2004 BMW 330i - De OCD mobiel (exit)
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: 2004 BMW 330i - De OCD mobiel
Ik heb de komende tijd best nog wat klusjes staan die moeten gebeuren, waaronder remmen voor/achter, nieuwe achterbanden nodig en ook het zijscherm moet ik nog steeds aanpakken.
Vandaag ben ik begonnen met dat laatste. Ik had dus wat roest op de rand zitten, en ook sinds enkele weken een flinke deuk, dus dat wordt gewoon een nieuw spatbord. Ik ga waarschijnlijk gewoon hier in de buurt naar een goede schadehersteller. Strippen kan ik zelf, dus ik ben alvast wat aan de gang gegaan om alles los te halen en terug te hangen met een minimaal aantal schroeven, zodat ik het er zo af kan pakken binnen nu en enkele weken als het zo ver is.
In het kader van 'dagje bodywork' heb ik ook de voorbumper eraf gehad om 1) deze recht te hangen en 2) eens te kijken wat er nou met die mistlampen aan de hand was. Een kant heeft vocht, en van de andere kant, waar ook nog eens de verkeerde lens in zat, kreeg ik de plastic deco-ring er niet afgeklikt. Die zat muurvast. Mijn vermoeden was juist, deze zat vastgekit aan de lamp omdat enkele nokjes van de ring waren afgebroken. Toch een smetje dus op de anderszijds smetteloze onderhoudshistorie. Dat worden twee nieuwe mistlampen.
Zo lag het er op een gegeven moment bij:
Wel prettig dat je nu alles eens goed kunt inspecteren. Alles zag er nog wel hartstikke prima uit. Meteen even met een sopje er overheen om alles van stof te ontdoen.
Ik had ook van beide kanten de bumper/scherm ophangers nieuw gekocht, zodat alles weer netjes was.
Toen meteen aan het scherm begonnen, want dat wilde ik eerst even helemaal loshalen, zodat ik het meeste werk al gedaan had, en alles tevens kon inspecteren. Het scherm eraf halen is niet veel werk. Alleen moeten er wat boutjes in de wielkuip los en dan een stuk of 8 boutjes van het scherm zelf.
Het moge duidelijk zijn dat dit scherm echt aan vervanging toe was, gezien de staat van de binnenkant. Overigens heb ik ook het rechterscherm even gecontroleerd en de wielkuip rechts los gehaald (JW, toch je tip ter harte genomen!) Dat was nog als nieuw gelukkig . Totaal geen vuil of roest en volledig glad van binnen.
Over de mistlampen was ik vrij zeker dat ik Hella ging kopen, maar gezien de goede recensies van TYC, ga ik voor deze imi. Naar het schijnt is dit een van de betere aftermarket suppliers. Ze zijn ook OES trouwens. Qua prijs is het 190 euro voor 2 Hella's of 75 euro voor 2 TYC's. Als het de koplamp was geweest in dit verhaal, had ik wel OEM genomen, maat dit geloof ik verder wel. Het scherm heb ik voor nu even terug gehangen met de bovenste torx boutjes en 1 boutje onderop. Dan bestel ik maandag even een nieuw scherm bij de dealer.
Ik zat ook nog wat te klooien met mijn remschijfboutje vorige keer. Nou, dat verhaal kan ik kort houden. Ik heb 'm uiteindelijk uitgeboord (ondanks Brunox TurboSpray), maar de draad zat muurvast. Geen ruimte voor een griptang, dus ik laat het maar even zo zitten. Niet geheel mijn stijl, maar ik zat er al veel te lang op te klooien. Als ik binnenkort de voorremmen doe, boor ik 'm wellicht nog even compleet uit, maar ik zie wel. Die dingen hebben toch geen functie. Dan was het alleen voor mijn OCD-factor. Aan de andere kant ging ie wel los, maar niet van harte. Ze zaten wel ingesmeerd met kopervet, maar blijkbaar toch wat Oostenrijkse oxidatie meegekregen.
Komt goed...TBC. Binnenkort dus een nieuw scherm.
Nu even een onderdelenlijstje maken. Ik neem ook meteen een haffel van die M8 schroef/washer dingen mee, want die zittern o-ve-ral. Ziet er weer knap uit als ze weer zilvergrijs zijn. Bij de spuiter bespreek ik ook nog even de optie om meteen de voorbumper mee te pakken zodat de complete voorkant weer 100% is. Maar dat ligt een beetje aan de kosten. De lak is niet abnormaal slecht, gewoon alleen wat steenslag, vooral op de 2 uitstekende hoeken links en rechts.
