Ford Sierra - old skool trackday tool
- Frank_Z06
- Berichten: 87
- Lid geworden op: 14 aug 2017, 11:48
- Auto: Corvette C6-Z06
- Locatie: regio Rotterdam
Ford Sierra - old skool trackday tool
Hoi, na een introductie van mezelf in het "Even voorstellen" gedeelte, nu maar het echte interessante werk ...
Een paar weken geleden heb ik een Ford Sierra gekocht die al wat jaren als trackday auto werd gebruikt; kaal interieur, twee racestoelen met racegordels, rolkooi erin, een verlaagd Koni onderstel, enz. De body was in erg goede staat en al voorzien van wat Cosworth bodyparts wat mij erg aansprak .. ik ben al jaren gek op de saloon racers zoals die in de 80-er jaren in het BTCC werden ingezet.
De standaard 2.0i motor in de Sierra is wat bescheiden qua vermogen maar het gaat me voorlopig om betere lijnen te leren rijden - dus OK zo. Hij zat wel vol met allerlei stickers maar die zijn er inmiddels grotendeels afgehaald, en dan ziet hij er niet gek uit voor een budget track tool.
Auto opgehaald en bij de garage in mijn dorp afgeleverd voor een health check .. Garage De Wit is een Sierra specialist en ze racen zelf ook met 2 Sierra's dus daar ben ik aan het goede adres !
Maarrrr ... er kwam wel meer naar boven dan verwacht; vooral de rolkooi zat er gewoon slecht in - hij was te laag in de auto geplaatst en niet op verstevigde plekken vastgezet (en het laswerk van die bevestigingspunten was bedroevend slecht ..). Het ding was zo nog eerder gevaarlijk dan veilig en dat kan gewoon niet. Dus de rolkooi eruit, alle punten verstevigd, extra dwarsverbinding er tussen gelast en een stuk hoger in de auto geplaatst. Nu zit hij tenminste strak tegen het dak, zoals het hoort.
Een paar weken geleden heb ik een Ford Sierra gekocht die al wat jaren als trackday auto werd gebruikt; kaal interieur, twee racestoelen met racegordels, rolkooi erin, een verlaagd Koni onderstel, enz. De body was in erg goede staat en al voorzien van wat Cosworth bodyparts wat mij erg aansprak .. ik ben al jaren gek op de saloon racers zoals die in de 80-er jaren in het BTCC werden ingezet.
De standaard 2.0i motor in de Sierra is wat bescheiden qua vermogen maar het gaat me voorlopig om betere lijnen te leren rijden - dus OK zo. Hij zat wel vol met allerlei stickers maar die zijn er inmiddels grotendeels afgehaald, en dan ziet hij er niet gek uit voor een budget track tool.
Auto opgehaald en bij de garage in mijn dorp afgeleverd voor een health check .. Garage De Wit is een Sierra specialist en ze racen zelf ook met 2 Sierra's dus daar ben ik aan het goede adres !
Maarrrr ... er kwam wel meer naar boven dan verwacht; vooral de rolkooi zat er gewoon slecht in - hij was te laag in de auto geplaatst en niet op verstevigde plekken vastgezet (en het laswerk van die bevestigingspunten was bedroevend slecht ..). Het ding was zo nog eerder gevaarlijk dan veilig en dat kan gewoon niet. Dus de rolkooi eruit, alle punten verstevigd, extra dwarsverbinding er tussen gelast en een stuk hoger in de auto geplaatst. Nu zit hij tenminste strak tegen het dak, zoals het hoort.
Laatst gewijzigd door Frank_Z06 op 16 aug 2017, 22:44, 1 keer totaal gewijzigd.
- Frank_Z06
- Berichten: 87
- Lid geworden op: 14 aug 2017, 11:48
- Auto: Corvette C6-Z06
- Locatie: regio Rotterdam
Re: Ford Sierra - old skool trackday tool
Hier worden de foute montagepunten eruit geslepen en vervangen door veel stevigere steunpunten die ook echt wat kunnen opvangen bij een klapper.
