Renault Clio RS 182
- Reind
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33
Renault Clio RS 182
Voor degenen die het Hot Hatch topic hebben gevolgd weten dat ik er eentje heb gekocht in de vorm van een Renault Clio 182 in cupspecificatie. Daar hoort natuurlijk een eigen topic bij
Fototje van auto in kwestie. Zal snel meer foto's maken.
Bijzonderheden:
- Van de Clio 182 zijn er maar 53 geleverd in Nederland. En deze is ook nogeens uitgevoerd in CUP specificatie. dwz Cup onderstel (3cm lager en harder), dikke stabilisatoren, velgen antraciet en een Cup spoiler
- RVS Janspeed uitlaatsysteem
- Powerfilter
Ik ga hem morgen ophalen
Fototje van auto in kwestie. Zal snel meer foto's maken.
Bijzonderheden:
- Van de Clio 182 zijn er maar 53 geleverd in Nederland. En deze is ook nogeens uitgevoerd in CUP specificatie. dwz Cup onderstel (3cm lager en harder), dikke stabilisatoren, velgen antraciet en een Cup spoiler
- RVS Janspeed uitlaatsysteem
- Powerfilter
Ik ga hem morgen ophalen
Laatst gewijzigd door Reind op 26 apr 2018, 13:37, 5 keer totaal gewijzigd.
- Peter-Paul
- Berichten: 918
- Lid geworden op: 31 mar 2007, 10:40
- Locatie: Rosmalen
Re: Renault Clio RS 182 Cup
Gaaf!! Begin volgend jaar te zien in de Eifel?
- MartijnGizmo
- Berichten: 12747
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Renault Clio RS 182 Cup
Heel gaaf!
-
- Berichten: 9980
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
- Contacteer:
Re: Renault Clio RS 182 Cup
Heel gaaf!!
Snel een setje Speedline Turini’s regelen ipv die loodzware wieken!
Snel een setje Speedline Turini’s regelen ipv die loodzware wieken!
- Reind
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33
Re: Renault Clio RS 182 Cup
Ik heb nog 8 witte 15inch Evo Corse velgen liggen die ik gebruik voor de race Mini. Dat moet zo passen en zitten al straatlegale semi's onder
Die zijn bijna exact zoals hieronder.
Mooiste is een setje 15inch motec nitro velgen. Die wegen 5,6kg per stuk
Enig idee wat de huidge 16inch velgen wegen? Zou wel iets van 8kg zijn ofzo
- Mark 320iS
- Berichten: 2697
- Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23
Re: Renault Clio RS 182 Cup
Gaaf! Is de Cup specificatie hetzelfde als de Trophy? Dus met de betere Sachs(?) dempers? De Trophy werd in EVO nog als beste hothatch ooit uitgeroepen een paar jaar geleden.
-
- Berichten: 9980
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 14:19
- Auto: M3P, 130i
- Locatie: Spaceship in silence
- Contacteer:
Re: Renault Clio RS 182 Cup
JAAA!! Helemaal goed Reind!Reind schreef: ↑08 nov 2017, 13:55Ik heb nog 8 witte 15inch Evo Corse velgen liggen die ik gebruik voor de race Mini. Dat moet zo passen en zitten al straatlegale semi's onder
Die zijn bijna exact zoals hieronder.
Mooiste is een setje 15inch motec nitro velgen. Die wegen 5,6kg per stuk
Enig idee wat de huidge 16inch velgen wegen? Zou wel iets van 8kg zijn ofzo
- Reind
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33
Re: Renault Clio RS 182 Cup
Nee, de CUP heeft helaas niet dezelfde Sachs dempers als de Trophy. De Cup versie heeft tov de standaard 182 progressievere en korte veren, dikkere stabies, antraciet 16inch velgen, splitter (die zit er bij mij niet meer op) en een dakspoiler. De Trophy heeft tov de CUP andere stoelen (die overigens ook als optie voor de Cup zijn geleverd), lichtere 16inch Speedline velgen en was enkel in het rood leverbaar. Verder zijn ze identiek.Mark 320iS schreef: ↑08 nov 2017, 14:54 Gaaf! Is de Cup specificatie hetzelfde als de Trophy? Dus met de betere Sachs(?) dempers? De Trophy werd in EVO nog als beste hothatch ooit uitgeroepen een paar jaar geleden.
