E36 340i Coupe |Foetsie|
-
- Berichten: 9976
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
- Contacteer:
Re: Re: E36 340i Coupe |gepruts en Heuvelklim Teuven|
Ha mooi man!
Kom je de 14e ook naar Best?
Kom je de 14e ook naar Best?
- JP
- Berichten: 31030
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Haringen op zuurdesem, gedoopt in een bedje van azijn, met een glaasje citroensap on the side….
Re: Re: E36 340i Coupe |gepruts en Heuvelklim Teuven|
Shit dat ik die heuvelklim gemist heb. Wist niet dat Flip (oud-collega van me) dit nog steeds organiseerde.....
- Harrie D
- Berichten: 647
- Lid geworden op: 28 mei 2010, 00:45
- Locatie: Onder Eindhoven
Re: Re: E36 340i Coupe |gepruts en Heuvelklim Teuven|
Ehhh ?
Zit momenteel vlakbij het museum waar ze trots zijn op m'n v8, dus geen idee
Moeten er wel inschrijvingen blijven komen, anders is het snel over
-
- Berichten: 2315
- Lid geworden op: 15 dec 2008, 09:03
Re: Re: E36 340i Coupe |gepruts en Heuvelklim Teuven|
.
Laatst gewijzigd door Walter op 16 mei 2020, 10:12, 1 keer totaal gewijzigd.
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26608
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: Re: E36 340i Coupe |gepruts en Heuvelklim Teuven|
Gaaf filmpje om te zien
- ThomasGTT
- Berichten: 350
- Lid geworden op: 10 aug 2009, 11:46
Re: Re: E36 340i Coupe |gepruts en Heuvelklim Teuven|
Heerlijk geluidje!
Wordt tijd voor heel and toe. Zeker in de regen!
Wordt tijd voor heel and toe. Zeker in de regen!
- Riceaux
- Berichten: 8121
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: Re: E36 340i Coupe |gepruts en Heuvelklim Teuven|
Wat een heerlijk verhaal weer!
- Tim N
- Berichten: 7747
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: Re: E36 340i Coupe |gepruts en Heuvelklim Teuven|
Tof evenement, als noob vraag ik mij af of je niet te vaak een shift lock schakeld als je 3 naar 2 gaat. Of gebruik je juist dat blokkeren om de bocht in te zetten?
- Harrie D
- Berichten: 647
- Lid geworden op: 28 mei 2010, 00:45
- Locatie: Onder Eindhoven
Re: Re: E36 340i Coupe |gepruts en Heuvelklim Teuven|
Nee, hij blokkeert te vaak, was wat zoekende (de ring kan ik beter tempo houden door baankennis, hier niet)
Bovendien komt de E36 komt hier onhandig uit met zn versnellingen, had het liever in 3&4 gedaan (E30 had een iets kortere overbrenging, daar kon dat wel mee)
En het is 10x erger omdat ik de instellingen van de stationairklep een dag of wat van tevoren had gewijzigd en dat niet meewerkt, ben alleen de goed werkende instellingen van m'n E30 kwijt geraakt
Heel-toe was imho een lapmiddel voor rijders en setup foutjes geweest
Echt instabiel werd ie er ook niet van omdat het bergop gaat, maar het ziet er wat knullig uit.
Bovendien komt de E36 komt hier onhandig uit met zn versnellingen, had het liever in 3&4 gedaan (E30 had een iets kortere overbrenging, daar kon dat wel mee)
En het is 10x erger omdat ik de instellingen van de stationairklep een dag of wat van tevoren had gewijzigd en dat niet meewerkt, ben alleen de goed werkende instellingen van m'n E30 kwijt geraakt
Heel-toe was imho een lapmiddel voor rijders en setup foutjes geweest
Echt instabiel werd ie er ook niet van omdat het bergop gaat, maar het ziet er wat knullig uit.
-
Onlinematthyssie
- Berichten: 5994
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F30 330d
- Locatie: Fryslân
Re: Re: E36 340i Coupe |gepruts en Heuvelklim Teuven|
Nee niet bijzonder instabiel, totdat je van 5 naar 4 terug gaat op hoge snelheid en je hebt shiftlock. Gewoon tussengas, beste oplossing.
- Roy RS
- Berichten: 4918
- Lid geworden op: 07 mar 2010, 21:01
Re: Re: E36 340i Coupe |gepruts en Heuvelklim Teuven|
Zo’n heuvelklim wil ik ook weleens meedoen, gaaf zeg!
Edit:maar dan wel met wat minder bomen
Je mag hier eigenlijk géén foutje maken...
Edit:maar dan wel met wat minder bomen
Je mag hier eigenlijk géén foutje maken...
