Z4 erbij naast de Cayenne S, 118i, MX-5 en C2
-
OnlineLuco
- Berichten: 27892
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: En alweer een X5 --> update 20-12: 1 jr en 35.000 km onderweg
Euh na kuurtje 356 pk en 685 mm
Mooi dat die nog bevalt
Mooi dat die nog bevalt
- Paskal
- Berichten: 3675
- Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
- Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
- Locatie: ZO-Brabant
Re: En alweer een X5 --> update 20-12: 1 jr en 35.000 km onderweg
Haha geweldige waardes Luco. Je hebt altijd baas boven baas
-
OnlineJdBn
- Berichten: 1344
- Lid geworden op: 05 aug 2014, 10:15
- Auto: F31 330d & Golf mk1 Cabriolet
Re: En alweer een X5 --> update 20-12: 1 jr en 35.000 km onderweg
Herkenbaar mbt de gloeibougies, heb afgelopen jaar ook gemerkt dat die wel belangrijk zijn bij een zo'n BMW diesel. Aanslaan was vorig jaar in Nederland al een beetje problematisch soms (rond het vriespunt een motor die duidelijk chagrijnig wakker werd) en op wintersport na een weekje stilstaan amper leven in te krijgen… Heeft met toen zeker een kwartier gekost om de auto te starten, gelukkig was de accu kennelijk nog in goede staat
Laatst dus de gloeibougies en aansturing laten vervangen, en hoewel het nog niet echt koud is geweest heeft ie deze winter nog geen slag verkeerd geslagen. Overigens waren bij mij de gloeibougies overleden omdat er troep uit het inlaatspruitstuk lekte, vanuit de asjes van de swirlflaps… Ook iets om te checken dus, want die lekkage was bij mijn auto bij ~180k nog niet duidelijk zichtbaar en gaf dus 20k later problemen.
Laatst dus de gloeibougies en aansturing laten vervangen, en hoewel het nog niet echt koud is geweest heeft ie deze winter nog geen slag verkeerd geslagen. Overigens waren bij mij de gloeibougies overleden omdat er troep uit het inlaatspruitstuk lekte, vanuit de asjes van de swirlflaps… Ook iets om te checken dus, want die lekkage was bij mijn auto bij ~180k nog niet duidelijk zichtbaar en gaf dus 20k later problemen.
- Ferdi
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: En alweer een X5 --> update 20-12: 1 jr en 35.000 km onderweg
Mooi dat hij zo bevalt!
Zorg trouwens wel voor de juiste gloeibougies.
Voor mijn Nissan was er wat onduidelijkheid over welke erin moesten, daardoor in eerste instantie voor de verkeerde gegaan en toen sloeg hij dus helemaal niet meer aan toen het begon te vriezen.
Nu heb ik een oud stoom gemaal in vergelijking met de 30d die er bij jou in ligt, want zonder voorgloeien doet mijn blok sowieso niets vanaf een graad of 5.
Zorg trouwens wel voor de juiste gloeibougies.
Voor mijn Nissan was er wat onduidelijkheid over welke erin moesten, daardoor in eerste instantie voor de verkeerde gegaan en toen sloeg hij dus helemaal niet meer aan toen het begon te vriezen.
Nu heb ik een oud stoom gemaal in vergelijking met de 30d die er bij jou in ligt, want zonder voorgloeien doet mijn blok sowieso niets vanaf een graad of 5.
-
- Berichten: 787
- Lid geworden op: 22 apr 2007, 23:13
Re: En alweer een X5 --> update 20-12: 1 jr en 35.000 km onderweg
Mooie wagen, je gebruikt hem ook goed!
Wanneer je de gloeibougie`s vervangt neem dan meteen de voorgloeimodule mee, die gaan ook vaak defect en wel zo prettig wanneer alles weer fris is.
Wanneer je de gloeibougie`s vervangt neem dan meteen de voorgloeimodule mee, die gaan ook vaak defect en wel zo prettig wanneer alles weer fris is.
- Paskal
- Berichten: 3675
- Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
- Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
- Locatie: ZO-Brabant
Re: En alweer een X5 --> update 20-12: 1 jr en 35.000 km onderweg
Da's inderdaad wel waar. Heb geen E70 om boodschappen te doen, maar het trekken van de caraven & ambu, de wintersporten, de hoge zit, het comfort en de ruimte levert voor ons een dermate meerwaarde op dat dat het rijden van zo'n schip wel enigzins "rechtvaardigt".
Die module neem ik uiteraard ook mee want met 6 nieuwe gloeibougies en een defecte module doet hij immers nog steeds verdomd weinig bij wintersporttemperaturen. Lekkage vanuit inlaatspruitstuk naar de gloeibougies is inderdaad iets om ook goed in de gaten te houden. Sowieso zijn die swirlflaps die voor die lekkage kunnen zorgen natuurlijk ondingen.
