Toyota GR86, VW California, Mazda 3
-
- Berichten: 9063
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86 | VW California | Mazda 3
Re: BMW 440i Gran Coupé.
Maar weer even een korte statusupdate. Kilometerstand is inmiddels zo'n 17.000+, verbruik in de afgelopen tijd zo tussen de 1 op 9 en 1 op 10 in. Nog steeds superhappy met de auto, rij er elke dag met heel veel plezier in. Het sperdifferentieel bevalt super, geeft een zoveel mooier rijgedrag. Meer tractie/grip de bocht uit maar als je 'em forceert breekt hij prachtig mooi uit. Ik rij tegenwoordig nagenoeg altijd in Sport+ stand, waarbij de auto een behoorlijke drifthoek toestaat.
Afgelopen vrijdag zijn de zomerbanden weer gemonteerd en dat rijdt toch wel een stuk beter. Het stuurgevoel is een stuk preciezer geworden, veel beter dan met de Pirelli Sottozero's. Kon niet helemaal wennen aan het vage stuurgevoel bij hoge(re) snelheden. Nu weer een stuk strakker dus.
Op koudere momenten zoals vanochtend (mistig, 2,5 graden boven nul) bieden de zomersloffen echter niet veel grip. Is eigenlijk wel prima want dat maakt het erg leuk, al brak hij vanochtend nogal wat enthousiaster en sneller uit dan in eerste instantie verwacht.
Ik ben nog steeds geen ervaren drifter maar het is wel dagelijkse kost nu geworden, om op de woon/werk rit overal wat zijdelings plezier te ervaren. Echt zo leuk. Sinds ik de BMW heb (vanaf november vorig jaar dus) heb ik nog 1x in mijn Golf GTI gereden... zegt wel genoeg. Het zou eeuwig zonde zijn als er in de toekomst geen leuke RWD-auto's meer zouden zijn. Nu oefenen op de langere drifts...
Is er dan niets negatiefs? Jawel. Grootste minpunt aan de BMW vind ik de bouwkwaliteit van het interieur. Het dashboard is (met name met koud weer als het plastic ook koud is) bepaald niet kraakvrij. Vooral in de B-stijl aan de passagierskant is het erg, dat kraakt en tikt echt veel te veel. Nu ben ik allergisch voor kraakjes dus dat is wel irritant. Tzt. maar eens naar laten kijken. Voor zo'n dure auto en premium-merk vind ik dit ietwat teleurstellend. De VW zit wat dat betreft beter in elkaar.
Afgelopen vrijdag zijn de zomerbanden weer gemonteerd en dat rijdt toch wel een stuk beter. Het stuurgevoel is een stuk preciezer geworden, veel beter dan met de Pirelli Sottozero's. Kon niet helemaal wennen aan het vage stuurgevoel bij hoge(re) snelheden. Nu weer een stuk strakker dus.
Op koudere momenten zoals vanochtend (mistig, 2,5 graden boven nul) bieden de zomersloffen echter niet veel grip. Is eigenlijk wel prima want dat maakt het erg leuk, al brak hij vanochtend nogal wat enthousiaster en sneller uit dan in eerste instantie verwacht.
Ik ben nog steeds geen ervaren drifter maar het is wel dagelijkse kost nu geworden, om op de woon/werk rit overal wat zijdelings plezier te ervaren. Echt zo leuk. Sinds ik de BMW heb (vanaf november vorig jaar dus) heb ik nog 1x in mijn Golf GTI gereden... zegt wel genoeg. Het zou eeuwig zonde zijn als er in de toekomst geen leuke RWD-auto's meer zouden zijn. Nu oefenen op de langere drifts...
Is er dan niets negatiefs? Jawel. Grootste minpunt aan de BMW vind ik de bouwkwaliteit van het interieur. Het dashboard is (met name met koud weer als het plastic ook koud is) bepaald niet kraakvrij. Vooral in de B-stijl aan de passagierskant is het erg, dat kraakt en tikt echt veel te veel. Nu ben ik allergisch voor kraakjes dus dat is wel irritant. Tzt. maar eens naar laten kijken. Voor zo'n dure auto en premium-merk vind ik dit ietwat teleurstellend. De VW zit wat dat betreft beter in elkaar.
- Nickvl
- Berichten: 471
- Lid geworden op: 17 mar 2014, 15:59
- Auto: E81 130I
Re: BMW 440i Gran Coupé.
Herkenbaar na het monteren van een sper rijdt ik ook nagenoeg altijd met tractiecontrole uit, blijft genieten! Kraakjes zijn echt hinderlijk..
