BMW E46 330i
- Riceaux
- Berichten: 8121
- Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41
Re: BMW E46 330i
Werk en privé gescheiden houden he Joost
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
-
Onlinebartb
- Berichten: 1079
- Lid geworden op: 16 nov 2014, 19:30
- Auto: E87 130i - Mini Countryman SE
- Locatie: Friesland
Re: BMW E46 330i
Simota
Klinkt goddelijk kan ik je vertellen
Klinkt goddelijk kan ik je vertellen
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8693
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: BMW E46 330i
11pk winst
En als ik er twee op zet?
En als ik er twee op zet?
- Sander-E46
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: 07 apr 2013, 12:13
Re: BMW E46 330i
11PK winst? Je leest juist vaker dat het wat PK verlies oplevert. Maar jij werkt voor K&N?///Joost schreef: ↑13 dec 2017, 16:18 https://www.knfilters.com/search/produc ... od=57-1001
11 PK winst.
Dyno sheet
Simota lees ik meer positieve verhalen over mbt het geluid.
Hier nog 2 foto's van de nieuwe lichten. (Aardappel alert)
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: BMW E46 330i
Ziet er goed uit Sander!
Het probleem met open luchtfilters is dat men er maar wat universeels op schroeft en dan klaagt dat het niet werkt. Het merk doet dan niet eens ter zake. Vaak worden ze alleen gemonteerd om het aanzuiggeluid.
Bij het ontwikkelen van ‘onze’ kits wordt getest wat wel of niet werkt. Als er geen vermogenswinst te halen is (op een standaard auto) releasen we geen produkt. Simpel. Daarom hebben we voor bepaalde sportieve auto’s ook geen kitje. Het wordt tegenwoordig steeds moeilijker om met een open luchtfilter vermogenswinst te halen.
Alle kits zijn voertuig- en modelspecifiek. We hebben vrijwel geen universele open luchtfilterkits. Wel universele open luchtfilters, maar dat is wat anders.
En die 11 pk op piek klopt inderdaad. Probeer in de USA maar eens een fake dyno sheet te publiceren. Dat gaat niet leuk worden.
Het probleem met open luchtfilters is dat men er maar wat universeels op schroeft en dan klaagt dat het niet werkt. Het merk doet dan niet eens ter zake. Vaak worden ze alleen gemonteerd om het aanzuiggeluid.
Bij het ontwikkelen van ‘onze’ kits wordt getest wat wel of niet werkt. Als er geen vermogenswinst te halen is (op een standaard auto) releasen we geen produkt. Simpel. Daarom hebben we voor bepaalde sportieve auto’s ook geen kitje. Het wordt tegenwoordig steeds moeilijker om met een open luchtfilter vermogenswinst te halen.
Alle kits zijn voertuig- en modelspecifiek. We hebben vrijwel geen universele open luchtfilterkits. Wel universele open luchtfilters, maar dat is wat anders.
En die 11 pk op piek klopt inderdaad. Probeer in de USA maar eens een fake dyno sheet te publiceren. Dat gaat niet leuk worden.
- Sander-E46
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: 07 apr 2013, 12:13
Re: BMW E46 330i
Interessant om te lezen, overweeg je zelf geen kit voor je auto?
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: BMW E46 330i
Neuh, ik rijd met een standaard K&N vervangingsfilter. Ik houd het graag een beetje origineel en het geluid vind ik ook wel prima zo. Maar dat is een kwestie van smaak.
-
- Berichten: 4303
- Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
- Auto: Dikke Bmw
- Locatie: München
Re: BMW E46 330i
Momenteel heb ik ook een K&N panel filter gemonteerd. Hierdoor ging ik overstag:
https://youtu.be/uf2Do9dQzn4
https://youtu.be/uf2Do9dQzn4
- Reind
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33
Re: BMW E46 330i
Mijn ervaring is toch anders. Tijdens een rollenbank test met mijn ex e36 M3 ook een testje gedaan. Een originel filter vs BMC CDA (als speciale kit gekocht). De originele gaf een paar pk's meer. Ik ben dus niet overtuigd.Crookie schreef: ↑13 dec 2017, 20:58 Momenteel heb ik ook een K&N panel filter gemonteerd. Hierdoor ging ik overstag:
https://youtu.be/uf2Do9dQzn4
Op een e36 325i geeft het OEM filter ook de meeste PK.
- Erik K.
- Berichten: 7166
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Re: BMW E46 330i
Bij mijn M3 gaf een K&N inlegfilter 4.1pk extra tov OEM en BMC. BMC gaf zelfs 0.1 a 0.2pk minder dan OEM.