Vandaag ben ik begonnen met dat laatste. Ik had dus wat roest op de rand zitten, en ook sinds enkele weken een flinke deuk, dus dat wordt gewoon een nieuw spatbord. Ik ga waarschijnlijk gewoon hier in de buurt naar een goede schadehersteller. Strippen kan ik zelf, dus ik ben alvast wat aan de gang gegaan om alles los te halen en terug te hangen met een minimaal aantal schroeven, zodat ik het er zo af kan pakken binnen nu en enkele weken als het zo ver is.
In het kader van 'dagje bodywork' heb ik ook de voorbumper eraf gehad om 1) deze recht te hangen en 2) eens te kijken wat er nou met die mistlampen aan de hand was. Een kant heeft vocht, en van de andere kant, waar ook nog eens de verkeerde lens in zat, kreeg ik de plastic deco-ring er niet afgeklikt. Die zat muurvast. Mijn vermoeden was juist, deze zat vastgekit aan de lamp omdat enkele nokjes van de ring waren afgebroken. Toch een smetje dus op de anderszijds smetteloze onderhoudshistorie. Dat worden twee nieuwe mistlampen.
Zo lag het er op een gegeven moment bij:
Wel prettig dat je nu alles eens goed kunt inspecteren. Alles zag er nog wel hartstikke prima uit. Meteen even met een sopje er overheen om alles van stof te ontdoen.
Ik had ook van beide kanten de bumper/scherm ophangers nieuw gekocht, zodat alles weer netjes was.
Toen meteen aan het scherm begonnen, want dat wilde ik eerst even helemaal loshalen, zodat ik het meeste werk al gedaan had, en alles tevens kon inspecteren. Het scherm eraf halen is niet veel werk. Alleen moeten er wat boutjes in de wielkuip los en dan een stuk of 8 boutjes van het scherm zelf.
Het moge duidelijk zijn dat dit scherm echt aan vervanging toe was, gezien de staat van de binnenkant. Overigens heb ik ook het rechterscherm even gecontroleerd en de wielkuip rechts los gehaald (JW, toch je tip ter harte genomen!) Dat was nog als nieuw gelukkig . Totaal geen vuil of roest en volledig glad van binnen.
Over de mistlampen was ik vrij zeker dat ik Hella ging kopen, maar gezien de goede recensies van TYC, ga ik voor deze imi. Naar het schijnt is dit een van de betere aftermarket suppliers. Ze zijn ook OES trouwens. Qua prijs is het 190 euro voor 2 Hella's of 75 euro voor 2 TYC's. Als het de koplamp was geweest in dit verhaal, had ik wel OEM genomen, maat dit geloof ik verder wel. Het scherm heb ik voor nu even terug gehangen met de bovenste torx boutjes en 1 boutje onderop. Dan bestel ik maandag even een nieuw scherm bij de dealer.
Ik zat ook nog wat te klooien met mijn remschijfboutje vorige keer. Nou, dat verhaal kan ik kort houden. Ik heb 'm uiteindelijk uitgeboord (ondanks Brunox TurboSpray), maar de draad zat muurvast. Geen ruimte voor een griptang, dus ik laat het maar even zo zitten. Niet geheel mijn stijl, maar ik zat er al veel te lang op te klooien. Als ik binnenkort de voorremmen doe, boor ik 'm wellicht nog even compleet uit, maar ik zie wel. Die dingen hebben toch geen functie. Dan was het alleen voor mijn OCD-factor. Aan de andere kant ging ie wel los, maar niet van harte. Ze zaten wel ingesmeerd met kopervet, maar blijkbaar toch wat Oostenrijkse oxidatie meegekregen.
Komt goed...TBC. Binnenkort dus een nieuw scherm.
Nu even een onderdelenlijstje maken. Ik neem ook meteen een haffel van die M8 schroef/washer dingen mee, want die zittern o-ve-ral. Ziet er weer knap uit als ze weer zilvergrijs zijn. Bij de spuiter bespreek ik ook nog even de optie om meteen de voorbumper mee te pakken zodat de complete voorkant weer 100% is. Maar dat ligt een beetje aan de kosten. De lak is niet abnormaal slecht, gewoon alleen wat steenslag, vooral op de 2 uitstekende hoeken links en rechts.
