Toyota Yaris - Ringrondjes
-
- Berichten: 4296
- Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
- Auto: Dikke Bmw
- Locatie: München
Re: Toyota Yaris funtool
Hitte? enne waren er niet die Yaris Vvti-tjes? Dat vond ik altijd best grappige 'hot' hatches die best vlot waren.
- AtleX
- Berichten: 88
- Lid geworden op: 02 sep 2012, 13:16
- Auto: Yaris (met plek voor rollator)
- Contacteer:
Re: Toyota Yaris funtool
Hitte zou kunnen, maar de schijven en blokken zagen er toen prima uit. Als de boel zo heet werd dat de blokken op de schijven bleven 'plakken' zou ik daar sporen van moeten zien denk ik. En bij pogingen om het probleem te reproduceren heb ik veel meer hitte in de achterremmen gestopt en dat was geen enkele keer een probleem. Het blijft vreemd, helaas.
Alle Yarissen P1 hebben VVTI trouwens. Wel alleen op de intake cam. Bij mijn oude 2NZ 1.3 was het effect niet zo merkbaar als bij mijn 1NZ 1.5 in deze TSport maar ik weet zo uit mijn hoofd niet waar het verschil in zit.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: Toyota Yaris funtool
Geen interieur foto’s dus ?
- AtleX
- Berichten: 88
- Lid geworden op: 02 sep 2012, 13:16
- Auto: Yaris (met plek voor rollator)
- Contacteer:
- AtleX
- Berichten: 88
- Lid geworden op: 02 sep 2012, 13:16
- Auto: Yaris (met plek voor rollator)
- Contacteer:
Re: Toyota Yaris funtool
Omdat ik af en toe nog wat kilometers ermee maak, als het niet sneeuwt:
Toyota Yaris TSport by Alex Kamsteeg, on Flickr
En een interieurplaatje:
U ziet: Een LTEC stuur op een verlengde boss (geen snap-off) en nu even zonder claxon. In de middenconsole zijn de boordcomputer en radio verwijderd en de gaten zijn afgedicht met plaatjes carbon. Daar komen nog meters in, als ik eindelijk eens besloten heb wat ik precies wil. En die TRD pookknop zit op een verstelbare TRD shortshifter met verlengde pook. U ziet niet: Een Sabelt GT140 kuipstoel met LTEC vierpuntsgordels.
Toyota Yaris TSport by Alex Kamsteeg, on Flickr
En een interieurplaatje:
U ziet: Een LTEC stuur op een verlengde boss (geen snap-off) en nu even zonder claxon. In de middenconsole zijn de boordcomputer en radio verwijderd en de gaten zijn afgedicht met plaatjes carbon. Daar komen nog meters in, als ik eindelijk eens besloten heb wat ik precies wil. En die TRD pookknop zit op een verstelbare TRD shortshifter met verlengde pook. U ziet niet: Een Sabelt GT140 kuipstoel met LTEC vierpuntsgordels.
- AtleX
- Berichten: 88
- Lid geworden op: 02 sep 2012, 13:16
- Auto: Yaris (met plek voor rollator)
- Contacteer:
- Mrton
- Berichten: 785
- Lid geworden op: 06 jan 2010, 21:05
Re: Toyota Yaris funtool
Ja en? Hoe beviel het?
- AtleX
- Berichten: 88
- Lid geworden op: 02 sep 2012, 13:16
- Auto: Yaris (met plek voor rollator)
- Contacteer:
Re: Toyota Yaris funtool
Prima. Het is achter iets, nauwelijks merkbaar, strakker maar de oude topmount rubbers waren gewoon compleet versleten en dat bonkte een beetje. Dat gebonk is nu weg dus missie geslaagd. Kan er nog steeds niet bij trouwens dat twee TRD upgrade top mounts inclusief verschepen vanuit Japan nog goedkoper zijn dan wat de Brezan hier ervoor vraagt. Gek genoeg is de dealer trouwens de plaats bij Toyota om dat soort dingen te halen, want die was dan weer veruit het goedkoopst.
