Geen idee, heb hem zelf ook (nog) niet. Maar denk dat ik er binnenkort eens een bij HBM ga halen.
e36 320i Coupe nieuwe wielen en meer.
-
OnlineDjessey
- Berichten: 2181
- Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
- Jan-Willem
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: 02 jan 2010, 12:26
- Locatie: Hengelo
Re: e36 320i Coupe
Ik had laatst er al een topic over geopend maar ik heb nog niks gekocht.
Zelf lijkt deze mij wel wat, beste specs voor het geld.
240watt ultrasoon met 4 transductors
300watt verwarmings vermogen
http://trad4u.eu/nl/ultrasone-reinigers/SC-06A-U4H3
Zelf lijkt deze mij wel wat, beste specs voor het geld.
240watt ultrasoon met 4 transductors
300watt verwarmings vermogen
http://trad4u.eu/nl/ultrasone-reinigers/SC-06A-U4H3
- MParallel
- Berichten: 8001
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: e36 320i Coupe
Alleen die vd lichtschakelaar staan continu aan met contact aan.
Asbak lampjes zitten achter de lichtschakelaar/dimmer en staan alleen aan indien lichtschakelaar op aan staat.
-
Online
- Berichten: 4303
- Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
- Auto: Dikke Bmw
- Locatie: München
Re: e36 320i Coupe
Ik ben benieuwd. Voor nu vind ik zo'n apparaat een best grote investering. Bouten stralenJan-Willem schreef: ↑12 nov 2017, 17:25 Ik had laatst er al een topic over geopend maar ik heb nog niks gekocht.
Zelf lijkt deze mij wel wat, beste specs voor het geld.
240watt ultrasoon met 4 transductors
300watt verwarmings vermogen
http://trad4u.eu/nl/ultrasone-reinigers/SC-06A-U4H3
Is ook zo'n gedoe want je haalt er alles mee weg..
-
- Berichten: 57
- Lid geworden op: 02 dec 2014, 10:50
Re: e36 320i Coupe
Jij bent lekker bezig! Als je toch alles aan het opfrissen bent zou ik (qua onderstel) de delen laten stralen en poedercoaten.
Bouten zijn een duur geintje bij de dealer...
Bouten zijn een duur geintje bij de dealer...
- Jan-Willem
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: 02 jan 2010, 12:26
- Locatie: Hengelo
Re: e36 320i Coupe
De bouten kan je laten geel passiveren dan als de draad nog goed is zijn ze weer als nieuw.
Een halve emmer kost iets van €20
Een halve emmer kost iets van €20
- Tim N
- Berichten: 7749
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: e36 320i Coupe
En dan gelijk je klauwen meedoen
- e30touring1990
- Berichten: 2813
- Lid geworden op: 04 apr 2013, 13:19
- Auto: Z3QP S54/1M/E39/Tuono1000r
- Locatie: www.brandbikes.nl
Re: e36 320i Coupe
je pakt het allemaal grondig aan en goed gedocumenteerd, leuk om te lezen! bovendien nette e36 zo, worden erg zeldzaam.
- Jan-Willem
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: 02 jan 2010, 12:26
- Locatie: Hengelo
-
Online
- Berichten: 4303
- Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
- Auto: Dikke Bmw
- Locatie: München
Re: e36 320i Coupe
Dat lijkt mij inderdaad wel een goed idee ja. Linkje: http://bmw2002tii.nl/passiveren-geel-ve ... en-moeren/Jan-Willem schreef: ↑12 nov 2017, 21:03 De bouten kan je laten geel passiveren dan als de draad nog goed is zijn ze weer als nieuw.
Een halve emmer kost iets van €20
Het bedrijf zit hier in de buurt dus dat is mooi
- Jan-Willem
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: 02 jan 2010, 12:26
- Locatie: Hengelo
Re: e36 320i Coupe
https://www.design911.co.uk/mobile/#part;id=133820
Ik heb hier mijn Simota besteld was €232 en het pakket was er al snel.
Helaas zijn het wel dozen schuivers op mailtjes dat het niet goed past werd niet gereageerd.
Ik heb hier mijn Simota besteld was €232 en het pakket was er al snel.
Helaas zijn het wel dozen schuivers op mailtjes dat het niet goed past werd niet gereageerd.
-
Online
- Berichten: 4303
- Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
- Auto: Dikke Bmw
- Locatie: München
Re: e36 320i Coupe
Thx. Wil 'm eigenlijk wel aanschaffen. Ik zal waarschijnlijk zelf een steuntje fabriceren zodat het niet onder spanning gaat staan.
- lykel
- Berichten: 118
- Lid geworden op: 11 mei 2011, 19:21
Re: e36 320i Coupe
Is dat de goede of voor een e36 (325i) of is die voor een z3 ? Wil er eigenlijk ook wel 1.Jan-Willem schreef: ↑23 nov 2017, 15:14 https://www.design911.co.uk/mobile/#part;id=133820
Ik heb hier mijn Simota besteld was €232 en het pakket was er al snel.
