E36 340i Coupe |Foetsie|

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RJK
Berichten: 3539
Lid geworden op: 17 aug 2009, 20:51

Re: E36 340i Coupe |Oepsje|

Bericht door RJK » 31 jan 2019, 21:48

Harrie D schreef: 31 jan 2019, 21:24 nieuwe ligt in de garage
Heerlijk weer :lollerdelol:

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: E36 340i Coupe |Oepsje|

Bericht door Knot » 31 jan 2019, 22:13

Toch best schrikken, zonde.

Gebruikersavatar
Harrie D
Berichten: 648
Lid geworden op: 28 mei 2010, 00:45
Locatie: Onder Eindhoven

Re: E36 340i Coupe |Oepsje|

Bericht door Harrie D » 31 jan 2019, 22:24

Knot schreef: 31 jan 2019, 22:13 Toch best schrikken, zonde.
Nope en nope ;)
Als het iets dichter bij huis was gebeurd was ik gewoon verder gereden, je kon eigenlijk prima onder de kap door kijken (ongetwijfeld geholpen door het feit dat mijn favoriete zitpositie altijd idioot laag is)
RJK schreef: 31 jan 2019, 21:48
Harrie D schreef: 31 jan 2019, 21:24 nieuwe ligt in de garage
Heerlijk weer :lollerdelol:
Wilde het eergisteren vervangen, maar geen zin omdat het te koud was....

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12747
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: E36 340i Coupe |Oepsje|

Bericht door MartijnGizmo » 01 feb 2019, 08:44

Wel lekker schrikmomentje... Geen schade aan je dak/raamstijl?

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: E36 340i Coupe |Oepsje|

Bericht door ///Joost » 01 feb 2019, 09:21

Het past wel geheel in het verhaal, dit momentje. :lol:

Gebruikersavatar
Harrie D
Berichten: 648
Lid geworden op: 28 mei 2010, 00:45
Locatie: Onder Eindhoven

Re: E36 340i Coupe |lộn xộn quá|

Bericht door Harrie D » 18 feb 2019, 20:04

Ik was het uitlijnrapportje nog schuldig gebleven na het hele motorkap debacle :mrgreen:
Uitlijnrapportje
Let wel dat de rollcenterspacers er voor dus tussen zitten en het ding met inveren meer negatief camber krijgt (de platen staan overigens zo goed als maximaal negatief, dus ik had zoiets van: we proberen het eerst wel eens)
MartijnGizmo schreef: 01 feb 2019, 08:44 Wel lekker schrikmomentje... Geen schade aan je dak/raamstijl?
Lekker bijtijds: niks wat ik zelf niet erger heb gemaakt door de ruit dr uit te beuken :p

En om dus weer verder te gaan met de orde van de dag (net terug van 1,5 week Dresden en morgen weer voor een maand richting Seoul)
In de afgelopen dagen de vooruit er uit zitten slopen, hels kutkarwei, dus toen maar uit frustratie met een voorhamer dr op lopen beuken.
Was erg leuk, maakte het alleen nog lastiger om het ding er uit te halen, maar het is gelukt.
Ondertussen de sponning even schoongemaakt en natuurlijk het cadeautje van de vorige lulhannes die de ruit heeft vervangen gevonden....
Afbeelding

Roestomvormer, krab het morgen nog wel een keer schoon, even dichtspetteren, primer dr op en we kijken wel weer als we terug zijn...

Gebruikersavatar
328Ti
Berichten: 3028
Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10

Re: E36 340i Coupe |lộn xộn quá|

Bericht door 328Ti » 18 feb 2019, 21:14

In mn broek gezeken van het lachen. Dank u

Hopelijk snel alles weer op en top

Gebruikersavatar
Harrie D
Berichten: 648
Lid geworden op: 28 mei 2010, 00:45
Locatie: Onder Eindhoven

Re: E36 340i Coupe |scheetjes|

Bericht door Harrie D » 03 apr 2019, 22:28

Hele korte post (ook vrij weinig gedaan)

Nieuwe ruit er in geplakt met zoveel mogelijk kit, de sierstrip/afwatering er omheen past niet meer, dus daar maar wat extra kit op gesmeerd en het ding dr in gedrukt, zal wel...
Motorkap dr op geknutseld, past idd best prima, alleen de chinese aerocatch dingen zijn van hopeloze kwaliteit, dus vandaag toch maar de originele besteld, maar tot nu toe is ie iig niet omhoog gewapperd.
Geel schilderen ging overigens fout, bestickeren ging fout, sneeuwvlokpatroon ging fout, dus toen maar gewoon een dikke laag plastidip er op gespetterd die er nog lag. Het ziet er uit als slecht stucwerk, maar iig zit er wat op.

