Z4 erbij naast de Cayenne S, 118i, MX-5 en C2
- Robin Hartog
- Berichten: 8474
- Lid geworden op: 29 sep 2008, 20:02
- Contacteer:
Re: en alweer een X5 --> nummer 3
Mooiste type X5 imho, mooie upgrade Paskal!
- Paskal
- Berichten: 3674
- Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
- Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
- Locatie: ZO-Brabant
Re: en alweer een X5 --> nummer 3
Smaken verschillen uiteraard, maar ik vind het inderdaad ook een mooie kleur met die blauwe gloed die je vooral ziet als de zon erop staat.
En die wegenbelasting och ja..... klein voordeeltje is dat deze 2.050 kg weegt itt de vorige die op 2.080 zat. Betaal nu "slechts" 193€/mnd in plaats van 205€
Inmiddels 500km gereden en hij bevalt nog steeds erg goed. Nog wel even wennen aan de I-drive want dat soort moderniteiten ben ik natuurlijk niet gewend . E70 is 6 cm breder van de E53, maar da's exclusief spiegels. Inclusief spiegels scheelt het slechts 1,7 cm dus het naar -2 rijden in de veel te krappe parkeergarage op kantoor ging ook prima
@Joost: je ziet duidelijk een naad op de motorkap van links naar rechts en in het midden van de voorbumper. Rondom de hoeken van de koplampen sluit e.e.a. niet mooi af waardoor er vocht achter de folie komt. Op de voorzijde van de achterste verbreders laat ik het wel zitten want zie nu wel dat daar heel veel smerigheid & steentjes tegenaan komen doordat eea relatief ver buiten de carrosserie uitsteekt.
En die wegenbelasting och ja..... klein voordeeltje is dat deze 2.050 kg weegt itt de vorige die op 2.080 zat. Betaal nu "slechts" 193€/mnd in plaats van 205€
Inmiddels 500km gereden en hij bevalt nog steeds erg goed. Nog wel even wennen aan de I-drive want dat soort moderniteiten ben ik natuurlijk niet gewend . E70 is 6 cm breder van de E53, maar da's exclusief spiegels. Inclusief spiegels scheelt het slechts 1,7 cm dus het naar -2 rijden in de veel te krappe parkeergarage op kantoor ging ook prima
@Joost: je ziet duidelijk een naad op de motorkap van links naar rechts en in het midden van de voorbumper. Rondom de hoeken van de koplampen sluit e.e.a. niet mooi af waardoor er vocht achter de folie komt. Op de voorzijde van de achterste verbreders laat ik het wel zitten want zie nu wel dat daar heel veel smerigheid & steentjes tegenaan komen doordat eea relatief ver buiten de carrosserie uitsteekt.
- Paskal
- Berichten: 3674
- Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
- Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
- Locatie: ZO-Brabant
Re: en alweer een X5 --> nummer 3
Inmiddels bijna 1.000km verder dus wat eerste ervaringen:
Motor/bak:
De 3 liter diesel die in de E70 ligt is zowel buiten als binnen merkbaar stiller dan het blok in de E53. Hij is marginaal sterker (17 pk en 20 Nm), maar dat verschil is niet echt merkbaar. De 6-bak-automaat schakelt een stuk soepeler dan in de E53. Of het komt door de doorontwikkeling van de bak, of door het feit dat deze bak pas de helft aan km erop heeft zitten is natuurlijk de vraag. De elektronische bediening van de bak is wel erg prettig. De bedieningshendel ging in de E53 fysiek nog voor en achteruit dus moest je hem daar bijvoorbeeld eerst in de P zetten en dan uitzetten. Nu zet je de motor uit en gaat hij vanzelf in de P. De E53 had geen roetfilter en dat rook je zo nu en dal wel eens zekers als je hem 's ochtens in de garage startte en hem naar buiten reed. Nu geen last meer van dieselwalmen
Heb nog niet getankt dus over het verbruik kan ik nog weinig zeggen. De boordcomputer in de E70 heeft in ieder geval niet zo'n mega-afwijking als in mijn E53. Daar gaf de BC 1:14,7 aan, terwijl het in werkelijkheid 1:10,6 was . In de E70 staat ie tot op heden op 1:11,1 dus hoop dat dat een beetje overeenkomt met de werkelijkheid. Wel jammer dat de tank "slechts" 85 ipv 93 liter is. Vond het in de E53 soms een sport om 1.0000 km op één tank te halen. Dat zie ik met de E70 nog niet gebeuren.