- AtleX
- Berichten: 88
- Lid geworden op: 02 sep 2012, 13:16
- Auto: Yaris (met plek voor rollator)
- Contacteer:
Re: Toyota Yaris funtool
Meters maken!
Olietemperatuur- en watertemperatuurmeter komen bovenin het dashboard. Aangezien de tellerunit in het midden zit bij een Yaris komen ze daar direct onder, dus de zichtbaarheid is meer dan okay.
Vind die VDO meters wel mooi trouwens. Geen opsmuk en goed afleesbaar. Het nadeel is dat er geen waarschuwingslampje op zit, maar dat fabriek ik misschien nog los. Prijs valt me ook best mee.
Van de geschakelde +12 van de sigarettenaansteker tak ik af naar die zekeringkast op de foto waar ik, voor nu, vijf laagvermogen accessoires op aan kan sluiten. Die zijn dan elk los gezekerd achter zeg maar de hoofdzekering van de sigarettenaansteker. Als er dan iets stuk gaat zitten niet al mijn accesoires zonder stroom en ik hoef niet 12000 draden door te meten. Over draadjes gesproken, het is 1,5mm² dik met warmtebestendige mantel.
Uiteindelijk heb, samen met een constructie voor de massakabels die ik nog moet maken, een mooie stekkerdoos voor accessoires. Als ik nog eens wat in wil bouwen hoef ik niet nogmaals in de kabelboom te gaan knippen. Zo wil ik lager op het dashboard nog USB-poorten maken voor een GoPro of het laden van een telefoon. Die kan ik hier nu gewoon op prikken.
Eventuele grootverbruikers kan ik los aansluiten op de vrije plaatsen van de zekeringhouder, daar moet ik dan wel iets voor maken qua bedrading. Ik kan nog niet voorspellen wat ik daarmee ga doen dus dat is niet zo erg.
Het is allemaal automotive spul. Zoals gezegd is de bedrading warmtebestendig, de zekeringhouder is vochtbestendig en de stekkers hebben zo'n bolletje zodat ze niet van de pinnen afvallen. Die zekeringkast is voor twee tientjes oid te koop bij The Autosport Company trouwens en de VDO meter komt bij Biesheuvel vandaan.
O, en gaten boren in carbon is onhandig. Een gatenzaag hapt de hele tijd in de vezels.
Olietemperatuur- en watertemperatuurmeter komen bovenin het dashboard. Aangezien de tellerunit in het midden zit bij een Yaris komen ze daar direct onder, dus de zichtbaarheid is meer dan okay.
Vind die VDO meters wel mooi trouwens. Geen opsmuk en goed afleesbaar. Het nadeel is dat er geen waarschuwingslampje op zit, maar dat fabriek ik misschien nog los. Prijs valt me ook best mee.
Van de geschakelde +12 van de sigarettenaansteker tak ik af naar die zekeringkast op de foto waar ik, voor nu, vijf laagvermogen accessoires op aan kan sluiten. Die zijn dan elk los gezekerd achter zeg maar de hoofdzekering van de sigarettenaansteker. Als er dan iets stuk gaat zitten niet al mijn accesoires zonder stroom en ik hoef niet 12000 draden door te meten. Over draadjes gesproken, het is 1,5mm² dik met warmtebestendige mantel.
Uiteindelijk heb, samen met een constructie voor de massakabels die ik nog moet maken, een mooie stekkerdoos voor accessoires. Als ik nog eens wat in wil bouwen hoef ik niet nogmaals in de kabelboom te gaan knippen. Zo wil ik lager op het dashboard nog USB-poorten maken voor een GoPro of het laden van een telefoon. Die kan ik hier nu gewoon op prikken.
Eventuele grootverbruikers kan ik los aansluiten op de vrije plaatsen van de zekeringhouder, daar moet ik dan wel iets voor maken qua bedrading. Ik kan nog niet voorspellen wat ik daarmee ga doen dus dat is niet zo erg.