Over de Trophy
Zijn er wereldwijd maar 55 van geleverd waarvan maar 5 LHD. Als je een LHD Trophy bezit heb je waarschijnlijk waarchijnlijk de meest waardevolle Clio te wereld.
-
- Berichten: 135
- Lid geworden op: 23 apr 2016, 23:14
Re: Renault Clio RS 182 Cup
Dat klopt niet, volgens mij zijn er alleen al 500 in de UK verkocht. En nog 50 in Zwitserland.
Als je helemaal wil mierenneuken: Jij hebt een gewone Clio 182 met Cup pack. De Clio 182 Cup is altijd knalblauw of dat roodoranje en is vrij kaal uitgevoerd.
Wel een gaaf exemplaar!
Heb een tijd geleden nog een Trophy gezien bij een Renault Sport Specialist:
Deze kwam ik laatst tegen in de bergen (cup op de achtergrond):
Als je helemaal wil mierenneuken: Jij hebt een gewone Clio 182 met Cup pack. De Clio 182 Cup is altijd knalblauw of dat roodoranje en is vrij kaal uitgevoerd.
Wel een gaaf exemplaar!
Heb een tijd geleden nog een Trophy gezien bij een Renault Sport Specialist:
Deze kwam ik laatst tegen in de bergen (cup op de achtergrond):
- Sander-E46
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: 07 apr 2013, 12:13
Re: Renault Clio RS 182 Cup
Leuk scheurijzer!
- Tim N
- Berichten: 7749
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: Renault Clio RS 182 Cup
Erg gaaf ding, zeker icm voorgenomen setje wielen een stoer karretje te noemen. Benieuwd of ik je daarmee nog eens in de buurt spot.
-
Onlinesitechris
- Berichten: 4468
- Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
- Auto: BMW M135i xDrive
- Locatie: http://www.driveaholic.nl
- Contacteer:
Re: Renault Clio RS 182 Cup
Gaaf bommetje!
- Mark 320iS
- Berichten: 2697
- Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23
Re: Renault Clio RS 182 Cup
Ok, thanks voor de info. Hoe dan ook een tof ding. Veel plezier ermee in elk geval.Reind schreef: ↑08 nov 2017, 16:31Nee, de CUP heeft helaas niet dezelfde Sachs dempers als de Trophy. De Cup versie heeft tov de standaard 182 progressievere en korte veren, dikkere stabies, antraciet 16inch velgen, splitter (die zit er bij mij niet meer op) en een dakspoiler. De Trophy heeft tov de CUP andere stoelen (die overigens ook als optie voor de Cup zijn geleverd), lichtere 16inch Speedline velgen en was enkel in het rood leverbaar. Verder zijn ze identiek.Mark 320iS schreef: ↑08 nov 2017, 14:54 Gaaf! Is de Cup specificatie hetzelfde als de Trophy? Dus met de betere Sachs(?) dempers? De Trophy werd in EVO nog als beste hothatch ooit uitgeroepen een paar jaar geleden.
Over de Trophy
Zijn er wereldwijd maar 55 van geleverd waarvan maar 5 LHD. Als je een LHD Trophy bezit heb je waarschijnlijk waarchijnlijk de meest waardevolle Clio te wereld.
- Reind
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33
Re: Renault Clio RS 182 Cup
Reind schreef: ↑09 nov 2017, 09:14Thx en je hebt gelijk. Ik haal wat door elkaar. Een LHD Trophy blijft een unieke verschijning en duur.Pokkie schreef: ↑08 nov 2017, 17:17 Dat klopt niet, volgens mij zijn er alleen al 500 in de UK verkocht. En nog 50 in Zwitserland.