Zitpositie:
Ik had in de E53 ook comfortstoelen, maar de stoelen in de E70 zitten nog beter. De wangen van de zitting staan iets meer omhoog waardoor je wat meer zijdelingse steun hebt. De uitschuifbare steun onder je bovenbeen zorgt ervoor dat je benen net iets meer ondersteuning krijgen. De verstelbare zijwangen van de rugleuning zijn helemaal geweldig waardoor je jezelf helemaal klem kunt zetten mocht je dat willen.
Het M-stuur is een stuk dikker en wat zachter wat lekker aanpakt. Ondanks dat hij nog niet kaal is overweeg ik toch om hem eens opnieuw te laten bekleden: is dat ook weer nieuw en fris Al met al toch tav zitcomfort wel een onverwacht grote vooruitgang t.o.v. de E53.
Comfort:
De E53 had luchtvering rondom wat op korte richels nog wel eens minder comfortabel was. De E70 met zijn M-onderstel gaat hier een stuk beter mee om. Daarnaast is de overall wegligging een heel stuk beter. Je kunt tov de E53 met groots gemak met hogere snelheid de bocht om. Hij ligt een stuk strakker en gevoelsmatig helt hij een stuk minder over.
Ik vind hem wel wat gevoeliger voor spoorvorming dan de E53. Zou kunnen komen door de 20-inchers in de maten 275/40 en 315/35, maar ook wellicht door de Runflat P Zero's voor met zo'n 4mm profiel. Achterop heeft de verkoper splinternieuwe Landsail LS588 (geen runflats) gelegd. Hij werd ingeruild met kale P Zero's dus snap vanuit de verkopende partij ook wel dat hij kiest voor een goedkope band. Wellicht tzt toch rondom maar eens overstappen op allemaal non-ruflat maar dan van een A-merk. Vind het echter ook zonde om splinternieuw rubber weg te gaan kiepen. Binnenkort eerst maar eens met de winterbanden op pad.
Bij mijn E70 is voor 746€ de optie hifi actief luidspereksysteem detijds aangevinkt. Geen idee wat het exact inhoudt, maar volgens de optielijst zitten er dan oa 12 luidsprekers in de auto. Vraag met niet waar allemaal . Wat ik wel weet is dat het geluid dat eruit komt vele malen beter is dan het standaard spul in de E53. Het klinkt een stuk krachtiger en er zit tenminste een fatsoenlijke bas in. Zit er toch een extra versterker en een sub in het aangevinkte pakket?
De E70 is aardig gegroeid t.o.v. de E53: 20 cm langer, 6 cm breder en 5 cm hoger. De beenruimte op de achterbank is daardoor ook merkbaar groter. Verder maakt het allemaal niet zo veel uit. Ik woon niet in de stad en kan op de oprit thuis wel 40 E70's kwijt dus ruimte genoeg. Op kantoor in de parkeergarage is het echter een wat grotere uitdaging . Ik moet hem echt strak tegen een betonnen pijler zetten om te voorkomen dat ik uit het vak steek aan de andere zijkant.
Aanpassingen:
- thuiskomer met gereedschap en een andere bak om hem in de kofferbak te bewaren is besteld.
- kofferbakmat is besteld
- setje wintervelgen (18", 255 breed) met goede banden inmiddels gescoord. Durf ze er bijna niet onder te zetten want vrees dat het er niet uit ziet zonder spoorverbreders
- dus op zoek naar spoorverbreders --> nog geen idee qua merk, afmetingen etc.
- folie is er nog niet af, maar gaat wel gebeuren. Hieronder twee fotootjes waarop te zien is dat het echt niet fraai is.
