Z4 erbij naast de Cayenne S, 118i, MX-5 en C2
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: En alweer een X5 --> update 29-11: eerste 1.000 km
Meer foto’s huis en garage altijd welkom he
- e30touring1990
- Berichten: 2813
- Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
- Auto: Z3QP S54/1M/E39/Tuono1000r
- Locatie: www.brandbikes.nl
Re: En alweer een X5 --> update 29-11: eerste 1.000 km
mooi dat 'ie zo bevalt! verbruik valt me alleszins mee eigenlijk. hoe zien je ritten er dan uit qua mix snelweg/binnendoor en/of lange ritten achter elkaar.
- Paskal
- Berichten: 3673
- Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
- Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
- Locatie: ZO-Brabant
Re: En alweer een X5 --> update 29-11: eerste 1.000 km
Zo'n 60% snelweg, 30% binnendoor op 80km-wegen en 10% door dorpjes etc schat ik in. Lange ritten zijn het niet echt.... woon-werk is bv 70 km enkele reis. Met de E53 zat ik ook meestal rond de 1:10,5 a 1:11.
- dvh
- Berichten: 17191
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: En alweer een X5 --> update 29-11: eerste 1.000 km
Even hier dan maar... :)
Dit is ook een net ding :
BMW X5 3.0 SD 3.5d 210KW 286 PK, UNIEKE KMSTAND, NIEUWSTAAT!
€ 26.500,00
http://link.marktplaats.nl/m1181188799? ... ialbuttons
Zo hem zo ruilen tegen mijn 5
Dit is ook een net ding :
BMW X5 3.0 SD 3.5d 210KW 286 PK, UNIEKE KMSTAND, NIEUWSTAAT!
€ 26.500,00
http://link.marktplaats.nl/m1181188799? ... ialbuttons
Zo hem zo ruilen tegen mijn 5
- Booooh
- Berichten: 3416
- Lid geworden op: 13 mar 2008, 23:51
- Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
- Locatie: https://dbf.nl
Re: En alweer een X5 --> update 29-11: eerste 1.000 km
Winterbanden (19"/255) met spoorverbreders (1,5cm) op onze X6 ...
- Paskal
- Berichten: 3673
- Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
- Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
- Locatie: ZO-Brabant
Re: En alweer een X5 --> update 29-11: eerste 1.000 km
Ziet er netjes uit
Heb de 255 brede winterbanden er inmiddels ook onder liggen zonder verbreders maar da's zeker achter (normaal 315) geen gezicht. Dit komt mede door de extra brede verbreders van het M-pakket die jij op je X6 niet hebt. In Dld rijden zelfs bij de zomerse 315 setup al de nodige X5-M-pakket rijders met 15mm verbreders rond om het wat fatsoenlijk te laten ogen. Dan weet je wel hoe het er met 255 uit ziet Mijn 18-ers zijn ook niet het mooiste type velg wat je kunt bedenken, maar aangezien ik ze met prima wintersloffen eronder voor de helft van een mooie 19" set kon kopen, kon ik ze niet laten liggen. Wellicht tzt nog maar eens overstappen naar een mooi setje 19" M-styling als ik er tegenaan loop want 18-ers is wat aan de kleine kant. Voordeeltje van de huidige is wel dat ze wel makkelijk schoon te houden zijn Als het goed is komen morgen de verbreders binnen (30mm per kant). Zal eens wat fatsoenlijke before en after foto's maken. Moeders mooiste wordt het sowieso niet met die 5-spakers in dat maatje, maar hopelijk oogt het wat beter dan met die mega overhang van nu.
Hieronder een fotootje wat ik net even in de garage heb geschoten..... zegt al genoeg denk ik
Zoiets als hieronder lijkt me wel passen onder mijn M-uitgevoerd X-5je, maar 1.000€ voor een setje met redelijke bandjes vind ik wel serieus veel geld.