Als je helemaal wil mierenneuken: Jij hebt een gewone Clio 182 met Cup pack. De Clio 182 Cup is altijd knalblauw of dat roodoranje en is vrij kaal uitgevoerd.
Wel een gaaf exemplaar!
https://www.autoscout24.de/angebote/ren ... cldtidx=18
Die van mij heeft inderdaad een Cup Pack. Was waarschijnlijk een bewuste keuze destijds ivm de wens voor Climate Controle, navigatie, xenon en de kleurkeuze. Die waren allemaal niet leverbaar op de CUP. Ik heb de laaste tijd veel geleerd over de Clio
- MartijnGizmo
- Berichten: 12747
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Renault Clio RS 182 Cup
Ik geloof dat die Sachs-dempers onder de Trophy met enige regelmaat een nogal prijzige revisie nodig hebben, dus dat is ook niet alles. Kan natuurlijk wel uit tov de waardevermeerdering, maar blijft een hoop centen voor zo'n auto.
Perfecte look onder een Clio!
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: Renault Clio RS 182 Cup
Heel gaaf ! Ben benieuwd welke kant dit opgaat met mods en aanpassingen
- Reind
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33
Re: Renault Clio RS 182 Cup
Ik heb de Clio nu sinds donderdag in mijn bezit en er bijna 500km mee gereden. Ik kom uit Enschede en de auto heb ik opgehaald in de omgeving van Moerdijk. Dit kon ik goed met een werkafspraken combineren in België. Een collega heeft me afgezet en heb mijn weg vervolgd met de Clio. Ik heb inmiddels een goede indruk van de auto.
Om maar meteen met het positieve te beginnen. De auto brengt mijn qua gevoel precies waat ik na zocht. De Clio is één brok beleving waarin de motor i.c.m. het uitlaatsysteem de hoofdrol speelt. Hij doet me eigenlijk erg denken aan de S50B30 motor uit een e36 M3. Hij is op papier natuurlijk minder snel maar de kick die je krijgt als je hem doortrekt tot de begrenzer is vergelijkbaar en misschien nog wel leuker doordat het zo’n klein en licht autootje is. Dat lage gewicht, afmetingen en de balans van de auto zijn ook een groot pluspunt en draagt echt bij aan de beleving. Het maakt de auto heel levendig, direct en op binnendoor weggetjes gewoonweg geniaal. Je kunt wel zo mega boenderen dat ik er gewoon een beetje van schrok. Ook is hij stuiterhard hard waardoor je soms het idee hebt dat je in een rallyauto zit. Ik kan me niet voorstellen dat dit standaard is maar wel effectief. Met deze auto rijden is echt een feestje. Het brandstofverbruik is ook heel goed. Ik heb nu gemiddeld een verbruik van 7,5l/100km. En dan rij ik toch behoorlijk als een hooligan. Ik moet het nog even nameten want kan het me gewoon niet voorstellen.
Het uiterlijk is ook helemaal naar mijn zin. Zilver is sportief, fris en heeft iets tijdloos. Daarnaast zit hij helemaal vol met opties zoals xenon, CC, licht/regensensor, cruise control, grootbeeld navi. Dat was geen harde eis maar vind het achteraf wel leuk dat het er allemaal opzit. Ik heb nog nooit een Clio gezien met grootbeeld navigatie.
En dan nu de negatieve zaken. Zo mooi dat hij van buiten is zo slecht zijn een aantal interieurdelen. Die moeten echt vervangen worden en ik stoor me er mateloos aan. Wij hadden een aantal jaar geleden ook een Clio en die was nog heel mooi van binnen. Geen idee hoe je het voor elkaar krijgt, alsof een hond met zijn poten over interieurdelen heeft gekrast ofzo. Stuur is ook hopeloos, die is gewoon gesmolten ofzo, heel vreemd. Verder zijn de achterbanken en stoelen op een klein scheurtje na nog wel heel netjes. En dan nog de stank van het roken. Zaken die allemaal aangepakt kunnen worden en eigenlijk ook wel leuk is om te doen.