Het is allemaal automotive spul. Zoals gezegd is de bedrading warmtebestendig, de zekeringhouder is vochtbestendig en de stekkers hebben zo'n bolletje zodat ze niet van de pinnen afvallen. Die zekeringkast is voor twee tientjes oid te koop bij The Autosport Company trouwens en de VDO meter komt bij Biesheuvel vandaan.
O, en gaten boren in carbon is onhandig. Een gatenzaag hapt de hele tijd in de vezels.
- MartijnGizmo
- Berichten: 12747
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Toyota Yaris funtool
Mooie oplossing met die zekeringkast! Is losse gaten boren + dremelen niet handiger in dat carbon?
- hans33sw
- Berichten: 91
- Lid geworden op: 13 apr 2016, 09:13
- Auto: 2x 33, 304, 205, '17 Megane
Re: Toyota Yaris funtool
Een gatenboor voor beton e.d werk ook prima.
Lekker bezig weer! Ik geloof dat mijn hele auto ongeveer zoveel zekeringen heeft als alleen jouw accesoire box
Lekker bezig weer! Ik geloof dat mijn hele auto ongeveer zoveel zekeringen heeft als alleen jouw accesoire box
- AtleX
- Berichten: 88
- Lid geworden op: 02 sep 2012, 13:16
- Auto: Yaris (met plek voor rollator)
- Contacteer:
Re: Toyota Yaris funtool
Thanks! En ja, misschien wel. Voor de volgende meter ga ik dat eens proberen of anders de gatenboorsuggestie van Hans.MartijnGizmo schreef: ↑30 dec 2017, 10:12 Mooie oplossing met die zekeringkast! Is losse gaten boren + dremelen niet handiger in dat carbon?
Zo'n Yaris heeft er standaard niet superveel. Een stuk of tien onder de kap en nog een keer zoveel voor het interieur. Dat valt vergeleken met de 40+ in de Espace waarin ik pasgeleden bezig was nog best mee.
Alles zit er nu in trouwens. Heb voor de massa ook een verdeelpuntje gemaakt waar ik meerdere draden op aan kan sluiten dus voor volgende accessoires hoeft de kniptang niet in mijn bestaande boom. Heb dit nu ook kunnen maken door alleen de + en - van de sigarettenaansteker te knippen en minder geknoei in kabelbomen = minder kans op storingen.
- AtleX
- Berichten: 88
- Lid geworden op: 02 sep 2012, 13:16
- Auto: Yaris (met plek voor rollator)
- Contacteer:
Re: Toyota Yaris funtool
Het zit erin en het werkt!
Alleen er zit wat condens in de meter dus binnenkort even met de föhn erop. En met dit weer lijkt de temperatuur wel heel laag te blijven. Na zo'n 5 kilometer binnenwegen gevolgd door 5 kilometer snelweg (100 km/h) en daarna weer 8 kilometer binnenwegen komt 'ie niet boven de 80 graden uit. Andere auto's die ik heb gereden met een olietemperatuurmeter zaten al gauw zo'n 15 graden hoger.
Geen idee of dit te maken heeft met de plaats van meten, sandwichplate tussen blok en filter, maar het lijkt me vrij koud. Iemand? Olie is 10w40 van Kroon trouwens. Koelwater is ook niet boven de 85 graden uitgekomen bij deze rit dus het zal me niks verbazen als de lage buitentemperaturen er iets mee te maken hebben hoor.
Alleen er zit wat condens in de meter dus binnenkort even met de föhn erop. En met dit weer lijkt de temperatuur wel heel laag te blijven. Na zo'n 5 kilometer binnenwegen gevolgd door 5 kilometer snelweg (100 km/h) en daarna weer 8 kilometer binnenwegen komt 'ie niet boven de 80 graden uit. Andere auto's die ik heb gereden met een olietemperatuurmeter zaten al gauw zo'n 15 graden hoger.
Geen idee of dit te maken heeft met de plaats van meten, sandwichplate tussen blok en filter, maar het lijkt me vrij koud. Iemand? Olie is 10w40 van Kroon trouwens. Koelwater is ook niet boven de 85 graden uitgekomen bij deze rit dus het zal me niks verbazen als de lage buitentemperaturen er iets mee te maken hebben hoor.