Heb de 255 brede winterbanden er inmiddels ook onder liggen zonder verbreders maar da's zeker achter (normaal 315) geen gezicht. Dit komt mede door de extra brede verbreders van het M-pakket die jij op je X6 niet hebt. In Dld rijden zelfs bij de zomerse 315 setup al de nodige X5-M-pakket rijders met 15mm verbreders rond om het wat fatsoenlijk te laten ogen. Dan weet je wel hoe het er met 255 uit ziet Mijn 18-ers zijn ook niet het mooiste type velg wat je kunt bedenken, maar aangezien ik ze met prima wintersloffen eronder voor de helft van een mooie 19" set kon kopen, kon ik ze niet laten liggen. Wellicht tzt nog maar eens overstappen naar een mooi setje 19" M-styling als ik er tegenaan loop want 18-ers is wat aan de kleine kant. Voordeeltje van de huidige is wel dat ze wel makkelijk schoon te houden zijn Als het goed is komen morgen de verbreders binnen (30mm per kant). Zal eens wat fatsoenlijke before en after foto's maken. Moeders mooiste wordt het sowieso niet met die 5-spakers in dat maatje, maar hopelijk oogt het wat beter dan met die mega overhang van nu.
Hieronder een fotootje wat ik net even in de garage heb geschoten..... zegt al genoeg denk ik
Zoiets als hieronder lijkt me wel passen onder mijn M-uitgevoerd X-5je, maar 1.000€ voor een setje met redelijke bandjes vind ik wel serieus veel geld.
Laatst gewijzigd door Paskal op 21 dec 2017, 22:53, 3 keer totaal gewijzigd.
- Booooh
- Berichten: 3416
- Lid geworden op: 13 mar 2008, 23:51
- Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
- Locatie: https://dbf.nl
Re: En alweer een X5 --> update 29-11: eerste 1.000 km
Ja die vallen volledig weg , met die wielkastverbreders heb je die 30mm wel nodig idd voor de looks ...
Benieuwd naar het resultaat ...
Benieuwd naar het resultaat ...
- Nickvl
- Berichten: 471
- Lid geworden op: 17 mar 2014, 15:59
- Auto: E81 130I
Re: En alweer een X5 --> update 29-11: eerste 1.000 km
Velgen op de foto zijn perfect voor de E70 met M-pakket!
- Booooh
- Berichten: 3416
- Lid geworden op: 13 mar 2008, 23:51
- Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
- Locatie: https://dbf.nl
Re: En alweer een X5 --> update 29-11: eerste 1.000 km
Prima set, en ook de prijs die je noemt vind ik eigenlijk wel heel netjes, ik ben nu meer kwijt voor alleen banden en sensoren ...
- Paskal
- Berichten: 3673
- Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
- Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
- Locatie: ZO-Brabant
Re: En alweer een X5 --> update 29-11: eerste 1.000 km
Eens hoor dat die velgen onder een E70 met M-pakket horen en dat de prijs op zich wel meevalt. Als je echter bij de vorige X5-jes altijd maximaal de helft kwijt bent voor een set X5-velgen met goede winterbanden dan is dit wel weer even wennen En met het nieuwe huis naar onze zin maken vliegt het geld er ook al aan alle kanten uit....
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: En alweer een X5 --> update 29-11: eerste 1.000 km
Jeetje inderdaad die foto !
- Paskal
- Berichten: 3673
- Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
- Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
- Locatie: ZO-Brabant
update 17-02: 7.000 km onderweg
Inmiddels 7.000 km en een wintersportretourtje naar Oostenrijk verder. De E70 bevalt nog steeds uitstekend. Op zo'n retourtje Oostenrijk merk je duidelijk dat hij stiller is dan de E53. Zoals elders al te lezen was vond ik hem op de zomerbanden (275/40/20 runflat voor en gigantische 315/35/20 achter) erg gevoelig voor spoorvorming. Met de 255 brede 18" wintersloffen eronder is dat helemaal weg .