- detailen: daar hebben we de Kerstvakantie voor
- bak spoelen: komt nog wel
- chippen: nog in dubio om dat wel/niet te doen. Van 235pk/520Nm naar 280pk/600Nm is toch best een stap
- witte angel eyes: ben ik nog niet over uit of dat ik dat op deze ga doen
Conclusie:
Tot op heden bevalt hij uitermate goed en is het een flinke stap vooruit t.o.v. de E53. Nog geen defecten geconstateerd wat natuurlijk altijd maar afwachten is bij een 2e hands wagen van die leeftijd met zoveel elektronica aan boord.
Motor/bak:
De 3 liter diesel die in de E70 ligt is zowel buiten als binnen merkbaar stiller dan het blok in de E53. Hij is marginaal sterker (17 pk en 20 Nm), maar dat verschil is niet echt merkbaar. De 6-bak-automaat schakelt een stuk soepeler dan in de E53. Of het komt door de doorontwikkeling van de bak, of door het feit dat deze bak pas de helft aan km erop heeft zitten is natuurlijk de vraag. De elektronische bediening van de bak is wel erg prettig. De bedieningshendel ging in de E53 fysiek nog voor en achteruit dus moest je hem daar bijvoorbeeld eerst in de P zetten en dan uitzetten. Nu zet je de motor uit en gaat hij vanzelf in de P. De E53 had geen roetfilter en dat rook je zo nu en dal wel eens zekers als je hem 's ochtens in de garage startte en hem naar buiten reed. Nu geen last meer van dieselwalmen
Heb nog niet getankt dus over het verbruik kan ik nog weinig zeggen. De boordcomputer in de E70 heeft in ieder geval niet zo'n mega-afwijking als in mijn E53. Daar gaf de BC 1:14,7 aan, terwijl het in werkelijkheid 1:10,6 was . In de E70 staat ie tot op heden op 1:11,1 dus hoop dat dat een beetje overeenkomt met de werkelijkheid. Wel jammer dat de tank "slechts" 85 ipv 93 liter is. Vond het in de E53 soms een sport om 1.0000 km op één tank te halen. Dat zie ik met de E70 nog niet gebeuren.
Zitpositie:
Ik had in de E53 ook comfortstoelen, maar de stoelen in de E70 zitten nog beter. De wangen van de zitting staan iets meer omhoog waardoor je wat meer zijdelingse steun hebt. De uitschuifbare steun onder je bovenbeen zorgt ervoor dat je benen net iets meer ondersteuning krijgen. De verstelbare zijwangen van de rugleuning zijn helemaal geweldig waardoor je jezelf helemaal klem kunt zetten mocht je dat willen.
Het M-stuur is een stuk dikker en wat zachter wat lekker aanpakt. Ondanks dat hij nog niet kaal is overweeg ik toch om hem eens opnieuw te laten bekleden: is dat ook weer nieuw en fris Al met al toch tav zitcomfort wel een onverwacht grote vooruitgang t.o.v. de E53.
Comfort:
De E53 had luchtvering rondom wat op korte richels nog wel eens minder comfortabel was. De E70 met zijn M-onderstel gaat hier een stuk beter mee om. Daarnaast is de overall wegligging een heel stuk beter. Je kunt tov de E53 met groots gemak met hogere snelheid de bocht om. Hij ligt een stuk strakker en gevoelsmatig helt hij een stuk minder over.
Ik vind hem wel wat gevoeliger voor spoorvorming dan de E53. Zou kunnen komen door de 20-inchers in de maten 275/40 en 315/35, maar ook wellicht door de Runflat P Zero's voor met zo'n 4mm profiel. Achterop heeft de verkoper splinternieuwe Landsail LS588 (geen runflats) gelegd. Hij werd ingeruild met kale P Zero's dus snap vanuit de verkopende partij ook wel dat hij kiest voor een goedkope band. Wellicht tzt toch rondom maar eens overstappen op allemaal non-ruflat maar dan van een A-merk. Vind het echter ook zonde om splinternieuw rubber weg te gaan kiepen. Binnenkort eerst maar eens met de winterbanden op pad.