Verder vorige week en vandaag nog even een filmpje laten maken
Alle filmpjes behalve die van buitenaf waar ik met de launch control vertrek liep het ding nog wat te arm nadat ik de DB-killers er uit had gesloopt.
Dat externe vertrek is overigens in zn 2 met nog wat hulpjes van de megasquirt dr bij, vandaar de hele beperkte hoeveelheid wielspin.


Crookie
Berichten: 4296
Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
Auto: Dikke Bmw
Locatie: München

Re: E36 340i Coupe |scheetjes|

Bericht door Crookie » 03 apr 2019, 23:46

Pruttelt lekker

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12747
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: E36 340i Coupe |scheetjes|

Bericht door MartijnGizmo » 04 apr 2019, 08:23

Komt lekker van z'n plek!

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: E36 340i Coupe |scheetjes|

Bericht door ///Joost » 04 apr 2019, 09:20

Hehe...heerlijk man. Het is bijna zonde dat je de carros een beetje halfbakken opbouwt. Ik begrijp dat het low budget moet, maar hier zou je echt iets heel speciaals van kunnen maken.

Gebruikersavatar
Harrie D
Berichten: 648
Lid geworden op: 28 mei 2010, 00:45
Locatie: Onder Eindhoven

Re: E36 340i Coupe |scheetjes|

Bericht door Harrie D » 04 apr 2019, 10:12

Low budget valt wel mee, maar het ding zag er al uit om op te schieten, dus echt een prioriteit is het niet. Sowieso vind ik het paars geen al te mooie kleur, maar het valt iig niet teveel op.
Komt nog wel.

Denk dat ik er nog wat meer polyester voor koop tzt, splitter weer veranderen enz.

Volgende project ligt trouwens ook alweer in de garage te wachten:
Afbeelding

Maar dat is niet voor de E36, meer een projectje wat ik al veel langer wilde maken :mrgreen:

Gebruikersavatar
Harrie D
Berichten: 648
Lid geworden op: 28 mei 2010, 00:45
Locatie: Onder Eindhoven

Re: E36 340i Coupe |grafbak & grafeigenaar|

Bericht door Harrie D » 15 mei 2019, 19:12

Naja, ondertussen weer terug uit het land van de rijzende zon, in de tussentijd een huisje gekocht (eind juni sleutel, dus tot zover de updates aan de E36 die geld kosten...)

Wat kleine dingetjes gedaan/verbeterd/gevloekt:

Afbeelding
De chinese aerocatch dingen vervangen door de echte en er meteen 2 drukknopen bij gezet om te voorkomen dat 2 x 25% van de motorkap een keer omhoog komt (er zit nog meer dan genoeg polyesterstof op, maar de motorkap ziet er sowieso uit om op te schieten)

Afbeelding
Eigenlijk al wat eerder gedaan, maar niet op de foto gezet; een paar ruitensproeiers van eoa agrarische webwinkel op de ruitenwisser geknoopt, had ik veel eerder moeten doen, want wat werkt dat geweldig :mrgreen:

Afbeelding
Ergens nog een poetser die wel iets ziet in een echte uitdaging :tooth:
Dit is dus de reden dat het uiterlijk eventjes op een laag pitje staat, de voornaamste reden voor verf is nu roestbescherming...

Afbeelding
Zal me leren om de achterste krukaskeerring niet te vervangen....

Gebruikersavatar
Harrie D
Berichten: 648
Lid geworden op: 28 mei 2010, 00:45
Locatie: Onder Eindhoven

Re: E36 340i Coupe |externe microfoon werkt|

Bericht door Harrie D » 10 jun 2019, 21:39

Goed, weer eens iets (niet al teveel, maar heel langzaam komen we er..)