- mrbbs
- Berichten: 1481
- Lid geworden op: 21 mei 2006, 13:50
- Locatie: belgie
- Contacteer:
Re: Toyota Yaris funtool
Leuk ding! Misschien tof om eens een video te maken wanneer je rijdt? Is niet zo gek veel voor te vinden. Zou dat misschien nog kopen voor erbij
- Trax
- Berichten: 112
- Lid geworden op: 28 nov 2010, 15:57
Re: Toyota Yaris funtool
Je thermostaat kan ook kapot zijn, normale bedrijfstemperatuur van een auto is ietsje boven de 90gr.AtleX schreef: ↑07 jan 2018, 12:53 Het zit erin en het werkt!
Alleen er zit wat condens in de meter dus binnenkort even met de föhn erop. En met dit weer lijkt de temperatuur wel heel laag te blijven. Na zo'n 5 kilometer binnenwegen gevolgd door 5 kilometer snelweg (100 km/h) en daarna weer 8 kilometer binnenwegen komt 'ie niet boven de 80 graden uit. Andere auto's die ik heb gereden met een olietemperatuurmeter zaten al gauw zo'n 15 graden hoger.
Geen idee of dit te maken heeft met de plaats van meten, sandwichplate tussen blok en filter, maar het lijkt me vrij koud. Iemand? Olie is 10w40 van Kroon trouwens. Koelwater is ook niet boven de 85 graden uitgekomen bij deze rit dus het zal me niks verbazen als de lage buitentemperaturen er iets mee te maken hebben hoor.
- AtleX
- Berichten: 88
- Lid geworden op: 02 sep 2012, 13:16
- Auto: Yaris (met plek voor rollator)
- Contacteer:
Re: Toyota Yaris funtool
Ja, wil.ooit nog weleens filmen maar nu gaat het pretbudget eerst op aan onderdelen en rijden. Qua onderdelen is het inderdaad een ramp. Heb nu onderdelen voor een Toyota Vios, Vitz, bB en Corolla erop zitten en dan ook nog van een Corsa en Ibiza. Heb dingen gekocht in Nederland, Spanje, Japan, Engeland, de VS en Taiwan. Met goed zoeken kom je er wel, maar sommige dingen zijn ook gewoon altijd al zeldzaam geweest. Mijn TRD shortshifter bijvoorbeeld, daar zijn er ooit maar vijf of 10 van gemaakt.
Nee, ik heb een 82 graden thermostaat en een joekel van een radiateur. Dit is de normale bedrijfstemperatuur, ook met standaard radiateur. Wel fijn, want afgelopen zomer kwam ik op de Ring niet boven de 92 graden uit.
- mrbbs
- Berichten: 1481
- Lid geworden op: 21 mei 2006, 13:50
- Locatie: belgie
- Contacteer:
Re: Toyota Yaris funtool
We wachten hier nog steeds op een update
-
- Berichten: 532
- Lid geworden op: 10 mei 2012, 12:11
- Locatie: Tolkamer (Gelderland)
Re: Toyota Yaris funtool
Leuk om m'n oude TSje hier zo terug te zien Alex en volgens mij heb ik er goed aan gedaan door hem aan jou te verkopen want hij/zij krijgt nu leuke mods en veel liefde.
Als je een 2e kuipje hebt wil ik wel eens een rondje er naast plaatsnemen. Het blijven leuke gooi en smijt autotjes voor weinig geld en lekker betrouwbaar. Als daily was hij voor mij met 50+k per jaar te lawaaiig maar nu ik een daily erbij heb is een klein gooi en smijt karretje voor erbij wel weer eens leuk.
Geloof dat hij iets van 215km/h oid op de teller deed en een 5er en A6 me vreemd aankeken op de A15 (ik bedoel natuurlijk "afgesloten circuit" ) dat ik ze met dat gangetje bijhield in m'n bejaardenbolide (al vind ik een TS veel cooler alleen niet iedereen ziet het verschil).