Verder bleken de Sierra (of Scorpio ?) remklauwen verroest te zijn en waren de standaard remblokken zo'n beetje verkoold en verbrokkeld.
Dus die zijn vervangen door Mondeo remklauwen en bijbehorende (grotere) remschijven, plus dat er nu tenminste betere keuze is in race remblokken; dat zijn de Ferodo DS3000 geworden.
De auto had maar een paar kleine roestplekjes op de dorpels en onder de bijrijderstoel en die zijn ook gelijk aangepakt.
Verder bleken de Sierra (of Scorpio ?) remklauwen verroest te zijn en waren de standaard remblokken zo'n beetje verkoold en verbrokkeld.
Dus die zijn vervangen door Mondeo remklauwen en bijbehorende (grotere) remschijven, plus dat er nu tenminste betere keuze is in race remblokken; dat zijn de Ferodo DS3000 geworden.
De auto had maar een paar kleine roestplekjes op de dorpels en onder de bijrijderstoel en die zijn ook gelijk aangepakt.
- Frank_Z06
- Berichten: 87
- Lid geworden op: 14 aug 2017, 11:48
- Auto: Corvette C6-Z06
- Locatie: regio Rotterdam
Re: Ford Sierra - old skool trackday tool
Dit zijn de nieuwe montagepunten voor de rolkooi - veel steviger door de verbinding met de dorpel en netjes gelast.
Inmiddels zijn ze in de primer gezet en mooi matzwart gespoten, zoals de rest van de rolkooi.
Inmiddels zijn ze in de primer gezet en mooi matzwart gespoten, zoals de rest van de rolkooi.
- Frank_Z06
- Berichten: 87
- Lid geworden op: 14 aug 2017, 11:48
- Auto: Corvette C6-Z06
- Locatie: regio Rotterdam
Re: Ford Sierra - old skool trackday tool
De extra dwarsverbinding in de rolkooi, met bevestigingspunt op de tunnel. Deze buis is inmiddels ook zwart gespoten.
- Frank_Z06
- Berichten: 87
- Lid geworden op: 14 aug 2017, 11:48
- Auto: Corvette C6-Z06
- Locatie: regio Rotterdam
Re: Ford Sierra - old skool trackday tool
Verder wordt de auto nu klaargemaakt voor 24 en 25 augustus - dan ga ik de racecursus van RSZ doen
Ik kon een extra set velgen overnemen van de garage voor mijn tweede setje banden - heel fijn !
Het motorblok was prima, niks nodig behalve nieuwe olie en filters. Omdat het carter een aardige slijtplek had (de auto staat best laag en wordt ook op straat gereden) is er op de dwarsbalk voor het carter een extra plaatje opgelast die voortaan eerst de grond zou raken.
Verder is de ophanging van de uitlaat aangepast (hing maar aan 1 rubber) zodat die er niet gelijk onder vandaan valt bij wat steviger stuurwerk. En nog wat klein spul dat in orde is gemaakt, dan kan hij er tegenaan volgende week - ik heb d'r zin in !
Wat ik echt wilde vervangen was het kleine 320 mm stuurtje .. ik kon de toerenteller niet volledig zien met dat kleine ding ... en het nieuwe stuur van 350 mm is ook vast wel prettiger aangezien we geen stuurbekrachtiging aan boord hebben !
Dit suede stuur van LTEC heb ik bij Biesheuvel gescoord toen ik daar ging shoppen voor een Bell Mag-1 helm, wat een heerlijke winkel zeg !! Ik zou er uren kunnen blijven rondkijken, en dan blijft het waarschijnlijk niet bij kijken alleen ..
Ik heb er gelijk een setje van die geribbelde plaatjes gekocht voor op je pedalen - voor mijn Corvette want daar ben ik al een paar keer net goed weg gekomen toen mijn voet van de koppeling schoot, dat ding is zo glad dat snap ik echt niet.