Helaas zijn het wel dozen schuivers op mailtjes dat het niet goed past werd niet gereageerd.
- Jan-Willem
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: 02 jan 2010, 12:26
- Locatie: Hengelo
Re: e36 320i Coupe
Ik denk dat ik het met een 45graden bocht wel iets mooier weg kan werken
Het scheelt dat je bij een e36 iets meer ruimte hebt.
Ik zou het wel specifiek voor het model bestellen die je hebt.
Er zit wel verschil in de vorm van de "toeter"
Het scheelt dat je bij een e36 iets meer ruimte hebt.
Ik zou het wel specifiek voor het model bestellen die je hebt.
Er zit wel verschil in de vorm van de "toeter"
-
Online
- Berichten: 4303
- Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
- Auto: Dikke Bmw
- Locatie: München
Re: e36 320i Coupe
Bij aankoop zat er het sportstuur van Bmw in. Opzich niet verkeerd maar qua ergonomie niet lekker naar mijn zin.
Een nieuwe stuurhoes was al een verbetering maar nog niet helemaal je-van-het.
Per toeval tegen een USA m3 / M tech stuur aangelopen. Deze opgeknapt en met het Idee deze te monteren was deze toch niet naar mijn zin dus deze weer verkocht. Evengoed heb ik er plezier in gehad het stuur netjes te maken.
Toen op zoek gegaan naar een mooi M-stuur. Na een tijdje rondneuzen had ik een
Net exemplaar gevonden uit een Britse Z3. Deze vandaag binnen gekregen en
Schoon gemaakt, het leer weer deftig gemaakt en gemonteerd. De eerste indruk
Is ontzettend goed! Omdat het een kleinere diameter heeft en de stuurgreep dieper
Ligt is het ontzettend handzaam om mee te rijden. In principe is dit M stuur best netjes. Misschien dat ik het leer nog ga spuiten om het egaal t krijgen.
Maar dat is voor later. Nu eerst wat DF
Mijn e36 staat, net als 90% van de auto's, buiten. En omdat het Nederlandse weer ons kostbare bezit geen goeds doet heb ik daar een oplossing voor gezocht. Bmw e36 en vochtig weer vond ik geen goed combo. Wat doe je dan? Een halve auto hoes. Zo blijft de cabine droog en alle sponningen en rubbers droog en kan de vorst niks vernielen. Daarnaast weert deze hoes het vocht wat in de deuren loopt. Met een beetje geluk blijft ook de parafaan ook droog met deze hoes.
Even een voorbeeld foto:
Een nieuwe stuurhoes was al een verbetering maar nog niet helemaal je-van-het.
Per toeval tegen een USA m3 / M tech stuur aangelopen. Deze opgeknapt en met het Idee deze te monteren was deze toch niet naar mijn zin dus deze weer verkocht. Evengoed heb ik er plezier in gehad het stuur netjes te maken.
Toen op zoek gegaan naar een mooi M-stuur. Na een tijdje rondneuzen had ik een
Net exemplaar gevonden uit een Britse Z3. Deze vandaag binnen gekregen en
Schoon gemaakt, het leer weer deftig gemaakt en gemonteerd. De eerste indruk
Is ontzettend goed! Omdat het een kleinere diameter heeft en de stuurgreep dieper
Ligt is het ontzettend handzaam om mee te rijden. In principe is dit M stuur best netjes. Misschien dat ik het leer nog ga spuiten om het egaal t krijgen.
Maar dat is voor later. Nu eerst wat DF
Mijn e36 staat, net als 90% van de auto's, buiten. En omdat het Nederlandse weer ons kostbare bezit geen goeds doet heb ik daar een oplossing voor gezocht. Bmw e36 en vochtig weer vond ik geen goed combo. Wat doe je dan? Een halve auto hoes. Zo blijft de cabine droog en alle sponningen en rubbers droog en kan de vorst niks vernielen. Daarnaast weert deze hoes het vocht wat in de deuren loopt. Met een beetje geluk blijft ook de parafaan ook droog met deze hoes.
Even een voorbeeld foto:
- Jan-Willem
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: 02 jan 2010, 12:26
- Locatie: Hengelo
Re: e36 320i Coupe
Had je dat stuur zelf gedaan?
Zoon hoes zou ik niet gebruiken, krijg je krassen van en ik denk dat je ruiten er nog veel meer van gaan beslaan.
Bij mijn e36 touring heb ik er weinig last van ondanks geen airco, wel gebruik ik in de winter rubber matten die wat makkelijker drogen.
Belangrijk is dat alle rubbers goed zijn, mijn bestuurders kant deur rubbers heb ik al een keer een nieuwe voor gekocht.