Bij mijn E70 is voor 746€ de optie hifi actief luidspereksysteem detijds aangevinkt. Geen idee wat het exact inhoudt, maar volgens de optielijst zitten er dan oa 12 luidsprekers in de auto. Vraag met niet waar allemaal . Wat ik wel weet is dat het geluid dat eruit komt vele malen beter is dan het standaard spul in de E53. Het klinkt een stuk krachtiger en er zit tenminste een fatsoenlijke bas in. Zit er toch een extra versterker en een sub in het aangevinkte pakket?
De E70 is aardig gegroeid t.o.v. de E53: 20 cm langer, 6 cm breder en 5 cm hoger. De beenruimte op de achterbank is daardoor ook merkbaar groter. Verder maakt het allemaal niet zo veel uit. Ik woon niet in de stad en kan op de oprit thuis wel 40 E70's kwijt dus ruimte genoeg. Op kantoor in de parkeergarage is het echter een wat grotere uitdaging . Ik moet hem echt strak tegen een betonnen pijler zetten om te voorkomen dat ik uit het vak steek aan de andere zijkant.
Aanpassingen:
- thuiskomer met gereedschap en een andere bak om hem in de kofferbak te bewaren is besteld.
- kofferbakmat is besteld
- setje wintervelgen (18", 255 breed) met goede banden inmiddels gescoord. Durf ze er bijna niet onder te zetten want vrees dat het er niet uit ziet zonder spoorverbreders
- dus op zoek naar spoorverbreders --> nog geen idee qua merk, afmetingen etc.
- folie is er nog niet af, maar gaat wel gebeuren. Hieronder twee fotootjes waarop te zien is dat het echt niet fraai is.
- detailen: daar hebben we de Kerstvakantie voor
- bak spoelen: komt nog wel
- chippen: nog in dubio om dat wel/niet te doen. Van 235pk/520Nm naar 280pk/600Nm is toch best een stap
- witte angel eyes: ben ik nog niet over uit of dat ik dat op deze ga doen
Conclusie:
Tot op heden bevalt hij uitermate goed en is het een flinke stap vooruit t.o.v. de E53. Nog geen defecten geconstateerd wat natuurlijk altijd maar afwachten is bij een 2e hands wagen van die leeftijd met zoveel elektronica aan boord.
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: En alweer een X5 --> update 29-11: eerste 1.000 km
Hoe krijgt iemand dat nou weer voor mekaar?
Verder mooi dat de wagen bevalt. Oogt niet verkeerd in deze kleur.
Verder mooi dat de wagen bevalt. Oogt niet verkeerd in deze kleur.
- Paskal
- Berichten: 3674
- Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
- Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
- Locatie: ZO-Brabant
Re: En alweer een X5 --> update 29-11: eerste 1.000 km
Wat voor mekaar Allen? Die folie erop? Da's de af-fabriek folie die ze erop hebben laten zitten . Zit er inmiddels 9 jaar op dus niet zo gek dat het niet zo fraai meer is. Heb in ieder geval nu wel een steenslagvrije E70 . Zag bij dezelfde verkoper een F11 met M-pakket staan waarbij het leek alsof iemand aan de voorzijde met poedersuiker de auto had bestrooid.... was echt geen gezicht
En mbt hifi-optie even gegoogled, maar niet zo gek dat er aardig geluid uit komt met 12 speakers waaronder 2 sub's onder de stoel en een 7-kanaals versterker achterin. Het kan natuurlijk altijd beter, maar de vooruitgang tov de E53 is grooot
En mbt hifi-optie even gegoogled, maar niet zo gek dat er aardig geluid uit komt met 12 speakers waaronder 2 sub's onder de stoel en een 7-kanaals versterker achterin. Het kan natuurlijk altijd beter, maar de vooruitgang tov de E53 is grooot
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Re: En alweer een X5 --> update 29-11: eerste 1.000 km
Ah, is dat folie. Dacht dat rondom je knipperlicht de lak al weg was.
Heb een wagen in de garage staan die met poedersuiker behandeld lijkt te zijn. Mooi is anders maar tegelijkertijd boeit het me eigenlijk niet. Heb er achter het stuur geen last van.