Laatst gewijzigd door ///Joost op 15 mei 2018, 11:49, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 3979
- Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Re: 2004 BMW 330i - De OCD mobiel
Veel werk om de bumper los te halen? Moet ik ook nog eens doen om er een nette grill in te klikken. Die al zo'n 2,5 jaar klaar ligt
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: 2004 BMW 330i - De OCD mobiel
Nee, de bumper is erg simpel. In elke wielkast een schroefje op midden hoogte. Dan onderop wat boutjes en rivets. En als laatste 2 E12 torx bouten die bereikbaar zijn vanuit een gat onderin de bumper ter hoogte van het grootlicht. Dan trek je 'm zo naar voren.
- Jan-Willem
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: 02 jan 2010, 12:26
- Locatie: Hengelo
Re: 2004 BMW 330i - De OCD mobie1
Mooi Joost, als het straks klaar is staat die er weer super netjes bij!
Dat "slechte" scherm had behoorlijk roest, aan de buitenkant viel het nog wel mee toch?
Mooi dat het andere scherm wel goed is, toevallig nog behandeld?
Dat "slechte" scherm had behoorlijk roest, aan de buitenkant viel het nog wel mee toch?
Mooi dat het andere scherm wel goed is, toevallig nog behandeld?
-
- Berichten: 4303
- Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
- Auto: Dikke Bmw
- Locatie: München
Re: 2004 BMW 330i - De OCD mobiel
Haal voor de aardigheid eens je handen door de opstaande rand bij zo'n scherm. Normaliter hark je er een bak zand en grind uit. Dan is het roesten zo begonnen
Noem me voorzichtig maar als ik de tijd er voor heb haal ik de kuipen er uit en spuit ik ook de binnenkant schoon en droog.
Noem me voorzichtig maar als ik de tijd er voor heb haal ik de kuipen er uit en spuit ik ook de binnenkant schoon en droog.
- Luc B
- Berichten: 1404
- Lid geworden op: 23 jun 2008, 09:31
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: 2004 BMW 330i - De OCD mobie1
De buitenkant had wel wat brobbels en de lak begon er ook af te chippen. Dat had ik nog wel kunnen bijwerken om het een jaar of wat uit te stellen, maar nu kan ik het in een keer goed doen. Het andere scherm heb ik niet behandeld. Wellicht doe ik dat nog ooit, maar ik stond al te lang te sleutelen, en voor je het weet is het nacht. Het was meer een impulsmomentje om de wielkuip eraf te halen.Jan-Willem schreef: ↑29 apr 2018, 08:53 Mooi Joost, als het straks klaar is staat die er weer super netjes bij!
Dat "slechte" scherm had behoorlijk roest, aan de buitenkant viel het nog wel mee toch?
Mooi dat het andere scherm wel goed is, toevallig nog behandeld?
Slim! Aan de kant van het beschadigde scherm (links) haalde ik zo flink wat zand uit de holte waar het scherm tegen de skirt vastzit. Aan de andere kant wil ik dat ook nog een keer controleren, maar dan moet ook daar het scherm eraf, en zo blijf je bezig.Crookie schreef: ↑29 apr 2018, 09:12 Haal voor de aardigheid eens je handen door de opstaande rand bij zo'n scherm. Normaliter hark je er een bak zand en grind uit. Dan is het roesten zo begonnen
Noem me voorzichtig maar als ik de tijd er voor heb haal ik de kuipen er uit en spuit ik ook de binnenkant schoon en droog.
Klopt, dit is inderdaad een metallic kleur. Ik heb al met de spuiter besproken dat ze ter plekke bekijken of het uitgewaaierd moet worden. Hij zei eerlijk dat het echt niet van te voren te zeggen is, al verwachtte hij wel dat het nodig is. Ze spuiten eerst het losse scherm, hangen het dan op de auto, en kijken dan wat er nog meer moet gebeuren. Ik heb echter weinig keus. Deze kleur groen is vrijwel niet te vinden 2e hands. Een goede spuiter moet dit wel kunnen matchen, zeker als ik ook de voorbumper meteen zou meepakken.
- Erik K.
- Berichten: 7166
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Re: 2004 BMW 330i - De OCD mobiel
Geen half werk weer
Bij mijn 330 zijn de spatborden rondom ook aan de beurt binnenkort.
Bij mijn 330 zijn de spatborden rondom ook aan de beurt binnenkort.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: 2004 BMW 330i - De OCD mobiel
Mooi om even bij te lezen Joost ! En wist niet dat je zelf ook zo handig was ?