Als je een 2e kuipje hebt wil ik wel eens een rondje er naast plaatsnemen. Het blijven leuke gooi en smijt autotjes voor weinig geld en lekker betrouwbaar. Als daily was hij voor mij met 50+k per jaar te lawaaiig maar nu ik een daily erbij heb is een klein gooi en smijt karretje voor erbij wel weer eens leuk.
Geloof dat hij iets van 215km/h oid op de teller deed en een 5er en A6 me vreemd aankeken op de A15 (ik bedoel natuurlijk "afgesloten circuit" ) dat ik ze met dat gangetje bijhield in m'n bejaardenbolide (al vind ik een TS veel cooler alleen niet iedereen ziet het verschil).
- AtleX
- Berichten: 88
- Lid geworden op: 02 sep 2012, 13:16
- Auto: Yaris (met plek voor rollator)
- Contacteer:
Re: Toyota Yaris funtool
Ik ook. Weinig aan de auto gedaan de laatste tijd. helaas. De versnellingsbak is oncontinent geworden en ik heb nog geen tijd en zin gevonden om dat op te lossen. En ik heb nog hopen onderdelen liggen dus asap de Cusco front subframe brace erop schroeven, laten uitlijnen en dan is 'ie weer klaar. Mik nog steeds op een kooi erin laten lassen dit voorjaar dus dan kan ik eindelijk wat serieuzer rondjes gaan rijden.
Haha, thanks. Ben er een stuk zuiniger op dan mijn daily en dat wil wel wat zeggen bij mij.
- AtleX
- Berichten: 88
- Lid geworden op: 02 sep 2012, 13:16
- Auto: Yaris (met plek voor rollator)
- Contacteer:
Re: Toyota Yaris funtool
Oeps! Zwaai zwaai short ratio bak met LSD. Nu even weer een standaard bak eronder worstelen en dan deze eens opentrekken om te zien wat er allemaal aan puin is. Hele diff zit in ieder geval los in de bak.
Laatst gewijzigd door AtleX op 28 dec 2021, 17:16, 1 keer totaal gewijzigd.
- AtleX
- Berichten: 88
- Lid geworden op: 02 sep 2012, 13:16
- Auto: Yaris (met plek voor rollator)
- Contacteer:
Re: Toyota Yaris funtool
Nou, bak geswapt naar een standaard versnellingsbak zonder LSD. Wat een doffe ellende weer. Uteindelijk met drie man op en onder de auto ermee aan het vechten geweest omdat je net te weinig ruimte hebt voor een fijne wissel. Op de brug is het simpel, subframe weg en gaan met de banaan, dat is gewoon op de grond in een garage niet echt een optie. Maar goed, hij zit eronder. Geen herrie meer, geen lekkage en fijner schakelen. De uitlijning is alleen wel compleet naar de vaantjes dus binnenkort daar maar eens mee aan de gang.
- MartijnGizmo
- Berichten: 12747
- Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Toyota Yaris funtool
Die is behoorlijk stuk ja!
- AtleX
- Berichten: 88
- Lid geworden op: 02 sep 2012, 13:16
- Auto: Yaris (met plek voor rollator)
- Contacteer:
Re: Toyota Yaris funtool
Na het swappen van de bak werd 'ie drie dagen later afgekeurd voor de APK. Wiellager niet goed meer. Ik had al iets gehoord in mijn doodstille garage maar ik hoopte stiekem dat het in een volle werkplaats niet op zou vallen. Dan zou ik daarna even rustig de tijd hebben, zonder APK druk, om beide wiellagers aan de voorzijde te wisselen. Nou wrong, schijnbaar had ik een Wolverine (voor de Marvel fans) of een Ferengi (voor de trekkies) als keurmeester want hij keurde 'm mooi erop af. Crap!