Sinds de vorige update is de helft van het dak gepolijst met de chinese excentrische poetsmachine (de andere helft niet, want het ding stond tegen de muur geparkeerd)
Hoewel het nog geen showmodel is maakt het de auto wel weer een heel klein beetje toonbaar, dus er is nog hoop.

Verdere technische updates;

Het apparaat liep af en toe op minder dan 8 cilinders, even volgas doortrappen en dan was het weer weg, maar rustig rijden deed ie maar vervelend.
Mijn 1e gok was dus dat er een bougieschacht vol stond met olie/water oid, maar aan welke kant ?
Nou, dan is dus het feit dat er 2 lambdasondes in zitten en een uitgebreide logfunctie op de megasquirt erg handig.
- Als er op een cilinder wel ingespoten maar niet ontstoken wordt dan levert dit een arme lambdawaarde op (lambdasonde ziet alleen zuurstof, geen brandstof, niet ontsteken = veel niet gebruikte zuurstof = arm mengsel)
- Even de logbestanden van de SD kaart gehaald en gekeken op de punten waarvan ik wist dat ie problemen gaf (op dit moment was de real time clock extreem handig)
- Rechter cilinderbank liep te arm, dus hoogstwaarschijnlijk zat daar het probleem ergens.

Afdekkapje er af geschroefd en voila:
Afbeelding

Meteen van de nood een deugd gemaakt en alle pakkingen vervangen op beide kleppendeksels (de niet gebruikte verdelerkap moet ik nog eens verwijderen, aan de andere kant is dat al wel gebeurd:
Afbeelding

Daarna nog iets gevonden met een loszittende stuurkogel, dat ook maar opgelost :mrgreen:

Verder vorige week nog naar een industrieterrein gereden om de externe microfoon op m'n DSLR eens te testen:


Even een kanttekening of wat:
- Ik schakel bij ongeveer 5000 toeren, het ding weigerde om er meer dan 5500 te draaien, vandaag even de weerstand in de krukassensor vervangen door dezelfde waarde als eerst in de E30 zat: opgelost
- En ik rijd nogal rustig omdat er op dat moment 2 ikea kasten in onderdelen achterin lagen. Hoewel 2e hands is het de bedoeling dat de kat van m'n vriendin ze sloopt en niet ik :tooth:
- Hij verbruikt absoluut geen olie, dat is een fata morgana...

En voor de goede orde, dit is waar ik die lompe (chinese) turbo voor had gekocht:
Afbeelding

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: E36 340i Coupe |externe microfoon werkt|

Bericht door Knot » 10 jun 2019, 21:50

Harrie D schreef: 10 jun 2019, 21:39 - En ik rijd nogal rustig omdat er op dat moment 2 ikea kasten in onderdelen achterin lagen. Hoewel 2e hands is het de bedoeling dat de kat van m'n vriendin ze sloopt en niet ik :tooth:
Ach, ik post ook altijd filmpjes van laffe 30km/u rotonde driftjes omdat ik altijd 6 kratten pils achterin heb staan :tooth:

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 26698
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Provincie Utrecht

Re: E36 340i Coupe |externe microfoon werkt|

Bericht door Martijn_bmw » 10 jun 2019, 21:52

Blijft mooi je schrijf stijl! :lol:

En klinkt lekker hoor die V8

Gebruikersavatar
Harrie D
Berichten: 648
Lid geworden op: 28 mei 2010, 00:45
Locatie: Onder Eindhoven

Re: E36 340i Coupe |externe microfoon werkt|

Bericht door Harrie D » 10 jun 2019, 21:58

Knot schreef: 10 jun 2019, 21:50
Harrie D schreef: 10 jun 2019, 21:39 - En ik rijd nogal rustig omdat er op dat moment 2 ikea kasten in onderdelen achterin lagen. Hoewel 2e hands is het de bedoeling dat de kat van m'n vriendin ze sloopt en niet ik :tooth:
Ach, ik post ook altijd filmpjes van laffe 30km/u rotonde driftjes omdat ik altijd 6 kratten pils achterin heb staan :tooth:
Eerlijkheidshalve (en dit is serieus) doe ik als ik weet dat er gefilmd word (al dan niet door mezelf) tegenwoordig extra rustig, geen zin om voor een 2e keer op dumpert te eindigen.
Zal ook wel iets met de leeftijd te maken hebben :mrgreen:

Gebruikersavatar
Sander-E46
Berichten: 2410
Lid geworden op: 07 apr 2013, 12:13

Re: E36 340i Coupe |externe microfoon werkt|

Bericht door Sander-E46 » 10 jun 2019, 22:07

Klinkt lekker hoor, en mooi ook die straalmotor (?)!