Goed, meer info en foto's volgen weer als de Sierra deze week weer thuiskomt. Uiteindelijk wil ik hem wel netjes wit maken en voorzien van de bestickering zoals ermee werd geraced in het BTCC - ik ben nou eenmaal gek op die old skool racers ...
(en hopelijk nog eens voorzien van een Mk1 neus, dat zou echt top zijn !)
Ik kon een extra set velgen overnemen van de garage voor mijn tweede setje banden - heel fijn !
Het motorblok was prima, niks nodig behalve nieuwe olie en filters. Omdat het carter een aardige slijtplek had (de auto staat best laag en wordt ook op straat gereden) is er op de dwarsbalk voor het carter een extra plaatje opgelast die voortaan eerst de grond zou raken.
Verder is de ophanging van de uitlaat aangepast (hing maar aan 1 rubber) zodat die er niet gelijk onder vandaan valt bij wat steviger stuurwerk. En nog wat klein spul dat in orde is gemaakt, dan kan hij er tegenaan volgende week - ik heb d'r zin in !
Wat ik echt wilde vervangen was het kleine 320 mm stuurtje .. ik kon de toerenteller niet volledig zien met dat kleine ding ... en het nieuwe stuur van 350 mm is ook vast wel prettiger aangezien we geen stuurbekrachtiging aan boord hebben !
Dit suede stuur van LTEC heb ik bij Biesheuvel gescoord toen ik daar ging shoppen voor een Bell Mag-1 helm, wat een heerlijke winkel zeg !! Ik zou er uren kunnen blijven rondkijken, en dan blijft het waarschijnlijk niet bij kijken alleen ..
Ik heb er gelijk een setje van die geribbelde plaatjes gekocht voor op je pedalen - voor mijn Corvette want daar ben ik al een paar keer net goed weg gekomen toen mijn voet van de koppeling schoot, dat ding is zo glad dat snap ik echt niet.
Goed, meer info en foto's volgen weer als de Sierra deze week weer thuiskomt. Uiteindelijk wil ik hem wel netjes wit maken en voorzien van de bestickering zoals ermee werd geraced in het BTCC - ik ben nou eenmaal gek op die old skool racers ...
(en hopelijk nog eens voorzien van een Mk1 neus, dat zou echt top zijn !)
- Marc Sierra
- Berichten: 1096
- Lid geworden op: 24 mei 2016, 10:11
Re: Ford Sierra - old skool trackday tool
Leuke Sierra! Ik had hem al een tijdje te koop zien staan. Het is wel een beetje een mix van verschillende bodykits, mk1 XR4i skirts en spatbordverbreders, mk2 RS bumpers en een mk1 Cosworth achtervleugel, maar het geheel ziet er leuk uit. Zeker op het circuit is het een leuke auto. Voor een optimale wegligging ligt de auto wel iets te laag denk ik.
Voor als je meer vragen hebt over de Sierra kan je je altijd aanmelden op het forum van de Sierra en Scorpio club: http://sierrascorpioclub.nl/forum/index.php
Voor als je meer vragen hebt over de Sierra kan je je altijd aanmelden op het forum van de Sierra en Scorpio club: http://sierrascorpioclub.nl/forum/index.php
- Sander-E46
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: 07 apr 2013, 12:13
Re: Ford Sierra - old skool trackday tool
Goed dat je de rolkooi meteen laat aanpassen! Veiligheid voorop.
-
- Berichten: 464
- Lid geworden op: 09 mei 2016, 18:37
Re: Ford Sierra - old skool trackday tool
Leuke auto.
Zelf ook een zwak voor btcc & dtm van die jaren.
Zelf ook een zwak voor btcc & dtm van die jaren.