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW 440i Gran Coupé.
Goed om te lezen dat je m her en der haaks gooit hoor. De M235i liet niet zoveel toe in sport+ meen ik me te herinneren (of ik heb een ander verwachtingspatroon )
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: BMW 440i Gran Coupé.
Mooie update ! Geniet lekker van elke km kerel
Kraakjes zijn hier veel voorbijgekomen. Insmeren van de rubbers zou moeten helpen.
Kraakjes zijn hier veel voorbijgekomen. Insmeren van de rubbers zou moeten helpen.
- Hitz
- Berichten: 1935
- Lid geworden op: 12 jan 2012, 11:09
- Auto: Mercedes-Benz S 320 CDI
- Locatie: Flevoland
Re: BMW 440i Gran Coupé.
Heel gaaf, zo'n krachtpatser, en dan ook nog een sper!
-
- Berichten: 2210
- Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26
Re: BMW 440i Gran Coupé.
Leuke review en mooi dat het sper bevalt. Wel jammer dat het interieur niet kraakvrij is. Weet je zeker dat het niet ook de deurrubbers zijn? Mijn 140i is gelukkig nog kraakvrij na het plaatsen van teflon tape door de dealer.
-
- Berichten: 9063
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86 | VW California | Mazda 3
Re: BMW 440i Gran Coupé.
Update time.
Alles went en helemaal vermogen. Na het sper was de volgende stap wat meer vermogen. En een beetje meer geluid was ook welkom, het standaard uitlaatsysteem is wat te stil voor de geweldige B58 zescillinder in het vooronder.
Nu wil het toeval dat BMW daar een prachtige oplossing voor heeft: BMW M-Performance Power and Sound kit. Een volledig nieuw uitlaatsysteem (van voor tot achter) in combinatie met andere software waardoor het vermogen stijgt van 326 PK/450 Nm naar 360 PK/500 Nm. In het uitlaatsysteem zit een klep die in Sport en Sport+ open gaat voor wat meer decibels. Nu is het zo dat dit bij nieuwe Euro 6C auto's al niet meer mag (een luider uitlaatsysteem dan standaard) maar ik ontspring gelukkig nog net de dans. Nu moest de BMW ook voor z'n 30.000 km beurtje dus heeft Thijs van Bergwerf een mooie aanbieding gemaakt voor beurt + MPPSK. Gister dus naar Gorinchem gereden hiervoor.
Eerste indruk gister: HMOG. In Comfort (met klep dicht) redelijk beschaafd, iets luider dan normaal. In Sport/Sport+ (met klep open): all hell breaks loose!
Dan is het echt een bruut en agressief monster. Het geluid plus de extra PK's/Nm's maakt 'em echt snel. Sowieso schijnt die 360 PK ietwat conservatief te zijn, ik denk dat het er nog wel een paar meer zijn (zeker met goede benzine).
Starten met koude motor is ook wel ruig, dan staat de klep de eerste 30 secondes oid. ook open dus de buren zullen blij van mij worden, mocht ik 's ochtends eens vroeg vertrekken.
Maar wel te gek dat BMW zoiets gewoon zelf (nog) levert.
In de bebouwde kom maar vooral in comfort blijven rijden, daarbuiten in mijn standaard Sport+ stand. Wat een beest is het nu.
Ik heb zelf geen video/geluidsmateriaal maar hier een YouTube filmpje:
Alles went en helemaal vermogen. Na het sper was de volgende stap wat meer vermogen. En een beetje meer geluid was ook welkom, het standaard uitlaatsysteem is wat te stil voor de geweldige B58 zescillinder in het vooronder.
Nu wil het toeval dat BMW daar een prachtige oplossing voor heeft: BMW M-Performance Power and Sound kit. Een volledig nieuw uitlaatsysteem (van voor tot achter) in combinatie met andere software waardoor het vermogen stijgt van 326 PK/450 Nm naar 360 PK/500 Nm. In het uitlaatsysteem zit een klep die in Sport en Sport+ open gaat voor wat meer decibels. Nu is het zo dat dit bij nieuwe Euro 6C auto's al niet meer mag (een luider uitlaatsysteem dan standaard) maar ik ontspring gelukkig nog net de dans. Nu moest de BMW ook voor z'n 30.000 km beurtje dus heeft Thijs van Bergwerf een mooie aanbieding gemaakt voor beurt + MPPSK. Gister dus naar Gorinchem gereden hiervoor.