Linkje naar eerste dumpertfilmpje :tooth: ?

Gebruikersavatar
Sander-E46
Berichten: 2410
Lid geworden op: 07 apr 2013, 12:13

Re: E36 340i Coupe |externe microfoon werkt|

Bericht door Sander-E46 » 10 jun 2019, 22:07

-0

Knot
Berichten: 39197
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: E36 340i Coupe |externe microfoon werkt|

Bericht door Knot » 10 jun 2019, 22:12

Moet iedereen zelf weten hoor, maar mooiste is natuurlijk een lege auto en met een beetje wielspin ervandoor ;)

Gebruikersavatar
Harrie D
Berichten: 648
Lid geworden op: 28 mei 2010, 00:45
Locatie: Onder Eindhoven

Re: E36 340i Coupe |externe microfoon werkt|

Bericht door Harrie D » 10 jun 2019, 22:13

Vrijdag moet ik wat meubilair ophalen, als ik er aan denk doe ik wel een 0-100 sprintje met aanhanger dr achter ;)

Gebruikersavatar
Harrie D
Berichten: 648
Lid geworden op: 28 mei 2010, 00:45
Locatie: Onder Eindhoven

Re: E36 340i Coupe |gepruts en Heuvelklim Teuven|

Bericht door Harrie D » 28 aug 2019, 05:43

Harrie D schreef: 10 jun 2019, 22:13 Vrijdag moet ik wat meubilair ophalen, als ik er aan denk doe ik wel een 0-100 sprintje met aanhanger dr achter ;)
Niet meer gedaan, m'n vader zat er langs, dus maar redelijk beschaafd gedaan (al keek er een slome duikelaar wel wat raar op toen er iets met aanhanger en al voorbij kwam gezet op een 80 weg :mrgreen: )

geen foto's, want m'n FTP server werkt niet mee, dus die komen nog

Afgezien daarvan:
Ondertussen verhuisd, dus vrij weinig tijd gehad voor de E36, maar in de afgelopen weken toch de carterpan dr onderuit gehaald, pakking vervangen/er tussen geduwd (er zat alleen vloeibare tussen zoals origineel, maar dat ging toch niet geheel goed, verder had ik de peilstok niet helemaal goed op lengte gemaakt, dus er zat ong 1,5L olie teveel in)
Toen ik daar toch ruimte had de uitlaat aan de bestuurderszijde en de ophanging onder de bak iets gewijzigd, dit bleef lekken, maar dat lijkt nu opgelost te zijn.
Tevens de MRT roll center spacers er tussenuit gehaald naar aanleiding van de problemen die Djessey er mee had gehad bij zijn E36.
Remblokken voor vervangen voor Ferodo DS1.11 (ipv standaard DS2500) en de achterkant iets omlaag gezet, de rembalans lag wat te ver naar achteren en de remdrukregelaar kreeg dat net niet meer bijgeregeld (zal me leren om extra geld uit te geven voor grote remmen achter)
Verder nog even wat provisorische remkoeling gemaakt, de fatsoenlijke luchthappers liggen nog in de garage, komt nog wel.