- Frank_Z06
- Berichten: 87
- Lid geworden op: 14 aug 2017, 11:48
- Auto: Corvette C6-Z06
- Locatie: regio Rotterdam
Re: Ford Sierra - old skool trackday tool
Bedankt voor de leuke reacties !Marc Sierra schreef: ↑16 aug 2017, 08:33 Leuke Sierra! Ik had hem al een tijdje te koop zien staan. Het is wel een beetje een mix van verschillende bodykits, mk1 XR4i skirts en spatbordverbreders, mk2 RS bumpers en een mk1 Cosworth achtervleugel, maar het geheel ziet er leuk uit. Zeker op het circuit is het een leuke auto. Voor een optimale wegligging ligt de auto wel iets te laag denk ik.
Voor als je meer vragen hebt over de Sierra kan je je altijd aanmelden op het forum van de Sierra en Scorpio club: http://sierrascorpioclub.nl/forum/index.php
Ja klopt Marc, hij stond al even te koop en net toen ik de deal wilde rondmaken was er een Ford dealer die hem direct wilde kopen, maar hij kwam niet over de brug met een aanbetaling - dus kon ik hem alsnog binnenhalen
Tja - het is idd een mix van verschillende Ford parts maar zoals je zegt - het misstaat hem niet ! De XR4i skirts zijn wel wat groter (grover) dan de Cossie skirts maar ach .. het is geen showcar maar een trackday racer.
Ik ga volgende week kijken hoe de wegligging uitpakt op CPZ met de 2-daagse racecursus. Ik kreeg geen opmerkingen van mijn garage over de rijhoogte/onderstel van de Sierra, en de eigenaar daar is jarenlang technisch coordinator geweest van de VEGE Sierra Cup dus die heeft er wel kijk op ! Ik ben erg blij met zijn hulp om de auto vooral veilig te maken en raceklaar te zetten.
Als het goed is komt vandaag mijn race overall binnen - ben erg benieuwd !
- Marc Sierra
- Berichten: 1096
- Lid geworden op: 24 mei 2016, 10:11
Re: Ford Sierra - old skool trackday tool
Ik ben wel benieuwd of er verder nog aanpassingen gedaan zijn aan het onderstel. Bijvoorbeeld wat voor veren en rubbers er gemonteerd zijn en of de wielophanging wat betreft geometrie nog een beetje origineel is. Bij de mijne is wel het nodige aangepast.
- Frank_Z06
- Berichten: 87
- Lid geworden op: 14 aug 2017, 11:48
- Auto: Corvette C6-Z06
- Locatie: regio Rotterdam
Re: Ford Sierra - old skool trackday tool
Er is niet veel veranderd volgens mij; er zijn op de belangrijke plekken nylon bussen in gezet en ik zag dat de veren achter zijn ingekort. Maar ik moet er nog eens goed induiken wat er allemaal aan is gedaan door de vorige eigenaar. Dan maak ik in de winter wel een plannetje voor eventuele verbeteringen.
Ik heb jouw topic al eens doorgelezen en ik probeer te begrijpen waar het allemaal over gaat maar ik durf niet te zeggen dat me dat 100% is gelukt ... haha ! Mooi om te zien dat je zo ver gaat, zo ben ik op dezelfde manier bezig met de restauratie van een klassieke motorfiets. Dat snap ik wel een stuk beter, maar ik heb nog tijd genoeg om de Sierra ook te leren kennen !
Ik heb jouw topic al eens doorgelezen en ik probeer te begrijpen waar het allemaal over gaat maar ik durf niet te zeggen dat me dat 100% is gelukt ... haha ! Mooi om te zien dat je zo ver gaat, zo ben ik op dezelfde manier bezig met de restauratie van een klassieke motorfiets. Dat snap ik wel een stuk beter, maar ik heb nog tijd genoeg om de Sierra ook te leren kennen !
- Marsnel
- Berichten: 456
- Lid geworden op: 11 aug 2008, 22:19
- Auto: Civic B18c | E91 335D
- Locatie: Waddinxveen
Re: Ford Sierra - old skool trackday tool
Gaaf zo`n sierra!
Ben benieuwd hoe je straks rond gaat.
Ben benieuwd hoe je straks rond gaat.
