Renault Clio RS 182

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Crookie
Berichten: 4303
Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
Auto: Dikke Bmw
Locatie: München

Re: Renault Clio RS 182 Cup - eerste impressie

Bericht door Crookie » 30 nov 2017, 12:27

Ik vind de speedlines wel geslaagd. De rest doet mij niet zo veel. Oké die Rota's zijn gaaf!

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Renault Clio RS 182 Cup - eerste impressie

Bericht door ///Joost » 30 nov 2017, 13:05

Reind schreef: 28 nov 2017, 14:43 Afgelopen weekend was de bedoeling om aan de clio te werken. Maar ik heb nu aan de lijve ondervonden dat de levertijd van autoonderdelen24 niet bepaald 24 is (of waar die 24 ook voor moet staan). 20 november besteld en nog niks in huis. Kreeg vandaag wel een mailtje dat ze goed nieuws voor me hebben en alle onderdelen op voorraad zijn............ Ik verwacht het dus wel ergens deze week.

Ze zijn goedkoop maar je moet dus wel wat geduld hebben.
Dit heb ik ook al in een ander topic aangegeven. Autoonderdelen24 is onderdeel van Autodoc. Ze hebben iets van 20+ websites, allemaal hangend onder dezelfde eigenaar Autodoc.

Levering is rond de 2 weken. Op voorraad wil niets zeggen. Ik heb er nu 2x iets besteld, en 2x was er een onderdeel niet op voorraad wat wel op voorraad stond. Dan is het gewoon wachten. Je hebt wel veel keus in merken, ook specifieke merken die andere webshops niet hebben. Maar je moet niet het onderdeel binnen 3 dagen in huis willen hebben, al doet de site(s) dat wel vermoeden.

Het enige waar ik wel warm van wordt is die 'geile' computerstem van de klantenservice... :lol: :dood: Al helpt dat bellen ook weinig, want ze kunnen toch niets doen. Ze konden me vertellen dat het pakketje ingepakt klaar stond voor verzending, maar toen duurde het nog 3 dagen voordat het werkelijk weg was en dat ik een T&T code kreeg.

Gebruikersavatar
Mark 320iS
Berichten: 2698
Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23

Re: Renault Clio RS 182 Cup - eerste impressie

Bericht door Mark 320iS » 30 nov 2017, 13:46

Ik bestel altijd alles bij kfz-teile24.de, prima snelle levering en goede klantenservice. De verzendkosten zijn ook de wereld niet.

Gebruikersavatar
Philipoo
Berichten: 4109
Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09

Re: Renault Clio RS 182 Cup - eerste impressie

Bericht door Philipoo » 30 nov 2017, 15:07

Afbeelding
setje ats dtc's? licht en cool!

Gebruikersavatar
Peric
Berichten: 8441
Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
Locatie: Driebruggen

Re: Renault Clio RS 182 Cup - eerste impressie

Bericht door Peric » 30 nov 2017, 15:21

1 keer iets bij autoonderdelen24 iets besteld. Daarvan geleerd en er zijn zat andere aanbieders..

Gebruikersavatar
Reind
Berichten: 2663
Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33

Re: Renault Clio RS 182 Cup - eerste impressie

Bericht door Reind » 01 dec 2017, 09:38

Gister heeft DPD toch de onderdelen geleverd. Dit is niet overeenkomstig met wat de T&T aangeeft. Ik krijgt namelijk net een mailtje dat de onderdelen vandaag worden geleverd. Prima als ik de delen twee keer krijg maar ga ervan uit dat dat niet het geval zal zijn.

En nog iets. De bestelling gister nagelopen en deze is niet compleet. Ze zijn vergeten de gasveren van de achterklep te leveren. Deze staat overigens wel op de bon................ Daar moet ik dus achteraan.