Ook nog wat gezeik gehad met 1 van de ontstekingskastjes, uiteindelijk lijkt het er op dat 1 transistor aan het koelblok kortsluiting maakt en aangezien dit koelblok aan de parafaanplaat vast zit......
Dit maar even opgelost door het ding los te schroeven van de plaat, volledig in te pakken met tape en met een paar tyrips opgehangen.
Andere ontstekingskastje ligt al thuis, inclusief een reserve transistor of wat om de andere een keer open te snijden en proberen te repareren, maar voorlopig werkt de tape oplossing prima (de contacthoek/dwell van de bobines staat ook enorm laag, dus echt warm zullen ze niet worden)

Naja, toen het ding uit laten lijnen, betwijfel een beetje of het nou helemaal staat zoals het scherm zei dat het staat, maar het moet binnen een maand of 2 toch weer opnieuw omdat de MRT spacers dan weer terug kunnen.
Om het verhaal compleet te maken besloot het elektrische raam aan de bestuurderskant er mee op te houden, na het controleren van van alles en nog wat bleek dit aan de controlemodule (GM4) te liggen, hier de soldeerpunten van het relais een keer opnieuw gedaan en dr een paar flinke klappen op gegeven terwijl ik het raam bediende (uit frustratie vooral) en het werkte weer. Welisweer omgekeerd omdat ik de magneten van de raammotor verkeerd om terug heb gezet, maar boeiend..... (als je de duur nu open doet met het raam volledig open komt het raam 1cm omhoog vanwege de coupe/cabrio functionaliteit die ook omgekeerd werkt :tooth: )

Mezelf een tijdje terug ingeschreven om mee te doen aan de Heuvelklim in Teuven, na wat welles/nietes in m'n planning de vrije dagen in het weekend maar vast gezet en ik zou wel zien met welke auto ik mee ging doen.

Uiteindelijk alles gehaald, vriendin wilde wel mee, dus maar op zaterdag een hotelletje in eoa klooster geboekt in Maastricht, inclusief valet parking (heb ze succes gewenst, maar het ging prima)
Was zondagmorgen in een niet al te beste staat, de avond van tevoren gezellig trippels zitten tanken op een terras, gekoppeld aan wat gratis welkomstdrankjes in het hotel. Bijkomend voordeel was dan wel weer dat er wel voor persoonlijke gewichtsbesparing was gezorgd...

Bij het vertrekken van het hotel bleek er 2 straatjes verderop 1 drempel toch net wat hoger te zijn dan de rest, dus dat was een grote knal en een splitter die aan 1 kant nu 4cm naar binnen staat, maja, op de (lees: mijn) snelheden van een heuvelklim maakt dat niet zoveel uit....

Evenement zelf was verder erg mooi georganiseerd, enthousiaste medewerkers en gewoon niks over te klagen, behalve dat het gruwelijk warm was.
Zelf maar een paar runs gedaan, de auto bleek wat last te krijgen van de warmte met de te dunne olie die ik er in had gedaan (had niks anders dan 0W40 op korte termijn)
Ook niet echt de kans gehad om te leren om echt snelheid vast te houden, het was ook eigenlijk te lang geleden dat ik echt tempo heb gereden met iets, maar verder niks kapot gereden en mezelf goed vermaakt. De launch control leek het bij het publiek bij de start wel vrij goed te doen :mrgreen:
Vriendin heeft er overigens alleen het proefrondje en de 1e ronde naast gezeten, toen was ze misselijk en heeft de hele middag op een kleedje liggen slapen :lollerdelol:

Filmpje d'r bij:


Owja, en als kleine voetnoot: de straalmotor heeft het heel even gedaan, want in m'n enthousiasme om door te starten zonder ook maar enig metertje dr op heb ik de lagers van de turbo compleet gesloopt...
Het klinkt overigens wel vrij indrukwekkend, dacht dat de bladblazer die ik gebruikte om 'm aan te slingeren herrie maakte: niet dus :mrgreen:

Crookie
Berichten: 4296
Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
Auto: Dikke Bmw
Locatie: München

Re: Re: E36 340i Coupe |gepruts en Heuvelklim Teuven|

Bericht door Crookie » 28 aug 2019, 07:46

👍🏼👍🏼👍🏼

Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 4529
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

Re: Re: E36 340i Coupe |gepruts en Heuvelklim Teuven|

Bericht door Eeuwe » 28 aug 2019, 09:49

Heel vet!!

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11740
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Re: E36 340i Coupe |gepruts en Heuvelklim Teuven|

Bericht door WJ » 28 aug 2019, 10:21

Dikke Shiz!

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], EricYellow, ErikS, Fedmas, Google [Bot], Kocheler, maurizio en 105 gasten