Eerste indruk gister: HMOG. In Comfort (met klep dicht) redelijk beschaafd, iets luider dan normaal. In Sport/Sport+ (met klep open): all hell breaks loose!
Dan is het echt een bruut en agressief monster. Het geluid plus de extra PK's/Nm's maakt 'em echt snel. Sowieso schijnt die 360 PK ietwat conservatief te zijn, ik denk dat het er nog wel een paar meer zijn (zeker met goede benzine).
Starten met koude motor is ook wel ruig, dan staat de klep de eerste 30 secondes oid. ook open dus de buren zullen blij van mij worden, mocht ik 's ochtends eens vroeg vertrekken.
Maar wel te gek dat BMW zoiets gewoon zelf (nog) levert.
In de bebouwde kom maar vooral in comfort blijven rijden, daarbuiten in mijn standaard Sport+ stand. Wat een beest is het nu.
Ik heb zelf geen video/geluidsmateriaal maar hier een YouTube filmpje:
Laatst gewijzigd door Wouter81 op 21 jul 2018, 18:09, 1 keer totaal gewijzigd.
- Niels
- Berichten: 22257
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: BMW 440i Gran Coupé.
Lekkere upgrade Wouter
-
- Berichten: 9063
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86 | VW California | Mazda 3
-
- Berichten: 9063
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86 | VW California | Mazda 3
-
Online
- Berichten: 2717
- Lid geworden op: 26 sep 2014, 15:47
- Locatie: BMW E91 330d
Re: BMW 440i Gran Coupé.
dat zijn beste kelken
- Sander-E46
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: 07 apr 2013, 12:13
Re: BMW 440i Gran Coupé.
Heerlijke sound in comfort al, ik schrok wel even toen de kleppen opengingen. Inderdaad erg gaaf dat dit gewoon OEM is. Valt nu wel op dat dat zwarte plastic in de achterbumper (naar mijn mening) een beetje goedkoop oogt.
Dikke upgrade!!
Dikke upgrade!!
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26724
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: BMW 440i Gran Coupé.
Heel gaaf! Dikke sound en meer power altijd lekker!
-
Online
- Berichten: 2717
- Lid geworden op: 26 sep 2014, 15:47
- Locatie: BMW E91 330d
Re: BMW 440i Gran Coupé.
die Diffusor moet je eigenljk een keer (laten) spuiten, knapt die enorm van op (al zou ikzelf voor matzwart kiezen)Sander-E46 schreef: ↑21 jul 2018, 18:16 Heerlijke sound in comfort al, ik schrok wel even toen de kleppen opengingen. Inderdaad erg gaaf dat dit gewoon OEM is. Valt nu wel op dat dat zwarte plastic in de achterbumper (naar mijn mening) een beetje goedkoop oogt.
Dikke upgrade!!
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: BMW 440i Gran Coupé.
Whoa! Brute upgrade en wat een heerlijk geluid Wouter! Diffusor spuiten ben ik het wel mee eens ja. Gezien de zwarte auto zou ik 'm in bodykleur spuiten.
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
-
- Berichten: 9063
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86 | VW California | Mazda 3
Re: BMW 440i Gran Coupé - MPPSK
Thx guys, diffusor staat idd ook nog op de verlanglijst.
-
- Berichten: 21729
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: BMW 440i Gran Coupé - MPPSK
Lekkere upgrade!
-
- Berichten: 664
- Lid geworden op: 14 mei 2009, 20:59
Re: BMW 440i Gran Coupé - MPPSK
Weer bedankt Wouter Is echt een super upgrade ik rij er zelf ook met veel plezier mee rond op een 440i Cabrio
- MartijnGizmo
- Berichten: 12747
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: BMW 440i Gran Coupé - MPPSK
Lekkere update weer, kan die wagen goed hebben!
-
Online
- Berichten: 683
- Lid geworden op: 17 mei 2008, 10:45
Re: BMW 440i Gran Coupé - MPPSK
Gaaf Wouter, mooie upgrades krijgt deze 440i voor z'n kiezen!
-
- Berichten: 3725
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:18
Re: BMW 440i Gran Coupé.
Tis maar wat je smaak is.
Wouter, hele mooie upgrade en een heerlijk geluid! Die PK's zijn idd conservatief. Die carbon sierstukken zoals in het filmpje misstaan denk ik ook niet.