Gebruikersavatar
Reind
Berichten: 2663
Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33

Re: Renault Clio RS 182 Cup - eerste impressie

Bericht door Reind » 01 dec 2017, 09:42

@Philipoo

ATS DTC is ook een goede optie. Sterk en licht. Maar nieuw vind ik ze te duur. Ze lijkt trouwens veel op de Motec Nitro titatium

Online
Gijzert
Berichten: 4999
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: Renault Clio RS 182 Cup - eerste impressie

Bericht door Gijzert » 01 dec 2017, 10:37

Reind schreef: 01 dec 2017, 09:38 Gister heeft DPD toch de onderdelen geleverd. Dit is niet overeenkomstig met wat de T&T aangeeft. Ik krijgt namelijk net een mailtje dat de onderdelen vandaag worden geleverd. Prima als ik de delen twee keer krijg maar ga ervan uit dat dat niet het geval zal zijn.

En nog iets. De bestelling gister nagelopen en deze is niet compleet. Ze zijn vergeten de gasveren van de achterklep te leveren. Deze staat overigens wel op de bon................ Daar moet ik dus achteraan.
Kan zijn dat je dus vandaag de gasveren krijgt als nalevering?

Gebruikersavatar
Reind
Berichten: 2663
Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33

Re: Renault Clio RS 182 Cup - eerste impressie

Bericht door Reind » 01 dec 2017, 11:12

Gijzert schreef: 01 dec 2017, 10:37
Reind schreef: 01 dec 2017, 09:38 Gister heeft DPD toch de onderdelen geleverd. Dit is niet overeenkomstig met wat de T&T aangeeft. Ik krijgt namelijk net een mailtje dat de onderdelen vandaag worden geleverd. Prima als ik de delen twee keer krijg maar ga ervan uit dat dat niet het geval zal zijn.

En nog iets. De bestelling gister nagelopen en deze is niet compleet. Ze zijn vergeten de gasveren van de achterklep te leveren. Deze staat overigens wel op de bon................ Daar moet ik dus achteraan.
Kan zijn dat je dus vandaag de gasveren krijgt als nalevering?
Dat zou inderdaad kunnen. Laten we het hopen.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Renault Clio RS 182 Cup - eerste impressie

Bericht door Macboy » 01 dec 2017, 11:19

Wat een gedoe ! Maar goed boeien verder als het maar goed komt en goed gemonteerd wordt.

Gebruikersavatar
frankv
Berichten: 2432
Lid geworden op: 17 jan 2007, 21:48

Re: Renault Clio RS 182 Cup - eerste impressie

Bericht door frankv » 01 dec 2017, 21:42

Hé wat leuk om weer eens op Driving Fun te zijn, en allemaal oude bekenden te zien. Facebook heeft niet alle fora weggevaagd gelukkig!

En ik las over deze Clio RS 182. Nu wilde ik laatst ook eens iets kleins en snels, en heb na van alles overwogen te hebben vorige week een Clio RS 172 uit 2002 gekocht. Wat een gretig autotje is dit! Ik had nooit gedacht dat ze zo snel zouden zijn. Er zit wel een iets verlaagd onderstel onder met duidelijk steviger dempers, en hij ligt als een plank op de weg. De motor trekt heerlijk van 2000-6000 met de redline op 7000 ofzo. En hij klinkt erg goed. Ik heb iedere keer als ik er in rijd een glimlach op mijn gezicht. De gretigheid is heel apart, en hij is nog ongepolijst, dus bij volgas op oneffen wegdek merk je goed dat de voorwielen hun best moeten doen. En dat maakt rijden leuk.

Hij is uitgerust met airco, ABS, dubbele voor- en zijairbags, alcantara renault sport stoelen, xenon etc. En ook zo mooi blauw (foto van internet ergens):

Afbeelding

De Clio deelt de garage met een Prius, een Landrover Discovery, en een Porsche 964. De E30 M3 die ik lang had heb ik een paar jaar geleden (goed) verkocht.

Ik ga dit topic even volgen ivm een mogelijke wielen upgrade.