Doordat het een M-sport-uitvoering is zitten achter nog dikkere spatbordverbreders dus die 255 zonder spoorverbreders zag er echt niet uit. De wielen stonden echt veel te ver naar binnen. Met 30 mm verbreders per kant is het al een stuk beter. Het is lastig te zien op onderstaande foto's maar in real life is het verschil best groot . Aan de voorzijde doe ik het zonder verbreders.
Zonder verbreders:
Met 30 mm verbreders per kant:
Hij had geen geen reservewiel dus een reserve-wiel-kit gekocht bestaande uit een wiel, krik en wielsleutel. Die laatste direct vervangen door een fatsoenlijke uitschuifbare wielsleutel. Kruisje in het tapijt gesneden van de bak waar het wiel in past en met de bijgeleverde bout vastgezet. Mooie oplossing in mijn ogen en die paar kilo doen het toch niet op meer dan 2 ton
Ik vind de 5-spakers die ik nu heb als wintervelg niet geweldig, maar ze waren zo goedkoop dat ik ze niet kon laten liggen. Loop ik nog eens tegen een mooi setje M-velgen aan dan gaan de 5-spakers weer in de verkoop en komt er een mooi passend setje op. Echt misstaan vind ik ze echter ook niet. Op onderstaande foto is trouwens mooi te zien dat het carbon-zwart met zon erop blauw kleurt.
Afgelopen week op de snelweg ineens een enorm klap: dikke steen rechtsonder op de voorruit dus dat wordt komende week een nieuwe voorruit want het gat wat erin zit is te diep op te repareren.
Vandaag een mooi dagje om het wagenpark eens te wassen en in het avondzonnetje eens een foto te maken:
Al met al dus nog steeds erg tevreden met de aankoop. Vond regendruppels al mooi afparelen en kwam er achter dat hij een Swisstec-behandeling heeft gehad. Deze winter laat ik eea in combinatie met de folie op de neus dus nog maar even zitten. In het voorjaar gaat de folie eraf en ga ik hem eens goed detailen. Blijkbaar heb ik iemand aangestoken met het E70-virus want binnenkort komt er weer eentje bij op dit forum .
Doordat het een M-sport-uitvoering is zitten achter nog dikkere spatbordverbreders dus die 255 zonder spoorverbreders zag er echt niet uit. De wielen stonden echt veel te ver naar binnen. Met 30 mm verbreders per kant is het al een stuk beter. Het is lastig te zien op onderstaande foto's maar in real life is het verschil best groot . Aan de voorzijde doe ik het zonder verbreders.
Zonder verbreders:
Met 30 mm verbreders per kant:
Hij had geen geen reservewiel dus een reserve-wiel-kit gekocht bestaande uit een wiel, krik en wielsleutel. Die laatste direct vervangen door een fatsoenlijke uitschuifbare wielsleutel. Kruisje in het tapijt gesneden van de bak waar het wiel in past en met de bijgeleverde bout vastgezet. Mooie oplossing in mijn ogen en die paar kilo doen het toch niet op meer dan 2 ton
Ik vind de 5-spakers die ik nu heb als wintervelg niet geweldig, maar ze waren zo goedkoop dat ik ze niet kon laten liggen. Loop ik nog eens tegen een mooi setje M-velgen aan dan gaan de 5-spakers weer in de verkoop en komt er een mooi passend setje op. Echt misstaan vind ik ze echter ook niet. Op onderstaande foto is trouwens mooi te zien dat het carbon-zwart met zon erop blauw kleurt.
Afgelopen week op de snelweg ineens een enorm klap: dikke steen rechtsonder op de voorruit dus dat wordt komende week een nieuwe voorruit want het gat wat erin zit is te diep op te repareren.
Vandaag een mooi dagje om het wagenpark eens te wassen en in het avondzonnetje eens een foto te maken:
Al met al dus nog steeds erg tevreden met de aankoop. Vond regendruppels al mooi afparelen en kwam er achter dat hij een Swisstec-behandeling heeft gehad. Deze winter laat ik eea in combinatie met de folie op de neus dus nog maar even zitten. In het voorjaar gaat de folie eraf en ga ik hem eens goed detailen. Blijkbaar heb ik iemand aangestoken met het E70-virus want binnenkort komt er weer eentje bij op dit forum .