-
- Berichten: 9063
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86 | VW California | Mazda 3
Re: BMW 440i Gran Coupé - MPPSK
Enige weken geleden een uitnodiging ontvangen van BMW om een middagje op Zandvoort te komen rijden in M Performance modellen, M modellen en de i8. Dat is natuurlijk altijd leuk dus in de loop van vanochtend op naar Zandvoort.
Daar aangekomen en na een broodje en wat verplichte theorie hadden we een leuk programma. Eerst het circuit op met M Performance modellen. De selectie bestond uit een M140i, M240i, een 540i maar ook een M850i! Jawel, de nieuwe 8 serie en er was er maar één van. Dus op de één of andere manier stond ik als eerste bij de 8 serie dus daarmee op pad. Een rondje of 10 over Zandvoort gereden met het slagschip, want dat is het. Maar het is wel een erg indrukwekkende auto hoor. Een heerlijk dikke 4,4 liter V8 met 530 PK en 750 Nm koppel. Klinkt lekker en trekt echt behoorlijk. En natuurlijk is het een zware grote auto maar het stuurt nog best wel goed. Interieur ook prachtig afgewerkt, de glazen pookknop is een beetje fout maar wel leuk. Standaard X-Drive maar niet storend. Trekt de auto echt prima de bocht door. Zware motor in de neus dus wel wat onderstuur bij hard insturen maar verder geeft de auto geen krimp. Toch wel behoorlijk indrukwekkend, als je weet dat je met ruim 2 ton onderweg bent. In kilo's maar ook zo ongeveer in euro's denk ik...
Door het comfort gaat het ongemerkt ook heel gemakkelijk erg hard. We reden in een groepje maar op een gegeven moment zag ik dat we voor de Tarzan zo'n 200 km/u reden. Voelt alsof je 120 rijdt... maar als je dan moet remmen, dan merk je het gewicht en de snelheid wel, ook al houden de remmen zich goed.
Al met al een geweldige auto, de M850i! Wil niet weten hoe hard een M8 wel niet loopt straks... het kan altijd gekker.
Maar was dit het hoogtepunt van vandaag? Nee. Want daarna konden we kiezen uit diverse M modellen. Paar M2's (oude model), een M2 Competition, een M5, M6 en een M4CS. Gekozen voor de laatste en daar absoluut geen spijt van gekregen.
WAT EEN AUTO is dat zeg. Ademt pure motorsport uit. De lussen in plaats van de deurhendels, de minimalistische cockpit met diverse lichtgewicht panelen, alcantara stuur etc. Auto stond op Michelin Pilot Sport Cup 2 en WAT EEN FEEST. Echt, wat een heerlijke pure diehard rijdersauto. Onderin veel minder koppel dan die V8 koppelbeul uit de M850i maar veel meer een toerenmotor. Toch 600 Nm en 460 PK maar een heel ander karakter dan de moddervette V8 uit de 8 serie. Veel meer mijn ding ook. Heerlijk puur, ongefilterd. Stuurt super, remt top en wat een grip met de Michelins. Misselijkmakende bochtensnelheid in Bos Uit, niet normaal zoals je het rechte stuk op gekatapulteert wordt. Wat een rijdersauto, zwaar onder de indruk van deze kar. Puur genieten met hoofdletters, ook hier een rondje of 10 mee gereden. Verbruik 1 op 3 geloof ik dus weer lekker duurzaam bezig geweest. De leukste auto waar ik ooit in gereden heb, period.
Toen nog wat spelen met 118i's op een natte baan bij Slotemakers (altijd leuk) en als afsluiting in de i8 rijden. Natuurlijk een futuristisch model wat geen nadere toelichting behoeft. Samengevat mijn mening over die i8: ik vind het niks. Stationair klinkt het nergens naar, met dat grasmaaiergeluid uit die driecilinder, acceleratie valt me ietwat tegen en vooral de grip van de relatief smalle bandjes is nogal tegenvallend. Heel snel veel onderstuur. Remt ook niet al te best. Remmen zelf zijn goed maar door de smalle (voor)banden merk je dat je eigenlijk gewoon te weinig rubber op de weg hebt om echt snel stil te staan. Door het artificiële geluid klinkt het rijdend nog wel aardig maar geef mij maar een echte oldskool sportauto met brede banden en dikke motor. Als dit de toekomst is, dan blijf ik liever in het verleden hangen...