Laatst gewijzigd door Paskal op 20 dec 2018, 17:31, 1 keer totaal gewijzigd.
-
OnlineLuco
- Berichten: 27892
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: En alweer een X5 --> update 20-12: 1 jr en 35.000 km onderweg
Ik heb er inmiddels bijna 43k op zitten in bijna 10 maanden en zou ook niet anders meer willen.
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26729
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: En alweer een X5 --> update 20-12: 1 jr en 35.000 km onderweg
zo das een mooi beetje Luco!
-
OnlineLuco
- Berichten: 27892
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: En alweer een X5 --> update 20-12: 1 jr en 35.000 km onderweg
Ja gaat hard met minimaal 190 km per dag
- Henk Jan
- Berichten: 1441
- Lid geworden op: 13 feb 2007, 10:20
Re: En alweer een X5 --> update 20-12: 1 jr en 35.000 km onderweg
Fijn dat de X5 nog zo goed bevalt Paskal!
De mijne bevalt op zich ook nog wel, maar nu richting de 200k komen er toch wat kosten ;
Compressor van de luchtvering kan het met 5 personen en bagage niet meer aan en dan verschijnt 'Niveauregeling uitgevallen' op de boordcomputer. Optisch inzakken is nog echt minimaal en zonder bagage is er ook geen melding. Toch zit het niet helemaal lekker en maar eens rondkijken om de compressor te vervangen.
Verder gaf de dealer onlangs tijdens een beurtje aan dat het roetfilter vervangen moet gaan worden. Kost € 2.000
Heb daar inmiddels een afspraak voor gemaakt bij BR-Performance. Waarom BR? Na de verwijdering van het roetfilter optimaliseren ze de tuning weer. Dag werk en kost dan € 850.
Qua lange-afstanden-rijden kan ik me niet veel lekkerders voorstellen, maar de kosten beginnen inmiddels dus wel te komen.
De mijne bevalt op zich ook nog wel, maar nu richting de 200k komen er toch wat kosten ;
Compressor van de luchtvering kan het met 5 personen en bagage niet meer aan en dan verschijnt 'Niveauregeling uitgevallen' op de boordcomputer. Optisch inzakken is nog echt minimaal en zonder bagage is er ook geen melding. Toch zit het niet helemaal lekker en maar eens rondkijken om de compressor te vervangen.
Verder gaf de dealer onlangs tijdens een beurtje aan dat het roetfilter vervangen moet gaan worden. Kost € 2.000
Heb daar inmiddels een afspraak voor gemaakt bij BR-Performance. Waarom BR? Na de verwijdering van het roetfilter optimaliseren ze de tuning weer. Dag werk en kost dan € 850.
Qua lange-afstanden-rijden kan ik me niet veel lekkerders voorstellen, maar de kosten beginnen inmiddels dus wel te komen.
- Paskal
- Berichten: 3675
- Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
- Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
- Locatie: ZO-Brabant
Re: En alweer een X5 --> update 20-12: 1 jr en 35.000 km onderweg
Tja, die luchtvering achter is wel verdomd prettig met een wat zwaarder beladen of met een ambu of caravan erachter omdat hij altijd vlak blijft liggen, maar er gaat wel eens iets aan stuk. Luchtbalgen zijn bij mijn X5 bv door de vorige eigenaar al eens vervangen.
En waarom moet roetfilter vervangen worden? Moet dat na zoveel jaar of km, of is hij versleten oid?
BR haalt het roetfilter er dus gewoon tussenuit als ik je goed begrijp? Krijg je dan geen gedoe met apk e.d.?
En voor wat betreft die kosten..... denk dat dat voor veel auto's van een jaar of 10 oud en 200k op de klok geldt.
En waarom moet roetfilter vervangen worden? Moet dat na zoveel jaar of km, of is hij versleten oid?
BR haalt het roetfilter er dus gewoon tussenuit als ik je goed begrijp? Krijg je dan geen gedoe met apk e.d.?
En voor wat betreft die kosten..... denk dat dat voor veel auto's van een jaar of 10 oud en 200k op de klok geldt.
-
- Berichten: 910
- Lid geworden op: 16 nov 2017, 15:38
- Auto: BMW M4 Competition
Re: En alweer een X5 --> update 20-12: 1 jr en 35.000 km onderweg
Geen X5, maar mijn MB ML heeft 330k op de teller, ook aardige onderhoudskosten.