Nouja, ding mee naar huis en aan de gang. En dat was een drama zeg. Alles zat muur- en muur- en muurvast. Assen kwamen niet uit de fusees, stuurkogels wilden niet los, kasteelmoeren waarmee de fusees op de draagarmen zitten kwamen niet in beweging. Ik ben zeker meer dan 40-50 uur bezig geweest om alles te demonteren. En daarna was ik mijn fusees vijf (!) dagen kwijt omdat het revisiebedrijf waar ik ze heen gebracht had voor de lagers te vervangen de oude er echt met geen mogelijkheid uitkreeg.
Maar goed, in de tussentijd maar een hoop nieuwe onderdelen besteld. Nieuwe stuurkogels, nieuwe bakolie, nieuwe centrale asmoeren, nieuwe kasteelmoeren voor de fusees, nieuwe borgpennen voor in de kasteelmoeren en nieuwe ankerplaten. Daarnaast alles waar ik nu goed bij kon goed schoongemaakt, schroefdraad opgepoetst, etc. Daarnaast, toen ik ze weer terug had de fusees een beetje opgeknapt.
Before:
After:
Daarna alles monteren en dat ging opvallend soepel. Beetje ruzie met de oude stuurkogels eraf krijgen en de borgpennetjes door de gaatjes krijgen. Er zit natuurlijk eerst 30x een kanteel van de kasteelmoer voor het gat voor je dat ding er doorheen kan steken. Maar goed, voortgang! En nu zit alles vast met nieuwe moeren en bouten en overal een klein likje keramisch vet dus hopelijk komt het de volgende keer soepeler los.
Ik heb meteen mijn 'tijdelijk' Ferodo DS2500 blokjes gewisseld voor Carbone Lorraine RC5+, de tape van mijn schroefset getrokken, alles daar ook schoongemaakt en de boel nog 5mm verlaagd. Als ik dan toch bezig ben he... Daarnaast had ik al tijden een underbrace van Cusco liggen. Normaal zit het voorste subframe van een Yaris met twee kleine stangetjes nog vast aan de koets. Deze brace verbind al deze punten met elkaar en is ook een stuk steviger. En nu 'ie toch op bokjes stond, kon die er mooi meteen onder.
Vanmorgen de aftapplug van de bak weer gemonteerd met nieuwe anti-seize en afdichtring, nieuwe bakolie erin en een eerste stukje gereden. Dat was vooral om de bedding in procedure van die RC5+ remblokken te doen, maar ik heb natuurlijk ook opgelet of ik iets van die brace merk. Stiekem is dat best wel veel nog, al kan dat natuurlijk ook een beetje tussen de oren zitten.
Wat ik me niet verbeeld is de enorme stopping power van die remblokken. Heb een paar keer hard van 50 naar stapvoets geremd, daarna een paar keer hard van 100 naar stapvoets en toen ben ik gewoon gaan rijden. Man, wat ankert dat! Ik was best tevreden over mijn vorige DS2500's op 255mm Black Diamond schijven, maar dit is nog een tandje beter hoor.
Volgende project: De stoel iets meer naar links verschuiven zodat ik wat achter het stuur zit. En dan hopelijk toch eindelijk eens richting een rolkooi.
Nouja, ding mee naar huis en aan de gang. En dat was een drama zeg. Alles zat muur- en muur- en muurvast. Assen kwamen niet uit de fusees, stuurkogels wilden niet los, kasteelmoeren waarmee de fusees op de draagarmen zitten kwamen niet in beweging. Ik ben zeker meer dan 40-50 uur bezig geweest om alles te demonteren. En daarna was ik mijn fusees vijf (!) dagen kwijt omdat het revisiebedrijf waar ik ze heen gebracht had voor de lagers te vervangen de oude er echt met geen mogelijkheid uitkreeg.
Maar goed, in de tussentijd maar een hoop nieuwe onderdelen besteld. Nieuwe stuurkogels, nieuwe bakolie, nieuwe centrale asmoeren, nieuwe kasteelmoeren voor de fusees, nieuwe borgpennen voor in de kasteelmoeren en nieuwe ankerplaten. Daarnaast alles waar ik nu goed bij kon goed schoongemaakt, schroefdraad opgepoetst, etc. Daarnaast, toen ik ze weer terug had de fusees een beetje opgeknapt.