- 328Ti
- Berichten: 3028
- Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10
Re: Ford Sierra - old skool trackday tool
Mooie bak en goede punten van aandacht. Veel plezier over een paar weken
- Frank_Z06
- Berichten: 87
- Lid geworden op: 14 aug 2017, 11:48
- Auto: Corvette C6-Z06
- Locatie: regio Rotterdam
Re: Ford Sierra - old skool trackday tool
Zoo .. terug van de coureursopleiding van RSZ op Zandvoort (24-25 aug. '17) en na 2 superleerzame dagen is de racelicentie binnen !
Het was echt heel gaaf, zeker om in de groep wat gelijke auto's op te zoeken en als een treintje over het circuit te gaan. En ik dacht dat ik het circuit aardig kende van heel wat jaren terug toen ik er met de motor wedstrijden reed, maar jonge jonge .. wat had ik weer veel te leren !!
De Ford Sierra heeft het supergoed gedaan, de Mondeo remmen met Ferodo DS3000 blokken is echt een topper; altijd en overal volop remkracht. Maar naast de E30's kwam ik wel wat vermogen tekort - elk recht stuk zag ik ze bij mij weglopen. Maar de wegligging van de Sierra is me erg meegevallen. Waar ik de E30's toch vaak erg licht in de achterkant zag worden - vooral bij aanremmen Scheivlak - bleef de Sierra mooi strak doorlopen.
Het grootste "probleem"van de Sierra is de standaard motor; 130 pk is echt niet veel en ook de standaard bak heeft best lange verhoudingen waardoor ik Hunzerug op veel snelheid tekort kwam op de BMW's. Maar evengoed lekker gereden !
Aan het einde van de cursus nog wat oefenstarts gemaakt, ook best wel spannend met de hele groep op de Tarzan afvliegen !
De Ford op Pole Position
Maar in het kort - heel veel geleerd, en van plan om nog heel veel te gaan oefenen op de punten die de instructeurs noemden.
En om de Sierra beetje bij beetje verder te verbeteren - maar de eerste winst ligt nog bij mezelf !
-
- Berichten: 51400
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
Re: Ford Sierra - old skool trackday tool
Mooi topic Frank! Feli!
- Niels
- Berichten: 22257
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Re: Ford Sierra - old skool trackday tool
Gaaf hoor, lekker bezig!
- Marc Sierra
- Berichten: 1096
- Lid geworden op: 24 mei 2016, 10:11
Re: Ford Sierra - old skool trackday tool
Leuk verhaal en foto's! Het vermogen van de motor valt inderdaad een beetje tegen voor het circuit, al is het voor een 2.0 toch best netjes. Helaas is er niet makkelijk meer vermogen uit de motor te halen. Vroeger dacht ik weleens om de cilinderkop van een Escort RS2000 erop te zetten met de inlaat van de Scorpio 2.0 16v, aangestuurd met de computer van de RS2000. Maar dan moet je nog wel iets vinden voor het uitlaatspruitstuk. Op die manier zou je denk ik zo'n 160 pk eruit kunnen halen. Ook kan je het differentieel, wat waarschijnlijk een 3.62:1 is, vervangen door een 3.92:1 zodat het wat vlotter optrekt.
-
- Berichten: 464
- Lid geworden op: 09 mei 2016, 18:37
Re: Ford Sierra - old skool trackday tool
Super om te zien!
Je eigen favoriet en daarmee ervaring opdoen op het circuit!
Iedereen heeft een zwak voor een bepaald merk/type auto.
Ik ben zelf ook van plan wat meer ervaring op het circuit te gaan opdoen alleen het bekende verhaaltje is altijd weer de tijd.
Maar echt super dat je er zoveel plezier aan beleefd!! Respect !
Je eigen favoriet en daarmee ervaring opdoen op het circuit!
Iedereen heeft een zwak voor een bepaald merk/type auto.
Ik ben zelf ook van plan wat meer ervaring op het circuit te gaan opdoen alleen het bekende verhaaltje is altijd weer de tijd.