Helemaal leuk dat je even de moeite neemt dit op te schrijven met foto’s erbij
Helemaal leuk dat je even de moeite neemt dit op te schrijven met foto’s erbij
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: 2004 BMW 330i - De OCD mobiel
Even een korte update.
Gisteren heb ik nog even de remmen losgehaald, omdat ik binnenkort alles voor en achter ga vervangen. De blokken heb ik al binnen, maar de schijven (beide Textar) hebben helaas wat vertraging bij de Belgische post. Ik heb me dus even een paar uur kwaad gemaakt op dat afgebroken remschijfboutje in de hub. Gezien het stukje tapeind wat dus nog vast zat en wat ik niet bij kon met een griptang, was vooralsnog de enige oplossing uitboren. Ik heb een setje kobaltboortjes gehaald en die gingen als een warm mes door boter door dat tapeind. Als fabuleuze oplossing hier aangdragen, alsmede gelezen op het web, heb ik toen een torxbitje in het gat geslagen, omdat ik dacht dat ik 'm er toen wel uit kan draaien. Je raadt het al...het bitje brak in het tapeind.
Nou goed, lang verhaal kort...heel rustig proberen eruit te tikken icm voorzichtig uitboren, en uiteindelijk heb ik de complete tapeind kunnen verwijderen. Om het af te maken heb ik met een M8 tap nog een keer door de draad in de hubflens gelopen, maar die was gewoon onbeschadigd...pffewww... Opgelost!
Ook de andere 3 wielen heb ik nagelopen, en ondanks kopervet van tijdens de vorige remmenbeurt zaten ze redelijk vast. Remmen zijn 100k geleden gedaan, dus die boutjes zullen ook wel nooit los zijn geweest sinds die tijd. Geen gemodder met een inbus, maar gewoon direct een inbusdop op de slagschroefdraaier maakte met een paar ferme klappen gehakt van de frictie. Voor de zekerheid heb ik toch maar 4 nieuwe boutjes bij de dealer gehaald. Dan is het weer fris.
Ook heb ik mijn nieuwe mistlampen binnen, maar ik wacht nog even op de nieuwe zwart plastic cosmetische ringen voor er omheen die besteld zijn. Merk is TYC in ik ben zeer tevreden over de kwaliteit tot nu toe. Schroeven om de mistlampen vast te zetten worden ook nieuw, het zijn de details die het hem doen. Ook voor de wielkuipen bestel ik tzt nieuwe hardware.
Oud vs. nieuw:
Oud vs. nieuw:
Doosje - TUV approved:
Hier zie je een van de ringen die vastgekit was aan de rechter mistlamp. Beide ringen worden vervangen, dus dan is alles weer mooi glanzend, want dat plastic wordt compleet mat van de steenslag en weersinvloeden.
Ook meteen 2 nieuwe knipperlichten voor de schermen gekocht, ook TYC. Die installeer ik als ik de schade aanpak binnen nu en een paar weken.
Tot dus ver even de update. Hopelijk zijn snel de schijven binnen, dan kan ik in ieder geval de remmen even aanpakken. Wellicht dat ik ze meteen even een likje verf geef in zilverkleur.
Gisteren heb ik nog even de remmen losgehaald, omdat ik binnenkort alles voor en achter ga vervangen. De blokken heb ik al binnen, maar de schijven (beide Textar) hebben helaas wat vertraging bij de Belgische post. Ik heb me dus even een paar uur kwaad gemaakt op dat afgebroken remschijfboutje in de hub. Gezien het stukje tapeind wat dus nog vast zat en wat ik niet bij kon met een griptang, was vooralsnog de enige oplossing uitboren. Ik heb een setje kobaltboortjes gehaald en die gingen als een warm mes door boter door dat tapeind. Als fabuleuze oplossing hier aangdragen, alsmede gelezen op het web, heb ik toen een torxbitje in het gat geslagen, omdat ik dacht dat ik 'm er toen wel uit kan draaien. Je raadt het al...het bitje brak in het tapeind.
Nou goed, lang verhaal kort...heel rustig proberen eruit te tikken icm voorzichtig uitboren, en uiteindelijk heb ik de complete tapeind kunnen verwijderen. Om het af te maken heb ik met een M8 tap nog een keer door de draad in de hubflens gelopen, maar die was gewoon onbeschadigd...pffewww... Opgelost!
