E36 340i Coupe |Foetsie|
- Bert ///M3
- Berichten: 9348
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: E36 340i Coupe |het leeft nog|
LOL.
Heb je die rolkooi al helemaal vast staan of enkel de A en B stijl?
Ik wilde namelijk eerst typen, neem even de tijd om dingen als je kabelboom uit te zoeken enz.
Als je namelijk denkt dat in de auto werken lastig is zonder kooi, probeer dan maar eens een kabelboom los te trekken en uit te dunnen als er al een kooi in zit LOL Ik heb 4 dagen tussen de buizen gevouwen gelegen om het te fixen omdat ik er 10 jaar geleden te lui voor was en het gewoon onder het dashboard verstopt had. Nu even de tijd nemen bespaart je later echt een hoop ellende. Of alles moet op de standaard plaats terug gaan natuurlijk
Heb je die rolkooi al helemaal vast staan of enkel de A en B stijl?
Ik wilde namelijk eerst typen, neem even de tijd om dingen als je kabelboom uit te zoeken enz.
Als je namelijk denkt dat in de auto werken lastig is zonder kooi, probeer dan maar eens een kabelboom los te trekken en uit te dunnen als er al een kooi in zit LOL Ik heb 4 dagen tussen de buizen gevouwen gelegen om het te fixen omdat ik er 10 jaar geleden te lui voor was en het gewoon onder het dashboard verstopt had. Nu even de tijd nemen bespaart je later echt een hoop ellende. Of alles moet op de standaard plaats terug gaan natuurlijk
- Harrie D
- Berichten: 648
- Lid geworden op: 28 mei 2010, 00:45
- Locatie: Onder Eindhoven
Re: E36 340i Coupe |het leeft nog|
Rolkooi zit al vast, bij de E30 had ik het in omgekeerde volgorde gedaan en kon ik vervolgens alles een klein beetje aanpassen omdat er opeens een rolkooi in de weg zat....
Dus het is een overwogen keuze, maar kut is het toch
Dus het is een overwogen keuze, maar kut is het toch
- Bert ///M3
- Berichten: 9348
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: E36 340i Coupe |het leeft nog|
Valt op zich wel mee.
Ik had de meeste losse boompjes al verwijderd enkel alles rond het dashboard zat er nog.
Ik wilde de wissers en ABS intact houden dus uitdunnen was sneller als overnieuw trekken, zonder ABS kan je net zo goed overnieuw beginnen.
Dan is het eigenlijk heel simpel. Ik heb alle stekkers er af geknipt die niet bezet waren. De tekening met zekeringen nagelopen, alle zekeringen van alles wat niet gebruikt word er uit. En alles in de zekeringhouders die leeg waren er uit getrokken. Dan is het gewoon een kwestie van alle draden wegknippen die los liggen. Enkel die bos die onder het stuur ligt lijkt heel overweldigend maar die word vanzelf dunner. Als je dan alle draden weg hebt, even langs de linker en rechter splice boxen en de splices in de zekeringenbak, alles waar nog maar 1 draad in zit kan je ook weghalen want dat komt nergens op uit. Dan heb je dus een kabelboom over die zeker voor 99% uitgedund is
Ik denk dat ik nog maar 12-13 zekeringen bezet heb, enkel de ABS relais en de brandstof/DME relais aan de zijkant van de zekeringenbox enkel als je dingen als verlichting houd moet je natuurlijk wel meer laten zitten, en dingen als de kachelunit enz.
Ik had de meeste losse boompjes al verwijderd enkel alles rond het dashboard zat er nog.
Ik wilde de wissers en ABS intact houden dus uitdunnen was sneller als overnieuw trekken, zonder ABS kan je net zo goed overnieuw beginnen.
Dan is het eigenlijk heel simpel. Ik heb alle stekkers er af geknipt die niet bezet waren. De tekening met zekeringen nagelopen, alle zekeringen van alles wat niet gebruikt word er uit. En alles in de zekeringhouders die leeg waren er uit getrokken. Dan is het gewoon een kwestie van alle draden wegknippen die los liggen. Enkel die bos die onder het stuur ligt lijkt heel overweldigend maar die word vanzelf dunner. Als je dan alle draden weg hebt, even langs de linker en rechter splice boxen en de splices in de zekeringenbak, alles waar nog maar 1 draad in zit kan je ook weghalen want dat komt nergens op uit. Dan heb je dus een kabelboom over die zeker voor 99% uitgedund is
Ik denk dat ik nog maar 12-13 zekeringen bezet heb, enkel de ABS relais en de brandstof/DME relais aan de zijkant van de zekeringenbox enkel als je dingen als verlichting houd moet je natuurlijk wel meer laten zitten, en dingen als de kachelunit enz.