Laatst gewijzigd door Paskal op 17 feb 2018, 21:47, 3 keer totaal gewijzigd.
- Luco
- Berichten: 27869
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
- Niels
- Berichten: 22256
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: En alweer een X5 --> update 17-02: 7.000 km onderweg
Ooooooowww, die garage is zo jaloersmakend
- Paskal
- Berichten: 3673
- Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
- Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
- Locatie: ZO-Brabant
Re: En alweer een X5 --> update 17-02: 7.000 km onderweg
Het is maar een garage hoor . Daarnaast heeft de inpandige garage in het huis van 9,50x6,50m mijn voorkeur omdat die voorzien is van vloerverwarming. Een graad of 18 hobbiet in dit jaargetijde net wat prettiger dan de garage op de foto . Maar moge duidelijk wezen dat ik dolblij met die ruimtes . Dat was ook één van de argumenten om vorig jaar dit huis te kopen.
- Niels
- Berichten: 22256
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: En alweer een X5 --> update 17-02: 7.000 km onderweg
Vloer verwarming is idd perfect. Ik ben nu bezig een pvc vloer te leggen in mijn garage met vloerverwarming en met 6,5x6,5 ook geen klagen hoor. Maar als ik dit zie
- Nickvl
- Berichten: 471
- Lid geworden op: 17 mar 2014, 15:59
- Auto: E81 130I
Re: En alweer een X5 --> update 17-02: 7.000 km onderweg
Moet zeggen de winterset ziet er met spoorverbreders zeker niet verkeerd uit!
- Booooh
- Berichten: 3416
- Lid geworden op: 13 mar 2008, 23:51
- Auto: BMW 1M / Nissan GT-R
- Locatie: https://dbf.nl
Re: En alweer een X5 --> update 17-02: 7.000 km onderweg
Niets mis met die set wintervelgen, die 30mm kun je inderdaad goed hebben, reed eergisteren zelf achter onze X6 en dan blijft het toch een beetje ielig ogen die 255 brede wintersloffen in vergelijk met de zomerset, ach nog even en dan kunnen ze er weer onderuit ...
Carbonschwarz is echt een mooie kleur, zeker in het zonnetje ...
Carbonschwarz is echt een mooie kleur, zeker in het zonnetje ...
- Paskal
- Berichten: 3673
- Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
- Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
- Locatie: ZO-Brabant
update 20 dec: 1 jr en 35.000 km
Tijd voor een update na een jaar en bijna 35.000km:
De E70 bevalt nog steeds geweldig en nog beter dan de E53's die ik hiervoor heb gehad. Het gaat allemaal net wat soepeler en stiller dan bij de E53. Los van de woon-werk-kilometers heeft hij dit jaar ook wel heel wat vakantie-kilometers gemaakt: 3x skiën, 2x zomervakantie en 5 weekenden weg met de caravan. Laatste vakantie-tripje was een spontane ski-vakantie afgelopen weekend naar Serfaus. De vers gevallen sneeuw en het voorspelde mooie weer deed ons woensdag besluiten om toch nog maar een paar dagen naar de sneeuw te gaan
Motor/bak:
Ik heb de automaat nog niet laten spoelen, maar desondanks schakelt hij met inmiddels 180k op de klok nog steeds erg soepel. Volgend voorjaar toch preventief eens een bezoekje aan ZF brengen voor wat nieuwe olie. Zoals ik eerder al schreef is de motor een stuk stiller dan in de E53. Het verbruik ligt solo rond de 1:11,3. In plaats van tentkamperen leek het ons eind vorig jaar wel aardig om eens te testen of caravankamperen ons beviel. Sindsdien al vele kilometers met de hut erachter gemaakt waarbij het verbruik dan wel richting de 1:8 gaat met zo'n 110 km/u. Met zijn 520 Nm heeft de X5 uiteraard geen enkele moeite met de 1.500kg die erachter hangt en hij gaat overal dan ook met onverminderde snelheid omhoog.