Ook de andere 3 wielen heb ik nagelopen, en ondanks kopervet van tijdens de vorige remmenbeurt zaten ze redelijk vast. Remmen zijn 100k geleden gedaan, dus die boutjes zullen ook wel nooit los zijn geweest sinds die tijd. Geen gemodder met een inbus, maar gewoon direct een inbusdop op de slagschroefdraaier maakte met een paar ferme klappen gehakt van de frictie. Voor de zekerheid heb ik toch maar 4 nieuwe boutjes bij de dealer gehaald. Dan is het weer fris.
Ook heb ik mijn nieuwe mistlampen binnen, maar ik wacht nog even op de nieuwe zwart plastic cosmetische ringen voor er omheen die besteld zijn. Merk is TYC in ik ben zeer tevreden over de kwaliteit tot nu toe. Schroeven om de mistlampen vast te zetten worden ook nieuw, het zijn de details die het hem doen. Ook voor de wielkuipen bestel ik tzt nieuwe hardware.
Oud vs. nieuw:
Oud vs. nieuw:
Doosje - TUV approved:
Hier zie je een van de ringen die vastgekit was aan de rechter mistlamp. Beide ringen worden vervangen, dus dan is alles weer mooi glanzend, want dat plastic wordt compleet mat van de steenslag en weersinvloeden.
Ook meteen 2 nieuwe knipperlichten voor de schermen gekocht, ook TYC. Die installeer ik als ik de schade aanpak binnen nu en een paar weken.
Tot dus ver even de update. Hopelijk zijn snel de schijven binnen, dan kan ik in ieder geval de remmen even aanpakken. Wellicht dat ik ze meteen even een likje verf geef in zilverkleur.
Laatst gewijzigd door ///Joost op 15 mei 2018, 11:51, 3 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 4303
- Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
- Auto: Dikke Bmw
- Locatie: München
Re: 2004 BMW 330i - De OCD mobiel
Geen foto's al klinkt het werk als geslaagd. kopervet icm met alu is voorlopig voorbij voor mij: https://textar-professional.com/textar- ... rn-brakes/
- Arthur
- Berichten: 39745
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: 2004 BMW 330i - De OCD mobiel
Ik zou hélemaal gek worden van zo'n auto...
- Martijn_bmw
- Berichten: 26726
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: 2004 BMW 330i - De OCD mobiel
Haha...Daarom zijn de echt mooie E30's of een mooie sharknose nu goud waard bij wijze van. Mensen hebben daar geld in gestoken om ze te onderhouden. Ik heb een hekel aan de consumptiemaatschappij waarin we leven en ik geniet liever zo lang mogelijk van de dingen die ik heb. Geld wat ik normaal in afschrijving zou stoppen, steek ik nu liever in het onderhoud en mooi maken van mijn 330i. Hij is groot genoeg voor mij, er ligt een lekker blok in, de kleur is goed en ik vind hem echt mooi om te zien.Martijn_bmw schreef: ↑11 mei 2018, 14:58 Haha idd! Was allang weer weg geweest bij mij. Maar wel knap dat je zo doorzet en alles kan doen!
-
- Berichten: 4303
- Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
- Auto: Dikke Bmw
- Locatie: München
Re: 2004 BMW 330i - De OCD mobiel
Bij zo'n gedachte sluit ik mij bij aan.
Laatst gewijzigd door Crookie op 11 mei 2018, 16:35, 1 keer totaal gewijzigd.
- Arthur
- Berichten: 39745
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: 2004 BMW 330i - De OCD mobiel
Ik ook niet.
- Martijn_bmw
- Berichten: 26726
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: 2004 BMW 330i - De OCD mobiel
Ik snap de basis gedachte wel maar heb mijn auto met 35k per jaar elke dag nodig en ding moet het gewoon altijd doen.
Daarnaast niet een garage of ruimte om zelf te sleutelen.
Daarnaast niet een garage of ruimte om zelf te sleutelen.
- Arthur
- Berichten: 39745
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
Re: 2004 BMW 330i - De OCD mobiel
En met 35k per jaar wordt een E30 of Sharknose ook niet meer waard. E46 ook niet trouwens... Leuk als zomerspeeltje, een E30 of Sharknose, maar als daily moet ik er niet aan denken. E46 zou wel kunnen maar als ik er steeds aan moest knutselen? Nee, bedankt. Zo lang ik tenminste de luxe heb dat niet te hoeven
- Martijn_bmw
- Berichten: 26726
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: 2004 BMW 330i - De OCD mobiel
Ook dat idd, die zijn met 300k op de klok ook gewoon 0 waard
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: 2004 BMW 330i - De OCD mobiel
Het is ook zeker geen veroordeling jongens! Ieder lekker doen wat ie wil. Ik rijd inderdaad maar 10-12k per jaar, dus ik sta er heel anders in. Voor mij is het ook een hobby. Aan een F3x heb ik weinig te doen. Lol.