- Harrie D
- Berichten: 648
- Lid geworden op: 28 mei 2010, 00:45
- Locatie: Onder Eindhoven
Re: E36 340i Coupe |het leeft nog|
Ik doelde eigenlijk op werken met een rolkooi in de auto
Kabelboom uitdunnen doe ik vast nog wel een keer, voor nu heb ik maar gewoon een hoop van die plastic tubing gekocht om de rommel die over de vloer loopt mee in te pakken, ziet er wat netter uit en voorkomt beschadigingen.
ABS ligt er overigens op het moment uit, had geen plek meer voor de pomp en had een ABS ring om zeep geholpen bij het uitboren van een sensor (leermomentje...)
Remdrukregelaar zit er overigens wel netjes tussen, dus de balans zal niet zo'n probleem zijn
Overigens gaat het niet zo enorm hard hoor, het voornaamste verschil is dat de motorkap nu even dicht ligt en er een gat in zit, verder moet ik aan die throttlebodies nog zat doen (en heb er al zat aan gedaan omdat vooral het gasmechanisme voor geen meter werkte)
Verder heb ik bij aardig wat dingen nog wel voor de makkelijke/snelle oplossing gekozen, de uitlaat is bv voor 80% gerecycled van de E30.
Kabelboom uitdunnen doe ik vast nog wel een keer, voor nu heb ik maar gewoon een hoop van die plastic tubing gekocht om de rommel die over de vloer loopt mee in te pakken, ziet er wat netter uit en voorkomt beschadigingen.
ABS ligt er overigens op het moment uit, had geen plek meer voor de pomp en had een ABS ring om zeep geholpen bij het uitboren van een sensor (leermomentje...)
Remdrukregelaar zit er overigens wel netjes tussen, dus de balans zal niet zo'n probleem zijn
Hopelijk dit jaar.
Overigens gaat het niet zo enorm hard hoor, het voornaamste verschil is dat de motorkap nu even dicht ligt en er een gat in zit, verder moet ik aan die throttlebodies nog zat doen (en heb er al zat aan gedaan omdat vooral het gasmechanisme voor geen meter werkte)
Verder heb ik bij aardig wat dingen nog wel voor de makkelijke/snelle oplossing gekozen, de uitlaat is bv voor 80% gerecycled van de E30.
- MartijnGizmo
- Berichten: 12746
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: E36 340i Coupe |het leeft nog|
Misschien kun je zo'n raampje in de kap maken als bij een Corvette ZR1!
- Niels
- Berichten: 22256
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: E36 340i Coupe |het leeft nog|
Of als bij een Ferrari! Briljant idee Ff lekker showen dat er een V8 in ligt
- Harrie D
- Berichten: 648
- Lid geworden op: 28 mei 2010, 00:45
- Locatie: Onder Eindhoven
Re: E36 340i Coupe |het leeft nog|
Nee dank je, zo'n held ben ik niet met alu lassen, dus dat houd ik liever verborgen
(Het kwam nog wel ter sprake om een barbeque deksel te gebruiken voor de mooie ronde vorm, inclusief thermometertje)
(Het kwam nog wel ter sprake om een barbeque deksel te gebruiken voor de mooie ronde vorm, inclusief thermometertje)
-
- Berichten: 4296
- Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
- Auto: Dikke Bmw
- Locatie: München
Re: E36 340i Coupe |het leeft nog|
Fiberglass
- Martijn_bmw
- Berichten: 26692
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: E36 340i Coupe |het leeft nog|
blijft een gaaf topic! lekker hobby en en mooie schrijfstijl!
- Harrie D
- Berichten: 648
- Lid geworden op: 28 mei 2010, 00:45
- Locatie: Onder Eindhoven
Re: E36 340i Coupe |meer foto's|
En zoals beloofd:
Spoilertje maar een beetje geschilderd (uitleg: moet binnenkort weer op pad en had de aanhanger gebruikt als opslag, dus die moet even zoveel mogelijk leeg)
Zoals hier te zien zijn we maar eens begonnen met de bedrading, heb dit keer de stekkertjes voor de motor maar gewoon nieuw besteld, 1 van de dingen die ik bij de E30 afgeraffeld had (en die altijd blijven knagen, ook al heb ik er 0 problemen mee gehad)
Het totale voorfront hangt er overigens los aan, dit was vooral om te kijken hoe de splitter uit zou komen en hoe ik m'n radiateur d'r in moest hangen.