Heb een wagen in de garage staan die met poedersuiker behandeld lijkt te zijn. Mooi is anders maar tegelijkertijd boeit het me eigenlijk niet. Heb er achter het stuur geen last van.
- Arend-Jan
- Berichten: 19
- Lid geworden op: 30 okt 2011, 19:07
Re: En alweer een X5 --> update 29-11: eerste 1.000 km
Mooie wagen al met al! Leuk dat je zo uitgebreid je ervaringen en verschillen deelt. Ben benieuwd naar wat een goede detailsessie je zo toch nog erg fris ogende bak gaat brengen!
- Paskal
- Berichten: 3674
- Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
- Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
- Locatie: ZO-Brabant
Re: En alweer een X5 --> update 29-11: eerste 1.000 km
Zo'n detailsessie brengt heel veel. Op basis van de reeds geplaatste foto's is het lastig vast te stellen in hoeverre hij er echt heel strak bij staat. Glans is er zekers, maar dat het beter kan is voor mij wel een zekerheidje. Er zitten nog vele kleine krasjes in de lak die het licht breken en dus zorgen voor een beperking van de glans/reflectie. Ook zal de metallic lak met zijn blauwe gloed nog beter uit de verf komen. Helaas heeft BMW ook last van sinaasappeleffect in de lak dus helemaal strak als een spiegel krijg je het niet tenzij je hem helemaal gaat wetsanden of met denim-pads op een rotary aan de slag gaat, maar da's echt een megaklus.
Hieronder een before & after van een 205 GTi die ik ooit deed. Het verschil in reflectie is in de lamp goed te zien.
Dat er aan de X5 nog wat te verbeteren valt kun je wel zien aan onderstaande foto van het achterscherm:
Hieronder een before & after van een 205 GTi die ik ooit deed. Het verschil in reflectie is in de lamp goed te zien.
Dat er aan de X5 nog wat te verbeteren valt kun je wel zien aan onderstaande foto van het achterscherm:
- e30touring1990
- Berichten: 2813
- Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
- Auto: Z3QP S54/1M/E39/Tuono1000r
- Locatie: www.brandbikes.nl
Re: En alweer een X5 --> update 29-11: eerste 1.000 km
leuk om je ervaringen zo te lezen! mooi dat 'ie goed bevalt. lijkt mij echt een fijne auto, misschien ooit als opvolger voor de 3er diesel hier. vind overigens dat 193pm mrb relatief gezien nog meevalt met 2050kg. voor mijn e91 320d (1490kg) ben ik ook +- 150 per maand kwijt even uit mijn hoofd.
-
- Berichten: 1372
- Lid geworden op: 07 jul 2013, 00:15
Re: En alweer een X5 --> update 29-11: eerste 1.000 km
grappig inderdaad, bij Diesel is het altijd best duur. Verschil tussen een zwaargewicht en een normalere auto valt voor mijn gevoel dan wel meein vergelijking met benzine
- e30touring1990
- Berichten: 2813
- Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
- Auto: Z3QP S54/1M/E39/Tuono1000r
- Locatie: www.brandbikes.nl
Re: En alweer een X5 --> update 29-11: eerste 1.000 km
precies, dat idee had ik ook. juist de sprong van bijv +-1100kg wagengewicht naar +- 1500kg is een vrij dure stap, daarboven wordt het imo marginaal duurder (ik praat mezelf vast in de goede richting van een e70 x5 )
- Paskal
- Berichten: 3674
- Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
- Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
- Locatie: ZO-Brabant
Re: En alweer een X5 --> update 29-11: eerste 1.000 km
Herkenbaar.... zo ben ik ook van een 530D (1.670 kg) naar een X5 gegaan. Was relatief gezien ook een kleine stap van ca 150 naar zo'n 200€. Totdat je het vergelijkt met de MRB die we voor de auto van mijn vriendin kwijt zijn: 32€ per maand betalen voor het Swiftje . Inmiddels wat naar spacers aan het kijken her en der, maar da's niet best aangezien je allerlei leuke E70-creaties tegen komt. Zoiets is bijvoorbeeld best aardig
- e30touring1990
- Berichten: 2813
- Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
- Auto: Z3QP S54/1M/E39/Tuono1000r
- Locatie: www.brandbikes.nl
Re: En alweer een X5 --> update 29-11: eerste 1.000 km
ziet er strak uit zo op die x5m! en inderdaad, je schrikt als je de mrb dan vergelijkt met een sub 1000kg benzine auto
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
- Joël D.