- ThomasGTT
- Berichten: 350
- Lid geworden op: 10 aug 2009, 11:46
Re: Re: E36 340i Coupe |gepruts en Heuvelklim Teuven|
Is ergens iets van een agenda met dergelijke heuvelklim evenementen te vinden?
- Harrie D
- Berichten: 647
- Lid geworden op: 28 mei 2010, 00:45
- Locatie: Onder Eindhoven
Re: Re: E36 340i Coupe |gepruts en Heuvelklim Teuven|
Zolang ie recht staat doet ie niet veel, goed gemerkt toen de remdrukregelaar achter verkeerd stond, merkte niet eens dat de achterwielen keihard blokkeerden bij 160km/u, het voelde als wat rollen over de banden.matthyssie schreef: ↑05 sep 2019, 15:58 Nee niet bijzonder instabiel, totdat je van 5 naar 4 terug gaat op hoge snelheid en je hebt shiftlock. Gewoon tussengas, beste oplossing.
Evengoed is dit prima op te lossen met wat instellingen aanpassen, de E30 had er ook nauwelijks last van. En megasquirt instellingen aanpassen (of zelf iets knutselen, heb nl wel wat ideetjes) ben ik veel beter in dan aanleren hoe heel-toe werkt (en vind ik ook leuker)
Daarom deed ik ook voorzichtig
Geen idee eigenlijk, deze kwam gewoon in een groepsapp voorbij en heb mezelf maar op goed geluk ingeschreven.
- dinges
- Berichten: 61
- Lid geworden op: 18 sep 2014, 16:22
- Auto: das boot
Re: Re: E36 340i Coupe |gepruts en Heuvelklim Teuven|
jezus gast wat heb je een vet ding gebouwd
- Harrie D
- Berichten: 647
- Lid geworden op: 28 mei 2010, 00:45
- Locatie: Onder Eindhoven
E36 340i Coupe |creatief met aluminium|
We zitten weer in het buitenland, dus dan kan ik weer even snel het topic updaten.
Helaas geen verdere foto's van de vorige posts, ik ben de foto's nog kwijt...
Maar ondertussen wel besloten om de deurpanelen aan te pakken (die net iets te kort waren en kutkwaliteit)
Links is al gedaan, rechts moet nog.
Gewoon 1,5mm alu, oude deurpaneel er overheen gelegd, decoupeerzaag/gaatjes hakken, klaar.
En project #2, want de originele splitter had ik een beetje tegen een drempel geramd, dus wilde van die domme GT hoekjes af.
Heb een nieuwe bumperbalk gekocht, daar de bevestigingszooi weer in geknutseld en het meteen iets aangepast waardoor het middenstuk 3cm lager zit en de uiteindes 3cm hoger dan eerst (dus alles op dezelfde hoogte)
Splitter is van 4mm dik alumalite oid gemaakt, eigenlijk niks anders dan reclamebordmateriaal; 0,2mm alu, 3,5mm plastic, 0,2mm alu
Lekker licht, makkelijk te bewerken en het lijkt redelijk buigbaar.
Hij steekt ook iets verder onder de auto (tot de carterpan), steekt wat verder uit (ong 9,5-10cm) en is de volle breedte van de bumper.
En natuurlijk is ie straks ook weer inschuifbaar
Die gasklep op de onderste foto (naast de mistlamp) is onderdeel van het plan om automatisch tussengas te geven, maar dat zal nog wel wat frotwerk kosten
Helaas geen verdere foto's van de vorige posts, ik ben de foto's nog kwijt...
Maar ondertussen wel besloten om de deurpanelen aan te pakken (die net iets te kort waren en kutkwaliteit)
Links is al gedaan, rechts moet nog.
Gewoon 1,5mm alu, oude deurpaneel er overheen gelegd, decoupeerzaag/gaatjes hakken, klaar.
En project #2, want de originele splitter had ik een beetje tegen een drempel geramd, dus wilde van die domme GT hoekjes af.
Heb een nieuwe bumperbalk gekocht, daar de bevestigingszooi weer in geknutseld en het meteen iets aangepast waardoor het middenstuk 3cm lager zit en de uiteindes 3cm hoger dan eerst (dus alles op dezelfde hoogte)
Splitter is van 4mm dik alumalite oid gemaakt, eigenlijk niks anders dan reclamebordmateriaal; 0,2mm alu, 3,5mm plastic, 0,2mm alu
Lekker licht, makkelijk te bewerken en het lijkt redelijk buigbaar.
Hij steekt ook iets verder onder de auto (tot de carterpan), steekt wat verder uit (ong 9,5-10cm) en is de volle breedte van de bumper.