In mijn e30's gebruikte ik altijd een ontvochtiger scheelde behoorlijk, dan hoefde ik tenminste niet aan de binnenkant te krabben in de winter.
https://www.conrad.nl/nl/thomar-airdry- ... 20Category
Zoon hoes zou ik niet gebruiken, krijg je krassen van en ik denk dat je ruiten er nog veel meer van gaan beslaan.
Bij mijn e36 touring heb ik er weinig last van ondanks geen airco, wel gebruik ik in de winter rubber matten die wat makkelijker drogen.
Belangrijk is dat alle rubbers goed zijn, mijn bestuurders kant deur rubbers heb ik al een keer een nieuwe voor gekocht.
In mijn e30's gebruikte ik altijd een ontvochtiger scheelde behoorlijk, dan hoefde ik tenminste niet aan de binnenkant te krabben in de winter.
https://www.conrad.nl/nl/thomar-airdry- ... 20Category
-
Online
- Berichten: 4303
- Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
- Auto: Dikke Bmw
- Locatie: München
Re: e36 320i Coupe
Welk stuur? Ik heb alle drie de sturen hersteld. M tech stuur met verf. M3 stuur alleen met leer reiniger en conditioner.
Van het krassen had ik al wat van opgepikt. Veel autohoezen zijn gevoerd aan de binnenkant met fleece of microvezel. Ik zal een fleece deken gaan gebruiken voor de onderkant. Tegen het krassen dus. Ik gebruik de auto niet als dagelijks vervoer dus is het voor mij prettig als de auto beschermd is.
Van het krassen had ik al wat van opgepikt. Veel autohoezen zijn gevoerd aan de binnenkant met fleece of microvezel. Ik zal een fleece deken gaan gebruiken voor de onderkant. Tegen het krassen dus. Ik gebruik de auto niet als dagelijks vervoer dus is het voor mij prettig als de auto beschermd is.
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: e36 320i Coupe
Het Z3 stuur is erg netjes, en ik heb dat model ook altijd erg mooi gevonden. Hoes van de Lidl toevallig? Ik zag ze vanavond liggen!
-
Online
- Berichten: 4303
- Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
- Auto: Dikke Bmw
- Locatie: München
Re: e36 320i Coupe
Haha! Nee van een Brits bedrijf.
- MParallel
- Berichten: 8001
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: e36 320i Coupe
Jammer alleen dat stuur van de Z3 zwarte stiksels heeft ipv M kleuren.
Maar wel het fijnste OEM stuur imo.
Dat 3 spaake sportstuur met perfo leer ziet er niet lekker uit met dat leer zo los op de 3-9 spaken.
Maar wel het fijnste OEM stuur imo.
Dat 3 spaake sportstuur met perfo leer ziet er niet lekker uit met dat leer zo los op de 3-9 spaken.
-
Online
- Berichten: 4303
- Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
- Auto: Dikke Bmw
- Locatie: München
Re: e36 320i Coupe
Dat zat mij al niet lekker inderdaad. Dit ziet er veel beter uit en het stuurt heerlijk.
- MParallel
- Berichten: 8001
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: e36 320i Coupe
Die stuurt fijn ja en voordeel is dat je heel makkelijk MFL functie kunt toevoegen zonder naar een groter E38/E39 stuur over hoeft te stappen.
-
Online
- Berichten: 4303
- Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
- Auto: Dikke Bmw
- Locatie: München
Re: e36 320i Coupe
Het een en ander maar eens aangepakt. Stabi voor en achter waren toe aan een fris setje rubbers alsmede de stuurinrichting. Later bleek dat alles flink op z'n eind zat dus totaal geen overbodige luxe. Verschillende scheurtjes in de spoorstang hoezen en uitgelubberde rubbers.
Stabi voor:
Achter:
Nieuw spoorstang spul incl de juiste tool voor de klemmen gekocht:
Stabi en spoorstangen gemonteerd:
Voor nu de sporing op zicht iets toe-in afgesteld om naar de uitlijner te kunnen rijden. Gelukkig zitten er verschillende uitlijners in de buurt.
Binnenkort deze stuurkoppeling monteren in plaats van het rubber onderdeel wat er nu tussen zit. Het sturen is door het rubbere koppelstuk erg vaag geworden. Het origineel e34 onderdeel gaat dit verhelpen. Alleen dat monteren gaat in de garage plaats vinden. Op de oprit is het mij veels te krap onder de auto.
Afgelopen December nog een vers Apk'tje mogen bemachtigen van de keurmeester. Geen opmerkingen! Alleen de koplampen die wat gericht moesten worden en de stationair regeling bij de CO test die onregelmatig verliep. Misschien toch de stationair klep schoonmaken..
En om het af te sluiten nog een herfst plaatje..
