en was nog enigzins op tijd thuis. Mooie kans om de boel nog af te monteren en hem op z'n wielen te zetten. De 33 staat nu op de hoogste stand net zo hoog als hij stond met de verlagings set die er op zat. Betekent wel dat hij nog iets verder omlaag moet en ik dus een setje tender springs moet bestellen om losse veren tegen te gaan. Helaas nr2: de wielen komen nu te dicht bij de veer en dus moet ik gaan werken met een spacer. 5mm zou voldoende moeten zijn. En hij moet natuurlijk uitgelijnd worden.
Ik hoop vanavond nog uit de oplsag de spacers te kunnen halen en dan met touwtje de uitlijning in de buurt van goed te krijgen en the icing on the cake: Proefrit!

Nouja proefrit. Rondje om het huis want de Semi's zijn nou niet echt het rubber bij uitstek met dit weer :blink:

Ik zal zelf wel ff crappy foto's maken als hij op zn wielen staat zoals 'ie moet staan. Ben zelf stiekem wel erg benieuwd want dit is mijn zoveelste 33 maar ben nog nooit in staat geweest om de voorkant op de juiste hoogte te krijgen. Exciting!

Volgende update: custom carterpan en nieuwe drijfstanglagers!

Gebruikersavatar
328Ti
Berichten: 3028
Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10

Re: Alfa 33 16v Carbie Goodness - Coilover Update!

Bericht door 328Ti » 18 dec 2017, 19:40

He hans,

Lekker bezig man, exhte huisvlijt. Ben benieuwd naar het eindresultaat. Je hebt er echt zin in als ik het zo lees. Lekker energiek!

Groeten Jans

Gebruikersavatar
Pfhmulder
Berichten: 103
Lid geworden op: 21 jul 2017, 15:58
Auto: E36 323i coupe & e87 118i

Re: Alfa 33 16v Carbie Goodness - Coilover Update!

Bericht door Pfhmulder » 18 dec 2017, 20:55

He Hans,

Leuk project! :hangloose: Gaaf dat je dit zo op straat aanpakt.
Blijf het zeker volgen!

Gr. Patrick

Mike R32
Berichten: 6276
Lid geworden op: 01 mar 2007, 12:03
Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
Locatie: Noord Oost boven Opatija.

Re: Alfa 33 16v Carbie Goodness - Coilover Update!

Bericht door Mike R32 » 18 dec 2017, 23:03

Gaaf verslag en wat een mooie klus.

Gebruikersavatar
Arend-Jan
Berichten: 19
Lid geworden op: 30 okt 2011, 19:07

Re: Alfa 33 16v Carbie Goodness - Coilover Update!

Bericht door Arend-Jan » 19 dec 2017, 02:18

Serieuze huisvlijt, gave bak en dikke platen! Topcombi!

Gebruikersavatar
hans33sw
Berichten: 91
Lid geworden op: 13 apr 2016, 09:13
Auto: 2x 33, 304, 205, '17 Megane

Re: Alfa 33 16v Carbie Goodness - Coilover Update!

Bericht door hans33sw » 19 dec 2017, 17:58

Thanks mannen! En dat op straat klussen, maar hard sparen om een garage neer te zetten. Net het hele huis gerenoveerd en uit gebouwd, spaarpotje is een beetje leeg nu dus het moet nog maar even zo verder :bag:

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Alfa 33 16v Carbie Goodness - Coilover Update!

Bericht door ///Joost » 20 dec 2017, 10:54

Het toffe van jouw updates vind ik dat de foto's zo lekker wegkijken. Wie maakt die foto's?

Goed werk, Hans! :thumbup:

Gebruikersavatar
AtleX
Berichten: 88
Lid geworden op: 02 sep 2012, 13:16
Auto: Yaris (met plek voor rollator)
Contacteer:

Re: Alfa 33 16v Carbie Goodness - Coilover Update!

Bericht door AtleX » 20 dec 2017, 15:01

Cool project. Stiekem altijd een beetje een zwak gehad voor die oude vierkante Italianen. :) Welke veerspanning heb je er nu onder zitten?

Gebruikersavatar
Sander-E46
Berichten: 2410
Lid geworden op: 07 apr 2013, 12:13

Re: Alfa 33 16v Carbie Goodness - Coilover Update!

Bericht door Sander-E46 » 20 dec 2017, 15:54

Wederom leuk geschreven!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Barend, Bokkepoot, EvdP, frank de jonge, MarcelV, mark323ti, Philipoo en 90 gasten