Afgelopen weekend in Serfaus was het 's nachts -18gr en overdag -10gr. Da's de X5 niet gewend want die staat thuis altijd in de verwarmde garage bij een graad of 17. Ik vond hem na een paar dagen stilstand niet heel enthousiast lopen gedurende de eerste 10 seconden (niet direct alle 6 cylinders paraat) dus binnenkort toch maar eens de gloeibougies vervangen.
Comfort:
De runflat zomerbanden aan de voorzijde lopen op zijn einde wat het comfort natuurlijk niet echt ten goede komt. Achter liggen non-runflats en dat zorgt met name bij spoorvorming nog wel eens voor wat "geslinger". Met de non-runflat-winterbanden erop heb ik daar geen last van dus ik zoek het in de combinatie van run-flat voor en non-flat achter. Komend voorjaar investeren in wat vers (non runflat) rubber rondom wat met 275/40 en 315/35 in 20" niet echt een koopje is natuurlijk
Onderhoud:
Het onderhoud afgelopen jaar bestond uit een beurtje met filters, verse vloeistoffen en nieuwe remblokken achter. Verder is er niks stuk gegaan en heb ik geen enkele storing gehad. Betrouwbaar ding dus die E70 van mij .
Aanpassingen:
Uiteindelijk de angel eyes toch maar vervangen voor wittere versies wat iets moderner oogt (zie wintersport-foto hieronder). Verder is er een nieuw vorruit in gegaan die ze bij Autototaalglas perfect hebben geplaatst: geen geruis en alle sensoren werken zoals het hoort Stiekem toch wel fijn zo'n nieuwe voorruit zeker bij een laagstaande zon. Leuke bijkomstigheid is dat het mij geen Euro kostte.
Plannen:
- bak spoelen
- folie van de neus afhalen + detailen (huidige coating was tot nu toe zo goed dat ik het zonde vond om hem helemaal opnieuw te doen)
- vers rubber rondom
- lekker door rijden; ivm een mogelijke verhuizing van ons kantoor waarmee de dagelijkse km fors af zouden nemen heb ik even getwijfeld om hem te verruilen voor een Cayenne GTS, maar nu die verhuizing is uitgesteld blijf ik met 140 km dagelijkse km och maar hierin rijden in plaats van in zo'n slurpende 8 cylinder.
Conclusie:
De E70 bevalt nog uitermate goed en is zeer betrouwbaar gebleken. De 4WD is op onze skivakanties ideaal, het sleuren van de caravan is een eitje en ook als ik komend jaar weer met de ambu+clio op pad ga zal de X5 zijn diensten ongetwijfeld weer bewijzen.
Ben niet zo'n eigen-auto-fotograaf, maar hieronder toch wat fotootjes van het afgelopen jaar X5:
De E70 bevalt nog steeds geweldig en nog beter dan de E53's die ik hiervoor heb gehad. Het gaat allemaal net wat soepeler en stiller dan bij de E53. Los van de woon-werk-kilometers heeft hij dit jaar ook wel heel wat vakantie-kilometers gemaakt: 3x skiën, 2x zomervakantie en 5 weekenden weg met de caravan. Laatste vakantie-tripje was een spontane ski-vakantie afgelopen weekend naar Serfaus. De vers gevallen sneeuw en het voorspelde mooie weer deed ons woensdag besluiten om toch nog maar een paar dagen naar de sneeuw te gaan
Motor/bak:
Ik heb de automaat nog niet laten spoelen, maar desondanks schakelt hij met inmiddels 180k op de klok nog steeds erg soepel. Volgend voorjaar toch preventief eens een bezoekje aan ZF brengen voor wat nieuwe olie. Zoals ik eerder al schreef is de motor een stuk stiller dan in de E53. Het verbruik ligt solo rond de 1:11,3. In plaats van tentkamperen leek het ons eind vorig jaar wel aardig om eens te testen of caravankamperen ons beviel. Sindsdien al vele kilometers met de hut erachter gemaakt waarbij het verbruik dan wel richting de 1:8 gaat met zo'n 110 km/u. Met zijn 520 Nm heeft de X5 uiteraard geen enkele moeite met de 1.500kg die erachter hangt en hij gaat overal dan ook met onverminderde snelheid omhoog.