- Berichten: 3438
- Lid geworden op: 07 mar 2011, 22:25
- Auto: Alfa 155 / Z4 2.5
- Locatie: Waddinxveen
Re: En alweer een X5 --> update 29-11: eerste 1.000 km
Ik schrik al van het verschil tussen mijn auto (45 per maand) en die van mijn broertje (45 per jaar).
- Riceaux
- Berichten: 8121
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: En alweer een X5 --> update 29-11: eerste 1.000 km
Haha kan je mij ook ff die kant op praten? Betaal nu 164 in de maand voor de 525. Misschien maar naar Brabant verhuizen en een X5 gaan rijden. Dan scheelt het maar 3 tientjes.e30touring1990 schreef: ↑30 nov 2017, 18:25 precies, dat idee had ik ook. juist de sprong van bijv +-1100kg wagengewicht naar +- 1500kg is een vrij dure stap, daarboven wordt het imo marginaal duurder (ik praat mezelf vast in de goede richting van een e70 x5 )
Hifi actief is met logic7? Dan is het geluid inderdaad dikke prima.
- Ferdi
- Berichten: 3042
- Lid geworden op: 21 apr 2009, 15:00
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
- Locatie: Drenthe
Re: En alweer een X5 --> update 29-11: eerste 1.000 km
Ik ben dan juist weer goed bezig, een zwaardere auto, diesel in plaats van lpg maar toch 7 euro minder wegenbelasting in de maand
Vooruit, ik heb dan geen achterbank meer dat is dan het enige
Vooruit, ik heb dan geen achterbank meer dat is dan het enige
-
- Berichten: 11
- Lid geworden op: 02 dec 2017, 13:05
Re: En alweer een X5 --> update 29-11: eerste 1.000 km
Hele dikke gave auto. Echt een geslaagde SUV. Eén van de fraaiste op de markt.
- Luco
- Berichten: 27885
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: En alweer een X5 --> update 29-11: eerste 1.000 km
Mooie auto Paskal
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: En alweer een X5 --> update 29-11: eerste 1.000 km
HiFi is zeker belangrijk (vind ik), standaard is het vaak net niet. Luchtvering dus beter niet hebben als ik het zo lees in kader van de sportiviteit? Fris stuurtje wel zo lekker, heb je immers de hele rit vast (als het goed is).
Landsail? Ideaal als je m nog eens dwars wil gooien man!
Landsail? Ideaal als je m nog eens dwars wil gooien man!
- Paskal
- Berichten: 3674
- Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
- Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
- Locatie: ZO-Brabant
Re: En alweer een X5 --> update 29-11: eerste 1.000 km
Thanx Luco, was gezellig . Toch eens een DF-er in ons nieuwe huisje kunnen verwelkomen Hopelijk kom je er een beetje uit met die tig functies op de Intravee. Was wel makkelijk om in de garage ff eea rustig door te kunnen nemen want was voor mij ook weer even geleden.
Beetje beter geluid is inderdaad altijd wel prettig . Tja dat hard doorkomen van korte richels door de luchtvering rondom vond ik in ieder geval niet echt ideaal. En die Landsail's..... och ja het is dat ze splinternieuw zijn en ik het daarom zonde vind om ze er direct af te gooien. Daarbij nodigt zo'n tank toch niet uit om te gaan jagen of de grens op te zoeken dus of je die mindere kwaliteit echt merkt . Voordat er nieuwe sloffen onder gaan eerst de uitlijning maar eens checken want met dat standaard fors nega camber achter slijt dat spul bij een X5 aan de binnenkant onevenredig hard.