Maar echt super dat je er zoveel plezier aan beleefd!! Respect !
- Frank_Z06
- Berichten: 87
- Lid geworden op: 14 aug 2017, 11:48
- Auto: Corvette C6-Z06
- Locatie: regio Rotterdam
Re: Ford Sierra - old skool trackday tool
Hi Marc, bedankt voor je tips !
In de VEGE Sierra Cup reden ze inderdaad met 170 pk, maar als ik hoor wat je daarvoor moet doen dan krijg ik toch de neiging om een complete engine swap te doen en iets te zoeken dat richting de 250 pk kan gaan. In Engeland zijn er Sierra's op het circuit gezien waarin een Honda VTEC blok was gezet met 240-250 pk. Natuurlijk is dat heiligschennis voor een Ford liefhebber maar bij Ford zelf valt niet veel te wisselen om echte winst te boeken, tenzij je er een Cosworth blok in lepelt maar daar wordt een berg geld voor gevraagd ...
Maar deze winter moet er wel iets veranderen qua motorvermogen, de rest bevalt me best goed aan de auto.
Wat je zegt over een ander diff is interessant; ik las ergens dat een 2.0L XR4x4 een 3.92 LSD heeft en ook remschijven (ik heb nu trommels achter ..) en dat zou een mooie upgrade zijn ! Of past dat niet onder mijn RWD Sierra ? Ik moet er nog eens in duiken.
In de VEGE Sierra Cup reden ze inderdaad met 170 pk, maar als ik hoor wat je daarvoor moet doen dan krijg ik toch de neiging om een complete engine swap te doen en iets te zoeken dat richting de 250 pk kan gaan. In Engeland zijn er Sierra's op het circuit gezien waarin een Honda VTEC blok was gezet met 240-250 pk. Natuurlijk is dat heiligschennis voor een Ford liefhebber maar bij Ford zelf valt niet veel te wisselen om echte winst te boeken, tenzij je er een Cosworth blok in lepelt maar daar wordt een berg geld voor gevraagd ...
Maar deze winter moet er wel iets veranderen qua motorvermogen, de rest bevalt me best goed aan de auto.
Wat je zegt over een ander diff is interessant; ik las ergens dat een 2.0L XR4x4 een 3.92 LSD heeft en ook remschijven (ik heb nu trommels achter ..) en dat zou een mooie upgrade zijn ! Of past dat niet onder mijn RWD Sierra ? Ik moet er nog eens in duiken.
- Frank_Z06
- Berichten: 87
- Lid geworden op: 14 aug 2017, 11:48
- Auto: Corvette C6-Z06
- Locatie: regio Rotterdam
Re: Ford Sierra - old skool trackday tool
Bedankt PaulPaul S schreef: ↑28 aug 2017, 20:02 Super om te zien!
Je eigen favoriet en daarmee ervaring opdoen op het circuit!
Iedereen heeft een zwak voor een bepaald merk/type auto.
Ik ben zelf ook van plan wat meer ervaring op het circuit te gaan opdoen alleen het bekende verhaaltje is altijd weer de tijd.
Maar echt super dat je er zoveel plezier aan beleefd!! Respect !
Inderdaad hartstikke leuk om met een 80-er jaren auto lekker te hobbyen !
Maar RSZ maakt het je wel makkelijk hoor, om even op een vrijrijden dag wat rondjes te rijden voor een heel laag bedrag. Gewoon doen ... daar krijg je geen spijt van !!
- Marc Sierra
- Berichten: 1096
- Lid geworden op: 24 mei 2016, 10:11
Re: Ford Sierra - old skool trackday tool
De achteras van een Sierra met schijfremmen achter is anders dan die met trommels, dus dan zou je de hele achteras over moeten zetten. Het handigst is eigenlijk om de achteras van een Scorpio mk1 (sedan of hatchback) er onder te zetten. Dan heb je meteen schijfremmen, montagepunten voor een stabi achter en een diff die uitgewisseld kan worden voor een sper. Ook heeft de Scorpio as een iets grotere spoorbreedte en iets meer negatief camber. Met de Scorpio as krijg je wel 5-gaats naven, maar die kan je weer wisselen voor 4-gaats van een Scorpio mk2 zodat ze hetzelfde zijn als van de Sierra. Het is allemaal net Lego.