Kelvinrs
Berichten: 261
Lid geworden op: 15 mei 2012, 11:25

Re: Renault Clio RS 182 Cup - eerste impressie

Bericht door Kelvinrs » 02 dec 2017, 06:24

Arghh het begint me steeds weer te kriebelen om een rs terug te halen. De beleving die die karretjes hebben is echt subliem en voor een poep en een scheet koop je leuke velgen, schroefsetjes en andere goodies. Eventueel leegtrekken en een ringtool van maken is ideaal.

Eerst mn 330ci kwijt :tong:

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Renault Clio RS 182 Cup - eerste impressie

Bericht door Macboy » 03 dec 2017, 09:03

He Frank :thumbup:

Gebruikersavatar
Reind
Berichten: 2663
Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33

Re: Renault Clio RS 182 Cup - eerste impressie

Bericht door Reind » 14 jan 2018, 18:02

We zijn een maandje verder en ben echt in mijn nopjes met de Clio als “project” hobby auto. Ik dacht altijd dat er alleen over BMW’s, sommige japanners en aparte auto's veel te vinden was op fora etc maar de Clio II RS spant echt de kroon. Wel voornamelijk in de UK maar toch. Op cliosport.net vind je tal van Clio projecten en kun je veel inspiratie opdoen. Er zijn in de UK zelfs bedrijven die hun bestaansrecht voor een groot deel te danken hebben aan de Clio 172/182. Gewoonweg heerlijk. Er wordt in de UK ook veel geraced met de Clio’s. En het lijkt wel of iedere eigenaar dat via een forum wil delen. Echt geweldig en het valt me op dat er veel technische kennis is in de UK. Ik leer er gewoon van. Keerzijde is wel dat ik inmiddels alweer €1500,- verder ben aan onderdelen en upgrades. En dat op een auto die eigenlijk gewoon prima was. Staat overigens niet in verhouding met BMW goodies en wat dat betreft is het allemaal lekker betaalbaar.

Wat heb ik tot nu toe gedaan:
Remmen rondom nieuw
Wiellager achter
Fusee kogels voor
Stuurkogels
Gasveren achterklep
Olie + filter
Brandstrof filter
Versnellingsbakolie

Helemaal gekleid, gepolijst en gewaxt

Oem radio weer gemonteerd. Moet alleen nog even de radiocode zien te krijgen.
Helaas weinig foto's.
Afbeelding

Afbeelding

Komende tijd:
Monteren van H&R verlagingsveren. Auto is nu ook verlaagd maar vind hem te hard en oncomfortabel. In de UK veel info kunnen vinden over veren en schijnt dat de H&R de beste combi tussen comfort en rijgedrag hebben.

Monteren van Ktec inductiekit. Schijnt bewezen zo’n beetje de enige inductiekit te zijn welke en meer geluid en iets meer pk’s geven. Is door een UK bedrijf op de rollenbank ontwikkeld en klinkt waanzinnig.
https://www.youtube.com/watch?v=a_BbQzqGAx0

Monteren van OMP tweespaak racestuur. Is een stuk kleiner dan het OEM vrachtwagenstuur en komt wat dichter naar je toe. Ook de stoelen 2 a 3 cm verlagen en ga eens kijken of ik ala bmw e36 de stuurkolom iets kan verlagen. Hopelijk ontstaat en dan een fatsoenlijke zitpositie.

Ik was opzoek naar lichte 15inch velgjes en heb mooie en hele lichte Japan Racing velgjes gekocht met zgan Vredestein Sportrac 5 banden. Velgen wegen 5,2kilo per stuk tov van de huidige die 9,45kg wegen. Veel lichtere velgen ga je niet vinden voor normaal geld en kon ze heel aantrekkelijk kopen. Als je licht wil heb je altijd veel doorkijk. Ik vind het niet de allermooiste velgen maar wel de beste combi gewicht/looks.
Ze zijn bijna identiek aan deze
Afbeelding

Verder nog:
Veerpootbouten monteren van Powerflex waarmee je tot 1,6graden camber voor kan gaan
Camber shimps achter