En natuurlijk is ie straks ook weer inschuifbaar
Die gasklep op de onderste foto (naast de mistlamp) is onderdeel van het plan om automatisch tussengas te geven, maar dat zal nog wel wat frotwerk kosten
- Eeuwe
- Berichten: 4495
- Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
- Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
- Locatie: Groningen stad
Re: E36 340i Coupe |creatief met aluminium|
Mooi geknutseld weer
Hoe bevestig je de frontlip uiteindelijk? Hoe verder naar voren, hoe meer druk er op komt natuurlijk
Hoe bevestig je de frontlip uiteindelijk? Hoe verder naar voren, hoe meer druk er op komt natuurlijk
- Harrie D
- Berichten: 647
- Lid geworden op: 28 mei 2010, 00:45
- Locatie: Onder Eindhoven
Re: E36 340i Coupe |creatief met aluminium|
Die zit met een kopie van de originele GT beugels vast aan de bumperbalk (zie hier)
Zo zat dat vorige ding ook vast, ik heb het nu alleen gewijzigd dat de knik van de (imitatie) GT splitter er uit is en omdat de splitter veel verder onder de auto doorloopt moet ik 'm ook nog aan het subframe vastknutselen.
Het schuiven is door middel van 2 12V actuators, en wat bouten met doorgeslepen klepveren, afstandsbusjes en teflon ringen, dat werkte hiervoor ook prima.
Nadeel is het gewicht, maar goed, de coolheidsfactor is ook niet te onderschatten.
Betwijfel of verdere versteviging dmv kabeltjes aan de voorbumper etc nodig is, maar ik richt er wel een keer een camera op en probeer gewoon 200+ te rijden
- Niels
- Berichten: 22254
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
- Harrie D
- Berichten: 647
- Lid geworden op: 28 mei 2010, 00:45
- Locatie: Onder Eindhoven
Re: E36 340i Coupe |omgekeerde stofzuiger werkt|
Ben de luchtgeleiding ondertussen wat aan het verbeteren, aanstaande zaterdag even gaan slalommen op het Midland circuit, denk niet dat het daar echt nodig is, maar ach, het kan maar af zijn.
En dit ding doet het ondertussen ook:
En dit ding doet het ondertussen ook:
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26608
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: E36 340i Coupe |Omgekeerde stofzuiger werkt|
Wat ga je doen met die turbojet dan?
- Harrie D
- Berichten: 647
- Lid geworden op: 28 mei 2010, 00:45
- Locatie: Onder Eindhoven
Re: E36 340i Coupe |Omgekeerde stofzuiger werkt|
Het zet diesel om in warmte en hitte, denk dat dat al 90% van de lol is
(keer op een kart beunen, naverbrander dr op omdat het spectaculair is en daarna eens ombouwen naar gasturbine voor een wat efficientere aandrijving, iets van dit formaat zou een 40-50pk moeten kunnen leveren)
(keer op een kart beunen, naverbrander dr op omdat het spectaculair is en daarna eens ombouwen naar gasturbine voor een wat efficientere aandrijving, iets van dit formaat zou een 40-50pk moeten kunnen leveren)
-
OnlineMartijn_bmw
- Berichten: 26608
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: E36 340i Coupe |Omgekeerde stofzuiger werkt|
oke cool! idd sowieso dikke lol
En knap dat je al die dingen zelf kan knutselen!
En knap dat je al die dingen zelf kan knutselen!
-
- Berichten: 4281
- Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
- Auto: Dikke Bmw
- Locatie: München
Re: E36 340i Coupe |Omgekeerde stofzuiger werkt|
Haha gaaf die jet. Colin Furze heeft die dingen op o.a zn fiets gezet
- Harrie D
- Berichten: 647
- Lid geworden op: 28 mei 2010, 00:45
- Locatie: Onder Eindhoven
Re: E36 340i Coupe |Wimedo Slalom en 1 langzaam rondje ring|
Excuses voor de semi clickbait titel
Zondag de 26e dus gereden op het midland circuit bij Lelystad bij de Wimedo slalom.
Goedkoop, leuk opgezet en leuk om te doen.
Beetje irritant onderstuur in het begin, voorste dempers 2 tikjes zachter en dat was ook voor 99% weg, af en toe wel makkelijk dat ik m'n eigen fouten er zo uit kan draaien
De E36 was relatief probleemloos, buiten het feit dat m'n vriendin op weg naar Lelystad een beetje wagenziek werd, overkomt d'r wel vaker in deze auto om de een of andere reden...
Owja en nog even de KLOENK opgelost die er na Teuven in zat, dat bleek de voorste bout van het diff te zijn die een slag of wat los zat..