Stabi voor:
Achter:
Nieuw spoorstang spul incl de juiste tool voor de klemmen gekocht:
Stabi en spoorstangen gemonteerd:
Voor nu de sporing op zicht iets toe-in afgesteld om naar de uitlijner te kunnen rijden. Gelukkig zitten er verschillende uitlijners in de buurt.
Binnenkort deze stuurkoppeling monteren in plaats van het rubber onderdeel wat er nu tussen zit. Het sturen is door het rubbere koppelstuk erg vaag geworden. Het origineel e34 onderdeel gaat dit verhelpen. Alleen dat monteren gaat in de garage plaats vinden. Op de oprit is het mij veels te krap onder de auto.
Afgelopen December nog een vers Apk'tje mogen bemachtigen van de keurmeester. Geen opmerkingen! Alleen de koplampen die wat gericht moesten worden en de stationair regeling bij de CO test die onregelmatig verliep. Misschien toch de stationair klep schoonmaken..
En om het af te sluiten nog een herfst plaatje..
-
Online
- Berichten: 4303
- Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
- Auto: Dikke Bmw
- Locatie: München
Re: e36 320i Coupe
Vandaag maar eens het onregelmatige stationair aangepakt. Om te beginnen de idle control valve en gasklep schoon gemaakt en afgesteld. Dus bij gesloten klep de gaskabel net genoeg speling gegeven zodat er geen spanning op staat. De ICV zit verstopt onder de inlaat en er moest redelijk wat af om er bij te komen.
De slang naar de inlaat van het ASC+T balg was gescheurd. Opgelost met kit en tie wraps.
Een nieuwe balg kost €40.. Wel de inmiddels steen harde slang en pakkingen vernieuwd van ICV en gasklep.
De klep met beleid tussen de bankschroef gezet om de interne klep schoon te maken.
Met remreiniger het geheel ontdaan van zwarte derrie. Tenslotte met compressor het
Droog gespoten. Alles terug gebouwd en een test rit gemaakt. De motor pakt een stuk lekkerder
Op vanuit stilstand en hapert niet meer. Vooralsnog het euvel opgelost.
De slang naar de inlaat van het ASC+T balg was gescheurd. Opgelost met kit en tie wraps.
Een nieuwe balg kost €40.. Wel de inmiddels steen harde slang en pakkingen vernieuwd van ICV en gasklep.
De klep met beleid tussen de bankschroef gezet om de interne klep schoon te maken.
Met remreiniger het geheel ontdaan van zwarte derrie. Tenslotte met compressor het
Droog gespoten. Alles terug gebouwd en een test rit gemaakt. De motor pakt een stuk lekkerder
Op vanuit stilstand en hapert niet meer. Vooralsnog het euvel opgelost.
- Jan-Willem
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: 02 jan 2010, 12:26
- Locatie: Hengelo
Re: e36 320i Coupe
Ziet er heel netjes uit die stabi
Vacuum lekkeges zijn wel een recept voor ellende vaak, gelukkig is dat nu opgelost.
Heb je nog iets kopervet aan de draad van de spoorstangen gedaan?
Die dingen gaan onmogelijk vast zitten na verloop van tijd waardoor je met het uitlijnen er met een brander op moet.
Die e34 mod is symtoom bestrijding en daar gaat de auto echt niet fijner van sturen!
Als je al bang bent dat strongflex geel te hardcore is voor de stabi dan moet je al helemaal deze e34 mod al helemaal overslaan.
Bij mijn touring heeft de vorige eigenaar een complete nieuwe kruiskoppeling gemonteerd van de stuurstang naar het gereviseerde stuurhuis
Die touring stuurt nog steeds echt snaar strak.
Je kan dat rubber wel wisselen door een PU varriant die kan je bij hardeman kopen.
Maar ik zou eerst je oude is goed bekijken waar het probleem zit.
Vacuum lekkeges zijn wel een recept voor ellende vaak, gelukkig is dat nu opgelost.
Heb je nog iets kopervet aan de draad van de spoorstangen gedaan?
Die dingen gaan onmogelijk vast zitten na verloop van tijd waardoor je met het uitlijnen er met een brander op moet.
Die e34 mod is symtoom bestrijding en daar gaat de auto echt niet fijner van sturen!
Als je al bang bent dat strongflex geel te hardcore is voor de stabi dan moet je al helemaal deze e34 mod al helemaal overslaan.
Bij mijn touring heeft de vorige eigenaar een complete nieuwe kruiskoppeling gemonteerd van de stuurstang naar het gereviseerde stuurhuis
Die touring stuurt nog steeds echt snaar strak.
Je kan dat rubber wel wisselen door een PU varriant die kan je bij hardeman kopen.
Maar ik zou eerst je oude is goed bekijken waar het probleem zit.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: KoenM, Majestic-12 [Bot], Martijn_bmw en 133 gasten