Differentieel voor gereviseerd, aandrijfassen nieuw, verstuiver lekkage verholpen, schokdempers, bak olie iedere 50-60k
Differentieel voor gereviseerd, aandrijfassen nieuw, verstuiver lekkage verholpen, schokdempers, bak olie iedere 50-60k
- Booooh
- Berichten: 3425
- Lid geworden op: 13 mar 2008, 23:51
- Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
- Locatie: https://dbf.nl
Re: En alweer een X5 --> update 20-12: 1 jr en 35.000 km onderweg
Luchtbalgen zijn wel een dingetje bij BMW volgens mij, bij onze vorige X6 ook al vervangen en die was toen net 5 jaar oud, daarna ook nog best veel kosten aan gehad verder, als het eenmaal start dan houdt het niet snel op is mijn idee ...
-
- Berichten: 966
- Lid geworden op: 20 okt 2015, 12:37
- Auto: BMW 130i
- Locatie: Amsterdam
Re: En alweer een X5 --> update 20-12: 1 jr en 35.000 km onderweg
Gaan bij de 5 serie (vanaf de e39 al) standaard kaduuk. Zijn wel goedkopere dan originele alternatieven voor te krijgen, Arnott bijvoorbeeld, Bilstein maakt ze ook voor sommige modellen
- Paskal
- Berichten: 3675
- Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
- Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
- Locatie: ZO-Brabant
Re: En alweer een X5 --> update 20-12: 1 jr en 35.000 km onderweg
Heb bij mijn e39 540 destijds inderdaad ook al een balg kaduuk gehad, maar die dingen zijn rond de 100€/stuk dus dat valt allemaal nog wel mee qua kosten en vervangen stelt ook niet veel voor. Zodra echter differentielen, automaatbakken of turbo's ter reparatie om de hoek komen kijken ben je qua Euro's natuurlijk wel aan de beurt.
- Booooh
- Berichten: 3425
- Lid geworden op: 13 mar 2008, 23:51
- Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
- Locatie: https://dbf.nl
Re: En alweer een X5 --> update 20-12: 1 jr en 35.000 km onderweg
Nog eens nagekeken maar ik heb 211,97 ex per stuk betaald voor die dingen, en dat was niet eens bij de dealer. Verder op die specifieke nota een Start-Stop accu van 291,00 , 8,5 liter olie voor 136,42 verder wat klein spul, arbeid en ophalen auto, totaal 1317,82 ex , als je zelf niet zo handig bent op dat gebied kan het snel oplopen naar mijn mening ...
-
OnlineLuco
- Berichten: 27892
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: En alweer een X5 --> update 20-12: 1 jr en 35.000 km onderweg
ik vind rond de 1000 euro voor beurt apk en wat dingetjes toch redelijk normaal, ligt er natuurlijk ook aan hoeveel km je rijdt per jaar.
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8693
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: En alweer een X5 --> update 20-12: 1 jr en 35.000 km onderweg
Ik eigenlijk ook wel. Zeker voor zo’n auto.
Heb nu een Skoda in de zaak staan die gaat naar het dubbele
Heb nu een Skoda in de zaak staan die gaat naar het dubbele
- Paskal
- Berichten: 3675
- Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
- Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
- Locatie: ZO-Brabant
Re: En alweer een X5 --> update 20-12: 1 jr en 35.000 km onderweg
Paar seconden Google levert me 230€ voor een set luchtbalgen op voor een E70. Dan zitten ze er inderdaad nog niet onder. Maar eens hoor dat het qua kosten aardig op kan lopen als je alles laat doen.
Heb gelukkig een BMW-specialist om de hoek die voor een schappelijk tarief werkt, met je mee denkt en service nog met hoofdletters schrijft. Zo gaf mijn eerste E53 ineens een 4wd-foutcode een dag voordat we op wintersport gingen. Om 19u gebeld, kon direct even langs komen, aan de computer gehangen om uit te lezen, stuurwielhoeksensor gekalibreerd en probleem was opgelost. Kosten?? "Neem maar weer eens wat Bossche Bollen mee uit den Bosch" was het antwoord
Heb gelukkig een BMW-specialist om de hoek die voor een schappelijk tarief werkt, met je mee denkt en service nog met hoofdletters schrijft. Zo gaf mijn eerste E53 ineens een 4wd-foutcode een dag voordat we op wintersport gingen. Om 19u gebeld, kon direct even langs komen, aan de computer gehangen om uit te lezen, stuurwielhoeksensor gekalibreerd en probleem was opgelost. Kosten?? "Neem maar weer eens wat Bossche Bollen mee uit den Bosch" was het antwoord
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8693
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: En alweer een X5 --> update 20-12: 1 jr en 35.000 km onderweg
Netjes!!
Je moet je klanten ook gewoon helpen indien nodig. Binnen het redelijke natuurlijk. En kosten....tja....soms kan je beter iets voor niks doen dan geld vragen. Dat levert je in de toekomst meer op dan die paar tientjes op dat moment.
Je moet je klanten ook gewoon helpen indien nodig. Binnen het redelijke natuurlijk. En kosten....tja....soms kan je beter iets voor niks doen dan geld vragen. Dat levert je in de toekomst meer op dan die paar tientjes op dat moment.