Verder nog een excellijstje gemaakt maakt aanpassingen. Met alles wat ik tot nu toe al gedaan heb kom ik op 45 aanpassingen……..
Prijzen hou ik even voor me :dood:

Gebruikersavatar
Luco
Berichten: 27885
Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16

Re: Renault Clio RS 182 Cup - eerste impressie

Bericht door Luco » 14 jan 2018, 18:10

:thumbup:

Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12747
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Renault Clio RS 182 Cup - eerste impressie

Bericht door MartijnGizmo » 14 jan 2018, 18:22

Reind schreef: 14 jan 2018, 18:02 Oem radio weer gemonteerd. Moet alleen nog even de radiocode zien te krijgen.
Daar zijn Android-apps voor, en als je die niet hebt: even zoeken op YouTube!

Thomas H
Berichten: 683
Lid geworden op: 17 mei 2008, 10:45

Re: Renault Clio RS 182 Cup - eerste impressie

Bericht door Thomas H » 14 jan 2018, 22:01

Goede plannen, gaaf project. Je hebt het er maar druk mee :)
Indien dat van Martijn niet lukt kan je de radiocode zo ophalen bij de dealer (spreek uit ervaring). Even legitimatie en kenteken bewijs mee, sta je met een minuut weer buiten met de radiocode.

Gebruikersavatar
Reind
Berichten: 2663
Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33

Re: Renault Clio RS 182 Cup - eerste impressie

Bericht door Reind » 15 jan 2018, 09:51

Voor radiocodes vragen ze tegenwoordig overal geld voor. Langs de dealert gaan is dan inderdaad de beste optie. Moet daar alleen nog even de tijd voor vinden.

Heeft iemand hier ervaring met Vredestein Sportrac 5 bandjes. Deze zitten om de velgjes die ik heb gekocht en zijn zgan. Ik had liever Michelin PS3 bandjes gehad maar in de tweedehands velgen markt kun je niet alles hebben. De reviews zijn goed maar ben benieuwd naar reacties van DFers

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl
Contacteer:

Re: Renault Clio RS 182 Cup - eerste impressie

Bericht door Macboy » 15 jan 2018, 10:33

Super update Reind mooi je enthousiasme te zien en terecht :thumbup:

JeroenT
Berichten: 2199
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:02

Re: Renault Clio RS 182 Cup - eerste impressie

Bericht door JeroenT » 15 jan 2018, 11:11

Als je je radio serienummer doorstuurt, wil ik de code wel even opzoeken.
Ik heb er een programmatje voor, uit de tijd dat ik ooit een Renault code nodig had.

Gebruikersavatar
Reind
Berichten: 2663
Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33

Re: Renault Clio RS 182 Cup - eerste impressie

Bericht door Reind » 15 jan 2018, 11:20

Jeroen, je bent geweldig.

Stuuur je zo ff een PB

Gebruikersavatar
///Joost
Berichten: 11738
Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
Locatie: Uit lockdown

Re: Renault Clio RS 182 Cup - eerste impressie

Bericht door ///Joost » 15 jan 2018, 11:49

Heel gaaf Reind!

Gebruikersavatar
frank de jonge
Berichten: 9718
Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
Locatie: Erica
Contacteer:

Re: Renault Clio RS 182 Cup - eerste impressie

Bericht door frank de jonge » 15 jan 2018, 15:48

Codes staan overal op internet :)

Via DF heb ik de mijne btw gekregen en na wat zoeken op google kwam ik een hele lijst tegen met alle renault radiocodes.

Online
Gijzert
Berichten: 4999
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: Renault Clio RS 182 Cup - eerste impressie

Bericht door Gijzert » 16 jan 2018, 06:59


Berry1000RR
Berichten: 46
Lid geworden op: 15 sep 2013, 12:54

Re: Renault Clio RS 182 Cup - eerste impressie

Bericht door Berry1000RR » 16 jan 2018, 07:44

Heb je de Clio nog koffie aangeboden ;-)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Kadett, Majestic-12 [Bot], Rogerb, SvB en 104 gasten