De carterpan is ietsje lager uitgekomen dan ik gepland had (hij loopt ongeveer gelijk met het subframe, carterplug steekt wel iets uit)
Had toevallig nog een ander dashboard gekocht voor een tientje, eigenlijk meer als oefenobject om te kijken wat ik weg moest hakken voor de rolkooi, maar nadat ik dat gedaan had realiseerde ik me dat het airbag kapje wel bijzonder handig was om iets achter te verstoppen
En let niet op het carbon folie stripje, het is beter dan hout
De uitlaat is een totale lapjeskat, het enige wat ik nieuw heb gekocht zijn 2 v-band klammen met snelsluiting voor de aansluiting op de spruitstukken, 2 v-band klemmen in 63mm (die zitten tussen einddemper en middendemper) en de middendemper.
Ow en alles met gewone lasdraad gelast omdat ik te beroerd was om het tig apparaat te pakken, dus dan maar een bus hittebestendig dr over die ik ergens gevonden had.
Dat ophangdingetje aan de baksteun is 1 vd stabistokjes van de e30 die krom was gebeukt door die vervelende Porsche, gelukkig heb ik 'm toch nog kunnen recyclen
De motor ligt vast, er zitten flexibele stukken tussen, dus ik verwacht dat er niks afbreekt, indien wel: lasapparaat.
Ehhh ja, sportieve pedaaltjes met allemaal een andere hoogte (boeiend, heel-toe ben ik nog steeds te spastisch voor), een grote brei van kabels en een rolkooi die altijd in de weg zit.
Spoilertje maar een beetje geschilderd (uitleg: moet binnenkort weer op pad en had de aanhanger gebruikt als opslag, dus die moet even zoveel mogelijk leeg)
Zoals hier te zien zijn we maar eens begonnen met de bedrading, heb dit keer de stekkertjes voor de motor maar gewoon nieuw besteld, 1 van de dingen die ik bij de E30 afgeraffeld had (en die altijd blijven knagen, ook al heb ik er 0 problemen mee gehad)
Het totale voorfront hangt er overigens los aan, dit was vooral om te kijken hoe de splitter uit zou komen en hoe ik m'n radiateur d'r in moest hangen.
De carterpan is ietsje lager uitgekomen dan ik gepland had (hij loopt ongeveer gelijk met het subframe, carterplug steekt wel iets uit)
Had toevallig nog een ander dashboard gekocht voor een tientje, eigenlijk meer als oefenobject om te kijken wat ik weg moest hakken voor de rolkooi, maar nadat ik dat gedaan had realiseerde ik me dat het airbag kapje wel bijzonder handig was om iets achter te verstoppen
En let niet op het carbon folie stripje, het is beter dan hout
De uitlaat is een totale lapjeskat, het enige wat ik nieuw heb gekocht zijn 2 v-band klammen met snelsluiting voor de aansluiting op de spruitstukken, 2 v-band klemmen in 63mm (die zitten tussen einddemper en middendemper) en de middendemper.
Ow en alles met gewone lasdraad gelast omdat ik te beroerd was om het tig apparaat te pakken, dus dan maar een bus hittebestendig dr over die ik ergens gevonden had.
Dat ophangdingetje aan de baksteun is 1 vd stabistokjes van de e30 die krom was gebeukt door die vervelende Porsche, gelukkig heb ik 'm toch nog kunnen recyclen
De motor ligt vast, er zitten flexibele stukken tussen, dus ik verwacht dat er niks afbreekt, indien wel: lasapparaat.
Ehhh ja, sportieve pedaaltjes met allemaal een andere hoogte (boeiend, heel-toe ben ik nog steeds te spastisch voor), een grote brei van kabels en een rolkooi die altijd in de weg zit.
- Niels
- Berichten: 22256
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: E36 340i Coupe |meer foto's|
Lekker bezig!!
- RJK
- Berichten: 3539
- Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51
Re: E36 340i Coupe |meer foto's|
Inderdaad, en heerlijke No Nonsense aanpak.
- Harrie D
- Berichten: 648
- Lid geworden op: 28 mei 2010, 00:45
- Locatie: Onder Eindhoven
Re: E36 340i Coupe |slechte foto's en niks gedaan|
Goed, sinds de vorige update is er eigenlijk niks aan het geval gedaan.
Had net voor vertrek halverwege april nog wat verder geprutst aan de bedrading, doe het dit keer echt op m'n gemakje, nadenkende over het feit dat het misschien ooit weer los moet.