Al met al een geweldige middag beleefd met diverse snelle BMW's waarbij mijn absolute hoogetepunt echt de M4CS was. Zo behoort een sportauto zijn in mijn ogen... #iaminlove
Daar aangekomen en na een broodje en wat verplichte theorie hadden we een leuk programma. Eerst het circuit op met M Performance modellen. De selectie bestond uit een M140i, M240i, een 540i maar ook een M850i! Jawel, de nieuwe 8 serie en er was er maar één van. Dus op de één of andere manier stond ik als eerste bij de 8 serie dus daarmee op pad. Een rondje of 10 over Zandvoort gereden met het slagschip, want dat is het. Maar het is wel een erg indrukwekkende auto hoor. Een heerlijk dikke 4,4 liter V8 met 530 PK en 750 Nm koppel. Klinkt lekker en trekt echt behoorlijk. En natuurlijk is het een zware grote auto maar het stuurt nog best wel goed. Interieur ook prachtig afgewerkt, de glazen pookknop is een beetje fout maar wel leuk. Standaard X-Drive maar niet storend. Trekt de auto echt prima de bocht door. Zware motor in de neus dus wel wat onderstuur bij hard insturen maar verder geeft de auto geen krimp. Toch wel behoorlijk indrukwekkend, als je weet dat je met ruim 2 ton onderweg bent. In kilo's maar ook zo ongeveer in euro's denk ik...
Door het comfort gaat het ongemerkt ook heel gemakkelijk erg hard. We reden in een groepje maar op een gegeven moment zag ik dat we voor de Tarzan zo'n 200 km/u reden. Voelt alsof je 120 rijdt... maar als je dan moet remmen, dan merk je het gewicht en de snelheid wel, ook al houden de remmen zich goed.
Al met al een geweldige auto, de M850i! Wil niet weten hoe hard een M8 wel niet loopt straks... het kan altijd gekker.
Maar was dit het hoogtepunt van vandaag? Nee. Want daarna konden we kiezen uit diverse M modellen. Paar M2's (oude model), een M2 Competition, een M5, M6 en een M4CS. Gekozen voor de laatste en daar absoluut geen spijt van gekregen.
WAT EEN AUTO is dat zeg. Ademt pure motorsport uit. De lussen in plaats van de deurhendels, de minimalistische cockpit met diverse lichtgewicht panelen, alcantara stuur etc. Auto stond op Michelin Pilot Sport Cup 2 en WAT EEN FEEST. Echt, wat een heerlijke pure diehard rijdersauto. Onderin veel minder koppel dan die V8 koppelbeul uit de M850i maar veel meer een toerenmotor. Toch 600 Nm en 460 PK maar een heel ander karakter dan de moddervette V8 uit de 8 serie. Veel meer mijn ding ook. Heerlijk puur, ongefilterd. Stuurt super, remt top en wat een grip met de Michelins. Misselijkmakende bochtensnelheid in Bos Uit, niet normaal zoals je het rechte stuk op gekatapulteert wordt. Wat een rijdersauto, zwaar onder de indruk van deze kar. Puur genieten met hoofdletters, ook hier een rondje of 10 mee gereden. Verbruik 1 op 3 geloof ik dus weer lekker duurzaam bezig geweest. De leukste auto waar ik ooit in gereden heb, period.
Toen nog wat spelen met 118i's op een natte baan bij Slotemakers (altijd leuk) en als afsluiting in de i8 rijden. Natuurlijk een futuristisch model wat geen nadere toelichting behoeft. Samengevat mijn mening over die i8: ik vind het niks. Stationair klinkt het nergens naar, met dat grasmaaiergeluid uit die driecilinder, acceleratie valt me ietwat tegen en vooral de grip van de relatief smalle bandjes is nogal tegenvallend. Heel snel veel onderstuur. Remt ook niet al te best. Remmen zelf zijn goed maar door de smalle (voor)banden merk je dat je eigenlijk gewoon te weinig rubber op de weg hebt om echt snel stil te staan. Door het artificiële geluid klinkt het rijdend nog wel aardig maar geef mij maar een echte oldskool sportauto met brede banden en dikke motor. Als dit de toekomst is, dan blijf ik liever in het verleden hangen...
Al met al een geweldige middag beleefd met diverse snelle BMW's waarbij mijn absolute hoogetepunt echt de M4CS was. Zo behoort een sportauto zijn in mijn ogen... #iaminlove
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW 440i Gran Coupé - MPPSK
Klinkt als een zeer geslaagd uitje en fijn dat je even in de 850 en de CS hebt kunnen sturen!
Die uitnodigingen krijg je zeker alleen als je boven de 50k shopt?
Die uitnodigingen krijg je zeker alleen als je boven de 50k shopt?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bokkepoot, e30touring1990, Estoque en 232 gasten