(Ik had de krik en assteunen ook met een reden in de auto gegooid)
Verder moet ik nog steeds wennen aan de net iets langere overbrenging van de E36, had het ding veel beter in de 3 kunnen laten staan.
Overigens aardig rustig gedaan, moest 's avonds nog naar Noordwijk om daar een nachtje aan zee door te brengen ("als jij nou mee gaat naar mijn evenement gaan we 's avonds gezellig in een hotelletje zitten, deal ?")
Verder nog de auto omgebeund zodat de megasquirt nu met een luchtmassameter loopt ipv speed-density (toerental + onderdruk + inlaattemp) en dat is iets wat ik veel eerder had moeten doen, zo mooi heeft ie nog nooit gelopen en dat met maar heel weinig tuning.
Eigenlijk zou de rechte buis voor de luchtmassameter iets langer moeten zijn, maar goed, dat kwam even niet lekker uit.
Tevens is het prachtige bypass kabeltje voor de linkerkoplamp te zien, maar helemaal opgelost is dat probleem nog niet...
Tijdje terug was er al besloten om van 1-3 nov naar de ring te gaan, na het bekijken van de weersvoorspellingen de extra set winterbanden maar d'r onder geschroefd, de straalmotor op de aanhanger geladen en vertrokken.
Wonderbaarlijk genoeg niet aangehouden, dus levend op de camping gearriveerd.
Naja, verder was er eigenlijk bar weinig te melden, alleen afgelopen zondag een rondje gereden (inclusief de GP strecke) en extreem rustig gedaan omdat de auto vol lag met kampeerrommel en de winterbanden toch niet zo bijster goed waren op een natte ring als gehoopt.
Er is wel een hilarische foto gemaakt wat ook meteen een verklaring is voor een aantal problemen die mijn vriendin met de auto heeft
Naja, op naar 2020, misschien toch maar gewoon een turbo op het ding beunen omdat het kan...
Zondag de 26e dus gereden op het midland circuit bij Lelystad bij de Wimedo slalom.
Goedkoop, leuk opgezet en leuk om te doen.
Beetje irritant onderstuur in het begin, voorste dempers 2 tikjes zachter en dat was ook voor 99% weg, af en toe wel makkelijk dat ik m'n eigen fouten er zo uit kan draaien
De E36 was relatief probleemloos, buiten het feit dat m'n vriendin op weg naar Lelystad een beetje wagenziek werd, overkomt d'r wel vaker in deze auto om de een of andere reden...
Owja en nog even de KLOENK opgelost die er na Teuven in zat, dat bleek de voorste bout van het diff te zijn die een slag of wat los zat..
(Ik had de krik en assteunen ook met een reden in de auto gegooid)
Verder moet ik nog steeds wennen aan de net iets langere overbrenging van de E36, had het ding veel beter in de 3 kunnen laten staan.
Overigens aardig rustig gedaan, moest 's avonds nog naar Noordwijk om daar een nachtje aan zee door te brengen ("als jij nou mee gaat naar mijn evenement gaan we 's avonds gezellig in een hotelletje zitten, deal ?")
Verder nog de auto omgebeund zodat de megasquirt nu met een luchtmassameter loopt ipv speed-density (toerental + onderdruk + inlaattemp) en dat is iets wat ik veel eerder had moeten doen, zo mooi heeft ie nog nooit gelopen en dat met maar heel weinig tuning.
Eigenlijk zou de rechte buis voor de luchtmassameter iets langer moeten zijn, maar goed, dat kwam even niet lekker uit.
Tevens is het prachtige bypass kabeltje voor de linkerkoplamp te zien, maar helemaal opgelost is dat probleem nog niet...
Tijdje terug was er al besloten om van 1-3 nov naar de ring te gaan, na het bekijken van de weersvoorspellingen de extra set winterbanden maar d'r onder geschroefd, de straalmotor op de aanhanger geladen en vertrokken.
Wonderbaarlijk genoeg niet aangehouden, dus levend op de camping gearriveerd.
Naja, verder was er eigenlijk bar weinig te melden, alleen afgelopen zondag een rondje gereden (inclusief de GP strecke) en extreem rustig gedaan omdat de auto vol lag met kampeerrommel en de winterbanden toch niet zo bijster goed waren op een natte ring als gehoopt.
Er is wel een hilarische foto gemaakt wat ook meteen een verklaring is voor een aantal problemen die mijn vriendin met de auto heeft
Naja, op naar 2020, misschien toch maar gewoon een turbo op het ding beunen omdat het kan...
-
Online
- Berichten: 293
- Lid geworden op: 25 mar 2017, 19:52
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 60 gasten