-
- Berichten: 1490
- Lid geworden op: 18 dec 2014, 14:48
Re: En alweer een X5 --> update 20-12: 1 jr en 35.000 km onderweg
Wat vinden jullie trouwens van de nieuwe X5? Vind het een schitterende bak. Eindelijk weer eens een auto waar alles aan klopt. Schitterend van buiten en binnen.
Vind sowieso dat BMW weer een geweldige stap heeft gemaakt. Die hele F-serie vond ik op de f10 na maar matig. Met g-serie weer echte BMW’s wat mij betreft. 3,5,7,x3,x5, 8, stuk voor stuk schitterende auto’s.
Audi en Mercedes wel heel erg saai tegenwoordig. BMW is iets meer uitgesproken, iets meer in your face. Ik hou er wel van!
Vind sowieso dat BMW weer een geweldige stap heeft gemaakt. Die hele F-serie vond ik op de f10 na maar matig. Met g-serie weer echte BMW’s wat mij betreft. 3,5,7,x3,x5, 8, stuk voor stuk schitterende auto’s.
Audi en Mercedes wel heel erg saai tegenwoordig. BMW is iets meer uitgesproken, iets meer in your face. Ik hou er wel van!
-
- Berichten: 910
- Lid geworden op: 16 nov 2017, 15:38
- Auto: BMW M4 Competition
Re: En alweer een X5 --> update 20-12: 1 jr en 35.000 km onderweg
Ja maar onbetaalbaar gezien de mega BPM tegenwoordig
-
OnlineLuco
- Berichten: 27892
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: En alweer een X5 --> update 20-12: 1 jr en 35.000 km onderweg
gewoon kopen met de kop eraf
- Henk Jan
- Berichten: 1441
- Lid geworden op: 13 feb 2007, 10:20
Re: En alweer een X5 --> update 20-12: 1 jr en 35.000 km onderweg
De luchtbalgen zijn bij mij ook al voorbij gekomen en dacht eerst dat het daar wel weer aan zou liggen. Na grondige inspectie is daarin geen lek te bespeuren, blijft alleen de compressor als mogelijke oorzaak overeind. Of een sensor die niet helemaal lekker meer werkt, maar heb toch het idee dat de auto ietsje zakt bij zware belading. Hoeft niet ala minuut vervangen te worden volgens de dealer, maar helemaal lekker rijdt het toch niet...Paskal schreef: ↑27 dec 2018, 16:41 Tja, die luchtvering achter is wel verdomd prettig met een wat zwaarder beladen of met een ambu of caravan erachter omdat hij altijd vlak blijft liggen, maar er gaat wel eens iets aan stuk. Luchtbalgen zijn bij mijn X5 bv door de vorige eigenaar al eens vervangen.
En waarom moet roetfilter vervangen worden? Moet dat na zoveel jaar of km, of is hij versleten oid?
BR haalt het roetfilter er dus gewoon tussenuit als ik je goed begrijp? Krijg je dan geen gedoe met apk e.d.?
En voor wat betreft die kosten..... denk dat dat voor veel auto's van een jaar of 10 oud en 200k op de klok geldt.
Eerst het roetfilter dus. BR verwijdert inderdaad het filter en deze wordt er dan uitgeprogrammeerd en de software wordt weer geoptimaliseerd om zo binnen de emissienormen te blijven.
https://www.br-performance.be/nl-be/chi ... /brp-plus/
- e30touring1990
- Berichten: 2813
- Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
- Auto: Z3QP S54/1M/E39/Tuono1000r
- Locatie: www.brandbikes.nl
Re: En alweer een X5 --> update 20-12: 1 jr en 35.000 km onderweg
@Henk-Jan
m.b.t. het roetfilter is het normaal dat deze rond de 180-240k "op" ofwel versleten/verstopt is. afhankelijk van het gebruik en de lengte van de afstanden die er mee gereden worden. wat je ook kunt overwegen is even contacten met partijen als Diesel Buchli die het roetfilter kunnen 'uitbranden' waardoor je roetfilter opnieuw gemonteerd kan worden en dus weer even mee kan. weghalen van roetfilter kan natuurlijk ook maar hou even rekening dat hij wel aardig kan gaan roken onder last.
m.b.t. het roetfilter is het normaal dat deze rond de 180-240k "op" ofwel versleten/verstopt is. afhankelijk van het gebruik en de lengte van de afstanden die er mee gereden worden. wat je ook kunt overwegen is even contacten met partijen als Diesel Buchli die het roetfilter kunnen 'uitbranden' waardoor je roetfilter opnieuw gemonteerd kan worden en dus weer even mee kan. weghalen van roetfilter kan natuurlijk ook maar hou even rekening dat hij wel aardig kan gaan roken onder last.