Bij mn 330i ook een inlegfilter geplaatst. Helaas daar niet echt het idee meer vermogen te hebben behaald, wel wat meer koppel nu icm aangepaste software zo'n 40Nm meer gemeten op de rollenbank.
11pk winnen lijkt mij dan ook wat enthousiast. En om daar nu €500,- voor uit te geven..
Bij mn 330i ook een inlegfilter geplaatst. Helaas daar niet echt het idee meer vermogen te hebben behaald, wel wat meer koppel nu icm aangepaste software zo'n 40Nm meer gemeten op de rollenbank.
11pk winnen lijkt mij dan ook wat enthousiast. En om daar nu €500,- voor uit te geven..
-
- Berichten: 4303
- Lid geworden op: 09 nov 2017, 12:34
- Auto: Dikke Bmw
- Locatie: München
Re: BMW E46 330i
Het ging in de video over een panel (inleg) filter in een originele filterhouder. Jij hebt het over een BMC CDA? Is dat een aparte filter met buizen systeem? Dan zou daardoor vermogensverlies door ontstaan. In elk geval wordt in die dyno test bewezen dat een k&n panel/inleg filter meer pk en koppel geeft. Niet bakken vermogen meer maar net wat betere respons en luchtdoorlaatbaarheid. Daarom heb ik een k&n inleg filter genomen net als Joost.Reind schreef: ↑14 dec 2017, 11:51Mijn ervaring is toch anders. Tijdens een rollenbank test met mijn ex e36 M3 ook een testje gedaan. Een originel filter vs BMC CDA (als speciale kit gekocht). De originele gaf een paar pk's meer. Ik ben dus niet overtuigd.Crookie schreef: ↑13 dec 2017, 20:58 Momenteel heb ik ook een K&N panel filter gemonteerd. Hierdoor ging ik overstag:
https://youtu.be/uf2Do9dQzn4
Op een e36 325i geeft het OEM filter ook de meeste PK.
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: BMW E46 330i
Het grappige is...die Nissan filters ben ik zelf nog eindverantwoordelijke voor geweest. Was nog een b*tch om die dingen geseald te krijgen in die tray.
Vandaar mijn uitleg ook dat niet elk blok alles prettig vindt. Vroeger werd er nog wel eens wat gemaakt puur voor het geluid, maar de huidige consument verwacht meer, zoals een significante vermogenswinst. Eenvoudigweg de motor meer lucht geven werkt al lang niet meer. Inlaatkanalen worden tegenwoordig compleet geoptimaliseerd af-fabriek. Geluidsrestricties betekenen echter vaak ook vermogensrestricties.
Discussieren over dit onderwerp is lastig, want je kunt een (veilige) werking alleen maar aantonen via testen icm het meten van fuel trims e.d. En dan niet op 1 auto, maar minstens op 3-4 auto's om een consequent resultaat te zien.
Vandaar mijn uitleg ook dat niet elk blok alles prettig vindt. Vroeger werd er nog wel eens wat gemaakt puur voor het geluid, maar de huidige consument verwacht meer, zoals een significante vermogenswinst. Eenvoudigweg de motor meer lucht geven werkt al lang niet meer. Inlaatkanalen worden tegenwoordig compleet geoptimaliseerd af-fabriek. Geluidsrestricties betekenen echter vaak ook vermogensrestricties.
Discussieren over dit onderwerp is lastig, want je kunt een (veilige) werking alleen maar aantonen via testen icm het meten van fuel trims e.d. En dan niet op 1 auto, maar minstens op 3-4 auto's om een consequent resultaat te zien.
-
Onlinebartb
- Berichten: 1079
- Lid geworden op: 16 nov 2014, 19:30
- Auto: E87 130i - Mini Countryman SE
- Locatie: Friesland
Re: BMW E46 330i
22 pk winst??
Ik ga een 2e kopen
- Sander-E46
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: 07 apr 2013, 12:13
Re: BMW E46 330i
Als ik dit zo lees ga ik denk ik eerst maar eens voor een k&n inlegfilter. Overgebleven geld dan misschien toch maar in een eisenmann einddemper steken. Ben alleen niet zo weg van de dunne eindstukken, ziet er niet echt OEM uit.
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: BMW E46 330i
Dat is inderdaad een kwestie van smaak. Ik houd juist wel van die dunne eindstukken, de E36 M3 had dat ook. Een supersprint heeft ook diezelfde tips. Milltek had wel mooie gerolde tips, maar die wordt bij mijn weten niet meer gemaakt. Helaas is er niet zo bijster veel keus meer bij de A-merken. De E46 wordt oud...Sander-E46 schreef: ↑14 dec 2017, 21:50 Als ik dit zo lees ga ik denk ik eerst maar eens voor een k&n inlegfilter. Overgebleven geld dan misschien toch maar in een eisenmann einddemper steken. Ben alleen niet zo weg van de dunne eindstukken, ziet er niet echt OEM uit.