- Martijn_bmw
- Berichten: 26726
- Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
- Locatie: Provincie Utrecht
Re: 2004 BMW 330i - De OCD mobiel
Zo voelde het ook niet hoor! Vind het juist een leuk topic en knap wat je doet. Snap ook dr gedachte gaf alleen aan waarom het voor mij niet werkt. (Geen sleutel ruimte, auto dagelijks nodig)
- Jan-Willem
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: 02 jan 2010, 12:26
- Locatie: Hengelo
Re: 2004 BMW 330i - De OCD mobiel
Je foto's werken niet Joost.
Wel fijn nieuwe remmen, ziet er ook lekker fris uit als je door de velg kijkt.
Ga je ook direct de klauwen reviseren en spuiten?
Volgens ATE moet dat elke 60k of 3jaar, wat natuurlijk zelden gebeurd.
Als je het doet wel, ATE remcilinder vet halen, veel makkelijker met monteren en zo blijven ze ook langer goed gangbaar.
Nu al lang een e36 touring, minder vochtig van binnen, stiller en stukken comfortabeler op lange stukken en dat ding is zelfs een oud hok.
Wel fijn nieuwe remmen, ziet er ook lekker fris uit als je door de velg kijkt.
Ga je ook direct de klauwen reviseren en spuiten?
Volgens ATE moet dat elke 60k of 3jaar, wat natuurlijk zelden gebeurd.
Als je het doet wel, ATE remcilinder vet halen, veel makkelijker met monteren en zo blijven ze ook langer goed gangbaar.
Ik heb veel e30's gehad maar ik hoef er echt geen meer als daily.Arthur schreef: ↑11 mei 2018, 17:29 En met 35k per jaar wordt een E30 of Sharknose ook niet meer waard. E46 ook niet trouwens... Leuk als zomerspeeltje, een E30 of Sharknose, maar als daily moet ik er niet aan denken. E46 zou wel kunnen maar als ik er steeds aan moest knutselen? Nee, bedankt. Zo lang ik tenminste de luxe heb dat niet te hoeven
Nu al lang een e36 touring, minder vochtig van binnen, stiller en stukken comfortabeler op lange stukken en dat ding is zelfs een oud hok.
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8693
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: 2004 BMW 330i - De OCD mobiel
Ieder zijn hobby. Ik snap helemaal wat je doet.
Beetje prutsen aan je auto is toch heerlijk! Zeker als je het beoogde resultaat hebt behaald.
Vooral zo doorgaan Joost
Beetje prutsen aan je auto is toch heerlijk! Zeker als je het beoogde resultaat hebt behaald.
Vooral zo doorgaan Joost
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: 2004 BMW 330i - De OCD mobiel
Wat gebruiken jullie voor het hotlinken van foto's? Dit schiet niet op. Tinypic was zo prettig omdat je meteen de grootte aan kon passen naar een web page. Ik sta open voor een betere optie.
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: 2004 BMW 330i - De OCD mobiel
Ik geef de klauwen een likje Hammerite. Reviseren is wat overkill momenteel. De remvloeistof is wel vaak ververst in het verleden, dus dat helpt wel tegen de roestvorming in de zuigers. Ik heb bij mijn weten geen last van een vast zittende klauw, dus met reinigen, schilderen, blokken en schijven hoop ik er wel te zijn voorlopig. De remleidingen komen ook nog wel een keer aan de beurt, dus als ik die doe, is het ook wel een goed moment om de klauw te reviseren.Jan-Willem schreef: ↑11 mei 2018, 21:58 Je foto's werken niet Joost.
Wel fijn nieuwe remmen, ziet er ook lekker fris uit als je door de velg kijkt.
Ga je ook direct de klauwen reviseren en spuiten?
Volgens ATE moet dat elke 60k of 3jaar, wat natuurlijk zelden gebeurd.
Als je het doet wel, ATE remcilinder vet halen, veel makkelijker met monteren en zo blijven ze ook langer goed gangbaar.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot], Semrush [Bot] en 172 gasten