De Sierra's in de VEGE Cup reden met een 2.0 pinto motor voor zover ik weet. Dat is het blok met enkele nokkenas, de voorloper van de jouwe. Er zijn al verschrikkelijk veel motor swaps gedaan en er is veel passend te maken. Maar in veel gevallen moet je motorsteunen, versnellingsbaksteun, uitlaat en cardanas aanpassen. Als je dat allemaal moet laten doen wordt het best prijzig. Een 2.9 24v uit een Scorpio is een simpele swap en geeft zo'n 200 pk.
De Sierra's in de VEGE Cup reden met een 2.0 pinto motor voor zover ik weet. Dat is het blok met enkele nokkenas, de voorloper van de jouwe. Er zijn al verschrikkelijk veel motor swaps gedaan en er is veel passend te maken. Maar in veel gevallen moet je motorsteunen, versnellingsbaksteun, uitlaat en cardanas aanpassen. Als je dat allemaal moet laten doen wordt het best prijzig. Een 2.9 24v uit een Scorpio is een simpele swap en geeft zo'n 200 pk.
- Frank_Z06
- Berichten: 87
- Lid geworden op: 14 aug 2017, 11:48
- Auto: Corvette C6-Z06
- Locatie: regio Rotterdam
Re: Ford Sierra - old skool trackday tool
Ahaa goed om te weten - dat die Scorpio achteras uitwisselbaar is.
Heeft Ford die 2.9i blokken ooit met handbak geleverd ? Ik dacht alleen met een 4-traps automaat, daarom zag ik daar geen oplossing in. Maar de 2.9 Cosworth blokken leveren inderdaad een goed koppel en vermogen ... hmmm interessant !
Heeft Ford die 2.9i blokken ooit met handbak geleverd ? Ik dacht alleen met een 4-traps automaat, daarom zag ik daar geen oplossing in. Maar de 2.9 Cosworth blokken leveren inderdaad een goed koppel en vermogen ... hmmm interessant !
- Marc Sierra
- Berichten: 1096
- Lid geworden op: 24 mei 2016, 10:11
Re: Ford Sierra - old skool trackday tool
De 24v blokken waren allemaal automaat. Maar de 12v blokken waren er wel handgeschakeld en die bak past er direct achter. Die combinatie heb ik zelf ook in mijn Sierra. De 2.9 bakken zijn wel vrij zeldzaam, maar ik weet er nu nog wel eentje te koop ergens.
- Frank_Z06
- Berichten: 87
- Lid geworden op: 14 aug 2017, 11:48
- Auto: Corvette C6-Z06
- Locatie: regio Rotterdam
Re: Ford Sierra - old skool trackday tool
Nou Marc, als ik dat ga doen dan zal ik het typeplaatje van Sierra ook maar gelijk vervangen door Scorpio !
En dan is de vraag weer - hoe geschikt zijn die Scorpio versnellingsbakverhoudingen voor het circuit ? Want nu kom ik nauwelijks in 5 op het rechte stuk van Zandvoort met die lange eindoverbrenging.
Volgens mij moeten wij maar eens een keertje bijpraten over onze geliefde Sierra's !
En dan is de vraag weer - hoe geschikt zijn die Scorpio versnellingsbakverhoudingen voor het circuit ? Want nu kom ik nauwelijks in 5 op het rechte stuk van Zandvoort met die lange eindoverbrenging.
Volgens mij moeten wij maar eens een keertje bijpraten over onze geliefde Sierra's !
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Ford Sierra - old skool trackday tool
Blijft mooi spul die siërra's hoor!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot] en 23 gasten