Before:
After:
Daarna alles monteren en dat ging opvallend soepel. Beetje ruzie met de oude stuurkogels eraf krijgen en de borgpennetjes door de gaatjes krijgen. Er zit natuurlijk eerst 30x een kanteel van de kasteelmoer voor het gat voor je dat ding er doorheen kan steken. Maar goed, voortgang! En nu zit alles vast met nieuwe moeren en bouten en overal een klein likje keramisch vet dus hopelijk komt het de volgende keer soepeler los.
Ik heb meteen mijn 'tijdelijk' Ferodo DS2500 blokjes gewisseld voor Carbone Lorraine RC5+, de tape van mijn schroefset getrokken, alles daar ook schoongemaakt en de boel nog 5mm verlaagd. Als ik dan toch bezig ben he... Daarnaast had ik al tijden een underbrace van Cusco liggen. Normaal zit het voorste subframe van een Yaris met twee kleine stangetjes nog vast aan de koets. Deze brace verbind al deze punten met elkaar en is ook een stuk steviger. En nu 'ie toch op bokjes stond, kon die er mooi meteen onder.
Vanmorgen de aftapplug van de bak weer gemonteerd met nieuwe anti-seize en afdichtring, nieuwe bakolie erin en een eerste stukje gereden. Dat was vooral om de bedding in procedure van die RC5+ remblokken te doen, maar ik heb natuurlijk ook opgelet of ik iets van die brace merk. Stiekem is dat best wel veel nog, al kan dat natuurlijk ook een beetje tussen de oren zitten.
Wat ik me niet verbeeld is de enorme stopping power van die remblokken. Heb een paar keer hard van 50 naar stapvoets geremd, daarna een paar keer hard van 100 naar stapvoets en toen ben ik gewoon gaan rijden. Man, wat ankert dat! Ik was best tevreden over mijn vorige DS2500's op 255mm Black Diamond schijven, maar dit is nog een tandje beter hoor.
Volgende project: De stoel iets meer naar links verschuiven zodat ik wat achter het stuur zit. En dan hopelijk toch eindelijk eens richting een rolkooi.
- AtleX
- Berichten: 88
- Lid geworden op: 02 sep 2012, 13:16
- Auto: Yaris (met plek voor rollator)
- Contacteer:
Re: Toyota Yaris funtool
Gisteravond de boel nog even gecontroleerd en morgen voor de herkansing naar de APK. Fingers crossed... De RDW is al wakker geworden, heeft gezien dat de APK vorige week verlopen is en de eerste blafbrief lag al in de bus. Hopelijk komt 'ie er dan nu gewoon doorheen, anders moet ik toch echt gaan schorsen.
Dit weekend maar eens wat kleine klusjes tussendoor doen. Heb een setje Japanse Vitz TS LED-achterlichten op de kop getikt, de achterkant moet nog een stukje zakken, heb 3mm spacers voor de achterwielen waardoor de wielkasten net een beetje beter gevuld worden en hij moet hoognodig eens gewassen worden. Als ik dan binnenkort eens een dagje tijd heb de stoel eruit halen zodat ik die twee à drie centimeter naar links kan opschuiven. Dan zit ik weer recht voor het stuur.
Dit weekend maar eens wat kleine klusjes tussendoor doen. Heb een setje Japanse Vitz TS LED-achterlichten op de kop getikt, de achterkant moet nog een stukje zakken, heb 3mm spacers voor de achterwielen waardoor de wielkasten net een beetje beter gevuld worden en hij moet hoognodig eens gewassen worden. Als ik dan binnenkort eens een dagje tijd heb de stoel eruit halen zodat ik die twee à drie centimeter naar links kan opschuiven. Dan zit ik weer recht voor het stuur.
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: Toyota Yaris funtool
Mooie updates! Nu zou het wel goed moeten zijn.
Ik kan echt met je meevoelen als alles tegenzit. Verschrikkelijk is dat.
Ik kan echt met je meevoelen als alles tegenzit. Verschrikkelijk is dat.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot], RS-Ron en 89 gasten