De zitpositie is ook niet ideaal maar moet ook toegeven dat dit soort nadelen ook wel karakter toevoegen. Ik weet niet hoe ik het anders moet omschrijven. Ik heb niet direct de drang om de zitpositie te veranderen. Op den duur mischien wel maar niet meteen.
Dan technisch. Ben bang dat ik toch iets aan de versnellingsbak of het schakelsysteem moet doen. Bij rustig schakelen geen enkel probleem maar ga je sneller schakelen hoor je de synchromessen kraken. Dit gebeurt pas als je echt snel wil schakelen wat me niet was opgevallen tijdens de proefrit. Gister had ik hem op de brug en kwam erachter dat de homokineethoezen beide loszaten en dat het merendeel van het vet er al uit was. Ik hoor nog niks tijdens het rijden en hoop dat het nog niet telaat is. Ook voelde ik wat speling op de beide voorwielen. Ik kon het alleen niet goed plaatsen. Fuseekogels, stuurkogels en topmounts leken speling vrij. Het lijkt wel of het in het stuurhuis zit aangezien hij het aan beide kanten had.
Wat staat er op het programma:
- Speling op vooras verhelpen
- Remvloeistof vervangen. Ondanks dat hij heel goed remt en geen fading heeft doe ik het toch uit voorzorg
- Homokineten weer vastzetten en vet erin
- Wisserbladen vervangen
- Uitlaat exact rechthangen
- 2 nieuwe achterbanden
- Luxe kentekenplaten erop
- Auto helemaal reinigen en nieuwe interieurdelen verzamelen
- Stuur laten bekleden
- Stoel laten repareren.
De remschijven lijken eigenlijk ook zijn beste tijd gehad te hebben maar de auto rem echt nog super goed dus laat dat even voor wat het is.
Wat foto’s
Deze 15inch met semislicks komen eronder
Om maar meteen met het positieve te beginnen. De auto brengt mijn qua gevoel precies waat ik na zocht. De Clio is één brok beleving waarin de motor i.c.m. het uitlaatsysteem de hoofdrol speelt. Hij doet me eigenlijk erg denken aan de S50B30 motor uit een e36 M3. Hij is op papier natuurlijk minder snel maar de kick die je krijgt als je hem doortrekt tot de begrenzer is vergelijkbaar en misschien nog wel leuker doordat het zo’n klein en licht autootje is. Dat lage gewicht, afmetingen en de balans van de auto zijn ook een groot pluspunt en draagt echt bij aan de beleving. Het maakt de auto heel levendig, direct en op binnendoor weggetjes gewoonweg geniaal. Je kunt wel zo mega boenderen dat ik er gewoon een beetje van schrok. Ook is hij stuiterhard hard waardoor je soms het idee hebt dat je in een rallyauto zit. Ik kan me niet voorstellen dat dit standaard is maar wel effectief. Met deze auto rijden is echt een feestje. Het brandstofverbruik is ook heel goed. Ik heb nu gemiddeld een verbruik van 7,5l/100km. En dan rij ik toch behoorlijk als een hooligan. Ik moet het nog even nameten want kan het me gewoon niet voorstellen.
Het uiterlijk is ook helemaal naar mijn zin. Zilver is sportief, fris en heeft iets tijdloos. Daarnaast zit hij helemaal vol met opties zoals xenon, CC, licht/regensensor, cruise control, grootbeeld navi. Dat was geen harde eis maar vind het achteraf wel leuk dat het er allemaal opzit. Ik heb nog nooit een Clio gezien met grootbeeld navigatie.
En dan nu de negatieve zaken. Zo mooi dat hij van buiten is zo slecht zijn een aantal interieurdelen. Die moeten echt vervangen worden en ik stoor me er mateloos aan. Wij hadden een aantal jaar geleden ook een Clio en die was nog heel mooi van binnen. Geen idee hoe je het voor elkaar krijgt, alsof een hond met zijn poten over interieurdelen heeft gekrast ofzo. Stuur is ook hopeloos, die is gewoon gesmolten ofzo, heel vreemd. Verder zijn de achterbanken en stoelen op een klein scheurtje na nog wel heel netjes. En dan nog de stank van het roken. Zaken die allemaal aangepakt kunnen worden en eigenlijk ook wel leuk is om te doen.