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8693
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: BMW E46 330i
Eissenman is naar mijn idee de mooiste voor onder een E46.
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8693
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: BMW E46 330i
Gelijk maar ff geregeld
- Sander-E46
- Berichten: 2410
- Lid geworden op: 07 apr 2013, 12:13
Re: BMW E46 330i
Mijn auto heeft vanaf dag 1 een probleem gehad: de radio/navigatie deed het niet. De originele bekabeling was triest omgebouwd voor de Dynavin module, die prima is als ie werkt..... De Dynavin was inmiddels opgestuurd naar het juiste bedrijf, waar je meer negatieve dan positieve reviews over kan vinden. Het probleem was dat de verlichting van de knopjes in de module het wel deed maar het scherm niet. Volgens het bedrijf was de module 100% in orde en lag het aan de auto. Ik dacht dat ik hiermee makkelijk werd afgescheept omdat de verlichting het dus wel deed. Net heb ik echter iemand aan de lijn gehad die zegt dat de verlichting via de lichtschakelaar zit en de rest is geregeld via de CAN-bus. Hij zegt dat hier mogelijk in een storing in zit, dat klonk opzich wel logisch. Hij bood aan de auto uit te lezen maar dat is een enkel ritje van meer dan een uur zonder garanties. Mijn vaste garage kan de auto ook uitlezen, zou die eventuele storing er dan via een gewone obd scanner uit moeten komen? Of is voor de CAN bus speciale apparatuur nodig? En is dat wissen en klaar? Bvd.
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: BMW E46 330i
Met mijn OBD kabel kan ik via INPA gewoon alles uitlezen, in principe ook alles wat een dealer kan. Het zou kunnen dat met niet-specifieke-BMW software je niet in de 'dieper gelegen' modules kan komen, maar dat weet ik niet. Je mag een keer bij me langskomen.
Beter nog investeer je zelf in een kabel via Ebay.
Beter nog investeer je zelf in een kabel via Ebay.
- Tim N
- Berichten: 7749
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: BMW E46 330i
Misschien niet geheel vergelijkbaar maar ook op vele fronten wel. Heb een eisenmann N (meen ik, de mildste versie) onder mijn 328i gehad en idd als je de auto ENKEL als fun gebruikt was het potje gebleven. Maar op normale ritten was de demper erg nadrukkelijk aanwezig. ik voelde mij behoorlijk sjonnie met die demper @ 30km/uur door de woonwijk. (als petrolhead mooi die roffels en ploffen bij slechts 30km/uur, naar als je er ook met het hele gezin mee rijdt is de auspuff TE aanwezig imho)Martin van der Zwaard schreef: ↑15 dec 2017, 08:41 Eissenman is naar mijn idee de mooiste voor onder een E46.
- 328Ti
- Berichten: 3028
- Lid geworden op: 26 nov 2012, 23:10
Re: BMW E46 330i
Wat een antieke verpakkingen nog steeds van k&n.... de tering echt anno 90er jaren.
Ontopic: k&n inlegfiltertje pakt altijd iets beter op en mooier holler geluid bij vollast is mijn ervaring. Mooi merk!
Ontopic: k&n inlegfiltertje pakt altijd iets beter op en mooier holler geluid bij vollast is mijn ervaring. Mooi merk!
- Jan-Willem
- Berichten: 1680
- Lid geworden op: 02 jan 2010, 12:26
- Locatie: Hengelo
Re: BMW E46 330i
Je bent gek, klonk geweldig die pijpTim N schreef: ↑31 dec 2017, 01:14Misschien niet geheel vergelijkbaar maar ook op vele fronten wel. Heb een eisenmann N (meen ik, de mildste versie) onder mijn 328i gehad en idd als je de auto ENKEL als fun gebruikt was het potje gebleven. Maar op normale ritten was de demper erg nadrukkelijk aanwezig. ik voelde mij behoorlijk sjonnie met die demper @ 30km/uur door de woonwijk. (als petrolhead mooi die roffels en ploffen bij slechts 30km/uur, naar als je er ook met het hele gezin mee rijdt is de auspuff TE aanwezig imho)Martin van der Zwaard schreef: ↑15 dec 2017, 08:41 Eissenman is naar mijn idee de mooiste voor onder een E46.
Imo
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8693
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: BMW E46 330i
Teveel herrie is ook niet fijn idd. Als het puur een funauto is wel maar als gezinsbrander niet echt.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 119 gasten