Inmiddels ook getankt en met 1:11,2 op de BC en 1:11,4 aan de pomp komt deze BC in ieder geval aardig in de buurt van de werkelijkheid
Beetje beter geluid is inderdaad altijd wel prettig . Tja dat hard doorkomen van korte richels door de luchtvering rondom vond ik in ieder geval niet echt ideaal. En die Landsail's..... och ja het is dat ze splinternieuw zijn en ik het daarom zonde vind om ze er direct af te gooien. Daarbij nodigt zo'n tank toch niet uit om te gaan jagen of de grens op te zoeken dus of je die mindere kwaliteit echt merkt . Voordat er nieuwe sloffen onder gaan eerst de uitlijning maar eens checken want met dat standaard fors nega camber achter slijt dat spul bij een X5 aan de binnenkant onevenredig hard.
Inmiddels ook getankt en met 1:11,2 op de BC en 1:11,4 aan de pomp komt deze BC in ieder geval aardig in de buurt van de werkelijkheid
- jottemj
- Berichten: 200
- Lid geworden op: 29 dec 2015, 14:48
Re: En alweer een X5 --> update 29-11: eerste 1.000 km
Mooie kar!Paskal schreef: ↑02 dec 2017, 16:55 Thanx Luco, was gezellig . Toch eens een DF-er in ons nieuwe huisje kunnen verwelkomen Hopelijk kom je er een beetje uit met die tig functies op de Intravee. Was wel makkelijk om in de garage ff eea rustig door te kunnen nemen want was voor mij ook weer even geleden.
Beetje beter geluid is inderdaad altijd wel prettig . Tja dat hard doorkomen van korte richels door de luchtvering rondom vond ik in ieder geval niet echt ideaal. En die Landsail's..... och ja het is dat ze splinternieuw zijn en ik het daarom zonde vind om ze er direct af te gooien. Daarbij nodigt zo'n tank toch niet uit om te gaan jagen of de grens op te zoeken dus of je die mindere kwaliteit echt merkt . Voordat er nieuwe sloffen onder gaan eerst de uitlijning maar eens checken want met dat standaard fors nega camber achter slijt dat spul bij een X5 aan de binnenkant onevenredig hard.
Inmiddels ook getankt en met 1:11,2 op de BC en 1:11,4 aan de pomp komt deze BC in ieder geval aardig in de buurt van de werkelijkheid
Is het niet zo dat je met xdrive altijd ~gelijke hoeveelheid profiel op alle banden moet hebben ivm voorkomen omtrekverschillen die stress uitoefenen op je diff? Geen idee of het klopt, maar wel eens wat over gelezen op het grote boze web.
- Luco
- Berichten: 27885
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: En alweer een X5 --> update 29-11: eerste 1.000 km
Was zeker gezellig en je woont daar fantastisch zeg!!Paskal schreef: ↑02 dec 2017, 16:55 Thanx Luco, was gezellig . Toch eens een DF-er in ons nieuwe huisje kunnen verwelkomen Hopelijk kom je er een beetje uit met die tig functies op de Intravee. Was wel makkelijk om in de garage ff eea rustig door te kunnen nemen want was voor mij ook weer even geleden.
- Paskal
- Berichten: 3674
- Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
- Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
- Locatie: ZO-Brabant
Re: En alweer een X5 --> update 29-11: eerste 1.000 km
Dat je met dezelfde inch moet rijden ken ik wel, maar met identiek profiel . Lijkt me verdomd lastig zekers als je met een breedset rijdt waardoor je voor en achter niet kunt wisselen. Slijtage voor en achter is natuurlijk nooit identiek.
Thanx Luco . We wonen er nu een maandje of drie en het bevalt uitermate goed
Thanx Luco . We wonen er nu een maandje of drie en het bevalt uitermate goed
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26717
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: En alweer een X5 --> update 29-11: eerste 1.000 km
Dat is bij Bmw ook niet van toepassing, verschillende Volvo’s zijn daar wel uitermate gevoelig voor.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Berry1000RR, Dimitri, MarcF, Martijn_bmw, smiley, Vanreijmersdal en 120 gasten