Afgelopen weekend in Serfaus was het 's nachts -18gr en overdag -10gr. Da's de X5 niet gewend want die staat thuis altijd in de verwarmde garage bij een graad of 17. Ik vond hem na een paar dagen stilstand niet heel enthousiast lopen gedurende de eerste 10 seconden (niet direct alle 6 cylinders paraat) dus binnenkort toch maar eens de gloeibougies vervangen.
Comfort:
De runflat zomerbanden aan de voorzijde lopen op zijn einde wat het comfort natuurlijk niet echt ten goede komt. Achter liggen non-runflats en dat zorgt met name bij spoorvorming nog wel eens voor wat "geslinger". Met de non-runflat-winterbanden erop heb ik daar geen last van dus ik zoek het in de combinatie van run-flat voor en non-flat achter. Komend voorjaar investeren in wat vers (non runflat) rubber rondom wat met 275/40 en 315/35 in 20" niet echt een koopje is natuurlijk
Onderhoud:
Het onderhoud afgelopen jaar bestond uit een beurtje met filters, verse vloeistoffen en nieuwe remblokken achter. Verder is er niks stuk gegaan en heb ik geen enkele storing gehad. Betrouwbaar ding dus die E70 van mij .
Aanpassingen:
Uiteindelijk de angel eyes toch maar vervangen voor wittere versies wat iets moderner oogt (zie wintersport-foto hieronder). Verder is er een nieuw vorruit in gegaan die ze bij Autototaalglas perfect hebben geplaatst: geen geruis en alle sensoren werken zoals het hoort Stiekem toch wel fijn zo'n nieuwe voorruit zeker bij een laagstaande zon. Leuke bijkomstigheid is dat het mij geen Euro kostte.
Plannen:
- bak spoelen
- folie van de neus afhalen + detailen (huidige coating was tot nu toe zo goed dat ik het zonde vond om hem helemaal opnieuw te doen)
- vers rubber rondom
- lekker door rijden; ivm een mogelijke verhuizing van ons kantoor waarmee de dagelijkse km fors af zouden nemen heb ik even getwijfeld om hem te verruilen voor een Cayenne GTS, maar nu die verhuizing is uitgesteld blijf ik met 140 km dagelijkse km och maar hierin rijden in plaats van in zo'n slurpende 8 cylinder.
Conclusie:
De E70 bevalt nog uitermate goed en is zeer betrouwbaar gebleken. De 4WD is op onze skivakanties ideaal, het sleuren van de caravan is een eitje en ook als ik komend jaar weer met de ambu+clio op pad ga zal de X5 zijn diensten ongetwijfeld weer bewijzen.
Ben niet zo'n eigen-auto-fotograaf, maar hieronder toch wat fotootjes van het afgelopen jaar X5:
- e30touring1990
- Berichten: 2813
- Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
- Auto: Z3QP S54/1M/E39/Tuono1000r
- Locatie: www.brandbikes.nl
Re: En alweer een X5 --> update 20-12: 1 jr en 35.000 km onderweg
mooie daily en goed dat die zo bevalt. lijkt me een fijne reisauto. vind dit type x5 er ook nog steeds erg fris/modern uit zien tov bijvoorbeeld de e53 die nu toch wel echt gedateerd oogt imo. is dit de 30d variant met 231/245pk oid?
- Paskal
- Berichten: 3673
- Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
- Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
- Locatie: ZO-Brabant
Re: En alweer een X5 --> update 20-12: 1 jr en 35.000 km onderweg
Hier hangt inderdaad de 3.0d in met 235 pk en 520 Nm. Tuurlijk is de 4.0d (met 3 liter inhoud maar wel 2 turbo's) zoals Luco rijdt nog wat rapper met 306 paardjes en 600 Nm, maar eerlijk gezegd vind ik mijn blokkie rap genoeg. Heb nooit echt het idee dat ik vermogen of koppel te kort kom.