En de carterpan vol geknikkerd met olie om eens te kijken of er een grote vlek zou liggen bij terugkomst
Naja, 3,5 week weg (Dalian, China), ben voor m'n gevoel 10kg zwaarder terug gekomen, veel teveel lekker eten daar....
Vervolgens een dagje thuis geweest, een paar dagen naar Berlijn geweest onder het mom van "nooit geweest" en daar ontdekt dat de E36 hoogstwaarschijnlijk wat extra vertraging op gaat lopen door iets wat ook altijd teveel tijd en geld kost
Evengoed, overmorgen weer het vliegtuig in voor een paar weekjes, dus toenstraks in het kader van motivatie het ding een keer op z'n poten laten zakken.
Ben benieuwd in hoeverre er mee te rijden is, maar dat zien we ooit wel een keer, als het ff kan laat ik 'm zo staan, qua uiterlijk is het eigenlijk wel perfect.
Had net voor vertrek halverwege april nog wat verder geprutst aan de bedrading, doe het dit keer echt op m'n gemakje, nadenkende over het feit dat het misschien ooit weer los moet.
En de carterpan vol geknikkerd met olie om eens te kijken of er een grote vlek zou liggen bij terugkomst
Naja, 3,5 week weg (Dalian, China), ben voor m'n gevoel 10kg zwaarder terug gekomen, veel teveel lekker eten daar....
Vervolgens een dagje thuis geweest, een paar dagen naar Berlijn geweest onder het mom van "nooit geweest" en daar ontdekt dat de E36 hoogstwaarschijnlijk wat extra vertraging op gaat lopen door iets wat ook altijd teveel tijd en geld kost
Evengoed, overmorgen weer het vliegtuig in voor een paar weekjes, dus toenstraks in het kader van motivatie het ding een keer op z'n poten laten zakken.
Ben benieuwd in hoeverre er mee te rijden is, maar dat zien we ooit wel een keer, als het ff kan laat ik 'm zo staan, qua uiterlijk is het eigenlijk wel perfect.
- Djessey
- Berichten: 2175
- Lid geworden op: 17 okt 2016, 17:49
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: E36 340i Coupe |slechte foto's en niks gedaan|
Hoe lager hoe beter !
- Harrie D
- Berichten: 648
- Lid geworden op: 28 mei 2010, 00:45
- Locatie: Onder Eindhoven
Re: E36 340i Coupe |slechte foto's en niks gedaan|
Nee
De enige reden waarom ik 'm nog iets lager zou willen hebben is zodat de splitter effectiever is.
Maar ik kijk tegen de tijd dat ik er mee kan rijden wel hoe het gaat.
De enige reden waarom ik 'm nog iets lager zou willen hebben is zodat de splitter effectiever is.
Maar ik kijk tegen de tijd dat ik er mee kan rijden wel hoe het gaat.
- 328Ti
- Berichten: 3028
- Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10
Re: E36 340i Coupe |slechte foto's en niks gedaan|
Ben ik de enige die de fotos niet ziet?
- Jan-Willem
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: 02 jan 2010, 12:26
- Locatie: Hengelo
Re: E36 340i Coupe |slechte foto's en niks gedaan|
Ik ook niet, al mijn foto's van photobucket werken niet meer.
Zelfs niet meer met .jpg~original truc
Zelfs niet meer met .jpg~original truc
- 328Ti
- Berichten: 3028
- Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10
- Harrie D
- Berichten: 648
- Lid geworden op: 28 mei 2010, 00:45
- Locatie: Onder Eindhoven
-
- Berichten: 4296
- Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
- Auto: Dikke Bmw
- Locatie: München
Re: E36 340i Coupe |slechte foto's en niks gedaan|
Hoe staat het met deze?
- Harrie D
- Berichten: 648
- Lid geworden op: 28 mei 2010, 00:45
- Locatie: Onder Eindhoven
Re: E36 340i Coupe |slechte foto's en niks gedaan|
Veilig op z'n wielen, veel te warm om iets te doen (al heb ik dan toevallig vandaag even een beugeltje gevouwen voor m'n koelvloeistoftankje)
-
- Berichten: 4296
- Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
- Auto: Dikke Bmw
- Locatie: München
-
- Berichten: 2915
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49
- Harrie D
- Berichten: 648
- Lid geworden op: 28 mei 2010, 00:45
- Locatie: Onder Eindhoven
Re: E36 340i Coupe |slechte foto's en niks gedaan|
De warmte is een slecht, kindvriendelijk, excuus, het betere excuus is sex, alcohol en luiheid
-
- Berichten: 2915
- Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49
Re: E36 340i Coupe |slechte foto's en niks gedaan|
No further questions!