De zitpositie is ook niet ideaal maar moet ook toegeven dat dit soort nadelen ook wel karakter toevoegen. Ik weet niet hoe ik het anders moet omschrijven. Ik heb niet direct de drang om de zitpositie te veranderen. Op den duur mischien wel maar niet meteen.
Dan technisch. Ben bang dat ik toch iets aan de versnellingsbak of het schakelsysteem moet doen. Bij rustig schakelen geen enkel probleem maar ga je sneller schakelen hoor je de synchromessen kraken. Dit gebeurt pas als je echt snel wil schakelen wat me niet was opgevallen tijdens de proefrit. Gister had ik hem op de brug en kwam erachter dat de homokineethoezen beide loszaten en dat het merendeel van het vet er al uit was. Ik hoor nog niks tijdens het rijden en hoop dat het nog niet telaat is. Ook voelde ik wat speling op de beide voorwielen. Ik kon het alleen niet goed plaatsen. Fuseekogels, stuurkogels en topmounts leken speling vrij. Het lijkt wel of het in het stuurhuis zit aangezien hij het aan beide kanten had.
Wat staat er op het programma:
- Speling op vooras verhelpen
- Remvloeistof vervangen. Ondanks dat hij heel goed remt en geen fading heeft doe ik het toch uit voorzorg
- Homokineten weer vastzetten en vet erin
- Wisserbladen vervangen
- Uitlaat exact rechthangen
- 2 nieuwe achterbanden
- Luxe kentekenplaten erop
- Auto helemaal reinigen en nieuwe interieurdelen verzamelen
- Stuur laten bekleden
- Stoel laten repareren.
De remschijven lijken eigenlijk ook zijn beste tijd gehad te hebben maar de auto rem echt nog super goed dus laat dat even voor wat het is.
Wat foto’s
Deze 15inch met semislicks komen eronder
- MartijnGizmo
- Berichten: 12747
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Renault Clio RS 182 Cup - eerste impressie
Dat stuur zie je bij meer Renaults zo, is volgens mij ook afhankelijk van hoe agressief je handvet is. Bij veel mannen is dit zo, doe je verder niet zoveel aan.
- RS-Ron
- Berichten: 3553
- Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10
Re: Renault Clio RS 182 Cup - eerste impressie
Herkenbaar ! Zeer harde vering, plastic, en veel beleving........ Veel plezier ermee !
Gr Ron
Gr Ron
- Niels
- Berichten: 22256
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Renault Clio RS 182 Cup - eerste impressie
Echte hothach, lekker puur. Puntjes op de i en genieten
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: Renault Clio RS 182 Cup - eerste impressie
Geweldig verslag man heerlijk om je ervaringen zo mee te kunnen lezen
Keep them stories comin !
Keep them stories comin !
- Reind
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33
Re: Renault Clio RS 182 Cup - eerste impressie
Ik heb de auto even grondig schoongemaakt. Hij staat er weer lekker fris bij.
-
- Berichten: 4998
- Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48
Re: Renault Clio RS 182 Cup - eerste impressie
Wagen staat er mooi bij.
De rook stank er een beetje uit gekregen?
De rook stank er een beetje uit gekregen?
- Reind
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33
Re: Renault Clio RS 182 Cup - eerste impressie
Rook is niet meer overheersend maar nog wel aanwezig. Om het helemaal weg te krijgen moet ik echt in de weer met een professionele tarpijtreiniger, stoommachine voor hemeltje en dan nog een ozonbehandeling......
-
- Berichten: 1658
- Lid geworden op: 25 jun 2017, 17:39
- Auto: tja welke zal het worden?
Re: Renault Clio RS 182 Cup - eerste impressie
Leuk speelgoed! Nog genoeg te knutselen aan jou lijstje te zien maar daar is deze hobby voor.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Semrush [Bot] en 163 gasten