Smaken verschillen uiteraard, maar ik ben het met je eens aangaande het modernere ogen tov een E53. Denk ook dat het komt door de M-pakket-uitvoering met zijn in kleur gespoten (en bredere) verbreders en bumpers. Dat oogt toch wat frisser dan bij een E70 waar eea zwart is in mijn ogen.
Smaken verschillen uiteraard, maar ik ben het met je eens aangaande het modernere ogen tov een E53. Denk ook dat het komt door de M-pakket-uitvoering met zijn in kleur gespoten (en bredere) verbreders en bumpers. Dat oogt toch wat frisser dan bij een E70 waar eea zwart is in mijn ogen.
Laatst gewijzigd door Paskal op 20 dec 2018, 11:15, 3 keer totaal gewijzigd.
- e30touring1990
- Berichten: 2813
- Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
- Auto: Z3QP S54/1M/E39/Tuono1000r
- Locatie: www.brandbikes.nl
Re: En alweer een X5 --> update 20-12: 1 jr en 35.000 km onderweg
paar jaar geleden eens in dezelfde uitvoering gereden als die van jou met 235pk/520nm en was idd rap zat, zeker geen gevoel dat je iets te kort komt. de single turbo variant zoals die van jou waren meen ik ook wat meer bulletproof dan de latere 40d met vol alu blokken en 2 turbo's.
edit; eens idd mbt meegespoten carrosseriedelen.
edit; eens idd mbt meegespoten carrosseriedelen.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: En alweer een X5 --> update 20-12: 1 jr en 35.000 km onderweg
Mooi dat ie gewoon met regulier onderhoud lekker door blijft knorren zeg en die vrieskou tsja... ik vind het zelf ook niet heel lekker
- Paskal
- Berichten: 3673
- Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
- Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
- Locatie: ZO-Brabant
Re: En alweer een X5 --> update 20-12: 1 jr en 35.000 km onderweg
Heb zelf niet zo'n probleem met die vrieskou, maar die gloeibougies staan erom bekend uiteindelijk een keer te overlijden. Sowieso merk je daar met die softe winters in NL niet zo veel van, maar helemaal niet als hij altijd bij 17 grd binnen staat natuurlijk. Zo had ik bij de eerste E53 ook eens dat hij helemaal niet aan wilde slaan nadat hij 3 dagen buiten had gestaan met -25. Goede voorbereiding is het halve werk (been there done that met de 530d vele jaren terug) dus luchtinlaat los en met wat meegenomen startspray erin spuiten kwam hij daarna met veel geroggel en onheilspellende geluiden wel tot leven als een tractor uit de jaren 60 . Toen bleek de regelunit van de gloeibougies stuk dus dan doet hij natuurlijk vrij weing. Met 4 of 5 werkende slaat hij meestal nog wel aan.
Zo zag de E53 er toen uit:
Zo zag de E53 er toen uit:
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: En alweer een X5 --> update 20-12: 1 jr en 35.000 km onderweg
Mooi verslag Paskal. Goed om te zien dat de E70 zich naar verwachting gedraagt. Ik vind de E70 ook een erg tijdloze verschijning, waar de E53 inderdaad erg gedateerd overkomt, vooral die achterkant.
Zo met M-pakket is het een erg mooie wagen, en ik zou niet direct het voordeel van een Cayenne GTS zien. Zeker als je zo veel betrouwbare kilometers kan maken met de BMW.
Zo met M-pakket is het een erg mooie wagen, en ik zou niet direct het voordeel van een Cayenne GTS zien. Zeker als je zo veel betrouwbare kilometers kan maken met de BMW.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Alex, Cuprafan_123, Dimitri, EricYellow, Hans44, lykel, Majestic-12 [Bot], Mark 320iS, WillemBoer, Wors en 60 gasten